Data: 2014-08-19 23:19:41 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Czemu nie nad | |
http://en.wikipedia.org/wiki/Podded_engine
Tak sie zastanawiam: Jak wiadomo lotniczy profil skrzydla ma wymusic Dla powstawania siły nośnej zdecydowanie (i to wielce) bardziej istotny jest przepływ nad skrzydłem. Dlatego np w samolotach wojskowych cały sprzęt typu rakiety, działka, zbiorniki z paliwem, itd, się umieszcza pod skrzydłami. No OK, czemu zatem "odkurzacze" podpiete sa pod skrzydlami, a nie nad? Nad skrzydłem bywają w hydroplanach http://www.uh.edu/engines/epi2443.htm i nie tylko :) http://www.gizmag.com/hf-120-ge-honda-aero-engines/29528/ ale nie jest to najlepszy pomysł. Utrudnia dostęp, i jak widać wysięgnik musi być długi, by nie zaburzał zbytnio opływu. Albo mogą być przed krawędzią natarcia http://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-72 są wysoko, co jest ważne w radzieckich warunkach - przy startowaniu z lotnisk trawiastych, z zanieczyszczonych pasów itd |
|
Data: 2014-08-24 19:58:19 | |
Autor: J.F. | |
Czemu nie nad | |
Dnia Tue, 19 Aug 2014 23:19:41 +0200, /dev/SU45 napisał(a):
http://en.wikipedia.org/wiki/Podded_engine trudno aby bomby umieszczac nad skrzydlami. Albo odrzucane zbiorniki paliwa. W czasach 2WS przypomne ze km byly w skrzydlach, silniki tez czesto byly na srodku skrzydla, i smigla dmuchaly z dwoch stron. Oprocz zaklocania moze byc jescze kwestia predkosci - po gornej stronie nieco wieksza, rakiety wiekszy opor stawiaja. No OK, czemu zatem "odkurzacze" podpiete sa pod skrzydlami, a nie nad?Nad skrzydłem bywaj± w hydroplanach Ze zrozumialych wzgledow. http://www.gizmag.com/hf-120-ge-honda-aero-engines/29528/ No, rakiety tez lepiej podwieszac, niz windowac gdzies na gore :-) Albo mog± być przed krawędzi± natarcia No i jeszcze uklad z tylu, jak w Tu-154. Wady to chyba wiekszy halas w kabinie. J. |
|