Data: 2011-08-05 21:48:24 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 2011-08-05 21:35, Waldek pisze:
Pytam powaznie bo nie wiem :) Bębny gorzej oddają ciepło, ale za to mają większe przełożenie dzięki czemu dużo mocniej trzyma ręczny. Są też tańsze niż tarcze. |
|
Data: 2011-08-06 20:21:59 | |
Autor: ..:maniek:.. | |
Bebny a tarcze | |
Bębny gorzej oddają ciepło, ale za to mają większe przełożenie dzięki czemu dużo mocniej trzyma ręczny. Są też tańsze niż tarcze. gorzej oddaja cieplo, lepiej hamuja od tarcz (wieksza powierzchnia tarcia, trzeba uzyc mniejszej sily zeby zahamowac- dlatego nie potrzeba serwa, w zaleznosci od konstrukcji mechanizmu rozpierakowego wystepowanie efektu "samodociskania szczeki do bebna itp itd). no i sa drozsze niz tarcze - skomplikowany montaz i mnogosc elementow...co nie zmienia faktu ze na tylnych hamulcach co bys nie mial to i tak ze wzgledu na kinematyke ruchu tyl praktycznie nie bierze udzialu w procesie hamownia, a do tego hamulce tylenj osi sa wyposazone w korektor sily hamowania co dodatkowo skutecznie obcina ich mozliwosci wiec zastanawianie sie co jest lepsze nie ma sensu! najlepszym rozwiazaniem sa tarczo bebny - tarcze jako hamulec roboczy a bebny jako postojowy - odpada problem "ciaglej" regulacji recznego, zapiekania/wyciekow z cylinderka itp usterek trapiacych sprzezony uklad nozny/reczny -- |
|
Data: 2011-08-06 21:17:17 | |
Autor: RadekNet | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 06.08.2011 20:21, ..:maniek:.. pisze:
Bębny gorzej oddają ciepło, ale za to mają większe przełożenie dzięki [ciach] mozliwosci wiec zastanawianie sie co jest lepsze nie ma sensu! najlepszym Stosowanym przez Volvo od lat 60tych. Ciekawe czemu reszta producentow uparcie trzyma sie bebnow z tylu? Pozdr. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com |
|
Data: 2011-08-06 22:35:52 | |
Autor: to | |
Bebny a tarcze | |
begin RadekNet
Stosowanym przez Volvo od lat 60tych. Ciekawe czemu reszta producentow KtĂłry siÄ niby trzyma? Chyba tylko w najtaĹszych autach. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-08-07 11:21:43 | |
Autor: RadekNet | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 07.08.2011 00:35, to pisze:
begin RadekNet Przejdz sie po parkingu i zobacz ile wspolczesnych aut ma bebny z tylu 50 lat po wprowadzeniu ich do "codziennosci" w Volvo. I nie mowie to o Fiacie CC. Pozdr. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com |
|
Data: 2011-08-07 11:35:08 | |
Autor: DoQ | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 07-08-2011 11:21, RadekNet pisze:
Który się niby trzyma? Chyba tylko w najtańszych autach.Przejdz sie po parkingu i zobacz ile wspolczesnych aut ma bebny z tylu No mają, najtańsze i najsłabsze wersje. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-07 21:19:42 | |
Autor: lukz | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 2011-08-07 11:35, DoQ pisze:
W dniu 07-08-2011 11:21, RadekNet pisze: No ja mam akurat najlepsza wersje danego modelu z 2002 roku i ma bebny z tylu.. ;) |
|
Data: 2011-08-07 21:39:12 | |
Autor: DoQ | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 07-08-2011 21:19, lukz pisze:
No ja mam akurat najlepsza wersje danego modelu z 2002 roku i ma bebny zNo mają, najtańsze i najsłabsze wersje.Który się niby trzyma? Chyba tylko w najtańszych autach.Przejdz sie po parkingu i zobacz ile wspolczesnych aut ma bebny z tylu Widocznie prosty model :) Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-07 22:36:17 | |
Autor: lukz | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 2011-08-07 21:39, DoQ pisze:
W dniu 07-08-2011 21:19, lukz pisze: Byc moze, Freelander. Szalu ni ma ;) |
|
Data: 2011-08-07 22:41:19 | |
Autor: DoQ | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 07-08-2011 22:36, lukz pisze:
Widocznie prosty model :)Byc moze, Freelander. Szalu ni ma ;) Otóż to. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-08 10:39:53 | |
Autor: Filip KK | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 2011-08-07 11:21, RadekNet pisze:
Stosowanym przez Volvo od lat 60tych. Ciekawe czemu reszta producentow A potem spĂłjrz na markÄ. |
|
Data: 2011-08-06 23:11:55 | |
Autor: J.F. | |
Bebny a tarcze | |
Dnia Sat, 06 Aug 2011 21:17:17 +0200, RadekNet napisał(a):
mozliwosci wiec zastanawianie sie co jest lepsze nie ma sensu! najlepszym Bo sa wystarczajace ? J. |
|
Data: 2011-08-07 00:46:00 | |
Autor: Filip KK | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 2011-08-06 23:11, J.F. pisze:
Bo sa wystarczajace ?Napisz mi, jak sobie wyobrażasz BMW M5 z bębnami z tyłu. ;) I nie w sensie wizualnym! |
|
Data: 2011-08-07 11:15:03 | |
Autor: J.F. | |
Bebny a tarcze | |
Dnia Sun, 07 Aug 2011 00:46:00 +0200, Filip KK napisał(a):
W dniu 2011-08-06 23:11, J.F. pisze: Nie w sensie wizualnym to chyba normalnie - wsiadasz i nawet nie pomyslisz ze z tylu bebny :-) J. |
|
Data: 2011-08-08 10:38:32 | |
Autor: Filip KK | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 2011-08-07 11:15, J.F. pisze:
Dnia Sun, 07 Aug 2011 00:46:00 +0200, Filip KK napisał(a):Tylko pomyślisz "o kur...", jak auto przestanie któryś tam raz z rzędu hamować... Gdyby bębny były lepsze, montowaliby je do szybkich samochodów. :) |
|
Data: 2011-08-08 09:01:49 | |
Autor: Pszemol | |
Bebny a tarcze | |
"RadekNet" <radek@rejsy-czartery.com> wrote in message news:j1k4e3$4bq$1inews.gazeta.pl...
mozliwosci wiec zastanawianie sie co jest lepsze nie ma sensu! najlepszym Co rozumiesz przez resztę producentów? W mojej Hondzie też mam tarczo-bębny z tyłu... Wiele tego typu samochodów widuję. Bębny są wyłacznie w najtańszych modelach aut. Te droższe wszystkie co widuję mają tarczo-bębny z tyłu. |
|
Data: 2011-08-08 19:12:51 | |
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | |
Bebny a tarcze | |
Dnia 08.08.2011 Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał/a:
Te droższe wszystkie co widuję mają tarczo-bębny z tyłu. Kolejny hicior w Twoim wydaniu. Moze nie mam drozszego auta ale z tylu nie mam bebnow ani tarczo-bebnow ;) Po prostu tarcze. -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net |
|
Data: 2011-08-08 18:16:05 | |
Autor: Pszemol | |
Bebny a tarcze | |
"Adam 'Chloru' Drzewososki" <karmmnie@chloru.net> wrote in message news:slrnj4068j.65g.karmmniechloru.net...
Dnia 08.08.2011 Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał/a: I gdzie tu widzisz sprzeczność? |
|
Data: 2011-08-09 07:20:29 | |
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | |
Bebny a tarcze | |
Dnia 09.08.2011 Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał/a:
"Adam 'Chloru' Drzewososki" <karmmnie@chloru.net> wrote in message news:slrnj4068j.65g.karmmniechloru.net... Przyjrzyj sie czasem lepiej. Chodzi o to, ze zdarzaja sie z tylu _tylko_ hamulce tarczowe. -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net |
|
Data: 2011-08-08 19:20:21 | |
Autor: DoQ | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 08-08-2011 19:12, Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:
Te droższe wszystkie co widuję mają tarczo-bębny z tyłu.Kolejny hicior w Twoim wydaniu. Moze nie mam drozszego auta ale z tylu Nie możesz jeździć na ręcznym bo ci spuchnie ;) Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-07 02:59:29 | |
Autor: to | |
Bebny a tarcze | |
begin ..:maniek:..
lepiej hamuja od tarcz (wieksza powierzchnia Pewnie dlatego sÄ montowane do najsĹabszych aut. Poza tym powierzchnia styku nie ma zasadniczo wpĹywu na siĹÄ tarcia. no i sa Pewnie dlatego sÄ montowane w najtaĹszych autach. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-08-07 08:00:00 | |
Autor: Robek | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 2011-08-07 04:59, to pisze:
begin ..:maniek:.. Raczej tych co nie potrzebuja tarczy z tylu: lekkie i wolniejsze (slabsze silniki). Robek |
|
Data: 2011-08-07 11:32:36 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 2011-08-07 04:59, to pisze:
begin ..:maniek:.. Mocniejsze sÄ , ale z powodu Ĺźe jest tam dĹşwignia. Dlatego w bÄbnach wystarczy maĹy tĹok, a w tarczach potrzebny jest wiÄkszy. Tyle Ĺźe jedyny plus tej wĹaĹciwoĹci to to, Ĺźe w bÄbnach Ĺatwo zrobiÄ mocny rÄczny uruchamiany linkÄ . no i sa No ba :) Te wszystkie sprÄĹźynki i podkĹadki z bÄbnĂłw kosztujÄ grosze. Za to nie ma tam jarzma i zacisku, a doĹoĹźenie hamulca awaryjnego do bÄbnĂłw jest teĹź duĹźo prostsze (i taĹsze) niĹź do tarcz. |
|
Data: 2011-08-07 22:17:13 | |
Autor: ..:maniek:.. | |
Bebny a tarcze | |
Użytkownik "Tomasz Pyra"
Mocniejsze są, ale z powodu że jest tam dźwignia. o jakiej dzwignie piszesz/myslisz?? bo ja tam nigdy zadnej dzwigni nie widzialem :-) Dlatego w bębnach wystarczy mały tłok, a w tarczach potrzebny jest większy. no wlasnie dlatego ze powierzchnia tarcia jest inna => innej sily trzeba uzyc by zadzialac tak samo => cza do tarcz dac wiekszy tlok+zastosowac serwo+zastosowac przelozenie na dzwigni pedalu hamulca ktore wynosi przewaznie 7:1 Tyle że jedyny plus tej właściwości to to, że w bębnach łatwo zrobić mocny ręczny uruchamiany linką. czyli?? ;-) jednak mniejszej sily cza uzyc => sa skuteczniejsze. Te wszystkie sprężynki i podkładki z bębnów kosztują grosze. tak grosze..tylko pomnoz te grosze przez miliony egzemplarzy danego modelu, w kazdym modelu masz przynajmniej 4 takie sprezynki, niech sprezynka kosztuje 1zl to da ci to juz 4mln zl..do tego dodaj sobie pracochlonnosc montazu (bebny sklada sie przewaznie recznie), zas montaz tarczowek z uwagi na prostote konstrukcji bez problemu moze sie odbywac na zautomatyzowanej linii - co w dzisiejszych czasach jest chyba najwazniejsze... teraz sobie to wszystko pododawaj i zobacc co w efekcie wyjdzie taniej :-) -- _______________________________ pozdrawienia ..:Maniek:.. gg:841630 American dream 3,5V6 + 3,8V6=7300ccm w garazu :-) |
|
Data: 2011-08-07 22:34:07 | |
Autor: .B:artek. | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 07-08-2011 22:17, ..:maniek:.. pisze:
tak grosze..tylko pomnoz te grosze przez miliony egzemplarzy danego modelu, Nadal nie rozumiem, dlaczego jedynym powodem miałaby być cena. Zawsze sądziłem, że do "mocniejszych" aut montuje się tarcze. Przykładem jest ten sam model (Honda Civic 5D rocznik modelowy '95, VI generacja), w którym w wersji słabszej (1.4, 90 KM) są bębny, a w wersji mocniejszej (1.6, 113 KM) - tarcze. Poza tym to samo nadwozie i nieco uboższe wyposażenie w wersji 1.4. Podobnie można zaobserwować w innej perspektywie. Samochody segmentu A (wszelkie Tico, Corsy, Pandy, itp.) mają bębny, przynajmniej w podstawowych gamach silników i wyposażenia. Na drugim końcu, samochody z wyższych klas - wyłącznie tarcze. -- ..B:artek. |
|
Data: 2011-08-07 22:40:50 | |
Autor: DoQ | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 07-08-2011 22:34, .B:artek. pisze:
Nadal nie rozumiem, dlaczego jedynym powodem miałaby być cena. Zawsze To są rzeczy oczywiste i bezdyskusyjne :) Ale znajdą się tacy, co uprą się że Ziemia jest płaska i podparta na kilku słoniach ;) Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-08 20:49:33 | |
Autor: Shrek | |
Bebny a tarcze | |
On 2011-08-07 22:40, DoQ wrote:
W dniu 07-08-2011 22:34, .B:artek. pisze: I zorganizują wyprawę w celu zbadania płci żółwia, na który me słonie stoją;) Shrek. |
|
Data: 2011-08-08 09:06:19 | |
Autor: Pszemol | |
Bebny a tarcze | |
".B:artek." <maila@nie.ma.i.nie.bylo.pl> wrote in message news:j1msrn$kui$1news.onet.pl...
Przykładem jest ten sam model (Honda Civic 5D rocznik modelowy '95, VI generacja), w którym w wersji słabszej (1.4, 90 KM) są bębny, a w wersji mocniejszej (1.6, 113 KM) - tarcze. Poza tym to samo nadwozie i nieco uboższe wyposażenie w wersji 1.4. Nie wiem w jakiej klasie umieściesz Fiata 126p, ale zauważ że ten miał bębny również z przodu :-) |
|
Data: 2011-08-13 13:09:51 | |
Autor: jerzu | |
Bebny a tarcze | |
On Sun, 07 Aug 2011 22:34:07 +0200, ".B:artek."
<maila@nie.ma.i.nie.bylo.pl> wrote: Nadal nie rozumiem, dlaczego jedynym powodem miałaby być cena. Zawsze sądziłem, że do "mocniejszych" aut montuje się tarcze. Fajnie, nie wiedziałem że mam mocne auto :) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|
Data: 2011-08-07 23:17:25 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Bebny a tarcze | |
Dnia Sun, 7 Aug 2011 22:17:13 +0200, ..:maniek:.. napisał(a):
no wlasnie dlatego ze powierzchnia tarcia jest inna => innej sily trzeba uzyc by zadzialac tak samo Wróc do podstawówki na fizykę... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-08-08 09:55:31 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 2011-08-07 22:17, ..:maniek:.. pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" Tłok nie rozpycha szczęk promieniowo, a działa prawie po stycznej. IMO to robi solidną dźwignię i siła docisku szczęki do bębna jest większa niż siła z którą jej koniec pcha tłok.
Siła tarcia jest taka sama niezależnie od powierzchni. Większa siła hamowania w bębnach wynika z konstrukcji mechanizmu, a nie powierzchni szczęk. => cza do tarcz dac wiekszy tlok+zastosowac serwo+zastosowac przelozenie na dzwigni pedalu hamulca ktore wynosi Łatwość i siła ręcznego w bębnach też wynikają ze specyfiki konstrukcji. Łatwo dołożyć prosty rozpierak który będzie rozpychał szczęki, niż mechanizm na gwincie który będzie ściskał klocki. Te wszystkie sprężynki i podkładki z bębnów kosztują grosze. Hamulec tarczowy tylny w Civicu składa się z większej ilości elementów niż hamulec bębnowy. Tarczowy jest też jakieś 2x droższy. do tego dodaj sobie pracochlonnosc Zmontowanie hamulca bębnowego to będzie pewnie 1/3 czasu potrzebnego na zmontowanie hamulca tarczowego. montazu (bebny sklada sie przewaznie recznie), zas montaz tarczowek z uwagi Obawiam się że mylisz wymianę klocków ze składaniem hamulca. teraz sobie to Oczywiście że tańsze są bębny i to znacznie. Gdyby tańsze były tarcze, to powszechnie w tanich samochodach używano by tarcz. Stosuje się bębny dlatego że są tańsze. |
|
Data: 2011-08-08 13:30:48 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Bebny a tarcze | |
Użytkownik "..:maniek:.." w kazdym modelu masz przynajmniej 4 takie sprezynki, niech sprezynka kosztuje 1zl to da ci to juz 4mln zl. Cztery sprężynki po 1 zł za sztukę to jest 4zł a nie 4 miliony :) ps. średnio sam zacisk kosztuje z 500 zł w każdym modelu masz przynajmniej 4, pomnóż sobie to teraz przez milion, albo moze lepiej nie, bo wyjdzie z 5 zł :) |
|
Data: 2011-08-07 12:06:19 | |
Autor: J.F. | |
Bebny a tarcze | |
Dnia Sat, 06 Aug 2011 20:21:59 +0200, ..:maniek:.. napisał(a):
Bębny gorzej oddają ciepło, ale za to mają większe przełożenie dzięki czemu dużo mocniej trzyma ręczny. Są też tańsze niż tarcze. W szkole nie uczyli ze tarcie nie zalezy od powierzchni ? trzeba uzyc mniejszej sily zeby zahamowac- dlatego nie potrzeba serwa, w No nie wiem. W maluchach nie bylo, w syrenkach nie bylo, a we fiatach byl napis "uwaga hamulce tarczowe" zaleznosci od konstrukcji mechanizmu rozpierakowego wystepowanie efektu "samodociskania szczeki do bebna itp itd). Owszem. Czasem szkodliwy. Czyli podsumowujac: - w bebnie sila moze byc przylozona na wiekszej srednicy - efekt dzwigni mniejszy. Oczywiscie roznie to bywa, moga byc felgi duze, tarcze duze, a bebny male. -efekt samodocisku, -a tak naprawde to o luzy chodzi - przelozenie na hydraulice moze byc dowolne, tylko noga ma ograniczony skok. Klocki sie cofaja tyle co na uszczelce, ulamek milimetra. -latwiej wbudowac reczny -nie jestem pewien co do masy - bebny chyba maja wieksza. -no i clou imprezy - tyl wcale nie musi rewelacyjne hamowac, wrecz nie moze. Wiec po co dawac mocniejsze hamulce tarczowe, jesli je trzeba potem ograniczac. -podobnie z cieplem - w tyle wydziela sie mniej. Z tym ze problem ciepla dotyczy raczej ciezkich i szybkich samochodow. no i sa drozsze niz tarcze - skomplikowany montaz i mnogosc elementow... Nie jestem pewien .. ale jednego jestem - jakby tarczowe byly tansze, to by byly powszechnie stosowane :-) Tarczowe z recznym. najlepszym rozwiazaniem sa tarczo bebny - tarcze jako hamulec roboczy a bebny jako postojowy - odpada problem "ciaglej" regulacji recznego, zapiekania/wyciekow z cylinderka itp usterek trapiacych sprzezony uklad nozny/reczny Ja tam nie wiem, ale recznego fordach to nigdy nie regulowalem. Wycieki, zapiekania - nie w takim samym stopniu jak tarczowe ? A ten tarczobeben nie ma przypadkiem za malej skutecznosci na wypadek awarii ? J. |
|
Data: 2011-08-07 12:28:57 | |
Autor: DoQ | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 07-08-2011 12:06, J.F. pisze:
A ten tarczobeben nie ma przypadkiem za malej skutecznosci na wypadek Nie, działa całkiem skutecznie. Przy tarczy powiedzmy 290mm, średnica bębna ręcznego jest całkiem spora :) Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-07 15:24:37 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Bebny a tarcze | |
Hello J.F.,
Sunday, August 7, 2011, 12:06:19 PM, you wrote: W szkole nie uczyli ze tarcie nie zalezy od powierzchni ?Bębny gorzej oddają ciepło, ale za to mają większe przełożenie dziękigorzej oddaja cieplo, lepiej hamuja od tarcz (wieksza powierzchnia tarcia, Tego, że możliwość wydzielenia określonej energii w określonym czasie w hamulcach wymaga ich określonej powierzchni w szłołach nie uczą. Co widac po Tobie ;P [...] -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-08-07 16:00:58 | |
Autor: J.F. | |
Bebny a tarcze | |
Dnia Sun, 7 Aug 2011 15:24:37 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello J.F., I dlatego wszystkie szybkie i ciezkie wozki maja tarcze, w ktorych klocki moze i duze, ale i tak mniejsze od szczek ? :-P J. |
|
Data: 2011-08-07 19:45:01 | |
Autor: DoQ | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 07-08-2011 16:00, J.F. pisze:
Tego, że możliwość wydzielenia określonej energii w określonym czasie wI dlatego wszystkie szybkie i ciezkie wozki maja tarcze, w ktorych klocki Na pewno nie są mniejsze od szczęk. Wielotłoczkowe zaciski np. w AMG mają np. po 4 klocki na jedną stronę. Jak znajdziesz wymiary to pomnóż sobie jaka to powierzchnia.. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-07 20:02:18 | |
Autor: J.F. | |
Bebny a tarcze | |
Dnia Sun, 07 Aug 2011 19:45:01 +0200, DoQ napisał(a):
W dniu 07-08-2011 16:00, J.F. pisze: mowimy o powierzchni tracej. Szczeki moa byc male jak w maluchu, a moga miec np 5*15cm J. |
|
Data: 2011-08-07 20:32:33 | |
Autor: DoQ | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 07-08-2011 20:02, J.F. pisze:
mowimy o powierzchni tracej. Szczeki moa byc male jak w maluchu, No mogą, ale to i tak żaden rarytas. Przeciętne klocki przednich hamulców mają ok 14x6cm, pomnóż je x4 na oś, a okaże się że ich powierzchnia wcale nie jest mała w stosunku do szczęk. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-07 21:36:25 | |
Autor: pm | |
Bebny a tarcze | |
?>> mowimy o powierzchni tracej. Szczeki moa byc male jak w maluchu,
z niewiadomych powodów naginasz rzeczywistośća moga miec np 5*15cm ja mam klocki z tyłu jakieś 5x7 cm maksymalnie co daje łącznie 70cm2 (na koło) bęben przy założeniu ze ma średnicę 20cm (naprawdę niewielka) szczęki zajmują jakieś 80% obwodu, a szerokość szczęk to 4cm mamy łącznie jakieś 200cm2 czyli 3 razy tyle. nie wyskakuj z jakimś AMG i to z przodu, co nijak się ma do rozważań |
|
Data: 2011-08-07 21:53:55 | |
Autor: DoQ | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 07-08-2011 21:36, pm pisze:
nie wyskakuj z jakimś AMG i to z przodu, co nijak się ma do rozważań Ok. Niech wam będzie. Z racji olbrzymiej skuteczności, bębny montuje się do najbardziej wypasionych fur. W najtańszych i najsłabszych modelach montowane są mało skuteczne tarcze. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-07 20:56:39 | |
Autor: Waldek Godel | |
Bebny a tarcze | |
Dnia Sun, 07 Aug 2011 21:53:55 +0200, DoQ napisał(a):
Ok. Niech wam będzie. taaaa... sami profesorowie mechaniki a proste słowo "fading" już przerosło? -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-08-07 22:04:21 | |
Autor: DoQ | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 07-08-2011 21:56, Waldek Godel pisze:
Ok. Niech wam będzie.taaaa... sami profesorowie mechaniki a proste słowo "fading" już przerosło? Do mnie pijesz? Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-07 21:34:51 | |
Autor: Waldek Godel | |
Bebny a tarcze | |
Dnia Sun, 07 Aug 2011 22:04:21 +0200, DoQ napisał(a):
taaaa... sami profesorowie mechaniki a proste słowo "fading" już przerosło? raczej chyba do wszystkich w tym wątku -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-08-07 22:41:54 | |
Autor: DoQ | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 07-08-2011 22:34, Waldek Godel pisze:
raczej chyba do wszystkich w tym wątkutaaaa... sami profesorowie mechaniki a proste słowo "fading" już przerosło?Do mnie pijesz? A co chodzi z tym fadingiem i bębnami? Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-07 21:43:59 | |
Autor: Waldek Godel | |
Bebny a tarcze | |
Dnia Sun, 07 Aug 2011 22:41:54 +0200, DoQ napisał(a):
A co chodzi z tym fadingiem i bębnami? dostałeś bana od google? -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-08-07 22:45:41 | |
Autor: DoQ | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 07-08-2011 22:43, Waldek Godel pisze:
A co chodzi z tym fadingiem i bębnami?dostałeś bana od google? Da się wygooglać twoje skróty myślowe? Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-07 21:46:15 | |
Autor: Waldek Godel | |
Bebny a tarcze | |
Dnia Sun, 07 Aug 2011 22:45:41 +0200, DoQ napisał(a):
Da się wygooglać twoje skróty myślowe? Moich nie musisz, wystarczy, że wygooglujesz "fading hamulców" -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-08-07 22:48:59 | |
Autor: DoQ | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 07-08-2011 22:46, Waldek Godel pisze:
Da się wygooglać twoje skróty myślowe?Moich nie musisz, wystarczy, że wygooglujesz "fading hamulców" Błyskotliwą nowinkę zapodałeś z tym fadingiem, fajnie by było jakbyś jeszcze sprecyzował co miałeś na myśli. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-07 21:50:06 | |
Autor: Waldek Godel | |
Bebny a tarcze | |
Dnia Sun, 07 Aug 2011 22:48:59 +0200, DoQ napisał(a):
Błyskotliwą nowinkę zapodałeś z tym fadingiem, fajnie by było jakbyś jeszcze sprecyzował co miałeś na myśli. czyli już wyguglałeś, ale masz problem z przeczytaniem ze zrozumieniem? -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-08-07 22:54:44 | |
Autor: DoQ | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 07-08-2011 22:50, Waldek Godel pisze:
Błyskotliwą nowinkę zapodałeś z tym fadingiem, fajnie by było jakbyśczyli już wyguglałeś, ale masz problem z przeczytaniem ze zrozumieniem? No dobrze, odkryłeś fading - pochwaliłeś się. Tylko co w związku z tym? W bębnowych nie występuje czy jak? Co chciałeś przekazać swoją wypowiedzią? Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-07 22:00:05 | |
Autor: Waldek Godel | |
Bebny a tarcze | |
Dnia Sun, 07 Aug 2011 22:54:44 +0200, DoQ napisał(a):
No dobrze, odkryłeś fading - pochwaliłeś się. Tylko co w związku z tym? W bębnowych nie występuje czy jak? Co chciałeś przekazać swoją wypowiedzią? Widzę jednak, że czytanie ze zrozumieniem boli.. Owszem, występuje, głównie w bębnowych. Rozgrzewający się bęben "odsuwa" się od szczęki, podczas gdy rozgrzewająca się tarcza powoduje zwiększenie docisku. Stąd w bębnowych trzeba w miarę rozgrzewania się hamulców hamować coraz mocniej. Fading w tarczowych wynika z poduszki gazów wydzielających się z przypiekanego klocka. Ale z tym można poradzić nacięciami czy nawierceniami tarczy. To taka dosyć elementarna wiedza na poziomie materiału ze starej podstawówki. To, że część aut ma jeszcze bębny z tyłu wynika z mniejszego ciśnienia potrzebnego do ich działania, co nie jest takie trywialne z tyłu przy długich przewodach hamulcowych. Układ może być więc prostszy i tańszy. W dodatku różnica hamowania nie jest tak bardzo drastyczna przy utracie wspomagania (zgaśnięcie silnika). -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-08-07 23:13:03 | |
Autor: DoQ | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 07-08-2011 23:00, Waldek Godel pisze:
Widzę jednak, że czytanie ze zrozumieniem boli.. W jaki sposób rozgrzewająca się tarcza powoduje zauważalne zwiększanie docisku? To taka dosyć elementarna wiedza na poziomie materiału ze starej Fajnie że chciałeś zabłyszczeć wiedzą na poziomie podstawówki. Serio pomyślałeś, że ktoś tu założył iż większy hamulec = mniejsza zdolność oddawania ciepła? Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-07 22:16:23 | |
Autor: Waldek Godel | |
Bebny a tarcze | |
Dnia Sun, 07 Aug 2011 23:13:03 +0200, DoQ napisał(a):
W jaki sposób rozgrzewająca się tarcza powoduje zauważalne zwiększanie docisku? Dwa bardzo trudne słowa: "rozszerzalność" i "cieplna" Przyłóż się, może z pomocą kolegów dasz radę. Serio pomyślałeś, że ktoś tu założył iż większy hamulec = mniejsza zdolność oddawania ciepła? Nie. I że różowe hamują lepiej też nie. Bo obydwa tematy są tak samo z dupy wzięte. Często masz takie napady zmieniania tematu rozmowy? -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-08-07 23:21:18 | |
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | |
Bebny a tarcze | |
Dnia 07.08.2011 Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał/a:
Dnia Sun, 07 Aug 2011 23:13:03 +0200, DoQ napisał(a): Dla stali to jakies 10*10^-6 1/K a teraz policz nam o ile to milimetrow zmienia sie wymiar tarczy w kierunku klocka i dlaczego jest to wielkosc pomijalna w stosunku do zuzycia klocka ;) -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net |
|
Data: 2011-08-08 19:01:29 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Bebny a tarcze | |
Dnia Sun, 7 Aug 2011 23:21:18 +0200, Adam 'Chloru' Drzewososki napisał(a):
Dla stali to jakies 10*10^-6 1/K a teraz policz nam o ile to milimetrow A nawet jakby i o milimetr puchła, to co się dalej stanie :D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-08-07 23:23:28 | |
Autor: DoQ | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 07-08-2011 23:16, Waldek Godel pisze:
W jaki sposób rozgrzewająca się tarcza powoduje zauważalne zwiększanieDwa bardzo trudne słowa: "rozszerzalność" i "cieplna" Aha, a przyłożysz się i policzysz jakiego rzędu wielkości jest to rozszerzenie powiedzmy dla tarczy o grubości 30mm? Nie. I że różowe hamują lepiej też nie. Bo obydwa tematy są tak samo z dupy No to wróćmy do tematu. Skoro twierdzisz że tarcze rozszerzają się do tego stopnia, że docisk klocek-tarcza jest wyczuwalnie większy to co w przypadku gdy klocków zostanie 50% grubości? Samochód hamuje 50% słabiej? Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-07 22:34:51 | |
Autor: Waldek Godel | |
Bebny a tarcze | |
Dnia Sun, 07 Aug 2011 23:23:28 +0200, DoQ napisał(a):
Aha, a przyłożysz się i policzysz jakiego rzędu wielkości jest to rozszerzenie powiedzmy dla tarczy o grubości 30mm? Jakie by nie było jest podobne do rozszerzenia bębna. Tyle, że jedno polepsza a drugie pogarsza hamowanie. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-08-07 23:44:07 | |
Autor: DoQ | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 07-08-2011 23:34, Waldek Godel pisze:
Aha, a przyłożysz się i policzysz jakiego rzędu wielkości jest toJakie by nie było jest podobne do rozszerzenia bębna. Czyli jak ubędzie 1cm (po obu stronach tarczy) klocków to hamowanie drastycznie się pogorszy? Bo chyba nie chciałeś napisać że tarcza rozszerzy się o ponad 1cm? Często pomijasz istotne pytania? Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-07 22:50:15 | |
Autor: Waldek Godel | |
Bebny a tarcze | |
Dnia Sun, 07 Aug 2011 23:44:07 +0200, DoQ napisał(a):
Czyli jak ubędzie 1cm (po obu stronach tarczy) klocków to hamowanie drastycznie się pogorszy? Bo chyba nie chciałeś napisać że tarcza rozszerzy się o ponad 1cm? Podczas jednego hamowania? Kurde.. facet... zwolnij ręczny. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-08-07 23:56:14 | |
Autor: DoQ | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 07-08-2011 23:50, Waldek Godel pisze:
Czyli jak ubędzie 1cm (po obu stronach tarczy) klocków to hamowaniePodczas jednego hamowania? Kurde.. facet... zwolnij ręczny. W polityce zrobisz karierę. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-07 23:25:35 | |
Autor: Waldek Godel | |
Bebny a tarcze | |
Dnia Sun, 07 Aug 2011 23:56:14 +0200, DoQ napisał(a):
W polityce zrobisz karierę. I co mam robić? Opowiadać o autach z większymi hamulcami z tyłu? -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-08-08 09:26:43 | |
Autor: DoQ | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 08-08-2011 00:25, Waldek Godel pisze:
W polityce zrobisz karierę.I co mam robić? Opowiadać o autach z większymi hamulcami z tyłu? Możesz opowiadać co chcesz, o autach z większymi hamulcami z tyłu, a nawet zaprezentować swoją teorie o spuchniętych tarczach. ATSD dopiero co brzęczałeś że tył prawie nie hamuje bo jest mało obciążony (duże tarcze z tyłu były moją rzekomą fanaberią), teraz nawet fading chcesz im przypisać - plączesz się w swoich teoriach. No i jak to jest z tymi klockami? Czy te w połowie zużyte gorzej hamują niż nowe? Czy trzeba najpierw odpowiednio spulchnić tarcze ? Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-08 14:07:52 | |
Autor: PM | |
Bebny a tarcze | |
Opowiedz raz jeszcze, że przyczyna fadingu jest zmiana wymiarów tarcz/bębnów.W polityce zrobisz karierę. |
|
Data: 2011-08-08 14:45:17 | |
Autor: Waldek Godel | |
Bebny a tarcze | |
Dnia Mon, 8 Aug 2011 14:07:52 +0200, PM napisał(a):
Opowiedz raz jeszcze, że przyczyna fadingu jest zmiana wymiarów tarcz/bębnów. W bębnowych jest to jedna z przyczyn. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-08-08 16:18:36 | |
Autor: PM | |
Bebny a tarcze | |
Opowiedz raz jeszcze, że przyczyna fadingu jest zmiana wymiarów tak faktycznie! bęben zwiększa swoją średnicę, czyli zmienia się rozłożenie masy (większy promień), tym samym z zasady zachowania pędu powstaje moment hamujacy.... tyle że to akurat poprawiłoby hamowanie. ale to też jeden z czynników, którego nie wolno pominąć.;-))) |
|
Data: 2011-08-08 19:15:58 | |
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | |
Bebny a tarcze | |
Dnia 08.08.2011 Wojtek Borczyk <bori@moon.astro.amu.edu.pl> napisał/a:
On Mon, 8 Aug 2011, PM wrote: Ale promień (w/g niektorych) rosnie! :-> -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net |
|
Data: 2011-08-08 21:29:10 | |
Autor: pm | |
Bebny a tarcze | |
?
