Data: 2017-10-29 08:52:10 | |
Autor: marcin | |
Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | |
ostatnio sprawdzałem po odreceniu korka oleju w a4 b7 ze delikatnie zasysa powietrze, czy tak powinno byc? raz czytam ze ok, raz ze nie?
a wy jak uwazacie ? |
|
Data: 2017-10-29 13:16:14 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | |
Dnia Sun, 29 Oct 2017 08:52:10 +0100, marcin napisał(a):
ostatnio sprawdzałem po odreceniu korka oleju w a4 b7 ze delikatnie zasysa powietrze, czy tak powinno byc? raz czytam ze ok, raz ze nie? Tak, w większości współczesnych samochodów jest układ utrzymujący podciśnienie w skrzyni korbowej. Nadciśnienie oznacza problemy ze szczelnością układu tłok-cylinder. |
|
Data: 2017-10-29 06:45:38 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | |
Pompe robiaca podcisnienie daja w nowych samochodach? Akurat nadcisnienie w skrzynce korbowej zmniejsza roznic cisnien nad i pod tlokiem. I by musiala byc jakas nowa fizyka i mechanika w ktorej zwiekszenie roznicy cisnien pomaga w polepszeniu szczelnosci. Szczelnosc zapewniaja tloki z pierscienimi i stan cylindra a nie podcisnienie w skrzynce korbowej. Chyba ze teraz uszczelnienie robia tak jak w pompkach do pompowania opon w rowerze. Wtedy faktycznie roznica cisnien wplywa na szczelnosc.
|
|
Data: 2017-10-29 08:00:37 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | |
To Ty nie tyle nke rozumies co nie wiesz. Uklady przewietrzania skrzynki korbowej sa tak stare ja czterosuwowe silniki spalinowe. Sa uklady otwarte, spaliny odprowadzane sa do atmosfery. Sa uklady zamkniete odprowadzajace spaliny do powtornego spalenia. Kilku procentowy dodatek spalin do zasysanego powietrza podnosi o kilka procent moc i spaliny sa czystsze. We wszystkich ukladach zamknietych wystepuja sterowane zawory regulujace ilosc spalin jaka dostaje sie do dolotu. W sprawnych technicznie silnikach wysokoprezych w ktorych szczelnosc ukladu tlok cylinder jest lepsza niz w benzynowych sama odma nie zapewnia odpowiedniej ilosci spalin w mieszance i wystepuje w nich dodatkowy element zawor EGR. Zawor ten dopuszcza do zasysanego powietrza zywe spaliny z wydechu. Kiedys realizowane bylo to prostym zaworem sterowanym silownikiem sterowanym podcisnieniem z dolotu. W nowych konstrukcjach sa to zawory sterowane elektrycznie a wielkosc otwarcia wymusza procesor karmiony danymi z roznych czujnikow. W zuzytym dizlu nie bylo bledem zaslepienie zaworu EGR bo wielkosc przedmuchow ze skrzynki korbowej byla wystarczajaca dla zapewnienia prawidlowej pracy silnika.
|
|
Data: 2017-10-29 17:03:44 | |
Autor: P.B. | |
Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | |
Dnia Sun, 29 Oct 2017 08:00:37 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):
W zuzytym dizlu nie bylo bledem zaslepienie zaworu EGR bo wielkosc przedmuchow ze skrzynki korbowej byla wystarczajaca dla zapewnienia prawidlowej pracy silnika. W każdym silniku, zużytym i nowym, dla zapewnienia jego prawidłowej pracy, należy dostarczyć mu możliwie czystego powietrza. EGR to wpuszczanie pierdów do maski p-gaz w celu ograniczenia w badaniu ilości bodajże tlenków azotu w tym co ostatecznie trafi do rury wydechowej. Nie ma to żadnego związku z przewietrzaniem skrzyni korbowej. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2017-10-29 11:11:57 | |
Autor: Pszemol | |
Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | |
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote in message news:ggwne7omvkfg$.1nin89wouy9qs.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 29 Oct 2017 08:00:37 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a): Tak jest. Oolega to na pogorszeniu nieco spalania przez wpuszczenie spalin aby obniżyć temperaturę bo zbyt wysoka temperatura sprzyja tworzeniu się tlenków azotu. |
|
Data: 2017-11-01 12:13:39 | |
Autor: Hinek | |
Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | |
W dniu 29.10.2017 o 16:00, Zenek Kapelinder pisze:
> Kilku procentowy dodatek spalin do zasysanego powietrza podnosi o kilka procent mocWarto czasem zastanowić się nad tym co się wypisuje/wkleja. -- Hinek |
|
Data: 2017-11-01 04:43:10 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | |
To ze Tobie cos sie wydaje nie znaczy ze tak jest. Znaczy ze Tobie sie wydaje.
|
|
Data: 2017-11-01 12:37:30 | |
Autor: Robert Wańkowski | |
Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | |
W dniu 2017-11-01 o 12:13, Hinek pisze:
W dniu 29.10.2017 o 16:00, Zenek Kapelinder pisze:Czyli co? Bo tak odpowiadasz w pół zdania. Ja nie wiem a chętnie się dowiem. :-) Robert |
|
Data: 2017-11-01 17:44:03 | |
Autor: Hinek | |
Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | |
W dniu 01.11.2017 o 12:37, Robert Wańkowski pisze:
W dniu 2017-11-01 o 12:13, Hinek pisze:> Te kilka procent spalin powoduje, że pod koniec suwu sprężania jest mniej dostępnego tlenu w cylindrze - przez co trzeba zmniejszyć dawkę paliwa co skutkuje spadkiem mocy. Zysk energetyczny z dopalania spalin i wykorzystania ich energii cieplnej przez ponowne wprowadzenie do obiegu nie kompensuje utraty mocy. Albo bardziej obrazowo: Dodatek paru procent gówna do pożywienia sportowca nie zwiększy niestety jego wydolności... -- Hinek |
|
Data: 2017-11-01 10:42:46 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | |
Moc silnika podaja po tej korekcie a nie przed. Czyli nie zmniejsza mocy. A ze mogla by byc wieksza ale spaliny byly by toksyczniejsze. Zablokowanie zaworu egr nie przyniesie zauwazalnego wzrostu mocy. Ale zmniejszy na przyklad zywotnosc silnika bo bedzie wyzsza temperatura spalania. Ilosc tlenu zmienia sie w powietrzu w sposob naturalny. Im wyzej tym go mniej. A samochody jakos w gorach jezdza. Dopiero w bardzo wysokich gorach bez sprezarki nie da sie jechac.
|
|
Data: 2017-11-04 18:00:37 | |
Autor: Budzik | |
Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | |
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...
Zablokowanie zaworu egr nie przyniesie zauwazalnego wzrostu mocy. Mowisz ze to co silnik pracuje na wolnych obrotach to bedzie miało znaczenie dla zywotnosci silnika? Bo przeciez EGR otwiera sie tylko na wolnych obrotach, przy wyzszym obciazeniu zamyka sie i nie dodaje spalin do procesu spalania własnie dlatego, ze tam potrzebna jest moc i wyzsza temperatura spalania nawet kosztem bardziej szkodliwych spalin. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Niech twoje życie będzie wykrzyknikiem, nie znakiem zapytania" H. Jackson Brown, Jr. |
|
Data: 2017-10-29 11:04:03 | |
Autor: Pszemol | |
Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | |
"Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> wrote in message news:bbd41a1c-aa72-4249-8920-a218b504807bgooglegroups.com...
