Data: 2011-06-29 01:20:40 | |
Autor: twinsen | |
Ciśnienie w oponach, a szerokość felgi | |
Poproszę o wytłumaczenie, bo nic już z tego nie rozumiem.
Do mojego auta przy rozmiarze opony 195/65/15 producent zaleca felgę o szerokości 6,5" Wówczas ciśnienie w oponach powinno wynosić 1,9 a przy maksymalnym obciążeniu 2,1 Mam felgi aluminiowe o szerokości 7" i nadal opony 195/65/15 i przy takim ciśnieniu jak zalecane, auto pływa po drodze i zachowuje się "nerwowo". Dopiero napompowanie do ciśnienia 2,5 bar auto zaczyna normalnie jechać. Na felgach stalowych i zimówkach w tym rozmiarze, wszystko jest w porządku na ciśnieniu z instrukcji czyli 1,9/2,1 +0,2 na zimę. Powiedzcie, czy zakładanie opony na coraz szerszą felgę, powoduje konieczność korekty ciśnienia? A może coś jest nie tak z samymi oponami? -- Leszek |
|
Data: 2011-06-29 15:54:39 | |
Autor: Leszek Kowalski | |
Ciśnienie w oponach, a szerokość felgi | |
Użytkownik "twinsen" <twinsen@bignet.zabrze.pl> napisał w wiadomości news:e16534c2-bdcf-4bbd-9ecf-6bae8056a3d3j31g2000yqe.googlegroups.com... Poproszę o wytłumaczenie, bo nic już z tego nie rozumiem. Do mojego auta przy rozmiarze opony 195/65/15 producent zaleca felgę o szerokości 6,5" Wówczas ciśnienie w oponach powinno wynosić 1,9 a przy maksymalnym obciążeniu 2,1 Mam felgi aluminiowe o szerokości 7" i nadal opony 195/65/15 i przy takim ciśnieniu jak zalecane, auto pływa po drodze i zachowuje się "nerwowo". Dopiero napompowanie do ciśnienia 2,5 bar auto zaczyna normalnie jechać. Na felgach stalowych W sumie pół cala to żadna różnica i raczej to są Twoje subiektywne odczucia, albo i po prostu inna opona która inaczej się zachowuje. Na logike ciśnienie powinno być takie samo, niezależnie od profilu i szerokości opony. Aczkolwiek zastanawia mnie czemu opony od roweru przy ciśnieniu 2 bar, wyglądaja jak flaki i dopiero napompowanie do 3,5-4 bar pozwala na normalną jazdę. -- pozdrawiam Leszek Kowalski |
|
Data: 2011-06-29 20:20:20 | |
Autor: pm | |
Ciśnienie w oponach, a szerokość felgi | |
?
Do mojego auta przy rozmiarze opony 195/65/15 producent zaleca felgę o zmienia się przekrój profilu opony, jak widać na niekorzyść większe ciśnienie usztywnia oponę i efekt znika. pewnie dla każdego rodzaju (marki, producenta) opony efekt będzie inny. Aczkolwiek zastanawia mnie czemu opony od roweru przy ciśnieniu 2 bar, wyglądaja jak flaki i dopiero napompowanie do 3,5-4 bar pozwala na normalną jazdę.bo P=F/S |
|
Data: 2011-06-30 00:05:07 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Ciśnienie w oponach, a szerokość felgi | |
W dniu 2011-06-29 15:54, Leszek Kowalski pisze:
Użytkownik "twinsen"<twinsen@bignet.zabrze.pl> napisał w wiadomości To jest tak, że jak masz nacisk na koło powiedzmy 50kg (w rowerze) i ciśnienie 2bar (2kg/cm^2), to opona będzie stykała się z ziemią plackiem o powierzchni 25cm^2, co przy 3cm szerokości opony daje placek 2x8.3cm, a to już całkiem spory flak. Gdyby opona była 2x szersza, to przy tym samym ciśnieniu placek styku miałby 4x4.15cm, i opona byłaby mniej ugięta. Więc "flakowatość" będzie różna w zależności od szerokości opony, przy tym samym ciśnieniu. |
|
Data: 2011-07-03 13:02:32 | |
Autor: twinsen | |
Ciśnienie w oponach, a szerokość felgi | |
On 30 Cze, 00:05, Tomasz Pyra <hellf...@spam.spam.spam> wrote:
Gdyby opona by a 2x szersza, to przy tym samym ciśnieniu placek styku Chciałem jednak zauważyć, że rozważamy w tym wątku zależność pomiędzy szerokością felgi, a ugięciem opony. Chciałbym po prostu przeczytać uzasadnienie, a może nawet ktoś pokusiłby się o jakiś wzór czy opona o danym rozmiarze, zakładana na coraz szerszą felgę musi być napompowana bardziej, niż ta sama opona na feldze 'nominalnej'. -- Leszek |
|
Data: 2011-07-04 11:08:49 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Ciśnienie w oponach, a szerokość felgi | |
W dniu 2011-07-03 22:02, twinsen pisze:
On 30 Cze, 00:05, Tomasz Pyra<hellf...@spam.spam.spam> wrote: Nie, szerokość felgi jest bez znaczenia dla ciśnienia opony. Zwłaszcza różnica pół cala, bo może jakieś tam nierozsądne ekstrema miałyby istotny wpływ na prowadzenie auta. |
|