Grupy dyskusyjne   »   pl.biznes.banki   »   Bank nie chce oddać kasy

Bank nie chce oddać kasy

Data: 2015-11-13 13:28:21
Autor: J.F.
Bank nie chce oddać kasy
Użytkownik "Tomasz Chmielewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n24gps$osn$1@speranza.aioe.org...
On 11/13/2015 04:43 PM, z wrote:
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,19179947,ksiegowy-w-firmie-sie-pomylil-alior-bank-nie-chce-cofnac-pomylkowej.html

Kiedyś zrobiłem trochę podobny błąd w nowym interfejsie mBanku, przelewając przez pomyłkę pieniądze na konto USD, zamiast złotówkowe.
Kwoty rzecz jasna mniejsze, nie mniej byłem w plecy kilka stów. Po krótkim telefonie mBank wycofał operację. Da się? Da się.

Zauwaz, ze troche inna sytuacja - tu mielismy przelew przychodzacy z zewnatrz.
Kwota akurat umiarkowana, ale przy wiekszej bank musialby to jakos wymienic i pokryc koszty (tzn zarobic :-))

No i nie wiadomo, czy tak latwo sie da w systemie ksiegowym - to nie jakas prowizja, ktora mozna skasowac, tylko szereg operacji.
Poza tym konto klienta nadal w innej walucie, to co, przerzucic mu na inne konto, bez prowizji, a nawet z ujemna ?
No bo przerobic nr konta przychodzacego w przelewie ... oj, lepiej nie ....

J.

Data: 2015-11-13 04:53:28
Autor: Kris
Bank nie chce oddać kasy
W dniu piątek, 13 listopada 2015 13:28:25 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
No i nie wiadomo, czy tak latwo sie da w systemie ksiegowym - to nie jakas prowizja, ktora mozna skasowac, tylko szereg operacji.
Poza tym konto klienta nadal w innej walucie, to co, przerzucic mu na inne konto, bez prowizji, a nawet z ujemna ?
No bo przerobic nr konta przychodzacego w przelewie ... oj, lepiej nie

Oczywiście sami bez wiedzy klienta nic robić nie mogli ale po jego reklamacji mogli skorygować co trzeba a klientowi napisać "W drodze wyjątku dla dobra naszej dalszej współpracy..."

Data: 2015-11-13 22:02:13
Autor: Tomasz Chmielewski
Bank nie chce oddać kasy
On 11/13/2015 09:28 PM, J.F. wrote:

Zauwaz, ze troche inna sytuacja - tu mielismy przelew przychodzacy z
zewnatrz.
Kwota akurat umiarkowana, ale przy wiekszej bank musialby to jakos
wymienic i pokryc koszty (tzn zarobic :-))

No i nie wiadomo, czy tak latwo sie da w systemie ksiegowym - to nie
jakas prowizja, ktora mozna skasowac, tylko szereg operacji.

Wszystko się da, kwestia chęci.


Poza tym konto klienta nadal w innej walucie, to co, przerzucic mu na
inne konto, bez prowizji, a nawet z ujemna ?

Normalnie - wycofać przelew jako błedny, na techniczne konto banku, a potem przelać na konto klienta w prawidłowej walucie, z odpowiednią adnotacją.


No bo przerobic nr konta przychodzacego w przelewie ... oj, lepiej nie ...

A zmianę numeru konta przychodzącego kiedyś przerabiałem, też da się.

Klient z zagranicy wysłał mi pieniądze nie na numer konta, ale na... europejski numer VAT (i numer konta w formacie IBAN, i VAT EU zaczynają się od kodu kraju).

Czyli:

- przelew trafił do banku ze względu na poprawny numer BIC/SWIFT
- adresatem przelewu była moja firma
- zamiast numeru konta był podany numer VAT EU


Bank skontaktował się z księgowością, księgowość ze mną, ja z bankiem, i pieniądze tego samego dnia trafiły na konto.


Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2015-11-13 12:03:55
Autor: witek
Bank nie chce oddać kasy
Tomasz Chmielewski wrote:
Bank skontaktował się z księgowością, księgowość ze mną, ja z bankiem, i
pieniądze tego samego dnia trafiły na konto.

zrob reklame i napisz w jakim banku

Data: 2015-11-13 20:28:05
Autor: cef
Bank nie chce oddać kasy
W dniu 2015-11-13 o 19:03, witek pisze:
Tomasz Chmielewski wrote:
Bank skontaktował się z księgowością, księgowość ze mną, ja z bankiem, i
pieniądze tego samego dnia trafiły na konto.

zrob reklame i napisz w jakim banku

Ale jaka to reklama?
Przecież skoro przelew trafił po kodzie do banku,
z danymi odbiorcy ale bez nr konta, to chyba jasne, że bank chciał się upewnić
czy adresat jest prawidłowy i jakoś to przeksięgować.
  Do mnie tez dzwonili zawsze w takich podobnych sprawach.

Data: 2015-11-13 14:44:58
Autor: witek
Bank nie chce oddać kasy
cef wrote:
W dniu 2015-11-13 o 19:03, witek pisze:
Tomasz Chmielewski wrote:
Bank skontaktował się z księgowością, księgowość ze mną, ja z bankiem, i
pieniądze tego samego dnia trafiły na konto.

zrob reklame i napisz w jakim banku

Ale jaka to reklama?
Przecież skoro przelew trafił po kodzie do banku,
z danymi odbiorcy ale bez nr konta, to chyba jasne, że bank chciał się
upewnić
czy adresat jest prawidłowy i jakoś to przeksięgować.
  Do mnie tez dzwonili zawsze w takich podobnych sprawach.



mogli zachowac sie jak stalin i odeslac nadawcy z inforamcja brak zgodnosci danych pobierajac sobie oczywiscie prowizje za obsluge, przewalutowanie, przeksiegowanie, przecostamjeszcze.


Malo to sie xxxxxx   naodsylal przelewow na lokaty bo sie w adresie "ul." nie zgadzało.

Data: 2015-11-15 01:33:41
Autor: Tomasz Chmielewski
Bank nie chce oddać kasy
On 11/14/2015 03:03 AM, witek wrote:
Tomasz Chmielewski wrote:
Bank skontaktował się z księgowością, księgowość ze mną, ja z bankiem, i
pieniądze tego samego dnia trafiły na konto.

zrob reklame i napisz w jakim banku

Proszę bardzo - Šiaulių Bankas (na Litwie) - http://sb.lt/en/.
Jesteśmy w Unii Europejskiej, więc nie ma jakiegoś zasadniczego powodu, dla którego firma z jednego kraju nie mogłaby mieć konta w banku w innym kraju.

Powiem więcej - w tym banku opisana w wątku sytuacja nie byłaby możliwa.

Z prostego powodu - konto o identycznym numerze służy do wielu walut (EUR, USD etc.). Więc jak klient wyśle przelew w USD na konto LT12345678 - to przelew trafi na konto LT12345678 prowadzone w USD. A jak przeleje EUR na konto LT12345678 - to przelew trafi na konto LT12345678 prowadzone w EUR.



Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Bank nie chce oddać kasy

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona