Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Czy kto¶ zadał to pytanie?

Czy kto¶ zadał to pytanie?

Data: 2013-11-13 12:43:47
Autor: mkarwan
Czy kto¶ zadał to pytanie?
¦p. major Arkadiusz Protasiuk*:

- ukończył (z wyróżnieniem) Wyższ± Szkołę Wojsk Powietrznych w Dęblinie
- absolwent politologii na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego
- studia podyplomowe na Wydziale Cybernetyki Wojskowej Akademii Technicznej w zakresie integracji europejskiej i bezpieczeństwa narodowego

- od 1997 roku w 36 Specjalnym Pułku Lotnictwa Transportowego
- pilot klasy mistrzowskiej
- posiadał pierwsz± klasę pilota wojskowego, uprawnienia do wykonywania lotów w dzień i w nocy według procedur IFR przy warunkach IMC w charakterze dowódcy załogi na samolotach Tu 154 M i Jak 40,
- uprawnienia pilota do¶wiadczalnego III klasy samolotu Tu 154M
- od 2008 dowódca załogi Tu 154 M
- ogólny nalot 3531 godzin, na Tu 154 M 2097 godzin, w tym 445 godzin, jako dowódca

- w 2005 odbył w certyfikowanym o¶rodku szkoleniowym PLL LOT kurs teoretyczny na licencję liniow±, przygotowuj±cy do odbywania lotów międzynarodowych
- w 2009 przeszedł specjalistyczne szkolenie w procedurach precyzyjnego i nieprecyzyjnego podej¶cia na Embraerach 175 organizowane przez Swiss AviationTraining Ltd. z Zurychu
- w 2010 r. bior±c udział akcji pomocy humanitarnej dla ofiar trzęsienia ziemi na Haiti, wyl±dował noc± na lotnisku wojskowym Okęcie samolotem Tu 154 M (101) z uszkodzonym blokiem sterowania
- 12 sierpnia 2008 był drugim pilotem lotu z prezydentem Lechem Kaczyńskim udaj±cym się do Gruzji , w trakcie którego piloci odmówili zmiany miejsca l±dowania z Gandży, w Azerbejdżanie, na Tbilisi.
- 7 kwietnia 2010 w czasie lotu do Smoleńska z premierem Donaldem Tuskiem pełnił funkcję drugiego pilota

Mam pytanie.
Kto, z wybitnego pilota, człowieka wszechstronnie wykształconego, oficera Wojska Polskiego, ambitnego, pogłębiaj±cego swoj± wiedzę specjalisty, uczynił:
- nieuka, który nie potrafi prawidłowo skalibrować i odczytać danych ze wskaĽników?
- histeryka, który czuj±c oddech zwierzchnika na plecach, wpada w...korytarz czego¶tam?
- samobójcę?
- człowieka, który boi się podejmować decyzje?
- i jak można wciskać nieznajomo¶ć ukształtowania terenu, przed lotniskiem w Smoleńsku, skoro 3 dni wcze¶niej był pilotem lotu, na lotnisko Siewiernyj??

Kto to zrobił?
W Polsce.
Czy można po nazwiskach?
Ľródło http://naszeblogi.pl/37611-czy-ktos-zadal-pytanie

Data: 2013-11-13 13:12:17
Autor: Bruno
Czy kto¶ zadał to pytanie?
Dnia Wed, 13 Nov 2013 12:43:47 +0100, mkarwan napisał(a):
[CIACH]

Kto to zrobił?
W Polsce.
Czy można po nazwiskach?
Ľródło http://naszeblogi.pl/37611-czy-ktos-zadal-pytanie
Zadał.
http://faktysmolensk.gov.pl/przebieg-badania?file=files/pliki/raport/Zalacznik_nr_1_-_Wyszkolenie_zalogi_i_przebieg_zdarzenia_lotniczego.pdf
http://faktysmolensk.gov.pl/sklad-komisji

--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-11-13 13:27:21
Autor: Bruno
Czy kto¶ zadał to pytanie?
Dnia Wed, 13 Nov 2013 13:12:17 +0100, Bruno napisał(a):

Dnia Wed, 13 Nov 2013 12:43:47 +0100, mkarwan napisał(a):
[CIACH]

Kto to zrobił?
W Polsce.
Czy można po nazwiskach?
Ľródło http://naszeblogi.pl/37611-czy-ktos-zadal-pytanie
Zadał.
http://faktysmolensk.gov.pl/przebieg-badania?file=files/pliki/raport/Zalacznik_nr_1_-_Wyszkolenie_zalogi_i_przebieg_zdarzenia_lotniczego.pdf
http://faktysmolensk.gov.pl/sklad-komisji
O szkoleniu i uprawnieniach załogi jest także obszerny rozdział w raporcie
końcowym.
http://faktysmolensk.gov.pl/przebieg-badania
Poczytaj, zapoznaj się. Spróbuj wyci±gn±ć wnioski...

BTW. Ustaliłe¶ już różnicę między Siergiejami ze Smoleńska?

--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-11-13 15:22:56
Autor: mkarwan
Czy kto¶ zadał to pytanie?
Użytkownik "Bruno" <brunoj.NIELUBIEMIELONKI@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:7ru7vsq6oqhx.1etv34pzb11dz.dlg40tude.net...
[CIACH]

Kto to zrobił?
W Polsce.
Czy można po nazwiskach?
Ľródło http://naszeblogi.pl/37611-czy-ktos-zadal-pytanie
Zadał.
http://faktysmolensk.gov.pl/przebieg-badania?file=files/pliki/raport/Zalacznik_nr_1_-_Wyszkolenie_zalogi_i_przebieg_zdarzenia_lotniczego.pdf
http://faktysmolensk.gov.pl/sklad-komisji
O szkoleniu i uprawnieniach załogi jest także obszerny rozdział w raporcie
końcowym.
http://faktysmolensk.gov.pl/przebieg-badania
Poczytaj, zapoznaj się. Spróbuj wyci±gn±ć wnioski...

No i?

Data: 2013-11-13 16:00:31
Autor: Bruno
Czy kto¶ zadał to pytanie?
Dnia Wed, 13 Nov 2013 15:22:56 +0100, mkarwan napisał(a):

Użytkownik "Bruno" <brunoj.NIELUBIEMIELONKI@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:7ru7vsq6oqhx.1etv34pzb11dz.dlg40tude.net...
[CIACH]

Kto to zrobił?
W Polsce.
Czy można po nazwiskach?
Ľródło http://naszeblogi.pl/37611-czy-ktos-zadal-pytanie
Zadał.
http://faktysmolensk.gov.pl/przebieg-badania?file=files/pliki/raport/Zalacznik_nr_1_-_Wyszkolenie_zalogi_i_przebieg_zdarzenia_lotniczego.pdf
http://faktysmolensk.gov.pl/sklad-komisji
O szkoleniu i uprawnieniach załogi jest także obszerny rozdział w raporcie
końcowym.
http://faktysmolensk.gov.pl/przebieg-badania
Poczytaj, zapoznaj się. Spróbuj wyci±gn±ć wnioski...

No i?
Brak przemy¶leń? Nie poddawaj się, spróbuj jeszcze raz.

--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-11-13 16:49:32
Autor: mkarwan
Czy kto¶ zadał to pytanie?
Użytkownik "Bruno" <brunoj.NIELUBIEMIELONKI@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:61dc9gzk42aw.azdwy4dqz3bt$.dlg40tude.net...
Kto to zrobił?
W Polsce.
Czy można po nazwiskach?
Ľródło http://naszeblogi.pl/37611-czy-ktos-zadal-pytanie
Zadał.
http://faktysmolensk.gov.pl/przebieg-badania?file=files/pliki/raport/Zalacznik_nr_1_-_Wyszkolenie_zalogi_i_przebieg_zdarzenia_lotniczego.pdf
http://faktysmolensk.gov.pl/sklad-komisji
O szkoleniu i uprawnieniach załogi jest także obszerny rozdział w raporcie
końcowym.
http://faktysmolensk.gov.pl/przebieg-badania
Poczytaj, zapoznaj się. Spróbuj wyci±gn±ć wnioski...

No i?
Brak przemy¶leń? Nie poddawaj się, spróbuj jeszcze raz.

No i?

Data: 2013-11-13 16:58:06
Autor: /dev/SU45
Czy ktoś zadał to pytanie?

No i?

No i?

Data: 2013-11-13 17:03:15
Autor: Bruno
Czy ktoś zadał to pytanie?
Dnia Wed, 13 Nov 2013 16:58:06 +0100, /dev/SU45 napisał(a):


No i?

No i?
Nie przerywaj. Możliwe, że proces my¶lowy jeszcze trwa.

--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-11-13 16:17:16
Autor: /dev/SU45
Czy ktoś zadał to pytanie?
No i?

Poprawnie będzie:

No, I?

Data: 2013-11-13 15:31:32
Autor: mkarwan
Czy kto¶ zadał to pytanie?
Użytkownik "Bruno" <brunoj.NIELUBIEMIELONKI@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ddonzhdhrgrz.11uyzt4uz1ztd.dlg40tude.net...
Kto to zrobił?
W Polsce.
Czy można po nazwiskach?
Ľródło http://naszeblogi.pl/37611-czy-ktos-zadal-pytanie
Zadał.
http://faktysmolensk.gov.pl/przebieg-badania?file=files/pliki/raport/Zalacznik_nr_1_-_Wyszkolenie_zalogi_i_przebieg_zdarzenia_lotniczego.pdf
http://faktysmolensk.gov.pl/sklad-komisji

No i?

Data: 2013-11-13 14:46:30
Autor: /dev/SU45
Czy ktoś zadał to pytanie?
Mam pytanie.
Kto, z wybitnego pilota,

Wybitni piloci się skończyli wraz z drugą wojną, no może latają w akrobacji czy na mistrzostwach szybowcowych. Pilot komunikacyjny ma przestrzegać procedur a nie być wybitny. Gość latał mało, nie trenował na symulatorze zgodnie z obecnymi standardami, a samolot wymagający i misje także, o czym tu mówić?

człowieka wszechstronnie wykształconego,

Zwłaszcza ta politologia... nie uczyli nic o zdolnościach polityków?

oficera Wojska Polskiego, ambitnego, pogłębiającego swoją wiedzę
specjalisty, uczynił:

A wypadek KLM na Teneryfie? Szef instruktorów, o ile pamiętam, taki miał autorytet że młody podejrzewał że coś nie tak, ale stary mówi że OK to OK.

Ogólnie to nieco desperackie to kolejne miażdżenie wersji oficjalnej. Coś zapodać trzeba, ale teraz to już zupełnie na chama, nawet bez profesorów z USA. Coś o urodzie stewardess będzie?

Data: 2013-11-13 15:31:26
Autor: mkarwan
Czy ktoś zadał to pytanie?

Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma.zupelnie@w.pl> napisał w wiadomości news:528382b7$0$2300$65785112news.neostrada.pl...
Mam pytanie.
Kto, z wybitnego pilota,

Wybitni piloci się skończyli wraz z drugą wojną, no może latają w akrobacji czy na mistrzostwach szybowcowych. Pilot komunikacyjny ma przestrzegać procedur a nie być wybitny.
http://sjp.pwn.pl/szukaj/wybitny
Wrona przestrzegal procedur, czy procedury przewidywały lądowanie bez podwozia?

Gość latał mało, nie trenował na symulatorze zgodnie z obecnymi standardami, a samolot wymagający i misje także, o czym tu mówić?

Co to znaczy "latał mało"?
Dlaczego nie trenował na symulatorze?
Co robili piloci w czasach gdy nie było symulatorów?

Data: 2013-11-13 16:08:29
Autor: Bruno
Czy kto¶ zadał to pytanie?
Dnia Wed, 13 Nov 2013 15:31:26 +0100, mkarwan napisał(a):

Dlaczego nie trenował na symulatorze?
Pytanie do ¦.P. min. Szczygły.


--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-11-13 16:50:54
Autor: mkarwan
Czy kto¶ zadał to pytanie?

Użytkownik "Bruno" <brunoj.NIELUBIEMIELONKI@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1h01msntqn0si$.bxpmwz72fz3e.dlg40tude.net...
Dnia Wed, 13 Nov 2013 15:31:26 +0100, mkarwan napisał(a):

Dlaczego nie trenował na symulatorze?
Pytanie do ¦.P. min. Szczygły.

Kiedy Szczygło był ministrem obrony?

Data: 2013-11-13 16:58:45
Autor: Bruno
Czy kto¶ zadał to pytanie?
Dnia Wed, 13 Nov 2013 16:50:54 +0100, mkarwan napisał(a):

Użytkownik "Bruno" <brunoj.NIELUBIEMIELONKI@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1h01msntqn0si$.bxpmwz72fz3e.dlg40tude.net...
Dnia Wed, 13 Nov 2013 15:31:26 +0100, mkarwan napisał(a):

Dlaczego nie trenował na symulatorze?
Pytanie do ¦.P. min. Szczygły.

Kiedy Szczygło był ministrem obrony?
Wtedy kiedy podjęto decyzję o rezygnacji ze szkolenia na symulatorach w
Moskwie.
http://wyborcza.pl/1,76842,7888009,Szczyglo_czy_Klich__Kto_zrezygnowal_ze_szkolen_na.html
--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-11-13 17:06:29
Autor: mkarwan
Czy kto¶ zadał to pytanie?

Użytkownik "Bruno" <brunoj.NIELUBIEMIELONKI@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:mpjmptbv2oak.rocdtaowc7r1.dlg40tude.net...
Dlaczego nie trenował na symulatorze?
Pytanie do ¦.P. min. Szczygły.

Kiedy Szczygło był ministrem obrony?
Wtedy kiedy podjęto decyzję o rezygnacji ze szkolenia na symulatorach w
Moskwie.
http://wyborcza.pl/1,76842,7888009,Szczyglo_czy_Klich__Kto_zrezygnowal_ze_szkolen_na.html

(...)szef wyszkolenia sił powietrznych Wojska Polskiego generał dywizji Anatol Czaban:
One miałyby sens gdyby nasze samoloty Tu były standardowe, takie jak te na jakich lataj± szkol±cy się na symulatorach Rosjanie.
Tymczasem nasze były wielokrotnie modernizowane i modyfikowane.
Szkolenie pilotów polskich Tu na tych symulatorach nie miało żadnego sensu

Czy wiesz dlaczego szkoli się pilotów na symulatorach?

Data: 2013-11-13 17:20:46
Autor: Bruno
Czy kto¶ zadał to pytanie?
Dnia Wed, 13 Nov 2013 17:06:29 +0100, mkarwan napisał(a):

Użytkownik "Bruno" <brunoj.NIELUBIEMIELONKI@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:mpjmptbv2oak.rocdtaowc7r1.dlg40tude.net...
Dlaczego nie trenował na symulatorze?
Pytanie do ¦.P. min. Szczygły.

Kiedy Szczygło był ministrem obrony?
Wtedy kiedy podjęto decyzję o rezygnacji ze szkolenia na symulatorach w
Moskwie.
http://wyborcza.pl/1,76842,7888009,Szczyglo_czy_Klich__Kto_zrezygnowal_ze_szkolen_na.html

(...)szef wyszkolenia sił powietrznych Wojska Polskiego generał dywizji Anatol Czaban:
One miałyby sens gdyby nasze samoloty Tu były standardowe, takie jak te na jakich lataj± szkol±cy się na symulatorach Rosjanie.
Tymczasem nasze były wielokrotnie modernizowane i modyfikowane.
Szkolenie pilotów polskich Tu na tych symulatorach nie miało żadnego sensu

Z jakiego¶ powodu generał Czaban pożegnał się z zajmowanym stanowiskiem. 
Czy wiesz dlaczego szkoli się pilotów na symulatorach?
Wiem.

--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-11-13 16:17:26
Autor: grzech
Czy ktoś zadał to pytanie?
W dniu 2013-11-13 15:31, mkarwan pisze:

Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma.zupelnie@w.pl> napisał w wiadomości
news:528382b7$0$2300$65785112news.neostrada.pl...
Mam pytanie.
Kto, z wybitnego pilota,

Wybitni piloci się skończyli wraz z drugą wojną, no może latają w
akrobacji czy na mistrzostwach szybowcowych. Pilot komunikacyjny ma
przestrzegać procedur a nie być wybitny.
http://sjp.pwn.pl/szukaj/wybitny
Wrona przestrzegal procedur, czy procedury przewidywały lądowanie bez
podwozia?



