Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Dlaczego słaby akumulator nie odpala?

Dlaczego słaby akumulator nie odpala?

Data: 2011-09-22 09:56:58
Autor: Paweł Olaszek
Dlaczego słaby akumulator nie odpala?
W dniu 2011-09-22 09:34, Adam Wysocki pisze:
Takie pytanie-refleksja mnie naszła, z serii filozoficznych :)

Obecnie rozruszniki z przekladnia planetarna potrzebuja ponizej 10V do pracy, ale swiece do pracy potrzebuja zdecydowanie powyzej, stad czesty przypadek ze przy slabym akumulatorze rozrusznik pracuje, ale silnika nie mozna uruchomic.

--
pozdrawiam,
Pawel

Data: 2011-09-22 10:43:21
Autor: PM
Dlaczego słaby akumulator nie odpala?


Takie pytanie-refleksja mnie naszła, z serii filozoficznych :)

Obecnie rozruszniki z przekladnia planetarna potrzebuja ponizej 10V do pracy, ale swiece do pracy potrzebuja zdecydowanie powyzej, stad czesty przypadek ze przy slabym akumulatorze rozrusznik pracuje, ale silnika nie mozna uruchomic.

w podobnym stylu...
może także wtryskiwacze nie wtryskują?
w gaźnikowcu mogło nie wysysać paliwa - choć można było wtrysnąc pompką przyspieszającą (jak było paliwo w komorze pływakowej)

ale podjerzewam ze wyjaśnienie będzie całkiem inne.

Data: 2011-09-22 12:02:31
Autor: Adam Wysocki
Dlaczego słaby akumulator nie odpala?
PM <xpm@wp.pl> wrote:

w podobnym stylu...
może także wtryskiwacze nie wtryskują?
w gaźnikowcu mogło nie wysysać paliwa - choć można było wtrysnąc pompką przyspieszającą (jak było paliwo w komorze pływakowej)

ale podjerzewam ze wyjaśnienie będzie całkiem inne.

Sprowadźmy przykład do najprostszego czyli gaźnikowy jednocylindrowy skuter. Gdy słaby aku w nim kręci, to suwy ssania i wydechu idą dobrze, problemy są właśnie przy sprężaniu. Pamiętam też, że żeby odpalić taki skuter z kopki (rozrusznik nożny), trzeba było najpierw dojść do fazy kompresji a dopiero potem konkretnie przykopać - i wtedy odpalał dużo lepiej niż kopiąc na pałę.

--
Siena 1.6 HL & GSX 750F
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

Data: 2011-09-23 15:58:42
Autor: PM
Dlaczego słaby akumulator nie odpala?


Sprowadźmy przykład do najprostszego czyli gaźnikowy jednocylindrowy skuter.
Gdy słaby aku w nim kręci, to suwy ssania i wydechu idą dobrze, problemy są
właśnie przy sprężaniu. Pamiętam też, że żeby odpalić taki skuter z kopki
(rozrusznik nożny), trzeba było najpierw dojść do fazy kompresji a dopiero
potem konkretnie przykopać - i wtedy odpalał dużo lepiej niż kopiąc na pałę.

bo kopniak miałes w dobrej pozycji (dobry nacisk) no i w trakcie kopniecia mogłes załapać wiecej faz sprężania.
a reszta wywodu nijak nie tłumaczy pytania z tematu.

Data: 2011-09-26 13:41:00
Autor: Adam Wysocki
Dlaczego słaby akumulator nie odpala?
PM <xpm@wp.pl> wrote:

właśnie przy sprężaniu. Pamiętam też, że żeby odpalić taki skuter z kopki
(rozrusznik nożny), trzeba było najpierw dojść do fazy kompresji a dopiero
potem konkretnie przykopać - i wtedy odpalał dużo lepiej niż kopiąc na pałę.

bo kopniak miałes w dobrej pozycji (dobry nacisk) no i w trakcie kopniecia mogłes załapać wiecej faz sprężania.
a reszta wywodu nijak nie tłumaczy pytania z tematu.

Jeżeli założymy że problem jest w prędkości sprężania to tłumaczy przez analogię.

--
Siena 1.6 HL & GSX 750F
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

Data: 2011-09-22 11:25:07
Autor: Jakub Witkowski
Dlaczego słaby akumulator nie odpala?
W dniu 2011-09-22 09:56, Paweł Olaszek pisze:
W dniu 2011-09-22 09:34, Adam Wysocki pisze:
Takie pytanie-refleksja mnie naszła, z serii filozoficznych :)

Obecnie rozruszniki z przekladnia planetarna potrzebuja ponizej 10V do pracy, ale swiece do pracy potrzebuja zdecydowanie powyzej

Hm dziwne.
To właśnie dawniej, gdy układ zapłonowy był prosty jak budowa cepa, (cewka + przerywacz,
"stabilizacja" poprzez oporność własną cewki) energia iskry była proporcjonalna do kwadratu
napięcia i stąd wrażliwość na spadki napięcie aku.
Obecnie energia iskry jest najczęściej stabilizowana. Zwykle poprzez regulację długości impulsu.
W moim aucie już od ok. 6-7V da się osiągnąć znamionową iskrę. I zdarzało się że aku był tak słaby,
że wykonywał dosłownie tylko 1 obrót, a mimo to silnik odpalał.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2011-09-22 10:13:00
Autor: AZ
Dlaczego słaby akumulator nie odpala?
On 2011-09-22, Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote:

Obecnie energia iskry jest najczęściej stabilizowana. Zwykle poprzez regulację długości impulsu.
W moim aucie już od ok. 6-7V da się osiągnąć znamionową iskrę. I zdarzało się że aku był tak słaby,
że wykonywał dosłownie tylko 1 obrót, a mimo to silnik odpalał.

Co innego ale ciekawostka - robilismy u kolegi uklad zaplonowy bo
rdzenie w kablach popekaly. Zaplon wlaczony, ja cos krece przy kablach i
poszla iskra na ktorys gar i silnik od tego odpalil :-)

--
Artur

Data: 2011-09-22 13:16:12
Autor: J.F
Dlaczego słaby akumulator nie odpala?
UĹźytkownik "AZ"  napisał w wiadomości grup
Co innego ale ciekawostka - robilismy u kolegi uklad zaplonowy bo
rdzenie w kablach popekaly. Zaplon wlaczony, ja cos krece przy kablach i
poszla iskra na ktorys gar i silnik od tego odpalil :-)

Benzyna jest benzyna - juz takie wlasciwosci ma ze przy odpowiednio silnej iskrze odpala.
Nie potrzebuje do tego cisnienia w cylindrze, nie potrzebuje wysokiej temperatury.

Tylko w takim przypadku moze mocy zabraknac to nastepnego suwu, moze w ogole do tylu odpalic - wiec lepiej z rozrusznikiem.

P.S. Czy mi sie wydaje czy samoloty w IIws mialy rozruch prochowy ? Ktos wie dokladnie jak to dzialalo ?

J.

Data: 2011-09-22 11:22:48
Autor: AZ
Dlaczego słaby akumulator nie odpala?
On 2011-09-22, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Tylko w takim przypadku moze mocy zabraknac to nastepnego suwu, moze w ogole do tylu odpalic - wiec lepiej z rozrusznikiem.

No warunki widocznie byly sprzyjajace ;-) Do tylu 4suw nie odpali, 2suwa
odpalalem bez problemu.

--
Artur

Data: 2011-09-22 22:15:14
Autor: Krzysiek Kielczewski
Dlaczego słaby akumulator nie odpala?
On 2011-09-22, AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

Tylko w takim przypadku moze mocy zabraknac to nastepnego suwu, moze w ogole do tylu odpalic - wiec lepiej z rozrusznikiem.

No warunki widocznie byly sprzyjajace ;-) Do tylu 4suw nie odpali, 2suwa
odpalalem bez problemu.

Dwa lata temu miałem przyjemność uruchamiać[1] średnioprężny silnik z
początku ubiegłego wieku (produkacja około 1905 roku), jednocylindrowy,
zamiast świec żarowych specjalny element podgrzewało się lutlampą. Po
odpaleniu przez pierwsze kilkadziesiąt sekund kręcił się raz w jedną
stronę, raz w drugą - dopóki się nieco nie rozgrzał to nie było wiadomo
czy w danym obrocie odpali, czy się "odbije" od ciśnienia i zacznie
kręcić w drugą.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

1 - baaardzo fajne szwedzkie muzeum powstałe w starej fabryce silników.
Wszystko na chodzie, jedną z atrakcji było uruchamianie starego silnika.

Data: 2011-09-23 16:04:07
Autor: PM
Dlaczego słaby akumulator nie odpala?


Benzyna jest benzyna - juz takie wlasciwosci ma ze przy odpowiednio silnej iskrze odpala.
Nie potrzebuje do tego cisnienia w cylindrze, nie potrzebuje wysokiej temperatury.

tak
ale przy ciśnieniu atmosferycznym jest mało tlenu w cylindzre w okolicach GMP

Data: 2011-09-22 14:05:40
Autor: RoMan Mandziejewicz
Dlaczego słaby akumulator nie odpala?
Hello Jakub,

Thursday, September 22, 2011, 11:25:07 AM, you wrote:

Takie pytanie-refleksja mnie naszła, z serii filozoficznych :)
Obecnie rozruszniki z przekladnia planetarna potrzebuja ponizej 10V do pracy, ale swiece do pracy potrzebuja zdecydowanie powyzej
Hm dziwne.
To właśnie dawniej, gdy układ zapłonowy był prosty jak budowa cepa, (cewka + przerywacz,
"stabilizacja" poprzez oporność własną cewki) energia iskry była proporcjonalna do kwadratu
napięcia i stąd wrażliwość na spadki napięcie aku.

Nasycenie rdzenia trochę psuło proporcjonalność ;)

Obecnie energia iskry jest najczęściej stabilizowana. Zwykle
poprzez regulację długości impulsu.

Inaczej - gdy silnik się nie obraca, cewka w ogóle nie jest zasilana i
nie ma obawy jej przegrzania. A czas "ładowania" cewki nadal jest
zmienny ale rzeczywiście skrócony.

W moim aucie już od ok. 6-7V da się osiągnąć znamionową iskrę. I
zdarzało się że aku był tak słaby,
że wykonywał dosłownie tylko 1 obrót, a mimo to silnik odpalał.

To wynika z poprawy kształtu napięcia na cewce zapłonowej i
ograniczeniu strat na rezystancji.


--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Dlaczego słaby akumulator nie odpala?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona