Data: 2017-02-10 05:18:21 | |
Autor: sczygiel | |
Brak uchwytu do holowania | |
W dniu piątek, 10 lutego 2017 14:11:22 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
Parę dni temu zaszła potrzeba podholowania auta. Kiedys w cennikach widzialem opcje: hak holowniczy. Zazwyczaj szło to w parze z zaslepka i oczkiem do wkręcenia pod zaslepke. Jest szansa ze to auto tej opcji nie miało wykupionej. Zajrzyj czy w bagażniku koło lewarka/koła zapasowego to oczko do wkręcania jest i czy pasuje też do gniazda z przodu w zderzaku przednim. Jacek http://mechanics.stackexchange.com/questions/22275/does-towing-an-automatic-transmision-car-in-neutal-with-engine-not-running-will Po naszemu: zazwyczaj automaty nie odpinają kół od skrzyni i podczas jazdy ona może sie nagrzewać. To tak z grubsza. |
|
Data: 2017-02-10 14:26:59 | |
Autor: Jacek | |
Brak uchwytu do holowania | |
W dniu 10.02.2017 o 14:18, sczygiel@gmail.com pisze:
Jest szansa ze to auto tej opcji nie miało wykupionej. Zajrzyj czy w bagażniku koło lewarka/koła zapasowego to oczko do wkręcania jest i czy pasuje też do gniazda z przodu w zderzaku przednim.Dzięki za podpowiedź, sprawdzę, jak auto wróci, bo na razie wozi narciarzy. Jacek |
|
Data: 2017-02-10 15:35:01 | |
Autor: Jarek | |
Brak uchwytu do holowania | |
Kiedys w cennikach widzialem opcje: hak holowniczy. Do ciągnięcia przyczepki chyba. Zazwyczaj szło to w parze z zaslepka i oczkiem do wkręcenia pod zaslepke. Wkręcane oczka to z przodu raczej. |
|
Data: 2017-02-11 09:53:42 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Brak uchwytu do holowania | |
Użytkownik "Jarek" <j@j.pl> napisał w wiadomości news:589dcf9e$0$15188$65785112news.neostrada.pl...
A ja mam jedno i dziury z gwintem z przodu i z tyłu za zaślepkami w zderzakach. Niezależnie od tego, z tyłu jest "uszko", pozwalające przypiąć w czasie transportu na lawecie. -- Yogi(n) |
|
Data: 2017-02-10 16:20:14 | |
Autor: J.F. | |
Brak uchwytu do holowania | |
Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:813dcf7c-fc20-4c03-8bd0-08181538134c@googlegroups.com...
W dniu piątek, 10 lutego 2017 14:11:22 UTC+1 użytkownik Jacek napisał: rozszerzając temat: dlaczego piszą, że holowanie auta z automatem jest http://mechanics.stackexchange.com/questions/22275/does-towing-an-automatic-transmision-car-in-neutal-with-engine-not-running-will Po naszemu: zazwyczaj automaty nie odpinają kół od skrzyni i podczas jazdy ona może sie nagrzewać. To tak z grubsza. No, akurat zwykle skrzynie tez nie odpinaja i w nich "pol skrzyni sie kreci", moze nawet 3/4 skrzyni ... J. |
|
Data: 2017-02-10 07:26:31 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Brak uchwytu do holowania | |
W manualnej z wyjatkiem kola wstecznego biegu wszystko jest zazebione i sie kreci.
|
|
Data: 2017-02-10 21:45:59 | |
Autor: J.F. | |
Brak uchwytu do holowania | |
Dnia Fri, 10 Feb 2017 07:26:31 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
napisał(a): W manualnej z wyjatkiem kola wstecznego biegu wszystko jest zazebione i sie kreci. No nie, bo skoro jest na luzie, to walek od silnika jest rozpiety od walka zdawczego. Choc opory oczywiscie powoduja, ze i on sie kreci. J. |
|
Data: 2017-02-10 13:34:19 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Brak uchwytu do holowania | |
Wszystko sie kreci z wyjatkiem jednego kola wstecznego biegu. W manualnej synchronizowanej skrzyni biegow wszystkie kola sa zazebione a na luzie nie sa polaczone w walkiem glownym. Tarcie pomiedzy walkiem glownym a kolami kol zebatych powoduje ze sie obracaja i napedzaja choinke. Nie zazebione jest tylko kolo zebate wstecznego. Pytanie bylo czy sie cos obraca. I sie obraca chociaz przenosi maly moment obrotowy. Nie obraca sie jeszcze walek sprzeglowy ale obraca sie na nim kolo zebate najczesciej IV biegu i lozysko pomiedzy walkiem glownym i sprzeglowym.
|
|
Data: 2017-02-10 23:21:42 | |
Autor: J.F. | |
Brak uchwytu do holowania | |
Dnia Fri, 10 Feb 2017 13:34:19 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
napisał(a): Wszystko sie kreci z wyjatkiem jednego kola wstecznego biegu. W No to nie calkiem http://www.wykop.pl/link/1506743/ciekawa-symulacja-zasady-dzialania-manualnej-skrzyni-biegow/ Jesli holujemy, silnik stoi, sprzeglo nie jest wcisniete, to stoi pierwsze kolo zebate, stoi caly dolny walek posredni, a wiec stoi i reszta kol zebatych. Kreci sie (napedzany przez kola) walek wyjsciowy, kreca sie synchronizatory i lozyska gornego walka. Tylko ... to skrzynia RWD, takich to teraz prawie nie ma. A takie od FWD to prawde mowiac nie wiem jak dokladnie zrobione ... jakos inaczej. J. |
|