Grupy dyskusyjne   »   pl.biznes.wgpw   »   Dlaczego przeniesiono radiolatarnię w punkt depresji (dno jaru)

Dlaczego przeniesiono radiolatarnię w punkt depresji (dno jaru)

Data: 2010-04-28 23:49:13
Autor: DJ
Dlaczego przeniesiono radiolatarnię w punkt depresji (dno jaru)

Użytkownik "Charlie delta" <charlie.delta.trader@gmail.com> napisał w wiadomości:

A właśnie zewskazań radiolatarni pobiera informację wysokościomierz radiowy,
którego standardowo używa się dziś, wszędzie podczas lądowania w
trudnych warunkach na lotniskach wyposażonych w system NDB!!! Szanowni
państwo, tor zielony jest to tor prowadzący na pas startowy, natomiast
tor czerwony...

Zawsze mnie zastanawialo jak w dobie Internetu ludzie, w tym dziennikarze, potrafia wypisywac rozne glupoty. Rozumiem, ze kiedys trzeba bylo isc do biblioteki i szukac fachowej literatury co zajmowalo sporo czasu. Teraz wystarczy wpisac w wyszukiwarke haslo, chwile poczytac i wszystko jasne.

A wracajac do tematu. Zadne urzadzenie nie wykorzystuje sygnalu z radiolatarni NDB do okreslania wysokosci !!! To jest po prostu technicznie niemozliwe. Jak ktos wie jak to zrobic to niech opatentuje takie urzadzenie i zarobi mnostwo kasy.

A jak dziala radiowysokosciomierz albo inaczej wysokosciomierz radiowy jak juz napisalem wystarczy wpisac odpowiednie haslo do wyszukiwarki.

Pozdrawiam

Darek

Data: 2010-04-29 00:10:01
Autor: george
Dlaczego przeniesiono radiolatarnię w punkt depres ji (dno jaru)

"DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl> wrote in message news:hraafb$u3l$1news.onet.pl...

Użytkownik "Charlie delta" <charlie.delta.trader@gmail.com> napisał w wiadomości:

A właśnie zewskazań radiolatarni pobiera informację wysokościomierz radiowy,
którego standardowo używa się dziś, wszędzie podczas lądowania w
trudnych warunkach na lotniskach wyposażonych w system NDB!!! Szanowni
państwo, tor zielony jest to tor prowadzący na pas startowy, natomiast
tor czerwony...

Zawsze mnie zastanawialo jak w dobie Internetu ludzie, w tym dziennikarze, potrafia wypisywac rozne glupoty. Rozumiem, ze kiedys trzeba bylo isc do biblioteki i szukac fachowej literatury co zajmowalo sporo czasu. Teraz wystarczy wpisac w wyszukiwarke haslo, chwile poczytac i wszystko jasne.

A wracajac do tematu. Zadne urzadzenie nie wykorzystuje sygnalu z radiolatarni NDB do okreslania wysokosci !!! To jest po prostu technicznie niemozliwe. Jak ktos wie jak to zrobic to niech opatentuje takie urzadzenie i zarobi mnostwo kasy.

A jak dziala radiowysokosciomierz albo inaczej wysokosciomierz radiowy jak juz napisalem wystarczy wpisac odpowiednie haslo do wyszukiwarki.

Pozdrawiam

Darek


mając dwie radiolatarnie i antene kierunkową ( aktywna antena radiolokacyjna / paskowa)  można zmierzyć kąt rozchylenia wiązek oraz na podstawie znajmosci pozycji geograficznych obu latarń wyznaczyć własną wysokość. Dokładność bedzie tym większa im bliżej obu radiolatarni jesteśmy. Zależy również od zdolności regulacji charakterystyki anteny. To jest tylko teoretyczne rozważanie i pomysł na szybko i raczej nie jest stosowany w lotnictwie. Istnieją lepsze sposoby wyznaczania wysokości.

george.

Data: 2010-04-29 00:21:14
Autor: DJ
Dlaczego przeniesiono radiolatarnię w punkt depresji (dno jaru)
mając dwie radiolatarnie i antene kierunkową ( aktywna antena radiolokacyjna / paskowa)  można zmierzyć kąt rozchylenia wiązek oraz na podstawie znajmosci pozycji geograficznych obu latarń wyznaczyć własną wysokość. Dokładność bedzie tym większa im bliżej obu radiolatarni jesteśmy. Zależy również od zdolności regulacji charakterystyki anteny. To jest tylko teoretyczne rozważanie i pomysł na szybko i raczej nie jest stosowany w lotnictwie. Istnieją lepsze sposoby wyznaczania wysokości.

Nie bardzo wiem co masz na mysli piszac o kacie rozchylenia wiazek.
NDB to jak sama nazwa wskazuje radiolatarnie bezkierunkowe (Non-directional Beacon).

Pozdrawiam

Darek

Data: 2010-04-29 00:27:57
Autor: george
Dlaczego przeniesiono radiolatarnię w punkt depres ji (dno jaru)

"DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl> wrote in message news:hracbc$354$1news.onet.pl...
mając dwie radiolatarnie i antene kierunkową ( aktywna antena radiolokacyjna / paskowa)  można zmierzyć kąt rozchylenia wiązek oraz na podstawie znajmosci pozycji geograficznych obu latarń wyznaczyć własną wysokość. Dokładność bedzie tym większa im bliżej obu radiolatarni jesteśmy. Zależy również od zdolności regulacji charakterystyki anteny. To jest tylko teoretyczne rozważanie i pomysł na szybko i raczej nie jest stosowany w lotnictwie. Istnieją lepsze sposoby wyznaczania wysokości.

Nie bardzo wiem co masz na mysli piszac o kacie rozchylenia wiazek.
NDB to jak sama nazwa wskazuje radiolatarnie bezkierunkowe (Non-directional Beacon).

Pozdrawiam

Darek


antene masz na samolocie. Lecisz nad dwoma oddalonymi od siebie punktami nadającymi w każdym kierunku na półsferze. Mierzysz kąt do punktu A oraz do punktu B, jako że są one oddalone od siebie o powiedzmy 6km powastaje pomiedzy namiarami kąt różnicowy / dwie linie namiarowe.

   samolot -- -- -- --
     /     \              |
    / kąt  \            altitude
   /          \           |
A-- 6km-- -B-- -- --

Dlaczego przeniesiono radiolatarnię w punkt depresji (dno jaru)

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona