Data: 2009-11-11 21:06:25 | |
Autor: CUT_INZ | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Lew2 pisze:
Zastanawiam się nad kupnem auta ze skrzynią CVT. Stanowczo odradzam - npo chyba, że masz więcej niż 70lat. Ta skrzynia robi z każdego auta wielkiego muła. |
|
Data: 2009-11-11 21:12:29 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
CUT_INZ pisze:
Stanowczo odradzam - npo chyba, że masz więcej niż 70lat. Wypowiedź uzasadnij ;-> |
|
Data: 2009-11-11 21:16:10 | |
Autor: zkruk [Lodz] | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Andrzej Lawa wrote:
CUT_INZ pisze: no właśnie bo np. jazz 1.4 mt - 12 cvt - 12.4 dla mnie to jak na automat różnica symboliczna -- pozdrawiam - Zbigniew Kruk www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi |
|
Data: 2009-11-11 21:29:27 | |
Autor: CUT_INZ | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Andrzej Lawa pisze:
CUT_INZ pisze: Cofam, każdą Toyotę zrobi mułem. Innymi nie jeździłem :( Przepraszam ;p |
|
Data: 2009-11-11 21:31:20 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
CUT_INZ pisze:
Stanowczo odradzam - npo chyba, że masz więcej niż 70lat. A teraz poproszę o porównanie przyśpieszenia (dokładnie zmierzonego) od sygnału startu do osiągnięcia np. 50km/h i 100km/h :-P Aha - żadnego trzymania nogi na sprzęgle! ;) |
|
Data: 2009-11-11 21:37:44 | |
Autor: CUT_INZ | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Andrzej Lawa pisze:
A teraz poproszę o porównanie przyśpieszenia (dokładnie zmierzonego) od Lubię automaty. W firmie nawet Vita mamy z automatami :) W toyocie Avensis CVT jedziesz powiedzmy 70km/h, dodajesz gwałtownie gazu, a tu nic. Przyśpieszenie od 0-100 też jest ODCZUWALNIE gorsze niż w manualu. |
|
Data: 2009-11-11 21:39:40 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
CUT_INZ pisze:
Lubię automaty. W firmie nawet Vita mamy z automatami :) Ja się nie pytam o Twoje odczucia - one są mocno subiektywne i przy przekładni typu CVT zawsze będziesz miał _wrażenie_ słabszego przyśpieszenia. Podaj liczbowe wyniki porównania. |
|
Data: 2009-11-11 21:45:25 | |
Autor: CUT_INZ | |
Czy ktoĹ jeĹşdzi autem z CVT? | |
Andrzej Lawa pisze:
Podaj liczbowe wyniki porĂłwnania. "Benzynowy silnik 1,8 l o mocy 108kW/147KM przy 6400 obr/min rozpÄdza ToyotÄ do 200 kmh. Od 0 do 100km/h przyspiesza w 9,4 s (9,7 s kombi). Z automatycznÄ skrzyniÄ MultidriveS odpowiednio 10,4 s i 10,7 s. Maksymalny moment obrotowy 180Nm osiÄ ga przy 4400 obr/min. Ĺrednie spanie wynosi 6,5 l/100km (6,7 l kombi) i 6,7 z MultidriveS.Toyota Avensis III â tradycja zobowiÄ zuje , skrzynie biegĂłw.jpg Najmocniejszy z benzynowych dwulitrowy silnik osiÄ ga moc 112kW/152KM przy 6200 obr/min. Maksymalna prÄdkoĹÄ auta wynosi 205km/h (200 km/h kombi), od 0 do 100km/h przyspiesza w ciÄ gu 9,0 s (9,3 s kombi) z MultidriveS odpowiednio 10 i 10,3 s. Maksymalny moment obrotowy wynosi 196Nm przy 4000 obr/min. Ĺrednie spalanie 6,9 l/100km dla aut z rÄcznÄ skrzyniÄ biegĂłw i 7,0 z MultidriveS." Ĺrednio sekunda wiÄcej. Jak dla mnie to bardzo duĹźo. |
|
Data: 2009-11-11 21:53:56 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
CUT_INZ pisze:
Najmocniejszy z benzynowych dwulitrowy silnik osiąga moc 112kW/152KM Ledwie 10% różnicy i od razu "muł"? ;) Litości... Poza tym pamiętaj, że w przypadku przekładni manualnej w grę wchodzi jeszcze "czynnik ludzki" - przeciętny kierowca może w rzeczywistym teście uzyskać paradoksalnie gorszy wynik. W CVT wciskasz gaz i voila. |
|
Data: 2009-11-11 22:28:19 | |
Autor: Przemek V | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4afb2465$1news.home.net.pl... CUT_INZ pisze: Na koniec dnia musisz z tym żyć i na codzień nieważna będzie ta sekunda tylko to, że subiektywne odczucie jest, że te auta wyją a nie jadą. Tydzień jeździłem Audi z tym wynalazkiem i się nie przekonałem. Jak ktoś uważa, że to ósmy cud świata to nie ma problemu ale mnie wybitnie nie leżał. |
|
Data: 2009-11-11 23:26:32 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Dnia Wed, 11 Nov 2009 22:28:19 +0100, Przemek V napisaĹ(a):
Na koniec dnia musisz z tym ÂżyĂŚ i na codzieĂą niewaÂżna bĂŞdzie ta sekundaJak chcesz dac czadu na manualu tez musisz krecic wysoko silnik. Fizyki nie da sie oszukac. Dla zainteresowanych - tu filmik z Nissana z CVT: http://www.youtube.com/watch?v=LlWYTnaDnK0 -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2009-11-12 14:49:10 | |
Autor: Jaracz | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Średnio sekunda więcej. Jak dla mnie to bardzo dużo. zidiocialych bezmozgow u ktorych funkcje mozgu natura zastapila prawa stopa nie sieja oni sie sami rodza tyle szczescia ze naturalna selekcja dziaka i zabijaja sie ze az milo popatrzec |
|
Data: 2009-11-12 23:09:15 | |
Autor: DoQ | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Jaracz pisze:
Mozesz to napisac jeszcze raz po polsku, mozgu? |
|
Data: 2009-11-12 23:32:47 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
DoQ pisze:
Jaracz pisze: Pewnie chodziło mu, że w praktyce tylko świry cisną na maksymalne przyśpieszenie ;) Coś w tym jest, ale zrywność się czasem przydaje i rozsądnemu kierowcy. No i ten komfort szybszego dotarcia do "prędkości podróżnej". Z drugiej strony przy normalnej jeździe i przeciętnym kierowcy te potencjalne 10% to bardziej pic na wodę. Tak na prawdę 90% tej "wołowatości" to efekt psychologiczny utrzymywania się obrotów silnika na mniej-więcej stałym poziomie i brak "szarpnięć" przy zmianie biegów. |
|
Data: 2009-11-13 00:08:40 | |
Autor: DoQ | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Andrzej Lawa pisze:
Z drugiej strony przy normalnej jeździe i przeciętnym kierowcy te Dlatego wlasnie t.diesle daja uczucie super przyspieszen, choc czesto jest sa one conajwyzej przecietne. Dla mnie najbardziej komfortowy jest silnik ktory mozna krecic wysoko, a z drugiej strony ma przyzwoity moment obrotowy/moc w dolnym zakresie (np. ze 200Nm/1000RPM))- moze miec wtedy skrzynie manualna bo i tak nie trzeba nia wioslowac. W CVT nie podoba mi sie oparta na maksymalnej wartosci wskazowka obrotosciomierza doganiana szybkosciomierzem. Wydaje mi sie to zupelnie nienaturalne, mam wrazenie ze para idzie w gwizdek. Wrazenia subiektywne? Napewno. Ale przeciez jazda samochodem polega wlasnie na doznaniach nie katalogowych wartosciach. Jesli sie nie podoba to po co za to doplacac?:) Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2009-11-13 00:25:18 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
DoQ pisze:
W CVT nie podoba mi sie oparta na maksymalnej wartosci wskazowka Jeśli jeździsz samochodem dla przyjemności - jasne ;) Ale jeśli traktujesz pojazd użytkowo - to ważniejsze są realia, a nie wrażenia. |
|
Data: 2009-11-13 00:28:44 | |
Autor: DoQ | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Andrzej Lawa pisze:
Jeśli jeździsz samochodem dla przyjemności - jasne ;) No jesli dla kogos samochod ma dusze na poziomie mikrofalowki to faktycznie moze tak byc:) Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2009-11-13 00:47:38 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
DoQ pisze:
Andrzej Lawa pisze: Wiesz, dla niektórych ulubiony młotek ma duszę ;-> Codzienny samochód to samochód - nie ma sensu dorabiać romantycznych przesądów. Co innego jakiś okazyjnie używany, dopieszczony klasyk. |
|
Data: 2009-11-13 00:15:36 | |
Autor: CUT_INZ | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Andrzej Lawa pisze:
Coś w tym jest, ale zrywność się czasem przydaje i rozsądnemu kierowcy. Dla mnie przyśpieszenie nie jest potrzebne do startów od świateł do świateł. Nadmiar mocy to komfort i bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu. |
|
Data: 2009-11-13 11:05:07 | |
Autor: kamil | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
"Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote in message news:4afc8d0f$1news.home.net.pl... DoQ pisze: I teraz pytanie, czy swirem jest gosc cisnacy 10 sekund w dupowozie, a swirem juz nie jest gosc w sportowy aucie robiacym setke w 5 sekund, ale ruszajacy leniwie tak ze tez mu 10 sekund wychodzi. ;) Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-11-13 17:16:45 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
kamil pisze:
Pewnie chodziło mu, że w praktyce tylko świry cisną na maksymalne A który zapiszczy oponami? ;-> |
|
Data: 2009-11-13 16:26:19 | |
Autor: kamil | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
"Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote in message news:4afd866enews.home.net.pl... kamil pisze: Pewnie ten, ktory szczura rozjedzie ;) |
|
Data: 2009-11-13 00:11:27 | |
Autor: CUT_INZ | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Jaracz pisze:
Tak, tak rozumiemy, że masz małego fiutka... |
|
Data: 2009-11-13 12:00:18 | |
Autor: to | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Jaracz wrote:
zidiocialych bezmozgow u ktorych funkcje mozgu natura zastapila prawa Jaracz, co Wy tam palicie? -- cokolwiek |
|
Data: 2009-11-13 13:33:51 | |
Autor: Bartek | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4afd4a52news.home.net.pl...
Jaracz wrote: co sie pytasz, skoro sobie sam odpowiadasz? ROTFL MSPANC -- Pozdrawiam, Bartek [SG] DresVAGEN golf III oklejony, zagazowany;) |
|
Data: 2009-11-11 23:22:03 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Dnia Wed, 11 Nov 2009 21:06:25 +0100, CUT_INZ napisaĹ(a):
Ta skrzyniaGlownie zludzenie apteczne. Myli jednostajna praca silnika i brak szarpniec przy zmianach przelozen (ktore to doznania nieodmiennie kojarzone sa z "dynamika"), ale pomiary pokazuja swoje. Renault po wsadzeniu najciekawszej odmiany CVT (czyli IVT) do testowego F1 nie mialo sobie rownych). -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2009-11-12 12:53:54 | |
Autor: Massai | |
Czy kto jedzi autem z CVT? | |
Jaroslaw Berezowski wrote:
Dnia Wed, 11 Nov 2009 21:06:25 +0100, CUT_INZ napisaĹ(a): MoĹźesz rzuciÄ jakimĹ linkiem - na czym polega "najciekawszoĹÄ" tego IVT? Bo gugiel pokazuje gĹĂłwnie linka do tego posta + jakieĹ stronki o traktorach... Czym siÄ toto róşni od tych typowych "paskowych" CVT? To jakaĹ rolkowa wersja? -- Pozdro Massai |
|
Data: 2009-11-12 16:01:28 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Czy kto jedzi autem z CVT? | |
Dnia Thu, 12 Nov 2009 12:53:54 +0000, Massai napisaĹ(a):
Jaroslaw Berezowski wrote:Kiedys juz tu pisalem, ale moge jeszcze raz :) http://cvt.com.sapo.pt/ivt/ivt.htm Bo gugiel pokazuje gĹĂłwnie linka do tego posta + jakieĹ stronki oNo i nic dziwnego, bo sama nazwa IVT to znak towarowy Torotraka, ktorego przekladnie sa uzywane m.in. w maszynach rolniczych. Co daje im niezle referencje co do mozliwosci przekazywania momentu. To badziej zlozony uklad. Dowolna (mozle byc paskowa albo inna) CVT uzyta do sterowania sprzezeniem przekladni planetarnej. Typowa przekladnia planetarna ma jedno z kol zablokowane - tutaj wszystkie 3 sa ruchome, a sprzezenie miedzy dwoma z nich jest kontrolowane przez CVT. Zalety takie: * CVT przenosi tylko czesc (np. 20%) momentu i tylko czesc mocy. Cala IVT moze zatem przeniesc olbrzymi moment i ma wysoka sprawnosc (wiekszosc transmisji to jednostopniona przekladnia zebata) * w zaleznosci od konfiguracji sprzezenia (feed forward albo feed back) albo mozna uzyskac liniowe rozciagniecie zakresu przelozen CVT (np. z 0.5:2.0 do -1:10, w tym obejmujace zero! - taka konfiguracja na rysunku w linku, za chwile troche wiecej) dla FFWD, albo odwrotnosc tej charaketrystyki (wtedy mozna otrzymac hipernadbieg) * mozliwe jest zbudowanie przekladni, ktora nie potrzebuje osobnego przelozenia wstecznego. Zakres IVT moze objac tez i to. * i wreszcie - skoro IVT to rodzaj CVT, to mozna jej uzyc do kontroli sprzezenia kolejnej, wiekszej przekladni planetarnej, uzyskujac dalszy wzrost sprawnosci, momentu i zakresow przelozen :) Dwustopniowa IVT nie jest jeszcze zbyt skomplikowana Warto zwrocic uwage na to, ze przelozenia IVT moga objac zero (albo nieskonczonosc, zalezy jak liczyc). To szczegolna sytuacja, kiedy silnik kreci jednym kolem planetarki w jedna strone, a CVT w druga i wyjscie pozostaje nieruchome niezaleznie od predkosci obrotowej silnika. To odpowiednik P (nie N! - wyjscie nie jest na luzie i pozostaje mechanicznie zablokowane nieskonczonym przelozeniem), tyle ze nie jako osobna nastawa sterownika, a jako jeden z automatycznych stanow pracy. Sugeruje tez, ze mozliwe jest zbudowanie przekladni, ktora w zasadzie nie potrzebuje zadnego sprzegla roboczego, gdzie nie wystepuja straty na sprzegle hydrokinetycznym, nie ma pelzania na postoju, nie ma ryzyka cofania na gorce (czy zjazdu) przy czekaniu na swiatlach. Nie trzeba trzymac nogi na hamulcu, po prostu gaz i silnik wkreca sie na odpowiednie obroty, a przekladnia powoli od nieskonczonosci zmnienia przelozenie. IMO ciekawa opcja. Co do zas samych CVT, to od jakiegos czasu podoba mi sie ten pomysl: http://www.fallbrooktech.com/nuvinci.asp Mam nadzieje, ze to zaspokaja Twoja ciekawosc :) -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2009-11-12 17:25:53 | |
Autor: Massai | |
Czy kto jedzi autem z CVT? | |
Jaroslaw Berezowski wrote:
Dnia Thu, 12 Nov 2009 12:53:54 +0000, Massai napisaĹ(a): <ciach> Dzieki za opis, bo z linka to tego wszystkiego bym nie wykumaĹ ;-) . IMO ciekawa opcja. Ano, tylko jakoĹ nie bardzo mi siÄ widzi ta "tanioĹÄ" konstrukcji... Ot, mamy CVT zamiast sprzÄgĹa hydro. Obawiam siÄ Ĺźe moĹźe byÄ droĹźej niĹź klasyczny automat...
Hm, szczerze mĂłwiÄ c to w tym chyba najbardziej rewolucyjny to jest ten "pĹyn" co to ma pod wpĹywem ciĹnienia "gÄstnieÄ" i przenosiÄ siĹy... Ciekawe co to za pĹyn... Bo sama kombinacja z kulami to wariacja na temat rolkowej CVT pomysĹu bodajĹźe Toyoty. -- Pozdro Massai |
|