Bardzo dobry przykład. Wrona nie wylądował prawidłowo bez podwozia bo był mistrzem (być może faktycznie nim jest), tylko dla tego, że wcześniej ćwiczył taki manewr na symulatorze. Duża ilość wylatanych godzin powoduje zaniki pewnych reakcji. Trzeba je odświeżać trenując na symulatorach i przechodząc szkolenia. To jest właśnie ten papierek który dla niektórych znafcuf jest zwykłym świstkiem.
Jednym z ważnych aspektów latania jest współpraca załogi która się ćwiczy. Brak współpracy załogi był przyczyną wielu katastrof. Także i w tym przypadku.

Data: 2013-11-13 16:53:09
Autor: mkarwan
Czy ktoś zadał to pytanie?
Użytkownik "grzech" <grzechnet@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:l605uj$9vk$1mx1.internetia.pl...
Mam pytanie.
Kto, z wybitnego pilota,

Wybitni piloci się skończyli wraz z drugą wojną, no może latają w
akrobacji czy na mistrzostwach szybowcowych. Pilot komunikacyjny ma
przestrzegać procedur a nie być wybitny.
http://sjp.pwn.pl/szukaj/wybitny
Wrona przestrzegal procedur, czy procedury przewidywały lądowanie bez
podwozia?



Bardzo dobry przykład. Wrona nie wylądował prawidłowo bez podwozia bo był mistrzem (być może faktycznie nim jest), tylko dla tego, że wcześniej ćwiczył taki manewr na symulatorze.

JesteĹ› pewny  ĹĽe "wczeĹ›niej ćwiczyĹ‚ taki manewr na symulatorze"?

 DuĹĽa ilość wylatanych
Brak współpracy załogi był przyczyną wielu katastrof. Także i w tym przypadku.

Konkretnie czym się to objawiło "w tym przypadku"

Data: 2013-11-13 17:53:23
Autor: grzech
Czy ktoś zadał to pytanie?
W dniu 2013-11-13 16:53, mkarwan pisze:
Użytkownik "grzech" <grzechnet@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:l605uj$9vk$1mx1.internetia.pl...
Mam pytanie.
Kto, z wybitnego pilota,

Wybitni piloci się skończyli wraz z drugą wojną, no może latają w
akrobacji czy na mistrzostwach szybowcowych. Pilot komunikacyjny ma
przestrzegać procedur a nie być wybitny.
http://sjp.pwn.pl/szukaj/wybitny
Wrona przestrzegal procedur, czy procedury przewidywały lądowanie bez
podwozia?



Bardzo dobry przykład. Wrona nie wylądował prawidłowo bez podwozia bo
był mistrzem (być może faktycznie nim jest), tylko dla tego, że
wcześniej ćwiczył taki manewr na symulatorze.

JesteĹ› pewny  ĹĽe "wczeĹ›niej ćwiczyĹ‚ taki manewr na symulatorze"?

Jestem pewny, że oprócz tego ćwiczył lądowanie na wodzie, lot z jednym silnikiem i bez silników oraz dużo więcej sytuacji. Jest to dziś standard.






Duża ilość wylatanych
Brak współpracy załogi był przyczyną wielu katastrof. Także i w tym
przypadku.

Konkretnie czym się to objawiło "w tym przypadku"


Przeczytaj sobie raport. Spróbuj z tego coś zrozumieć. Wiem, że to dla ciebie trudne. Wręcz niepojęte. Nic na to nie poradzę.

Data: 2013-11-13 18:46:56
Autor: mkarwan
Czy ktoś zadał to pytanie?
Użytkownik "grzech" <grzechnet@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:l60big$rir$1mx1.internetia.pl...
Mam pytanie.
Kto, z wybitnego pilota,
Wybitni piloci się skończyli wraz z drugą wojną, no może latają w
akrobacji czy na mistrzostwach szybowcowych. Pilot komunikacyjny ma
przestrzegać procedur a nie być wybitny.
http://sjp.pwn.pl/szukaj/wybitny
Wrona przestrzegal procedur, czy procedury przewidywały lądowanie bez
podwozia?
Bardzo dobry przykład. Wrona nie wylądował prawidłowo bez podwozia bo
był mistrzem (być może faktycznie nim jest), tylko dla tego, że
wcześniej ćwiczył taki manewr na symulatorze.

JesteĹ› pewny  ĹĽe "wczeĹ›niej ćwiczyĹ‚ taki manewr na symulatorze"?

Jestem pewny, że oprócz tego ćwiczył lądowanie na wodzie,

bajki opowiadasz

Data: 2013-11-13 19:12:16
Autor: JJR
Czy ktoś zadał to pytanie?
W news:l60du7$e74$1usenet.news.interia.pl niejaki  mkarwan napisaĹ‚:
JesteĹ› pewny  ĹĽe "wczeĹ›niej ćwiczyĹ‚ taki manewr na symulatorze"?
Jestem pewny, że oprócz tego ćwiczył lądowanie na wodzie,

bajki opowiadasz

Tyle na temat twojej wiedzy o tym, po co jest symulator i co się na nim ćwiczy.
Wyłożyłeś się w tym wątku wcześniej niż zwykle - spadek formy? :)

--
pzdr,
Jędrzej

"Uważam że należy przegłosować w sejmie następujące rzeczy
1. Słowo samolot ma być od tej chwili zawsze pisane Samolot albowiem Samolot może być tylko jeden.
2. Słowo Samolot ma się odnosić tylko do tego jednego Samolotu. Pozostałe środki przemieszczania się tą metodą powinny nazywać się inaczej.
3. UĹĽycie sĹ‚owa Samolot kaĹĽdorazowo wymagać bÄ™dzie zgody Wiadomo Kogo"   =lady.heather=

Data: 2013-11-13 20:48:57
Autor: mkarwan
Czy ktoś zadał to pytanie?
Użytkownik "JJR" <jaxaANTYSPAM@uni.wroc.pl> napisał w wiadomości news:l60fed$b73$1node2.news.atman.pl...
JesteĹ› pewny  ĹĽe "wczeĹ›niej ćwiczyĹ‚ taki manewr na symulatorze"?
Jestem pewny, że oprócz tego ćwiczył lądowanie na wodzie,
bajki opowiadasz

Tyle na temat twojej wiedzy o tym, po co jest symulator i co się na nim ćwiczy.
Wyłożyłeś się w tym wątku wcześniej niż zwykle - spadek formy? :)

Masz okazję przedstawić swoją wiedzę, ale w twoim wpisie jej nie widać

Data: 2013-11-17 13:28:29
Autor: J.F.
Czy ktoś zadał to pytanie?
Dnia Wed, 13 Nov 2013 16:17:26 +0100, grzech napisał(a):
Bardzo dobry przykład. Wrona nie wyl±dował prawidłowo bez podwozia bo był mistrzem (być może faktycznie nim jest), tylko dla tego, że wcze¶niej ćwiczył taki manewr na symulatorze.

No nie wiem, nie wiem.
Akurat to ladowanie sie jakos specjalnie nie roznilo od zwyklych.
Trzeba bylo dobrej pogody, precyzyjnego podejscia i mistrzowskiego
opanowania samolotu - czyli doswiadczenia, ktore sie w tysiacach
ladowan zdobywa.

Tu tylko tyle ze punkt koncowy pare metrow nizej, spore utrudnienie
.... ale czy symulator dobrze to oddaje ?
Duża ilo¶ć wylatanych godzin powoduje zaniki pewnych reakcji. Trzeba je od¶wieżać trenuj±c na symulatorach i przechodz±c szkolenia. To jest wła¶nie ten papierek który dla niektórych znafcuf jest zwykłym ¶wistkiem.

To szkolenie by sie w Tutce przydalo.
Moze by nauczylo jak sie zmienia lotnisko w locie, jak odchodzi na
wysokosci decyzji, a w koncu jak sie laduje w ciemno gdy naprawde
trzeba, czy tam jak naciska "uchod"


J.

Data: 2013-11-17 14:19:04
Autor: Bruno
Czy ktoś zadał to pytanie?
Dnia Sun, 17 Nov 2013 13:28:29 +0100, J.F. napisał(a):

Duża ilo¶ć wylatanych godzin powoduje zaniki pewnych reakcji. Trzeba je od¶wieżać trenuj±c na symulatorach i przechodz±c szkolenia. To jest wła¶nie ten papierek który dla niektórych znafcuf jest zwykłym ¶wistkiem.

To szkolenie by sie w Tutce przydalo.
Moze by nauczylo jak sie zmienia lotnisko w locie, jak odchodzi na
wysokosci decyzji, a w koncu jak sie laduje w ciemno gdy naprawde
trzeba, czy tam jak naciska "uchod"

Wyj±tek z raportu NIK o szkoleniu w 36 p. n

http://www.nik.gov.pl/aktualnosci/nik-o-wizytach-vip-w-latach-2005-2010.html
"Do końca 2010 r. obowi±zywał system szkolenia opracowany w latach 70.
ubiegłego wieku, w znacznej mierze nieprzystaj±cy do wymogów współczesnego
szkolenia lotniczego. Niestety DSP dopiero w 2009 r. zdecydowało się na
opracowanie nowoczesnego systemu szkolenia załóg lataj±cych (programy
szkoleniowe dla załóg samolotów Tu-154 oraz Jak-40 opracowano dopiero w
2011 r.).

Szkoleń na symulatorze Jak-40 zaprzestano w roku 2003, za¶ szkolenia na
symulatorze Tu-154 nie odbywały się od roku 2008. Dowództwo SPLT nie mogło
zaplanować szkoleń na symulatorach, bo nie otrzymywało z DSP zapewnienia,
że w budżecie zostan± zarezerwowane ¶rodki na ten cel. Tak było w roku 2009
i 2010. Wznowienie szkoleń na symulatorach nast±piło dopiero po katastrofie
smoleńskiej. Jednak już w 2007 r. szefostwo 36. SPLT informowało DSP o tym,
że brak szkoleń na symulatorze wymusza konieczno¶ć zwiększenia liczby zajęć
szkoleniowych w powietrzu. Niestety w latach 2005-2010 nalot szkoleniowy
zmniejszał się.  W 2006 r. wykonano 99 proc. planu szkoleniowego, w 2009 r.
już tylko 66 procent. Przykładowo w 2009 r. piloci zamiast szkolić się w
powietrzu przez 2167 godzin, mogli to robić tylko przez 1430 godzin. W
znacznej mierze było to spowodowane zwiększaj±cym się zapotrzebowaniem na
loty (z udziałem uprawnionych dysponentów: Prezydenta, Premiera, marszałków
Sejmu i Senatu - oraz z udziałem osób nieuprawnionych, np. ministrów,
wiceministrów, komisarza Warszawy), przy malej±cej liczbie pełni±cych
służbę pilotów i przedkładaniem przez DSP zadań wobec osób zajmuj±cych
kierownicze stanowiska w państwie nad zadania szkoleniowe. Prowadziło to do
patologii. Np. aby utrzymać uprawnienia do wykonywania lotów w okre¶lonych
warunkach, zdarzało się, że wpisywano do ksi±żek ewidencji lotów
nieprawdziwe dane, wskazuj±ce, że niektórzy piloci latali w warunkach
trudniejszych niż te, które występowały w rzeczywisto¶ci. Pozwalało to
pilotom omijać dodatkowe szkolenia i nieprzerwanie wykonywać obowi±zki
służbowe, ale tym samym obniżało ich rzeczywiste umiejętno¶ci latania w
trudnych warunkach.

W latach 2005-2007 nie prowadzono w ogóle szkoleń w zakresie współpracy w
załodze wieloosobowej. Szkolenia takie wprowadzono do planu w 2008 r., ale
dopiero w roku 2010 opracowano procedury operacyjne dla załóg
wieloosobowych. Tylko jedna trzecia pilotów posiadała potwierdzenia
znajomo¶ci języka angielskiego na wymaganym poziomie (w tym wszyscy
członkowie załóg Tu-154)."
--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-11-13 16:19:36
Autor: /dev/SU45
Czy ktoś zadał to pytanie?
http://sjp.pwn.pl/szukaj/wybitny
Wrona przestrzegal procedur, czy procedury przewidywały lądowanie bez
podwozia?

Raport ma być niedługo, wtedy się dowiemy.

Co to znaczy "latał mało"?

Mało godzin a jeszcze mniej operacji, porównując do pilotów liniowych.

Dlaczego nie trenował na symulatorze?

Pytanie do ministra, plus mało popularny i przestarzały typ samolotu, więc słaba oferta symulatorów.

Co robili piloci w czasach gdy nie było symulatorów?

Powodowali sytuacje niebezpieczne tam gdzie dziś (zwykle) dadzą sobie radę po treningu symulatorowym. Trudniej było sprawdzić umiejętności.

Data: 2013-11-13 16:56:46
Autor: mkarwan
Czy ktoś zadał to pytanie?

Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma.zupelnie@w.pl> napisał w wiadomości news:52839888$0$2172$65785112news.neostrada.pl...
http://sjp.pwn.pl/szukaj/wybitny
Wrona przestrzegal procedur, czy procedury przewidywały lądowanie bez
podwozia?

Raport ma być niedługo, wtedy się dowiemy.

Czyli, ze nie wiesz.

Co to znaczy "latał mało"?
Mało godzin a jeszcze mniej operacji, porównując do pilotów liniowych.

Co to znaczy mało godzin?
W samolotach liniowych to start, lot autopilota, lÄ…dowanie na automacie prawie do momentu przyziemienia.
Większość lądowań jest z ILS.


Dlaczego nie trenował na symulatorze?
Pytanie do ministra, plus mało popularny i przestarzały typ samolotu, więc słaba oferta symulatorów.

Co robili piloci w czasach gdy nie było symulatorów?
Powodowali sytuacje niebezpieczne tam gdzie dziś (zwykle) dadzą sobie radę po treningu symulatorowym. Trudniej było sprawdzić umiejętności.

CiÄ…gle?

Data: 2013-11-13 17:12:18
Autor: /dev/SU45
Czy ktoś zadał to pytanie?
Raport ma być niedługo, wtedy się dowiemy.

Czyli, ze nie wiesz.

Nie wiem.

Co to znaczy mało godzin?
W samolotach liniowych to start, lot autopilota, lÄ…dowanie na automacie
prawie do momentu przyziemienia.
Większość lądowań jest z ILS.

Ale zwykle pilot zaczyna karierę od latania codziennie kilku lotów, w trudnych warunkach nierzadko. Zdobywa doświadczenie i potem sobie lata 5-10 godzinne trasy...


CiÄ…gle?

pada, niebo śliskie jak brzuch ryby...

Data: 2013-11-13 17:16:23
Autor: mkarwan
Czy ktoś zadał to pytanie?
Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma.zupelnie@w.pl> napisał w wiadomości news:5283a4e2$0$2291$65785112news.neostrada.pl...
Co to znaczy mało godzin?
W samolotach liniowych to start, lot autopilota, lÄ…dowanie na automacie
prawie do momentu przyziemienia.
Większość lądowań jest z ILS.

Ale zwykle pilot zaczyna karierę od latania codziennie kilku lotów, w trudnych warunkach nierzadko. Zdobywa doświadczenie i potem sobie lata 5-10 godzinne trasy...

Na samolotach liniowych?

Data: 2013-11-17 13:09:36
Autor: J.F.
Czy kto¶ zadał to pytanie?
Dnia Wed, 13 Nov 2013 15:31:26 +0100, mkarwan napisał(a):
Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma.zupelnie@w.pl> napisał w wiadomo¶ci
Wybitni piloci się skończyli wraz z drug± wojn±, no może lataj± w akrobacji czy na mistrzostwach szybowcowych. Pilot komunikacyjny ma przestrzegać procedur a nie być wybitny.
http://sjp.pwn.pl/szukaj/wybitny
Wrona przestrzegal procedur, czy procedury przewidywały l±dowanie bez podwozia?

Na pewno tak, skoro nie dalo sie podwozia wypuscic. I widac ta procedure wykonal doskonale.

Trzeba Wronie przyznac ze podszedl idealnie, bo bez kol samolot jest
kompletnie niesterowny, a jednak z pasa sie nie zsunal. Wiec cos podejrzewam ze to Boeing zapomnial w procedurze wpisac
"sprawdzic bezpieczniki".

Go¶ć latał mało, nie trenował na symulatorze zgodnie z obecnymi standardami, a samolot wymagaj±cy i misje także, o czym tu mówić?
Co to znaczy "latał mało"?

Nalot za ostatnie 90 dni 54h. Nalot kpt Wrony w 90 dni przed wypadkiem - 213h

Nalot dowodczy na Tu154  492h, nalot dowodczy k.W. na b767 12432h.

Dlaczego nie trenował na symulatorze?
Co robili piloci w czasach gdy nie było symulatorów?

Mieli wiecej wypadkow?
Mieli loty sprawdzajace, no i mieli nieskomplikowane samoloty ..

J.

Data: 2013-11-13 23:38:41
Autor: KiloSierra
Czy ktoś zadał to pytanie?
W dniu 2013-11-13 12:43, mkarwan pisze:
Ĺšp. major Arkadiusz Protasiuk*:



PANOWIE!
po chuj (sorry) Wy z tym palantem w ogole dyskutujecie ???

Data: 2013-11-14 08:21:33
Autor: mkarwan
Czy ktoś zadał to pytanie?
Użytkownik "KiloSierra" <foru@10g.pl> napisał w wiadomości news:5283ff71$0$2175$65785112news.neostrada.pl...
Ĺšp. major Arkadiusz Protasiuk*:
PANOWIE!
po chuj (sorry) Wy z tym palantem w ogole dyskutujecie ???

Ooo! Odezwało się wulgarne chamidło.

Data: 2013-11-14 02:00:59
Autor: __Maciek
Czy kto¶ zadał to pytanie?
Wed, 13 Nov 2013 12:43:47 +0100 "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl>
napisał:

wyl±dował noc± na lotnisku wojskowym Okęcie

LOL

Już widziałem co¶ podobnego (cytat z pamięci): "Tupolew oderwał się od
pasa startowego w wojskowej czę¶ci lotniska Okęcie" :-D

Taka prosta sprawa, a daje niezły pogl±d na to jakie pojęcie o temacie
maj± dziennikarzyny i inne ekspierdy i ile warte s± ich wypociny.

A może ten wojskowy pas startowy jest tam gdzie¶ ukryty pod ziemi±,
kto wie? A może to przerobiony b±blowiec pionowego startu i z apronu
startuje? ;-)

Data: 2013-11-14 08:35:14
Autor: mkarwan
Czy kto¶ zadał to pytanie?

Użytkownik "__Maciek" <i80c586@cyberspace.org> napisał w wiadomo¶ci news:vo7889l666bvvo3b2tkev8v7lr1v8sjei74ax.com...
Wed, 13 Nov 2013 12:43:47 +0100 "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl>
napisał:

wyl±dował noc± na lotnisku wojskowym Okęcie

LOL

Już widziałem co¶ podobnego (cytat z pamięci): "Tupolew oderwał się od
pasa startowego w wojskowej czę¶ci lotniska Okęcie" :-D

Taka prosta sprawa, a daje niezły pogl±d na to jakie pojęcie o temacie
maj± dziennikarzyny i inne ekspierdy i ile warte s± ich wypociny.

A ile warte jest to co napisałe¶?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5e/Terminal_Wojskowego_Portu_Lotniczego_Warszawa.jpg

Strona Premiera RP
Na wojskowym lotnisku na Okęciu
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
wyl±dował samolot z trumn± ostatniego prezydenta  II Rzeczypospolitej na uchodĽstwie Ryszarda Kaczorowskiego.
https://www.premier.gov.pl/wydarzenia/aktualnosci/cialo-prezydenta-ryszarda-kaczorowskiego-wrocilo-do-polski.html

Strona lotniczapolska.pl
Przed godzin± 22
na wojskowym lotnisku Okęcie
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
 wyl±dowały dwa samoloty CASA C-295M z ciałami o¶miu ofiar katastrofy Tu-154M pod Smoleńskiem
http://lotniczapolska.pl/Dwa-samoloty-z-cialami-ofiar-wyladowaly-na-Okeciu,12843

Data: 2013-11-17 12:46:22
Autor: J.F.
Czy kto¶ zadał to pytanie?
Dnia Wed, 13 Nov 2013 12:43:47 +0100, mkarwan napisał(a):
¦p. major Arkadiusz Protasiuk*:
- ukończył (z wyróżnieniem) Wyższ± Szkołę Wojsk Powietrznych w Dęblinie
- absolwent politologii na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego
- studia podyplomowe na Wydziale Cybernetyki Wojskowej Akademii Technicznej w zakresie integracji europejskiej i bezpieczeństwa narodowego

- od 1997 roku w 36 Specjalnym Pułku Lotnictwa Transportowego
- pilot klasy mistrzowskiej

- w 2005 odbył w certyfikowanym o¶rodku szkoleniowym PLL LOT kurs teoretyczny na licencję liniow±, przygotowuj±cy do odbywania lotów międzynarodowych
- w 2009 przeszedł specjalistyczne szkolenie w procedurach precyzyjnego i nieprecyzyjnego podej¶cia na Embraerach 175 organizowane przez Swiss AviationTraining Ltd. z Zurychu
- w 2010 r. bior±c udział akcji pomocy humanitarnej dla ofiar trzęsienia ziemi na Haiti, wyl±dował noc± na lotnisku wojskowym Okęcie samolotem Tu 154 M (101) z uszkodzonym blokiem sterowania

Bez mgly i chmur do 100, przy sprawnym oswietleniu lotniska ... zadna
sztuka chyba.

- 12 sierpnia 2008 był drugim pilotem lotu z prezydentem Lechem Kaczyńskim udaj±cym się do Gruzji , w trakcie którego piloci odmówili zmiany miejsca l±dowania z Gandży, w Azerbejdżanie, na Tbilisi.

Mam pytanie.
Kto, z wybitnego pilota, człowieka wszechstronnie wykształconego, oficera Wojska Polskiego, ambitnego, pogłębiaj±cego swoj± wiedzę specjalisty, uczynił:
- nieuka, który nie potrafi prawidłowo skalibrować i odczytać danych ze wskaĽników?
- histeryka, który czuj±c oddech zwierzchnika na plecach, wpada w...korytarz czego¶tam?

Wychodzi na to ze wykladowcy UW, WAT, dowodcy 36 pulku, pewien
prezydent i jeden dyzurny posel. Byc moze tez wojskowy prokurator.
I moze ten trener co mu pomogl zostac pilotem klasy mistrzowskiej.

Bo watpie zeby go tego nauczyli w Deblinie, Zurychu, czy osrodku
szkoleniowym LOT.

- samobójcę?

Nic na to nie wskazuje, ale kto wie, moze sobie powiedzial "chce
ladowania we mgle, to bedzie je mial" :-)

- człowieka, który boi się podejmować decyzje?

No jak ? Uslyszal ze mgla, podjal decyzje, wezwal samego Dyrektora
i mu zakomunikowal co podjal.

- i jak można wciskać nieznajomo¶ć ukształtowania terenu, przed lotniskiem w Smoleńsku, skoro 3 dni wcze¶niej był pilotem lotu, na lotnisko Siewiernyj??

Wtedy to widzial lotnisko, byc moze odczytywal wysokosciomierz
baryczny, i g* go interesowalo czy nawigator podaje 150 czy 250m na
RW. Z gory pewnie nawet tych pagorkow i dolinek nie widac.

Kto to zrobił?

Wychodzi na to ze sam sobie zrobil.


J.

Data: 2013-11-17 13:09:01
Autor: /dev/SU45
Czy ktoś zadał to pytanie?


Wychodzi na to ze sam sobie zrobil.

Trzeba w końcu określić jakie narodowości mogą powodować wypadki, a jakie nie. Oczywiste jest (oczywista oczywistość!), że Wojsko Polskie jest najlepsze na świecie. Ale czy piloci Luftwaffe latali aż tak źle? A Wojenno-Wozdusznych Sił? USAF? Jak to jest?

Z tą politologią to jakaś masakra, po co takie nauki? To już chyba lepiej by sobie zrobił papiery instruktora szybowcowego albo samolotowego, to by może choć trochę doświadczenia z trudniejszych warunków wpadło...

Data: 2013-11-17 13:15:43
Autor: mk4
Czy kto¶ zadał to pytanie?
W dniu 11/13/2013 12:43, mkarwan pisze:
¦p. major Arkadiusz Protasiuk*:

- ukończył (z wyróżnieniem) Wyższ± Szkołę Wojsk Powietrznych w Dęblinie
- absolwent politologii na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych
Uniwersytetu Warszawskiego
- studia podyplomowe na Wydziale Cybernetyki Wojskowej Akademii
Technicznej w zakresie integracji europejskiej i bezpieczeństwa narodowego

Prosze cie - poza 1-szym punktem to pozostale "studia" sa "na sztuke"...
A pierwsza to i tak w znacznej mierze drenaz tego, ze masz fizycznie odporny organizm i brak pewnych psychicznych barier do wykonywania okreslonych zadan. A wtedy mozna taka jednostke poddac szkoleniu - szkoleniu w danym zakresie pamietajmy.

Nie mieszajmy moze tego z wyksztalceniem, elokwencja, inteligencja, madroscia itp.

--
mk4

Data: 2013-11-18 03:47:22
Autor: J.F.
Czy kto¶ zadał to pytanie?
Dnia Sun, 17 Nov 2013 13:15:43 +0100, mk4 napisał(a):
W dniu 11/13/2013 12:43, mkarwan pisze:
¦p. major Arkadiusz Protasiuk*:
- ukończył (z wyróżnieniem) Wyższ± Szkołę Wojsk Powietrznych w Dęblinie
- absolwent politologii na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych
Uniwersytetu Warszawskiego
- studia podyplomowe na Wydziale Cybernetyki Wojskowej Akademii
Technicznej w zakresie integracji europejskiej i bezpieczeństwa narodowego

Prosze cie - poza 1-szym punktem to pozostale "studia" sa "na sztuke"...

Tak wygladaja ... ale po co ? Wyzsza Szkola chyba daje stosowny tytul inzyniera czy magistra ? Wiecej placa po trzecim fakultecie czy jak ?

A pierwsza to i tak w znacznej mierze drenaz tego, ze masz fizycznie odporny organizm i brak pewnych psychicznych barier do wykonywania okreslonych zadan. A wtedy mozna taka jednostke poddac szkoleniu - szkoleniu w danym zakresie pamietajmy.
Nie mieszajmy moze tego z wyksztalceniem, elokwencja, inteligencja, madroscia itp.

Pilot to teraz skomplikowany zawod, wiec  tych studiow bym nie
lekcewazyl.

J.

Czy kto¶ zadał to pytanie?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona