Data: 2013-07-30 23:29:34 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
B³ys³o... (cross) | |
On Tue, 30 Jul 2013, mlodz wrote:
... no wziê³o i b³ys³o, a¿ siê cz³owiekowi zmêczone nocn± jazd± oczy Ty tak powa¿nie? 200m zbêdnego ograniczenia... i czego to ma uczyæ? to mia³oby rêce, nogi, a nawet sprawia³oby wra¿enie Wra¿enie. Tak :) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-07-31 00:33:18 | |
Autor: mlodz | |
B³ys³o... (cross) | |
Dnia Tue, 30 Jul 2013 23:29:34 +0200, Gotfryd Smolik news napisa³(a):
On Tue, 30 Jul 2013, mlodz wrote: Tam zaraz uczyæ. Po prostu umo¿liwiæ spokojne wytracenie prêdko¶ci przed miejscem potencjalnie kolizyjnym. W±ska krajówka z d³ug± prost±, na jej ¶rodku skrzy¿owanie z wojewódzk±, do tego jaki¶ ruch lokalny - niezale¿nie od terenu zabudowanego jakie¶ ograniczenie prêdko¶ci na krajówce jest niekulawym pomys³em, ze wzglêdu na mo¿liwe ró¿nice prêdko¶ci. Tyle ¿e nie ka¿dy specyfikê trasy musi znaæ, a tutaj D-42 mo¿na zauwa¿yæ trochê pó¼nawo i zamiast spokojnego zdjêcia nogi z gazu trzeba deptaæ po hamulcach. Albo mru¿yæ oczy przed potêg± ITD. A to przecie¿ niezdrowe. |
|
Data: 2013-08-02 11:03:19 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
B³ys³o... (cross) | |
On Wed, 31 Jul 2013, mlodz wrote:
Dnia Tue, 30 Jul 2013 23:29:34 +0200, Gotfryd Smolik news napisa³(a): Ale nie widzê ¯ADNEGO wskazania do dodatkowego ograniczenia, skoro oznakowanie WIDAÆ z odleg³o¶ci wystarczaj±cej na wyhamowanie. (a je¶li nie widaæ, to patrz ni¿ej) Zbyt wczesne ograniczenie prêdko¶ci IMO jest b³êdem, i to powa¿nym, bo uczy ¿e "mo¿na siê nie przejmowaæ i jeszcze sto metrów jechaæ za szybko". B³êdne jest to przekonanie, nie oznakowanie, nakazuj±ce, ¿e w miejscu w którym stoi znak masz mieæ "60"! W±ska krajówka z d³ug± prost±, A, no to je¶li twierdzisz ¿e oznakowania nie widaæ, to chyba domagasz siê ostrze¿enia "60 za 200 metrów". Jasno i wyra¿nie: W ¯ADNYM RAZIE nie zgadzam siê z tez±, ¿e tam mo¿e 200 metrów wcze¶niej staæ "70" i uczyæ, ¿e mo¿na je olaæ! BYÆ MO¯E powinien 200m wcze¶niej staæ znak B-33 "60" (tak w³a¶nie) z tabliczk± T-21 "200m" Mo¿na by go postawiæ (razem z tabliczk±) pod A-6a, ktory (skoro to takie niebezpieczne miejsce) pewnie ju¿ tam jest. Albo mru¿yæ oczy przed potêg± ITD. Ale niezdrowe jest w³a¶nie to, ¿e jak postawisz "70" to wszyscy kierujacy bêd± mieli pretensje, ¿e dokonano im pomiaru prêdko¶ci 10 metrów za tym znakiem! :P To nadinterpretacja, jakoby nale¿a³o hamowaæ *ZA* znakiem jest powodem b³êdów, a postawienie takiego znaku "na zapas" jest w³a¶nie tym, co powoduje lekcewa¿enie ograniczeñ przez kierowców. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-08-03 18:51:04 | |
Autor: mlodz | |
B³ys³o... (cross) | |
Dnia Fri, 2 Aug 2013 11:03:19 +0200, Gotfryd Smolik news napisa³(a):
On Wed, 31 Jul 2013, mlodz wrote: W s³oneczny dzieñ z pasa przeciwnego (samochód google'a, zdaje siê, jecha³ tylko w jedn± stronê - oddalaj±c siê od tego znaku), widaæ ca³kiem nie¼le. Wyobra¼ sobie teraz tê drogê w nocy, na swoim pasie i przy ¶wiat³ach mijania (choæ nie wiem czy to ostatnie by³oby konieczne). Zbyt wczesne ograniczenie prêdko¶ci IMO jest b³êdem, i to powa¿nym, A ile mo¿na mieæ? Pytam ca³kiem powa¿nie. prêdko¶ci. Tyle ¿e nie ka¿dy specyfikê trasy musi znaæ, a tutaj D-42A, no to je¶li twierdzisz ¿e oznakowania nie widaæ, to chyba Mo¿e byæ. Jasno i wyra¿nie: To by³ tylko przyk³ad, a czy stopniowanie ograniczeñ co do zasady, jest na pewno takim fatalnym pomys³em... to temat na inn± dyskusjê. BYÆ MO¯E powinien 200m wcze¶niej staæ znak B-33 "60" (tak A-6a jako¶ nie kojarzê, jak mi siê zdarzy jeszcze tamtêdy jechaæ to niechybnie zwrócê uwagê. I nie rozumiem - jak mo¿esz w ogóle sugerowaæ, jakoby miejsce nie by³o niebezpieczne. Gotfrydzie, przecie¿ tam stoi fotoradar! Albo mru¿yæ oczy przed potêg± ITD.Ale niezdrowe jest w³a¶nie to, ¿e jak postawisz "70" to wszyscy No co ty opowiadasz. Przecie¿ niebezpieczne miejsce nie przesunie siê od razu 10 metrów za ten znak! :P ! |
|
Data: 2013-08-03 23:59:46 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
B³ys³o... (cross) | |
On Sat, 3 Aug 2013, mlodz wrote:
Dnia Fri, 2 Aug 2013 11:03:19 +0200, Gotfryd Smolik news napisa³(a): Nie ¿artuj... tyle co na znaku. W MIEJSCU w którym przeje¿d¿asz obok znaku JU¯ masz mieæ "nie wiêcej ni¿ na znaku". Jak postawi± Ci "zakaz ruchu" to on te¿ nie znaczy "gdzie¶ tam za znakiem zaczyna siê zakaz ruchu", tylko dzia³a od miejsca postawienia znaku i tyle. Sk±d wzi±³e¶ pomys³ ¿e mo¿e byæ inaczej? A, no to je¶li twierdzisz ¿e oznakowania nie widaæ, to chyba Ale to jest diametralnie ró¿ne oddzia³ywanie na jad±cych! Jasno i wyra¿nie: Ale z³y, IMO :) a czy stopniowanie ograniczeñ co do zasady, Nie, NIE JEST fatalnym pomys³em, ale sens ma 90-60-40 przy zje¼dzie z drogi szybkiego ruchu, w odstêpach pozwalaj±cych nad±¿yæ ze zwalnianiem ze 110, a nie ró¿nica 10 km/h na d³ugo¶ci ponad 100metrów! I nie rozumiem - jak mo¿esz w ogóle sugerowaæ, jakoby miejsce nie by³o Ale¿, rzeczywi¶cie, jak ¶mia³em ;) Ale niezdrowe jest w³a¶nie to, ¿e jak postawisz "70" to wszyscy No ale skoro kierowcy mog± zostaæ zaskoczeni w dowolnym miejscu za znakiem, to jest sens sprawdzaæ, czy faktycznie siê przygotowuj± zwalniaj±c zgodnie z przepisem :> :P :D pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-08-04 01:04:16 | |
Autor: mlodz | |
B³ys³o... (cross) | |
Dnia Sat, 3 Aug 2013 23:59:46 +0200, Gotfryd Smolik news napisa³(a):
Nie ¿artuj... tyle co na znaku.B³êdne jest to przekonanie, nie oznakowanie, nakazuj±ce, ¿eA ile mo¿na mieæ? Pytam ca³kiem powa¿nie. Z twojego zdania (w cytatach na samej górze). Z nadmiarem przecinków i w oddzielnym akapicie nabiera zupe³nie innego znaczenia - "nie oznakowanie" zrobi³o siê wtrêtem. :D a czy stopniowanie ograniczeñ co do zasady,Nie, NIE JEST fatalnym pomys³em, ale sens ma 90-60-40 przy zje¼dzie No to poteoretyzujmy nad tym konkretnym przypadkiem. Za³ó¿my, ¿e miejsce jest rzeczywi¶cie wypadkogenne (w to akurat mogê uwierzyæ, gdzie¶ wy¿ej o tym pisa³em) - zasadniczo wiadomym jest, ¿e nie ka¿dy kierowca posiada obuwie odporne na to tajemnicze pole biomagnetyczne, które wytwarza siê na d³ugich prostych, i które powoduje zwiêkszone przyci±ganie prawej stopy do pod³o¿a. (nie, nie pêdzi³em a¿ tak) Chcemy teraz zadbaæ o bezpieczeñstwo podró¿uj±cych w tamtych okolicach. Co robimy: 1. Dajemy na mszê w odpowiedniej intencji; 2. Poprawiamy oznakowanie i pozwalamy kierowcom z jako takim wyprzedzeniem zorientowaæ siê, ¿e za chwilê na drodze mo¿e zrobiæ siê ciasno; 3. Pozostawiamy nie¶mia³o wychylaj±cy siê tu¿ przed Strasznym Miejscem znak D-42 i dostawiamy zaraz za nim fotoradar? To (70) by³o mo¿e i za bardzo dostosowanym do realiów pomys³em, ale po prostu gdyby choæby takie co¶ tam sta³o, to móg³bym pluæ w gêbê tylko i wy³±cznie sobie. A tak - mia³em jednak wiêksza ochotê na pogratulowanie korkondylom fajnej miejscówki. [...] No co ty opowiadasz. Przecie¿ niebezpieczne miejsce nie przesunie siêNo ale skoro kierowcy mog± zostaæ zaskoczeni w dowolnym miejscu E tam, przecie¿ dla s³u¿b wszelakich wa¿ny jest tylko efekt - czyli poprawa naszego bezpieczeñstwa. Badanie stanów po¶rednich nie wpisuje siê w tê teoriê :P |
|
Data: 2013-08-05 13:01:16 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
B³ys³o... (cross) | |
On Sun, 4 Aug 2013, mlodz wrote:
Dnia Sat, 3 Aug 2013 23:59:46 +0200, Gotfryd Smolik news napisa³(a): A to przepraszam :) Znaczy ni mniej ni wiêcej, a wysuwasz tezê, ¿e mój post ca³kiem przypomina polskie drogi, *prze³adowane znakami* które niemal wszyscy ignoruj±? :D No to jest powód do zastanowienia siê, nad tymi znakami. A Ty chcesz "wiêcej, wiêcej, wiêcej". No to poteoretyzujmy nad tym konkretnym przypadkiem.[...] Chcemy teraz zadbaæ o bezpieczeñstwo podró¿uj±cych w tamtych okolicach.[...] 2. Poprawiamy oznakowanie i pozwalamy kierowcom z jako takim Byæ mo¿e. Ale tego *NIE WOLNO* robiæ za pomoc± nadmiarowego ograniczenia! Oznakowanie "za 200 metrów 60" byæ mo¿e tak. Ale "70" które jest dla wiêkszo¶ci kierujacych ZBÊDNE (bo i tak z prêdko¶ci po¶cigowej bêd± *hamowali*, nie ma sensu oczekiwaæ, ¿e jeden z drugim pojedzie metod± "odpuszczenia gazu") spowoduje pog³êbienie przekonania, ¿e ograniczenia mo¿na ignorowaæ. NIE, nie i NIE! To (70) by³o mo¿e i za bardzo dostosowanym do realiów pomys³em, ale Nie. ¦wiadczy³oby jedynie, ¿e masz bardzo mocno utrwalone z³e nawyki. Tak, winnymi tych nawyków s± drogowcy, stawiaj±cy "zapasowe" ograniczenia, to prawda. Ale IMO tego nie nale¿y pog³êbiaæ! Bo potem jeden z drugim jest w szoku, ¿e by³o "40", pojecha³ w ¶limaka "ledwo" 55 i szorowa³ oponami po krawê¿niku. A niektórzy to i ciê¿arówki powywracali. A "40" znaczy "tu 40", nie "gdzie¶ tam daleko jeszcze mo¿na 60". pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-08-04 08:52:26 | |
Autor: John Ko³alsky | |
B³ys³o... (cross) | |
U¿ytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl>
Popadamy w paranojê. Te znaki tylko informuj± o zakazie. |
|
Data: 2013-08-04 20:35:59 | |
Autor: Roman Stachowiak | |
B³ys³o... (cross) | |
W dniu 2013-08-04 08:52, John Ko³alsky pisze:
Chyba jednak nie nale¿± one do grupy D, lecz do B. -- RomanS ___________________ Ja zawsze mam racjê. Raz mi siê wydawa³o, ¿e nie mam racji, ale okaza³o siê, ¿e by³em w b³êdzie. (G. J. Gigol) |
|
Data: 2013-08-05 13:02:27 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
B³ys³o... (cross) | |
On Sun, 4 Aug 2013, John Ko³alsky wrote:
U¿ytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> ¯e jak? :O Kiedy ostatnio ogl±da³e¶ stosowny przepis? pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-08-05 18:35:03 | |
Autor: John Ko³alsky | |
B³ys³o... (cross) | |
U¿ytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl>
Nudzi siê ? |
|
Data: 2013-08-05 20:57:14 | |
Autor: masti | |
B³ys³o... (cross) | |
Dnia pięknego Mon, 05 Aug 2013 18:35:03 +0200 osobnik zwany John Kołalsky
napisał: Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> tobie najwyraźniej tak. Bo kłapanie na temat, o którym nie masz pojęcia bez sprawdzenia świadczy o nadmiarze wolnego czasu na trollowanie -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-08-06 19:11:50 | |
Autor: John Kołalsky | |
Błysło... (cross) | |
Użytkownik "masti" <gone@to.hell>
Mnie nie boli twoje trolowanie |
|
Data: 2013-08-07 23:55:36 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
B³ys³o... (cross) | |
On Mon, 5 Aug 2013, John Ko³alsky wrote:
U¿ytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> A sk±d ja mam wiedzieæ, czy g³upoty piszesz z nudów, z³o¶liwo¶ci czy jeszcze innej przyczyny? pzdr, Gotfryd |