Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Dla kochających nie wymienianie oleju

Dla kochających nie wymienianie oleju

Data: 2019-01-22 03:43:31
Autor: Kris
Dla kochających nie wymienianie oleju
W dniu niedziela, 20 stycznia 2019 23:43:51 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:
Na niniejszym forum niektóre osoby uważają mnie za przygłupa z moimi poglądami - jak Kris chociażby, tudzież Budzik. Ten pierwszy należy do zwolenników ignorowania potrzeb wymiany oleju.

Mam zatem propozycję dla nich dodania kolejnego przygłupa do listy, który twierdzi, że olej warto często zmieniać:

https://www.youtube.com/watch?v=nhxYLPvTQOo
Tu masz kolejnego pzygłupa
https://www.google.com/search?q=BY%C5%81Y+PREZES+WYMIANA+OLEJU&rlz=1C1GCEU_plPL819PL819&oq=BY%C5%81Y+PREZES+WYMIANA+OLEJU&aqs=chrome..69i57.6847j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Data: 2019-01-22 16:26:24
Autor: pueblo
Dla kochających nie wymienianie oleju
Witaj Kris, 22 sty 2019 w
news:c281ab98-2316-41da-9ecb-a1512f4666ccgooglegroups.com
napisałeś/aś:
Mam zatem propozycję dla nich dodania kolejnego przygłupa do listy,
który twierdzi, że olej warto często zmieniać: https://www.youtube.com/watch?v=nhxYLPvTQOo
Tu masz kolejnego pzygłupa
https://www.google.com/search?q=BY%C5%81Y+PREZES+WYMIANA+OLEJU&rlz=1C
1GCEU_plPL819PL819&oq=BY%C5%81Y+PREZES+WYMIANA+OLEJU&aqs=chrome..69i5
7.6847j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Kwestia wymiany oleju najbardziej kojarzy mi się z inną zagadką ludzkości pt. szczepić, czy nie szczepić?

Data: 2019-01-23 10:07:16
Autor: T.
Dla kochających nie wymienianie oleju
W dniu 2019-01-22 o 17:26, pueblo pisze:
Witaj Kris, 22 sty 2019 w
news:c281ab98-2316-41da-9ecb-a1512f4666ccgooglegroups.com
napisałeś/aś:

Mam zatem propozycję dla nich dodania kolejnego przygłupa do listy,
który twierdzi, że olej warto często zmieniać:

https://www.youtube.com/watch?v=nhxYLPvTQOo
Tu masz kolejnego pzygłupa
https://www.google.com/search?q=BY%C5%81Y+PREZES+WYMIANA+OLEJU&rlz=1C
1GCEU_plPL819PL819&oq=BY%C5%81Y+PREZES+WYMIANA+OLEJU&aqs=chrome..69i5
7.6847j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Kwestia wymiany oleju najbardziej kojarzy mi się z inną zagadką ludzkości
pt. szczepić, czy nie szczepić?

A
Silnik w samochodzie jest maszyną jak wiele innych. W przemyśle nikt nie zastanawia się, czy w maszynach wymieniać olej - to podstawa bezawaryjnej pracy. W dużych urządzeniach olej można badać, aby ocenić, czy jeszcze można go filtrować/czyścić (są różne metody), czy już wymieniać. W samochodach to się nie opłaci - tańsza jest regularna wymiana. Każdy mechanizm, w którym występuje tarcie, należy odpowiednio smarować, bo się zatrze.
Swoją drogą zastanawiam się, dlaczego panewki na korbowodzie to de facto łożyska ślizgowe. Dlaczego nie robi się panewek z łożyskami wałeczkowymi? Mechanizm byłby trwalszy. Ale może przy całej żywotności silnika nie ma takiej potrzeby...
T.

Data: 2019-01-23 08:02:04
Autor: sczygiel
Dla kochających nie wymienianie oleju
W dniu środa, 23 stycznia 2019 03:07:38 UTC-6 użytkownik T. napisał:
W dniu 2019-01-22 o 17:26, pueblo pisze:
> Witaj Kris, 22 sty 2019 w
> news:c281ab98-2316-41da-9ecb-a1512f4666ccgooglegroups.com
> napisałeś/aś:
> >>> Mam zatem propozycję dla nich dodania kolejnego przygłupa do listy,
>>> który twierdzi, że olej warto często zmieniać:
>>>
>>> https://www.youtube.com/watch?v=nhxYLPvTQOo
>> Tu masz kolejnego pzygłupa
>> https://www.google.com/search?q=BY%C5%81Y+PREZES+WYMIANA+OLEJU&rlz=1C
>> 1GCEU_plPL819PL819&oq=BY%C5%81Y+PREZES+WYMIANA+OLEJU&aqs=chrome..69i5
>> 7.6847j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8
>>
> Kwestia wymiany oleju najbardziej kojarzy mi się z inną zagadką ludzkości
> pt. szczepić, czy nie szczepić?
> A
Silnik w samochodzie jest maszyną jak wiele innych. W przemyśle nikt nie zastanawia się, czy w maszynach wymieniać olej - to podstawa bezawaryjnej pracy. W dużych urządzeniach olej można badać, aby ocenić, czy jeszcze można go filtrować/czyścić (są różne metody), czy już wymieniać. W samochodach to się nie opłaci - tańsza jest regularna wymiana. Każdy mechanizm, w którym występuje tarcie, należy odpowiednio smarować, bo się zatrze.
Swoją drogą zastanawiam się, dlaczego panewki na korbowodzie to de facto łożyska ślizgowe. Dlaczego nie robi się panewek z łożyskami wałeczkowymi? Mechanizm byłby trwalszy. Ale może przy całej żywotności silnika nie ma takiej potrzeby...


Bo lozyska slizgowe moga pracowac przy wiekszych momentach przenoszonych i sa w ogolnosci trwalsze.
Nie znalazlem na szybko porownania ale tu na dole jest zajawione czemu slizgowe sa w pewnych miejscach lepsze.
https://www.albeco.com.pl/PL-H747/lozyska-toczne-a-lozyska-slizgowe-co-je-rozni.html

Data: 2019-01-29 22:20:47
Autor: Irek.N.
Dla kochających nie wymienianie oleju
Bo lozyska slizgowe moga pracowac przy wiekszych momentach przenoszonych i sa w ogolnosci trwalsze.

To ja tak tylko sprostuję, że momenty to one jak najmniejsze powinny generować, za to obciążenie promieniowe powinny znosić jak największe.
A igiełkowe...przy takich prędkościach i obciążeniach poleciały by błyskawicznie. Poza tym zauważcie, że jak panewka jest dobrze zaprojektowana, dobrze wykonana i dobrze ułożona, to w zasadzie jak tylko jest smarowanie jak należy - jest praktycznie wieczna :)

Miłego.
Irek.N.

Data: 2019-01-29 13:37:10
Autor: Zenek Kapelinder
Dla kochających nie wymienianie oleju
Lozyska igielkowe byly powszechnie stosowane w silnikach dwusuwowych. Takie wyczynowe do motorowek krecily sie do 10 tysiecy obrotow na minute. W trabancie byly igielkowe. 70 tysiecy do remontu dalo sie na nich robic. Ale nie dlatego ze sie zuzyly. Mniej wiecej tyle wytrzymywaly zawory a ich wymiana wymagala demontazu walu. To od razu przy wymianie zaworow wymieniano tanie lozyska na nowe.

Data: 2019-01-30 04:16:22
Autor: J.F.
Dla kochających nie wymienianie oleju
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:eb95b846-e9e6-4dd0-af71-d165a05e3d7f@googlegroups.com...
Lozyska igielkowe byly powszechnie stosowane w silnikach dwusuwowych.
Takie wyczynowe do motorowek krecily sie do 10 tysiecy obrotow na minute.
W trabancie byly igielkowe. 70 tysiecy do remontu dalo sie na nich robic.
Ale nie dlatego ze sie zuzyly. Mniej wiecej tyle wytrzymywaly zawory a ich wymiana wymagala demontazu walu.
To od razu przy wymianie zaworow wymieniano tanie lozyska na nowe.

Ale jakich zaworow ? Chyba nie w trabancie ?

Dwusuwy mialy byc proste i tanie, wiec zaoszczedzono na ukladzie smarowania i lozyska slizgowe przestaly byc mozliwe.
Igiełkowe w dwusuwach tez sa kiepsko smarowane co im nie sluzy, ale duzych obciazen tez nie lubia.
I w efekcie remont co 70kkm, wraz ze szlifem wału.

Alternator sie kreci ze 3 razy szybciej niz silnik, i lozyska kulkowe to wytrzymuja. Na jednym fabrycznym smarowaniu ... ale obciazenia tam male ..

J.

Data: 2019-01-30 09:38:46
Autor: Zenek Kapelinder
Dla kochających nie wymienianie oleju
Jak o czyms nie wiesz to nie znaczy ze tego nie ma, znaczy ze nie wiesz. W dwusuwach sa zawory po jednym na kazdy cylinder po stronie ssania. Z lozyskami slizgowymi w dwusuwach sie rowniez mylisz. Do czasu wprowadzenie kulkowych lub igielkowych w dwusuwach byly lozyska slizgowe. Wprowadzenie igielkowych skutkowalo zmniejszeniem ilosci oleju dodawanego do paliwa z 1/30 do 1/50 i wiecej. W dwusuwie mieszanka jest wstepnie sprezana w skrzyni korbowej. I zeby skuteczniej przedmuchala cylinder nie moze sie cofnac do kolektora ssacego i musi byc wpuszczona do cylindra w okreslonym momencie pod zwiekszonym cisnieniem.

Dla kochających nie wymienianie oleju

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona