Data: 2010-03-22 13:51:35 | |
Autor: SDD | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Użytkownik "adam" <adamertWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:3461.00000c93.4ba7593anewsgate.onet.pl... Czy klient ma prawo zwrocic towar (np. buty) i zadac zwrotu pieniedzy zaraz na Nie ma takiego prawa. Psim obowiazkiem Klienta dokonujacego zakupui w zwyklym stacjonarnym sklepie, gdzie ma mozliwosc przymierzenia butow na swe giczaly, i gdzie galy widzialy co braly, jest dokonanie ROZWAZNEGO zakupu. Skoro pasuja, podobaja sie to place kupuje i koniec. Sklep moze przyjac zwrot ale oczywiscie nie musi. Pozdrawiam SDD |
|
Data: 2010-03-22 14:12:15 | |
Autor: Liwiusz | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
SDD pisze:
Sklep moze przyjac zwrot ale oczywiscie nie musi. Dobre sklepy przyjmują, ale oczywiście jest to umowne porozumienie przed dokonaniem zakupu. Nie zawsze bowiem wszystko da się przymierzyć w sklepie. -- Liwiusz |
|
Data: 2010-03-22 14:21:04 | |
Autor: Ryba | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ho7qbg$deu$1news.onet.pl... SDD pisze: Dobre sklepy wymieniają na inny rozmiar (jeśli mają). Ze zwrotem jest raczej ciężko. -- Pozdrawiam Ryba |
|
Data: 2010-03-22 13:31:15 | |
Autor: Olgierd | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Dnia Mon, 22 Mar 2010 14:21:04 +0100, Ryba napisał(a):
Dobre sklepy przyjmują, ale oczywiście jest to umowne porozumienieDobre sklepy wymieniają na inny rozmiar (jeśli mają). Ze zwrotem jest Sieć HiMountain musi być zatem jakimś megasupersklepem, ponieważ tam można w terminie 28 dni towar bez gadania zwrócić ;-) -- pozdrawiam serdecznie, Olgierd Lege Artis ==> http://LegeArtis.org.pl <== [reklama] dobry fotograf w mieście Wrocław ==> http://foto-krzyki.pl |
|
Data: 2010-03-22 07:35:01 | |
Autor: BK | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
On Mar 22, 2:31 pm, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:
Dnia Mon, 22 Mar 2010 14:21:04 +0100, Ryba napisał(a): Pare innych tez, ostatnio chyba w H&M jakis sweterkoprezent wymienialem bez problemu. |
|
Data: 2010-03-22 15:15:41 | |
Autor: adam | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Sieć HiMountain musi być zatem jakimś megasupersklepem, ponieważ tam można w terminie 28 dni towar bez gadania zwrócić ;-)Podobnie jest w Media Markt. Tylko takie bzdziny nie przyjmuja, byle sie nachapac, narznac klienta i zwinac majdan. -- |
|
Data: 2010-03-22 15:18:10 | |
Autor: spp | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
W dniu 2010-03-22 15:15, adam pisze:
Sklep to nie wypożyczalnia.Sieć HiMountain musi być zatem jakimś megasupersklepem, ponieważ tamPodobnie jest w Media Markt. Tylko takie bzdziny nie przyjmuja, byle sie -- spp |
|
Data: 2010-03-22 15:21:37 | |
Autor: krzysiek82 | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
adam pisze:
Podobnie jest w Media Markt. Tylko takie bzdziny nie przyjmuja, byle sie pierdolenie głupot, postaw się trochę w roli przedsiębiorcy a potem zacznij bredzić. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-03-22 15:29:56 | |
Autor: Tomasz Chmielewski | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Am 22.03.2010 15:21, krzysiek82 wrote:
adam pisze: Przedsiebiorca powinien myslec w dlugim okresie. Co z tego, ze nie przyjmie on zwrotu od klienta ("i dzieki temu ma stowe dalej w kieszeni, no nie"), skoro: - dany klient do niego juz nie wroci, - dany klient byc moze zniecheci innych, potencjalnych klientow. Niestety takie myslenie jest dosc powszechne w Polszy. -- Tomasz Chmielewski http://wpkg.org |
|
Data: 2010-03-22 17:45:28 | |
Autor: SDD | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <tch@nospam.wpkg.org> napisał w wiadomości news:80pd76FtrU1mid.uni-berlin.de... Niestety takie myslenie jest dosc powszechne w Polszy. W polszy jest tez inne myslenie powszechne - "po co mam wydawac pieniadze na drogie trepy, jak kupie, pojde na wesele, pokaze sie wszystkim, ze mnie stac a w poniedzialek oddam, ze za duze i dostane kase z powrotem". Na "zachodzie", gdzie to w pas sie klientom klaniaja takie cos jest nie do pomyslenia (podobnie jak np. sciaganie na egzaminach) - ale w dzikiej Bolandii to na porzadku dziennym. Pozdrawiam SDD |
|
Data: 2010-03-22 19:53:57 | |
Autor: Tomasz Chmielewski | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Am 22.03.2010 17:45, SDD wrote:
W polszy jest tez inne myslenie powszechne - "po co mam wydawac pieniadze na Na "zachodzie" raczej nie klaniaja sie w pas, a w niektorych krajach (np. Niemcy) sprzedawcy sprawiaja wrazenie, jakby pracowali za kare. Niemniej, wiekszosc sklepow ma tam wypracowane procedury na wypadek pewnych zdarzen, stad dostrzegalne roznice. -- Tomasz Chmielewski http://wpkg.org |
|
Data: 2010-03-22 20:11:46 | |
Autor: witek | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
SDD wrote:
Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <tch@nospam.wpkg.org> napisał w wiadomości news:80pd76FtrU1mid.uni-berlin.de... i to chyba oddaje sedno sprawy. |
|
Data: 2010-03-22 17:56:56 | |
Autor: to | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Tomasz Chmielewski wrote:
Co z tego, ze nie przyjmie on zwrotu od klienta ("i dzieki temu ma stowe Masz caĹkowicie bĹÄdne przekonanie, ze z punktu widzenia sklepu kaĹźdy klient jest na wagÄ zĹota. Tak nie jest. Jest pewna grupa klientĂłw, ktĂłrych najlepiej byĹoby w ogĂłle nie obsĹugiwaÄ, bo wnoszÄ absurdalne pretensje i robiÄ zbÄdne zamieszanie. Taki klient nie generuje zysku tylko straty. MoĹźna siÄ tylko zastanawiaÄ nad tym, czy lepiej takiemu pĂłjĹÄ na rÄkÄ, Ĺźeby potem nie opowiadaĹ historii o rzekomych przykroĹciach, jakie go w danym sklepie spotkaĹy, a ktĂłrym w rzeczywistoĹci sam byĹ winien, czy teĹź w zgodzie z przepisami po prostu wysĹaÄ na drzewo. Niestety takie myslenie jest dosc powszechne w Polszy. Takie jak Twoje niestety jest. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-03-22 19:50:36 | |
Autor: Tomasz Chmielewski | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Am 22.03.2010 18:56, to wrote:
Tomasz Chmielewski wrote: Oczywiscie masz racje. A teraz wskaz, gdzie mowilem czy sugerowalem, ze _kazdy_ klient jest na wage zlota - bo wyciagasz skads (skad?) falszywe wnioski. Tak nie jest. Jest pewna grupa klientĂłw, Owszem. Lecz trzymajac sie przypadku otwierajacego watek - zwrot butow dzien po zakupie jest dla ciebie czyms takim absurdalnym? Slyszales moze o takim badaniu: 1) zadowolony klient zazwyczaj przyprowadzi 1-2 klientow (w zaleznosci od rynku, w ktorym firma dziala), 2) klient, ktory kupil _wadliwy_ towar (lub ktoremu produkt sie nie podobal, lub ktory kupil nie to, co chce, ktory byl niezadowolony z zakupu), lecz ktorego reklamacja zostanie bezproblemowo / kulturalnie rozpatrzona - nie dosc, ze przyjdzie do firmy ponownie, to jeszcze przyprowadzi wiecej klientow, niz w przypadku 1)? Niestety takie myslenie jest dosc powszechne w Polszy. Niestety tak jest - towar sprzedany, klienta mamy w d. Powoli to podejscie zmienia sie wraz ze wchodzeniem duzych (miedzynarodowych) sieci. -- Tomasz Chmielewski http://wpkg.org |
|
Data: 2010-03-22 20:29:59 | |
Autor: Ĺukasz BÄ k | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Tomasz Chmielewski pisze:
Slyszales moze o takim badaniu: MoĹźesz wskazaÄ ĹşrĂłdĹo tych badaĹ bo tak na moje oko to to jakaĹ paranaukowa demagogia... Powoli to podejscie zmienia sie wraz ze wchodzeniem duzych (miedzynarodowych) sieci. Aaa, to Pan komikiem jest, bo nie sÄ dzÄ aby ktoĹ ĹwiatĹy takie jaja sobie z ludzi robiĹ. Tak bywa jak ĹwiatopoglÄ d kreujÄ reklamy... -- Ĺukasz BÄ k |
|
Data: 2010-03-22 22:27:12 | |
Autor: Tomasz Chmielewski | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Am 22.03.2010 20:29, Ĺukasz BÄ
k wrote:
Tomasz Chmielewski pisze: Chetnie wskaze, ale najpierw choc wysil sie troche i napisz, dlaczego twoim zdaniem to "paranaukowa demagogia"? Powoli to podejscie zmienia sie wraz ze wchodzeniem duzych Tzn.? -- Tomasz Chmielewski http://wpkg.org |
|
Data: 2010-03-23 20:23:53 | |
Autor: Ĺukasz BÄ k | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Tomasz Chmielewski pisze:
<ciach> Chetnie wskaze, ale najpierw choc wysil sie troche i napisz, dlaczego twoim zdaniem to "paranaukowa demagogia"? I tym zdaniem wĹaĹnie udowodniĹeĹ mojÄ tezÄ. Powoli to podejscie zmienia sie wraz ze wchodzeniem duzych RozbawiĹeĹ mnie tym stwierdzeniem. Nie wiem, moĹźe Ĺźyjemy w dwĂłch róşnych Ĺwiatach i w Twoim globalny biznes stawia dobro klienta ponad wĹasny zysk. |
|
Data: 2010-03-23 21:28:00 | |
Autor: Tomasz Chmielewski | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Am 23.03.2010 20:23, Ĺukasz BÄ
k wrote:
Tomasz Chmielewski pisze: Tzn. jaka teze? Bo to, ze byc moze wysililes sie... i twoja glowa nic nie wymyslila, wykazales ponad wszelka watpliowosc. Wiec pomoge ci troche. Zacznij od lektury ISO 10002:2004 - Quality management, Customer satisfaction, Guidelines for complaints handling in organizations. To cie przyblizy nieco do tematu. Potem mozesz wybrac sie do dowolnej ksiegarni z literatura z dziedziny ekonomii, marketingu i zarzadzania. Siegnij po 2-3 ksiazki, ktore w tytule maja "klient". Co do badan na ten temat, jedno z pierwszych (przynajmniej mi znajome) bylo przeprowadzone pod koniec lat 70-tych - rzad USA, za Cartera, zlecil takie badanie. Jak naprawde sie interesujesz, poszperaj w sieci za "customer handling study" i podobnymi terminami. Powoli to podejscie zmienia sie wraz ze wchodzeniem duzych Problem z toba, ze myslisz wybitnie krotkookresowo. Biznes, by przezyc, musi myslec w dlugim okresie, a jak do tej pory niemal kazda swoja wypowiedzia udowadniasz, ze jest ci to obce. -- Tomasz Chmielewski http://wpkg.org |
|
Data: 2010-03-23 22:19:11 | |
Autor: Ĺukasz BÄ k | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Tomasz Chmielewski pisze:
Wiec pomoge ci troche. Biznes, by przezyc, musi myslec w dlugim okresie, a jak do tej pory niemal kazda swoja wypowiedzia udowadniasz, ze jest ci to obce. Nie wysilaj siÄ. Chicagowskie doktryny mnie kompletnie nie interesujÄ i juĹź patrze na to z poziomu ignoranta wiÄc "zaskakiwanie" mnie normami ktĂłre niestety realizujÄ zawodowo z poziomu wdroĹźeniowca i nadzoru. Tak bywa jak siÄ czĹowiek daje zmanipulowaÄ. ;) ĹťyczÄ powodzenia. -- Ĺukasz BÄ k |
|
Data: 2010-03-22 23:47:40 | |
Autor: to | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Tomasz Chmielewski wrote:
Lecz trzymajac sie przypadku otwierajacego watek - zwrot butow dzien po CaĹkowicie absurdalnym. PrzecieĹź buty moĹźna zmierzyÄ w sklepie. Czym róşni siÄ zmierzenie w domu od zmierzenia w sklepie? W domu nogi Ci puchnÄ ? ;) OczywiĹcie jeĹli ktoĹ ma nietypowe stopy i pochodzi w butach kilka godzin to moĹźe mieÄ jakieĹ dodatkowe refleksje na ich temat, ale to juĹź jakby jego problem, bo takie buty sÄ juĹź uĹźywane. Do tego dochodzi wspomniane tu przez innych cwaniactwo polegajÄ ce na "kupowaniu" butĂłw na imprezÄ i zwracaniu nastÄpnego dnia "bo za duĹźe". Slyszales moze o takim badaniu: Pytanie, czy warto staraÄ siÄ o klientĂłw, ktĂłrych przyprowadzi klient- pieniacz. Moim zdaniem zwykle nie. 2) klient, ktory kupil _wadliwy_ towar (lub ktoremu produkt sie nie Mieszasz tu dwie rzeczy. Jest zasadnicza róşnica pomiÄdzy reklamacjÄ , gdy produkt jest wadliwy, a tym, Ĺźe ktoĹ siÄ rozmyĹliĹ. To drugie to w ogĂłle nie jest reklamacja tylko fanaberia. Z mojego doĹwiadczenia (aczkolwiek z innych branĹź) wynika, Ĺźe wspĂłĹpraca z klientami-pieniaczami zwykle koĹczy siÄ i tak tak samo, wiÄc nie ma sensu speĹniaÄ ich fanaberii. Kwestia reklamacji to zupeĹnie co innego. JeĹli reklamacja jest uzasadniona to naleĹźy jÄ rzetelnie rozpatrzyÄ, zwykle warto teĹź pĂłjĹÄ na rÄkÄ klientowi w przypadku wÄ tpliwoĹci, z powodĂłw, o ktĂłrych wspomniaĹeĹ. Niestety tak jest - towar sprzedany, klienta mamy w d. Ale o czym Ty w ogĂłle mĂłwisz? W tym wypadku towar zostaĹ sprzedany, jest w peĹni sprawny, ale klient siÄ rozmyĹliĹ i oczekuje, ze ktoĹ bÄdzie pĹaciĹ za jego bĹÄdy. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-03-22 20:17:30 | |
Autor: witek | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
to wrote:
Tomasz Chmielewski wrote: Tym, Ĺźe w sklepie nie ma dziecka, ale akurat fajne buty sÄ .
Punkt widzenia zaleĹźy od punktu siedzenia. Skoro sklepy to robiÄ to znaczy, Ĺźe im siÄ opĹaca. Z prostej przyczyny. Nie kaĹźdemu chce siÄ jechaÄ do sklepu i oddaÄ towar.
Nie klient czegoĹ oczekuje, tylko sklep dobrze policzyĹ, Ĺźe klienci duĹźo wiÄcej i bez namysĹu kupujÄ wiÄcej majÄ c ĹwiadmoĹÄ, Ĺźe mogÄ potem oddaÄ. Tylko nie wszyscy oddajÄ , bo im siÄ po prostu nie chce. A jak nie bÄdzie miaĹ tej ĹwiadmoĹci, to bÄdzie duĹźo rozwaĹźniej kupowaĹ i duĹźo czÄĹciej nie kupi bo nie bÄdzie pewny czy dobre, niĹź kupi. Twoje myĹlenie jest strasznie zaĹciankowe. |
|
Data: 2010-03-29 21:05:27 | |
Autor: to | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
witek wrote:
CaĹkowicie absurdalnym. PrzecieĹź buty moĹźna zmierzyÄ w sklepie. Czym MoĹźna przyjĹÄ do sklepu z dzieckiem. Punkt widzenia zaleĹźy od punktu siedzenia. Skoro sklepy to robiÄ to ByĹbym siÄ gotĂłw zaĹoĹźyÄ, Ĺźe w przytĹaczajÄ cej iloĹci takich sklepĂłw zwrĂłcony towar trafia potem na pĂłĹki jako nowy. Nie wydaje Ci siÄ to nieuczciwe? Nie klient czegoĹ oczekuje, tylko sklep dobrze policzyĹ, Ĺźe klienci duĹźo To jest Twoja teoria, ktĂłra najczÄĹciej okazuje siÄ jednak bĹÄdna. Twoje myĹlenie jest strasznie zaĹciankowe. Sprawdzisz kiedyĹ w praktyce swoje rewelacyjne pomysĹy to pewnie zmienisz zdanie. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-03-30 00:18:25 | |
Autor: Liwiusz | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
to pisze:
MoĹźna przyjĹÄ do sklepu z dzieckiem. Nie masz dzieci, prawda? ;) -- Liwiusz |
|
Data: 2010-03-29 17:46:45 | |
Autor: witek | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Liwiusz wrote:
to pisze: dlatego mi sie nawet nie chce odpisywac. punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia. Swiat z drabiny w stodole wyglda jednak inaczej. |
|
Data: 2010-03-30 00:22:40 | |
Autor: to | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
witek wrote:
dlatego mi sie nawet nie chce odpisywac. Tu nie chodzi o punkt widzenia tylko o coĹ zupeĹnie innego. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-03-23 01:06:02 | |
Autor: Tomasz Chmielewski | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Am 23.03.2010 00:47, to wrote:
Tomasz Chmielewski wrote: Albo ktos dostal / kupil buty w prezencie itp. - ups, nie pasuje. "Widzialy galy co braly"? Nie mierz wszystkich swoja miara, klienci maja rozne potrzeby. Do tego dochodzi No, to juz bedzie raczej widac po bucie. Slyszales moze o takim badaniu: Roznie to moze bywac, ale zakladanie, ze kazdy klient skladajacy reklamacje to pieniacz, nie swiadczy dobrze o strategii sklepu. 2) klient, ktory kupil _wadliwy_ towar (lub ktoremu produkt sie nie Nie jest to zasada, choc oczywiscie branza, w ktorej sie dziala sie liczy (a raczej to, jak postapi konkurencja w podobnym przypadku). Z mojego doĹwiadczenia (aczkolwiek z Jak kosztuje cie to prawie nic (wymienic na inny towar w sklepie, wystawic bon na podobna sume itp.), to nie ma sensu, bo...? (...) Ale o czym Ty w ogĂłle mĂłwisz? W tym wypadku towar zostaĹ sprzedany, jest Zycze powodzenia w walce z konkurencja ;) -- Tomasz Chmielewski http://wpkg.org |
|
Data: 2010-03-29 21:01:49 | |
Autor: to | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Tomasz Chmielewski wrote:
Albo ktos dostal / kupil buty w prezencie itp. - ups, nie pasuje. Kto rozsÄ dny kupuje buty bez mierzenia? PrzecieĹź wiadomo, Ĺźe numeracja pomiÄdzy markami, a nawet poszczegĂłlnymi modelami bywa zupeĹnie nieporĂłwnywalna. JeĹli ktoĹ tak robi, to moĹźe mieÄ pretensje tylko do siebie. ChciaĹbyĹ kupiÄ jako nowe buty, ktĂłre ktoĹ kupiĹ, daĹ komuĹ w prezencie, ten przymierzyĹ, rzuciĹ w kÄ t, a potem zwrĂłciĹ? Do tego dochodzi Raczej niekoniecznie. Pytanie, czy warto staraÄ siÄ o klientĂłw, ktĂłrych przyprowadzi klient- Zacznij wreszcie odróşniaÄ reklamacje (dotyczÄ ce wad towaru) od fanaberii. Mieszasz tu dwie rzeczy. Jest zasadnicza róşnica pomiÄdzy reklamacjÄ , Znaczenie wyrazu "reklamacja" jest jasne, szczegĂłĹy w SJP. Jak kosztuje cie to prawie nic (wymienic na inny towar w sklepie, Bo klient sprawiajÄ cy tego typu problemy bardzo czÄsto później zaczyna sprawiaÄ inne, jeszcze bardziej absurdalne. Z osobami niepowaĹźnymi nie ma sensu wspĂłĹpracowaÄ, takĹźe na pĹaszczyĹşnie firma-konsument. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-03-30 01:42:56 | |
Autor: Tomasz Chmielewski | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Am 29.03.2010 23:01, to wrote:
Tomasz Chmielewski wrote: Rzebys sie nie zdziwil, ile par nog przechodza typowe buty w sklepie, nim zostana sprzedane ;) [ciach filozofowanie] -- Tomasz Chmielewski http://wpkg.org |
|
Data: 2010-03-22 20:07:59 | |
Autor: witek | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
krzysiek82 wrote:
adam pisze: Postawiłem się w roli przedsiębiorcy i to niejednego. np. Walmart. Całkiem spory przedsiębiorca. Na kazdym paraganie jest duzymi literami napisane, że towar mogę zwrócić do sklepu w ciągu 90 dni bez pytania. |
|
Data: 2010-03-22 17:52:53 | |
Autor: to | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
adam wrote:
SieÄ HiMountain musi byÄ zatem jakimĹ megasupersklepem, poniewaĹź tamPodobnie jest w Media Markt. Tylko takie bzdziny nie przyjmuja, byle sie Ja wole takie, gdzie nie moĹźna zwrĂłciÄ, bo wiem co kupuje, a lubiÄ teĹź mieÄ pewnoĹÄ, Ĺźe towar sprzedany mi jako nowy jest w rzeczywistoĹci nowy, a nie "przetestowany" przez adama i kilku mu podobnych. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-03-22 14:31:26 | |
Autor: Liwiusz | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Ryba pisze:
Dobre sklepy wymieniają na inny rozmiar (jeśli mają). Mam inne doświadczenia. -- Liwiusz |
|
Data: 2010-03-22 14:37:48 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Liwiusz pisze:
Ryba pisze: W sumie dobry sklep nie będzie ryzykować sprzedania klientowi lekko używanego np. obuwia. |
|
Data: 2010-03-22 20:21:33 | |
Autor: witek | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Andrzej Lawa wrote:
Liwiusz pisze: Ponieważ nie ma w Polsce zwrotów, dlatego też nie ma sklepów typu "second hand", gdzie można kupić rzeczy, za pół darmo. Gdyby były, nawet rzeczy używanych, podejrzewam, że obu stronom by się to opłaciło. Klient kupiłby więcej, paru rzeczy nie oddał, nawet jakby oddał sklep by to i tak opchnął z zyskiem innemu sklepowi, a tamten i tak jeszcze na tym zarobił, a biedniejsi krzywo by na użwane buty nie patrzyli, bo lepsze takie po weselu niż żadne. |
|
Data: 2010-03-23 09:41:31 | |
Autor: RadoslawF | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Dnia 2010-03-23 02:21, Użytkownik witek napisał:
W sumie dobry sklep nie będzie ryzykować sprzedania klientowi lekko Nie przypominasz sobie opisywanych tu niejednokrotnie problemów za zakupiony w sklepie "nowy" laptop miał na dysku jakieś katalogi i dane poprzedniego użytkownika. Bardzo tez jestem ciekawy kto zwróci sprzedawcy różnicę między ceną sklepową a "pół ceną" jaką sugerujesz na towar zwrócony. Otwierasz sklep, inwestujesz w fajny towar, klienci walą drzwiami i oknami ale co drugi za kilka dni przynosi towar do zwrotu. I wartość zwróconego towaru spada o te "pół ceny". Właśnie zbankrutowałeś. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-03-23 08:50:24 | |
Autor: witek | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
RadoslawF wrote:
Oczywiscie, ze nie zbankrutowałem. Po pierwsze mam większy zysk, po za tym na pół ceny tez można zarobić. |
|
Data: 2010-03-23 18:06:27 | |
Autor: Massai | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
witek wrote:
RadoslawF wrote: Zależy na czym. Np. marże na sprzęcie komputerowym - 3-5 procent. W porywach, na duperelach do 50 pln - 20-30%. Ale generalnie maks 5%. Marże na RTV i AGD dość łatwo sobie policzyć porównując ceny marketów z cenami sklepów netowych. Są wyraźne różnice, ale zazwyczaj sięgają około 20 procent. Tylko w ekstremalnych przypadkach 30-40%. czli to plus marża sklepu netowego, z 10%, wyjdzie razem około 30%, maks 40% marzy marketu. Sprzedanie tego towaru za pół ceny - sprawia że jesteś w plecy. Zastanów się tylko jako klient - kto za to zapłaci? Sądzisz że sklep wyciągnie pieniądze z jakiegoś garnka ze skarbem? Normalne - ceny pójdą ciut w górę. -- Pozdro Massai |
|
Data: 2010-03-23 14:20:55 | |
Autor: witek | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Massai wrote:
Oczywiscie, ze nie zbankrutowałem. oczywiscie
to zacznij sprowadzać z Chin, a nie kupuj tam gdzie już 50% marży pośredników jest dawno dorzucone. Wiadomo, że jako dziesiąty w kolejce po kase na tym nie zarobisz.
j.w.
no popatrz, a jednak niektórym sie ciągle opłaca. niewazne jakie sa ceny tylko ile na tym można zarobić. I niekoniecznie musza pojsc w górę. Bo zamiast jednego telewizora sprzedasz cztery z czego jeden wróci, którego nawet jeśli opchniesz poniżej kosztow to pozostalo dadza ci zysk. |
|
Data: 2010-03-23 20:53:02 | |
Autor: Massai | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
witek wrote:
Massai wrote: Wiesz, sądzę ze o sprowadzaniu bezpośrednio z Chin wiem więcej niż ty się byłbyś w stanie dowiedzieć... Nawet parę rzeczy wyprodukowałem tam na zamówienie. Krótko - to nie jest zabawa dla detalistów. Za drogo, za długo, za dużo problemów.
No daj te namiary na chińskiego dostawcę telewizorów Sony, Panasonic, czy Innego Sharpa. Jedziesz. BTW. wiesz że przynajmniej 6 marek jest montowanych w Polsce?
W innych krajach to po prostu powszechna praktyka - i wyższe ceny. Wszyscy pozwalaja oddawać, i wszyscy mają to wkalkulowane w cenę.
Myślisz że możliwość oddania sprzetu spowoduje że będziesz miał 4 razy więcej klientów? Oj, chłopie, gdzieś Ty się tego biznesu uczył... -- Pozdro Massai |
|
Data: 2010-03-23 16:37:19 | |
Autor: witek | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Massai wrote:
witek wrote: A czy ja mowilem, ze to jest dla detalistow. Dlatego detalistow juz tak mało na świecie zyje. Wyprodukowanie czegos w Chinach to akurat niewielki problem. Nawet w niewielkiej ilosc sztuk.
I co z tego, skoro są droższe.
Jakos nie zauważylem tych wyższych cen w innych krajach. Poza jedzeniem. Zastanów się tylko jako klient - kto za to zapłaci? Sądzisz że sklepniewazne jakie sa ceny tylko ile na tym można zarobić. Klientow bede mial tyle samo. Ale kupią więcej. Taka natura człowieka Chyba, że jestes detalistą z jednym rodzajem produktu na półce. Wowczas ci sie to nie opłaca. Ale wowczas i tak jesteś skazany na wymarcie. |
|
Data: 2010-03-24 09:44:44 | |
Autor: Massai | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
witek wrote:
Massai wrote: Ke? Detalistów właśnie mamy multum - znacznie więcej niż producentów i hurtowników ;-) Wyprodukowanie czegos w Chinach to akurat Ech, wyprodukuj a potem pogadamy... Przy każdym zamówieniu, nawet pierdoły, Chińczyk potrafi przekręcić. Inna kultura po prostu, u nich "przerobienie" kontrahenta nie jest powodem do wstydu, wręcz przeciwnie. Taki przykładzik - znajomy zamówił wyprodukowanie 30 tysięcy sztuk takich magnetycznych tabliczek do "rysowania", taka zabawka. Miało iść jako insert do jakiejś gazetki dla dzieci. Zdjęcia, kolory, brandowanie itp wszystko dograne. Niestety, przeoczyli fakt że żadne zdjęcie nie pokazywało wprost tyłu tego ustrojstwa, jakieś zdjęcia pod kątem, ale nie "rzut z tyłu". I Chińczyk zrobił, na szczęscie tylko próbną partię 500 sztuk. Brakowało po prostu tylnej pokrywki. Tłumaczyli "a to miało być???" Tak jest ze wszystkim. Jak chcesz mieć coś dobrze zrobione (bo potrafią dobrze) to musisz po prostu mieć swojego człowieka na miejscu, który będzie pilnował całej produkcji, pakowania, wysyłki itd. Co więcej, często potrafią zrobić porządnie pierwszą partię, na zachętę, a potem - zastosować znacznie gorsze i tańsze materiały.
Bo nie muszą być znacznie wyższe. Różnica raptem kilku procent na całości asortymentu pozwala na wypracowanie "zapasu" na zwroty. "wyższe ceny" nie oznacza wyższe niż u nas. Oznacza "wyższe niż gdyby nie było zwrotów". Nie ma sensu porównywać cen między krajami - za dużo innych czynników, choćby podatki, infrastruktura, cła itd.
Widzisz, rynek danego towaru jest w dużej mierze "stały". Owszem, czasem rośnie, czasem maleje, ale nie ma tak że nagle na rynku w ciągu roku sprzeda się np. 2 czy 3 razy więcej telewizorów. Po prostu ludzie mają ileś tam kasy, i więcej nie wydadzą. Lokalnie, pojedynczy sklep może zyskać klientów (po prostu zabrać ich innym) jakąś super ofertą. Ale nie jest nią możliwość zwrotu... Wiele czynników, znacznie silniejszych, wchodzi w grę. Przy wielu towarach z niskimi marżami wszystko co wpływa na rentowaność sprzedaży danej sztuki towaru po danej cenie jest bardzo ważne dla końcowego wynik. Np. paliwa na stacjach benzynowych. Stacja ma bardzo niewielkie pole manewru jeśli chodzi o cenę, bo marża na litrze jest w granicach 3-5%. To raptem 20 groszy. Dlatego te wszystkie durnowate karty lojalnościowe, punkciki itp. Mają dac złudzenie że coś ekstra się dostaje, a koszt - niewielki. Prosta sprawa: wyobraź sobie że wprowadzasz możliwość zwrotów. Przyjmujesz że sprzedajesz po cenie dotychczasowej, ale zakładasz że co drugi towar wróci, i będziesz musiał go sprzedać poniżej kosztów zakupu. Kluczowe będzie czy w małej skali "3 sprzedane - 1 wrócił" wychodzisz z zyskiem. Jeśli nie - wzrost liczby klientów tylko powiększa stratę. Jeśli wychodzisz na swoje, to musisz policzyć czy wzrost liczby klientów i związany z tym zysk nie zostanie zeżarty przez rosnące koszty (bo obsłużenie większej liczby klientów to wzrost sumarycznych kosztów, często nieproporcjonalny wzrost). Per saldo może się okazać że bardziej opłaca się sprzedać mniej, ale z większym jednostkowym zyskiem na sztuce, niż więcej z mniejszym zyskiem na szutce... Sprzedając jeden telewizor, zarabiasz dajmy na to 300 pln. Wprowadzasz zwroty. Sprzedając 3 telewizory - zarabiasz 900 pln, ale jeden wrócił i musisz go sprzedać np. 150 pln poniżej ceny zakupu i tym samym tracisz te 300 ze sprzedaży i 150 pln za sprzedaż poniżej ceny, czyli 450 pln. Zostało ci 450 pln. Ale - musiałeś obsłużyć 3 klientów a nie jednego. Musisz mieć większy magazyn, więcej ludzi, dodatkowo musisz pozbyć się tego zwróconego, ktoś to musi załatwić (a tego kosztu nie miałeś jeśli nie pozwalasz na zwroty). Pytanie czy ten wzrost kosztów będzie mniejszy niż te 150 pln które ekstra zarobiłeś (450 pln na trzech vs 300 na jednym). Nie zawsze "think big" się sprawdza. Zdarza się że po analizie wychodzi że firma powinna wycofać najlepiej sprzedający się produkt, bo zżera on zbyt dużą liczbę zasobów, chocby ludzkich. A te zasoby wcale nie są nieograniczone. Ja np. mam zawód taki że w całym kraju jest takich może 150-200 ludzi. Znowu kumpel zajmuje się geologią złóż, czy jakoś tak, i twierdzi że fachowców do dużego projektu, który realizował - ściągnął z całej Polski. Wszystkich trzydziestu, więcej nie było. "Wydzierżawił" ich po prostu na dwa miesiące za ciężką kasę. -- Pozdro Massai |
|
Data: 2010-03-24 13:17:57 | |
Autor: Łukasz Bąk | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Massai pisze:
witek wrote: to zacznij sprowadzać z Chin, a nie kupuj tam gdzie już 50% marży Myślisz że możliwość oddania sprzetu spowoduje że będziesz miał 4 razy Świat jest z Was dumny, "biznesmeni"... http://tiny.pl/hgfqf -- Łukasz Bąk |
|
Data: 2010-03-23 09:03:57 | |
Autor: Massai | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
RadoslawF wrote:
Dnia 2010-03-23 02:21, Użytkownik witek napisał: No z butami to tak niekoniecznie zbankrutowałeś ;-) W wielu sklepach, gdzie buty kosztują 150-250 złotych, sklep nie kupuje drożej niż 30 zł za parę ;-) Jedna dodatkowo sprzedana para pokrywa koszty 5-6 innych. -- Pozdro Massai |
|
Data: 2010-03-23 10:00:19 | |
Autor: jureq | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Dnia Tue, 23 Mar 2010 09:03:57 +0000, Massai napisaĹ(a):
W wielu sklepach, gdzie buty kosztujÄ 150-250 zĹotych, sklep nie kupuje No to nareszcie rozumiem dlaczego te buty za 150-200 zĹ sÄ najczÄĹciej takiej samej jakoĹci jak te z supermarketu za 20-30 zĹ. |
|
Data: 2010-03-23 08:55:51 | |
Autor: witek | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
jureq wrote:
Dnia Tue, 23 Mar 2010 09:03:57 +0000, Massai napisaĹ(a): a czego sie spodziewaĹeĹ? |
|
Data: 2010-03-23 10:19:51 | |
Autor: Massai | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
jureq wrote:
Dnia Tue, 23 Mar 2010 09:03:57 +0000, Massai napisaĹ(a): Wiesz, to doĹÄ logiczne jak siÄ popatrzy na koszty takiego sklepu. 1. czynsz. Sklep w galerii pĹaci 400 pln za metr (a czÄsto i wiÄcej). metraĹź sklepu z zapleczem to minimum 50 metrĂłw a zazwyczaj 80-100. 20 -30 kafli miesiecznie najmarniej. 2. czynne tygodniowo okoĹo 90h, na sklepie musisz mieÄ minimum 2, zazwyczaj 3 osoby, czyli w sumie - 270 roboczogodzin. Etat to 40h, czyli musisz mieÄ minimum 7 osĂłb zatrudnionych, po 1500 na rekÄ, to 2500 brutto czyli jakieĹ 18k pln. Kierownik bierze wiÄcej, ale obcinasz sprzedawcom. KsiÄgowoĹÄ, jakiĹ leasing, telefony i masz w sumie staĹych kosztĂłw 40k miesiÄcznie najmarniej. Handlujesz 30 dni w miesiÄ cu, czyli dziennie musisz zarobiÄ 1300-1400 na czysto Ĺźeby pokryÄ koszty. SprzedajÄ c buty po 150 pln i kupujÄ c je po 30 pln - musisz sprzedaÄ 10-12 par dziennie. SprzedajÄ c po 150 i kupujÄ c po 120 (czyli marĹźa okoĹo 25%) - musiaĹbyĹ sprzedaÄ 40-50 par dziennie. Nierealne w maĹym sklepie. A to same koszty. Sklepy poza galeriami wbrew pozorm taĹsze wyraĹşnie nie sÄ - majÄ mniej klientĂłw. Sklep w galerii to dobry biznes - w wiÄkszoĹci warszawskich sÄ kolejki do wynajmu lokali, szczegĂłlnie tych "gĹĂłwnych", najwiÄkszych. -- Pozdro Massai |
|
Data: 2010-03-23 12:19:56 | |
Autor: RadoslawF | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Dnia 2010-03-23 10:03, Użytkownik Massai napisał:
Bardzo tez jestem ciekawy kto zwróci sprzedawcy różnicę między Nie wiem jakie są u nas przepisy ale ja osobiście uważam że buty powinny być traktowane jak bielizna i nie podlegać wymianie czy zwrotom. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-03-23 12:29:50 | |
Autor: Tomasz Chmielewski | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Am 23.03.2010 12:19, RadoslawF wrote:
W wielu sklepach, gdzie buty kosztują 150-250 złotych, sklep nie kupuje Musisz wiec uwazac, zebys przypadkiem nie kupil buta, ktory widzial juz 100 albo 200 stop... (bo inni klienci go mierzyli). -- Tomasz Chmielewski http://wpkg.org |
|
Data: 2010-03-23 12:33:30 | |
Autor: RadoslawF | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Dnia 2010-03-23 12:29, Użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:
Nie wiem jakie są u nas przepisy ale ja osobiście uważam Wiem i uważam. Ale prawdziwy problem to magik z grzybicą który chodząc kilka godzin zasiał w takich butach materiał na odpowiedni plon a potem oddał je jeszcze niezniszczone i prawie nie używane do sklepu. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-03-23 12:49:04 | |
Autor: Tomasz Chmielewski | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Am 23.03.2010 12:33, RadoslawF wrote:
Grzybice i inne choroby skory mozna miec i na paznokciach dloni / skorze dloni. Z podawania reki mozna oczywiscie zrezygnowac - ale trzeba oczywiscie uwazac, jaki koszyk pchamy w sklepie, jaka klamka otwieramy drzwi itp. -- Tomasz Chmielewski http://wpkg.org |
|
Data: 2010-03-23 13:03:59 | |
Autor: RadoslawF | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Dnia 2010-03-23 12:49, Użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:
Grzybice i inne choroby skory mozna miec i na paznokciach dloni / skorze dloni. Teoretycznie można ale z uwagi na możliwość mycia rąk wielokrotnie w ciągu dnia taka przypadłość jest groźna raczej dla notorycznych brudasów. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-03-23 10:14:29 | |
Autor: Tomasz Chmielewski | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Am 23.03.2010 09:41, RadoslawF wrote:
Klient kupiłby więcej, paru rzeczy nie oddał, nawet jakby oddał sklep Opierasz sie na przekonaniu, ze wiekszosc klientow po to kupuje, aby na drugi dzien cos oddac? Jakies badania, ktore to potwierdzaja? Czy przeczytany gdzies na grupie przypadek rozciagasz na cala populacje? I wartość zwróconego towaru spada o te "pół ceny". Dziwnym trafem, sklepy na zachod od Odry masowo nie bankrutuja, choc generalnie nie robia problemow ze zwrotem towaru? -- Tomasz Chmielewski http://wpkg.org |
|
Data: 2010-03-23 12:18:07 | |
Autor: RadoslawF | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Dnia 2010-03-23 10:14, Użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:
Nie przypominasz sobie opisywanych tu niejednokrotnie problemów Opieram się na przekonaniu że sporo klientów działa pod wpływem emocji. Po kilku godzinach emocje znikają, partner komentuje zakup i jeśli można jednak zwrócić to dlaczego nie. Bardzo bym też chciał wiedzieć jak na podstawie mojego stwierdzenia że większość klientów dokona zwrotu ? Problemy z czytanie czy z rozumieniem tekstu pisanego ? I wartość zwróconego towaru spada o te "pół ceny". Dziwnym trafem w tamtym rejonie nie ma ciekawego zwyczaju "pożyczania" sprzętu TV na święta czy jakąś olimpiadę czy inne imprezy sportowe. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-03-23 12:35:03 | |
Autor: RadoslawF | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Dnia 2010-03-23 12:18, Użytkownik RadoslawF napisał:
Dnia 2010-03-23 10:14, Użytkownik Tomasz Chmielewski napisał: Zżarło mi jeden wyraz, miało być: jak na podstawie mojego stwierdzenia wydedukowałeś że większość klientów dokona zwrotu ? Pozdrawiam |
|
Data: 2010-03-23 12:45:00 | |
Autor: Tomasz Chmielewski | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Am 23.03.2010 12:35, RadoslawF wrote:
Opieram się na przekonaniu że sporo klientów działa pod Cos tam wydedukowalem ;) Napisales "co drugi", a to oczywiscie nie wiekszosc (bo brakuje co najmniej jednej osoby), masz racje. -- Tomasz Chmielewski http://wpkg.org |
|
Data: 2010-03-23 12:43:41 | |
Autor: Tomasz Chmielewski | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Am 23.03.2010 12:18, RadoslawF wrote:
Dnia 2010-03-23 10:14, Użytkownik Tomasz Chmielewski napisał: OK - ile to jest "sporo"? 1%? 10%? 95%? Jak sie to przeklada na pieniadze? Dodam - wspomniany wczesniej Walmart daje 90 dni na zwrot produktow - myslisz, ze korporacja takich rozmiarow przeoczyla taki oczywisty blad? Bardzo bym też chciał wiedzieć jak na podstawie mojego stwierdzenia Masz racje - "co drugi" to zaledwie 50%, nie wiekszosc (choc do wiekszosci brak wtedy juz tylko jednego). Dziwnym trafem w tamtym rejonie nie ma ciekawego zwyczaju Naprawde tego typu zwyczaje sa tak rozpowszechnione? Gdyby byly, oznaczaloby to, ze nie ma problemow ze zwrotami - a tak nie jest. Wiec "pozyczanie na swieta", jak piszesz, to troche naciagana teza. A nawet jesli, to jest na nia bardzo prosta rada: "Oczywiscie przyjmiemy zwrot, prosze wypelnic ten formularz, a tu jest bon na rownowartosc zakupionego sprzetu TV. Waznosc bonu to 12 miesiecy". -- Tomasz Chmielewski http://wpkg.org |
|
Data: 2010-03-23 13:13:25 | |
Autor: RadoslawF | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Dnia 2010-03-23 12:43, Użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:
Opieram się na przekonaniu że sporo klientów działa pod Ile by nie było będzie generować problemy sprzedawcom. Dodam - wspomniany wczesniej Walmart daje 90 dni na zwrot produktow - myslisz, ze korporacja takich rozmiarow przeoczyla taki oczywisty blad? W rejonie ich działania zjawisko nie występuje w ilości stwarzającej problemy lub regulamin zwrotów jest tak przygotowany że zwroty są chwytem marketingowym a nie realną dostępną bez problemu opcją. Dziwnym trafem w tamtym rejonie nie ma ciekawego zwyczaju W pewnych środowiskach były rozpowszechnione w czasie kiedy pewne sieci w naszym kraju umożliwiały takie działania. Gdyby byly, oznaczaloby to, ze nie ma problemow ze zwrotami - a tak nie jest. Wiec "pozyczanie na swieta", jak piszesz, to troche naciagana teza. Termin zwrot towaru rozumiem jako przyjęcie zakupionego towaru z jakiegoś tam powodu nie odpowiadającego nabywcy i zwrot zapłaconych przez niego pieniędzy. Bon pieniądzem nie jest, może sie okazać że taki bon na czarnym rynku będzie miał np. 50% czy 70% wartości gotówki za która można w sklepie zakupić towar. Więc taką operację nie nazywaj zwrotem a odkupywaniem. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-03-24 12:53:59 | |
Autor: Łukasz Bąk | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Tomasz Chmielewski pisze:
Wiec "pozyczanie na swieta", jak piszesz, to troche naciagana teza. Ładna rada wujku dobra rada. Taka kapitalistycznie ograniczająca kilka swobód. Sklep sprzedał świadomie wadliwy towar i w ramach "reklamacji" oferuje bon towarowy do... tego samego sklepu. Czyli pieniądze de facto tego sklepu nie opuszczają a klienta ma się gdzieś. Oczywiście wszystko ukoloryzowane w sposób zapewniający tępego klienta, że to dla jego dobra. Wątek jest o butach za 20-300 pln abyś zauważył co klient na tym straci to weź sobie pod uwagę salon samochodowy z lexusami. Kwoty i "standard" być może pobudzi Twoją wyobraźnię. Ciekawe teorie pan wygłaszasz w tym wątku i później masz pretensje jak się Tobie zwróci uwagę, że są kompletnie odrealnione. -- Łukasz Bąk |
|
Data: 2010-03-24 12:58:32 | |
Autor: Liwiusz | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Łukasz Bąk pisze:
Sklep sprzedał świadomie wadliwy towar i w ramach "reklamacji" Nie zauważyłem, aby dyskusja w wątku dotyczyła reklamacji. -- Liwiusz |
|
Data: 2010-03-24 13:19:54 | |
Autor: Łukasz Bąk | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Liwiusz pisze:
Łukasz Bąk pisze: Nie czepaj się. Jak zwykle na grupach trzeci post w drzewie jest już nie na temat. ;) -- Łukasz Bąk |
|
Data: 2010-03-24 13:04:41 | |
Autor: Tomasz Chmielewski | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Am 24.03.2010 12:53, Łukasz Bąk wrote:
Tomasz Chmielewski pisze: ? Nie rozmawialismy o swiadomej sprzedazy wadliwego towaru (jako sprawnego sprzetu) - od tego sa odpowiednie paragrafy. Wątek jest o butach za 20-300 pln abyś zauważył co klient na tym Skad ci sie wzial tu samochod? Co jeszcze wymyslisz? Ze domagam sie zwrotu zatankowanej benzyny? Ciekawe teorie pan wygłaszasz w tym wątku i później masz Wlacz czasem myslenie i staraj sie zrozumiec co czytasz. A przed wyslaniem odpowiedzi koniecznie przeczytaj, co napisales. -- Tomasz Chmielewski http://wpkg.org |
|
Data: 2010-03-24 13:28:37 | |
Autor: Łukasz Bąk | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Tomasz Chmielewski pisze:
Am 24.03.2010 12:53, Łukasz Bąk wrote: Taki "przepis" umożliwia takie działanie i może być wykorzystany. Na wszystko "jakieś paragrafy są" i wiem z całą pewnością, że duży zysk osiąga się tylko i wyłącznie na ich granicy. To właśnie takie pogranicze.
Nie pobudziło wyobraźni. No trudno.
Jakoś nie mam problemu ze zrozumieniem tego co piszę. Ale widzę, że radami sypiesz bez końca. Fajnie, może się czegoś nauczę. Z drugiej strony już nie będę się odzywał. Trudno się rozmawia jak z uprzedzeniem inne zdanie traktuje się jak głupotę... Życzę powodzenia. -- Łukasz Bąk |
|
Data: 2010-03-24 13:38:37 | |
Autor: Tomasz Chmielewski | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Am 24.03.2010 13:28, Łukasz Bąk wrote:
(...) Ładna rada wujku dobra rada. Taka kapitalistycznie ograniczająca Uhm... (...) Jakoś nie mam problemu ze zrozumieniem tego co piszę. Ale Alergicznie reaguje, jak ktos pisze o "ciekawych teoriach", "paranaukowej demagogii", "wujku dobra rada" czy "Pan komikiem jest". Innymi slowy, uzyles takiej innej formy obrazenia rozmowcy, tym bardziej, ze nie przedstawiles absolutnie zadnych _merytorycznych_ argumentow ze swojej strony. Ale kazdy miewa zly dzien czy wstal lewa noga - zycze milego dnia, wiecej kultury, rowniez samemu sobie. -- Tomasz Chmielewski http://wpkg.org |
|
Data: 2010-03-22 14:23:07 | |
Autor: SDD | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ho7qbg$deu$1news.onet.pl... Dobre sklepy przyjmują, ale oczywiście jest to umowne porozumienie przed dokonaniem zakupu. Nie zawsze bowiem wszystko da się przymierzyć w sklepie. A bardzo dobre to moga nawet czestowac kawa za darmo :) Pozdrawiam SDD |
|
Data: 2010-03-22 14:28:33 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
SDD pisze:
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ho7qbg$deu$1news.onet.pl... Oj, ktoś jeszcze przeczyta tylko urywek wątku i będzie potem: "W sklepie nie poczęstowali mnie kawą! Jaki przepis pozwala na ukaranie tego sklepu za takie traktowanie klienta?!" ;-> |
|
Data: 2010-03-22 15:17:58 | |
Autor: adam | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Oj, ktoś jeszcze przeczyta tylko urywek wątku i będzie potem: "W sklepieTaki, ze klienci beda kupowac w sklepie, gdzie czestuja kawa. -- |
|
Data: 2010-03-22 17:46:15 | |
Autor: SDD | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Użytkownik "adam" <adamertWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:3461.00000caf.4ba77c16newsgate.onet.pl... Taki, ze klienci beda kupowac w sklepie, gdzie czestuja kawa. Moze w cywilizowanym kraju tak wlasnie bedzie. W PL beda przychodzic przede wszystkim zlopac darmowa kawe. Pozdrawiam SDD |
|
Data: 2010-03-22 20:22:02 | |
Autor: witek | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
adam wrote:
Oj, ktoś jeszcze przeczyta tylko urywek wątku i będzie potem: "W sklepieTaki, ze klienci beda kupowac w sklepie, gdzie czestuja kawa. Lura nie kawa :) |
|
Data: 2010-03-22 15:13:26 | |
Autor: adam | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Nie ma takiego prawa.Psi obowiazek to mial klieny w komunizmie. Teraz sklep powinien sie w pas klanaic klientowi, tak jak na Zachodzie. -- |
|
Data: 2010-03-22 15:22:49 | |
Autor: krzysiek82 | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
adam pisze:
Psi obowiazek to mial klieny w komunizmie. Teraz sklep powinien sie w pas Bredzisz chłopie bredzisz :) Klientowi zresztą nie tylko jemu należy się szacunek i należyta kultura obsługi i nic więcej. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-03-22 17:53:45 | |
Autor: to | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
adam wrote:
Psi obowiazek to mial klieny w komunizmie. Teraz sklep powinien sie w To zaĹóş sklep i siÄ kĹaniaj. Jak czytam Twoje posty to mam nieodparte wraĹźenie, ze naleĹźysz do grupy klientĂłw ktĂłrych kaĹźdy sklep najchÄtniej by siÄ pozbyĹ, tylko niestety trudno Was wykryÄ zawczasu. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-03-22 20:23:15 | |
Autor: witek | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
to wrote:
adam wrote: widaÄ, Ĺźe konkurencja by ci sie przydaĹa w pobliĹźu. Szybko byĹ sie naprostowaĹ. |
|
Data: 2010-03-23 07:23:08 | |
Autor: krys | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
witek wrote:
to wrote: Pewnie, że przydałaby się - zabraliby mu takich "klientów". J. |
|
Data: 2010-03-23 01:39:47 | |
Autor: witek | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
krys wrote:
witek wrote:i tych innych tez, bo nie widze powodu dla ktorego mieliby zostac. |
|
Data: 2010-03-23 09:24:48 | |
Autor: krys | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
witek wrote:
i tych innych tez, bo nie widze powodu dla ktorego mieliby zostac. Jak poprowadzisz handel na własny rachunek, to zobaczysz. Jest grupa klientów, których lepiej przegnać do konkurencji. J. |
|
Data: 2010-03-23 08:49:04 | |
Autor: witek | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
krys wrote:
witek wrote:A pozostali sami sobie pójdą jeśli znajdą lepsze warunki. I w ten sposób będzie cisza i spokój. |
|
Data: 2010-03-23 15:02:54 | |
Autor: krys | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
witek wrote:
Jak poprowadzisz handel na własny rachunek, to zobaczysz.A pozostali sami sobie pójdą jeśli znajdą lepsze warunki. Nie masz racji. Ale masz prawo do własnego zdania. Jeśli jestem klientem dowolnego przedsiębiorcy i jestem zadowolona z jego usług/oferowanego towaru, to dlaczego miałabym "sobie pójść"? Tylko dlatego, ze ów przedsiębiorca odmawia klientom - pieniaczom prawa do pieniaczenia się? J. |
|
Data: 2010-03-23 09:19:57 | |
Autor: witek | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
krys wrote:
witek wrote: Bo obok z konkurencji będziesz jeszcze bardziej zadowolona. Jak dyskutujemy o butach... Masz dwa sklepy z takim samym towarem. W jednym po kupieniu klamka zapadła, w drugim buty możesz oddać. Będziesz twardo obstawać przy starym, czy pójdziesz sprawdzić co nowy oferuje? I "ten nowy" będzie jeszcze w stanie obniżyć ceny, bo zapewne niejeden klient kupi dwie pary, zeby sie przekonać które lepsze, bo przecież zawsze może oddać, a potem dojdzie do wniosku, że w sumie obie są ładne i nie odda żadnych. Inaczej trzy razy sie bedziesz zastanawiac i w efekcie nie kupisz nic. Tak juz to ludzie mają skonstruowane, szczególnie ta babska część. :) |
|
Data: 2010-03-23 15:32:30 | |
Autor: krys | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
witek wrote:
Bo obok z konkurencji będziesz jeszcze bardziej zadowolona. Wiesz co, ja tam mam na żywo konkurencje i stałych, wiernych klientów.
Akurat ja się przywiazuje do dobrego. Nie szukam nowych wrażeń. Od lat kupuję buty u tych samych sprzedawców. Nie musze wnikać, czy mogę oddać buty - umawiam się ewentualnie, jesli kupuję dla dziecka, które być ze mną nie może. Jeszcze mi sie nie zdarzyło, żeby był jakiś problem. I "ten nowy" będzie jeszcze w stanie obniżyć ceny, bo zapewne niejeden Wiesz, tak to kiedyś może bedzie, jak będziemy mieć walutę o konkretnej sile nabywczej i 80% mniej upierdliwości dla przedsiebiorcy ze strony państwa. Póki co mało kogo stac na fanaberie nabycia dwóch par butów na raz ;-) A na razie staram się nie robic bliźniemu, co mnie niemiłe. Wyobraź sobie, że coś sprzedajesz. Masz konkretne koszty, konkretne zobowiązania, wiesz, że musisz swojego produktu sprzedac konkretną ilość, żeby po prostu na to wszystko zarobić. I juz się cieszysz, bo sie udało, a tu nagle przychodzi połowa klientów, i twierdzi, że się "rozmyślili", bo tak. Już widzę Twoją radość;-). J. |
|
Data: 2010-03-23 10:31:06 | |
Autor: witek | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
krys wrote:
witek wrote: Oczywiscie, ze liczba klientow nie spada do zera. Zawsze ktoś zostanie komu sie nie chce szukac innych ofert. Pytanie tylko czy zostanie wystarczajaco duzo, zebys sie utrzymac. Masz dwa sklepy z takim samym towarem. Czyli mozesz oddac. A jakbys nie mogla oddac i zdarzylo ci sie , ze jednak buty nietrafione, to dalej bys twardo tam chodzila, czy jednak poszla gdzie indziej?
Stać i to wielu, tylko, ze w innym swiecie zyjesz.
wez pod uwage to, ze połowa przyjdzie, połowa nie przyjdzie, ale za to sprzedaz bedzie wieksza. Wszystko jest kwestia kalkulacji, co sie bardziej opłaca, |
|
Data: 2010-03-23 18:43:46 | |
Autor: krys | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
witek wrote:
krys wrote: A to już jest problem przedsiębiorcy. Jego zysk, jego ryzyko, niech sobie kalkuluje.
Mogę, bo sie przed zakupem umawiam ze sprzedawcą .. A jakbys nie mogla oddac i zdarzylo ci sie , ze jednak buty nietrafione, Nie kupuje kota w worku i nie korzystam z usług sprzedawców, którzy mają w zwyczaju robić problem tam, gdzie go nie ma. Głosuję portfelem - ja buty kupić muszę, czyli kasa do zgarnięcia jest. Wiesz, tak to kiedyś może bedzie, jak będziemy mieć walutę o konkretnej Być może. Ale to nie jest powód, żeby odpowiedzialność za fanaberie przerzucać na przedsiębiorców. wez pod uwage to, ze połowa przyjdzie, połowa nie przyjdzie, ale za to W handlu nie chodzi o większą sprzedaż, tylko o większe zyski;-)Zresztą chyba wszędzi chodzi o maksymalizację efektów pracy przy minimalizacji wkładu pracy, nie? J. |
|
Data: 2010-03-23 14:15:01 | |
Autor: witek | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
krys wrote:
witek wrote: TO jest zawsze problem przedsiębiorcy. Liczy sie kasa. W krotko i dlugoterminowej perspektywie. Jak na przyjmowaniu zwrotów zarabia to przyjmuje, jak traci to nie przyjmuje. Inne dywyagacje sa czysto akademickie. Akurat ja się przywiazuje do dobrego. Nie szukam nowych wrażeń. Od lat Niewazne z jakiego powodu. Wazne, ze mozesz i kupując buty nie czaisz sie, ze mozesz stracic kase. . czyli jakby sklep obok zaoferowal lepsze "zwroty" to portfel zagłosuje i pójdziesz do sklepu obok?
A ktokolwiek coś przerzuca? Przedsiebiorca decyduje czy chce przyjac zwrot czy nie. Niedługo tych co nie przyjmują na rynku nie bedzie. Supermarkety przyjmujace zwroty ich wykończą. Więc albo sie dostosują i przekalkuluja ceny tak aby im sie to opłacało, albo wyginą jak dinozaury. |
|
Data: 2010-03-25 08:43:30 | |
Autor: krys | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
witek wrote:
Ważne. Nikt nie zmusza sprzedawcy do ponoszenia ryzyka za moje fanaberie. To tylko jego dobra wola. Nie kupuje kota w worku i nie korzystam z usług sprzedawców, którzy mają Nie mam zwyczaju zamieniać dobrego na lepsze. Sklep obok musiałby mieć towar lepszy, niż dotychczasowy. Jedyne sklepy, które omijam szerokim łukiem to te, gdzie sprzedawca robi łaske, ze sprzedaje i są problemy z reklamacjami. A ktokolwiek coś przerzuca? Jeszcze nie, ale próby wymuszenia obowiązku przyjecia pełnowartosciowego towaru "bo sie rozmyśliłem" juz widać. Przedsiebiorca decyduje czy chce przyjac zwrot czy nie. I pozwólmy im nadal tak funkcjonować. W końcu nikt pistoletem do tych paskudnych małometrażowych handlowców nie nagania. J. |
|
Data: 2010-03-29 20:55:35 | |
Autor: to | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
witek wrote:
A ktokolwiek coĹ przerzuca? To jest Twoje zdanie, dla wielu (wiÄkszoĹci?) osĂłb to nie ma znaczenia, a juĹź na pewno nie jest warunkiem decydujÄ cym. A z doĹwiadczenia, to takie praktyki stosujÄ najczÄĹciej sklepy sprzedajÄ ce chĹam w myĹl zasady "towar jest do niczego, ale czemu siÄ Pan denerwuje, przecieĹź moĹźe Pan zwrĂłciÄ". -- cokolwiek |
|
Data: 2010-03-24 01:05:02 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
On Tue, 23 Mar 2010, witek wrote:
krys wrote: Moment, dlaczego zadajesz pytanie na *INNY* temat? Co ma "chęć sprawdzenia nowego sklepu" do tego, czy buty można oddać czy nie? Spytaj, co wybierze jeśli będzie to *jedyna* różnica między sklepami. Nowymi. Lub starymi. I "ten nowy" będzie jeszcze w stanie obniżyć ceny, bo zapewne niejeden klient kupi dwie pary, zeby sie przekonać które lepsze, bo przecież zawsze może oddać, a potem dojdzie do wniosku, że w sumie obie są ładne i nie odda żadnych. Po tym, jak odda z tego powodu że stwierdził iż były już używane (bo kto inny oddał), może zmienić zdanie :| pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2010-03-29 20:52:51 | |
Autor: to | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
witek wrote:
Bo obok z konkurencji bÄdziesz jeszcze bardziej zadowolona. Jak Bzdura, gorsze warunki dla klienta-pieniacza nie muszÄ byÄ toĹźsame z gorszymi warunkami dla wszystkich pozostaĹych. Przeciwnie, stosujÄ c odpowiedniÄ politykÄ w stosunku do klientĂłw-terrorystĂłw prĂłbujÄ cych wymusiÄ to, co im siÄ nie naleĹźy moĹźna przeznaczyÄ wiÄcej ĹrodkĂłw dla caĹej reszty. Masz dwa sklepy z takim samym towarem. W jednym po kupieniu klamka Dla mnie to kwestia bez znaczenia, bo umiem przymierzyÄ buty. JeĹli natomiast sklep reklamowaĹby siÄ w ten sposĂłb, ze wszystko co siÄ tam kupi moĹźna zwrĂłciÄ, to raczej by mnie tym zniechÄciĹ bo obawiaĹbym siÄ, ze pĹacÄ c za nowe dostanÄ uĹźywane i zwrĂłcone. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-03-29 20:49:08 | |
Autor: to | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
witek wrote:
widaÄ, Ĺźe konkurencja by ci sie przydaĹa w pobliĹźu. Szybko byĹ sie Z branĹźy, w ktĂłrej najgorszy nawet klient jest na wagÄ zĹota, a konkurencja zjada siebie nawzajem, trzeba siÄ czym prÄdzej ewakuowaÄ. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-03-23 09:00:59 | |
Autor: Massai | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
adam wrote:
Najpierw pojedź na ten "zachód" i zobacz jak się "kłaniają". W porównaniu z krajami Europy Zachodniej, w Polsce klient jest traktowany jak święta krowa. Serio. -- Pozdro Massai |
|
Data: 2010-03-23 10:16:35 | |
Autor: Tomasz Chmielewski | |
Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar? | |
Am 23.03.2010 10:00, Massai wrote:
(...) Psi obowiazek to mial klieny w komunizmie. Teraz sklep powinien sie w Chyba, ze chodzi o zwrot lub wymiane towaru ;) -- Tomasz Chmielewski http://wpkg.org |
|