Data: 2010-02-01 14:27:00 | |
Autor: Borys Pogoreło | |
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna | |
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,7513760,Czy_droga_z_Wroclawia_do_Poznania_bedzie_niebezpieczna.html Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna Karolina Drogowska 2010-02-01, ostatnia aktualizacja 2010-01-31 19:24 Droga z Wrocławia do Poznania po remoncie miała być bezpieczniejsza, ale raczej nie będzie. Na jej części zastosowano bowiem przestarzałe rozwiązania, które krytykują eksperci, a Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zakazuje. Mimo to przebudowa trwa i raczej nikt jej nie zatrzyma Chodzi o przekrój drogi krajowej nr 5 między Wrocławiem i Trzebnicą. Modernizacja polega tam m.in. na dobudowaniu po obu stronach dwumetrowych poboczy. Powstaną one wyłącznie poza małymi miejscowościami znajdującymi się na tej trasie. Tymczasem w listopadzie 2005 roku GDDKiA zakazała ich stosowania ze względów bezpieczeństwa. W zamian zaleca przekrój 2+1, czyli dwa pasy w jednym kierunku i jeden w przeciwnym. Prof. Tadeusz Sandecki z Instytutu Dróg i Mostów Politechniki Warszawskiej chwali ten zakaz: - Rozwiązanie z poboczami jest przestarzałe. Takich dróg już się w Europie nie buduje. Niemcy z nich zrezygnowali, bo ich badania wykazały, że co prawda zarówno na drogach z szerokim poboczem, jak i na tych o przekroju 2+1 dochodzi do podobnej liczby wypadków, ale na tych z poboczami są one o wiele tragiczniejsze. Potwierdza to Jacek Gacparski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad: - Do najtragiczniejszych wypadków dochodzi tam, bo kierowcy zapominają, że nie można przekraczać bocznych linii ciągłych. Robią to, by ułatwić wyprzedzanie innym. Ale jadąc "okrakiem", mogą wpaść na ludzi sprzedających grzyby czy jagody albo na grupę pieszych za zakrętem. Odnawiając te drogi w ten sposób, powielamy błąd sprzed 30 lat. Przeciw poboczom protestują też mieszkańcy miejscowości między Wrocławiem i Trzebnicą. Remigiusz Jarmołkiewicz z Ligoty Pięknej uważa, że jazda tą trasą będzie po przebudowie niebezpieczniejsza: - Bo to nie jest tylko droga tranzytowa, ale również lokalna. My poruszamy się na krótkich dystansach z ograniczoną prędkością. Tymczasem szerokie pobocze zachęca innych kierowców do szybkiej jazdy. Oni często spychają nas na pobocze. Takie rozwiązanie sprzyja też wyprzedzaniu na trzeciego albo czwartego. Dlaczego więc mimo tych zastrzeżeń przebudowa jest kontynuowana? Bo projekt jej modernizacji zatwierdzono na początku 2005 roku, a zalecenie, by nie stosować poboczy, GDDKiA wydała dopiero w listopadzie 2005 roku. - Więc już po formalnym zatwierdzeniu projektu, a prawo nie działa wstecz - tłumaczy Jacek Oszytko, wicedyrektor wrocławskiego oddziału GDDKiA. Autorem projektu remontu jest firma Dromost. Jej wiceprezes Marek Kruszewski, twierdzi, że zmiana na jezdnię 2+1 wymagałaby sporządzenia nowego projektu i pozyskania dodatkowego terenu na wykonanie koniecznych przy tym rozwiązaniu dróg dojazdowych do posesji indywidualnych. Tymczasem inwestycja jest już realizowana, a na znacznych fragmentach prace są bardzo zaawansowane. Oszytko broni też rozwiązania z poboczami: - Na tej trasie są one lepszym pomysłem, ze względu na konieczność zastosowania lewoskrętów umożliwiających dojazd do bocznych ulic. W przypadku drogi 2+1 kierowca jadący lewym pasem nie może skręcać w lewo, ponieważ groziłoby to kolizją. Ale Jarmołkiewicz uważa, że lewoskręty nie wszędzie są potrzebne. - Na przykład na odcinku Psary -Kryniczno są tylko zjazdy na tereny rolne, które są dostępne również z innych dróg gminnych. Dlaczego tam nie wprowadza się zmian? - pyta. Czy w przyszłości zmiana przekroju drogi jest jednak możliwa? Prof. Sandecki, twierdzi, że tak, i przytacza przykład Niemiec, gdzie wiele dróg już po wybudowaniu poboczy przekształcono na przekrój 2+1. Na razie GDDKiA obiecuje jednak zastosować na tym odcinku rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo: - Linie krawędziowe będą ciągłe i kierowcy nie będą mogli ich przekraczać. Zlikwidujemy też ostre zakręty, przebudujemy skrzyżowania, wydzielając na nich lewoskręty, i postawimy bariery energochłonne. Powstaną też nowe chodniki z wydzielonymi ciągami pieszo-rowerowymi. W wielu przypadkach będą się znajdować za rowem, czyli poza koroną drogi. Za trzy lata od ruchu tranzytowego uwolni tę trasę droga S5, która będzie się łączyć z "piątką". Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- I teraz tak się zastanawiam... Czy GW wrocławska pierd... jak zawsze, czy gdaka poszła po rozum do głowy? Tylko czy faktycznie gdzieś budują nowe drogi 2+1? -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl |
|
Data: 2010-02-01 10:56:41 | |
Autor: Pszemol | |
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będz ie niebezpieczna | |
"BorysPogoreło" <borys@pl.edu.leszno> wrote in message news:hbzvqt2yh20t$.1e1jli0gg8mgg$.dlg40tude.net...
W zamian zaleca przekrój 2+1, czyli Ma ktoś obrazek jak to miałoby wyglądać? Bo ciężko mi to sobie wyobrazić? Poza tym, droga główna, taka pomiędzy miastami, powinna mieć moim zdaniem co najmniej 4 pasy: czyli 2 pasy do ruchu w każdą stronę... Przy każdym skrzyżowaniu powinna być poszerzona aby zapewnić 5 pas w środku, po obu stronach skrzyżowania, dla skręcających w lewo i czekających z migaczem na przerwę w ruchu umożliwiających skręt. Wtedy nie byłoby problemu ze spychaniem powolnych na pobocze - jechaliby prawym pasem a szybcy lewym. Pobocze mogłoby być wtedy wąskie, dla ruchu rower/pieszy. |
|
Data: 2010-02-01 18:04:16 | |
Autor: Borys Pogoreło | |
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna | |
Dnia Mon, 1 Feb 2010 10:56:41 -0600, Pszemol napisał(a):
W zamian zaleca przekrój 2+1, czyli http://www.dk16-elk-augustow.pl/userfiles/image/2plus1.jpg Poza tym, droga główna, taka pomiędzy miastami, Docelowo tam będzie równoległa S5. Ale do tego czasu trzeba tłuc się DK5. -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl |
|
Data: 2010-02-01 11:34:05 | |
Autor: Pszemol | |
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będz ie niebezpieczna | |
"BorysPogoreło" <borys@pl.edu.leszno> wrote in message news:1syt3mkd0evci.15a4hawysjopl.dlg40tude.net...
Dnia Mon, 1 Feb 2010 10:56:41 -0600, Pszemol napisał(a): A to dosyć dziwne... czemu np. jadąc do Zakopanego miałbym mieć fajnie, bo autobusy łatwo wyprzedzę lewym pasem ale już powrót miałby być katastrofą, bo tylko jeden pas będzie??? Skąd taki brak symetrii i czemu to ma niby służyć? Poza tym, droga główna, taka pomiędzy miastami, Problem z autostradami jest taki, że bardzo drogo kosztują... Wymagają ślimakowych, bezkolizyjnych skrzyżowań. Wymagają biegnących równolegle dróg lokalnych, itp, itd. Czemu nie zrobić drogi 4 pasowej która nie jest autostradą? Wiadomo, że będzie kosztować więcej niż 2 pasowa, bo i lądu więcej trzeba wykupić i materiałów zużyć więcej, ale znowu autostrady wszędzie być nie może i nie trzeba (po co np. autostrada z Krakowa do Zakopca?) i wystraczyłaby taka droga 4 pasowa z poszerzeniami na 5 pasów przy skrzyżowaniach z "wysepkami" w środku do bezpiecznego skrętu w lewo bez pośpiechu. |
|
Data: 2010-02-01 18:42:55 | |
Autor: Borys Pogoreło | |
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna | |
Dnia Mon, 1 Feb 2010 11:34:05 -0600, Pszemol napisał(a):
A to dosyć dziwne... czemu np. jadąc do Zakopanego miałbym Pasy zmieniają się naprzemiennie co kilka kilometrów. Czemu nie zrobić drogi 4 pasowej która nie jest autostradą? Nad tym sobie głowy łamała cała grupa i niczego nie wymyśliła. Musisz pytać w GDDKiA. -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl |
|
Data: 2010-02-01 12:57:12 | |
Autor: Pszemol | |
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będz ie niebezpieczna | |
"BorysPogoreło" <borys@pl.edu.leszno> wrote in message news:1pfk1bwc2k1xl.1srgury61lx2m$.dlg40tude.net...
Dnia Mon, 1 Feb 2010 11:34:05 -0600, Pszemol napisał(a): A to musi być nieźle wkur***ce :-) Jadę sobie ładnie lewym pasem 90km/h a tu nagle pas się kończy i trzeba pyrkać za autobusem 60km/h. Czemu nie zrobić drogi 4 pasowej która nie jest autostradą? Bo wszyscy bałamucą się autostradami... Wszyscy się na autostrady łakomią a że są drogie to ich nikt nie buduje i w efekcie dupa zbita jest i dalej sie 5 godzin jedzie na narty do Zakopca w weekend :-( |
|
Data: 2010-02-01 20:55:44 | |
Autor: J.F. | |
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna | |
On Mon, 1 Feb 2010 12:57:12 -0600, Pszemol wrote:
Bo wszyscy bałamucą się autostradami... Tych autostrad powolutku przybywa. Jakze pieknie sie teraz jedzie z wrocka do Krakowa, Berlina czy Drezna :-) J. |
|
Data: 2010-02-01 21:08:04 | |
Autor: Cavallino | |
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będz ie niebezpieczna | |
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:
A to musi być nieźle wkur***ce :-) Wręcz przeciwnie. Jadę sobie ładnie lewym pasem I tu jest błąd. Jechać masz prawym, a lewym tylko wyprzedzać. 90km/h a tu nagle pas się kończy i trzeba pyrkać za autobusem 60km/h. Wolisz cały czas 60 km/h? |
|
Data: 2010-02-01 15:02:39 | |
Autor: Pszemol | |
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będz ie niebezpieczna | |
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote in message news:hk7cb3$uv9$1news.onet.pl...
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news: Mówimy o pasach o długości 2-3km... Jadąc 130km/h muszę lewym, bo nie ma czasu na zjeżdzanie na prawy skoro widzę od razu że na prawym dryndoli się 500m przede mną 60km/h autobus? Po co miałbym wjechać na te 2 sekundy na prawy pas i zmieniając pas ryzykować wypadek? :-) 90km/h a tu nagle pas się kończy i trzeba pyrkać za autobusem 60km/h. Nie, wolę jechać 4-pasmówką na której ciężarowe i autobusy z traktorami jadą prawym a osobowe jadą szybciej lewym. No chyba że jest pusta droga to wtedy jadą szybko prawym :-) |
|
Data: 2010-02-01 19:31:20 | |
Autor: Michal Jankowski | |
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna | |
Borys Pogoreło <borys@pl.edu.leszno> writes:
Dnia Mon, 1 Feb 2010 11:34:05 -0600, Pszemol napisał(a): Ja jeszcze pamietam drogi z trzema pasami i bez zadnych ciaglych linii - srodkowy pas byl pasem do wyprzedzania na calej dlugosci w obydwu kierunkach. Ale to za Gomulki... MJ |
|
Data: 2010-02-01 19:19:25 | |
Autor: J.F. | |
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będz ie niebezpieczna | |
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w
Problem z autostradami jest taki, że bardzo drogo kosztują... Bo nie mozna jej w poprzek przejechac, ani w lewo skrecic itp .. 4 pasowa z poszerzeniami na 5 pasów przy skrzyżowaniach Przy wiekszym natezeniu ruchu to nie wystarczy. Trzeba jeszcze swiatla dodac. A przeciez nie tylko male osobowki jezdza - musialyby sie ciezarowki zmiescic, i traktor z dwoma przyczepami. Zdecydowanie swiatla .. i fotoradar lub kamera :-) J. |
|
Data: 2010-02-01 13:05:42 | |
Autor: Pszemol | |
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będz ie niebezpieczna | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:hk75v4$8s8$1news.onet.pl...
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w Acha. A jednopasową z szerokim poboczem na której BWM wyprzedza malucha na skrzyżowaniu spychając go na pobocze już da się przejechać i w lewo skręcić? :-) Ja myślę że 4-pasową też "można" w poprzek przejechać, tylko nieco trudniej jest - dłużej na dziurę trzeba czekać. Ale i to można rozwiązać zakazując ruchu w poprzek 4 pasówki i nakazać wszystkim skręt w prawo po czym 1/2km po obu stronach skrzyżowania zrobić zawrotkę U-turn i w ten sposób masz w miarę bezkolizyjne rozwiązanie. Skręcając w lewo lub jadąc na wprost z bocznej drogi marwisz się tylko 2 pasami na raz - a że robisz to dwa razy zamiast raz na 2 pasmówce? No cóż - ale masz za to lepiej przepustową drogą główną. Bez świateł, bez fotoradarów i bez wielkich problemów... Co o tym myślisz? |
|
Data: 2010-02-01 20:52:11 | |
Autor: J.F. | |
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna | |
On Mon, 1 Feb 2010 13:05:42 -0600, Pszemol wrote:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message Dlatego slyszales - nie bedzie wolno zjezdzac na pobocze :-) Poza tym na takiej drodze BMW pojedzie 120, a na 4-ro pasowej 180 :-) Ja myślę że 4-pasową też "można" w poprzek przejechać, Wszystko oczywiscie zalezy od natezenia ruchy, ale przy duzym jest to naprawde trudne. A "dluzej poczekac" oznacza pare godzin. A przy malym natezeniu to i na 2 pasach mozna wyprzedzac :-) Ale i to można rozwiązać zakazując ruchu w poprzek 4 pasówki Nie masz, bo jak wielka musi byc zawrotka zeby duza ciezarowka dala rade ? To raczej skrzyzowanie trzeba zrobic w postaci ronda, ktore tez pieknie wymusza zwolnienie. J. |
|
Data: 2010-02-01 15:05:12 | |
Autor: Pszemol | |
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będz ie niebezpieczna | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:umbem5heobuaaqnjl6rog50pranfv9m3i24ax.com...
Ale i to można rozwiązać zakazując ruchu w poprzek 4 pasówki Pamiętaj, że masz z każdej strony 2 pasy do jazdy w jednym kierunku. A więc zawrotkę masz z trzeciego pasa (tego do skętu w lewo) i masz dwa pasy (plus ewentualnie pobocze) do manewru. Zakładam że mamy do czynienia z boczną wiejska droga przecinającą drogę główną, 4-pasową. Tam TIRów z przyczepami nie powinno być. |
|
Data: 2010-02-01 22:38:19 | |
Autor: J.F. | |
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna | |
On Mon, 1 Feb 2010 15:05:12 -0600, Pszemol wrote:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message A fabryki, sklady, i skupy zboza to tylko przy autostradach i bocznicach maja byc ? J. |
|
Data: 2010-02-01 22:42:38 | |
Autor: Marcin Jan | |
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznan ia będzie niebezpieczna | |
Pszemol pisze:
/..../ Problem z autostradami jest taki, że bardzo drogo kosztują... hej coś w tym jest ale zapominasz o polskiej rzeczywistości. Na takiej drodze ludzie jeździliby z prędkością autostradową lub większą. A wtedy każdy wypadek to rzeźnia. Taka droga o jakiej piszesz jest na odcinku Gliwice -Bytom DK 88 co prawda ma bezkolizyjne skrzyżowania ale nie ma pasa zielonego po środku, jest tylko podwójna ciągła. Dużo ludzi jeździ tam o wiele za szybko, to też praktycznie na całym odcinku jest ograniczenia do 70 km/h a w jednym miejscu to i czarny punkt się pojawiał. Pozdrawiam marcin |
|
Data: 2010-02-02 00:43:19 | |
Autor: Borys Pogoreło | |
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznan ia będzie niebezpieczna | |
Dnia Mon, 01 Feb 2010 22:42:38 +0100, Marcin Jan napisał(a):
hej coś w tym jest ale zapominasz o polskiej rzeczywistości. Na takiej drodze ludzie jeździliby z prędkością autostradową lub większą. A wtedy każdy wypadek to rzeźnia. Może nie autostradową, ale byłoby niewesoło. Za Lesznem w kierunku Wrocławia jest DOL - 2+2 z poboczami. Posiada jeden lewoskręt, który jest wydzielony z lewego pasa. Spory kawałek dalej jest jeszcze jakiś zjazd do leśniczówki - oczywiście dozwolony jest tam tylko skręt w prawo z pasa w drugą stronę. Ale oczywiście nasz dzielny naród miał to w dupie i skręcał również w lewo - aż ktoś nie zauważył, że gość na lewym pasie stoi w miejscu i mu się wbił z pełną prędkością w tył. Ten uderzony zaś wpadł pod auto jadące z naprzeciwka - śmierć na miejscu, z auta nic nie zostało. Teraz tam są barierki przez całą długość odcinka + próg w tym miejscu. Ale co to dla naszych - w miejscu gdzie jest ten skręt próg już został wyrwany. -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl |
|
Data: 2010-02-02 01:35:31 | |
Autor: J.F. | |
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna | |
On Tue, 2 Feb 2010 00:43:19 +0100, Borys Pogoreło wrote:
Dnia Mon, 01 Feb 2010 22:42:38 +0100, Marcin Jan napisał(a): To zobacz jak sie jezdzi po osemce do Warszawy :-) Za Lesznem w kierunku Wrocławia jest DOL - 2+2 z poboczami. Posiada jeden A gdyby chciec przestrzegac to gdzie mozna zawrocic i ile trzeba nadlozyc ? Teraz tam są barierki przez całą długość odcinka + próg w tym miejscu. Ale Barierka na A4 tez niezle pogieta, mimo ze zadnego skretu tam nie ma :-) J. |
|
Data: 2010-02-02 09:09:52 | |
Autor: Heraklit | |
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna | |
Był 2 luty (wtorek), gdy o godzinie 1:35 *J.F.* w pocie czoła
naskrobał(a): A gdyby chciec przestrzegac to gdzie mozna zawrocic i ile trzeba500 - 600m (stacja benzynowa). -- Pozdrawiam, Post stworzono 2010-02-02 09:08:53 |
|
Data: 2010-02-02 00:00:37 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna | |
Dnia Mon, 1 Feb 2010 11:34:05 -0600, Pszemol napisał(a):
A to dosyć dziwne... czemu np. jadąc do Zakopanego miałbym A może tak wysil swą główkę i wymyśl jak ominąć Twój wydumany problem? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-02-01 18:41:09 | |
Autor: Cavallino | |
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będz ie niebezpieczna | |
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:hk6c19.4cs.0poczta.onet.pl...
"BorysPogoreło" <borys@pl.edu.leszno> wrote in message news:hbzvqt2yh20t$.1e1jli0gg8mgg$.dlg40tude.net... Tak jak na całym świecie, albo u nas na podjazdach pod górki. Trzeci pas naprzemiennie dla obu kierunków.
Tam akurat tą funkcję będzie spełniała S5. |
|
Data: 2010-02-01 13:06:45 | |
Autor: Pszemol | |
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będz ie niebezpieczna | |
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote in message news:hk73nl$21d$1news.onet.pl...
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:hk6c19.4cs.0poczta.onet.pl... Na podjazdach pod górki pojawia się dodatkowy pas z prawej. Poza tym, droga główna, taka pomiędzy miastami, Jak ją wreszcie wybudują... pewnie jakoś w 2067 roku... |
|
Data: 2010-02-01 14:30:09 | |
Autor: Cavallino | |
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będz ie niebezpieczna | |
Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:
I teraz tak się zastanawiam... Czy GW wrocławska pierd... jak zawsze, czy Tak, ten +1 to pas wyłączony z ruchu pośrodku jezdni. ;-) |
|
Data: 2010-02-01 14:35:02 | |
Autor: Grejon | |
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznan ia będzie niebezpieczna | |
Borys Pogoreło pisze:
I teraz tak się zastanawiam... Czy GW wrocławska pierd... jak zawsze, czy Obwodnica Siedlec. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ |
|
Data: 2010-02-01 18:52:26 | |
Autor: J.F. | |
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będz ie niebezpieczna | |
Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,7513760,Czy_droga_z_Wroclawia_do_Poznania_bedzie_niebezpieczna.html No coz ... temat na dluzsze narzekanie. Czy mi sie wydaje, czy do Poznania ma biec jakas inna droga, bo ta, nawet zmodernizowana, to bylby smiech. Niemcy z nich zrezygnowali, bo ich badania wykazały, że co prawda zarówno Niemcy to chyba jednak postawili na drogi 3+3 :-) Potwierdza to Jacek Gacparski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Zachodzi wiec pytanie - po ch* te szerokie pobocza, skoro na nich jezdzic nie wolno ? Zeby grzybiarze mieli sie gdzie rozlozyc ? I kto dal PJ tym ludziom, ze nie widza przeszkody na pasie na ktorym jada ? Autorem projektu remontu jest firma Dromost. Jej wiceprezes Marek Cos mi sie wydaje ze nowy projekt bylby potrzebny tylko na malowanie. Oszytko broni też rozwiązania z poboczami: - Na tej trasie są one lepszym Co oni p* ? Przeciez na takiej drodze zaraz wydziela pas do lewoskretu. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- Mysle ze dziennikarze p* jak zwykle. Oni juz nie potrafia inaczej, albo im sie nie oplaca :-( A gdaka to swoja droga- pozniej sie dowiemy gdzie poszli. Albo sie nie dowiemy. Tylko czy faktycznie gdzieś budują nowe drogi 2+1? Troche tego jest, chocby obwodnica Trzebnicy. Jesli chodzi o moje zdanie: - 2+1 .. owszem, pod te trzebnickie gorki to moze i dobre, ale jak sie trafi jakis traktor, to wszyscy pojada 25. chyba ze zrobia oddzielenie linia przerywana, tak jak bylo np na 8-ce kolo Zabkowic - ciekaw jestem na ile to jest jest bezpieczne. Ale tak nie zrobia, przyjdza "drogi zaufania" i zrobia z tego 1+1 plus podwojna ciagla i w obie strony pojada wszyscy tyle ile najwolniejszy. - szerokie pobocza i policja pilnujaca zeby na nie przypadkiem nie zjechac to jakies nieporozumienie. Co to ma dac ? dac waskie pobocza z dozwolonym zjazdem i tablice jak Austrii "trzymac sie prawej krawedzi jezdni". W dzien moze niektorzy grzecznie zjada na pobocze, w nocy bedzie miejsce dla rowerow i pieszych, a pasy na tyle szerokie ze moze da sie wyprzedzic. Akurat na tej drodze to najlepiej by zrobili jakby sie szarpneli na 4 pasy i waskie pobocza. Tam sa krotkie odcinki po kilometr-dwa miedzy wioskami, zrobic taka "wyprzedzajke", zredukowac do 2 pasow przed wioska. Moga troche rolnicy protestowac ... najlepiej jakby z innej strony dojezdzali, po co maja bloto nanosic :-) J. |
|
Data: 2010-02-01 19:41:24 | |
Autor: Borys Pogoreło | |
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna | |
Dnia Mon, 1 Feb 2010 18:52:26 +0100, J.F. napisał(a):
Tylko czy faktycznie gdzieś budują nowe drogi 2+1? To raczej z przymusu. Takich 2+1 pod górkę to trochę widziałem, ale na płaskim - żadnej. Jesli chodzi o moje zdanie: Tam AFAIR są drogi dla ruchu powolnego. Zresztą zobacz sam: http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geocode=&q=trzebnica&sll=37.0625,-95.677068&sspn=43.983628,81.474609&ie=UTF8&hq=&hnear=Trzebnica,+Trzebnicki,+Dolno%C5%9Bl%C4%85skie,+Polska&ll=51.299235,17.03633&spn=0.00426,0.009946&t=h&z=17 I do tego dróch polnych mnóstwo. Ale tak nie zrobia, przyjdza "drogi zaufania" i zrobia z tego 1+1 plus podwojna ciagla i w obie strony pojada wszyscy tyle ile najwolniejszy. Już raczej więcej nie spieprzą przez te trzy lata (minimum niestety, bo jak w 2012 skończą to będzie cud przy obecnym zaawansowaniu). Jak już będzie S5 to niech sobie robią "drogę zaufania" bo jedynie ruch lokalny tam będzie się kręcił. - szerokie pobocza i policja pilnujaca zeby na nie przypadkiem nie zjechac to jakies nieporozumienie. Co to ma dac ? "Dobrze wydane pieniądze" ;) Akurat na tej drodze to najlepiej by zrobili jakby sie szarpneli na 4 pasy i waskie pobocza. Tam sa krotkie odcinki po kilometr-dwa miedzy wioskami, zrobic taka "wyprzedzajke", zredukowac do 2 pasow przed wioska. Moga troche rolnicy protestowac ... najlepiej jakby z innej strony dojezdzali, po co maja bloto nanosic :-) Pozabijaliby się na tych krótkich odcinkach próbując za wszelką cenę wyprzedzić. Tam jest spory ruch i każda możliwość wyprzedzania jest cenna. Ostatnio jechałem tam od Wysokiego Kościoła za jakąś pizdą 60km/h + zwalnianie przed każdą nierównością. Z naprzeciwka sznur aut, możliwość wyprzedzenia dopiero w Psarach. Choć może gdyby *każdy* odcinek między wioskami tak przebudować to nie byłoby tak źle, bo ruch by się jakoś rozłożył... -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl |
|
Data: 2010-02-01 21:01:33 | |
Autor: J.F. | |
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna | |
On Mon, 1 Feb 2010 19:41:24 +0100, Borys Pogoreło wrote:
Dnia Mon, 1 Feb 2010 18:52:26 +0100, J.F. napisał(a): W Bulgarii takie byly. U nas na plaskim tez nie widzialem. - 2+1 .. owszem, pod te trzebnickie gorki to moze i dobre, ale jak sie trafi jakis traktor, to wszyscy pojada 25.Tam AFAIR są drogi dla ruchu powolnego. Zresztą zobacz sam: Ale zakazu ruchu traktorow nie ma ? To sie trafi dziadek w maluchu i pojedzie 60 :-) Ale tak nie zrobia, przyjdza "drogi zaufania" i zrobia z tego 1+1 plus podwojna ciagla i w obie strony pojada wszyscy tyle ile najwolniejszy. Zrobia od razu spieprzone. No coz, musimy sobie przed wyborami zadac pytanie - chcemy jezdzic szybciej czy bezpieczniej :-) Akurat na tej drodze to najlepiej by zrobili jakby sie szarpneli na 4 pasy i waskie pobocza. Tam sa krotkie odcinki po kilometr-dwa miedzy wioskami, zrobic taka "wyprzedzajke", zredukowac do 2 pasow przed wioska. Moga troche rolnicy protestowac ... najlepiej jakby z innej strony dojezdzali, po co maja bloto nanosic :-) Tam gdzie jest 2+1 pod gorke jakos sie nie zabijaja Ostatnio jechałem tam od Wysokiego Kościoła za jakąś pizdą 60km/h + kazde takie 4 pasy beda przydatne. J. |
|
Data: 2010-02-02 09:15:49 | |
Autor: Heraklit | |
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna | |
Był 1 luty (poniedziałek), gdy o godzinie 18:52 *J.F.* w pocie czoła
naskrobał(a): I kto dal PJ tym ludziom, ze nie widza przeszkody na pasie na ktorym jada ?pewnie przy dobrej widoczności można w porę zauważyć przeszkodę. A w deszczu, na zakręcie, o zmierzchu, jadąc za wysokim autem przy prędkościach podróżnych jesteś w porę zauważyć i zareagować, by bezpiecznie ominąć przeszkodę? -- Pozdrawiam, Post stworzono 2010-02-02 09:11:19 |
|
Data: 2010-02-01 20:25:49 | |
Autor: Pawel O'Pajak | |
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznan ia będzie niebezpieczna | |
Powitanko,
a Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych Bogu niech beda dzieki, ze ktos robi cos wbrew tej instytucji. Takiej..., nie, nie glupoty, takiego bandytyzmu jak 2+1, albo wielokilometrowe wysepki posrodku drogi, to trzeba miec mentalnosc seryjnego mordercy, zeby wymyslic. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->: > pavel(ten_smieszny_znaczek)aster.pl <<<<******* |
|
Data: 2010-02-01 21:09:34 | |
Autor: Cavallino | |
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będz ie niebezpieczna | |
Użytkownik "Pawel O'Pajak" <opajak1@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hk79ru$2l1$1inews.gazeta.pl...
Powitanko, Dlaczego tak sądzisz? Jeździłeś gdzieś takimi drogami i się nie sprawdzało? |
|
Data: 2010-02-01 21:23:28 | |
Autor: J.F. | |
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna | |
On Mon, 1 Feb 2010 21:09:34 +0100, Cavallino wrote:
Użytkownik "Pawel O'Pajak" <opajak1@gazeta.pl> napisał w wiadomości A zakaz wjazdu traktorow, kombajnow i motorowerow na nich jest ? bo na 1+1 traktor wyprzedzisz przy najblizszej okazji. A tu bedzie linia ciagla. J. |
|
Data: 2010-02-01 23:10:48 | |
Autor: Cavallino | |
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będz ie niebezpieczna | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:vvdem55v53qroooaeucuaeffe8r6t9nlbi4ax.com...
On Mon, 1 Feb 2010 21:09:34 +0100, Cavallino wrote: Aż tak tematu nie analizowałem, IMO powinien takowy być na wszystkich krajówkach. |
|
Data: 2010-02-02 00:38:10 | |
Autor: Borys Pogoreło | |
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna | |
Dnia Mon, 1 Feb 2010 23:10:48 +0100, Cavallino napisał(a):
A zakaz wjazdu traktorow, kombajnow i motorowerow na nich jest ? Jedynyn znany mi znak B-6/8/9 na DK5 stoi tylko przed odcinkiem S5 na trasie Leszno-Poznań. Zaś w okresie żniw i orki można spotkać traktor co kilka kilometrów... -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl |
|
Data: 2010-02-02 01:14:23 | |
Autor: Cavallino | |
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będz ie niebezpieczna | |
Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:1tnb379pjk1ub$.18m7pwepgpmvc$.dlg40tude.net...
Dnia Mon, 1 Feb 2010 23:10:48 +0100, Cavallino napisał(a): Jak jest w Polsce to wiem doskonale. Mówiłem o tym jak być powinno. |
|
Data: 2010-02-02 00:43:05 | |
Autor: J.F. | |
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna | |
On Mon, 1 Feb 2010 23:10:48 +0100, Cavallino wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Propozycja do rozwazenia, ale na razie generalnego zakazu nie ma, a znakow tez sie nie widuje. J. |
|
Data: 2010-02-02 01:15:27 | |
Autor: Cavallino | |
[press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będz ie niebezpieczna | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:
A zakaz wjazdu traktorow, kombajnow i motorowerow na nich jest ? DK-11 na odcinku Poznań-Kórnik chyba od zawsze takie oznakowanie posiada. Teraz to jest jeszcze bardziej zrozumiałe, bo to jest S11, ale i wcześniej miała. |
|