Data: 2013-01-29 17:16:13 | |
Autor: Marcin N | |
Co siÄ™ dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
W TV mówią, że samoloty mogą być uziemione nawet przez rok.
Toż to ekonomiczna masakra będzie dla producenta. Na czym polega problem Boeingów 787? -- MN |
|
Data: 2013-01-29 17:18:37 | |
Autor: Paweł Hanke | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
W dniu 2013-01-29 17:16, Marcin N pisze:
W TV mówi±, że samoloty mog± być uziemione nawet przez rok.Problem jest w tym, że występuje u nich bardzo dużo chorób wieku dziecięcego. -- Paweł |
|
Data: 2013-01-29 21:14:32 | |
Autor: Marcin N | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
W dniu 2013-01-29 17:18, Paweł Hanke pisze:
W dniu 2013-01-29 17:16, Marcin N pisze: Serio? Teraz rok będzie uziemiony z powodu drobnych ustereczek? Dla mnie to jakie¶ nieporozumienie. -- MN |
|
Data: 2013-01-29 21:43:46 | |
Autor: J.F. | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
Dnia Tue, 29 Jan 2013 21:14:32 +0100, Marcin N napisał(a):
W dniu 2013-01-29 17:18, Paweł Hanke pisze: Jesli wymaga to przeprojektowania baterii akumulatorow, to kto wie .. J. |
|
Data: 2013-01-29 21:53:43 | |
Autor: mkarwan | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:frb5oi0qiblf.1v9sjetbifuys.dlg40tude.net...
Serio? Teraz rok będzie uziemiony z powodu drobnych ustereczek? Dla mnieNa czym polega problem Boeingów 787?Problem jest w tym, że występuje u nich bardzo dużo chorób wieku Boeing jest producentem akumulatorów? |
|
Data: 2013-01-29 22:13:36 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
Boeing jest producentem akumulatorów? Nie, ale to nie ma znaczenia. Cały system może wymagać przeprojektowania. Ogólnie to s± skutki koncepcji samolotu "all-electric" i zredukowania instalacji hydraulicznej aby oszczędzić na wadze. Dużo elektryki - dużo energii trzeba mieć zmagazynowanej. Dla modelarzy to nic nowego, nowoczesne ogniwa o dużej gęsto¶ci energii s± niebezpieczne i od dawna o tym wiadomo :) |
|
Data: 2013-01-29 19:48:45 | |
Autor: TJ_Blues | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
On Tuesday, January 29, 2013 4:13:36 PM UTC-5, /dev/SU45 wrote:
Dla modelarzy to nic nowego, nowoczesne ogniwa o du�ej g�sto�ci energii Modelarze stosuja baterie LiPo, cyli litowo polimerowe. Lekkie, elasyczne, robiace "boom" gdy uszkodzone. Jesli dobrze rozumiem to w B-787 sa baterie litowo-jonowe. Czyli baterie o lepszej sprawnosci tyle, ze wieksze i ciezsze... Ale mozliwe, ze Hamerykany na jeden i drugi rodzaj wolaja tak samo. Co zreszta mnie by zdziwilo bo przeciez na betonowa plyte lotniska mowia "tarmac". Czyli tluczen zalany smola. Za tym, ze jednak sa to baterie polimerowe wskazuje rozwijanie ogniw w labie NTSB: http://youtu.be/83BT8NL_9EU?t=6m50s cheers |
|
Data: 2013-02-08 03:11:43 | |
Autor: __Maciek | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
Tue, 29 Jan 2013 19:48:45 -0800 (PST) TJ_Blues
<tomekania.tj@gmail.com> napisał: Jesli dobrze rozumiem to w B-787 sa baterie litowo-jonowe. Może to znaczyć że s± to Li-Ion klasyczne lub polimerowe. Ale mozliwe, ze Hamerykany na jeden i drugi rodzaj wolaja tak samo. Co zreszta Li-Po to też rodzaj akumulatorów litowo-jonowych. Pełna nazwa brzmi "lithium-ion polymer" czyli akumulatory litowo-jonowe polimerowe. http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_polymer_battery "This type has technologically evolved from lithium-ion batteries. The primary difference is that the lithium-salt electrolyte is not held in an organic solvent but in a solid polymer composite such as polyethylene oxide or polyacrylonitrile." |
|
Data: 2013-02-08 04:06:58 | |
Autor: TJ_Blues | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
On Thursday, February 7, 2013 9:11:43 PM UTC-5, __Maciek wrote:
Tue, 29 Jan 2013 19:48:45 -0800 (PST) TJ_Blues A to co napisali na samej gorze przeczytales, co by tych pojec nie mieszac? "Not to be confused with Lithium-ion battery." cheers |
|
Data: 2013-02-08 16:20:52 | |
Autor: __Maciek | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
Fri, 8 Feb 2013 04:06:58 -0800 (PST) TJ_Blues <tomekania.tj@gmail.com>
napisał: http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_polymer_battery A to co napisali na samej gorze przeczytales, co by tych pojec nie mieszac? Tak, chodzi o to żeby się czytelnikowi nie pomyliło z klasycznym akumulatorem litowo jonowym. Uważasz że to falsyfikuje stwierdzenie że akumulator litowo-jonowy polimerowy jest rodzajem akumulatora litowo-jonowego? |
|
Data: 2013-02-08 09:06:58 | |
Autor: TJ_Blues | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
On Friday, February 8, 2013 10:20:52 AM UTC-5, __Maciek wrote:
Fri, 8 Feb 2013 04:06:58 -0800 (PST) TJ_Blues <tomekania.tj@gmail.com> Gdy mowisz, ze wirnik smiglowca to rodzaj skrzydla, to rowniez ma dokladne ten sam plata na mysli? cheers |
|
Data: 2013-02-08 18:25:20 | |
Autor: KiloSierra | |
Co siÄ™ dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
W dniu 2013-02-08 18:06, TJ_Blues pisze:
Gdy mowisz, ze wirnik smiglowca to rodzaj skrzydla, to rowniez Naucz sie cytowac!! |
|
Data: 2013-02-08 19:21:55 | |
Autor: TJ_Blues | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
On Friday, February 8, 2013 12:25:20 PM UTC-5, KiloSierra wrote:
W dniu 2013-02-08 18:06, TJ_Blues pisze: Nauczaj mnie miszczu! cheers :-) |
|
Data: 2013-01-30 01:30:06 | |
Autor: J.F. | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
Dnia Tue, 29 Jan 2013 21:53:43 +0100, mkarwan napisał(a):
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci Nie(/byc moze), ale to niewiele zmienia - trzeba znalezc zrodlo problemu, moze wystarczy poprawic zabezpieczenia, a moze trzeba zaprojektowac od nowa, trzeba bedzie sprawdzic koncepcje, przebadac, np. wyjdzie wieksze, to przeprojektowac rozmieszczenie w kadlubie, byc moze certyfikowac .. J. |
|
Data: 2013-01-29 18:49:27 | |
Autor: TJ_Blues | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
On Tuesday, January 29, 2013 11:16:13 AM UTC-5, Marcin N wrote:
W TV mówi±, że samoloty mog± być uziemione nawet przez rok. http://youtu.be/83BT8NL_9EU 42min. W jezyku zagranicznym ale powoli i zrozumiale :-) Szefowa NTSB, Deborah Hersman, przedstawia stan dochodzenia ws. pozaru i "smoke incident" na pokladzie dwoch 787. cheers |
|
Data: 2013-01-30 06:22:48 | |
Autor: JJR | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
Użytkownik "TJ_Blues" <tomekania.tj@gmail.com> napisał
W jezyku zagranicznym ale powoli i zrozumiale :-) Szefowa NTSB, Deborah Hersman, >przedstawia stan dochodzenia ws. pozaru i "smoke incident" na pokladzie dwoch 787. Pełna profeska, może nasza prokuratura też się kiedy¶ nauczy zrozumiale tłumaczyć :) A poważnie mówi±c, nagranie choć sprzed paru dni jest już nieaktualne w tym sensie, że wykluczono winę akumulatorów. Za to pozostaje aktualne w kliku miejscach kiedy mowa o skontrolowaniu całego systemu instalacji elektrycznej oraz zabezpieczeń które miały zadziałać i odł±czyć aku od sieci, ale tego nie zrobiły. St±d obawy o długotrwało¶ć zawieszenia samolotów - wykluczono najprostszy powód, zostały bardziej złożone. -- pzdr, Jędrzej Wieża: "Air Force 53, twój silnik chyba się... a... nieważne, widzę że już wyskoczyłe¶" |
|
Data: 2013-01-31 10:21:13 | |
Autor: Pawel O'Pajak | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
Powitanko,
że wykluczono winę akumulatorów. Dostepu do video przez www chwilowo nie mam, ale tu pisza, ze dalej badaja: http://www.ntsb.gov/news/2013/130129b.html Swoja droga LiFePO4 bezpieczniejsze sa, a i mniejsze wymagania co do rezimu ladowania. Gestosc energii podobna jak Li-ion/Li-po, czemu wiec zdecydowali sie na "zwykle" Li-x. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać mał± szkodliwo¶ć społeczn±? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com |
|
Data: 2013-01-29 22:31:24 | |
Autor: Smok Eustachy | |
Co siÄ™ dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
W dniu 29.01.2013 17:16, Marcin N pisze:
W TV mówią, że samoloty mogą być uziemione nawet przez rok.Baterie się przegrzewają bo są litowo-jonowe. W zasadzie to je uziemiło na amen. Nie wiadomo jak wyjść z tego impasu. |
|
Data: 2013-01-30 00:09:37 | |
Autor: JJR | |
Co siÄ™ dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
Użytkownik "Smok Eustachy" <smok@wurg.pl> napisał
Baterie się przegrzewają bo są litowo-jonowe. W zasadzie to je uziemiło na amen. Nie wiadomo jak wyjść z tego impasu. Tyle rozumiesz z tej sprawy co z wypadku w Smoleńsku :) Gdyby chodziło o akumulatory, problemu by praktycznie nie było, wymieniałoby się je co dziesieć lotów a nie co 200 i samoloty by latały. Problem polega właśnie na tym, że zostały sprawdzone i okazały się OK. A to znaczy, że błąd jest gdzieś w instalacji elektrycznej (napięcia, prądy ładowania - bierz co chcesz). A to z kolei w najgorszym razie może oznaczać przeprojektowanie i wymianę (stąd ten rok którym straszą), w lepszym co najmniej miesiąc. I koszty większe niż przy częstej wymianie aku. -- pzdr, Jędrzej W szkole są dwa najważniejsze przedmioty: przysposobienie obronne, żeby wiedzieć, jak strzelać, i historia, żeby wiedzieć, do kogo |
|
Data: 2013-01-30 01:34:14 | |
Autor: J.F. | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
Dnia Wed, 30 Jan 2013 00:09:37 +0100, JJR napisał(a):
Użytkownik "Smok Eustachy" <smok@wurg.pl> napisał Tylko skad pewnosc ze 10 lotow wytrzymaja ? J. |
|
Data: 2013-01-30 06:28:11 | |
Autor: JJR | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał
Tylko skad pewnosc ze 10 lotow wytrzymaja ? St±d, że prawie piećdzięsiat samolotów wylatało dot±d setki godzin, a zdarzyły się dwa incydenty. Te 10 godzin i tak podałem z absurdalnym zapasem. -- pzdr, Jędrzej Dosyć szybko można się zorientować, że Izabela nie nadaje się do interesu, który ma Wokulski. |
|
Data: 2013-01-30 17:24:00 | |
Autor: Mikolaj Machowski | |
Co siÄ™ dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
JJR napisał:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisałJapończycy właśnie przyznali, że tak robili (ok. nie podali co ile lotów konkretnie je wymieniali) - i nie pomogło. m. |
|
Data: 2013-01-31 16:23:52 | |
Autor: JJR | |
Co siÄ™ dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
Użytkownik "Mikolaj Machowski" <mikmach@wp.pl> napisał
Japończycy właśnie przyznali, że tak robili (ok. nie podali co ile lotów Co potwierdza, że problem jest w całej instalacji, a nie w samych akumulatorach. -- pzdr, Jędrzej Lepiej jest mieć stały dochód, niż być czarującym. |
|
Data: 2013-01-30 23:46:53 | |
Autor: J.F. | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
Dnia Wed, 30 Jan 2013 06:28:11 +0100, JJR napisał(a):
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał I wyciagnales z powyzszego wniosek ze akumulatory sie degraduja i zjawisko grozi dopiero po przekroczeniu 100h pracy, czy ze zjawisko jest czysto przypadkowe i pr-stwo ze zajdzie w ciagu pierwszej godziny eksploatacji akumulatora jest tylko np 0.02%, a wiec pomijalnie male ? J. |
|
Data: 2013-01-31 16:52:53 | |
Autor: JJR | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał
I wyciagnales z powyzszego wniosek ze akumulatory sie degraduja i zjawisko Na szczę¶cie ja nie muszę wyci±gać żadnych wniosków, NTSB samo powiedziało że problem jest dużo szerszy niż same akumulatory. I to o to chodzi, nie o tak± czy inn± ilo¶ć godzin. -- pzdr, Jędrzej Optymi¶ci wierz±, że ¶wiat stoi przed nimi otworem. Pesymi¶ci wiedz±, co to za otwór. |
|
Data: 2013-01-31 17:09:50 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
I wyciagnales z powyzszego wniosek ze akumulatory sie degraduja i zjawisko Dopiero 100h :) moje najstarsze lipole więcej maj±, co prawda czę¶ć w szybowcach ale i tak. http://www.youtube.com/watch?v=l0NHVli3Bkw :) Którego¶ razu od zamawiania LiPo w hobbykingu jeszcze jaki¶ samolot spadnie - ciekawe jak się przewozi takie przesyłki? |
|
Data: 2013-01-31 17:16:17 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
/dev/SU45 wrote:
Którego¶ razu od zamawiania LiPo w hobbykingu jeszcze jaki¶ samolot Fakt faktem jak bierzesz powyżej 4200 mAh w sumie, to nie prze¶lesz zwykł± przesyłk± lotnicz±. Co¶ jest na rzeczy. A tak offtopicznie - masz do¶wiadczenia w zamawianiu z HK? Naliczaj± VAT czy udaje się prze¶lizgn±ć bez? |
|
Data: 2013-01-31 17:41:12 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
Fakt faktem jak bierzesz powyżej 4200 mAh w sumie, to nie prze¶lesz zwykł± Ostatnio brałem więcej i przyszło przez Szwajcarię ale poczt± lotnicz±. Inna rzecz że nie było dużo więcej - 4900 chyba. A tak offtopicznie - masz do¶wiadczenia w zamawianiu z HK? Naliczaj± VAT czy Ponoć raz tak a raz tak - ja 3 paczki dot±d miałem i nie naliczyli. Ale sporo w sieci relacji gdy naliczyli. Ponoć dobrze aby były małe, wtedy łatwiej się prze¶lizgn±ć. I oczywi¶cie nie będzie cła przy przesyłkach z Europy. |
|
Data: 2013-01-31 21:13:27 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
/dev/SU45 wrote:
Ponoć raz tak a raz tak - ja 3 paczki dot±d miałem i nie naliczyli. Ale Napaliłem się na HK-450, nawet z VATem to wyjdzie 2/3 tego, co bym zapłacił w Polsce. |
|
Data: 2013-03-15 20:20:25 | |
Autor: TJ_Blues | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
On Tuesday, January 29, 2013 11:16:13 AM UTC-5, Marcin N wrote:
W TV mówi±, że samoloty mog± być uziemione nawet przez rok. Istnieje duze prawdopodobienstwo, Dreamliner powroci w przestworza juz za miesiac lub dwa. FAA zezwala na testowe loty Boeingowi z poprawionym systeme akumulatorow; http://www.flyingmag.com/aircraft/jets/faa-approves-boeing-787-battery-tests cheers |
|
Data: 2013-03-16 17:18:34 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
Pan Marcin N napisał:
W TV mówi±, że samoloty mog± być uziemione nawet przez rok. Na tym, że projektanci instalacji elektrycznej nie przewidzieli jednej rzeczy -- że potrzebne będzie uziemienie. -- Jarek |
|
Data: 2013-03-16 13:02:48 | |
Autor: mcmlxxi.xi.xi | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
W dniu sobota, 16 marca 2013 18:18:34 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
Pan Marcin N napisaďż˝:No i ów brak uziemienia je uziemił... ;) |
|
Data: 2013-03-27 10:02:36 | |
Autor: TJ_Blues | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
On Tuesday, January 29, 2013 11:16:13 AM UTC-5, Marcin N wrote:
http://www.flyingmag.com/aircraft/jets/boeing-787-undergoes-first-battery-functional-test Skurczybyki! NASZYM SnietymLiniowcem testuja! Teraz dostaniemy uzywanego a zaplacilismy za nowego.... "Monday test flight is an undelivered Boeing-owned model built for LOT Polish Airlines." Niemniej cieszy, ze jeszcze jeden test i 787 moze wrocic w przestworza:-) cheers |
|
Data: 2013-03-27 18:56:32 | |
Autor: Marek Włodarz | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
W artykule <3e5ac1ea-c4a9-47eb-bfc1-7f811261b9e6@googlegroups.com>
TJ_Blues napisał(a): On Tuesday, January 29, 2013 11:16:13 AM UTC-5, Marcin N wrote: Ale na zdjęciu jest samolot z rejestracj± kończ±c± się na A, czyli ten pierwszy dostarczony, który teraz stoi uziemiony w Chicago... Pozdrawiam, Marek W. -- Suma inteligencji ludzko¶ci jest stała. Tylko ludzi jest coraz więcej. |
|
Data: 2013-03-27 13:03:17 | |
Autor: TJ_Blues | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
On Wednesday, March 27, 2013 2:56:32 PM UTC-4, Marek Włodarz wrote:
W artykule <3e5ac1ea-c4a9-47eb-bfc1-7f811261b9e6@googlegroups.com> > "Monday test flight is an undelivered Boeing-owned model built for LOT Ale na zdjęciu jest samolot z rejestracj± kończ±c± się na A, czyli ten Pewnie zamach szykuja. Zamach i spisek... hekatombe narodu Polskiego poswieconego w imie partykularnych interesow NWO, Putina i zarzadowi Boeinga. Zamach, spisek i ludobojstwo. Szykuje sie kolejny Smolensk! /irony mode off/ cheers :-) |
|
Data: 2013-03-29 13:55:12 | |
Autor: J.F. | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
Dnia Wed, 27 Mar 2013 18:56:32 +0000 (UTC), Marek Włodarz napisał(a):
http://www.flyingmag.com/aircraft/jets/boeing-787-undergoes-first-battery-functional-test Jak to zwykle - pismaki dostaly informacje, to wyszukaly w archiwum pierwsze zdjecie jako tako pasujace do tematu. A moze ktos w Boeingu pomyslal przed wypowiedzia :-) J. |
|
Data: 2013-03-29 10:41:16 | |
Autor: J.F. | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
Dnia Wed, 27 Mar 2013 10:02:36 -0700 (PDT), TJ_Blues napisał(a):
On Tuesday, January 29, 2013 11:16:13 AM UTC-5, Marcin N wrote: Oj tam , to tylko lot kontrolny. A ile ich ma byc to umowa pewnie nie precyzowala :-) Zreszta i tak musialby doleciec do Warszawy. Niemniej cieszy, ze jeszcze jeden test i 787 moze wrocic w przestworza:-) No chyba ze nie. I ze np nasz (niedoszly) samolocik splonie w przestworzach :-) A swoja droga to przeciez tych roznych testowych i komecyjnych lotow sporo juz bylo, i co - problem sie nie objawil ? J. |
|
Data: 2013-03-29 09:59:37 | |
Autor: TJ_Blues | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
On Friday, March 29, 2013 5:41:16 AM UTC-4, J.F. wrote:
No i w czym problem? Zrobi sie pomnik a lopatki z turbin pochowamy na Wawelu! Potem Binienda Wyliczy, ze plastik i papier to materialy niepalne a hel wybochowywuje :-) A swoja droga to przeciez tych roznych testowych i komecyjnych lotow sporo Troche tzn. ile? Bo o ile kojaze to nie wiecej niz 3. cheers |
|
Data: 2013-03-29 19:55:01 | |
Autor: J.F. | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
Dnia Fri, 29 Mar 2013 09:59:37 -0700 (PDT), TJ_Blues napisał(a):
On Friday, March 29, 2013 5:41:16 AM UTC-4, J.F. wrote: Sie zle wyrazilem - przeciez zanim wprowadzili do uzytku to musieli troche potestowac w roznych warunkach, zdazyli tez sprzedac troche egzemplarzy do normalnego uzytku ... i problem sie jakos nie objawil. J. |
|
Data: 2013-03-29 12:11:57 | |
Autor: TJ_Blues | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
On Friday, March 29, 2013 2:55:01 PM UTC-4, J.F. wrote:
Dnia Fri, 29 Mar 2013 09:59:37 -0700 (PDT), TJ_Blues napisaďż˝(a): Bylo nowiutkie, prosto spod igly, to sie nie objawialo. Podobnie jak w przypadku przeciazonych elementow i zmeczenia materialu. Jak to dokladnie wyglada z bateriami; niestety nie wiem. cheers |
|
Data: 2013-03-29 19:15:21 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
Pan J.F. napisał:
A swoja droga to przeciez tych roznych testowych i komecyjnych lotow Przecież sie objawił -- zdaje się, że już pierwszy lot próbny został skrócony. W komunikacie było co¶ o "problemach z instalacj± elektryczn±". -- Jarek |