Data: 2015-03-26 03:23:10 | |
Autor: mcmlxxi.xi.xi | |
Co dalej? Kamery live w kokpitach? | |
Transmisja na zywo do kontrolerow lotow -żeby było wiadomo co się realnie dzieje z załogą?
|
|
Data: 2015-03-26 13:02:07 | |
Autor: J.F. | |
Co dalej? Kamery live w kokpitach? | |
Użytkownik napisał w wiadomości
Transmisja na zywo do kontrolerow lotow -żeby było wiadomo co się realnie dzieje z załogą? A co to da ? Musialbys jeszcze zdalne sterowanie miec. Pomysl moze nieglupi, ale otwiera pole dla hackerow :-) No chyba ze zobaczyc kabine i szybko rakiete wyslac, zanim w WTC wyladuje ... J. |
|
Data: 2015-03-26 18:01:38 | |
Autor: Pawel O'Pajak | |
Co dalej? Kamery live w kokpitach? | |
Powitanko, No chyba ze zobaczyc kabine i szybko rakiete wyslac, zanim w WTC Wystarczylaby sluza, nie otworzysz drzwi do kabiny, jak nie zamkniesz wczesniejszych, a pomiedzy miejsce dla 1 osoby. 2 drzwi z roznymi kodami. Dodatkowo porownywanie np. wagi i wzrostu osoby wychodzacej i powracajacej. To proste, tanie i niezawodne rozwiazanie i przede wszystkim skuteczne. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com |
|
Data: 2015-03-26 19:29:43 | |
Autor: JarosĹaw SokoĹowski | |
Co dalej? Kamery live w kokpitach? | |
Pan Pawel O'Pajak napisał:
Wystarczylaby sluza, nie otworzysz drzwi do kabiny, jak nie zamkniesz wczesniejszych, a pomiedzy miejsce dla 1 osoby. 2 drzwi z roznymi kodami. Dodatkowo porownywanie np. wagi i wzrostu osoby wychodzacej Dopiero by fajnie było, gdyby to niezawodne rozwiązwiązanie jednak zawiodło. Znaczy kapitan stoi jak nie powiem co między drzwiami w przestrzeni mniejszej niż sławojka i skutecznie blokuje drogę z kokpitu do kabiny pasażerskiej. Przez całą podróż, być może przez Pacyfik. Jarek -- Transatlantyki na oceanach A krążowniki w rejsach ćwiczebnych Każdy z nich musi mieć kapitana Nasz kapitan też jest potrzebny |
|
Data: 2015-03-26 12:23:12 | |
Autor: mcmlxxi.xi.xi | |
Co dalej? Kamery live w kokpitach? | |
W dniu czwartek, 26 marca 2015 19:29:44 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
Pan Pawel O'Pajak napisał: http://wiadomosci.onet.pl/swiat/norwegian-easyjet-i-air-transat-w-kokpicie-stale-beda-dwie-osoby/xvezl3 |
|
Data: 2015-03-26 23:35:04 | |
Autor: Pawel O'Pajak | |
Co dalej? Kamery live w kokpitach? | |
Powitanko,
Znaczy kapitan stoi jak nie powiem co między drzwiami No i dobrze, przynajmniej nie bedzie sie tlukl jak glupi probujac wywazyc drzwi pancerne;-) Tak na serio, to nic nie stoi na przeszkodzie otworzyc je z kokpitu. Tyle, ze nie daloby sie tego zrobic rownoczesnie (1 i 2). To ma uniemozliwic zamkniecie sie od wewnatrz i jednoczesnie nie przedostanie sie jakiegos Ahmeda razem z czlonkiem zalogi. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com |
|
Data: 2015-03-27 00:13:28 | |
Autor: JarosĹaw SokoĹowski | |
Co dalej? Kamery live w kokpitach? | |
Pan Pawel O'Pajak napisał:
Znaczy kapitan stoi jak nie powiem co między drzwiami w przestrzeni No to może od razu zrobić drzwi obrotowe? Prawda, że fajny pomysł? Też nigdy nie jest jednocześnie otwarte wejście i wyjście (1 i 2), a system wypróbowany od lat. Lotnictwo lubi takie stare, dobre, sprawdzone rozwiązania. To ma uniemozliwic zamkniecie sie od wewnatrz i jednoczesnie nie przedostanie sie jakiegos Ahmeda razem z czlonkiem zalogi. Nawet pojedyncze drzwi, jeśli decydują to tym ludzie bez wyobraźni, potrafią potrafią być barierą nie do przebycia. Nie tylko dla Ahmeda, ale i dla załogi. Od wczoraj wiedzą o tym wszyscy. Wcześniej też wiedzieli wszyscy (którzy się nad czymś takim chwilę zastanowili przy poznawaniu procedury odźwiernej), tylko nie ci, co powinni wiedzieć, bo odpowiadają za bezpieczeństwo. Z całym szacunkiem, ale pomysł wygląda mi całkiem jak wymyślony przez urzędnika. Takiego, co nie spocznie, nim czegoś nie "ureguluje". A widzi tylko jeden problem, który chce za wszelką cenę (premię dają) rozwiązać -- inne giną mu z pola widzenia. Naprawdę jest wiele powodów, by uznać istnienie takiej śluzy za Rzecz Skrajnie Złą. O tym, że tam przeważnie nawet nie ma miejsca na takie fanaberye, nawet nie warto wspominać. -- Jarek |
|
Data: 2015-03-27 03:57:19 | |
Autor: Pawel O'Pajak | |
Co dalej? Kamery live w kokpitach? | |
Powitanko, Od wczoraj wiedzą o tym wszyscy. Kojarzę 2 podobne wypadki, kiedy pozostawiony w kokpicie pilot postanowil zakonczyc zycie nie tylko swoje. Mamy 2 problemy: Nie chcemy zeby wszedl Ahmed z nozem na gardle pilota, ktory wlasnie sie wyszedl zsikac Nie chcemy, aby ten wewnatrz mogl uniemozliwic powrot drugiemu. Innego sposobu rozwiazania problemu nie widze. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com |
|
Data: 2015-03-27 08:23:48 | |
Autor: Marek | |
Co dalej? Kamery live w kokpitach? | |
On Fri, 27 Mar 2015 03:57:19 +0100, Pawel O'Pajak <opajak1@gazeta.pl> wrote:
Innego sposobu rozwiazania problemu nie widze. A po co w ogĂłle pilot ma wychodziÄ z kokpitu? Toaleta i "rest area" z wejĹciem tylko z kokpitu. PosiĹki podawane przez ĹluzÄ. Podobno do uspokojenia awanturujÄ cego siÄ pasaĹźera czasami potrzebny jest "ktoĹ w mundorze", przecieĹź steward(essa) zawsze moĹźe siÄ przebraÄ w mundur na okolicznoĹÄ uspokojenia. -- Marek |
|
Data: 2015-03-27 11:52:25 | |
Autor: JarosĹaw SokoĹowski | |
Co dalej? Kamery live w kokpitach? | |
Pan Pawel O'Pajak napisał:
Od wczoraj wiedzą o tym wszyscy. To bardzo cenna umiejętność, gdy ktoś z gąszczu spraw potrafi wyłuszczyć niewielką skończona liczbe klas problemów. Jeśli potem zostaną one rzetelnie przeanalizowane i rozwiązane, to oznacza postęp. W wielu dziedzinach jest to właściwa droga działania, ale problemy bezpieczeństwa do takich nie należą. Nie chcemy zeby wszedl Ahmed z nozem na gardle pilota, ktory http://avherald.com/h?article=4464222f http://latimesblogs.latimes.com/nationnow/2011/11/pilot-trapped-in-bathroom-causes-mid-air-scare.html http://lotnictwo.net.pl/7-inne/39-rozne_rozmowki_tylko_lotnicze/41409-2011_11_17_pilot_zatrzasniety_w_toalecie_nad_ny.html Może być ten przypadek? Wszystkie linki opisuja ten sam incydent, ale podobne zdarzenia miały miejsce już wiele razy. Nie chcemy, aby ten wewnatrz mogl uniemozliwic powrot drugiemu. Jak widać, uniemożliwić mogą również zacinające się drzwi do wygódki. Zwracam uwagę, że Embraer E-145 ma na pokładzie tylko jedną sławojkę, umieszczoną na samym końcu pokładu. To mały samolot, więc personel pokładowy jest przeważnie jednoosobowy. Tak jak nowe europejskie procedury nakazują, na czas fizjologiczny steward zajął miejsce pilota w kokpicie (nawet gdyby mu nikt nie kazał, to w tym ciasnym brazyliszku to się samo narzuca). No i przypadkowy pasażer-samarytanin wzięty został za "ahmeda". To co zaszło, nie można interpretować jako zbieg okoliczności -- lata około tysiąca maszyn tego typu, w wielu innych są równie sprzyjające warunki, a w każdej jest taka możliwość. Drzwi od kokpitów znalazły się w centrum zainteresowania bezpieczniaków. Uczyniono z nich niemal zaporę przeciwpancerną z zabezpieczeniami kryptograficznymi na niewiadomo jak wysokim poziomie. Tymczasem drzwiami od -- pardon maj frencz -- sracza, nie interesuje sie nikt. A statystycznie rzecz biorąc mają wpływ na bezpieczeństwo na podobnym poziomie. Ja to odbieram jako klasyczną walkę "służb", które zerwały się ze smyczy. Bezpieczniacy naziemni doprowadzili sytuację do kompletnej paranoi, kiedy nikt (łącznie z załogami) nie prześliźnie się mając ze sobą na przykład broń binarną w postaci litrowej coli i paczki mentosów. Czym więc te kokpity wysadzać? Jedni i drudzy ścigaja się w robieniu nam dobrze, zupełnie nie koordynując tego między sobą. Innego sposobu rozwiazania problemu nie widze. To akurat nie jest tragedia. Gorzej, że ci, którzy odpowiedzialni są za rozwiązywanie podobnych problemów i biorą za to nawet spore pieniądze, mają również mocno ograniczoną wyobraźnię. -- Jarek |
|
Data: 2015-03-26 20:59:24 | |
Autor: Marek Pazio | |
Co dalej? Kamery live w kokpitach? | |
W dniu 2015-03-26 o 18:01, Pawel O'Pajak pisze:
Wystarczylaby sluza, nie otworzysz drzwi do kabiny, jak nie zamkniesz Powinieneś pisać powieści SF bo takie stąpające po ziemi to są Ci odległe o tysiące lat świetlnych. -- MP |
|
Data: 2015-03-26 23:26:37 | |
Autor: Pawel O'Pajak | |
Co dalej? Kamery live w kokpitach? | |
Powitanko,
Powinieneś pisać powieści SF bo takie stąpające po ziemi to są Ci Powiesci SF sa jak sama nazwa wskazuje o fikcji. Rzeczy o ktorych pisalem sa coraz powszechniejsze. Ot, pierwszy link na zapytanie "bramka sluza": http://www.dfes.pl/bramki_kolowroty_niskie_lista_produktow Sam cos takiego raz instalowalem w wersji autorskiej, czyli czytnik na drzwiach 2 reaguje na karte tylko jak drzwi 1 zamkniete. Prymitywnie proste. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com |
|