Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo.podatki   »   Brak danych o kraju klienta

Brak danych o kraju klienta

Data: 2015-03-11 02:16:51
Autor: jerzykwrzos
Brak danych o kraju klienta
Skrill (pośrednik od płatności typu karta płatnicza i przelewy bankowe) nie udostępnia  inforamcji o tym z jakiego kraju jest klient (i nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ klienci przy płatnościach nie podają swojego kraju) - zerknijcie na raport sprzedaży od Skrilla, nie ma w nim kraju klienta:

http://i.imgur.com/D4YlOs9.jpg

Jest co prawda informacja o walucie w jakiej płacił klient (pole Amount received), ale nie zawsze przecież po walucie pozna się kraj (Polskę pozna się oczywiście po PLN, ale po EURO kraju już się nie pozna). Stąd pytanie jak to rozliczać gdy nie zna się kraju z jakiego jest klient? Do MOSS niemógł bym raczej przystąpić nie znając z jakiego kraju UE jest klient?

Od razu napiszę, że mi te dane o kraju "prawie" każdego klienta udało się zebrać na własną rękę - mam w grze system kont dla klientów i w mojej bazie danych tych kont klientów mam informacje o IP każdego klienta i na podstawie tego IP jestem w stanie określić z jakiego kraju jest klient. No dobrze, ale co gdybym nie gromadził na własny użytek danych o numerach IP klientów - nie wiedziałbym z jakiego kraju jest klient i interesuje mnie właśnie jak wtedy należy to rozliczyć (przyjąć, że klient jest z Polski)? A poza tym, napisałem, że mam informacje o kraju "prawie" każdego klienta, bo czasami nie uda się określić kraju klienta na podstawie jego numeru IP i wówczas rzeczywiście nie wiem z jakiego jest on kraju - i co wtedy?

Data: 2015-03-11 07:52:33
Autor: jerzykwrzos
Brak danych o kraju klienta
Teraz doczytałem, że - jak dobrze rozumiem - potrzebne są dwa dowody na kraj klienta:

"w przypadku gdy nie zachodzi żadne z powyższych ustalamy miejsce opodatkowania usługi na podstawie dwóch dowodów, które nie mogą być ze sobą sprzeczne"

http://blog.ifirma.pl/2014/10/od-2015-roku-zmiany-w-zakresie-rozliczenia-sprzedazy-uslug-elektronicznych-telekomunikacyjnych-oraz-nadawczych-moss/

A w najlepszym razie będę miał tylko jeden dowód na kraj (IP klienta) i to nie zawsze. Czy wobec tego mogę korzystać z MOSS? A jeżeli nie, to powinienem przyjąć, że miejscem opodatkowania jest Polska?

Data: 2015-03-11 16:37:04
Autor: Robert Tomasik
Brak danych o kraju klienta
W dniu 11-03-15 o 10:16, jerzykwrzos@gmail.com pisze:

Ustalanie kraju użytkownika po adresie IP jest silnie problematyczne. Istnieje szereg mechanizmów zmiany kraju IP.

Data: 2015-03-12 06:49:27
Autor: jerzykwrzos
Brak danych o kraju klienta
W dniu środa, 11 marca 2015 16:37:11 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:
W dniu 11-03-15 o 10:16, jerzykwrzos@gmail.com pisze:

Ustalanie kraju użytkownika po adresie IP jest silnie problematyczne. Istnieje szereg mechanizmów zmiany kraju IP.

Tym bardziej więc, jak mogę rozliczać się z tego typu przychodów jeżeli nie ma pewności z jakiego kraju jest klient? System tego nie przewiduje? :)

Data: 2015-03-12 15:09:06
Autor: Wojciech Bancer
Brak danych o kraju klienta
On 2015-03-12, jerzykwrzos@gmail.com <jerzykwrzos@gmail.com> wrote:

[...]

Ustalanie kraju użytkownika po adresie IP jest silnie problematyczne. Istnieje szereg mechanizmów zmiany kraju IP.

Tym bardziej więc, jak mogę rozliczać się z tego typu przychodów jeżeli nie ma pewności z jakiego kraju jest klient? System tego nie przewiduje? :)

A to nie jest tak, że jak masz transakcję B2C, to naliczasz VAT lokalny?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2015-03-13 03:44:28
Autor: jerzykwrzos
Brak danych o kraju klienta
W dniu czwartek, 12 marca 2015 15:09:06 UTC+1 użytkownik Wojciech Bancer napisał:
On 2015-03-12, jerzykwrzos@gmail.com <jerzykwrzos@gmail.com> wrote:

[...]

>> Ustalanie kraju użytkownika po adresie IP jest silnie problematyczne.. >> Istnieje szereg mechanizmów zmiany kraju IP.
>
> Tym bardziej więc, jak mogę rozliczać się z tego typu przychodów jeżeli > nie ma pewności z jakiego kraju jest klient? System tego nie przewiduje? :)

A to nie jest tak, że jak masz transakcję B2C, to naliczasz VAT lokalny?

-- Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

No właśnie od 2015 roku przy sprzedaży do UE osobom fizycznym nieposiadającym firmy VAT ustalany jest wg. kraju nabywcy. Rozliczane to może być przez MOSS.

Data: 2015-03-12 12:32:46
Autor: witek
Brak danych o kraju klienta
jerzykwrzos@gmail.com wrote:
i na podstawie tego IP jestem w stanie określić z jakiego kraju jest klient.


co najwyzej jestes w stanie okreslic w jakim kraju stoi proxy.
do kraju klienta ci jeszcze daleko.

Data: 2015-03-13 02:17:24
Autor: Borys Pogoreło
Brak danych o kraju klienta
Dnia Wed, 11 Mar 2015 02:16:51 -0700 (PDT), jerzykwrzos@gmail.com
napisał(a):

Skrill (pośrednik od płatności typu karta płatnicza i przelewy bankowe)
nie udostępnia  inforamcji o tym z jakiego kraju jest klient (i nie ma w
tym nic dziwnego, ponieważ klienci przy płatnościach nie podają swojego
kraju) - zerknijcie na raport sprzedaĹźy od Skrilla, nie ma w nim kraju
klienta:

Zmień pośrednika na takiego, który zauważył pojawienie się MOSS. Na
podstawie numeru karty mógłby Ci łatwo udostępnić informację o kraju jej
wystawienia.

Od razu napiszę, że mi te dane o kraju "prawie" każdego klienta udało się
zebrać na własną rękę - mam w grze system kont dla klientów i w mojej
bazie danych tych kont klientĂłw mam informacje o IP kaĹźdego klienta i na
podstawie tego IP jestem w stanie określić z jakiego kraju jest klient.

Dodaj do gry konieczność określenia kraju na etapie rejestracji lub
najpóźniej w momencie gdy w grę wchodzą finanse. To już będzie jeden z
dwóch wymaganych dowodów, czyli połowa sukcesu. Adres IP to wyłącznie
poszlaka, wystarczy jakieś proxy czy TOR i masz fałszywe dane.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2015-03-13 04:28:04
Autor: jerzykwrzos
Brak danych o kraju klienta
W dniu piątek, 13 marca 2015 02:17:28 UTC+1 użytkownik Borys Pogoreło napisał:
Dnia Wed, 11 Mar 2015 02:16:51 -0700 (PDT), jerzykwrzos@gmail.com
napisał(a):

> Skrill (pośrednik od płatności typu karta płatnicza i przelewy bankowe)
> nie udostępnia  inforamcji o tym z jakiego kraju jest klient (i nie ma w
> tym nic dziwnego, ponieważ klienci przy płatnościach nie podają swojego
> kraju) - zerknijcie na raport sprzedaży od Skrilla, nie ma w nim kraju
> klienta:

Zmień pośrednika na takiego, który zauważył pojawienie się MOSS. Na
podstawie numeru karty mógłby Ci łatwo udostępnić informację o kraju jej
wystawienia.

Albo może jeszcze lepiej - zmienić pośrednika na takiego, z którym można byłoby rozliczać się jak z firmą (co znacznie uprościłoby księgowanie tego), a nie jak z ostatecznymi klientami. Tylko, czy są tego typu pośrednicy? Czy znacie jakiegoś (ważne, żeby obsługiwał takie płatności jak Skrill, czyli karta płatnicza, przelew, paysafecard)? Wiem, że w przypadku płatności SMS tego typu pośrednikiem jest firma Zong i w jej przypadku można rozliczać się właśnie z tą firmą (czyli wystawiam rachunek "np" dla Zong i tyle), a nie z klientami ostatecznymi, no ale mi zależy na innych płatnościach (wymienione wyżej karta płatnicza, itd.).

Dodaj do gry konieczność określenia kraju na etapie rejestracji lub
najpóźniej w momencie gdy w grę wchodzą finanse. To już będzie jeden z
dwóch wymaganych dowodów, czyli połowa sukcesu.

Pomyślę nad takim rozwiązaniem.

Adres IP to wyłącznie poszlaka, wystarczy jakieś proxy czy TOR i masz fałszywe dane.

Masz rację, z tym że mimo wszystko adres IP jest dopuszczalny:

"Przykładowe dowody
*Adres na fakturze,
*Adres IP,
*Dane dotyczące rachunku bankowego,
*Kod państwa z karty SIM,
*Lokalizacja łącza stacjonarnego,
*Inne informacje istotne z handlowego punktu
widzenia np. informacje związane z
metodami płatności lub historią transakcji z
klientem."

http://www.finanse.mf.gov.pl/documents/766655/10461286/05+Miejsce+konsumpcji+us%C5%82ug+-+Polska+-+PL

Data: 2015-03-13 16:20:43
Autor: m
Brak danych o kraju klienta
W dniu 13.03.2015 o 12:28, jerzykwrzos@gmail.com pisze:
W dniu piątek, 13 marca 2015 02:17:28 UTC+1 użytkownik Borys Pogoreło
napisał:
Dnia Wed, 11 Mar 2015 02:16:51 -0700 (PDT),jerzykwrzos@gmail.com
napisał(a):

Skrill (pośrednik od płatności typu karta płatnicza i
przelewy bankowe) nie udostępnia  inforamcji o tym z jakiego
kraju jest klient (i nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ
klienci przy płatnościach nie podają swojego kraju) -
zerknijcie na raport sprzedaży od Skrilla, nie ma w nim
kraju klienta:

Zmień pośrednika na takiego, który zauważył pojawienie się MOSS.
Na podstawie numeru karty mógłby Ci łatwo udostępnić informację o
kraju jej wystawienia.
Albo może jeszcze lepiej - zmienić pośrednika na takiego, z którym
można byłoby rozliczać się jak z firmą (co znacznie uprościłoby
księgowanie tego), a nie jak z ostatecznymi klientami. Tylko, czy są
tego typu pośrednicy? Czy znacie jakiegoś (ważne, żeby obsługiwał
takie płatności jak Skrill, czyli karta płatnicza, przelew,
paysafecard)? Wiem, że w przypadku płatności SMS tego typu
pośrednikiem jest firma Zong i w jej przypadku można rozliczać się
właśnie z tą firmą (czyli wystawiam rachunek "np" dla Zong i tyle), a
nie z klientami ostatecznymi, no ale mi zależy na innych płatnościach
(wymienione wyżej karta płatnicza, itd.).


Nie sądze żebyś znalazł takiego.

Ja na przykład bałbym się być takim pośrednikiem, bo brałbym na siebie ryzyko związane z twoim biznesem (a przecież Ciebie nie znam i nie wiem co za biznes prowadzisz). W związku z tym, musiałbym brać od Ciebie sowitą prowizję I solidnie Cię prześwietlić zanim bym z tobą wszedł w taki układ.

p. m.

Data: 2015-03-13 08:36:42
Autor: jerzykwrzos
Brak danych o kraju klienta
W dniu piątek, 13 marca 2015 16:20:45 UTC+1 użytkownik m napisał:
W dniu 13.03.2015 o 12:28, jerzykwrzos@gmail.com pisze:
> W dniu piątek, 13 marca 2015 02:17:28 UTC+1 użytkownik Borys Pogoreło
> napisał:
>>> Dnia Wed, 11 Mar 2015 02:16:51 -0700 (PDT),jerzykwrzos@gmail.com
>>> napisał(a):
>>>
>>>>> Skrill (pośrednik od płatności typu karta płatnicza i
>>>>> przelewy bankowe) nie udostępnia  inforamcji o tym z jakiego
>>>>> kraju jest klient (i nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ
>>>>> klienci przy płatnościach nie podają swojego kraju) -
>>>>> zerknijcie na raport sprzedaży od Skrilla, nie ma w nim
>>>>> kraju klienta:
>>>
>>> Zmień pośrednika na takiego, który zauważył pojawienie się MOSS.
>>> Na podstawie numeru karty mógłby Ci łatwo udostępnić informację o
>>> kraju jej wystawienia.
> Albo może jeszcze lepiej - zmienić pośrednika na takiego, z którym
> można byłoby rozliczać się jak z firmą (co znacznie uprościłoby
> księgowanie tego), a nie jak z ostatecznymi klientami. Tylko, czy są
> tego typu pośrednicy? Czy znacie jakiegoś (ważne, żeby obsługiwał
> takie płatności jak Skrill, czyli karta płatnicza, przelew,
> paysafecard)? Wiem, że w przypadku płatności SMS tego typu
> pośrednikiem jest firma Zong i w jej przypadku można rozliczać się
> właśnie z tą firmą (czyli wystawiam rachunek "np" dla Zong i tyle), a
> nie z klientami ostatecznymi, no ale mi zależy na innych płatnościach
> (wymienione wyżej karta płatnicza, itd.).
>

Nie sądze żebyś znalazł takiego.

Ja na przykład bałbym się być takim pośrednikiem, bo brałbym na siebie ryzyko związane z twoim biznesem (a przecież Ciebie nie znam i nie wiem co za biznes prowadzisz). W związku z tym, musiałbym brać od Ciebie sowitą prowizję I solidnie Cię prześwietlić zanim bym z tobą wszedł w taki układ.

p. m.

W przypadku płatności SMS są tacy pośrednicy, np. Zong:

https://www.zong.com

Data: 2015-03-14 14:19:39
Autor: ajt
Brak danych o kraju klienta
W dniu 2015-03-13 12:28, jerzykwrzos@gmail.com pisze:

Albo może jeszcze lepiej - zmienić pośrednika na takiego, z którym można byłoby rozliczać się jak z firmą
(co znacznie uprościłoby księgowanie tego), a nie jak z ostatecznymi klientami. Tylko, czy są tego typu pośrednicy?
Czy znacie jakiegoś (ważne, żeby obsługiwał takie płatności jak Skrill, czyli karta płatnicza, przelew, paysafecard)?
Wiem, że w przypadku płatności SMS tego typu pośrednikiem jest firma Zong i w jej przypadku można rozliczać
się właśnie z tą firmą (czyli wystawiam rachunek "np" dla Zong i tyle), a nie z klientami ostatecznymi,
no ale mi zależy na innych płatnościach (wymienione wyżej karta płatnicza, itd.).

