Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   [press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna

[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna

Data: 2010-02-01 14:27:00
Autor: Borys Pogoreło
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna

http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,7513760,Czy_droga_z_Wroclawia_do_Poznania_bedzie_niebezpieczna.html

Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna
Karolina Drogowska
2010-02-01, ostatnia aktualizacja 2010-01-31 19:24

Droga z Wrocławia do Poznania po remoncie miała być bezpieczniejsza, ale
raczej nie będzie. Na jej części zastosowano bowiem przestarzałe
rozwiązania, które krytykują eksperci, a Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych
i Autostrad zakazuje. Mimo to przebudowa trwa i raczej nikt jej nie
zatrzyma

Chodzi o przekrój drogi krajowej nr 5 między Wrocławiem i Trzebnicą.
Modernizacja polega tam m.in. na dobudowaniu po obu stronach dwumetrowych
poboczy. Powstaną one wyłącznie poza małymi miejscowościami znajdującymi
się na tej trasie. Tymczasem w listopadzie 2005 roku GDDKiA zakazała ich
stosowania ze względów bezpieczeństwa. W zamian zaleca przekrój 2+1, czyli
dwa pasy w jednym kierunku i jeden w przeciwnym.

Prof. Tadeusz Sandecki z Instytutu Dróg i Mostów Politechniki Warszawskiej
chwali ten zakaz: - Rozwiązanie z poboczami jest przestarzałe. Takich dróg
już się w Europie nie buduje.

Niemcy z nich zrezygnowali, bo ich badania wykazały, że co prawda zarówno
na drogach z szerokim poboczem, jak i na tych o przekroju 2+1 dochodzi do
podobnej liczby wypadków, ale na tych z poboczami są one o wiele
tragiczniejsze.

Potwierdza to Jacek Gacparski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i
Autostrad: - Do najtragiczniejszych wypadków dochodzi tam, bo kierowcy
zapominają, że nie można przekraczać bocznych linii ciągłych. Robią to, by
ułatwić wyprzedzanie innym. Ale jadąc "okrakiem", mogą wpaść na ludzi
sprzedających grzyby czy jagody albo na grupę pieszych za zakrętem.
Odnawiając te drogi w ten sposób, powielamy błąd sprzed 30 lat.

Przeciw poboczom protestują też mieszkańcy miejscowości między Wrocławiem i
Trzebnicą. Remigiusz Jarmołkiewicz z Ligoty Pięknej uważa, że jazda tą
trasą będzie po przebudowie niebezpieczniejsza: - Bo to nie jest tylko
droga tranzytowa, ale również lokalna. My poruszamy się na krótkich
dystansach z ograniczoną prędkością. Tymczasem szerokie pobocze zachęca
innych kierowców do szybkiej jazdy. Oni często spychają nas na pobocze.
Takie rozwiązanie sprzyja też wyprzedzaniu na trzeciego albo czwartego.

Dlaczego więc mimo tych zastrzeżeń przebudowa jest kontynuowana? Bo projekt
jej modernizacji zatwierdzono na początku 2005 roku, a zalecenie, by nie
stosować poboczy, GDDKiA wydała dopiero w listopadzie 2005 roku. - Więc już
po formalnym zatwierdzeniu projektu, a prawo nie działa wstecz - tłumaczy
Jacek Oszytko, wicedyrektor wrocławskiego oddziału GDDKiA.

Autorem projektu remontu jest firma Dromost. Jej wiceprezes Marek
Kruszewski, twierdzi, że zmiana na jezdnię 2+1 wymagałaby sporządzenia
nowego projektu i pozyskania dodatkowego terenu na wykonanie koniecznych
przy tym rozwiązaniu dróg dojazdowych do posesji indywidualnych. Tymczasem
inwestycja jest już realizowana, a na znacznych fragmentach prace są bardzo
zaawansowane.

Oszytko broni też rozwiązania z poboczami: - Na tej trasie są one lepszym
pomysłem, ze względu na konieczność zastosowania lewoskrętów
umożliwiających dojazd do bocznych ulic. W przypadku drogi 2+1 kierowca
jadący lewym pasem nie może skręcać w lewo, ponieważ groziłoby to kolizją.
Ale Jarmołkiewicz uważa, że lewoskręty nie wszędzie są potrzebne. - Na
przykład na odcinku Psary -Kryniczno są tylko zjazdy na tereny rolne, które
są dostępne również z innych dróg gminnych. Dlaczego tam nie wprowadza się
zmian? - pyta.

Czy w przyszłości zmiana przekroju drogi jest jednak możliwa? Prof.
Sandecki, twierdzi, że tak, i przytacza przykład Niemiec, gdzie wiele dróg
już po wybudowaniu poboczy przekształcono na przekrój 2+1.

Na razie GDDKiA obiecuje jednak zastosować na tym odcinku rozwiązania
poprawiające bezpieczeństwo: - Linie krawędziowe będą ciągłe i kierowcy nie
będą mogli ich przekraczać. Zlikwidujemy też ostre zakręty, przebudujemy
skrzyżowania, wydzielając na nich lewoskręty, i postawimy bariery
energochłonne. Powstaną też nowe chodniki z wydzielonymi ciągami
pieszo-rowerowymi. W wielu przypadkach będą się znajdować za rowem, czyli
poza koroną drogi. Za trzy lata od ruchu tranzytowego uwolni tę trasę droga
S5, która będzie się łączyć z "piątką".

Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

I teraz tak się zastanawiam... Czy GW wrocławska pierd... jak zawsze, czy
gdaka poszła po rozum do głowy? Tylko czy faktycznie gdzieś budują nowe
drogi 2+1?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-02-01 10:56:41
Autor: Pszemol
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będz ie niebezpieczna
"BorysPogoreło" <borys@pl.edu.leszno> wrote in message news:hbzvqt2yh20t$.1e1jli0gg8mgg$.dlg40tude.net...
W zamian zaleca przekrój 2+1, czyli
dwa pasy w jednym kierunku i jeden w przeciwnym.

