Data: 2010-02-25 14:55:02 | |
Autor: marcin | |
Cyfra+ i aneks do umowy przez telefon | |
Witam,
23.02.2010 trochę nieopatrznie, w rozmowie telefonicznej zgodziłem się na zaproponowany mi aneks do umowy - pakiet podstawowy i HBO ze zniżką 30% (rabat na 9 miesięcy) oraz C+ za 9,90zł (przez cały okres), a umowa ulega przedłużeniu o kolejne 13 miesięcy. Po przemyśleniu tej oferty doszedłem do wniosku, że jakaś rewelacyjna to ona nie jest. Przypomniałem sobie również, że przy umowach zawieranych na odległość (w tym przypadku telefonicznie) mam prawo do rezygnacji z takiej umowy w ciągu 10 dni bez podania przyczyny. Czy mogę odstąpić od aneksu? Czy mógłby ktoś to potwierdzić bądź zaprzeczyć? |
|
Data: 2010-02-25 15:00:21 | |
Autor: marcin | |
Cyfra+ i aneks do umowy przez telefon | |
Dodam jeszcze, że napisałem rezygnację powołując się na Art. 56 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne a w odpowiedzi otrzymałem mail'a o treści:
odpowiadając na e-mail, uprzejmie informuję, że podczas rozmowy telefonicznej 23 lutego 2010 roku wyraził Pan zgodę na kontynuację Umowy. Zgodnie z przekazanymi informacjami Umowa została przedłużona na pakiet Podstawowy + na 13 miesięczny Okres Minimalny. Podstawą prawną dla uznania ustnego oświadczenia jest Art. 60 Kodeksu Cywilnego, zgodnie, z którym wola osoby dokonującej czynności prawnej, może być wyrażona przez każde zachowanie tej osoby, które ujawnia jej wolę w sposób dostateczny. Takim sposobem jest również ustne oświadczenie. Informuję również, że Okres Minimalny Pana kontraktu upływa 30 czerwca 2011 roku. Rozwiązanie Umowy możliwe jest na podstawie przesłanego do CYFRY+ wniosku, listem poleconym, na miesiąc kalendarzowy wcześniej, czyli do 31 maja 2011 roku. |
|
Data: 2010-02-25 15:53:40 | |
Autor: Robert_J | |
Cyfra+ i aneks do umowy przez telefon | |
odpowiadając na e-mail, uprzejmie informuję, że podczas rozmowy telefonicznej 23 lutego 2010 roku wyraził Pan zgodę na kontynuację Umowy. Zgodnie z przekazanymi informacjami Umowa została przedłużona na pakiet Podstawowy + na 13 miesięczny Okres Minimalny. Zapytaj ich na jakiej podstawie twierdzą, że to byłeś Ty. Rozmowa telefoniczna ma to do siebie, że z reguły trudno potwierdzić tożsamość rozmówcy ;-). |
|
Data: 2010-02-25 18:29:57 | |
Autor: L | |
Cyfra+ i aneks do umowy przez telefon | |
Zapytaj ich na jakiej podstawie twierdzą, że to byłeś Ty.czy ja wiem czy tak trudno ? przedewszustkim jest czlowiek przepytany dość dokładnie o dane osobowe dla werefikacji , poza tym gdy jest już uzgodniony jakiś tam consensus do pada formułka mająca zapewne swoje pokrycie że to oświadczenie woli jest nagrywane i konsultant czyta po kolei punkty zgodnionej umowy pytając co rusz czy ów punkt akceptujesz - zawszeć to jakis dowód "w sprawie " - czyż nie tak było Marcinie ? |
|
Data: 2010-02-25 20:28:54 | |
Autor: marcin | |
Cyfra+ i aneks do umowy przez telefon | |
L pisze:
czyż nie tak było Marcinie ? Z tymi danymi osobowymi to nie do końca, bo zostałem zapytany jedynie o imię i nazwisko, które najpierw podał konsultant. Wiem natomiast, że nie zostałem poinformowany o tym, że rozmowa była rejestrowana. -- Pozdrawiam. Marcin. |
|
Data: 2010-02-25 20:35:01 | |
Autor: Cavallino | |
Cyfra+ i aneks do umowy przez telefon | |
Użytkownik "marcin" <cq@nospam.pl> napisał w wiadomości news:hm6jcf$f8d$1node2.news.atman.pl...
L pisze: Ściemniasz, ale i tak nie ma to większego znaczenia. Pytanie jest jedno - czy przysługuje Ci prawo do odstąpienia od tej umowy. Z tytułu jak podałeś, że zawarta była na odległość. Był tu już taki wątek - OIDP konkluzja była taka, że Cyfra może się obronić, twierdząc że niekoniecznie. Poszukaj w archiwum. |
|
Data: 2010-02-25 22:48:01 | |
Autor: marcin | |
Cyfra+ i aneks do umowy przez telefon | |
Cavallino pisze:
Z tymi danymi osobowymi to nie do końca, bo zostałem zapytany jedynie o imię i nazwisko, które najpierw podał konsultant. Wiem natomiast, że nie zostałem poinformowany o tym, że rozmowa była rejestrowana. Prawda jest taka, że jak ja dzwoniłem do Cyfry ok. 2 tygodnie temu to na początku połączenie byłem poinformowany o rejestrowaniu rozmów a później konsultant dokładnie sprawdził moje dane. Jeśli natomiast chodzi o anulowanie aneksu cyt. "Cyfra może się obronić, twierdząc że niekoniecznie" to bardzo ciekawe podejście do jednoznacznych zapisów: Ustawy o Prawie Telekomunikacyjnym Art. 56 oraz Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny Dz.U. Nr 22 poz. 271 Art. 7.1 -- Pozdrawiam. Marcin. |
|
Data: 2010-02-25 22:59:14 | |
Autor: Cavallino | |
Cyfra+ i aneks do umowy przez telefon | |
Użytkownik "marcin" <cq@nospam.pl> napisał w wiadomości news:
Jeśli natomiast chodzi o anulowanie aneksu cyt. "Cyfra może się obronić, twierdząc że niekoniecznie" to bardzo ciekawe podejście do jednoznacznych zapisów: Ustawy o Prawie Telekomunikacyjnym Art. 56 oraz Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny Dz.U. Nr 22 poz. 271 Art. 7.1 Ale archiwum czytałeś, czy też chcesz powiedzieć, że coś źle pamiętam? W każdym razie dyskutuj z tamtejszymi opiniami, nie zabijaj posłańca. |
|
Data: 2010-02-25 23:08:33 | |
Autor: marcin | |
Cyfra+ i aneks do umowy przez telefon | |
Cavallino pisze:
Ściemniasz, ale i tak nie ma to większego znaczenia. Z tym "ściemniasz" to nie wiem na jakiej podstawie to stwierdzasz, chyba, że jesteś pracownikiem Cyfry i to Ty ze mną podpisywałeś aneks. Poszukaj w archiwum. Szukałem w archiwum tylko jak zwykle nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Wszystkie wątki w tej kwestii - tu na grupie jak i na innych forach - sugerują, że Cyfra uparła się przy swoim. Jedynym rozwiązaniem było założenie sprawy w sądzie, na co (w naszych realiach) nikt się nie zdecydował i ludzie płacą. Czyli po raz kolejny widać dla kogo są przepisy prawa - na pewno nie dla Kowalskiego. Cyfra lub inny koncern na reklamację powinni odpisywać wprost: Mamy inne zdanie w tej kwestii i co Pan nam zrobi? -- Pozdrawiam. Marcin. |
|
Data: 2010-02-26 08:02:18 | |
Autor: irek | |
Cyfra+ i aneks do umowy przez telefon | |
W dniu 2010-02-25 23:08, marcin pisze:
Cavallino pisze:Kolego marcin, w takich sprawach proponuje kontakt telefoniczny lub mailowy z rzecznikiem konsumentów. Lista takich rzeczników jest na stronie: http://uokik.gov.pl/rzecznicy_konsumentow.php Korzystałem 2 razy by wyjaśnić wątpliwości tego typu, a kilka dni temu pomogli mojemu koledze wyrwać od producenta mebli kilkaset zł za spartolone meble. Irek |
|