Data: 2009-04-27 20:21:28 | |
Autor: kamil_pl | |
Ciekawe skalowanie liczników w UE i US | |
Oto prędkościomierz z nowego Renault Thalia - 1.2 75 KM
katalogowa prędkość max - 167 km/h (zakładam że taki sam jest w wesji 100 KM) http://moto.onet.pl/122634,4880377,2,zdjecie.html#id4880378 - 250 Km/h Teraz jedziemy troche dalej do "wujka" i oto licznik z Hodny Civic mającej moc powyżej 100 KM http://www.flickr.com/photos/wolfworld/280117237/sizes/l/ - 200 Km/h Ford Taurus z przełomu lat 80/90 - (najmniejszy dostępny silnik to 2.5 L) http://www.taurusclub.com/encyclopedia/G2/Odometer_SLO.jpg 130? Kmh Ford Taurus 2008 (nie wiem jaka wersja ale zapewne ma konkretną pojemność i moc) http://z.about.com/d/cars/1/0/2/g/fmc_08taurus_dash.jpg - 120 Mph - 200 Km/h Dlaczego u nas się tak dziwnie skaluje liczniki? Irytujące jest jeżdżenie za wskazówką głownie z jednej strony tarczy, rzadko (bądź nigdy) przekraczającą 3/4 jej obrotu... Może się czepiam ale zauważyłem że tak właśnie jest w większości przypadków. |
|
Data: 2009-04-27 21:09:56 | |
Autor: ginger | |
Ciekawe skalowanie liczników w UE i US | |
Użytkownik "kamil_pl" <dzejnasSKASUJ_TO@wp.pl> napisał w wiadomości news:gt4tl0$qtk$1nemesis.news.neostrada.pl... Dlaczego u nas się tak dziwnie skaluje liczniki? Irytujące jest jeżdżenie za bo samochod musi miec mały przebieg i dużo "wyciagac" |
|
Data: 2009-04-28 01:06:00 | |
Autor: kamil_pl | |
Ciekawe skalowanie liczników w UE i US | |
Użytkownik "ginger" <ginger423@yahoo.com> napisał w wiadomości news:49f6030d$0$29432 bo samochod musi miec mały przebieg i dużo "wyciagac" Sugerujesz że producenci robią tak z myślą o Polakach? |
|
Data: 2009-04-27 21:16:16 | |
Autor: jerzu | |
Ciekawe skalowanie liczników w UE i US | |
On Mon, 27 Apr 2009 20:21:28 +0200, "kamil_pl"
<dzejnasSKASUJ_TO@wp.pl> wrote: Dlaczego u nas się tak dziwnie skaluje liczniki? Oszczędności. Ten sam zestaw wskaźników stosuje się w całej serii aut. Np. w Transicie miałem prędkościomierz wyskalowany do 240 km/h - http://jerzu.waw.pl/trash/transit_150kmh.jpg - ten sam zestaw był montowany w Mondeo. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://bitnova.info/?p=495699 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 -> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu |
|
Data: 2009-04-28 01:05:04 | |
Autor: kamil_pl | |
Ciekawe skalowanie liczników w UE i US | |
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości http://jerzu.waw.pl/trash/transit_150kmh.jpg - ten sam zestaw był Niesamowite... |
|
Data: 2009-04-27 22:50:29 | |
Autor: J.F. | |
Ciekawe skalowanie liczników w UE i US | |
On Mon, 27 Apr 2009 20:21:28 +0200, kamil_pl wrote:
Oto prędkościomierz z nowego Renault Thalia - 1.2 75 KM I w czym problem - ze do 250 ? Dobrze Jerzu pisze - minimalizacja kosztow :-) Ford Taurus z przełomu lat 80/90 - (najmniejszy dostępny silnik to 2.5 L) ten silnik nie mial duzej mocy, a auto jednak duze. Poza tym moglo tam byc jakies prawo czy umowa ze wiecej niz tych 85 mph nie mozna .. i moze dzis tez cos podobnego obowiazuje. Dlaczego u nas się tak dziwnie skaluje liczniki? Irytujące jest jeżdżenie za wskazówką głownie z jednej strony tarczy, rzadko (bądź nigdy) przekraczającą 3/4 jej obrotu... Może się czepiam ale zauważyłem że tak właśnie jest w większości przypadków. Jak auto ma 100KM, to wskazowka moze do 200 podejsc, a 250 to tylko 20% nadmiaru. Specjalnie dla ciebie widac wymyslili nieliniowa skale, ktora w co nowszych pojazdach juz jest :-) J. |
|
Data: 2009-04-28 08:01:52 | |
Autor: Sawa | |
Ciekawe skalowanie liczników w UE i US | |
Użytkownik "kamil_pl" <dzejnasSKASUJ_TO@wp.pl> napisał w wiadomości news:gt4tl0$qtk$1nemesis.news.neostrada.pl...
A mnie denerwuje że mam licznik do 210km/h bo jak jadę z kobietami 200 to marudzą nie że jadę 200 tylko że się licznik kończy ;-D różnicy w aucie między 150 a 200 na autostradzie nie widać no ale zegar prawie się kończy i panikują. Jak je wiozłem kiedyś nie moim autkiem wyskalowanym na 280 jechałem na odcięciu (Audi) do końca zegara jeszcze trochę było więc nie ględziły :-) Sawa |
|
Data: 2009-04-28 09:16:35 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Ciekawe skalowanie liczników w UE i US | |
kamil_pl wydusił z siebie te słowy:
.... bo w USA wszystko jest dziwne. Nie wiem jak teraz, ale stare amerykanskie sportowe (i nie tylko) samochody, z silnikami V8 i pojemnościasz często powyżej 5 litrów, wyciągające ponad 200km/h bez problemu miały liczniki skalowane do ... 120-130km/h bo wiecej jechać i tak nie wolno.. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-04-28 10:50:51 | |
Autor: kamil_pl | |
Ciekawe skalowanie liczników w UE i US | |
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:gt6agn$8rn$1inews.gazeta.pl... kamil_pl wydusił z siebie te słowy: Tam wszystko jest dziwaczne... jak spalanie liczone przez gallons per mile.. zamiast chociaż ile galonów na 100 mil... |
|
Data: 2009-04-28 11:20:35 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Ciekawe skalowanie liczników w UE i US | |
kamil_pl pisze:
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:gt6agn$8rn$1inews.gazeta.pl... Gdzieś dzwoni ale nie wiesz gdzie. Spalanie to Miles Per Gallon. Czyli ile mil zrobisz na 1 galonie paliwa. A nie ile galonów na milę. Dlatego im wyższa wartość tym lepiej. -- Marcin "Kenickie" Mydlak GG: 291246, skype: kenickie_PL |
|
Data: 2009-04-28 17:30:24 | |
Autor: kamil_pl | |
Ciekawe skalowanie liczników w UE i US | |
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <kenickie@pudelkopoangielsku43.pl> napisał w wiadomości > Gdzieś dzwoni ale nie wiesz gdzie. Spalanie to Miles Per Gallon. Czyli ile mil zrobisz na 1 galonie paliwa. A nie ile galonów na milę. No tak miles per gallon myślałem właśnie o tym a napisałem na odwrót :P |
|
Data: 2009-04-28 11:28:08 | |
Autor: Marcin Stankiewicz | |
Ciekawe skalowanie liczników w UE i US | |
Dnia Tue, 28 Apr 2009 10:50:51 +0200, kamil_pl na pl.misc.samochody
napisał(a): jak spalanie liczone przez gallons per mile.. zamiast chociaż ile galonów na 100 mil... MPG - miles per gallon ;-) -- Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ] m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl "Piękna jest tylko prawda, i tylko ona jest godna miłości. Nicolas Boileau-Despreaux (1636 - 1711)" |
|
Data: 2009-04-30 14:45:15 | |
Autor: Toworek | |
Ciekawe skalowanie liczników w UE i US | |
kamil_pl pisze:
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:gt6agn$8rn$1inews.gazeta.pl...IMHO wskaźnik MPG znacznie czytelniej pokazuje spalanie paliwa niż magiczne l/100km |
|
Data: 2009-04-30 22:42:15 | |
Autor: J.F. | |
Ciekawe skalowanie liczników w UE i US | |
On Thu, 30 Apr 2009 14:45:15 +0200, Toworek wrote:
kamil_pl pisze: Taa .. tam jak zatankujesz 10 galonow to szybko wiesz na ile mol starczy, u nas jak masz w planie X-set km, to latwo policzyc ile trzeba wlac do baku :-) J. |
|
Data: 2009-04-28 12:51:12 | |
Autor: kamil | |
Ciekawe skalowanie liczników w UE i US | |
"kamil_pl" <dzejnasSKASUJ_TO@wp.pl> wrote in message news:gt4tl0$qtk$1nemesis.news.neostrada.pl... Oto prędkościomierz z nowego Renault Thalia - 1.2 75 KM Nikt nie bedzie produkowac osobnych wskaznikow do kazdej wersji silnikowej. Te same pakuje sie w 1.2 i 3.0 V6. Teraz jedziemy troche dalej do "wujka" i oto licznik z Hodny Civic mającej moc powyżej 100 KM Lekka honda z ponad 100KM rozpedzi sie do tych 200km/h.... Ford Taurus z przełomu lat 80/90 - (najmniejszy dostępny silnik to 2.5 L) ..... a ciezki Taurus juz pewnie nie. 3.0 V6 mialo cale 140KM, wiec te 2.5 pewnie ze 100 ma. Tak latwo juz tego nie pogonisz ponad ograniczenie. :) Ford Taurus 2008 (nie wiem jaka wersja ale zapewne ma konkretną pojemność i moc) A ten juz ma japonski silnik i rozpedza sie znacznie zwawiej jakby nie bylo. Pozdrawiam Kamil |