Data: 2014-11-26 20:45:02 | |
Autor: Maciek | |
C5 a Xsara - niezawodnosc i koszty utrzymania | |
Nie tak dawno na pytanie "co kupic nieklopotliwego do 10 tys." pare osob napisalo mi, ze Xsare diesel bez fapa i dwumasy. Ze nie rdzewieje i jest wzglednie niezawodna. A czy ktos wie, jak na tle Xsary wypada C5 z rocznikow 2004-2005? Wiadomo, ze budzet troche trzeba by naciagnac, ale tylko troche. No i moze byc Pb+LPG, ja ten zestaw uzytkuje od lat i sobie chwale. Hydropneumatyka tez juz mialem i mnie nie przeraza. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2014-11-27 14:16:45 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
C5 a Xsara - niezawodnosc i koszty utrzymania | |
W dniu 2014-11-26 20:45, Maciek pisze:
Wszystko jak trafisz. Ja mam P307SW 2,0HDI 90KM i nie powiem złego słowa. Totalna eksploatacja. Żona ma Xsarę II 1,4HDI i też totalna eksploatacja, a do tego pali do 5l/100km... Znajomy ma C5 2,0HDI 110KM (dwumasa jest, fabrycznie bez FAP) i też zero problemów. Kumpel z pracy ma P307 kombi 2,0HDI 90KM i non stop coś mu się pierdzieli. Także przed zakupem dobrze sprawdzić elektronikę (nieszczęsne BSI, czy nie jest zalane). Generalnie dobra diagnostyka PP/Lexią i wszystko będzie wiadomo. Blachy nie do zabicia (jak nie bity to nie zardzewieje) |
|
Data: 2014-11-27 14:46:01 | |
Autor: Maciek | |
C5 a Xsara - niezawodnosc i koszty utrzymania | |
Dnia Wed, 26 Nov 2014 20:45:02 +0100, Maciek napisał(a):
(...) Nie wierze, zeby nikt nie jezdzil tu C5.... -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2014-11-27 15:26:14 | |
Autor: Sebastian Klimczak | |
C5 a Xsara - niezawodnosc i koszty utrzymania | |
Dnia 27.11.2014 Maciek <docktor@poczta.onet.pl> napisaĹ/a:
Dnia Wed, 26 Nov 2014 20:45:02 +0100, Maciek napisaĹ(a): Ja jeĹźdĹźÄ:) Ale dopiero jakieĹ 20 kkm zrobione. 2.0 hdi z 2004 przd liftem. Jak na razie prawie bezawaryjnie (kĹopoty z zaworem turbiny, ale z tÄ wadÄ go kupiĹem). -- Sebolek |
|
Data: 2014-11-27 19:09:32 | |
Autor: Maciek | |
C5 a Xsara - niezawodnosc i koszty utrzymania | |
Dnia Thu, 27 Nov 2014 15:26:14 +0000 (UTC), Sebastian Klimczak napisał(a):
Ja jeżdżę:) Ale dopiero jakieś 20 kkm zrobione. 2.0 hdi z 2004 przd liftem. Napisz prosze, jak sie prowadzi z tym silnikiem. Dynamika, halas przy wiekszych predkosciach, spalanie itp. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2014-11-27 16:08:57 | |
Autor: Trybun | |
C5 a Xsara - niezawodnosc i koszty utrzymania | |
W dniu 2014-11-27 o 14:46, Maciek pisze:
Dnia Wed, 26 Nov 2014 20:45:02 +0100, Maciek napisał(a): I masz rację - parę razy miałem okazję się przejechać. Ale o awaryjności trudno cokolwiek powiedzieć. Samo serwisowanie na pewno bardziej uciążliwe niż z "normalnym" autem. Właściciel mówił że jest mało awaryjny, jednak nie można sobie pozwolić na zaniedbywanie okresowych przeglądów. |
|
Data: 2014-11-27 19:08:21 | |
Autor: Maciek | |
C5 a Xsara - niezawodnosc i koszty utrzymania | |
Dnia Thu, 27 Nov 2014 16:08:57 +0100, Trybun napisał(a):
Samo serwisowanie na pewno bardziej uciążliwe niż z "normalnym" autem. Ale co jest nienormalnego w C5 - chodzi o hydro? To sa mity, mialem XM-a i wiem co mowie. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2014-11-27 21:52:21 | |
Autor: Trybun | |
C5 a Xsara - niezawodnosc i koszty utrzymania | |
W dniu 2014-11-27 o 19:08, Maciek pisze:
Dnia Thu, 27 Nov 2014 16:08:57 +0100, Trybun napisał(a): Tak, z tym podobno trzeba się fatygować do ASO Citroena. |
|
Data: 2014-11-27 22:05:40 | |
Autor: Maciek | |
C5 a Xsara - niezawodnosc i koszty utrzymania | |
Dnia Thu, 27 Nov 2014 21:52:21 +0100, Trybun napisał(a):
Tak, z tym podobno trzeba się fatygować do ASO Citroena. Nie wierze. Wymiana plynu, filtrow, dobijanie cisnienia - to wszystko od 20 lat robia zwykle serwisy. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2014-11-28 00:17:47 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
C5 a Xsara - niezawodnosc i koszty utrzymania | |
W dniu 2014-11-27 22:05, Maciek pisze:
Dnia Thu, 27 Nov 2014 21:52:21 +0100, Trybun napisał(a): Nie takie zwykłe. Raczej te, specjalizujące się w tym, albo ogólnie we francowatych. Oddanie auta do kowala, któremu się wydaje, że umie - to prosta droga do rozwalenia hydro. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2014-11-28 07:36:36 | |
Autor: Maciek | |
C5 a Xsara - niezawodnosc i koszty utrzymania | |
Dnia Fri, 28 Nov 2014 00:17:47 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):
Raczej te, specjalizujące się w tym, albo ogólnie we francowatych. To mialem na mysli. U kowali naprawia sie tylko niemieckie auta :) -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2014-11-28 09:20:58 | |
Autor: abn140 | |
C5 a Xsara - niezawodnosc i koszty utrzymania | |
Bardzo chetnie bym przytulil takie c5, tym bardziej ze ceny spadaja . No dobra a konkretnie ile w takiej c5 kosztuje pakiet startowy zawiechy? domyslam sie ze taka akcja u specjalisty zalatwi sprawe zawiechy do konca zycia auta - biorac pod uwage te najstarsze... czyli - na pare lat i 50-60 000 ? |
|
Data: 2014-11-28 11:01:30 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
C5 a Xsara - niezawodnosc i koszty utrzymania | |
W dniu 2014-11-28 09:20, abn140 pisze:
Jak nie ma nigdzie wycieków płynu LHM to nie trzeba nic wkładać. Zawias bardzo trwały i dopracowany, zresztą już od bardzo dawna Cytryna siedzi w tym zawiasie.Bardzo chetnie bym przytulil takie c5, tym bardziej ze ceny spadaja . Nabicie sfer gazem to koszt ok. 50PLN/szt. A o ile dobrze pamiętam 5 sfer jest... |
|
Data: 2014-11-27 16:13:02 | |
Autor: Hinek | |
C5 a Xsara - niezawodnosc i koszty utrzymania | |
Użytkownik "Maciek" napisał
Bądź pierwszym! :) -- Hinek |
|
Data: 2014-11-28 07:23:22 | |
Autor: Mirek Ptak | |
C5 a Xsara - niezawodnosc i koszty utrzymania | |
Dnia 2014-11-27 14:46, *Maciek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Dnia Wed, 26 Nov 2014 20:45:02 +0100, Maciek napisał(a):My tu się znamy na samochodach ;) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2014-11-28 10:06:59 | |
Autor: Kyzio | |
C5 a Xsara - niezawodnosc i koszty utrzymania | |
Uzytkownik "Maciek" napisal w wiadomosci news: A czy ktos wie, jak na tle Xsary wypada C5 z rocznikow 2004-2005? Pierwsze moje C5 2.0 Pb + LPG BRC rok 2004.12 (juz po lifcie czyli model 2004-2008) uzytkowalem 2 lata okolo 35 tkm. Zero problemów, 1 awaria (jakis modul pod bezpiecznikami - standarowa usterka). Spodobal sie na tyle ze sprzedalem i kupilem kolejne C5 1,8 Pb + LPG Elpigaz rok 2006 uzytkuje okolo 8 miesiecy ok 12 kkm. Ten silnik zdecydowanie za maly na C5. Jak narazie z napraw eksploatacyjnych lozysko + sworzen. W planach jest sprzedaz i ponowny zakup C5 (moze kombi) ale tylko benzynka 2.0. Przy tym samochodzie zapomnialem co to zly dojazd na dzialke (wystarczy magiczny przycisk i nie szoruje po glinie na drodze dojazdowej, sprawdza sie kilka razy w tygodniu). Czasem udaje sie zaparkowac w miejscu gdzie zwykla osobowka bym nie wjechal (podniesienie do pozycji max daje spory przeswit). Duzo spokojniej pokonuje sie dziury, progi zwalniajace. Krzysiek |
|
Data: 2014-11-28 12:40:44 | |
Autor: Maciek | |
C5 a Xsara - niezawodnosc i koszty utrzymania | |
Dnia Fri, 28 Nov 2014 10:06:59 +0100, Kyzio napisał(a):
Pierwsze moje C5 2.0 Pb + LPG BRC rok 2004.12 (juz po lifcie czyli model 2004-2008) Jak z korozja w obu autach? Pokazuje sie cos, czy spokoj? -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2014-11-28 13:04:45 | |
Autor: Kyzio | |
C5 a Xsara - niezawodnosc i koszty utrzymania | |
Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości news: Jak z korozja w obu autach? Pokazuje sie cos, czy spokoj? W pierwszym zaczela isc korozja pod srebrna listwa na klapie bagaznika (wystarczyla 2 cm zaprawka pod ta listwa), w obecnie posiadanym nie widze sladow korozji. To pewnie zasluga ze udalo sie trafic egzemplarz nie malowany przez naszych pseudofachowcow. W pierwszym korozja poszla na tylnych zaciskach hamulcowych odsuwajac je od pionu (standard w cytrynach), wystarczylo przelozenie zaciskow (zamiana stronami). Kyzio |
|
Data: 2014-11-28 15:25:41 | |
Autor: abn140 | |
C5 a Xsara - niezawodnosc i koszty utrzymania | |
Duzo spokojniej pokonuje sie dziury, progi zwalniajace.Automat? ja bym w asb celowal.... ludzie sie boja wiec sa tansze i w lepszym stanie. asb w tych autach sa ok? |
|
Data: 2014-11-28 15:40:12 | |
Autor: Maciek | |
C5 a Xsara - niezawodnosc i koszty utrzymania | |
Dnia Fri, 28 Nov 2014 15:25:41 +0100, abn140 napisał(a):
Automat? Ja tez, ale opinie w sieci sa takie sobie. Tylko ze nigdy nie wiadomo, czy to wynika z samej konstrukcji, czy z niedbania. U nas pokutuje np. przeswiadczenie, ze w automacie nie zmienia sie oleju i filtra.... -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2014-12-01 08:56:42 | |
Autor: Kyzio | |
C5 a Xsara - niezawodnosc i koszty utrzymania | |
Użytkownik "abn140" napisał w wiadomości news: Automat? Niestety nie, nie udawało mi się znaleźć odpowiedniego egzemplarza. Benzyna i tak mocno ogranicza wybór ( z kombi 2 razy już zrezygnowałem). A znalezienie fajnej benzyny 2.0 i nadwozia kombi to chyba graniczy z cudem, a jeszcze z automatem to chyba niemożliwe. Kyzio |