Data: 2011-09-22 10:58:35 | |
Autor: J.F | |
Dlaczego słaby akumulator nie odpala? | |
Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pms.1316676848@news.chmurka.net...
Dlaczego rozrusznik musi kręcić wystarczająco szybko, żeby odpalić silnik Podejrzewam ze mozliwych powodow jest wiele, i sie nakladaja na siebie. -cisnienie faktycznie ucieka, -dodatkowo moze byc kwestia faz zaworow - one sie np otwieraja za wczesnie, zeby byc otwarte wtedy gdy potrzeba przy duzych obrotach. -ale benzynie cisnienie do zaplonu chyba nie bardzo potrzebne -mieszanka podgrzewana przez sprezanie zdazy sie ostudzic w cylindrze, co utrudnia zaplon. -przy powolnym przeplywie powietrza gaznik moze nie dawkowac paliwa - wtryskow to nie dotyczy. -czujniki polozenia walu moga nie pracowac wlasciwie przy wolnych obrotach, przeplywomierze tez -komputer moze miec jakis prog poprawnej pracy, A glowny powod to pewnie taki ze jak rozrusznik za wolno kreci, to energia iskry tez jest za mala :-) W sumie to jestem ciekaw jak szybko trzeba krecic silnikiem zeby zapalil. Tylko jak to sprawdzic - holowac na V biegu ? P.S. A z praktyki - bywalo tak ze auto nie chcialo mi zapalic w wilgotne dni. Krece krotkimi seriami, po pare sekund, nie chce, nie chce, nie chce .. dopiero jak juz akumulator przysiadl i sie czulo ze gorzej ciagnie - auto nagle odpala. Za szybko tez nie mozna czy co ? J. |
|
Data: 2011-09-22 12:04:26 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Dlaczego słaby akumulator nie odpala? | |
J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
-czujniki polozenia walu moga nie pracowac wlasciwie przy wolnych obrotach, przeplywomierze tez To chyba najbardziej do mnie przemawia - może po prostu przy małych obrotach położenie wału nie jest wykrywane i nie ma iskry (zakładając że nie ma ECU tylko zwykły moduł zapłonowy np. CDI). Ciekawe jak to jest przy zapłonie czysto elektrycznym, z przerywaczem. -- Siena 1.6 HL & GSX 750F PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ |
|