Fastspring podaje w regulaminie, że działa jako reseller, biorąc na siebie rozliczanie unijnego vatu. Tylko prowizję sobie potrącają coś koło 6-9% (zależnie od kwoty). W każdym razie możesz ich sprawdzić :)
--
Pozdrawiam
Andrzej
www.radom.city

Data: 2015-03-16 04:25:33
Autor: jerzykwrzos
Brak danych o kraju klienta
W dniu sobota, 14 marca 2015 14:19:31 UTC+1 użytkownik ajt napisał:
W dniu 2015-03-13 12:28, jerzykwrzos@gmail.com pisze:
>
> Albo może jeszcze lepiej - zmienić pośrednika na takiego, z którym można byłoby rozliczać się jak z firmą
> (co znacznie uprościłoby księgowanie tego), a nie jak z ostatecznymi klientami. Tylko, czy są tego typu pośrednicy?
> Czy znacie jakiegoś (ważne, żeby obsługiwał takie płatności jak Skrill, czyli karta płatnicza, przelew, paysafecard)?
> Wiem, że w przypadku płatności SMS tego typu pośrednikiem jest firma Zong i w jej przypadku można rozliczać
> się właśnie z tą firmą (czyli wystawiam rachunek "np" dla Zong i tyle), a nie z klientami ostatecznymi,
> no ale mi zależy na innych płatnościach (wymienione wyżej karta płatnicza, itd.).

Fastspring podaje w regulaminie, że działa jako reseller, biorąc na siebie rozliczanie unijnego vatu. Tylko prowizję sobie potrącają coś koło 6-9% (zależnie od kwoty). W każdym razie możesz ich sprawdzić :)
-- Pozdrawiam
Andrzej
www.radom.city

Brzmi ciekawie, ale znajomy mówił mi, że można skorzystać z ich usług jeżeli sprzedaje się coś w formie pliku (np. exe, czy pdf), a ja sprzedaję "przedmiotowy wirtualne" ze sklepu, który jest wewnątrz darmowej gry umieszczonej na stronie www. Czy w moim przypadku mógłbym skorzystać z Fastspring?

Data: 2015-03-16 15:54:26
Autor: ajt
Brak danych o kraju klienta
W dniu 2015-03-16 12:25, jerzykwrzos@gmail.com pisze:
W dniu sobota, 14 marca 2015 14:19:31 UTC+1 użytkownik ajt napisał:

Fastspring podaje w regulaminie, że działa jako reseller, biorąc na
siebie rozliczanie unijnego vatu. Tylko prowizję sobie potrącają coś
koło 6-9% (zależnie od kwoty). W każdym razie możesz ich sprawdzić :)
--
Pozdrawiam
Andrzej
www.radom.city

Brzmi ciekawie, ale znajomy mówił mi, że można skorzystać z ich usług jeżeli sprzedaje się coś w formie pliku
(np. exe, czy pdf), a ja sprzedaję "przedmiotowy wirtualne" ze sklepu, który jest wewnątrz darmowej gry
umieszczonej na stronie www. Czy w moim przypadku mógłbym skorzystać z Fastspring?

Mają też coś co określają jako "in-app purchases" i "embedded store sdk" do tego, ale nie testowałem i nie wiem, z czym i jak to się daje zintegrować :)
--
Pozdrawiam
Andrzej
www.radom.city

Data: 2015-03-16 04:28:27
Autor: jerzykwrzos
Brak danych o kraju klienta
W dniu piątek, 13 marca 2015 02:17:28 UTC+1 użytkownik Borys Pogoreło napisał:
Dodaj do gry konieczność określenia kraju na etapie rejestracji lub
najpóźniej w momencie gdy w grę wchodzą finanse. To już będzie jeden z
dwóch wymaganych dowodów, czyli połowa sukcesu. Adres IP to wyłącznie
poszlaka, wystarczy jakieś proxy czy TOR i masz fałszywe dane.

-- Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Warto też pamiętać, że klienci mogą wpisywać nieprawidłowy kraj (a zważywszy, że większość moich klientów to dzieci, jestem pewien, że byłby spory odsetek takich przypadków), więc raczej nie jest to pewniejsza metoda od adresu IP.

Brak danych o kraju klienta

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona