Data: 2013-11-13 12:43:47 | |
Autor: mkarwan | |
Czy kto¶ zadał to pytanie? | |
¦p. major Arkadiusz Protasiuk*:
- ukończył (z wyróżnieniem) Wyższ± Szkołę Wojsk Powietrznych w Dęblinie - absolwent politologii na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego - studia podyplomowe na Wydziale Cybernetyki Wojskowej Akademii Technicznej w zakresie integracji europejskiej i bezpieczeństwa narodowego - od 1997 roku w 36 Specjalnym Pułku Lotnictwa Transportowego - pilot klasy mistrzowskiej - posiadał pierwsz± klasę pilota wojskowego, uprawnienia do wykonywania lotów w dzień i w nocy według procedur IFR przy warunkach IMC w charakterze dowódcy załogi na samolotach Tu 154 M i Jak 40, - uprawnienia pilota do¶wiadczalnego III klasy samolotu Tu 154M - od 2008 dowódca załogi Tu 154 M - ogólny nalot 3531 godzin, na Tu 154 M 2097 godzin, w tym 445 godzin, jako dowódca - w 2005 odbył w certyfikowanym o¶rodku szkoleniowym PLL LOT kurs teoretyczny na licencję liniow±, przygotowuj±cy do odbywania lotów międzynarodowych - w 2009 przeszedł specjalistyczne szkolenie w procedurach precyzyjnego i nieprecyzyjnego podej¶cia na Embraerach 175 organizowane przez Swiss AviationTraining Ltd. z Zurychu - w 2010 r. bior±c udział akcji pomocy humanitarnej dla ofiar trzęsienia ziemi na Haiti, wyl±dował noc± na lotnisku wojskowym Okęcie samolotem Tu 154 M (101) z uszkodzonym blokiem sterowania - 12 sierpnia 2008 był drugim pilotem lotu z prezydentem Lechem Kaczyńskim udaj±cym się do Gruzji , w trakcie którego piloci odmówili zmiany miejsca l±dowania z Gandży, w Azerbejdżanie, na Tbilisi. - 7 kwietnia 2010 w czasie lotu do Smoleńska z premierem Donaldem Tuskiem pełnił funkcję drugiego pilota Mam pytanie. Kto, z wybitnego pilota, człowieka wszechstronnie wykształconego, oficera Wojska Polskiego, ambitnego, pogłębiaj±cego swoj± wiedzę specjalisty, uczynił: - nieuka, który nie potrafi prawidłowo skalibrować i odczytać danych ze wskaĽników? - histeryka, który czuj±c oddech zwierzchnika na plecach, wpada w...korytarz czego¶tam? - samobójcę? - człowieka, który boi się podejmować decyzje? - i jak można wciskać nieznajomo¶ć ukształtowania terenu, przed lotniskiem w Smoleńsku, skoro 3 dni wcze¶niej był pilotem lotu, na lotnisko Siewiernyj?? Kto to zrobił? W Polsce. Czy można po nazwiskach? Ľródło http://naszeblogi.pl/37611-czy-ktos-zadal-pytanie |
|
Data: 2013-11-13 13:12:17 | |
Autor: Bruno | |
Czy kto¶ zadał to pytanie? | |
Dnia Wed, 13 Nov 2013 12:43:47 +0100, mkarwan napisał(a):
[CIACH] Kto to zrobił?Zadał. http://faktysmolensk.gov.pl/przebieg-badania?file=files/pliki/raport/Zalacznik_nr_1_-_Wyszkolenie_zalogi_i_przebieg_zdarzenia_lotniczego.pdf http://faktysmolensk.gov.pl/sklad-komisji -- Pozdrawiam! Bruno |
|
Data: 2013-11-13 13:27:21 | |
Autor: Bruno | |
Czy kto¶ zadał to pytanie? | |
Dnia Wed, 13 Nov 2013 13:12:17 +0100, Bruno napisał(a):
Dnia Wed, 13 Nov 2013 12:43:47 +0100, mkarwan napisał(a):O szkoleniu i uprawnieniach załogi jest także obszerny rozdział w raporcie końcowym. http://faktysmolensk.gov.pl/przebieg-badania Poczytaj, zapoznaj się. Spróbuj wyci±gn±ć wnioski... BTW. Ustaliłe¶ już różnicę między Siergiejami ze Smoleńska? -- Pozdrawiam! Bruno |
|
Data: 2013-11-13 15:22:56 | |
Autor: mkarwan | |
Czy kto¶ zadał to pytanie? | |
Użytkownik "Bruno" <brunoj.NIELUBIEMIELONKI@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:7ru7vsq6oqhx.1etv34pzb11dz.dlg40tude.net...
[CIACH]O szkoleniu i uprawnieniach załogi jest także obszerny rozdział w raporcie No i? |
|
Data: 2013-11-13 16:00:31 | |
Autor: Bruno | |
Czy kto¶ zadał to pytanie? | |
Dnia Wed, 13 Nov 2013 15:22:56 +0100, mkarwan napisał(a):
Użytkownik "Bruno" <brunoj.NIELUBIEMIELONKI@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:7ru7vsq6oqhx.1etv34pzb11dz.dlg40tude.net...Brak przemy¶leń? Nie poddawaj się, spróbuj jeszcze raz. -- Pozdrawiam! Bruno |
|
Data: 2013-11-13 16:49:32 | |
Autor: mkarwan | |
Czy kto¶ zadał to pytanie? | |
Użytkownik "Bruno" <brunoj.NIELUBIEMIELONKI@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:61dc9gzk42aw.azdwy4dqz3bt$.dlg40tude.net...
Brak przemy¶leń? Nie poddawaj się, spróbuj jeszcze raz.O szkoleniu i uprawnieniach załogi jest także obszerny rozdział w raporcieKto to zrobił?Zadał. No i? |
|
Data: 2013-11-13 16:58:06 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Czy ktoś zadał to pytanie? | |
No i? |
|
Data: 2013-11-13 17:03:15 | |
Autor: Bruno | |
Czy ktoś zadał to pytanie? | |
Dnia Wed, 13 Nov 2013 16:58:06 +0100, /dev/SU45 napisał(a):
Nie przerywaj. Możliwe, że proces my¶lowy jeszcze trwa. -- Pozdrawiam! Bruno |
|
Data: 2013-11-13 16:17:16 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Czy ktoś zadał to pytanie? | |
No i? Poprawnie będzie: No, I? |
|
Data: 2013-11-13 15:31:32 | |
Autor: mkarwan | |
Czy kto¶ zadał to pytanie? | |
Użytkownik "Bruno" <brunoj.NIELUBIEMIELONKI@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ddonzhdhrgrz.11uyzt4uz1ztd.dlg40tude.net...
Kto to zrobił?Zadał. No i? |
|
Data: 2013-11-13 14:46:30 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Czy ktoś zadał to pytanie? | |
Mam pytanie. Wybitni piloci się skończyli wraz z drugą wojną, no może latają w akrobacji czy na mistrzostwach szybowcowych. Pilot komunikacyjny ma przestrzegać procedur a nie być wybitny. Gość latał mało, nie trenował na symulatorze zgodnie z obecnymi standardami, a samolot wymagający i misje także, o czym tu mówić? człowieka wszechstronnie wykształconego, Zwłaszcza ta politologia... nie uczyli nic o zdolnościach polityków? oficera Wojska Polskiego, ambitnego, pogłębiającego swoją wiedzę A wypadek KLM na Teneryfie? Szef instruktorów, o ile pamiętam, taki miał autorytet że młody podejrzewał że coś nie tak, ale stary mówi że OK to OK. Ogólnie to nieco desperackie to kolejne miażdżenie wersji oficjalnej. Coś zapodać trzeba, ale teraz to już zupełnie na chama, nawet bez profesorów z USA. Coś o urodzie stewardess będzie? |
|
Data: 2013-11-13 15:31:26 | |
Autor: mkarwan | |
Czy ktoś zadał to pytanie? | |
Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma.zupelnie@w.pl> napisał w wiadomości news:528382b7$0$2300$65785112news.neostrada.pl... http://sjp.pwn.pl/szukaj/wybitnyMam pytanie. Wrona przestrzegal procedur, czy procedury przewidywały lądowanie bez podwozia? Gość latał mało, nie trenował na symulatorze zgodnie z obecnymi standardami, a samolot wymagający i misje także, o czym tu mówić? Co to znaczy "latał mało"? Dlaczego nie trenował na symulatorze? Co robili piloci w czasach gdy nie było symulatorów? |
|
Data: 2013-11-13 16:08:29 | |
Autor: Bruno | |
Czy kto¶ zadał to pytanie? | |
Dnia Wed, 13 Nov 2013 15:31:26 +0100, mkarwan napisał(a):
Dlaczego nie trenował na symulatorze?Pytanie do ¦.P. min. Szczygły. -- Pozdrawiam! Bruno |
|
Data: 2013-11-13 16:50:54 | |
Autor: mkarwan | |
Czy kto¶ zadał to pytanie? | |
Użytkownik "Bruno" <brunoj.NIELUBIEMIELONKI@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1h01msntqn0si$.bxpmwz72fz3e.dlg40tude.net... Dnia Wed, 13 Nov 2013 15:31:26 +0100, mkarwan napisał(a): Kiedy Szczygło był ministrem obrony? |
|
Data: 2013-11-13 16:58:45 | |
Autor: Bruno | |
Czy kto¶ zadał to pytanie? | |
Dnia Wed, 13 Nov 2013 16:50:54 +0100, mkarwan napisał(a):
Użytkownik "Bruno" <brunoj.NIELUBIEMIELONKI@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1h01msntqn0si$.bxpmwz72fz3e.dlg40tude.net...Wtedy kiedy podjęto decyzję o rezygnacji ze szkolenia na symulatorach w Moskwie. http://wyborcza.pl/1,76842,7888009,Szczyglo_czy_Klich__Kto_zrezygnowal_ze_szkolen_na.html -- Pozdrawiam! Bruno |
|
Data: 2013-11-13 17:06:29 | |
Autor: mkarwan | |
Czy kto¶ zadał to pytanie? | |
Użytkownik "Bruno" <brunoj.NIELUBIEMIELONKI@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:mpjmptbv2oak.rocdtaowc7r1.dlg40tude.net... Wtedy kiedy podjęto decyzję o rezygnacji ze szkolenia na symulatorach wDlaczego nie trenował na symulatorze?Pytanie do ¦.P. min. Szczygły. (...)szef wyszkolenia sił powietrznych Wojska Polskiego generał dywizji Anatol Czaban: One miałyby sens gdyby nasze samoloty Tu były standardowe, takie jak te na jakich lataj± szkol±cy się na symulatorach Rosjanie. Tymczasem nasze były wielokrotnie modernizowane i modyfikowane. Szkolenie pilotów polskich Tu na tych symulatorach nie miało żadnego sensu Czy wiesz dlaczego szkoli się pilotów na symulatorach? |
|
Data: 2013-11-13 17:20:46 | |
Autor: Bruno | |
Czy kto¶ zadał to pytanie? | |
Dnia Wed, 13 Nov 2013 17:06:29 +0100, mkarwan napisał(a):
Użytkownik "Bruno" <brunoj.NIELUBIEMIELONKI@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:mpjmptbv2oak.rocdtaowc7r1.dlg40tude.net...Z jakiego¶ powodu generał Czaban pożegnał się z zajmowanym stanowiskiem. Czy wiesz dlaczego szkoli się pilotów na symulatorach?Wiem. -- Pozdrawiam! Bruno |
|
Data: 2013-11-13 16:17:26 | |
Autor: grzech | |
Czy ktoś zadał to pytanie? | |
W dniu 2013-11-13 15:31, mkarwan pisze:
Bardzo dobry przykład. Wrona nie wylądował prawidłowo bez podwozia bo był mistrzem (być może faktycznie nim jest), tylko dla tego, że wcześniej ćwiczył taki manewr na symulatorze. Duża ilość wylatanych godzin powoduje zaniki pewnych reakcji. Trzeba je odświeżać trenując na symulatorach i przechodząc szkolenia. To jest właśnie ten papierek który dla niektórych znafcuf jest zwykłym świstkiem. Jednym z ważnych aspektów latania jest współpraca załogi która się ćwiczy. Brak współpracy załogi był przyczyną wielu katastrof. Także i w tym przypadku. |
|
Data: 2013-11-13 16:53:09 | |
Autor: mkarwan | |
Czy ktoś zadał to pytanie? | |
Użytkownik "grzech" <grzechnet@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:l605uj$9vk$1mx1.internetia.pl...
http://sjp.pwn.pl/szukaj/wybitnyMam pytanie. Jesteś pewny że "wcześniej ćwiczył taki manewr na symulatorze"? Duża ilość wylatanych Brak współpracy załogi był przyczyną wielu katastrof. Także i w tym przypadku. Konkretnie czym się to objawiło "w tym przypadku" |
|
Data: 2013-11-13 17:53:23 | |
Autor: grzech | |
Czy ktoś zadał to pytanie? | |
W dniu 2013-11-13 16:53, mkarwan pisze:
Użytkownik "grzech" <grzechnet@gazeta.pl> napisał w wiadomościJestem pewny, że oprócz tego ćwiczył lądowanie na wodzie, lot z jednym silnikiem i bez silników oraz dużo więcej sytuacji. Jest to dziś standard. Duża ilość wylatanych Przeczytaj sobie raport. Spróbuj z tego coś zrozumieć. Wiem, że to dla ciebie trudne. Wręcz niepojęte. Nic na to nie poradzę. |
|
Data: 2013-11-13 18:46:56 | |
Autor: mkarwan | |
Czy ktoś zadał to pytanie? | |
Użytkownik "grzech" <grzechnet@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:l60big$rir$1mx1.internetia.pl...
Jestem pewny, że oprócz tego ćwiczył lądowanie na wodzie,Bardzo dobry przykład. Wrona nie wylądował prawidłowo bez podwozia bohttp://sjp.pwn.pl/szukaj/wybitnyMam pytanie.Wybitni piloci się skończyli wraz z drugą wojną, no może latają w bajki opowiadasz |
|
Data: 2013-11-13 19:12:16 | |
Autor: JJR | |
Czy ktoś zadał to pytanie? | |
W news:l60du7$e74$1usenet.news.interia.pl niejaki mkarwan napisał:
Jesteś pewny że "wcześniej ćwiczył taki manewr na symulatorze"?Jestem pewny, że oprócz tego ćwiczył lądowanie na wodzie, bajki opowiadasz Tyle na temat twojej wiedzy o tym, po co jest symulator i co się na nim ćwiczy. Wyłożyłeś się w tym wątku wcześniej niż zwykle - spadek formy? :) -- pzdr, Jędrzej "Uważam że należy przegłosować w sejmie następujące rzeczy 1. Słowo samolot ma być od tej chwili zawsze pisane Samolot albowiem Samolot może być tylko jeden. 2. Słowo Samolot ma się odnosić tylko do tego jednego Samolotu. Pozostałe środki przemieszczania się tą metodą powinny nazywać się inaczej. 3. Użycie słowa Samolot każdorazowo wymagać będzie zgody Wiadomo Kogo" =lady.heather= |
|
Data: 2013-11-13 20:48:57 | |
Autor: mkarwan | |
Czy ktoś zadał to pytanie? | |
Użytkownik "JJR" <jaxaANTYSPAM@uni.wroc.pl> napisał w wiadomości news:l60fed$b73$1node2.news.atman.pl...
bajki opowiadaszJesteś pewny że "wcześniej ćwiczył taki manewr na symulatorze"?Jestem pewny, że oprócz tego ćwiczył lądowanie na wodzie, Tyle na temat twojej wiedzy o tym, po co jest symulator i co się na nim ćwiczy. Masz okazję przedstawić swoją wiedzę, ale w twoim wpisie jej nie widać |
|
Data: 2013-11-17 13:28:29 | |
Autor: J.F. | |
Czy ktoś zadał to pytanie? | |
Dnia Wed, 13 Nov 2013 16:17:26 +0100, grzech napisał(a):
Bardzo dobry przykład. Wrona nie wyl±dował prawidłowo bez podwozia bo był mistrzem (być może faktycznie nim jest), tylko dla tego, że wcze¶niej ćwiczył taki manewr na symulatorze. No nie wiem, nie wiem. Akurat to ladowanie sie jakos specjalnie nie roznilo od zwyklych. Trzeba bylo dobrej pogody, precyzyjnego podejscia i mistrzowskiego opanowania samolotu - czyli doswiadczenia, ktore sie w tysiacach ladowan zdobywa. Tu tylko tyle ze punkt koncowy pare metrow nizej, spore utrudnienie .... ale czy symulator dobrze to oddaje ? Duża ilo¶ć wylatanych godzin powoduje zaniki pewnych reakcji. Trzeba je od¶wieżać trenuj±c na symulatorach i przechodz±c szkolenia. To jest wła¶nie ten papierek który dla niektórych znafcuf jest zwykłym ¶wistkiem. To szkolenie by sie w Tutce przydalo. Moze by nauczylo jak sie zmienia lotnisko w locie, jak odchodzi na wysokosci decyzji, a w koncu jak sie laduje w ciemno gdy naprawde trzeba, czy tam jak naciska "uchod" J. |
|
Data: 2013-11-17 14:19:04 | |
Autor: Bruno | |
Czy ktoś zadał to pytanie? | |
Dnia Sun, 17 Nov 2013 13:28:29 +0100, J.F. napisał(a):
Wyj±tek z raportu NIK o szkoleniu w 36 p. nDuża ilo¶ć wylatanych godzin powoduje zaniki pewnych reakcji. Trzeba je od¶wieżać trenuj±c na symulatorach i przechodz±c szkolenia. To jest wła¶nie ten papierek który dla niektórych znafcuf jest zwykłym ¶wistkiem. http://www.nik.gov.pl/aktualnosci/nik-o-wizytach-vip-w-latach-2005-2010.html "Do końca 2010 r. obowi±zywał system szkolenia opracowany w latach 70. ubiegłego wieku, w znacznej mierze nieprzystaj±cy do wymogów współczesnego szkolenia lotniczego. Niestety DSP dopiero w 2009 r. zdecydowało się na opracowanie nowoczesnego systemu szkolenia załóg lataj±cych (programy szkoleniowe dla załóg samolotów Tu-154 oraz Jak-40 opracowano dopiero w 2011 r.). Szkoleń na symulatorze Jak-40 zaprzestano w roku 2003, za¶ szkolenia na symulatorze Tu-154 nie odbywały się od roku 2008. Dowództwo SPLT nie mogło zaplanować szkoleń na symulatorach, bo nie otrzymywało z DSP zapewnienia, że w budżecie zostan± zarezerwowane ¶rodki na ten cel. Tak było w roku 2009 i 2010. Wznowienie szkoleń na symulatorach nast±piło dopiero po katastrofie smoleńskiej. Jednak już w 2007 r. szefostwo 36. SPLT informowało DSP o tym, że brak szkoleń na symulatorze wymusza konieczno¶ć zwiększenia liczby zajęć szkoleniowych w powietrzu. Niestety w latach 2005-2010 nalot szkoleniowy zmniejszał się. W 2006 r. wykonano 99 proc. planu szkoleniowego, w 2009 r. już tylko 66 procent. Przykładowo w 2009 r. piloci zamiast szkolić się w powietrzu przez 2167 godzin, mogli to robić tylko przez 1430 godzin. W znacznej mierze było to spowodowane zwiększaj±cym się zapotrzebowaniem na loty (z udziałem uprawnionych dysponentów: Prezydenta, Premiera, marszałków Sejmu i Senatu - oraz z udziałem osób nieuprawnionych, np. ministrów, wiceministrów, komisarza Warszawy), przy malej±cej liczbie pełni±cych służbę pilotów i przedkładaniem przez DSP zadań wobec osób zajmuj±cych kierownicze stanowiska w państwie nad zadania szkoleniowe. Prowadziło to do patologii. Np. aby utrzymać uprawnienia do wykonywania lotów w okre¶lonych warunkach, zdarzało się, że wpisywano do ksi±żek ewidencji lotów nieprawdziwe dane, wskazuj±ce, że niektórzy piloci latali w warunkach trudniejszych niż te, które występowały w rzeczywisto¶ci. Pozwalało to pilotom omijać dodatkowe szkolenia i nieprzerwanie wykonywać obowi±zki służbowe, ale tym samym obniżało ich rzeczywiste umiejętno¶ci latania w trudnych warunkach. W latach 2005-2007 nie prowadzono w ogóle szkoleń w zakresie współpracy w załodze wieloosobowej. Szkolenia takie wprowadzono do planu w 2008 r., ale dopiero w roku 2010 opracowano procedury operacyjne dla załóg wieloosobowych. Tylko jedna trzecia pilotów posiadała potwierdzenia znajomo¶ci języka angielskiego na wymaganym poziomie (w tym wszyscy członkowie załóg Tu-154)." -- Pozdrawiam! Bruno |
|
Data: 2013-11-13 16:19:36 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Czy ktoś zadał to pytanie? | |
http://sjp.pwn.pl/szukaj/wybitny Raport ma być niedługo, wtedy się dowiemy. Co to znaczy "latał mało"? Mało godzin a jeszcze mniej operacji, porównując do pilotów liniowych. Dlaczego nie trenował na symulatorze? Pytanie do ministra, plus mało popularny i przestarzały typ samolotu, więc słaba oferta symulatorów. Co robili piloci w czasach gdy nie było symulatorów? Powodowali sytuacje niebezpieczne tam gdzie dziś (zwykle) dadzą sobie radę po treningu symulatorowym. Trudniej było sprawdzić umiejętności. |
|
Data: 2013-11-13 16:56:46 | |
Autor: mkarwan | |
Czy ktoś zadał to pytanie? | |
Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma.zupelnie@w.pl> napisał w wiadomości news:52839888$0$2172$65785112news.neostrada.pl... http://sjp.pwn.pl/szukaj/wybitny Czyli, ze nie wiesz. Co to znaczy "latał mało"?Mało godzin a jeszcze mniej operacji, porównując do pilotów liniowych. Co to znaczy mało godzin? W samolotach liniowych to start, lot autopilota, lądowanie na automacie prawie do momentu przyziemienia. Większość lądowań jest z ILS. Dlaczego nie trenował na symulatorze?Pytanie do ministra, plus mało popularny i przestarzały typ samolotu, więc słaba oferta symulatorów. Co robili piloci w czasach gdy nie było symulatorów?Powodowali sytuacje niebezpieczne tam gdzie dziś (zwykle) dadzą sobie radę po treningu symulatorowym. Trudniej było sprawdzić umiejętności. Ciągle? |
|
Data: 2013-11-13 17:12:18 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Czy ktoś zadał to pytanie? | |
Raport ma być niedługo, wtedy się dowiemy. Nie wiem. Co to znaczy mało godzin? Ale zwykle pilot zaczyna karierę od latania codziennie kilku lotów, w trudnych warunkach nierzadko. Zdobywa doświadczenie i potem sobie lata 5-10 godzinne trasy... Ciągle? pada, niebo śliskie jak brzuch ryby... |
|
Data: 2013-11-13 17:16:23 | |
Autor: mkarwan | |
Czy ktoś zadał to pytanie? | |
Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma.zupelnie@w.pl> napisał w wiadomości news:5283a4e2$0$2291$65785112news.neostrada.pl...
Co to znaczy mało godzin? Na samolotach liniowych? |
|
Data: 2013-11-17 13:09:36 | |
Autor: J.F. | |
Czy kto¶ zadał to pytanie? | |
Dnia Wed, 13 Nov 2013 15:31:26 +0100, mkarwan napisał(a):
Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma.zupelnie@w.pl> napisał w wiadomo¶ci Na pewno tak, skoro nie dalo sie podwozia wypuscic. I widac ta procedure wykonal doskonale. Trzeba Wronie przyznac ze podszedl idealnie, bo bez kol samolot jest kompletnie niesterowny, a jednak z pasa sie nie zsunal. Wiec cos podejrzewam ze to Boeing zapomnial w procedurze wpisac "sprawdzic bezpieczniki". Go¶ć latał mało, nie trenował na symulatorze zgodnie z obecnymi standardami, a samolot wymagaj±cy i misje także, o czym tu mówić?Co to znaczy "latał mało"? Nalot za ostatnie 90 dni 54h. Nalot kpt Wrony w 90 dni przed wypadkiem - 213h Nalot dowodczy na Tu154 492h, nalot dowodczy k.W. na b767 12432h. Dlaczego nie trenował na symulatorze? Mieli wiecej wypadkow? Mieli loty sprawdzajace, no i mieli nieskomplikowane samoloty .. J. |
|
Data: 2013-11-13 23:38:41 | |
Autor: KiloSierra | |
Czy ktoś zadał to pytanie? | |
W dniu 2013-11-13 12:43, mkarwan pisze:
Ĺšp. major Arkadiusz Protasiuk*: PANOWIE! po chuj (sorry) Wy z tym palantem w ogole dyskutujecie ??? |
|
Data: 2013-11-14 08:21:33 | |
Autor: mkarwan | |
Czy ktoś zadał to pytanie? | |
Użytkownik "KiloSierra" <foru@10g.pl> napisał w wiadomości news:5283ff71$0$2175$65785112news.neostrada.pl...
Śp. major Arkadiusz Protasiuk*:PANOWIE! Ooo! Odezwało się wulgarne chamidło. |
|
Data: 2013-11-14 02:00:59 | |
Autor: __Maciek | |
Czy kto¶ zadał to pytanie? | |
Wed, 13 Nov 2013 12:43:47 +0100 "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl>
napisał: wyl±dował noc± na lotnisku wojskowym Okęcie LOL Już widziałem co¶ podobnego (cytat z pamięci): "Tupolew oderwał się od pasa startowego w wojskowej czę¶ci lotniska Okęcie" :-D Taka prosta sprawa, a daje niezły pogl±d na to jakie pojęcie o temacie maj± dziennikarzyny i inne ekspierdy i ile warte s± ich wypociny. A może ten wojskowy pas startowy jest tam gdzie¶ ukryty pod ziemi±, kto wie? A może to przerobiony b±blowiec pionowego startu i z apronu startuje? ;-) |
|
Data: 2013-11-14 08:35:14 | |
Autor: mkarwan | |
Czy kto¶ zadał to pytanie? | |
Użytkownik "__Maciek" <i80c586@cyberspace.org> napisał w wiadomo¶ci news:vo7889l666bvvo3b2tkev8v7lr1v8sjei74ax.com... Wed, 13 Nov 2013 12:43:47 +0100 "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> A ile warte jest to co napisałe¶? http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5e/Terminal_Wojskowego_Portu_Lotniczego_Warszawa.jpg Strona Premiera RP Na wojskowym lotnisku na Okęciu ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ wyl±dował samolot z trumn± ostatniego prezydenta II Rzeczypospolitej na uchodĽstwie Ryszarda Kaczorowskiego. https://www.premier.gov.pl/wydarzenia/aktualnosci/cialo-prezydenta-ryszarda-kaczorowskiego-wrocilo-do-polski.html Strona lotniczapolska.pl Przed godzin± 22 na wojskowym lotnisku Okęcie ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ wyl±dowały dwa samoloty CASA C-295M z ciałami o¶miu ofiar katastrofy Tu-154M pod Smoleńskiem http://lotniczapolska.pl/Dwa-samoloty-z-cialami-ofiar-wyladowaly-na-Okeciu,12843 |
|
Data: 2013-11-17 12:46:22 | |
Autor: J.F. | |
Czy kto¶ zadał to pytanie? | |
Dnia Wed, 13 Nov 2013 12:43:47 +0100, mkarwan napisał(a):
¦p. major Arkadiusz Protasiuk*: - w 2005 odbył w certyfikowanym o¶rodku szkoleniowym PLL LOT kurs teoretyczny na licencję liniow±, przygotowuj±cy do odbywania lotów międzynarodowych Bez mgly i chmur do 100, przy sprawnym oswietleniu lotniska ... zadna sztuka chyba. - 12 sierpnia 2008 był drugim pilotem lotu z prezydentem Lechem Kaczyńskim udaj±cym się do Gruzji , w trakcie którego piloci odmówili zmiany miejsca l±dowania z Gandży, w Azerbejdżanie, na Tbilisi. Mam pytanie. Wychodzi na to ze wykladowcy UW, WAT, dowodcy 36 pulku, pewien prezydent i jeden dyzurny posel. Byc moze tez wojskowy prokurator. I moze ten trener co mu pomogl zostac pilotem klasy mistrzowskiej. Bo watpie zeby go tego nauczyli w Deblinie, Zurychu, czy osrodku szkoleniowym LOT. - samobójcę? Nic na to nie wskazuje, ale kto wie, moze sobie powiedzial "chce ladowania we mgle, to bedzie je mial" :-) - człowieka, który boi się podejmować decyzje? No jak ? Uslyszal ze mgla, podjal decyzje, wezwal samego Dyrektora i mu zakomunikowal co podjal. - i jak można wciskać nieznajomo¶ć ukształtowania terenu, przed lotniskiem w Smoleńsku, skoro 3 dni wcze¶niej był pilotem lotu, na lotnisko Siewiernyj?? Wtedy to widzial lotnisko, byc moze odczytywal wysokosciomierz baryczny, i g* go interesowalo czy nawigator podaje 150 czy 250m na RW. Z gory pewnie nawet tych pagorkow i dolinek nie widac. Kto to zrobił? Wychodzi na to ze sam sobie zrobil. J. |
|
Data: 2013-11-17 13:09:01 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Czy ktoś zadał to pytanie? | |
Wychodzi na to ze sam sobie zrobil. Trzeba w końcu określić jakie narodowości mogą powodować wypadki, a jakie nie. Oczywiste jest (oczywista oczywistość!), że Wojsko Polskie jest najlepsze na świecie. Ale czy piloci Luftwaffe latali aż tak źle? A Wojenno-Wozdusznych Sił? USAF? Jak to jest? Z tą politologią to jakaś masakra, po co takie nauki? To już chyba lepiej by sobie zrobił papiery instruktora szybowcowego albo samolotowego, to by może choć trochę doświadczenia z trudniejszych warunków wpadło... |
|
Data: 2013-11-17 13:15:43 | |
Autor: mk4 | |
Czy kto¶ zadał to pytanie? | |
W dniu 11/13/2013 12:43, mkarwan pisze:
¦p. major Arkadiusz Protasiuk*: Prosze cie - poza 1-szym punktem to pozostale "studia" sa "na sztuke"... A pierwsza to i tak w znacznej mierze drenaz tego, ze masz fizycznie odporny organizm i brak pewnych psychicznych barier do wykonywania okreslonych zadan. A wtedy mozna taka jednostke poddac szkoleniu - szkoleniu w danym zakresie pamietajmy. Nie mieszajmy moze tego z wyksztalceniem, elokwencja, inteligencja, madroscia itp. -- mk4 |
|
Data: 2013-11-18 03:47:22 | |
Autor: J.F. | |
Czy kto¶ zadał to pytanie? | |
Dnia Sun, 17 Nov 2013 13:15:43 +0100, mk4 napisał(a):
W dniu 11/13/2013 12:43, mkarwan pisze: Tak wygladaja ... ale po co ? Wyzsza Szkola chyba daje stosowny tytul inzyniera czy magistra ? Wiecej placa po trzecim fakultecie czy jak ? A pierwsza to i tak w znacznej mierze drenaz tego, ze masz fizycznie odporny organizm i brak pewnych psychicznych barier do wykonywania okreslonych zadan. A wtedy mozna taka jednostke poddac szkoleniu - szkoleniu w danym zakresie pamietajmy. Pilot to teraz skomplikowany zawod, wiec tych studiow bym nie lekcewazyl. J. |
|