Data: 2020-09-20 11:14:17 | |
Autor: PiteR | |
Co jest nie tak - drgania? | |
in <news:5f66453c$0$551$65785112news.neostrada.pl>
user pueblo pisze tak: Podczas ruszania, puszczania sprzęgła, jeśli nie doda się gazu, to Nie pamiętam jakie masz auto. Miło by było gdybyś napisał co to za silnik bo np ja nie zabieram głosu na temat gówna diesel i LPG. A w benzynowym to może być od zapłonu lub od sprzęgła. Czy w czasie tych drgań silnik jest słabszy? Stało się nagle czy narastało od dawna? Może to mieć związek z kołem dwumasowym. Dodając gazu "zlepiasz" koło. -- Piter #ZawszeGratem strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG klimy |
|
Data: 2020-09-20 13:52:11 | |
Autor: pueblo | |
Co jest nie tak - drgania? | |
Witaj PiteR, 20 wrz 2020 w news:XnsAC3E72523A979dayrider127.0.0.1 napisałeś/aś:
in <news:5f66453c$0$551$65785112news.neostrada.pl>Niestety to LPG NIssan Almera 1.5, ale samej benz jest to samo. A w benzynowym to może być od zapłonu lub od sprzęgła.No, jak się nie doda gazu, to może zgasnąć. Stało się nagle czy narastało od dawna?To nie moje auto, czasami nim jeżdżę i musiało narastać. Może to mieć związek z kołem dwumasowym. Dodając gazu "zlepiasz"koło. Tam w ogóle ciężko jest mi wyczuć sprzęgło. Mam wrażenie jakby brało niekoniecznie zawsze w tym samym położeniu. Jakbym się nie starał i tak mi często szarpnie przy zmianie biegów. |
|
Data: 2020-09-20 21:46:10 | |
Autor: _Master_ | |
Co jest nie tak - drgania? | |
W dniu 2020-09-20 o 15:52, pueblo pisze:
NIssan Almera 1.5, ale samej benz jest to samo. Miałem 15 na gazie. Normalnie buksowały koła bo albo było za dużo albo za mało (taka skrzynia) Trzeba było jeździć spokojniej albo bardzo ostro. Taki samochód ;-) |
|
Data: 2020-09-21 20:33:01 | |
Autor: PiteR | |
Co jest nie tak - drgania? | |
in <news:5f675e8b$0$17349$65785112news.neostrada.pl>
user pueblo pisze tak: Niestety to LPG NIssan Almera 1.5, ale samej benz jest to samo. Przy zepsutym zapłonie właśnie jak się doda gazu to gorzej szarpie. W moim tak się działo i była winna cewka zapłonowa. Ale to widac też po wypadających zapłonach i drganiach przy zwiększaniu obciążenia na silnik np pod górkę. Może to mieć związek z kołem dwumasowym. Dodając gazu "zlepiasz" koło.Tam w ogóle ciężko jest mi wyczuć sprzęgło. Mam wrażenie jakby Podobnie miałem kiedy w jednomasowym kole. Przypaliłem docisk (spaliłem bo nie było luzu na pedale sprzęgła). widać jak po stronie pasażera podskakuje koniec maski. to bardzo duże wibracje albo maska wiotka. Niech druga osoba przy otwartej masce patrzy co tak tam lata żeby takie drgania wytworzyc. Jak się doda więcej gazu, to problem znika. Trzeba odróżnic czy to silnik słabnie i szarpie, czy da się jeździć bez gazu na 1 lub 2, czy da się przejechać np garb zwalniający bez dotykania gazu czy słychac wtedy stuki jak przy wrzuconym za wysokim biegu, czy wypadaja zapłony. Popatrzeć wtedy na obrotomierz. Czy moze to jest problem ze sprzęgłem jak podwyzszysz obroty to zasprzęglenie odbywa się na wyzszych obrotach siłowo a układ juz nie wpada w rezonans ale za to spalasz stopniowo docisk który w końcu zrobi się zerojedynkowy. -- Piter #ZawszeGratem strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy |