Data: 2011-09-22 09:56:58 | |
Autor: Paweł Olaszek | |
Dlaczego słaby akumulator nie odpala? | |
W dniu 2011-09-22 09:34, Adam Wysocki pisze:
Takie pytanie-refleksja mnie naszła, z serii filozoficznych :) Obecnie rozruszniki z przekladnia planetarna potrzebuja ponizej 10V do pracy, ale swiece do pracy potrzebuja zdecydowanie powyzej, stad czesty przypadek ze przy slabym akumulatorze rozrusznik pracuje, ale silnika nie mozna uruchomic. -- pozdrawiam, Pawel |
|
Data: 2011-09-22 10:43:21 | |
Autor: PM | |
Dlaczego słaby akumulator nie odpala? | |
w podobnym stylu...Takie pytanie-refleksja mnie naszła, z serii filozoficznych :) może także wtryskiwacze nie wtryskują? w gaźnikowcu mogło nie wysysać paliwa - choć można było wtrysnąc pompką przyspieszającą (jak było paliwo w komorze pływakowej) ale podjerzewam ze wyjaśnienie będzie całkiem inne. |
|
Data: 2011-09-22 12:02:31 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Dlaczego słaby akumulator nie odpala? | |
PM <xpm@wp.pl> wrote:
w podobnym stylu... Sprowadźmy przykład do najprostszego czyli gaźnikowy jednocylindrowy skuter. Gdy słaby aku w nim kręci, to suwy ssania i wydechu idą dobrze, problemy są właśnie przy sprężaniu. Pamiętam też, że żeby odpalić taki skuter z kopki (rozrusznik nożny), trzeba było najpierw dojść do fazy kompresji a dopiero potem konkretnie przykopać - i wtedy odpalał dużo lepiej niż kopiąc na pałę. -- Siena 1.6 HL & GSX 750F PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ |
|
Data: 2011-09-23 15:58:42 | |
Autor: PM | |
Dlaczego słaby akumulator nie odpala? | |
Sprowadźmy przykład do najprostszego czyli gaźnikowy jednocylindrowy skuter.bo kopniak miałes w dobrej pozycji (dobry nacisk) no i w trakcie kopniecia mogłes załapać wiecej faz sprężania. a reszta wywodu nijak nie tłumaczy pytania z tematu. |
|
Data: 2011-09-26 13:41:00 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Dlaczego słaby akumulator nie odpala? | |
PM <xpm@wp.pl> wrote:
właśnie przy sprężaniu. Pamiętam też, że żeby odpalić taki skuter z kopkibo kopniak miałes w dobrej pozycji (dobry nacisk) no i w trakcie kopniecia mogłes załapać wiecej faz sprężania. Jeżeli założymy że problem jest w prędkości sprężania to tłumaczy przez analogię. -- Siena 1.6 HL & GSX 750F PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ |
|
Data: 2011-09-22 11:25:07 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Dlaczego słaby akumulator nie odpala? | |
W dniu 2011-09-22 09:56, Paweł Olaszek pisze:
W dniu 2011-09-22 09:34, Adam Wysocki pisze: Hm dziwne. To właśnie dawniej, gdy układ zapłonowy był prosty jak budowa cepa, (cewka + przerywacz, "stabilizacja" poprzez oporność własną cewki) energia iskry była proporcjonalna do kwadratu napięcia i stąd wrażliwość na spadki napięcie aku. Obecnie energia iskry jest najczęściej stabilizowana. Zwykle poprzez regulację długości impulsu. W moim aucie już od ok. 6-7V da się osiągnąć znamionową iskrę. I zdarzało się że aku był tak słaby, że wykonywał dosłownie tylko 1 obrót, a mimo to silnik odpalał. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-09-22 10:13:00 | |
Autor: AZ | |
Dlaczego sĹaby akumulator nie odpala? | |
On 2011-09-22, Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote:
Co innego ale ciekawostka - robilismy u kolegi uklad zaplonowy bo rdzenie w kablach popekaly. Zaplon wlaczony, ja cos krece przy kablach i poszla iskra na ktorys gar i silnik od tego odpalil :-) -- Artur |
|
Data: 2011-09-22 13:16:12 | |
Autor: J.F | |
Dlaczego sĹaby akumulator nie odpala? | |
UĹźytkownik "AZ" napisaĹ w wiadomoĹci grup
Co innego ale ciekawostka - robilismy u kolegi uklad zaplonowy bo Benzyna jest benzyna - juz takie wlasciwosci ma ze przy odpowiednio silnej iskrze odpala. Nie potrzebuje do tego cisnienia w cylindrze, nie potrzebuje wysokiej temperatury. Tylko w takim przypadku moze mocy zabraknac to nastepnego suwu, moze w ogole do tylu odpalic - wiec lepiej z rozrusznikiem. P.S. Czy mi sie wydaje czy samoloty w IIws mialy rozruch prochowy ? Ktos wie dokladnie jak to dzialalo ? J. |
|
Data: 2011-09-22 11:22:48 | |
Autor: AZ | |
Dlaczego sĹaby akumulator nie odpala? | |
On 2011-09-22, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
No warunki widocznie byly sprzyjajace ;-) Do tylu 4suw nie odpali, 2suwa odpalalem bez problemu. -- Artur |
|
Data: 2011-09-22 22:15:14 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Dlaczego sĹaby akumulator nie odpala? | |
On 2011-09-22, AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:
Tylko w takim przypadku moze mocy zabraknac to nastepnego suwu, moze w ogole do tylu odpalic - wiec lepiej z rozrusznikiem.No warunki widocznie byly sprzyjajace ;-) Do tylu 4suw nie odpali, 2suwa Dwa lata temu miałem przyjemność uruchamiać[1] średnioprężny silnik z początku ubiegłego wieku (produkacja około 1905 roku), jednocylindrowy, zamiast świec żarowych specjalny element podgrzewało się lutlampą. Po odpaleniu przez pierwsze kilkadziesiąt sekund kręcił się raz w jedną stronę, raz w drugą - dopóki się nieco nie rozgrzał to nie było wiadomo czy w danym obrocie odpali, czy się "odbije" od ciśnienia i zacznie kręcić w drugą. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 1 - baaardzo fajne szwedzkie muzeum powstałe w starej fabryce silników. Wszystko na chodzie, jedną z atrakcji było uruchamianie starego silnika. |
|
Data: 2011-09-23 16:04:07 | |
Autor: PM | |
Dlaczego sĹaby akumulator nie odpala? | |
Benzyna jest benzyna - juz takie wlasciwosci ma ze przy odpowiednio silnej iskrze odpala.tak ale przy ciĹnieniu atmosferycznym jest maĹo tlenu w cylindzre w okolicach GMP |
|
Data: 2011-09-22 14:05:40 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Dlaczego słaby akumulator nie odpala? | |
Hello Jakub,
Thursday, September 22, 2011, 11:25:07 AM, you wrote: Hm dziwne.Takie pytanie-refleksja mnie naszła, z serii filozoficznych :)Obecnie rozruszniki z przekladnia planetarna potrzebuja ponizej 10V do pracy, ale swiece do pracy potrzebuja zdecydowanie powyzej Nasycenie rdzenia trochę psuło proporcjonalność ;) Obecnie energia iskry jest najczęściej stabilizowana. Zwykle Inaczej - gdy silnik się nie obraca, cewka w ogóle nie jest zasilana i nie ma obawy jej przegrzania. A czas "ładowania" cewki nadal jest zmienny ale rzeczywiście skrócony. W moim aucie już od ok. 6-7V da się osiągnąć znamionową iskrę. I To wynika z poprawy kształtu napięcia na cewce zapłonowej i ograniczeniu strat na rezystancji. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |