Data: 2017-11-25 16:57:15 | |
Autor: Twardy | |
Błędy przy tankowaniu zimą. Jak nie uszkodzić auta? | |
Błędy przy tankowaniu zimą. Jak nie uszkodzić auta?
"Pierwszy błąd to tankowanie pod korek. Okazuje się, że maksymalnie wypełniony bak wcale nie jest zdrowy dla auta. - Nie powinniśmy kombinować z dolewaniem. Pierwsze odbicie, odkładamy pistolet i kończymy tankowanie " "Z drugiej strony nie można dać się zwariować i szczególnie zimą właściciele samochodów z silnikiem diesla powinni pamiętać o tym, by stan paliwa w baku był odpowiednio wysoki. Wtedy mniejsza szansa na to, by wytrąciła się parafina, która może zatkać filtr paliwa i unieruchomić auto" http://tvn24bis.pl/moto,99/bledy-przy-tankowaniu-samochodu-zima,793271.html Pozdrawiam, |
|
Data: 2017-11-25 17:01:06 | |
Autor: Budzik | |
Błędy przy tankowaniu zimą. Jak nie uszkodzić auta? | |
Użytkownik Twardy x_twardy@xpoczta.onet.pl ...
Błędy przy tankowaniu zimą. Jak nie uszkodzić auta?O w morde, teraz sie dowiedziałem. W scudo po odbiciu wchodzi jeszcze ładne pare litrów - zawsze tak dolewałem. 500 tysiecy na liczniku i jakos jeszcze jezdzi. Ale moze juz sie konczy przez ta moja nadgorliwosc?;-) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju, abyśmy nieustannie pozostali czujni." - Paulo Coelho |
|
Data: 2017-11-25 19:21:54 | |
Autor: Kaczin | |
Błędy przy tankowaniu zimą. Jak nie uszkodzić auta? | |
W dniu 25.11.2017 o 16:57, Twardy pisze:
Dlaczego szansa na wytrącenie się parafin miałaby być mniejsza, w przypadku pełnego baku? Chyba, że na tej zasadzie, że wódka staje się mocniejsza w miarę picia. Otwierasz butelkę, wypijasz kielonka... i nic. A pod koniec takiej "krowy"! Umoczysz usta i leżysz na glebie sponiewierany. Ani chybi, tak musi być z ON! -- Kaczin |
|
Data: 2017-11-25 10:38:34 | |
Autor: WS | |
BĹÄdy przy tankowaniu zimÄ . Jak nie uszkodzi Ä auta? | |
On Saturday, November 25, 2017 at 7:21:58 PM UTC+1, Kaczin wrote:
W dniu 25.11.2017 o 16:57, Twardy pisze: Szanasa w sumie taka sama, ale toto plywa na powierzchni i przy prawie pustym baku jest duze prawdopodobienstwo zassania, przy wyzszym poziomie bierze paliwo bez tego, co plywa na gorze ;) WS |
|
Data: 2017-11-25 20:00:34 | |
Autor: Robert Wańkowski | |
Błędy przy tankowaniu zimą. Jak nie uszkodzić auta? | |
W dniu 2017-11-25 o 19:38, WS pisze:
toto plywa na powierzchniChyba nie pływa. https://i.ytimg.com/vi/DqQEj5qlRNU/maxresdefault.jpg https://www.youtube.com/watch?v=DqQEj5qlRNU Robert |
|
Data: 2017-11-27 23:11:55 | |
Autor: T. | |
Błędy przy tankowaniu zimą. Jak nie uszkodzić auta? | |
W dniu 2017-11-25 o 20:00, Robert Wańkowski pisze:
W dniu 2017-11-25 o 19:38, WS pisze:No to im pełniejszy bak, tym więcej w nim syfu :-) T. |
|
Data: 2017-11-26 07:20:03 | |
Autor: Twardy | |
Błędy przy tankowaniu zimą. Jak nie uszkodzić auta? | |
Kaczin wrote:
W dniu 25.11.2017 o 16:57, Twardy pisze: Dlaczego szansa na wytrącenie się parafin miałaby być mniejsza, w Gdy paliwa w baku jest mniej, to w zbiorniku, szczególnie zimą, dochodzi do tak zwanej kondensacji. W efekcie, na ściankach zbiornika może pojawić się wilgoć. - Jeżeli wystąpi woda, to zostanie ona wypchnięta razem z benzyną do filtra lub innych elementów, których przekrój jest mały. Zamarznięta uniemożliwi dalszy rozruch samochodu Pozdrawiam |
|
Data: 2017-11-25 23:45:10 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Błędy przy tankowaniu zimą. Jak nie uszkodzić auta? | |
On 11/25/2017 4:57 PM, Twardy wrote:
stan paliwa w baku był odpowiednio wysoki. Wtedy mniejsza szansa na to, by wytrąciła się parafina Skąd parafina wie jaki wysoki jest stan paliwa? |
|
Data: 2017-11-25 15:40:08 | |
Autor: sczygiel | |
BĹÄdy przy tankowaniu zimÄ . Jak nie uszkodzi Ä auta? | |
W dniu sobota, 25 listopada 2017 23:45:13 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:
On 11/25/2017 4:57 PM, Twardy wrote: Moze jest tak ze parafina sie wytraca przy sciankach baku. Tam gdzie temperatura niższa. Ona sama dosyc dobrze izoluje więc jak bak pełny to centrum zbiornika ma szanse byc nadal ciekłe. Taka to prosta "inteligencja" parafiny. |
|
Data: 2017-11-26 10:39:31 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Błędy przy tankowaniu zimą. Jak nie uszkodzić auta? | |
On 11/26/2017 12:40 AM, sczygiel@gmail.com wrote:
Skąd parafina wie jaki wysoki jest stan paliwa?Moze jest tak ze parafina sie wytraca przy sciankach baku. Tam gdzie temperatura niższa. Ona sama dosyc dobrze izoluje więc jak bak pełny to centrum zbiornika ma szanse byc nadal ciekłe. Widzialem gdzieś test paliwa na youtubie. Wlewali diesla do akwariów, dośc duzych i obserwowali przy -40. Robiło się mętne w całej objętosci po paru h. Jestem ciekaw mechanizmu ponieważ z "wytrącaniem parafiny" dzielnie walczył znajmy taksówkarz na osiedlu. Co było o tyle interesujące że ja tez miałem diesla, tankowalem na tej samej stacji i najzwyczajniej wsiadałem i odpalalem na dwa obroty rozrusznika przy -25. Wydawalo mi się że do paliwa dodaje się masę chemii od dziesiątków lat która temu zapobiega. |
|
Data: 2017-11-27 17:07:39 | |
Autor: J.F. | |
Błędy przy tankowaniu zimą. Jak nie uszkodzić auta? | |
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.6822827251816525220@news.neostrada.pl...
On Sun, 26 Nov 2017 10:39:31 +0100, Sebastian Biały<heby@poczta.onet.pl> wrote: Wydawalo mi się że do paliwa dodaje się masę chemii od dziesiątków lat która temu zapobiega. Z mojego doświadczenia stwierdzam, ze są pojazdy zamarzajace bez względu co się leje (ford transit poniżej -15, Mitsubishi l200 poniżej -12) i takie co nie mają z tym problemu np. mazda 2 Moje mondeo -15 przezylo, moze nawet -20 - w Suwalkach nie mieszkam, to nie wiem :-) Przy czym ono ma takie male pudelko kolo filtra, co sie zowie "elektryczny podgrzewacz paliwa". Czy cos daje, to nie wiem, bo w Suwalkach nie mieszkam :-) Ale dziwne, ze do transita nie dali. J. |
|
Data: 2017-11-27 17:11:02 | |
Autor: J.F. | |
Błędy przy tankowaniu zimą. Jak nie uszkodzić auta? | |
Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ove24m$21h$1@node2.news.atman.pl...
Widzialem gdzieś test paliwa na youtubie. Wlewali diesla do akwariów, dośc duzych i obserwowali przy -40. Robiło się mętne w całej objętosci po paru h. Jestem ciekaw mechanizmu ponieważ z "wytrącaniem parafiny" dzielnie walczył znajmy taksówkarz na osiedlu. Co było o tyle interesujące że ja tez miałem diesla, tankowalem na tej samej stacji i najzwyczajniej wsiadałem i odpalalem na dwa obroty rozrusznika przy -25. Wydawalo mi się że do paliwa dodaje się masę chemii od dziesiątków lat która temu zapobiega. A patrzyles na paliwo ? IMO - metnieje juz w okolicach -15C, mozna w domowej lodowce/zamrazarce przetestowac. Ale moze takie zmetnienie to za malo, zeby silnik zatrzymac. Dodanie depresatora nic nie daje - nadal metnieje. J. |
|
Data: 2017-11-27 20:38:13 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Błędy przy tankowaniu zimą. Jak nie uszkodzić auta? | |
On 11/27/2017 5:11 PM, J.F. wrote:
A patrzyles na paliwo ? Kiedyś odessałem przy około -18 bo byłem pewien że nie odpala z tego powodu (a padł czujnik). Wyglądało tak samo jak to co leci z dystrybutora, czyli lekko żółte, oleiste, raczej przezroczyste. Dodanie depresatora nic nie daje - nadal metnieje. Ponizej nie sprawdzałem, kto by się w to bawił. Mój diesel (2.2dci, common rail) odpalał najniżej przy -25 wiec naprawde nie było po co sprawdzać. Natomiast taksówkarz owszem, jak temperatura spadała ponizej -10 to wpuszczał do baku zatapialną grzałke o 7 rano, taką na akumulator. Podobno enerdowska ;) I wybywał w trasę jak tylko jego Merc na to już pozwalał, czyli koło 9. Dalej nie pojmuje co się komu i gdzie wytrąca że to taki problem. W zasadzie kilka osób nie odpaliło samochodów przy -25 i były to głównie diesle, ale wiele innych odpaliło diesle bez mrugnięcia okiem może poza dłuższym kręceniem. Może to nie parafina zatyka filtry tylko zatkane filtry zatykają filtry ;) |
|
Data: 2017-11-27 20:52:19 | |
Autor: J.F. | |
Błędy przy tankowaniu zimą. Jak nie uszkodzić auta? | |
Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ovhpja$ius$1@node2.news.atman.pl...
On 11/27/2017 5:11 PM, J.F. wrote: A patrzyles na paliwo ? Kiedyś odessałem przy około -18 bo byłem pewien że nie odpala z tego powodu (a padł czujnik). Wyglądało tak samo jak to co leci z dystrybutora, czyli lekko żółte, oleiste, raczej przezroczyste. To akurat latwo sprawdzic - buteleczka paliwa, domowa zamrazarka i metnieje. W na tyle wysokiej temperaturze, ze widac nie jest to grozne, bo inaczej wszyscy by stali przy srednim mrozie :-) Dodanie depresatora nic nie daje - nadal metnieje.Ponizej nie sprawdzałem, kto by się w to bawił. Mój diesel (2.2dci, common rail) odpalał najniżej przy -25 wiec naprawde nie było po co sprawdzać. Natomiast taksówkarz owszem, jak temperatura spadała ponizej -10 to wpuszczał do baku zatapialną grzałke o 7 rano, taką na akumulator. Podobno enerdowska ;) I wybywał w trasę jak tylko jego Merc na to już pozwalał, czyli koło 9. Z zeznan znajomych - potrafi ruszyc i stanac w trasie. W sumie ... przeplyw kolo goracego silnika powinien ogrzac, samo mieszanie przez pompe tez powinno ciut ogrzac, albo jak w mondeo - ten elektryczny podrzewacz powinien podgrzac. A jednak czasem staja. Na youtube pelno filmow pokazujacych paliwo w prawdziwej zimie ... strach sie bac :-) J. |
|
Data: 2017-11-27 23:15:06 | |
Autor: T. | |
Błędy przy tankowaniu zimą. Jak nie uszkodzić auta? | |
E tam. Jest globalne ocieplenie, a podobno w naszych sadach rosną już banany (widziałem w tv, jak jedna pani tak w teleturnieju odpowiedziała). Jeszcze trochę i trzeba będzie schładzać paliwo latem, żeby nie parowało w zbiorniku, bo nie będzie się dało jechać. :-) T. |
|
Data: 2017-11-28 08:39:40 | |
Autor: Marek | |
Błędy przy tankowaniu zimą. Jak nie uszkodzić auta? | |
On Mon, 27 Nov 2017 20:52:19 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
W na tyle wysokiej temperaturze, ze widac nie jest to grozne, bo inaczej wszyscy by stali przy srednim mrozie :-) Widać, że ci nigdy diesel nie zamarzl. Nie na tym to polega, że się stoi ale że jechać można max 40km/h po prostej a pod górkę nie podjedziesz. Silnik sie krztusi i nie ma mocy przy dodawaniu gazu. Osobiście nie miałem przypadku z tych zamarzajacych modeli, żeby zgasł na amen. -- Marek |
|
Data: 2017-11-28 18:36:55 | |
Autor: J.F. | |
Błędy przy tankowaniu zimą. Jak nie uszkodzić auta? | |
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.3743816300166871168@news.neostrada.pl...
On Mon, 27 Nov 2017 20:52:19 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: W na tyle wysokiej temperaturze, ze widac nie jest to grozne, bo inaczej wszyscy by stali przy srednim mrozie :-) Widać, że ci nigdy diesel nie zamarzl. Nie zamarz, bo zimy byly umiarkowane, a ja daleko od Suwalk mieszkam :-) Nie na tym to polega, że się stoi ale że jechać można max 40km/h po prostej a pod górkę nie podjedziesz. Silnik sie krztusi i nie ma mocy przy dodawaniu gazu. Osobiście nie miałem przypadku z tych zamarzajacych modeli, żeby zgasł na amen. Znajomi cos mowili, ze stanac potrafi. A grupowicze radzili, zeby postawic w ogrzewanym garazu i rozmrozic :-) Tak czy inaczej - ON metnieje przy calkiem umiarkowanych mrozach, I nawet dodatek depresatora nie pomaga. Widac to zmętnienie to za mało. J. |
|
Data: 2017-11-28 20:54:03 | |
Autor: Axel | |
Błędy przy tankowaniu zimą. Jak nie uszkodzić auta? | |
"J.F." wrote in message news:5a1d9ebb$0$5153$65785112news.neostrada.pl... Widać, że ci nigdy diesel nie zamarzl. Nie zamarz, bo zimy byly umiarkowane, a ja daleko od Suwalk mieszkam :-) Nie na tym to polega, że się stoi ale że jechać można max 40km/h po prostej a pod górkę nie podjedziesz. Silnik sie krztusi i nie ma mocy przy dodawaniu gazu. Osobiście nie miałem przypadku z tych zamarzajacych modeli, żeby zgasł na amen. Znajomi cos mowili, ze stanac potrafi. Potrafi. Na początku lat 90-tych wyjeżdżałem z Krynicy Górskiej przy -26 st.C (auto kilka dni stało na mrozie). Odpaliłem bez problemu, zostawiłem na kilkanaście minut chodzące auto, pożyczyłem jeszcze prądu jakiemuś właścicielowi Poloneza, który obok nie mógł odpalić, a problem wystąpił, kiedy chciałem ruszyć. Jak depnąłem gaz, silnik zabulgotał i zdechł. Odpalał na holu, ale przy próbie dodania gazu zdychał. Na stacji benzynowej - ropa do -9... Ale użyczyli gniazdka, pogrzałem trochę termowentylatorem filtr paliwa i zbiornik, odpaliłem z holu, wjechałem pod górę jadąc na dwójce i trzymając gaz w podłodzę i dopiero za szczytem odetchnąłem, ale zatrzymać się, żeby umyć ręce odważyłem się dopiero po kilkudziesięciu kilometrach... -- Axel |
|
Data: 2017-11-28 23:20:04 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
BĹÄdy przy tankowaniu zimÄ . Jak nie uszkodzi Ä auta? | |
-- Jak depnąłem gaz, silnik zabulgotał i zdechł. Odpalał na holu, ale przy próbie dodania gazu zdychał. Na stacji benzynowej - ropa do -9... Ale użyczyli gniazdka, pogrzałem trochę termowentylatorem filtr paliwa i zbiornik
wyglada na ograniczony przeplyw na filtrze, typowy scenariusz to zamarzanie mieszaniny wodno-olejowej (w golfie IV mozna bylo spuscic ten syf z filtra przed zima ale w Pasku B7 nie widze takiej mozliwosci wiec trzeba wymienic filtr) |
|
Data: 2017-11-29 11:46:42 | |
Autor: J.F. | |
Błędy przy tankowaniu zimą. Jak nie uszkodzić auta? | |
Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:265eb84a-4427-4789-aa64-21bb79d9b083@googlegroups.com...
-- Jak depnąłem gaz, silnik zabulgotał i zdechł. Odpalał na holu, ale przy próbie dodania gazu zdychał. Na stacji benzynowej - ropa do -9... Ale użyczyli gniazdka, pogrzałem trochę termowentylatorem filtr paliwa i zbiornik wyglada na ograniczony przeplyw na filtrze, typowy scenariusz to zamarzanie mieszaniny wodno-olejowej (w golfie IV mozna bylo spuscic ten syf z filtra przed zima ale w Pasku B7 nie widze takiej mozliwosci wiec trzeba wymienic filtr) Nasze rafinerie podaja parametr "temperatura zablokowania zimnego filtra". A woda zamarza w 0 C, nie trzeba jej -25 :-) J. |
|
Data: 2017-11-29 04:56:00 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
BĹÄdy przy tankowaniu zimÄ . Jak nie uszkodzi Ä auta? | |
-- Nasze rafinerie podaja parametr "temperatura zablokowania zimnego filtra".A woda zamarza w 0 C, nie trzeba jej -25 :-)
hint: mieszaniny wodno-olejowej tam nie ma krystalicznie czystej wody wiec przy -25C moze gestniec ew. zamarzac |
|
Data: 2017-11-29 14:02:34 | |
Autor: J.F. | |
Błędy przy tankowaniu zimą. Jak nie uszkodzić auta? | |
Użytkownik przemekj napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:0fa83ab3-8e6d-46b3-ace1-c58e8f4eb279@googlegroups.com...
-- Nasze rafinerie podaja parametr "temperatura zablokowania zimnego hint: Woda sie zasadniczo z ON nie miesza, wiec jest mieszanina. Ale w czasach biopaliw, uszlachetniaczy, dodatkow - kto wie, moze i z niektorymi skladnikami sie miesza, i potem wychodzi plyn niskozamarzajacy. Bardziej bym o to podejrzewal benzyne z etanolem niz ON. Tak czy inaczej - z ON wytrąca sie parafina. J. |
|
Data: 2017-11-29 06:05:39 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
BĹÄdy przy tankowaniu zimÄ . Jak nie uszkodzi Ä auta? | |
-- Woda sie zasadniczo z ON nie miesza, wiec jest mieszanina.
http://www.forum.alfaholicy.org/156/102041-kontrolka_wody_filtrze_paliwa.html https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1458662.html -- Tak czy inaczej - z ON wytrąca sie parafina tu raczej niewiele uzytkownik moze zrobic: 15.04. bis 30.09.: CFPP: max. 0 °C (Shell Diesel FuelSave max. -2 °C) 01.10. bis 15.11.: CFPP: max. -10 °C (Shell Diesel FuelSave max. -13 °C) 16.11. bis 28.02.: CFPP: max. -20 °C (Shell Diesel FuelSave max. -22 °C) 01.03. bis 14.04.: CFPP: max. -10 °C (Shell Diesel FuelSave max. -13 °C) najlepiej wypada Aral/BP Ultimate Diesel CFPP -24 °C / -30 °C |
|
Data: 2017-11-29 15:30:19 | |
Autor: J.F. | |
Błędy przy tankowaniu zimą. Jak nie uszkodzić auta? | |
Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6e1703c9-3d4d-4820-a2ab-0073c56c2c4f@googlegroups.com...
-- Woda sie zasadniczo z ON nie miesza, wiec jest mieszanina. Patrze na to co napisalem i sam z siebie sie smieje :-) http://www.forum.alfaholicy.org/156/102041-kontrolka_wody_filtrze_paliwa.html Chodzi o to, ze skoro woda z ON sie nie miesza, chyba poprawniej nalezaloby napisac "roztwarza", to woda pozostaje wodą. I zamarza w temperaturze 0 C. Nawet jak sie troche po Walbrzychu przejedzie, to ciagle mamy kropelki wody w ON, zima kropelki zamarzna, i ponizej zera mamy taka kaszkę lodową w ON. -- Tak czy inaczej - z ON wytrąca sie parafina A jak zapakujesz do lodowki, to sie okaze, ze mętnieje gdzies przy -15 .. Widac zmętnienie to za mało. No i troche mnie dziwi co koledzy pisza o tym przytykaniu w trasie, IMO - silnik goracy, filtr jednak cieplejszy niz otoczenie, pompa pompuje ON w kólko - IMO w baku tez powinno byc troche cieplej. najlepiej wypada Aral/BP Ultimate Diesel CFPP -24 °C / -30 °CSą jeszcze ON arktyczne, ale Statoil juz sie z kraju wyniosl. Ale -24, a nawet -30, to nie jest cos nadzwyczajnego w Suwalkach - ciekawe co tam sprzedają, i co ma zrobic ktos, kto tam jedzie na urlop, a nie mieszka i tankuje :-) J. |
|
Data: 2017-11-29 07:42:15 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
BĹÄdy przy tankowaniu zimÄ . Jak nie uszkodzi Ä auta? | |
Co zrobic pytasz. Dolac benzyny. Mercedes jeszcze niedawno, teraz nie wiem bo nie sledze, zalecal przy duzych mrozch dolewanie do ropy do 25% benzyny.
|
|
Data: 2017-11-28 08:29:52 | |
Autor: Marek | |
Błędy przy tankowaniu zimą. Jak nie uszkodzić auta? | |
On Mon, 27 Nov 2017 20:38:13 +0100, Sebastian Biały<heby@poczta.onet.pl> wrote:
Ponizej nie sprawdzałem, kto by się w to bawił. Mój diesel (2.2dci, common rail) odpalał najniżej przy -25 wiec naprawde nie było po co sprawdzać. Problem z zamarzaniem diesela nie polega na tym, że nie odpali. Ależ złośliwie odpali i będzie chodził bez zarzutu. Dopiero po przejechaniu paru km, l(ub nawet kilkudziesięciu) zacznie się ksztusic i tracić moc przy dodawaniu gazu. -- Marek |
|
Data: 2017-11-29 19:59:14 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Błędy przy tankowaniu zimą. Jak nie uszkodzić auta? | |
On 11/28/2017 8:29 AM, Marek wrote:
Ponizej nie sprawdzałem, kto by się w to bawił. Mój diesel (2.2dci, common rail) odpalał najniżej przy -25 wiec naprawde nie było po co sprawdzać.Problem z zamarzaniem diesela nie polega na tym, że nie odpali. Ależ złośliwie odpali i będzie chodził bez zarzutu. Dopiero po przejechaniu paru km, l(ub nawet kilkudziesięciu) zacznie się ksztusic i tracić moc przy dodawaniu gazu. Ale ja tym "najgorszym silnikiem w Renault" robiłem i setki kilometrów w tej temp z długimi nocnymi postojami i jakoś banglało bez większych problemów. Widocznie miałem pecha... Przyznaje że znajomy taksówkarz kilka razy podczas najwiekszych mrozow potrafił odjechać a potem znajdowałem jego samochód w zaspie kilometr za osiedlem. Ale może chodził na spacer ;) |
|
Data: 2017-11-26 07:20:06 | |
Autor: Twardy | |
Błędy przy tankowaniu zimą. Jak nie uszkodzić auta? | |
Sebastian Biały wrote:
On 11/25/2017 4:57 PM, Twardy wrote: Gdy paliwa w baku jest mniej, to w zbiorniku, szczególnie zimą, dochodzi do tak zwanej kondensacji. W efekcie, na ściankach zbiornika może pojawić się wilgoć. - Jeżeli wystąpi woda, to zostanie ona wypchnięta razem z benzyną do filtra lub innych elementów, których przekrój jest mały. Zamarznięta uniemożliwi dalszy rozruch samochodu. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-11-26 10:34:38 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Błędy przy tankowaniu zimą. Jak nie uszkodzić auta? | |
On 11/26/2017 7:20 AM, Twardy wrote:
Skąd parafina wie jaki wysoki jest stan paliwa?Gdy paliwa w baku jest mniej, to w zbiorniku, szczególnie zimą, dochodzi do tak zwanej kondensacji. W efekcie, na ściankach zbiornika może pojawić się wilgoć. - Jeżeli wystąpi woda No ale miała być parafina :D |
|
Data: 2017-11-26 14:14:26 | |
Autor: Twardy | |
Błędy przy tankowaniu zimą. Jak nie uszkodzić auta? | |
Sebastian Biały wrote:
On 11/26/2017 7:20 AM, Twardy wrote: "Jak zatem ustrzec się przed zamarznięciem paliwa, gdy temperatura otoczenia spada poniżej -20 stopni? Kilka rad udziela Maciej Mikuła, ekspert branży paliwowej. 1. Warto zatankować do baku co najmniej 50 proc. paliwa o wzmocnionej mrozoodporności - takie właściwości mają na ogół oleje napędowe premium (Orlen Verva, Lotos Dynamic, Shell V-power, Statoil Diesel Glod, BP Ultimate). Temperatura zablokowania zimnego filtra CFPP w tych paliwach na ogół oscyluje między -32 do -40 stop C i w zimie znacząco poprawia ochronę przed krystalizowaniem się parafiny w paliwie. 2. Pomimo wysokich cen paliw polecam napełnienie baku do pełna i utrzymywanie w miarę możliwości wysokich stanów paliwa w zbiorniku. Ogranicza to parowanie a następnie skraplanie się pary wodnej na ściankach zbiornika. Ściekająca ze ścianek zbiornika woda może w dłuższym okresie czasu doprowadzić do sytuacji, kiedy olej napędowy znajdujący się w baku nie będzie spełniał wymogów norm jakościowych dla tego paliwa. Myślę, że nie trzeba nikomu tłumaczyć, że woda w paliwie nie jest pożądaną cieczą. 3. Warto kupić samemu depresator, który może pomóc obniżyć temperaturę blokady zimnego filtra CFPP o kilka stopni Celsjusza. Podchodzę do depresatorów z dystansem z uwagi na ich ograniczoną skuteczność. Na rynku jest ich szeroka oferta np.: Diesel Protector, Skydd Black Barrow czy STP. 4. Zalecam też regularnie wymieniać filtry paliwa, które z uwagi na dość wysoką temperaturę mętnienia CP oleju napędowego sprzedawanego w Polsce mogą zacząć zapychać się kryształkami parafiny, jeśli paliwo "zmętniało" ale nadal jest jednorodną cieczą. 5. Jako ostatnią podaję metodę wykorzystywaną przez część właścicieli firm transportowych i jednocześnie niezalecana przez producentów nowoczesnych silników Diesla: dodanie 3-5% benzyny bezołowiowej do zbiornika z olejem napędowy. Nie jest to zalecane do nowoczesnych silników wysokoprężnych, choć takie wskazania można znaleźć w instrukcjach obsługi samochodów starszych generacji podczas zimowego użytkowania pojazdu. Czy dodawać benzynę do oleju napędowego to pozostawiam wyłącznie Waszej ocenie i pomimo sprawdzenia tego sposobu przez firmy transportowe nie zachęcam do tego rozwiązania ale z uwagi powszechność stosowania tej metody nie sposób było o niej nie wspomnieć. Wszystkie metody zapobiegające wytrącaniu się parafiny z oleju napędowego nie doprowadzą do rozpuszczenia się parafiny, która już wytrąciła się w baku lub układzie paliwowym. Jeżeli mróz unieruchomi silnik wysokoprężny na drodze to pozostaje odholować pojazd do ciepłego pomieszczenia i starać się dogrzewać okolice przewodów paliwowych, wymienić filtr paliwa i czekać aż dodatnia temperatura doprowadzi do rozpuszczenia parafiny w paliwie. Jeśli coś podobnego stanie się pod domem, warto znaleźć jakieś ciepłe miejsce i przewieźć tam auto lub poczekać... na cieplejsze dni." http://moto.pl/MotoPL/1,88389,11111277,Co_robic__by_olej_napedowy_nie_zamarzl.html ozdrawiam, |
|