Data: 2010-09-24 11:40:41 | |
Autor: PaPi | |
Czy zmiana VAT bedzie podstawa rozwiazania umowy ? | |
Witam
Orientujecie sie moze czy podwyzka VAT od stycznia przyszlego roku bedzie traktowana jako zmiana umowy ze strony operatora telewizji cyfrowej i tym samym moze byc pretekstem to wypowiedzenia umowy zawartej na czas okreslony ? |
|
Data: 2010-09-24 11:47:00 | |
Autor: BoDro | |
Czy zmiana VAT bedzie podstawa rozwiazania umowy ? | |
PaPi pisze:
Orientujecie sie moze czy podwyzka VAT od stycznia przyszlego roku bedzie traktowana jako zmiana umowy ze strony operatora telewizji cyfrowej i tym samym moze byc pretekstem to wypowiedzenia umowy zawartej na czas okreslony ? gadali rano w radiu, że tak - sugerowali operatorom (co prawda w kontekście komórek, ale z pewnością dotyczy to także tv), bu zawczasu robili zapasy kopert i papieru, bo klienci będą mieli pretekst do zmiany operatora lub zerwania umowy. -- Bogdan |
|
Data: 2010-09-24 11:48:03 | |
Autor: PaPi | |
Czy zmiana VAT bedzie podstawa rozwiazania umowy ? | |
gadali rano w radiu, że tak - sugerowali operatorom (co prawda w To moze uda mi sie naprawic glupote ktora popelnilem w czerwcu b.r. wiazac sie na poltora roku z Cyfra... |
|
Data: 2010-09-24 11:57:33 | |
Autor: J.F. | |
Czy zmiana VAT bedzie podstawa rozwiazania umowy ? | |
Użytkownik "PaPi" <1@2.3> napisał w wiadomości news:4c9c73d4$1news.home.net.pl...
gadali rano w radiu, że tak - sugerowali operatorom (co prawda wTo moze uda mi sie naprawic glupote ktora popelnilem w czerwcu b.r. wiazac sie na poltora roku z Cyfra... A oni cie w trombe - obniza cene netto, brutto zostanie bez zmian :-P J. |
|
Data: 2010-09-24 14:16:53 | |
Autor: Robert_J | |
Czy zmiana VAT bedzie podstawa rozwiazania umowy ? | |
To moze uda mi sie naprawic glupote ktora popelnilem w czerwcu b.r. wiazac sie na poltora roku z Cyfra... Nie uda Ci się. |
|
Data: 2010-09-24 14:23:27 | |
Autor: BoDro | |
Czy zmiana VAT bedzie podstawa rozwiazania umowy ? | |
Robert_J pisze:
To moze uda mi sie naprawic glupote ktora popelnilem w czerwcu b.r. wiazac sie na poltora roku z Cyfra... ale to chyba nie dotyczy umów na czas określony (najczęściej promocja), gdzie kwota za owy okres jest z góry określona? -- Bogdan |
|
Data: 2010-09-24 14:27:02 | |
Autor: Cavallino | |
Czy zmiana VAT bedzie podstawa rozwiazania umowy ? | |
Użytkownik "BoDro" <bolek@lolek.pl> napisał w wiadomości news:i7i57n$pa2$2inews.gazeta.pl...
Robert_J pisze: Oczywiście że dotyczy. Chyba że płacisz z góry. |
|
Data: 2010-09-24 18:28:19 | |
Autor: Robert_J | |
Czy zmiana VAT bedzie podstawa rozwiazania umowy ? | |
ale to chyba nie dotyczy umów na czas określony (najczęściej promocja), gdzie kwota za owy okres jest z góry określona? Nie jest z góry określona z przyczyny takiej, że nie może być :-). Platforma z reguły retransmituje raptem kilka "swoich" programów, reszta to programy obcych nadawców. A na te operator nie ma wpływu. Podobnie zresztą jak na wysokość VAT-u ;-). Dlatego chyba w żadnej umowie nie ma zapisu o niezmienności ceny w okresie obowiązywania tejże umowy... |
|
Data: 2010-09-27 11:16:48 | |
Autor: Tomy M. | |
Czy zmiana VAT bedzie podstawa rozwiazania umowy ? | |
W dniu 2010-09-24 18:28, Robert_J pisze:
ale to chyba nie dotyczy umów na czas określony (najczęściej To dobrze, podniesienie ceny to powód wystarczający do zerwania umowy. Tomy M. |
|
Data: 2010-09-28 13:23:34 | |
Autor: Robert_J | |
Czy zmiana VAT bedzie podstawa rozwiazania umowy ? | |
To dobrze, podniesienie ceny to powód wystarczający Poniekąd masz rację, ale tylko pod warunkiem że taki zapis w tej umowie jest :-). Ale ten przypadek w przedmiotowej umowie nie występuje :-) |
|
Data: 2010-09-28 13:30:54 | |
Autor: Mane | |
Czy zmiana VAT bedzie podstawa rozwiazania umowy ? | |
W dniu 2010-09-28 13:23, Robert_J pisze:
Poniekąd masz rację, ale tylko pod warunkiem że taki zapis w tej umowie W kazdej umowe na czas okreslony masz podana kwote jaka kosztuje usluga. |
|
Data: 2010-09-28 14:04:04 | |
Autor: Robert_J | |
Czy zmiana VAT bedzie podstawa rozwiazania umowy ? | |
W kazdej umowe na czas okreslony masz podana kwote jaka kosztuje usluga. No i? Owszem, zapis o tym że usługodawca nie może podnieść ceny "bo tak" jest. Ale jest też taki, który mówi o przyczynach podwyżek niezależnych od usługodawcy :-). Np. zmiany prawa podatkowego... |
|
Data: 2010-09-28 15:11:21 | |
Autor: Mane | |
Czy zmiana VAT bedzie podstawa rozwiazania umowy ? | |
W dniu 2010-09-28 14:04, Robert_J pisze:
W kazdej umowe na czas okreslony masz podana kwote jaka kosztuje usluga. Zmiana prawa podatkowego moze i owszem ale to ze nadawca sam nie produkuje sygnalu jest juz co najmniej smieszne. |
|
Data: 2010-09-29 10:41:54 | |
Autor: Robert_J | |
Czy zmiana VAT bedzie podstawa rozwiazania umowy ? | |
...to ze nadawca sam nie produkuje sygnalu jest juz co najmniej smieszne. Potrafisz czytać? Napisałem: "Platforma z reguły retransmituje raptem kilka "swoich" programów, reszta to programy obcych nadawców". Taka np. C+ swoje ma tylko Canal+, MiniMini, ZigZap, Ale Kino, Domo, Kuchnia TV i chyba jeszcze jeden. A reszta jest obca :-). Więc co w tym śmiesznego? |
|
Data: 2010-09-29 14:31:27 | |
Autor: Mane | |
Czy zmiana VAT bedzie podstawa rozwiazania umowy ? | |
W dniu 2010-09-29 10:41, Robert_J pisze:
Potrafisz czytać? Napisałem: W takim razie jaki zwiazek ma to czy cos jest wyprodukowane przez nadace, czy "obce", w kontekscie tego czy cena moze byc z gory ustalona przy zawieraniu umowy na czas okreslony? |
|
Data: 2010-09-29 15:51:07 | |
Autor: BoDro | |
Czy zmiana VAT bedzie podstawa rozwiazania umowy ? | |
Mane pisze:
W takim razie jaki zwiazek ma to czy cos jest wyprodukowane przez nadace, czy "obce", w kontekscie tego czy cena moze byc z gory ustalona przy zawieraniu umowy na czas okreslony? Najwyraźniej zyski operatorów są na tyle duże, że mogą pozwolić sobie na ustalenie stałej, konkretnie wskazanej kwoty w czasie trwania umowy okresowej. Rynek mediów (tv, internet)- mimo drobnych tąpnięć - mamy na tyle stabilny, że jakiś dramatyczny wzrost kosztów na przestrzeni roku...2 lat (typowa promocja) jest mało prawdopodobny. -- Bogdan |
|
Data: 2010-09-29 17:46:56 | |
Autor: Mane | |
Czy zmiana VAT bedzie podstawa rozwiazania umowy ? | |
W dniu 2010-09-29 15:51, BoDro pisze:
NajwyraĹşniej zyski operatorĂłw sÄ na tyle duĹźe, Ĺźe mogÄ pozwoliÄ Mi tego nie musisz tĹumaczyÄ, nie ja twierdziĹem ze cena nie moze byc ustalona. |
|
Data: 2010-09-24 13:30:40 | |
Autor: Maciej 'AbrahaM' Piotrowski | |
Czy zmiana VAT bedzie podstawa rozwiazania umowy ? | |
BoDro wrote:
PaPi pisze: Gadać to sobie mogą. A raczej pisać, Rzeczpospolita, bo to "od nich" takie rozważania wypłynęły. Jednakże (cytuję za portalem telepolis.pl) Rzeczpospolita nie wzięła jednak pod uwagę zeszłorocznych zmian w Prawie Telekomunikacyjnym i wygląda na to, że jedynie niepotrzebnie sieje panikę. Wyższy VAT nie ułatwi zmiany operatora. Art. 61 Pt: Przepisu nie stosuje się, jeżeli cennik zmienia się na skutek zmiany przepisów prawa - przeczytać można w komentarzu UKE na temat artykułu Rzeczpospolitej. -- Tylko dwie rzeczy sa nieskonczone: Wszechswiat i ludzka glupota, choc nie jestem pewien co do tej pierwszej. Albert Einstein (1879-1955) |
|
Data: 2010-09-24 15:14:33 | |
Autor: boxfish | |
Czy zmiana VAT bedzie podstawa rozwiazania umowy ? | |
W dniu 2010-09-24 11:40, PaPi pisze:
Witam a warunki umowy zmienił operator ? nie, więc zapomnij, przepisy zmieniły się w ubiegłym roku po to aby właśnie tacy kombinatorzy wreszcie zaczęli szanować własne nazwisko i podpisywać umowy, z których potem muszą się wywiązać ;-) |
|
Data: 2010-09-24 23:45:00 | |
Autor: noy | |
Czy zmiana VAT bedzie podstawa rozwiazania umowy ? | |
W dniu 2010-09-24 11:40, PaPi pisze: A gdyby VAT wzrósł np o 1000% i płacenie za bzdety w wysokości np 1500 zł miesięcznie uznałbym za zbytek? Wg mnie największymi "kombinatorami" są operatorzy. Dlatego powinny być zabronione wszelkie promocje. Ciężko kupić coś bez promocji. W zeszłym roku potrzebowałem internet na czas nieograniczony no i znalazłem w Netii, że mogę kupić za 100 miesięcznie, umowa podpisy itd , super do czasu instalacji,chłopaki nie mogli odpalić usługi bo im system nie przyjmował. Dwa miesiące przepychanek no i odpalili a rachunek przyszedł na 50 zł (czyli w promocji) no i do dzisiaj przysyłają, a już mija rok jak zrezygnowałem z usługi zgodnie z umową. Tak że promocje to zwykła cena a reszta cennika jest po to żeby cisnąć i straszyć klientów. |
|
Data: 2010-09-25 07:14:02 | |
Autor: Dariusz Zygmunt | |
Czy zmiana VAT bedzie podstawa rozwiazania umowy ? | |
W piątek, 24 września 2010 23:45, noy wyraził następujacą opinię:
A gdyby VAT wzrósł np o 1000% i płacenie za bzdety w wysokości np 1500 złTo rozwiązujesz umowę zgodnie z przepisami a przy najbliższych wyborach nie głosujesz na tych którzy takie prawo wprowadzili :-) ....A to żeś zrobiłeś odkrycie :-) Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt |
|
Data: 2010-09-26 12:00:45 | |
Autor: boxfish | |
Czy zmiana VAT bedzie podstawa rozwiazania umowy ? | |
W dniu 2010-09-24 23:45, noy pisze:
A gdyby VAT wzrósł np o 1000% i płacenie za bzdety w wysokości np 1500 ale nie wzrósł o 1000% i przepisy ten aktualny przypadek regulują, możesz sobie pisać co chcesz i tak sprawa jest jasna. Przepisy wprowadzone w ubiegłym roku wyraxnie oddzielają działania operatora od zmian w prawie. Rozumiem że jak państwo (tak jak teraz VAT) zmienie ci inny podatek to też piszesz to ministra że masz go w d... i podatków płacił nie będziesz ?
Tu się zgadzam Ciężko kupić coś bez promocji. W zeszłym roku potrzebowałem internet na Netia to już inna historia, mnie po zmianie prędkości z 8 na 20 mega każą płacić za dwie usługi, na fakturze mam dwie pozycje, 8 i 20 mego - taki mooltiroom chyba. Co jakiś czas dzwonię i robią korektę, przepraszają - potem znowu podwójna faktura a na koniec dostałem wezwanie windykacyjne - no bo przecież nie chce płacić ... |
|
Data: 2010-09-27 11:19:01 | |
Autor: Tomy M. | |
Czy zmiana VAT bedzie podstawa rozwiazania umowy ? | |
W dniu 2010-09-26 12:00, boxfish pisze:
W dniu 2010-09-24 23:45, noy pisze: Laskę wyłóż i nie płać błędnych faktur wcale, nie przysługują im w takim wypadku żadne odsetki, masz kasę w kieszeni. Tomy M. |
|
Data: 2010-09-27 11:39:59 | |
Autor: boxfish | |
Czy zmiana VAT bedzie podstawa rozwiazania umowy ? | |
W dniu 2010-09-27 11:19, Tomy M. pisze:
W dniu 2010-09-26 12:00, boxfish pisze: Dokładnie tak robię, zasugerowałem też w korespondencji że są to próby nękania i wyłudzenia pieniędzy |
|
Data: 2010-09-29 19:34:52 | |
Autor: Tomy M. | |
Czy zmiana VAT bedzie podstawa rozwiazania umowy ? | |
W dniu 2010-09-27 11:39, boxfish pisze:
Możesz również przygotować zawiadomienie o przestępstwie z Art.286.§1 Ale złóż je do prokuratury, a nie na Policję. Tomy M. |
|