Data: 2010-07-08 15:37:54 | |
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek | |
Czym rozwiercić... | |
Marcus pisze:
Historia jest taka oto... Podczas zdejmowania koła z samochodu-dawcy (Mistubishi Pajero) ukręciła się nakrętka (w terenówkach zwykle koła mocowane są na szpilkach, a dokręcane nakrętkami z kołnierzem przylegającym do felgi, a nie śrubami, jak w zwykłych osobówkach). Tak pechowo, że nijak jej resztek nie da się złapać żadnym narzędziem. Pozostaje chyba tylko rozwiercenie całości, wraz ze szpilką. No i teraz powstaje pytanie, bo pewnie stal, z której takie szpilki są wykonane, za bardzo miękka nie jest. Jakich wierteł użyć? Może jest jakaś specjalna strategia takiego rozwiercania? Za wszelkie sugestie z góry wielkie dzięki. Szpilka jest wkrecana, czy wciskana od wewnetrznej strony piasty? Jesli wkrecana, to uzyc do tego zestawu wykretakow z lewym gwintem po uprzednim rozwierceniu. Jesli wciskana, to moze udaloby sie ja wybic z piasty, a od wewnetrznej strony uzyc szlifierki katowej, zeby szpilke obciac? Co do samego rozwiercania - nie pomoge, ale twardosc takich szpilek pewnie oscyluje gdzies kolo 12.9. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia |
|