Data: 2009-11-11 21:23:23 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Lew2 pisze:
Czy ktoś używa jednej z powyższych skrzyń biegów i ma jakieś dobre lub Zależy, czy chcesz jeździć bardziej komfortowo, czy też mieć większą samodzielną kontrolę. CVT masz w praktycznie wszystkich współczesnych skuterach - tam chyba najłatwiej się przekonać, jak się z czymś takim jeździ :) Przy dobrze zestawionej przekładni CVT silnik przy przyśpieszaniu trzyma się blisko optimum - równo "ciągnie" przez cały czas. No i nie ma przerw na zmianę biegu. Dodatkowo przy ruszaniu jest mocno zredukowane prawdopodobieństwo zerwania przyczepności - wynika to z fizyki takiej przekładni (zwiększają się obroty kół - zwiększa się przełożenie i masz efekt jak przy ruszaniu z wyższego biegu). Jeśli będziesz sporo czasu spędzał w ruchu miejskim (korki itepe) na pewno dużo lepiej jest mieć CVT niż użerać się ze sprzęgłem i biegami - większy komfort będziesz miał dopiero w pojeździe elektrycznym/hybrydowym. |
|
Data: 2009-11-11 13:25:32 | |
Autor: Lew2 | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
On 11 Lis, 21:23, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote: Zależy, czy chcesz jeździć bardziej komfortowo, czy też mieć większąChcę jeździć komfortowo. Jeśli będziesz sporo czasu spędzał w ruchu miejskim (korki itepe) naSporo czasu (70%) w ruchu miejskim (podwożenie dzieci). Parę razy do roku wypad na wczasy bądź gdzieś dalej. Ale wg katalogu Scenic pali 10,3 w mieście, a Verso 8,7. Rzeczywiste spalanie to chyba trzeba dodać jeszcze z 1 litr na 100 km. Więc spalanie wychodzi na korzyść Verso, aczkolwiek wiadomo że toyota ma drogi serwis no i renault jest dużo bardziej komfortowy. |
|
Data: 2009-11-11 23:54:52 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Użytkownik "Lew2" <waldek69@hotmail.com> napisał w wiadomości news:5892b0ab-4339-48af-9e18-5f3fd77bf6deh14g2000pri.googlegroups.com...
spalanie wychodzi na korzyść Verso, aczkolwiek wiadomo że toyota ma Miałem przez 4 lata renaulta i przez 9 lat toyotę. Części do toyoty (oryginalne) były tańsze jak do renaulta (nieznacznie, ale jednak), a poza tym przez 9 lat toyotę naprawiałem dwa razy - radio i wajchę do otwierania bagażnika, a renaulta przez 4 lata kilkanaście razy - elektryka głównie, zawieszenie, pompa wodna, poduszki pod silnikiem i kilkanaście innych rzeczy. Sam sobie policz co wychodzi drożej ;-) A naprawdę drogie jest mitsubishi, które mam teraz - mniej więcej dwa razy drożej jak w toyocie. -- Yogi(n) |
|