Data: 2019-01-22 03:43:31 | |
Autor: Kris | |
Dla kochających nie wymienianie oleju | |
W dniu niedziela, 20 stycznia 2019 23:43:51 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:
Na niniejszym forum niektóre osoby uważają mnie za przygłupa z moimi poglądami - jak Kris chociażby, tudzież Budzik. Ten pierwszy należy do zwolenników ignorowania potrzeb wymiany oleju.Tu masz kolejnego pzygłupa https://www.google.com/search?q=BY%C5%81Y+PREZES+WYMIANA+OLEJU&rlz=1C1GCEU_plPL819PL819&oq=BY%C5%81Y+PREZES+WYMIANA+OLEJU&aqs=chrome..69i57.6847j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8 |
|
Data: 2019-01-22 16:26:24 | |
Autor: pueblo | |
Dla kochających nie wymienianie oleju | |
Witaj Kris, 22 sty 2019 w
news:c281ab98-2316-41da-9ecb-a1512f4666ccgooglegroups.com napisałeś/aś: Kwestia wymiany oleju najbardziej kojarzy mi się z inną zagadką ludzkości pt. szczepić, czy nie szczepić?Mam zatem propozycję dla nich dodania kolejnego przygłupa do listy,Tu masz kolejnego pzygłupa |
|
Data: 2019-01-23 10:07:16 | |
Autor: T. | |
Dla kochających nie wymienianie oleju | |
W dniu 2019-01-22 o 17:26, pueblo pisze:
Witaj Kris, 22 sty 2019 wA Silnik w samochodzie jest maszyną jak wiele innych. W przemyśle nikt nie zastanawia się, czy w maszynach wymieniać olej - to podstawa bezawaryjnej pracy. W dużych urządzeniach olej można badać, aby ocenić, czy jeszcze można go filtrować/czyścić (są różne metody), czy już wymieniać. W samochodach to się nie opłaci - tańsza jest regularna wymiana. Każdy mechanizm, w którym występuje tarcie, należy odpowiednio smarować, bo się zatrze. Swoją drogą zastanawiam się, dlaczego panewki na korbowodzie to de facto łożyska ślizgowe. Dlaczego nie robi się panewek z łożyskami wałeczkowymi? Mechanizm byłby trwalszy. Ale może przy całej żywotności silnika nie ma takiej potrzeby... T. |
|
Data: 2019-01-23 08:02:04 | |
Autor: sczygiel | |
Dla kochających nie wymienianie oleju | |
W dniu środa, 23 stycznia 2019 03:07:38 UTC-6 użytkownik T. napisał:
W dniu 2019-01-22 o 17:26, pueblo pisze: Bo lozyska slizgowe moga pracowac przy wiekszych momentach przenoszonych i sa w ogolnosci trwalsze. Nie znalazlem na szybko porownania ale tu na dole jest zajawione czemu slizgowe sa w pewnych miejscach lepsze. https://www.albeco.com.pl/PL-H747/lozyska-toczne-a-lozyska-slizgowe-co-je-rozni.html |
|
Data: 2019-01-29 22:20:47 | |
Autor: Irek.N. | |
Dla kochajÄ cych nie wymienianie oleju | |
Bo lozyska slizgowe moga pracowac przy wiekszych momentach przenoszonych i sa w ogolnosci trwalsze. To ja tak tylko sprostuję, że momenty to one jak najmniejsze powinny generować, za to obciążenie promieniowe powinny znosić jak największe. A igiełkowe...przy takich prędkościach i obciążeniach poleciały by błyskawicznie. Poza tym zauważcie, że jak panewka jest dobrze zaprojektowana, dobrze wykonana i dobrze ułożona, to w zasadzie jak tylko jest smarowanie jak należy - jest praktycznie wieczna :) Miłego. Irek.N. |
|
Data: 2019-01-29 13:37:10 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Dla kochających nie wymienianie oleju | |
Lozyska igielkowe byly powszechnie stosowane w silnikach dwusuwowych. Takie wyczynowe do motorowek krecily sie do 10 tysiecy obrotow na minute. W trabancie byly igielkowe. 70 tysiecy do remontu dalo sie na nich robic. Ale nie dlatego ze sie zuzyly. Mniej wiecej tyle wytrzymywaly zawory a ich wymiana wymagala demontazu walu. To od razu przy wymianie zaworow wymieniano tanie lozyska na nowe.
|
|
Data: 2019-01-30 04:16:22 | |
Autor: J.F. | |
Dla kochających nie wymienianie oleju | |
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:eb95b846-e9e6-4dd0-af71-d165a05e3d7f@googlegroups.com...
Lozyska igielkowe byly powszechnie stosowane w silnikach dwusuwowych. Ale jakich zaworow ? Chyba nie w trabancie ? Dwusuwy mialy byc proste i tanie, wiec zaoszczedzono na ukladzie smarowania i lozyska slizgowe przestaly byc mozliwe. Igiełkowe w dwusuwach tez sa kiepsko smarowane co im nie sluzy, ale duzych obciazen tez nie lubia. I w efekcie remont co 70kkm, wraz ze szlifem wału. Alternator sie kreci ze 3 razy szybciej niz silnik, i lozyska kulkowe to wytrzymuja. Na jednym fabrycznym smarowaniu ... ale obciazenia tam male .. J. |
|
Data: 2019-01-30 09:38:46 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Dla kochających nie wymienianie oleju | |
Jak o czyms nie wiesz to nie znaczy ze tego nie ma, znaczy ze nie wiesz. W dwusuwach sa zawory po jednym na kazdy cylinder po stronie ssania. Z lozyskami slizgowymi w dwusuwach sie rowniez mylisz. Do czasu wprowadzenie kulkowych lub igielkowych w dwusuwach byly lozyska slizgowe. Wprowadzenie igielkowych skutkowalo zmniejszeniem ilosci oleju dodawanego do paliwa z 1/30 do 1/50 i wiecej. W dwusuwie mieszanka jest wstepnie sprezana w skrzyni korbowej. I zeby skuteczniej przedmuchala cylinder nie moze sie cofnac do kolektora ssacego i musi byc wpuszczona do cylindra w okreslonym momencie pod zwiekszonym cisnieniem.
|
|