bęben zwiększa swoją średnicę, czyli zmienia się rozłożenie masy (większy no skąd! przybywa. materiał z klocków osadza się na bębnie a jego (wcale nie pomijalna) masa musi dodatkowo uzyskać prędkość bębna. Ale promień (w/g niektorych) rosnie! :->a nie? no nie osłabiaj. |
|
Data: 2011-08-08 23:11:07 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Bebny a tarcze | |
Użytkownik "Wojtek Borczyk"
Przeprowadziłem dokładne obliczenia - materiału z klocków osadzić się może 0,478 kg, średnica wewnętrzna bembna z powodu eksploatacyjnego zużycie zwiększyła się o 0,0576 cm, podczas pomiarów widziałem taki zużyty od środka, metal starty przez okładzinę ważył dokładnie 0,234kg Nota bene, w hamulcach bębnowych nie ma klocków ;-) Nota bene, w moim bembnie klocek już jest :) |
|
Data: 2011-08-09 08:24:45 | |
Autor: PM | |
Bebny a tarcze | |
Z zasady zachowania (momentu) pędu w tym przypadku wynika tylko tyle, że aaa to Ty na powaznie pisałeś o ubywaniu masy, to nie był żarcik? po pierwsze primo - to nie chodzi o zużycie podczas X hamowań tylko w trakcie jednego. po drugie primo to nie zrozumiałeś o co chodzi z zachowaniem pedu chodzi o taki efekt: siedzisz na krzesełku biurowym krecisz się w kółko i wysuwasz ręce na boki - prędkość kręcenia spada więc z bębnem bedzie podobnie podczas hamowania rozszerzy się wiec jego masa będzie poruszała się po okręgu o wiekszym promieniu. oczywiscie to jest niemierzalne, ale skoro niektórzy uważają ze tarcza między klockami ma ciaśniej a szczeka w bębnie luzniej to czmu sobie nie podywagować. Nota bene, w hamulcach bębnowych nie ma klocków ;-)oj tam oj tam. |
|
Data: 2011-08-08 10:11:02 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Bebny a tarcze | |
Hello DoQ,
Sunday, August 7, 2011, 11:56:14 PM, you wrote: W polityce zrobisz karierę.Czyli jak ubędzie 1cm (po obu stronach tarczy) klocków to hamowaniePodczas jednego hamowania? Kurde.. facet... zwolnij ręczny. Chyba Ty ;P -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-08-08 08:02:49 | |
Autor: AZ | |
Bebny a tarcze | |
On 2011-08-07, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:
Masz w ogole pojecie jak dziala uklad hamulcowy? Myslisz ze jak klocek sie sciera to ma coraz dalej do tarczy? Wyobraz sobie hamowanie ze stalym cisnieniem w ukladzie, tarcza sie nagrzewa, rozszerza przez co jest jej ciasniej miedzy klockami. Ale to wszystko teoria, bo wiele zalezy od materialow uzytych do klockow, niektore wymiekaja duzo wczesniej. -- Artur |
|
Data: 2011-08-08 10:15:14 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Bebny a tarcze | |
Hello AZ,
Monday, August 8, 2011, 10:02:49 AM, you wrote: Czyli jak ubędzie 1cm (po obu stronach tarczy) klocków to hamowanieMasz w ogole pojecie jak dziala uklad hamulcowy? Myslisz ze jak klocek Facet - zdecyduj się - albo stałe ciśnienie w układzie albo jest ciaśniej. Bo - mając pojęcie, jak działa układ hamulcowy i pamiętając prawo Pascala - nijak tego pogodzić się nie da. [...] -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-08-08 08:18:44 | |
Autor: AZ | |
Bebny a tarcze | |
On 2011-08-08, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> wrote:
Przestan sie juz przypierdalac jak dziecko bo to juz nawet nie jest zabawne. Trzymasz hamulec w jednej i tej samej pozycji, w miare rozgrzewania sie docisk bedzie mocniejszy bo tarcza bedzie minimalnie "grubsza". -- Artur |
|
Data: 2011-08-08 10:54:43 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Bebny a tarcze | |
Hello AZ,
Monday, August 8, 2011, 10:18:44 AM, you wrote: Przywróciłem niewygodny cytat. Przestan sie juz przypierdalacMasz w ogole pojecie jak dziala uklad hamulcowy? Myslisz ze jak klocekFacet - zdecyduj się - albo stałe ciśnienie w układzie albo jest Już? Ja dopiero zacząłem. I piszę tylko w odniesieniu do tego, co sam skwapliwie wycinasz a wcześniej sam napisałeś. jak dziecko bo to juz nawet nie jest zabawne. Zabawne nie są pierdoły, jakie tu pociskasz. Trzymasz hamulec w jednej i tej samej pozycji, w miare rozgrzewania To się w końcu zdecyduj - stałe ciśnienie czy stała pozycja pedała. I przestań pieprzyć o zwiększaniu grubości tarczy, tylko najpierw policz z jaką dokładnością musiałbyś tego pedała trzymać. Śruba mikrometryczna w nodze? Ale nawet to nie pomoże, bo podatność całego układu hamulcowego będzie znacznie większa niż rzekome puchnięcie tarczy. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-08-08 09:08:38 | |
Autor: AZ | |
Bebny a tarcze | |
On 2011-08-08, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> wrote:
Jak juz jestesmy tak drobnostkowi - pedalu a nie pedala, "ten pedal" a nie "tego pedala". Chodzilo o wywieranie stalego nacisku, nieprecyzyjnie sie wyrazilem. To ze jestes najmadrzejszy to juz wiemy. To, ze Ty czegos nie akceptujesz to nie znaczy ze to nie istnieje. Moze i NTG ale to potwierdza tylko to ze takie zjawisko istnieje. Motocykl, normalny uklad hamulcowy bez cudow, pompa, dwa przewody w stalowym oplocie o dlugosci 1m, 2 zaciski 4-ro tloczkowe, 2 tarcze 320mm o grubosci 5mm. 3 ostre hamowania z 250 km/h do 100, niezliczona ilosc mniejszych w ciagu 2m powoduje ze klamka hamulca staje sie twarda jak kamien. Teraz odpowiedz sobie na pytanie dlaczego. -- Artur |
|
Data: 2011-08-08 11:28:37 | |
Autor: DoQ | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 08-08-2011 11:08, AZ pisze:
potwierdza tylko to ze takie zjawisko istnieje. Motocykl, normalny uklad Tobie się zdaje, że twardniejąca dźwignia hamulca po intensywnym hamowaniu związana jest z puchnięciem tarcz? ROTFL. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-08 09:51:51 | |
Autor: AZ | |
Bebny a tarcze | |
On 2011-08-08, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:
Umiesz czytac czy dalej robisz z siebie idiote? Nie o jednym hamowaniu mowa a o solidnym rozgrzaniu hamulcow do kilkuset stopni. W hamulcach tarczowych sie zaciesnia, w bebnowych odwrotnie. -- Artur |
|
Data: 2011-08-08 11:58:52 | |
Autor: DoQ | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 08-08-2011 11:51, AZ pisze:
Tobie się zdaje, że twardniejąca dźwignia hamulca po intensywnymUmiesz czytac czy dalej robisz z siebie idiote? Nie o jednym hamowaniu Stwierdzenie, że masz jakiekolwiek pojęcie o motoryzacji czy najprostszej fizyce to czyste bluźnierstwo. Kilka postów wyżej masz wzór, możesz sobie z grubsza policzyć o ile ci spuchnie tarcza. Masz też parę słów o Pascalu, skorzystaj wyjdzie ci na dobre. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-08 11:05:22 | |
Autor: Waldek Godel | |
Bebny a tarcze | |
Dnia Mon, 08 Aug 2011 11:58:52 +0200, DoQ napisał(a):
Stwierdzenie, że masz jakiekolwiek pojęcie o motoryzacji czy najprostszej fizyce to czyste bluźnierstwo. Kilka postów wyżej masz wzór, możesz sobie z grubsza policzyć o ile ci spuchnie tarcza. Masz też parę słów o Pascalu, skorzystaj wyjdzie ci na dobre. I z niego wynika, że są producenci którzy montują większe hamulce z tyłu? -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-08-08 12:06:06 | |
Autor: DoQ | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 08-08-2011 12:05, Waldek Godel pisze:
wzór, możesz sobie z grubsza policzyć o ile ci spuchnie tarcza. Masz teżI z niego wynika, że są producenci którzy montują większe hamulce z tyłu? A kto tak twierdzi? Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-08 11:13:44 | |
Autor: Waldek Godel | |
Bebny a tarcze | |
Dnia Mon, 08 Aug 2011 12:06:06 +0200, DoQ napisał(a):
I z niego wynika, że są producenci którzy montują większe hamulce z tyłu? No ty wpierałeś wszystkim, że są takie auta. Taki wielki znawca jak ty, profesor honoris causa mechaniki... -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-08-08 12:19:52 | |
Autor: DoQ | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 08-08-2011 12:13, Waldek Godel pisze:
No ty wpierałeś wszystkim, że są takie auta.I z niego wynika, że są producenci którzy montują większe hamulce z tyłu?A kto tak twierdzi? Łżesz, nie kapujesz co się do ciebie pisze albo jedno i drugie. Odpowiedzią na twoje i co niektórych brednie, jakoby tył prawie nie uczestniczył w hamowaniu podałem przykład, że są samochody (typowe-nie wydumki), które są mniejsze niż twój samochód a wyposażone w TYLNE hamulce większe niż TWÓJ MA Z PRZODU. Teraz kapujesz czy trzeba ci to narysować? Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-08 11:43:22 | |
Autor: Karolek | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 2011-08-08 11:08, AZ pisze:
Jak juz jestesmy tak drobnostkowi - pedalu a nie pedala, "ten pedal" a nie Wez juz nie brnij, bo sie tylko pograzasz :/ Staly nacisk, to staly nacisk i nie moze go nic zmienic (nawet spuchnieta tarcza) bo jest STALY. Moze napisze jeszcze raz jak dla przedszkolaka, jezeli Ci ta tarcza spuchnie, to aby nacisk pozostal STALY (ten na pedal hamulca i ten na klocki hamulcowe) beda musialy cofnac sie klocki hamulcowe. Aby sie nie cofnely, musialbys zwiekszyc nacisk. To ze jestes najmadrzejszy to juz wiemy. To, ze Ty czegos nie Przestan... :< -- Karolek |
|
Data: 2011-08-08 09:54:02 | |
Autor: AZ | |
Bebny a tarcze | |
On 2011-08-08, Karolek <dragnospam@o2.pl> wrote:
Coz, przeczytales bez zrozumienia. Gdzie ja napisalem ze nacisk zmieni puchnaca tarcza? To Roman pisal ze nie istnieje cos takiego jak staly nacisk. -- Artur |
|
Data: 2011-08-08 12:37:11 | |
Autor: Karolek | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 2011-08-08 11:54, AZ pisze:
On 2011-08-08, Karolek<dragnospam@o2.pl> wrote: To Ty nie rozumiesz co piszesz, a Roman wyjatkowo delikatnie Ci to wytknal. Gdzie ja napisalem ze nacisk zmieni A prosze bardzo : "Wyobraz sobie hamowanie ze stalym cisnieniem w ukladzie, tarcza sie nagrzewa, rozszerza przez co jest jej ciasniej miedzy klockami." Wiec napisze jeszcze raz. Tarczy nie jest "ciasniej", bo zeby bylo to musialby sie zwiekszyc nacisk co jest niemozliwe przy zalozeniu, ze nacisk jest constans. Zakoduj to sobie wreszcie i juz sie nie osmieszaj. -- Karolek |
|
Data: 2011-08-08 10:40:19 | |
Autor: AZ | |
Bebny a tarcze | |
On 2011-08-08, Karolek <dragnospam@o2.pl> wrote:
Naprawde nie zrozumieliscie obaj co mialem na mysli? Fakt napisalem niepoprawnie, poniedzialek jest - mea culpa. Zalozmy ze pozycja dzwigni/pedalu hamulca jest stala co juz napisalem w innym poscie. Moze byc? -- Artur |
|
Data: 2011-08-08 12:47:21 | |
Autor: Karolek | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 2011-08-08 12:40, AZ pisze:
Naprawde nie zrozumieliscie obaj co mialem na mysli? Fakt napisalem Musisz w koncu przyjac jedna wersje wydarzen, bo co post to zmieniasz zdanie. Raz piszesz o stalym cisnieniu, innym razem o niezmiennej glebokosci wcisniecia pedalu, a to dwa zupelnie inne przypadki. Tak czy inaczej w teorii jak bedziesz trzymal pedal wcisniety caly czas idealnie w tym samym miejscu to puchnaca tarcza zwiekszy nacisk. Jednak w praktyce nie jest to mozliwe do uzyskania, a efekt puchniecia tarczy spowoduje zwiekszenie cisnienia w ukladzie i odepchniecie pedalu razem z noga, az do uzyskania cisnienia wyjsciowego w ukladzie, a co za tym idzie i wyjsciowego nacisku. -- Karolek |
|
Data: 2011-08-08 10:57:26 | |
Autor: AZ | |
Bebny a tarcze | |
On 2011-08-08, Karolek <dragnospam@o2.pl> wrote:
Mowilem, ze poniedzialek dzisiaj, nie przemyslalem i napisalem. Czyli zgadzasz sie ze mna ze puchnaca tarcza spowoduje zwiekszenie cisnienia w ukladzie i o tym byla mowa. Teraz wytlumacz to Romanowi. -- Artur |
|
Data: 2011-08-08 13:53:18 | |
Autor: Karolek | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 2011-08-08 12:57, AZ pisze:
Czyli zgadzasz sie ze mna ze puchnaca tarcza spowoduje zwiekszenie Ale on to wie, tylko ty nie chcesz przyjac do wiadomosci, ze to cisnienie spadnie w tej samej chwili, poniewaz Twoja noga, czy tam reka bedzie naciskala ze stalym naciskiem, a nie ze stalym wychyleniem pedalu hamulca... rozumiesz juz? -- Karolek |
|
Data: 2011-08-08 14:04:09 | |
Autor: DoQ | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 08-08-2011 12:57, AZ pisze:
Czyli zgadzasz sie ze mna ze puchnaca tarcza spowoduje zwiekszenie LOL - i wracamy do punktu wyjścia. Wydaje ci się że jak założysz tarcze 0,5mm grubsze to zwiększysz w ten sposób ciśnienie w układzie? Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-08 12:08:35 | |
Autor: AZ | |
Bebny a tarcze | |
On 2011-08-08, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:
Chyba masz jakis problem z mysleniem. Ja caly czas mowie o powiekszeniuCzyli zgadzasz sie ze mna ze puchnaca tarcza spowoduje zwiekszenie wymiaru tarczy podczas hamowania, gdy tarcza sie nagrzewa. Dotarlo? Grubosc tarczy/klockow nie ma zadnego wplywu na cisnienie, bo i czemu mialo by miec? -- Artur |
|
Data: 2011-08-08 14:11:48 | |
Autor: DoQ | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 08-08-2011 14:08, AZ pisze:
Chyba masz jakis problem z mysleniem. Ja caly czas mowie o powiekszeniu No przecież pisałeś że klamka hamulca staje się twarda jak kamień - jesteś w stanie to zweryfikować bez puszczenia i ponownego jej wciśnięcia? Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-08 12:14:07 | |
Autor: AZ | |
Bebny a tarcze | |
On 2011-08-08, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:
Cisnienie w ukladzie przy puszczonej klamce masz zerowe. Poczytaj jak dzialaja hamulce tarczowe i co powoduje odsuniecie sie klockow od tarczy i co wplywa na odstep miedzy klockiem a tarcza. -- Artur |
|
Data: 2011-08-08 14:31:58 | |
Autor: MarcinJM | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 2011-08-08 14:14, AZ pisze:
Cisnienie w ukladzie przy puszczonej klamce masz zerowe. Poczytaj jak odsuniecie klockow od tarczy powoduje... nic. Konkretnie: brak docisniecia rzeczonych do tarczy. To wlasnie stanowi o wiekszej skutecznosci hampli tarczowych: brak luzow w funkcji zuzycia. Co do twardnienia, ze zawre to w jednym poscia to myli sie ten, kto twierdzi, ze jest ono zwiazane z "puchnieciem" czegokolwiek. Jest ono zwiazane tylko i wylacznie ze zmiana wspolczynnika tarcia na zimnym i na goracym zestawie klocek/tarcza. Widac to dosc dobrze juz na klockach DS2500, ktore subiektywnie hamuja ok 50% gorzej na zimno. DS3000, na ktorych nie jezdzilem, podobno na zimno nie hamuja wcale. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2011-08-08 14:32:11 | |
Autor: DoQ | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 08-08-2011 14:14, AZ pisze:
Cisnienie w ukladzie przy puszczonej klamce masz zerowe. Poczytaj jakChyba masz jakis problem z mysleniem. Ja caly czas mowie o powiekszeniuNo przecież pisałeś że klamka hamulca staje się twarda jak kamień - Miotasz się strasznie. Spuchnięta tarcza zwiększa ciśnienie czy nie zwiększa? Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-08 12:37:46 | |
Autor: AZ | |
Bebny a tarcze | |
On 2011-08-08, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:
Przy klamce/pedale w jednej pozycji zwieksza, nie widze powodow dlaczego miala by tego nie robic. -- Artur |
|
Data: 2011-08-08 14:41:08 | |
Autor: DoQ | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 08-08-2011 14:37, AZ pisze:
Miotasz się strasznie. Spuchnięta tarcza zwiększa ciśnienie czy niePrzy klamce/pedale w jednej pozycji zwieksza, nie widze powodow dlaczego Co jest tego przyczyną wg. ciebie? Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-08 12:49:08 | |
Autor: AZ | |
Bebny a tarcze | |
On 2011-08-08, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:
Grubsza tarcza + klocki wiec wywieraja wiekszy nacisk na tloczki. -- Artur |
|
Data: 2011-08-08 14:51:31 | |
Autor: DoQ | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 08-08-2011 14:49, AZ pisze:
Co jest tego przyczyną wg. ciebie?Grubsza tarcza + klocki wiec wywieraja wiekszy nacisk na tloczki. Teraz skup się. Założysz 0,5mm grubsze tarcze - będziesz miał większy nacisk? I odwrotnie - zużyjesz 5mm klocków, nie zatrzymasz się? Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-08 12:53:02 | |
Autor: AZ | |
Bebny a tarcze | |
On 2011-08-08, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:
Ty w ogole wiesz o czym jest ten watek? Grubsza tarcza na skutek nagrzania sie podczas hamowania - dotarlo? Hamulce tarczowe sie samoreguluja wiec to czy tarcza ma 1mm czy 5mm nie ma zadnego znaczenia, z klockami podobnie. -- Artur |
|
Data: 2011-08-08 14:56:11 | |
Autor: DoQ | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 08-08-2011 14:53, AZ pisze:
Teraz skup się. Założysz 0,5mm grubsze tarcze - będziesz miał większyTy w ogole wiesz o czym jest ten watek? Grubsza tarcza na skutek Ty jakiś ograniczony umysłowo jesteś? 5mm przy 200stC nie jest równe 5mm przy 50stC? Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-08 13:00:43 | |
Autor: AZ | |
Bebny a tarcze | |
On 2011-08-08, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:
Jak zwykle pierdolisz od rzeczy - tak jak z tym ze np Veyron ma z tylu wieksze hamulce niz Punto z przodu. Tarcza ktora ma 5mm grubosci przy 50 st C nadal bedzie miala 5mm przy 200 st C? -- Artur |
|
Data: 2011-08-08 15:04:15 | |
Autor: DoQ | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 08-08-2011 15:00, AZ pisze:
Ty jakiś ograniczony umysłowo jesteś? 5mm przy 200stC nie jest równe 5mmJak zwykle pierdolisz od rzeczy - tak jak z tym ze np Veyron ma z tylu O RLY pierdolę? Wg. ciebie jest wręcz odwrotnie? > Tarcza ktora ma 5mm grubosci przy 50 st C nadal bedzie miala 5mm przy 200 st C? No więc, jaka to będzie różnica w milimetrach? I dlaczego nie chcesz sobie zwiększyć siły hamowania poprzez założenie grubszych klocków albo grubszych tarcz? Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-08 13:08:15 | |
Autor: AZ | |
Bebny a tarcze | |
On 2011-08-08, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:
Jest dokladnie tak jak napisalem, ale jakie to ma znaczenie w kwestiJak zwykle pierdolisz od rzeczy - tak jak z tym ze np Veyron ma z tylu tego ze tyl przy hamowaniu ma mniejszy udzial i nie potrzebuje wiekszych hamulcow niz przod? > Tarcza ktora ma 5mm grubosci przyPolicz sobie. Zwiekszyc sile poprzez zalozenie grubszych klockow/tarcz? Ty madry jestes? Ostatni raz: - hamulce tarczowe podczas hamowania a tym samym nagrzewania "zaciesniaja sie" z racji swojej konstrukcji, - hamulce bebnowe reaguja odwrotnie. -- Artur |
|
Data: 2011-08-08 13:46:59 | |
Autor: kakmar | |
Bebny a tarcze | |
Dnia 08.08.2011 AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisaĹ/a:
Ostatni raz: Akurat 5mm stalowej tarczy poszerzy siÄ o jakieĹ 3 setki (3 setne milimetra) na 500*C (piĹÄset stopni Celcjusza). Wtedy niewiele im brakuje Ĺźeby ĹwieciĹy po ciemku, bo bÄdzie to w ciepĹy dzieĹ 800K. JeĹli rozszerzalnoĹÄ cieplna czegoĹ ma znaczenie, to raczej nie motocyklowej tarczy. -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2011-08-08 15:07:27 | |
Autor: Waldek Godel | |
Bebny a tarcze | |
Dnia Mon, 8 Aug 2011 13:46:59 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):
Akurat 5mm stalowej tarczy poszerzy się o jakieś 3 setki (3 setne milimetra) biorąc pod uwagę, że skok klocka to jakieś pół milimetra albo mniej, to daje zmianę w okolicach 10% -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-08-08 21:19:43 | |
Autor: pm | |
Bebny a tarcze | |
?
biorąc pod uwagę, że skok klocka to jakieś pół milimetra albo mniej, toskok klocka 0,5mm przyrost grubości tarczy 0,03mm -> 0,015 na stronę 0,015/0,5= ??????? (3% nie 10) pomijając ze choćby się rozszerzyła i 0,5mm to siła hamowania by nie wzrosła |
|
Data: 2011-08-09 08:40:46 | |
Autor: AZ | |
Bebny a tarcze | |
On 2011-08-08, pm <xpm_zonk_@wp.pl> wrote:
Dochodzi jeszcze rozszerzalnosc klockow. Moze i przy tarczowych to jest malo i jest pomijalne ale przy bebnowych wychodzi juz troszke inaczej. Nie wiem ile srednicy maja bebny w samochodzie, tak pi razy drzwi 250 zalozylem, zmiana temperatury o 150 st. x = 250 * (1 + 12 * 10^-6 * 150) x = 250.45 Czyli beben powieksza sie o 0.45 mm. -- Artur |
|
Data: 2011-08-09 10:54:34 | |
Autor: J.F. | |
Bebny a tarcze | |
Dnia Tue, 9 Aug 2011 08:40:46 +0000 (UTC), AZ napisał(a):
Dochodzi jeszcze rozszerzalnosc klockow. Moze i przy tarczowych to jest A szczeka nie ? J. |
|
Data: 2011-08-09 08:58:27 | |
Autor: AZ | |
Bebny a tarcze | |
On 2011-08-09, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Pewnie tez ale nie w takim stopniu. Zobacz jakiej wielkosci jest szczeka i gdzie sie rozgrzewa, beben rozgrzewa sie po calosci. Wiec wyszlo tak jak sie mowilo na poczatku - luz miedzy tarcza a klockiem w miare rozgrzewania zmniejsza sie, w przypadku hamulcow bebnowych zwieksza. -- Artur |
|
Data: 2011-08-09 13:38:39 | |
Autor: PM | |
Bebny a tarcze | |
Uzytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisal w wiadomosci news:j1qsrj$iqj$3node2.news.atman.pl... On 2011-08-09, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: oj oj policz po dlugosci szczeki a nie po grubosci. (jak policzysz po obwodzie bebna to wynik powinien byc zgodny z tym twoim obliczonym po srednicy). Wiec wyszlo tak jak sie mowilo na poczatku - luz miedzy tarcza azgoda tylko to sie na pewno nie nazywa fading. a co wiecej mikry ma na niego wplyw. |
|
Data: 2011-08-09 11:50:26 | |
Autor: AZ | |
Bebny a tarcze | |
On 2011-08-09, PM <xpm@wp.pl> wrote:
Bo z fadingiem nie ma nic wspolnego. Fading to spadek skutecznosci przy wzroscie temperatury, najbardziej podatne na niego sa klocki organiczne ktore przy wyzszych temperaturach wytwarzaja gazy i tworzy sie poduszka. Odporne na fading sa klocki metaliczne spiekane. -- Artur |
|
Data: 2011-08-09 00:26:13 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Bebny a tarcze | |
Dnia 2011-08-08 16:07, *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Na poważnie? - znaczy co do skoku możesz mieć rację, ale jakie z tego wnioski próbujesz wyciągnąć?Akurat 5mm stalowej tarczy poszerzy się o jakieś 3 setki (3 setne milimetra) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2011-08-08 15:53:28 | |
Autor: DoQ | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 08-08-2011 15:46, kakmar pisze:
- hamulce tarczowe podczas hamowania a tym samym nagrzewaniaAkurat 5mm stalowej tarczy poszerzy się o jakieś 3 setki (3 setne milimetra) Chryste Panie, nareszcie rozsądny i rzeczowy post :-) Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-08 17:42:44 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Bebny a tarcze | |
Hello DoQ,
Monday, August 8, 2011, 3:53:28 PM, you wrote: Chryste Panie, nareszcie rozsądny i rzeczowy post :-)- hamulce tarczowe podczas hamowania a tym samym nagrzewaniaAkurat 5mm stalowej tarczy poszerzy się o jakieś 3 setki (3 setne milimetra) Nic się nie martw - AZ nie przekonają żadne krzyki i płacze, że czarne jest czarne a białe - białe. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-08-08 19:08:17 | |
Autor: J.F. | |
Bebny a tarcze | |
Dnia Mon, 08 Aug 2011 15:53:28 +0200, DoQ napisał(a):
W dniu 08-08-2011 15:46, kakmar pisze: Rzeczowy i nie rzeczowy. Jakby tam mechaniczne blokada byla, to by te 3 setki mogly spora sile dac. Ale nie ma - jest reka czy noga i sie cofnie chocby tarcza spuchla o milimetr. I sila bedzie taka z jaka kierowca naciska (* przelozenie), nic wiecej. J. |
|
Data: 2011-08-08 15:20:24 | |
Autor: DoQ | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 08-08-2011 15:08, AZ pisze:
Jest dokladnie tak jak napisalem, ale jakie to ma znaczenie w kwesti Ale dojrzałeś już do tego, że wymagana skuteczność tylnych hamulców nie jest taka sama w poszczególnych modelach samochodów? Policz sobie. Zwiekszyc sile poprzez zalozenie grubszych klockow/tarcz?Tarcza ktora ma 5mm grubosci przyNo więc, jaka to będzie różnica w milimetrach? Ja? Przecież to ty pieprzysz bzdury na przekór wszystkim. Policz o ile zwiększy się grubość tarcz w twoim motocyklu, podaj wynik albo spadaj na drzewo ze swoimi pierdołami. Wzór masz w tym wątku. Ty madry jestes? Puchnięcie tarcz jest efektem pomijalnym z racji skali w jakiej ten efekt występuje. Wbij to sobie raz na zawsze do głowy. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-08 15:10:21 | |
Autor: Karolek | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 2011-08-08 15:04, DoQ pisze:
No więc, jaka to będzie różnica w milimetrach? Jemu chodzi o to, ze trzymajac wcisniety hamulec nagrzewajaca sie tarcza zwieksza swoja grubosc i co w efekcie daje wiekszy nacisk klockow na ta tarcze... i wszystko by bylo ok gdyby dal rade utrzymac hamulec caly czas dokladnie w tym samym polozeniu, a to nie jest mozliwe, nie mowiac juz o wyczuciu tych minimalnych roznic. -- Karolek |
|
Data: 2011-08-08 15:23:31 | |
Autor: DoQ | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 08-08-2011 15:10, Karolek pisze:
Jemu chodzi o to, ze trzymajac wcisniety hamulec nagrzewajaca sie tarcza Zauważyłem, dlatego zapytałem w jaki sposób jest w stanie to stwierdzić bez puszczenia klamki. Poza tym nie chce podać o ile zwiększy się ta grubość, a gość sprawia wrażenie jakby to było conajmniej +50%. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-08 12:25:23 | |
Autor: kakmar | |
Bebny a tarcze | |
Dnia 08.08.2011 AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisaĹ/a:
hamowania z 250 km/h do 100, niezliczona ilosc mniejszych w ciagu 2m powoduje ze klamka hamulca staje sie twarda jak kamien. Teraz odpowiedz sobie na pytanie dlaczego.Ja to bym zaczÄ Ĺ od wymiany pĹynu przy takich objawach ;) -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2011-08-08 12:27:24 | |
Autor: AZ | |
Bebny a tarcze | |
On 2011-08-08, kakmar <kakmar+sp@gmail.com> wrote:
Plyn to ja zmieniam pare razy w roku :-)hamowania z 250 km/h do 100, niezliczona ilosc mniejszych w ciagu 2m powoduje ze klamka hamulca staje sie twarda jak kamien. Teraz odpowiedz sobie na pytanie dlaczego.Ja to bym zaczÄ Ĺ od wymiany pĹynu przy takich objawach ;) -- Artur |
|
Data: 2011-08-08 14:14:48 | |
Autor: kakmar | |
Bebny a tarcze | |
Dnia 08.08.2011 AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisaĹ/a:
On 2011-08-08, kakmar <kakmar+sp@gmail.com> wrote:Ale to nie jest normalne Ĺźe po jednym kĂłĹku w UĹÄĹźu masz problem z hamulcami. No chyba Ĺźe nie byĹy projektowane na takie traktowanie, ale nie sÄ dzÄ. Pompowane hamulce "twardniejÄ ", czĹowiek siÄ mÄczy, ale "klamka twarda jak kamieĹ" to nie jest normalne zachowanie po 2 minutach nawet na lotnisku. -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2011-08-09 08:49:07 | |
Autor: AZ | |
Bebny a tarcze | |
On 2011-08-08, kakmar <kakmar+sp@gmail.com> wrote:
Ale ja nie mam zadnego problemu. Klamka robi sie twarda a hamulce jak hamowaly tak hamuja, nie wymagaja wiekszej sily jak wczesniej. A hamulce wytrzymuja nawet godzine ciaglego lojenia w Ulezu ale po zjechaniu mozna od nich fajke odpalac ;-) -- Artur |
|
Data: 2011-08-08 14:33:05 | |
Autor: MarcinJM | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 2011-08-08 14:25, kakmar pisze:
Dnia 08.08.2011 AZ<artur.zabronski@gmail.com> napisał/a: Z powodu? -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2011-08-08 10:36:06 | |
Autor: DoQ | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 08-08-2011 10:02, AZ pisze:
Masz w ogole pojecie jak dziala uklad hamulcowy? Myslisz ze jak klocek Jesteś dzieckiem onetu, co nauczyło się czytać tylko ostatni "komentarz"? Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-07 23:50:49 | |
Autor: J.F. | |
Bebny a tarcze | |
Dnia Sun, 07 Aug 2011 23:23:28 +0200, DoQ napisał(a):
W dniu 07-08-2011 23:16, Waldek Godel pisze: Jaka by nie byla, to i tak bez znaczenia. No to wróćmy do tematu. Skoro twierdzisz że tarcze rozszerzają się do tego stopnia, że docisk klocek-tarcza jest wyczuwalnie większy to co w przypadku gdy klocków zostanie 50% grubości? Samochód hamuje 50% słabiej? No wlasnie.. J. |
|
Data: 2011-08-07 23:25:15 | |
Autor: J.F. | |
Bebny a tarcze | |
Dnia Sun, 7 Aug 2011 22:16:23 +0100, Waldek Godel napisał(a):
Dnia Sun, 07 Aug 2011 23:13:03 +0200, DoQ napisał(a): No, to napisz nam jak rozszerzalnosc tarczy zwieksza cisnienie w ukladzie, bo od niego zalezy sila. P.S. jak beben sie rozszerza to szczeki tez. Jako ze maja gorsze chlodzenie ... to niewykluczone ze moglby hamowac bez nacisniecia pedalu. Ale kat okladzin jest jednak za maly. J. |
|
Data: 2011-08-08 19:00:53 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Bebny a tarcze | |
Dnia Sun, 7 Aug 2011 22:16:23 +0100, Waldek Godel napisał(a):
W jaki sposób rozgrzewająca się tarcza powoduje zauważalne zwiększanie docisku?Dwa bardzo trudne słowa: "rozszerzalność" i "cieplna" Sam się przyłóż, bufonie... Tarcza się rozszerzy? OK. I co dalej? Myśl, Godel, myśl... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-08-07 23:21:42 | |
Autor: J.F. | |
Bebny a tarcze | |
Dnia Sun, 07 Aug 2011 20:32:33 +0200, DoQ napisał(a):
W dniu 07-08-2011 20:02, J.F. pisze: A to sa przecietne klocki w czym ? Renault Magnum ? J. |
|
Data: 2011-08-07 23:24:21 | |
Autor: DoQ | |
Bebny a tarcze | |
W dniu 07-08-2011 23:21, J.F. pisze:
A to sa przecietne klocki w czym ? Jakies BMW. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-07 23:29:35 | |
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | |
Bebny a tarcze | |
Dnia 07.08.2011 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:
Dnia Sun, 07 Aug 2011 20:32:33 +0200, DoQ napisał(a): Klocek o wymiarach ~130*60 mm to ma Xsara z tarcza 283 mm. Prosty jednotloczkowy zacisk. W bigbrake kitach typu wilwood, ap racing lub nawet proste D2 klocek masz sporo wiekszy. -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net |