Ma ktoś obrazek jak to miałoby wyglądać?
Bo ciężko mi to sobie wyobrazić?

Poza tym, droga główna, taka pomiędzy miastami,
powinna mieć moim zdaniem co najmniej 4 pasy:
czyli 2 pasy do ruchu w każdą stronę...

Przy każdym skrzyżowaniu powinna być poszerzona
aby zapewnić 5 pas w środku, po obu stronach skrzyżowania,
dla skręcających w lewo i czekających z migaczem na przerwę
w ruchu umożliwiających skręt.

Wtedy nie byłoby problemu ze spychaniem powolnych
na pobocze - jechaliby prawym pasem a szybcy lewym.

Pobocze mogłoby być wtedy wąskie, dla ruchu rower/pieszy.

Data: 2010-02-01 18:04:16
Autor: Borys Pogoreło
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna
Dnia Mon, 1 Feb 2010 10:56:41 -0600, Pszemol napisał(a):

W zamian zaleca przekrój 2+1, czyli
dwa pasy w jednym kierunku i jeden w przeciwnym.

Ma ktoś obrazek jak to miałoby wyglądać?
Bo ciężko mi to sobie wyobrazić?

 http://www.dk16-elk-augustow.pl/userfiles/image/2plus1.jpg

Poza tym, droga główna, taka pomiędzy miastami,
powinna mieć moim zdaniem co najmniej 4 pasy:
czyli 2 pasy do ruchu w każdą stronę...

 Docelowo tam będzie równoległa S5. Ale do tego czasu trzeba tłuc się DK5.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-02-01 11:34:05
Autor: Pszemol
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będz ie niebezpieczna
"BorysPogoreło" <borys@pl.edu.leszno> wrote in message news:1syt3mkd0evci.15a4hawysjopl.dlg40tude.net...
Dnia Mon, 1 Feb 2010 10:56:41 -0600, Pszemol napisał(a):

W zamian zaleca przekrój 2+1, czyli
dwa pasy w jednym kierunku i jeden w przeciwnym.

Ma ktoś obrazek jak to miałoby wyglądać?
Bo ciężko mi to sobie wyobrazić?

http://www.dk16-elk-augustow.pl/userfiles/image/2plus1.jpg

A to dosyć dziwne... czemu np. jadąc do Zakopanego miałbym
mieć fajnie, bo autobusy łatwo wyprzedzę lewym pasem ale
już powrót miałby być katastrofą, bo tylko jeden pas będzie???
Skąd taki brak symetrii i czemu to ma niby służyć?

Poza tym, droga główna, taka pomiędzy miastami,
powinna mieć moim zdaniem co najmniej 4 pasy:
czyli 2 pasy do ruchu w każdą stronę...

Docelowo tam będzie równoległa S5. Ale do tego czasu trzeba tłuc się DK5.

Problem z autostradami jest taki, że bardzo drogo kosztują...
Wymagają ślimakowych, bezkolizyjnych skrzyżowań.
Wymagają biegnących równolegle dróg lokalnych, itp, itd.
Czemu nie zrobić drogi 4 pasowej która nie jest autostradą?
Wiadomo, że będzie kosztować więcej niż 2 pasowa, bo i lądu
więcej trzeba wykupić i materiałów zużyć więcej, ale znowu
autostrady wszędzie być nie może i nie trzeba (po co np.
autostrada z Krakowa do Zakopca?) i wystraczyłaby taka droga
4 pasowa z poszerzeniami na 5 pasów przy skrzyżowaniach
z "wysepkami" w środku do bezpiecznego skrętu w lewo bez
pośpiechu.

Data: 2010-02-01 18:42:55
Autor: Borys Pogoreło
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna
Dnia Mon, 1 Feb 2010 11:34:05 -0600, Pszemol napisał(a):

A to dosyć dziwne... czemu np. jadąc do Zakopanego miałbym
mieć fajnie, bo autobusy łatwo wyprzedzę lewym pasem ale
już powrót miałby być katastrofą, bo tylko jeden pas będzie???
Skąd taki brak symetrii i czemu to ma niby służyć?

 Pasy zmieniają się naprzemiennie co kilka kilometrów.

Czemu nie zrobić drogi 4 pasowej która nie jest autostradą?
Wiadomo, że będzie kosztować więcej niż 2 pasowa, bo i lądu
więcej trzeba wykupić i materiałów zużyć więcej, ale znowu

 Nad tym sobie głowy łamała cała grupa i niczego nie wymyśliła. Musisz
pytać w GDDKiA.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-02-01 12:57:12
Autor: Pszemol
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będz ie niebezpieczna
"BorysPogoreło" <borys@pl.edu.leszno> wrote in message news:1pfk1bwc2k1xl.1srgury61lx2m$.dlg40tude.net...
Dnia Mon, 1 Feb 2010 11:34:05 -0600, Pszemol napisał(a):

A to dosyć dziwne... czemu np. jadąc do Zakopanego miałbym
mieć fajnie, bo autobusy łatwo wyprzedzę lewym pasem ale
już powrót miałby być katastrofą, bo tylko jeden pas będzie???
Skąd taki brak symetrii i czemu to ma niby służyć?

Pasy zmieniają się naprzemiennie co kilka kilometrów.

A to musi być nieźle wkur***ce :-) Jadę sobie ładnie lewym pasem
90km/h a tu nagle pas się kończy i trzeba pyrkać za autobusem 60km/h.

Czemu nie zrobić drogi 4 pasowej która nie jest autostradą?
Wiadomo, że będzie kosztować więcej niż 2 pasowa, bo i lądu
więcej trzeba wykupić i materiałów zużyć więcej, ale znowu

Nad tym sobie głowy łamała cała grupa i niczego nie wymyśliła.
Musisz pytać w GDDKiA.

Bo wszyscy bałamucą się autostradami...
Wszyscy się na autostrady łakomią a że są drogie to ich nikt
nie buduje i w efekcie dupa zbita jest i dalej sie 5 godzin jedzie
na narty do Zakopca w weekend :-(

Data: 2010-02-01 20:55:44
Autor: J.F.
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna
On Mon, 1 Feb 2010 12:57:12 -0600,  Pszemol wrote:
Bo wszyscy bałamucą się autostradami...
Wszyscy się na autostrady łakomią a że są drogie to ich nikt
nie buduje i w efekcie dupa zbita jest i dalej sie 5 godzin jedzie
na narty do Zakopca w weekend :-(

Tych autostrad powolutku przybywa. Jakze pieknie sie teraz jedzie z
wrocka do Krakowa, Berlina czy Drezna :-)

J.

Data: 2010-02-01 21:08:04
Autor: Cavallino
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będz ie niebezpieczna
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:

A to musi być nieźle wkur***ce :-)

Wręcz przeciwnie.

Jadę sobie ładnie lewym pasem

I tu jest błąd.
Jechać masz prawym, a lewym tylko wyprzedzać.

90km/h a tu nagle pas się kończy i trzeba pyrkać za autobusem 60km/h.

Wolisz cały czas 60 km/h?

Data: 2010-02-01 15:02:39
Autor: Pszemol
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będz ie niebezpieczna
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote in message news:hk7cb3$uv9$1news.onet.pl...
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:

A to musi być nieźle wkur***ce :-)

Wręcz przeciwnie.

Jadę sobie ładnie lewym pasem

I tu jest błąd.
Jechać masz prawym, a lewym tylko wyprzedzać.

Mówimy o pasach o długości 2-3km...
Jadąc 130km/h muszę lewym, bo nie ma czasu na zjeżdzanie
na prawy skoro widzę od razu że na prawym dryndoli się
500m przede mną 60km/h autobus? Po co miałbym wjechać na
te 2 sekundy na prawy pas i zmieniając pas ryzykować wypadek? :-)

90km/h a tu nagle pas się kończy i trzeba pyrkać za autobusem 60km/h.

Wolisz cały czas 60 km/h?

Nie, wolę jechać 4-pasmówką na której ciężarowe i autobusy
z traktorami jadą prawym a osobowe jadą szybciej lewym.
No chyba że jest pusta droga to wtedy jadą szybko prawym :-)

Data: 2010-02-01 19:31:20
Autor: Michal Jankowski
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna
Borys Pogoreło <borys@pl.edu.leszno> writes:

Dnia Mon, 1 Feb 2010 11:34:05 -0600, Pszemol napisał(a):

A to dosyć dziwne... czemu np. jadąc do Zakopanego miałbym
mieć fajnie, bo autobusy łatwo wyprzedzę lewym pasem ale
już powrót miałby być katastrofą, bo tylko jeden pas będzie???
Skąd taki brak symetrii i czemu to ma niby służyć?

 Pasy zmieniają się naprzemiennie co kilka kilometrów.

Ja jeszcze pamietam drogi z trzema pasami i bez zadnych ciaglych linii
- srodkowy pas byl pasem do wyprzedzania na calej dlugosci w obydwu
kierunkach. Ale to za Gomulki...

  MJ

Data: 2010-02-01 19:19:25
Autor: J.F.
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będz ie niebezpieczna
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w
Problem z autostradami jest taki, że bardzo drogo kosztują...
Wymagają ślimakowych, bezkolizyjnych skrzyżowań.
Wymagają biegnących równolegle dróg lokalnych, itp, itd.
Czemu nie zrobić drogi 4 pasowej która nie jest autostradą?

Bo nie mozna jej w poprzek przejechac, ani w lewo skrecic itp ..

4 pasowa z poszerzeniami na 5 pasów przy skrzyżowaniach
z "wysepkami" w środku do bezpiecznego skrętu w lewo bez
pośpiechu.

Przy wiekszym natezeniu ruchu to nie wystarczy. Trzeba jeszcze swiatla dodac.
A przeciez nie tylko male osobowki jezdza - musialyby sie ciezarowki zmiescic, i traktor z dwoma przyczepami. Zdecydowanie swiatla .. i fotoradar lub kamera :-)

J.

Data: 2010-02-01 13:05:42
Autor: Pszemol
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będz ie niebezpieczna
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:hk75v4$8s8$1news.onet.pl...
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w
Problem z autostradami jest taki, że bardzo drogo kosztują...
Wymagają ślimakowych, bezkolizyjnych skrzyżowań.
Wymagają biegnących równolegle dróg lokalnych, itp, itd.
Czemu nie zrobić drogi 4 pasowej która nie jest autostradą?

Bo nie mozna jej w poprzek przejechac, ani w lewo skrecic itp ..

Acha. A jednopasową z szerokim poboczem na której BWM
wyprzedza malucha na skrzyżowaniu spychając go na pobocze
już da się przejechać i w lewo skręcić? :-)

Ja myślę że 4-pasową też "można" w poprzek przejechać,
tylko nieco trudniej jest - dłużej na dziurę trzeba czekać.

Ale i to można rozwiązać zakazując ruchu w poprzek 4 pasówki
i nakazać wszystkim skręt w prawo po czym 1/2km po obu
stronach skrzyżowania zrobić zawrotkę U-turn i w ten sposób
masz w miarę bezkolizyjne rozwiązanie. Skręcając w lewo lub
jadąc na wprost z bocznej drogi marwisz się tylko 2 pasami
na raz - a że robisz to dwa razy zamiast raz na 2 pasmówce?
No cóż - ale masz za to lepiej przepustową drogą główną.

Bez świateł, bez fotoradarów i bez wielkich problemów...
Co o tym myślisz?

Data: 2010-02-01 20:52:11
Autor: J.F.
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna
On Mon, 1 Feb 2010 13:05:42 -0600,  Pszemol wrote:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Czemu nie zrobić drogi 4 pasowej która nie jest autostradą?
Bo nie mozna jej w poprzek przejechac, ani w lewo skrecic itp ..

Acha. A jednopasową z szerokim poboczem na której BWM
wyprzedza malucha na skrzyżowaniu spychając go na pobocze
już da się przejechać i w lewo skręcić? :-)

Dlatego slyszales - nie bedzie wolno zjezdzac na pobocze :-)
Poza tym na takiej drodze BMW pojedzie 120, a na 4-ro pasowej 180 :-)

Ja myślę że 4-pasową też "można" w poprzek przejechać,
tylko nieco trudniej jest - dłużej na dziurę trzeba czekać.

Wszystko oczywiscie zalezy od natezenia ruchy, ale przy duzym jest to
naprawde trudne. A "dluzej poczekac" oznacza pare godzin. A przy malym natezeniu to i na 2 pasach mozna wyprzedzac :-)

Ale i to można rozwiązać zakazując ruchu w poprzek 4 pasówki
i nakazać wszystkim skręt w prawo po czym 1/2km po obu
stronach skrzyżowania zrobić zawrotkę U-turn i w ten sposób
masz w miarę bezkolizyjne rozwiązanie.

Nie masz, bo jak wielka musi byc zawrotka zeby duza ciezarowka dala
rade ? To raczej skrzyzowanie trzeba zrobic w postaci ronda, ktore
tez pieknie wymusza zwolnienie. J.

Data: 2010-02-01 15:05:12
Autor: Pszemol
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będz ie niebezpieczna
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:umbem5heobuaaqnjl6rog50pranfv9m3i24ax.com...
Ale i to można rozwiązać zakazując ruchu w poprzek 4 pasówki
i nakazać wszystkim skręt w prawo po czym 1/2km po obu
stronach skrzyżowania zrobić zawrotkę U-turn i w ten sposób
masz w miarę bezkolizyjne rozwiązanie.

Nie masz, bo jak wielka musi byc zawrotka zeby duza ciezarowka dala
rade ? To raczej skrzyzowanie trzeba zrobic w postaci ronda, ktore
tez pieknie wymusza zwolnienie.

Pamiętaj, że masz z każdej strony 2 pasy do jazdy w jednym kierunku.
A więc zawrotkę masz z trzeciego pasa (tego do skętu w lewo) i masz
dwa pasy (plus ewentualnie pobocze) do manewru.

Zakładam że mamy do czynienia z boczną wiejska droga przecinającą
drogę główną, 4-pasową. Tam TIRów z przyczepami nie powinno być.

Data: 2010-02-01 22:38:19
Autor: J.F.
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna
On Mon, 1 Feb 2010 15:05:12 -0600,  Pszemol wrote:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Nie masz, bo jak wielka musi byc zawrotka zeby duza ciezarowka dala
rade ? To raczej skrzyzowanie trzeba zrobic w postaci ronda, ktore
tez pieknie wymusza zwolnienie.

Pamiętaj, że masz z każdej strony 2 pasy do jazdy w jednym kierunku.
A więc zawrotkę masz z trzeciego pasa (tego do skętu w lewo) i masz
dwa pasy (plus ewentualnie pobocze) do manewru.

Zakładam że mamy do czynienia z boczną wiejska droga przecinającą
drogę główną, 4-pasową. Tam TIRów z przyczepami nie powinno być.

A fabryki, sklady, i skupy zboza to tylko przy autostradach i
bocznicach maja byc ? J.

Data: 2010-02-01 22:42:38
Autor: Marcin Jan
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznan ia będzie niebezpieczna
Pszemol pisze:
/..../
Problem z autostradami jest taki, że bardzo drogo kosztują...
Wymagają ślimakowych, bezkolizyjnych skrzyżowań.
Wymagają biegnących równolegle dróg lokalnych, itp, itd.
Czemu nie zrobić drogi 4 pasowej która nie jest autostradą?
Wiadomo, że będzie kosztować więcej niż 2 pasowa, bo i lądu
więcej trzeba wykupić i materiałów zużyć więcej, ale znowu
autostrady wszędzie być nie może i nie trzeba (po co np.
autostrada z Krakowa do Zakopca?) i wystraczyłaby taka droga
4 pasowa z poszerzeniami na 5 pasów przy skrzyżowaniach
z "wysepkami" w środku do bezpiecznego skrętu w lewo bez
pośpiechu.

hej coś w tym jest ale zapominasz o polskiej rzeczywistości. Na takiej drodze ludzie jeździliby z prędkością autostradową lub większą. A wtedy każdy wypadek to rzeźnia. Taka droga o jakiej piszesz jest na odcinku Gliwice -Bytom DK 88 co prawda ma bezkolizyjne skrzyżowania ale nie ma pasa zielonego po środku, jest tylko podwójna ciągła. Dużo ludzi jeździ tam o wiele za szybko, to też praktycznie na całym odcinku jest ograniczenia do 70 km/h a w jednym miejscu to i czarny punkt się pojawiał.
Pozdrawiam
marcin

Data: 2010-02-02 00:43:19
Autor: Borys Pogoreło
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznan ia będzie niebezpieczna
Dnia Mon, 01 Feb 2010 22:42:38 +0100, Marcin Jan napisał(a):

hej coś w tym jest ale zapominasz o polskiej rzeczywistości. Na takiej drodze ludzie jeździliby z prędkością autostradową lub większą. A wtedy każdy wypadek to rzeźnia.

 Może nie autostradową, ale byłoby niewesoło.

 Za Lesznem w kierunku Wrocławia jest DOL - 2+2 z poboczami. Posiada jeden
lewoskręt, który jest wydzielony z lewego pasa. Spory kawałek dalej jest
jeszcze jakiś zjazd do leśniczówki - oczywiście dozwolony jest tam tylko
skręt w prawo z pasa w drugą stronę. Ale oczywiście nasz dzielny naród miał
to w dupie i skręcał również w lewo - aż ktoś nie zauważył, że gość na
lewym pasie stoi w miejscu i mu się wbił z pełną prędkością w tył. Ten
uderzony zaś wpadł pod auto jadące z naprzeciwka - śmierć na miejscu, z
auta nic nie zostało.

 Teraz tam są barierki przez całą długość odcinka + próg w tym miejscu. Ale
co to dla naszych - w miejscu gdzie jest ten skręt próg już został wyrwany.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-02-02 01:35:31
Autor: J.F.
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna
On Tue, 2 Feb 2010 00:43:19 +0100,  Borys Pogoreło wrote:
Dnia Mon, 01 Feb 2010 22:42:38 +0100, Marcin Jan napisał(a):
hej coś w tym jest ale zapominasz o polskiej rzeczywistości. Na takiej drodze ludzie jeździliby z prędkością autostradową lub większą. A wtedy każdy wypadek to rzeźnia.

Może nie autostradową, ale byłoby niewesoło.

To zobacz jak sie jezdzi po osemce do Warszawy :-)

Za Lesznem w kierunku Wrocławia jest DOL - 2+2 z poboczami. Posiada jeden
lewoskręt, który jest wydzielony z lewego pasa. Spory kawałek dalej jest
jeszcze jakiś zjazd do leśniczówki - oczywiście dozwolony jest tam tylko
skręt w prawo z pasa w drugą stronę. Ale oczywiście nasz dzielny naród miał
to w dupie i skręcał również w lewo

A gdyby chciec przestrzegac to gdzie mozna zawrocic i ile trzeba
nadlozyc ?
Teraz tam są barierki przez całą długość odcinka + próg w tym miejscu. Ale
co to dla naszych - w miejscu gdzie jest ten skręt próg już został wyrwany.

Barierka na A4 tez niezle pogieta, mimo ze zadnego skretu tam nie ma
:-)
J.

Data: 2010-02-02 09:09:52
Autor: Heraklit
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna
Był 2 luty (wtorek), gdy o godzinie 1:35 *J.F.* w pocie czoła
naskrobał(a):


A gdyby chciec przestrzegac to gdzie mozna zawrocic i ile trzeba
nadlozyc ?
500 - 600m (stacja benzynowa).



--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2010-02-02 09:08:53

Data: 2010-02-02 00:00:37
Autor: Adam Płaszczyca
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna
Dnia Mon, 1 Feb 2010 11:34:05 -0600, Pszemol napisał(a):

A to dosyć dziwne... czemu np. jadąc do Zakopanego miałbym
mieć fajnie, bo autobusy łatwo wyprzedzę lewym pasem ale
już powrót miałby być katastrofą, bo tylko jeden pas będzie???
Skąd taki brak symetrii i czemu to ma niby służyć?


A może tak wysil swą główkę i wymyśl jak ominąć Twój wydumany problem?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2010-02-01 18:41:09
Autor: Cavallino
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będz ie niebezpieczna
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:hk6c19.4cs.0poczta.onet.pl...
"BorysPogoreło" <borys@pl.edu.leszno> wrote in message news:hbzvqt2yh20t$.1e1jli0gg8mgg$.dlg40tude.net...
W zamian zaleca przekrój 2+1, czyli
dwa pasy w jednym kierunku i jeden w przeciwnym.

Ma ktoś obrazek jak to miałoby wyglądać?
Bo ciężko mi to sobie wyobrazić?

Tak jak na całym świecie, albo u nas na podjazdach pod górki.
Trzeci pas naprzemiennie dla obu kierunków.



Poza tym, droga główna, taka pomiędzy miastami,
powinna mieć moim zdaniem co najmniej 4 pasy:
czyli 2 pasy do ruchu w każdą stronę...

Tam akurat tą funkcję będzie spełniała S5.

Data: 2010-02-01 13:06:45
Autor: Pszemol
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będz ie niebezpieczna
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote in message news:hk73nl$21d$1news.onet.pl...
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:hk6c19.4cs.0poczta.onet.pl...
"BorysPogoreło" <borys@pl.edu.leszno> wrote in message news:hbzvqt2yh20t$.1e1jli0gg8mgg$.dlg40tude.net...
W zamian zaleca przekrój 2+1, czyli
dwa pasy w jednym kierunku i jeden w przeciwnym.

Ma ktoś obrazek jak to miałoby wyglądać?
Bo ciężko mi to sobie wyobrazić?

Tak jak na całym świecie, albo u nas na podjazdach pod górki.
Trzeci pas naprzemiennie dla obu kierunków.

Na podjazdach pod górki pojawia się dodatkowy pas z prawej.

Poza tym, droga główna, taka pomiędzy miastami,
powinna mieć moim zdaniem co najmniej 4 pasy:
czyli 2 pasy do ruchu w każdą stronę...

Tam akurat tą funkcję będzie spełniała S5.

Jak ją wreszcie wybudują... pewnie jakoś w 2067 roku...

Data: 2010-02-01 14:30:09
Autor: Cavallino
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będz ie niebezpieczna
Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:

I teraz tak się zastanawiam... Czy GW wrocławska pierd... jak zawsze, czy
gdaka poszła po rozum do głowy? Tylko czy faktycznie gdzieś budują nowe
drogi 2+1?

