Data: 2010-04-12 09:02:39 | |
Autor: Lets rocK | |
Ci¶nienie w oponach 195 50R15 | |
Jakie powinno byæ prawid³owe ci¶nienie w oponach 195 50R15?
Zawsze mia³em 2.3 atmosfery z przodu, ale czêste wizyty (2 razy w roku, przebieg 30 tys. KM - w skali 12 miesiêcy) u mechanika z powodu zu¿ywaj±cych siê (oryginalnych Hondowskich) elementów zawieszenia z przodu z prawej strony (stuki, delikatnie popukiwanie na nierówno¶ciach) da³y mi do my¶lenia, ¿e to mo¿e byæ kwestia zbyt wysokiego ci¶nienia w oponach. Samochód to Honda Civic Gen VI 1.5 VTEC ECO 116 KM '97 r. Masa w³asna oko³o 1100 KG. Mêczy to mnie to, bo lewa strona nie generuje ¿adnych podejrzanych d¼wiêków. Czy zbyt wysokie ci¶nienie mo¿e byæ przyczyn± nadmiernego zu¿ywania siê elementów gumowych i wyt³umiaj±cych zawieszenia? |
|
Data: 2010-04-12 08:05:06 | |
Autor: to | |
Ci¶nienie w oponach 195 50R15 | |
Lets rocK wrote:
Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie w oponach 195 50R15? Zawsze Dziwisz się, że w 13-to letnim aucie czasem coś pada w zawieszeniu? 2,3 to nie jest raczej specjalnie dużo. Pompuj tak, żeby auto się dobrze prowadziło, często zalecenia producentów są z kosmosu, po za tym to, jakie ciśnienie jest właściwe zależy także od rozmiaru felg i rodzaju opon. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-04-12 10:20:30 | |
Autor: Lets rocK | |
Ciśnienie w oponach 195 50R1 5 | |
Dziwisz się, że w 13-to letnim aucie czasem coś pada w zawieszeniu? 2,3 Nie dziwię się. Ale w Fabii mojego ojca '2005 r. nie było robione jeszcze nic, a zawieszenie pracuje jak nowe, pomimo, że ma takie same parametry opon i felg jak w mojej Hondzie. |
|
Data: 2010-04-12 10:24:35 | |
Autor: kml | |
Ciśnienie w oponach 195 50R1 5 | |
Użytkownik "Lets rocK" <mpower@NOSUPERSPAMchello.pl> napisał w wiadomości news:hpum2m$t83$1node2.news.atman.pl... Dziwisz się, że w 13-to letnim aucie czasem coś pada w zawieszeniu? 2,3 A producent dopuszcza takie opony czy też zostały założone bo akurat się mieszczą? Poza tym zwróć uwagę na różnice wieku w tych samochodach. W starym samochodzie zawieszenie pada i nic na to nie poradzisz. -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2010-04-12 12:00:59 | |
Autor: Lets rocK | |
Ciśnienie w oponach 195 50R1 5 | |
A producent dopuszcza takie opony czy też zostały założone bo akurat się mieszczą? Poza tym zwróć uwagę na różnice wieku w tych samochodach. Fania wyjechałą na takich kołach z fabryki (wersja Elegance miała Alusy 15") W starym samochodzie zawieszenie pada i nic na to nie poradzisz. Ech... Na szczęście są to tanie naprawy (100 góra 200 zł), ale bardzo irytujące. |
|
Data: 2010-04-12 12:54:51 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Ciśnienie w oponach 195 50R15 | |
Lets rocK pisze:
A producent dopuszcza takie opony czy też zostały założone bo akurat się mieszczą? Poza tym zwróć uwagę na różnice wieku w tych samochodach. Jakość zastosowanych zamienników też będzie miała znaczący wpływ na trwałość zawieszenia :) Pozdrawiam !! |
|
Data: 2010-04-12 17:51:20 | |
Autor: Lets rocK | |
Ciśnienie w oponach 195 50R1 5 | |
Jakość zastosowanych zamienników też będzie miała znaczący wpływ na
trwałość zawieszenia :) -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- Części kupuję sam i nadzoruję ich montaż. Są to części made in honda. ;-) |
|
Data: 2010-04-12 09:36:45 | |
Autor: kml | |
Ci¶nienie w oponach 195 50R15 | |
U¿ytkownik "Lets rocK" <mpower@NOSUPERSPAMchello.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpuhgl$sjo$1node2.news.atman.pl... Jakie powinno byæ prawid³owe ci¶nienie w oponach 195 50R15? Sprawd¼ w instrukcji od samochodu. Je¿eli takowej nie posiadasz to na: 1)wlewie paliwa, 2) w schowku pasa¿era, 2) na s³upku od strony kierowcy/pasarzera jest tabelka z ci¶nieniami dla rozmiaru opon i obci±¿enia. -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2010-04-12 10:00:03 | |
Autor: Lets rocK | |
Ci¶nienie w oponach 195 50R15 | |
U¿ytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpuiig$qva$1inews.gazeta.pl...
Producent podaje 2.0 dla 2 osób lub 2.1 dla obci±¿onego auta i prêdko¶ci > 160 KM/h. Ale... to odnosi siê do 155/165 65R13 (nie pamietam konkretnych wymiarów)... A nie do 195 50R15 i aluminiowych felg. |
|
Data: 2010-04-12 10:03:02 | |
Autor: kml | |
Ci¶nienie w oponach 195 50R15 | |
U¿ytkownik "Lets rocK" <mpower@NOSUPERSPAMchello.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpuksa$t2m$1node2.news.atman.pl... Producent podaje 2.0 dla 2 osób lub 2.1 dla obci±¿onego auta i prêdko¶ci > 160 KM/h. Felgi nie maj± znaczenia :) A czy rozmiar, którego u¿ywasz jest dopuszczonym zamiennikiem czy po prostu siê takie mieszcz± w nadkola? :) -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2010-04-12 08:07:47 | |
Autor: to | |
Ci¶nienie w oponach 195 50R15 | |
kml wrote:
Felgi nie mają znaczenia :) Ależ mają. A czy rozmiar, którego używasz jest Gołym okiem widać, że nie jest... I pewnie właśnie to jest główna przyczyna przyspieszonego zużycia elementów zawieszenia. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-04-12 10:17:46 | |
Autor: Lets rocK | |
Ciśnienie w oponach 195 50R1 5 | |
Gołym okiem widać, że nie jest... I pewnie właśnie to jest główna No właśnie. Wydaje mi się, że zawieszenie z powodu rozmiaru opon musi przenosić znacznie większe obciążenia. Ale z drugiej strony... przez 2 lata użytkowania auta z lewej strony nigdy nie pojawił się żaden luz. Często oglądam swoje auto od spodu podczas prac przy nim. A może jest jeszcze jakaś inna przyczyna nadmiernego zużywania się elementów z prawej strony? Zbieżność? Problem z felgą? Jeszcze coś innego? Piszę jeszcze raz, nie zwracałbym na to uwagi, gdyby nie to, że coś muszę robić przy aucie (przód, zawieszenie), a to łącznik stablizatora, a to tuleje wahacza, gumy, poduszki etc. Irytuje mnie to niesamowicie. |
|
Data: 2010-04-12 08:39:46 | |
Autor: to | |
Ci¶nienie w oponach 195 50R15 | |
Lets rocK wrote:
No właśnie. Wydaje mi się, że zawieszenie z powodu rozmiaru opon musi Tak właśnie jest. Ale z drugiej strony... przez 2 Powiedz przede wszystkim, czy zużywają Ci się TE SAME elementy zawieszenia, czy po prostu w końcu coś padło co działa już od N lat? Jeśli to drugie to nie ma czym się przejmować, z prawej strony zwykle szybciej padają elementy zawieszenia bo po prostu po prawej jest więcej dziur. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-04-12 12:03:15 | |
Autor: Lets rocK | |
Ciśnienie w oponach 195 50R1 5 | |
Powiedz przede wszystkim, czy zużywają Ci się TE SAME elementy Nie koniecznie. Na szczęście, choć np. gumy łączników stabilizatora zużywają się bardzo szybko... Jeśli to drugie to nie ma czym się przejmować, z prawej strony zwykle Teraz jak to zrobie to zwrócę uwagę co zostało wymienione. |
|
Data: 2010-04-12 10:30:24 | |
Autor: Rafa³ Grzelak | |
Ciśnienie w oponach 195 50R15 | |
Lets rocK wrote:
> Gołym okiem widać, że nie jest... I pewnie właśnie to jest Nie wiem gdzie jezdzisz, ale np. w Waw ulice bywaja mocno poniszczone po prawej stronie auta (przy skraju jezdni), a stosunkowo równe i całe przy osi jezdni. -- Pozdrawiam, Rafał. rg[na]skrzynka[kropka]pl |
|
Data: 2010-04-12 12:01:42 | |
Autor: Lets rocK | |
Ciśnienie w oponach 195 50R1 5 | |
Nie wiem gdzie jezdzisz, ale np. w Waw ulice bywaja mocno poniszczone Warszawa + Warszawa -> Nowy Dwór Maz -> Warszawa. |
|
Data: 2010-04-12 11:17:49 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Ciśnienie w oponach 195 50R15 | |
Lets rocK pisze:
No właśnie. Wydaje mi się, że zawieszenie z powodu rozmiaru opon musi przenosić znacznie większe obciążenia. Ale z drugiej strony... przez 2 lata użytkowania auta z lewej strony nigdy nie pojawił się żaden luz. Często oglądam swoje auto od spodu podczas prac przy nim. A może jest jeszcze jakaś inna przyczyna nadmiernego zużywania się elementów z prawej strony? Zbieżność? Problem z felgą? Jeszcze coś innego? Piszę jeszcze raz, nie zwracałbym na to uwagi, gdyby nie to, że coś muszę robić przy aucie (przód, zawieszenie), a to łącznik stablizatora, a to tuleje wahacza, gumy, poduszki etc. Irytuje mnie to niesamowicie. Tak - stan prawej strony dróg którymi się poruszasz ;P Pozdrawiam !! |
|
Data: 2010-04-12 13:17:53 | |
Autor: MaćkuPićku | |
Ciśnienie w oponach 195 50R15 | |
W dniu 2010-04-12 10:07, to pisze:
To gołym okiem powiem Ci że podstawowy rozmiar dla tej Hondy to albo 175/65R14 albo 185/60R14. W bogatszych wersjach (mocniejszych) montowano także seryjnie opony 195/50R15 i jest to jak najbardziej fabryczny rozmiar (czasem nawet 195/55R15) FABRYCZNIE. CO do istoty wątku: W moim samochodzie (silnik 1.6 116 KM) jest fabrycznie 185/60R14 i zalecane ciśnienie to 2.2 a przy obciążonym aucie lub >160km/h zalecane ciśnienie to 2,4 atm. Ja jeżdżę na 2.3 przód/tył i jest OK. Auto prowadzi się pewnie i nie pływa. Dużo zależy też od opon i stylu jazdy. Czy masz miękkie opony (bocznie) czy twarde. i jak dynamicznie latasz po zakrętach. Opona różnie pracuje. Jako kierownik prawie indentycznej Hondy skłaniam się do stwierdzenia że to dziury i ruch prawostronny - prawodziurowy wywalają zawieszkę która w naszych samochodach daje frajdę z jazdy ale się szybko zużywa. -- Maciek "Sołtys" Kraków |
|
Data: 2010-04-12 13:23:42 | |
Autor: to | |
Ci¶nienie w oponach 195 50R15 | |
MaćkuPićku wrote:
To gołym okiem powiem Ci że podstawowy rozmiar dla tej Hondy to albo Opierałem się na tym co napisał właściciel: "Producent podaje 2.0 dla 2 osób lub 2.1 dla obciążonego auta i prędkości > 160 KM/h. Ale... to odnosi się do 155/165 65R13". -- cokolwiek |
|
Data: 2010-04-12 11:16:41 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Ci¶nienie w oponach 195 50R15 | |
Lets rocK pisze:
U¿ytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpuiig$qva$1inews.gazeta.pl... Golf 3 Variant TDI dla tego samego rozmiaru - samochód bez ³adunku i 1 osoba 2.3/2.3 a przy pe³nym obci±¿eniu podaj± 2.6/3.2 - w Hondzie mo¿e byæ ciut mniej. Pozdrawiam !! |
|
Data: 2010-04-12 09:44:10 | |
Autor: Mario | |
Ci¶nienie w oponach 195 50R15 | |
Jakie powinno byæ prawid³owe ci¶nienie w oponach 195 50R15? zalezy od auta... je przy takiej samej oponie w aucie wazacym 1000kg mniej dmucham 2,2 przod i 2,0 tyl Zawsze mia³em 2.3 atmosfery z przodu, ale czêste wizyty (2 razy w roku, przebieg 30 tys. KM - w skali 12 miesiêcy) u mechanika z powodu zu¿ywaj±cych siê (oryginalnych Hondowskich) elementów zawieszenia z przodu z prawej strony (stuki, delikatnie popukiwanie na nierówno¶ciach) da³y mi do my¶lenia, ¿e to mo¿e byæ kwestia zbyt wysokiego ci¶nienia w oponach. Samochód to Honda Civic Gen VI 1.5 VTEC ECO 116 KM '97 r. Masa w³asna oko³o 1100 KG. Mêczy to mnie to, bo lewa strona nie generuje ¿adnych podejrzanych d¼wiêków. prawa strona cierpi bardziej bo zyjemy w Polsce gdzie ruch jest prawostronny... blizej pobocza jest wiecej dziur, fald, smieci etc Czy zbyt wysokie ci¶nienie mo¿e byæ przyczyn± nadmiernego zu¿ywania siê elementów gumowych i wyt³umiaj±cych zawieszenia? moze byc... ale 2,3 to nie jest jeszcze jakas ekstrema... pozdro |
|
Data: 2010-04-12 09:46:58 | |
Autor: Mario | |
Ci¶nienie w oponach 195 50R15 | |
zalezy od auta... je przy takiej samej oponie w aucie wazacym 1000kg mniej dmucham 2,2 przod i 2,0 tyl mialo byc wazacym 100kg mniej (ostatecznie wazy 1000kg) :) |
|
Data: 2010-04-12 10:27:16 | |
Autor: krzysiek82 | |
Ci¶nienie w oponach 195 50R15 | |
Lets rocK pisze:
Czy zbyt wysokie ci¶nienie mo¿e byæ przyczyn± nadmiernego zu¿ywania siê elementów gumowych i wyt³umiaj±cych zawieszenia? ja mam przód 2.5 ty³ 2.4 Zrobione na takim zestawie ok 90ty¶ zero problemów z zawieszeniem, ostatnio by³em na kontroli zbie¿no¶ci i nie by³o siê do czego przyczepiæ. Wszystko zale¿y jak siê je¼dzi, ni¿szy profil wymaga aby siê pilnowaæ, bo oprócz pogiêtych felg mo¿na zniszczyæ zawieszenie zreszt± nie tylko zawieszenie. -- krzysiek82 |