Pompe robiaca podcisnienie daja w nowych samochodach? Akurat nadcisnienie w skrzynce korbowej zmniejsza roznic cisnien nad i pod tlokiem. I by musiala byc jakas nowa fizyka i mechanika w ktorej zwiekszenie roznicy cisnien pomaga w polepszeniu szczelnosci. Szczelnosc zapewniaja tloki z pierscienimi i stan cylindra a nie podcisnienie w skrzynce korbowej. Chyba ze teraz uszczelnienie robia tak jak w pompkach do pompowania opon w rowerze. Wtedy faktycznie roznica cisnien wplywa na szczelnosc. Jesteś mocno na bakier z umiejętnością czytania ze zrozumieniem. Gdzie Ty w jego wypowiedzi przeczytałeś o "wpływie podciśnienia na szczelność"? On o tym nie pisał. On pisał o tym, że NIESZCZELNOŚĆ POWODUJE nadciśnienie w skrzyni korbowej, bo przy prawidłowej szczelności powinno być tam podciśnienie. |
|
Data: 2017-10-29 15:12:01 | |
Autor: PiteR | |
Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | |
na ** p.m.s ** P.B. pisze tak:
Pompe robiaca podcisnienie daja w nowych samochodach? Acha już wiem. To takie g. co fałszywe powietrze wpuszcza. Zlikwidowałem w pierwszej kolejności ;) -- Piter http://piterpro.private.pl/xnews/ |
|
Data: 2017-10-29 15:15:27 | |
Autor: P.B. | |
Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | |
Dnia Sun, 29 Oct 2017 06:45:38 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):
Pompe robiaca podcisnienie daja w nowych samochodach? Nie. Wystarczy zaworek zwrotny łączący kolektor ssący z pokrywą zaworów - pięknie odsysa wszytko co pierścienie przepuszczą pod tłoki. To się odma nazywa. Akurat nadcisnienie w skrzynce korbowej zmniejsza roznic cisnien nad i pod tlokiem. I by musiala byc jakas nowa fizyka i mechanika w ktorej zwiekszenie roznicy cisnien pomaga w polepszeniu szczelnosci. Szczelnosc zapewniaja tloki z pierscienimi i stan cylindra a nie podcisnienie w skrzynce korbowej. Chyba ze teraz uszczelnienie robia tak jak w pompkach do pompowania opon w rowerze. Wtedy faktycznie roznica cisnien wplywa na szczelnosc. Nic nie zrozumiałeś, jak zwykle zresztą. Nadciśnienie w skrzyni korbowej oznacza, że jest problem ze szczelnością pierścieni tłokowych. Utrzymywanie podciśnienia nie ma na celu uszczelniania. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2017-10-29 15:29:28 | |
Autor: marcin | |
Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | |
czyli mam dobry silnik czy smietnik ?:)
|
|
Data: 2017-10-29 11:04:46 | |
Autor: Pszemol | |
Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | |
"marcin" <marcin_lula222333@gmail.com> wrote in message news:59f5e5c8$0$15207$65785112news.neostrada.pl...
czyli mam dobry silnik czy smietnik ?:) Tak, podciśnienie oznacza że masz szczelne pierścionki. Wszystko gra. |
|
Data: 2017-10-29 18:00:35 | |
Autor: Budzik | |
Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | |
Użytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...
Czyli jak zasysa to ok, jak wypycha to problem?czyli mam dobry silnik czy smietnik ?:) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach niż bogaci - to biedni." Oscar Wilde |
|
Data: 2017-10-29 17:07:33 | |
Autor: P.B. | |
Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | |
Dnia Sun, 29 Oct 2017 15:29:28 +0100, marcin napisał(a):
czyli mam dobry silnik czy smietnik ?:) Cholera jasna go wie. Jeżeli nie dymi jakoś szczególnie z rury i zużycie oleju nie przekracza 1/5 normy dopuszczonej przez producenta, to jeździj jak jeździsz i nie baw się korkiem oleju :) -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2017-11-06 13:30:56 | |
Autor: garus.krzysztof | |
Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | |
Obydwaj macie rację, bo odma spełnia dwa zadania: odprowadza przedmuchy z nieszczelnych pierścieni, ale też powodując podciśnienie uszczelniające pracujący silnik, jeśli ten kapie.
Z tymi tlenki to nawet trzy funkcje. |