Tak, ten +1 to pas wyłączony z ruchu pośrodku jezdni. ;-)

Data: 2010-02-01 14:35:02
Autor: Grejon
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznan ia będzie niebezpieczna
Borys Pogoreło pisze:

I teraz tak się zastanawiam... Czy GW wrocławska pierd... jak zawsze, czy
gdaka poszła po rozum do głowy? Tylko czy faktycznie gdzieś budują nowe
drogi 2+1?

Obwodnica Siedlec.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

Data: 2010-02-01 18:52:26
Autor: J.F.
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będz ie niebezpieczna
Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,7513760,Czy_droga_z_Wroclawia_do_Poznania_bedzie_niebezpieczna.html
Chodzi o przekrój drogi krajowej nr 5 między Wrocławiem i Trzebnicą.
Modernizacja polega tam m.in. na dobudowaniu po obu stronach dwumetrowych
poboczy. Powstaną one wyłącznie poza małymi miejscowościami znajdującymi
się na tej trasie. Tymczasem w listopadzie 2005 roku GDDKiA zakazała ich
stosowania ze względów bezpieczeństwa. W zamian zaleca przekrój 2+1, czyli
dwa pasy w jednym kierunku i jeden w przeciwnym.

No coz ... temat na dluzsze narzekanie.
Czy mi sie wydaje, czy do Poznania ma biec jakas inna droga, bo ta, nawet zmodernizowana, to bylby smiech.

Niemcy z nich zrezygnowali, bo ich badania wykazały, że co prawda zarówno
na drogach z szerokim poboczem, jak i na tych o przekroju 2+1 dochodzi do
podobnej liczby wypadków, ale na tych z poboczami są one o wiele
tragiczniejsze.

Niemcy to chyba jednak postawili na drogi 3+3 :-)

Potwierdza to Jacek Gacparski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i
Autostrad: - Do najtragiczniejszych wypadków dochodzi tam, bo kierowcy
zapominają, że nie można przekraczać bocznych linii ciągłych. Robią to, by
ułatwić wyprzedzanie innym. Ale jadąc "okrakiem", mogą wpaść na ludzi
sprzedających grzyby czy jagody albo na grupę pieszych za zakrętem.
Odnawiając te drogi w ten sposób, powielamy błąd sprzed 30 lat.

Zachodzi wiec pytanie - po ch* te szerokie pobocza, skoro na nich jezdzic nie wolno ?
Zeby grzybiarze mieli sie gdzie rozlozyc ?
I kto dal PJ tym ludziom, ze nie widza przeszkody na pasie na ktorym jada ?

Autorem projektu remontu jest firma Dromost. Jej wiceprezes Marek
Kruszewski, twierdzi, że zmiana na jezdnię 2+1 wymagałaby sporządzenia
nowego projektu i pozyskania dodatkowego terenu na wykonanie koniecznych
przy tym rozwiązaniu dróg dojazdowych do posesji indywidualnych. Tymczasem
inwestycja jest już realizowana, a na znacznych fragmentach prace są bardzo
zaawansowane.

Cos mi sie wydaje ze nowy projekt bylby potrzebny tylko na malowanie.

Oszytko broni też rozwiązania z poboczami: - Na tej trasie są one lepszym
pomysłem, ze względu na konieczność zastosowania lewoskrętów
umożliwiających dojazd do bocznych ulic. W przypadku drogi 2+1 kierowca
jadący lewym pasem nie może skręcać w lewo, ponieważ groziłoby to kolizją.

Co oni p* ? Przeciez na takiej drodze zaraz wydziela pas do lewoskretu.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
I teraz tak się zastanawiam... Czy GW wrocławska pierd... jak zawsze, czy
gdaka poszła po rozum do głowy?

Mysle ze dziennikarze p* jak zwykle. Oni juz nie potrafia inaczej, albo im sie nie oplaca :-(
A gdaka to swoja droga-  pozniej sie dowiemy gdzie poszli. Albo sie nie dowiemy.

Tylko czy faktycznie gdzieś budują nowe drogi 2+1?

Troche tego jest, chocby obwodnica Trzebnicy.

Jesli chodzi o moje zdanie:

- 2+1 .. owszem, pod te trzebnickie gorki to moze i dobre, ale jak sie trafi jakis traktor, to wszyscy pojada 25.
  chyba ze zrobia oddzielenie linia przerywana, tak jak bylo np na 8-ce kolo Zabkowic - ciekaw jestem na ile to jest jest bezpieczne.
  Ale tak nie zrobia,  przyjdza "drogi zaufania" i  zrobia z tego 1+1 plus podwojna ciagla  i w obie strony pojada wszyscy tyle ile najwolniejszy.

- szerokie pobocza i policja pilnujaca zeby na nie przypadkiem nie zjechac to jakies nieporozumienie. Co to ma dac ?
  dac waskie pobocza z dozwolonym zjazdem i tablice jak Austrii "trzymac sie prawej krawedzi jezdni".
  W dzien moze niektorzy grzecznie zjada na pobocze, w nocy bedzie miejsce dla rowerow i pieszych, a pasy na tyle szerokie ze moze da sie wyprzedzic.

Akurat na tej drodze to najlepiej by zrobili jakby sie szarpneli na 4 pasy i waskie pobocza. Tam sa krotkie odcinki po kilometr-dwa miedzy wioskami, zrobic taka "wyprzedzajke", zredukowac do 2 pasow przed wioska. Moga troche rolnicy protestowac ... najlepiej jakby z innej strony dojezdzali, po co maja bloto nanosic :-)

J.

Data: 2010-02-01 19:41:24
Autor: Borys Pogoreło
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna
Dnia Mon, 1 Feb 2010 18:52:26 +0100, J.F. napisał(a):

Tylko czy faktycznie gdzieś budują nowe drogi 2+1?

Troche tego jest, chocby obwodnica Trzebnicy.

 To raczej z przymusu. Takich 2+1 pod górkę to trochę widziałem, ale na
płaskim - żadnej.

Jesli chodzi o moje zdanie:

- 2+1 .. owszem, pod te trzebnickie gorki to moze i dobre, ale jak sie trafi jakis traktor, to wszyscy pojada 25.

 Tam AFAIR są drogi dla ruchu powolnego. Zresztą zobacz sam:
http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geocode=&q=trzebnica&sll=37.0625,-95.677068&sspn=43.983628,81.474609&ie=UTF8&hq=&hnear=Trzebnica,+Trzebnicki,+Dolno%C5%9Bl%C4%85skie,+Polska&ll=51.299235,17.03633&spn=0.00426,0.009946&t=h&z=17
 I do tego dróch polnych mnóstwo.

  Ale tak nie zrobia,  przyjdza "drogi zaufania" i  zrobia z tego 1+1 plus podwojna ciagla  i w obie strony pojada wszyscy tyle ile najwolniejszy.

 Już raczej więcej nie spieprzą przez te trzy lata (minimum niestety, bo
jak w 2012 skończą to będzie cud przy obecnym zaawansowaniu). Jak już
będzie S5 to niech sobie robią "drogę zaufania" bo jedynie ruch lokalny tam
będzie się kręcił.

- szerokie pobocza i policja pilnujaca zeby na nie przypadkiem nie zjechac to jakies nieporozumienie. Co to ma dac ?

 "Dobrze wydane pieniądze" ;)

Akurat na tej drodze to najlepiej by zrobili jakby sie szarpneli na 4 pasy i waskie pobocza. Tam sa krotkie odcinki po kilometr-dwa miedzy wioskami, zrobic taka "wyprzedzajke", zredukowac do 2 pasow przed wioska. Moga troche rolnicy protestowac ... najlepiej jakby z innej strony dojezdzali, po co maja bloto nanosic :-)

 Pozabijaliby się na tych krótkich odcinkach próbując za wszelką cenę
wyprzedzić. Tam jest spory ruch i każda możliwość wyprzedzania jest cenna.  Ostatnio jechałem tam od Wysokiego Kościoła za jakąś pizdą 60km/h +
zwalnianie przed każdą nierównością. Z naprzeciwka sznur aut, możliwość
wyprzedzenia dopiero w Psarach. Choć może gdyby *każdy* odcinek między
wioskami tak przebudować to nie byłoby tak źle, bo ruch by się jakoś
rozłożył...

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-02-01 21:01:33
Autor: J.F.
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna
On Mon, 1 Feb 2010 19:41:24 +0100,  Borys Pogoreło wrote:
Dnia Mon, 1 Feb 2010 18:52:26 +0100, J.F. napisał(a):
Tylko czy faktycznie gdzieś budują nowe drogi 2+1?
Troche tego jest, chocby obwodnica Trzebnicy.

To raczej z przymusu. Takich 2+1 pod górkę to trochę widziałem, ale na
płaskim - żadnej.

W Bulgarii takie byly. U nas na plaskim tez nie widzialem.

- 2+1 .. owszem, pod te trzebnickie gorki to moze i dobre, ale jak sie trafi jakis traktor, to wszyscy pojada 25.
Tam AFAIR są drogi dla ruchu powolnego. Zresztą zobacz sam:
http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geocode=&q=trzebnica&sll=37.0625,-95.677068&sspn=43.983628,81.474609&ie=UTF8&hq=&hnear=Trzebnica,+Trzebnicki,+Dolno%C5%9Bl%C4%85skie,+Polska&ll=51.299235,17.03633&spn=0.00426,0.009946&t=h&z=17
I do tego dróch polnych mnóstwo.

Ale zakazu ruchu traktorow nie ma ? To sie trafi dziadek w maluchu i pojedzie 60 :-)

Ale tak nie zrobia,  przyjdza "drogi zaufania" i  zrobia z tego 1+1 plus podwojna ciagla  i w obie strony pojada wszyscy tyle ile najwolniejszy.

Już raczej więcej nie spieprzą przez te trzy lata

Zrobia od razu spieprzone. No coz, musimy sobie przed wyborami zadac
pytanie - chcemy jezdzic szybciej czy bezpieczniej :-)


Akurat na tej drodze to najlepiej by zrobili jakby sie szarpneli na 4 pasy i waskie pobocza. Tam sa krotkie odcinki po kilometr-dwa miedzy wioskami, zrobic taka "wyprzedzajke", zredukowac do 2 pasow przed wioska. Moga troche rolnicy protestowac ... najlepiej jakby z innej strony dojezdzali, po co maja bloto nanosic :-)

Pozabijaliby się na tych krótkich odcinkach próbując za wszelką cenę
wyprzedzić. Tam jest spory ruch i każda możliwość wyprzedzania jest cenna.

Tam gdzie jest 2+1 pod gorke jakos sie nie zabijaja
Ostatnio jechałem tam od Wysokiego Kościoła za jakąś pizdą 60km/h +
zwalnianie przed każdą nierównością. Z naprzeciwka sznur aut, możliwość
wyprzedzenia dopiero w Psarach. Choć może gdyby *każdy* odcinek między
wioskami tak przebudować to nie byłoby tak źle, bo ruch by się jakoś
rozłożył...

kazde takie 4 pasy beda przydatne.

J.

Data: 2010-02-02 09:15:49
Autor: Heraklit
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna
Był 1 luty (poniedziałek), gdy o godzinie 18:52 *J.F.* w pocie czoła
naskrobał(a):



I kto dal PJ tym ludziom, ze nie widza przeszkody na pasie na ktorym jada ?
pewnie przy dobrej widoczności można w porę zauważyć przeszkodę. A w
deszczu, na zakręcie, o zmierzchu, jadąc za wysokim autem przy
prędkościach podróżnych jesteś w porę zauważyć i zareagować, by
bezpiecznie ominąć przeszkodę?


--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2010-02-02 09:11:19

Data: 2010-02-01 20:25:49
Autor: Pawel O'Pajak
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznan ia będzie niebezpieczna
Powitanko,

 a Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych
i Autostrad zakazuje.

Bogu niech beda dzieki, ze ktos robi cos wbrew tej instytucji. Takiej..., nie, nie glupoty, takiego bandytyzmu jak 2+1, albo wielokilometrowe wysepki posrodku drogi, to trzeba miec mentalnosc seryjnego mordercy, zeby wymyslic.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> pavel(ten_smieszny_znaczek)aster.pl  <<<<*******

Data: 2010-02-01 21:09:34
Autor: Cavallino
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będz ie niebezpieczna
Użytkownik "Pawel O'Pajak" <opajak1@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hk79ru$2l1$1inews.gazeta.pl...
Powitanko,

 a Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych
i Autostrad zakazuje.

Bogu niech beda dzieki, ze ktos robi cos wbrew tej instytucji. Takiej..., nie, nie glupoty, takiego bandytyzmu jak 2+1,

Dlaczego tak sądzisz?
Jeździłeś gdzieś takimi drogami i się nie sprawdzało?

Data: 2010-02-01 21:23:28
Autor: J.F.
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna
On Mon, 1 Feb 2010 21:09:34 +0100,  Cavallino wrote:
Użytkownik "Pawel O'Pajak" <opajak1@gazeta.pl> napisał w wiadomości
Bogu niech beda dzieki, ze ktos robi cos wbrew tej instytucji. Takiej..., nie, nie glupoty, takiego bandytyzmu jak 2+1,

Dlaczego tak sądzisz?
Jeździłeś gdzieś takimi drogami i się nie sprawdzało?

A zakaz wjazdu traktorow, kombajnow i motorowerow na nich jest ? bo na 1+1 traktor wyprzedzisz przy najblizszej okazji. A tu bedzie linia ciagla.

J.

Data: 2010-02-01 23:10:48
Autor: Cavallino
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będz ie niebezpieczna
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:vvdem55v53qroooaeucuaeffe8r6t9nlbi4ax.com...
On Mon, 1 Feb 2010 21:09:34 +0100,  Cavallino wrote:
Użytkownik "Pawel O'Pajak" <opajak1@gazeta.pl> napisał w wiadomości
Bogu niech beda dzieki, ze ktos robi cos wbrew tej instytucji. Takiej...,
nie, nie glupoty, takiego bandytyzmu jak 2+1,

Dlaczego tak sądzisz?
Jeździłeś gdzieś takimi drogami i się nie sprawdzało?

A zakaz wjazdu traktorow, kombajnow i motorowerow na nich jest ?

Aż tak tematu nie analizowałem, IMO powinien takowy być na wszystkich krajówkach.

Data: 2010-02-02 00:38:10
Autor: Borys Pogoreło
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna
Dnia Mon, 1 Feb 2010 23:10:48 +0100, Cavallino napisał(a):

A zakaz wjazdu traktorow, kombajnow i motorowerow na nich jest ?

Aż tak tematu nie analizowałem, IMO powinien takowy być na wszystkich krajówkach.

 Jedynyn znany mi znak B-6/8/9 na DK5 stoi tylko przed odcinkiem S5 na
trasie Leszno-Poznań. Zaś w okresie żniw i orki można spotkać traktor co
kilka kilometrów...

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-02-02 01:14:23
Autor: Cavallino
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będz ie niebezpieczna
Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:1tnb379pjk1ub$.18m7pwepgpmvc$.dlg40tude.net...
Dnia Mon, 1 Feb 2010 23:10:48 +0100, Cavallino napisał(a):

A zakaz wjazdu traktorow, kombajnow i motorowerow na nich jest ?

Aż tak tematu nie analizowałem, IMO powinien takowy być na wszystkich
krajówkach.

Jedynyn znany mi znak B-6/8/9 na DK5 stoi tylko przed odcinkiem S5 na
trasie Leszno-Poznań. Zaś w okresie żniw i orki można spotkać traktor co
kilka kilometrów...

Jak jest w Polsce to wiem doskonale.
Mówiłem o tym jak być powinno.

Data: 2010-02-02 00:43:05
Autor: J.F.
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna
On Mon, 1 Feb 2010 23:10:48 +0100,  Cavallino wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Jeździłeś gdzieś takimi drogami i się nie sprawdzało?

A zakaz wjazdu traktorow, kombajnow i motorowerow na nich jest ?

Aż tak tematu nie analizowałem, IMO powinien takowy być na wszystkich krajówkach.

Propozycja do rozwazenia, ale na razie generalnego zakazu nie ma, a
znakow tez sie nie widuje.

J.

Data: 2010-02-02 01:15:27
Autor: Cavallino
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będz ie niebezpieczna
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

A zakaz wjazdu traktorow, kombajnow i motorowerow na nich jest ?

Aż tak tematu nie analizowałem, IMO powinien takowy być na wszystkich
krajówkach.

Propozycja do rozwazenia, ale na razie generalnego zakazu nie ma, a
znakow tez sie nie widuje.

DK-11 na odcinku Poznań-Kórnik chyba od zawsze takie oznakowanie posiada.
Teraz to jest jeszcze bardziej zrozumiałe, bo to jest S11, ale i wcześniej miała.

[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona