Data: 2011-02-06 23:15:51 | |
Autor: Rysio | |
Balceroweicz wypierdalaj do kibucu ! | |
Kilka przyk艂ad贸w geniusza Balcerowicza...
> > > Spowodowa艂 osiemnastomiesi臋czne (!) zamro偶enie kursu dolara, przy r贸wnoczesnym, si臋gaj膮cym 90% rocznie (!!), bankowym oprocentowaniu kapita艂u z艂ot贸wkowego, co pozwoli艂o niebieskim ptakom ca艂ego globu przywie艣膰 nad Wis艂臋 wagony dolar贸w, a kilkana艣cie miesi臋cy p贸藕niej wywie藕膰 znad Wis艂y dwa i p贸艂 raza tyle (prawie 250%!!!). Za ten wymarzony "numer" cwaniacy Wschodu i Zachodu winni solidarnie wznie艣膰 panu Balcerowiczowi pomnik o wysoko艣ci Wie偶y Eiffla, i to ze szczerego z艂ota, kt贸rego ci臋偶ar by艂by lichym u艂amkiem ich "doli". Historia ekonomii zna niewiele finansowych "przekr臋t贸w", kt贸re mia艂y skal臋 por贸wnywaln膮. - Wych艂adza艂 gospodark臋 podczas gdy nale偶a艂o j膮 podgrzewa膰. - Sprzeda艂 polskie zloto (ponad 150 ton) kiedy by艂o w absolutnym do艂ku cenowym. Polska straci艂a na tym ok. 2,5 mld dolar贸w. - Przeszed艂 w rozliczeniach zagranicznych z rozlicze艅 dolarowych na euro w momencie wprowadzenia euro, a wiec nieustabilizowanym kursie. Po tym euro spad艂o z $1,15 do $0,89. A wiec si艂a nabywcza polskiej rezerwy walutowej spad艂a o prawie 30%, czyli ok. 15 mld$. - Ostatnie jego posuni臋cia s膮 wr臋cz fatalne. Przy prawie zerowej inflacji utrzymywanie st贸p na tak wysokim poziomie jest czystym absurdem. W USA w podobnej sytuacji stopy spad艂y poni偶ej 2%. - Panu Balcerowiczowi pomyli艂y sie role jak膮 powinien spe艂nia膰 pieni膮dz w gospodarce. Pieni膮dz ma spe艂nia膰 s艂u偶ebna rol臋 wzgl臋dem gospodarki i rozwoju kraju a nie odwrotnie jak to sie zdaje panu Leszkowi B.Geniusz Balcerowicz zaciagnal kredy i ulokowal w obligach USA - 30 mld Dolarow!! Przy kursie dolara ponad 4 zl. Na ten cel wyemitowano obligacje - wiekszosc na dlugi okres o stalym procencie - 15% i wiecej. Obligacje USA byly na 1-2% Polska na tym stracila na przestrzeni lat ponad 100 mld USD - ukrywanych jako straty NBP. itd, itd, itd... > > I oto ten gwiazdor trz膮s艂 Polsk膮 gospodark膮, co czyni j膮 permanentnym d艂u偶nikiem, bez ko艅ca sp艂acaj膮cym d艂ugi bole艣niejsze ka偶dego roku. Za co kochaj膮 go wszyscy finansowi spekulanci tej Ziemi. Na pocz膮tku lat 90-tych ten geniusz podni贸s艂 oprocentowanie kredyt贸w ju偶 wzi臋tych z 8 do 40%. Dzi臋ki tej wspania艂ej decyzji tysi膮ce polskich firm zbankrutowa艂o i powsta艂o du偶e bezrobocie. Wkraczaj膮ce na nasz rynek zachodnie firmy nie mia艂y specjalnie z kim konkurowa膰, ale mia艂y za to tani膮 si艂臋 robocz膮, do dnia dzisiejszego zreszt膮 wiele si臋 w tym temacie nie zmieni艂o. Nic wi臋c dziwnego ,偶e na zachodzie go chwal膮, bo dzia艂a艂 i dzia艂a w ich interesie, ale nikt go tam nie zatrudni, bo prywatnie uwa偶aj膮 go za zdrajc臋. Przypomn臋 , 偶e Balcerowicz r贸wnie偶 macza艂 swoje paluchy w wyprzeda偶y prawie ca艂ego polskiego sektora bankowego w zachodnie r臋ce za 10% warto艣ci. Wyprzedano ponad 80% polskich bank贸w-tak w艂asnie wygl膮da polityka w Polsce, wi臋c nie dziwcie si臋 , 偶e tu dobrze nigdy nie b臋dzie. > Plan Balcerowicza > Gdy przyjrzymy si臋 sytuacji gospodarczej i spo艂ecznej naszego kraju po szesnastoletnim okresie tzw. transformacji ustrojowej, wyra藕nie widzimy, 偶e Polska znajduje si臋 na kolejnym ostrym wira偶u swej historii. Jaki jest bilans zysk贸w i strat po tzw. przyspieszonej prywatyzacji (czytaj: grabie偶y) maj膮tku narodowego oraz wej艣ciu naszego kraju do Unii Europejskiej? (1, 2, 3, 4, 5) > > > Istot臋 przemian gospodarczo-ustrojowych po 1989 roku dosy膰 dobrze oddaje sformu艂owanie "wielki przekr臋t". Przyczyna obecnego kryzysu gospodarczego tkwi w艂a艣nie w przekr臋tach, kt贸re mia艂y miejsce w ci膮gu ostatnich 16 lat, gdy偶 w trakcie pr贸by budowy kapitalizmu po komunizmie - w toku tzw. restrukturyzacji przemys艂u po 1989 roku, prowadzonej przez ekipy rz膮dowe r贸偶nych barw - dosz艂o do prawie darmowej wyprzeda偶y wi臋kszo艣ci narodowego maj膮tku obcym inwestorom. Okres ten to bezprecedensowe w skali 艣wiata ogo艂ocenie Narodu Polskiego z jego w艂asno艣ci. Nie byle jaki to przekr臋t, w kt贸rym maj膮tek bank贸w i przemys艂u zosta艂 up艂ynniony za mniej wi臋cej 10 proc. jego rzeczywistej warto艣ci. Na tak膮 to ogromn膮 skal臋 zosta艂o okradzione spo艂ecze艅stwo, 偶eby zainkasowa膰 prowizje, stanowi膮ce tylko nik艂y procent warto艣ci sprywatyzowanego kapita艂u. Pozbawiona zysk贸w (nale偶nych ju偶 teraz zagranicznym w艂a艣cicielom) pa艅stwowa gospodarka staje si臋 kapitalistyczna, cho膰 w kraju zostaj膮 tylko dochody z pracy, czyli p艂ace. Z obcym kapita艂em i lokaln膮 si艂膮 robocz膮 (prac膮) Polska staje si臋 krajem, kt贸ry niejako musi 偶y膰 z dnia na dzie艅, z "go艂ej" pensji. Mo偶liwo艣ci zakumulowania w艂asnego kapita艂u wy艂膮cznie w oparciu o zarobki pracownicze (ci膮gle wielokrotnie mniejsze ni偶 w innych krajach UE) s膮 nik艂e. Bez w艂a艣ciwej polityki pa艅stwa r贸wnie ma艂e s膮 szanse na wyrwanie si臋 z niefortunnej sytuacji, gdzie tylko praca jest w艂asna. W kontek艣cie tych przemian w艂asno艣ciowych mo偶e nasun膮膰 si臋 jeszcze bardziej czarny scenariusz, mianowicie, 偶e w "niekompletnym kapitalizmie" nie chodzi ju偶 wcale o relacje podda艅stwa mi臋dzy Polakami, w艂a艣ciwie bez kapita艂u, a innymi narodami, kt贸re ten kapita艂 w wi臋kszo艣ci przej臋艂y. Istot膮 przemian ustrojowych jest wi臋c nie uwolnienie Narodu, ale jego zniewolenie. Prawdziwe skutki tych zmian w gospodarce, w jej systemie instytucji, mog膮 by膰 w pe艂ni zauwa偶one, kiedy chora gospodarka znajdzie ju偶 wyraz w chorej polityce. Z gospodark膮 g艂贸wnie w r臋kach zagranicznych mo偶na oczekiwa膰, 偶e polityka te偶 mo偶e przej艣膰 w r臋ce zagraniczne, gdy偶 bardzo trudno oderwa膰 polityk臋 od gospodarki. Wtedy raczej trudny do ogarni臋cia fakt pozbawienia Narodu jego kapita艂u znajdzie ju偶 prze艂o偶enie na namacalny bieg 偶ycia politycznego. Znalaz艂y si臋 bowiem partie (SLD, UP, SDPL, PO, SD), kt贸re przystosuj膮 si臋 do odmiennej rzeczywisto艣ci, wi膮偶膮c sw贸j los z obcym kapita艂em. Naj艂atwiej to przyjdzie tzw. liberalnym o艣rodkom, kt贸rych dotychczasowe dzia艂ania pozwoli艂y obcemu kapita艂owi wykluczy膰 z gry polski kapita艂. > > Plan Balcerowicza, czyli brak planu i szans dla Polski > > Siedemna艣cie lat temu og艂oszono Narodowi, 偶e ca艂a gospodarka jest do niczego. Nale偶y wi臋c dokona膰 prywatyzacji ca艂ej gospodarki, by po sprywatyzowaniu poprzez lepsze zarz膮dzanie sprosta膰 panuj膮cej w kapitalizmie konkurencji. Wmawiano nam, 偶e prywatyzowane zak艂ady warte s膮 tyle, ile got贸w jest zap艂aci膰 kupuj膮cy. Abstrahuj膮c od demagogii powy偶szego stwierdzenia, narzuca si臋 podstawowe pytanie - do kogo zosta艂a skierowana oferta sprzeda偶y? Przecie偶 nie do polskiego spo艂ecze艅stwa, kt贸re by艂o i jest ubogie i nie posiada w艂asnego kapita艂u. Kto wi臋c m贸g艂 by膰 potencjalnym nabywc膮 prywatyzowanych zak艂ad贸w? Formalnie kapita艂 obcy. Rodzime "elity" te偶 nie dysponowa艂y odpowiednimi sumami. Okaza艂o si臋 jednak, 偶e niekt贸rzy niezb臋dny kapita艂 mogli pozyskiwa膰 w bankach, przy przychylno艣ci "swoich", niewymagaj膮cych koniecznych zabezpiecze艅 gwarancyjnych. Ze sp艂at膮 kredyt贸w bywa艂o r贸偶nie. "Wybrani przedstawiciele spo艂ecze艅stwa" z tzw. uk艂ad贸w mogli te偶 korzysta膰 z "okazji" wynikaj膮cych z niedoskona艂ych przepis贸w, za spraw膮 kt贸rych powsta艂y afery: alkoholowe, tytoniowe, rublowe, FOZZ, w臋glowe, sp贸艂ek nomenklaturowych na obrze偶ach i wewn膮trz pa艅stwowych (spo艂ecznych) zak艂ad贸w. O tym si臋 m贸wi艂o, pisa艂o, ale nic ponadto. Dla ul偶enia budowniczym polskiego kapitalizmu, tej awangardzie nowego systemu, doprowadzono do zapa艣ci finansowej olbrzymi膮 liczb臋 przedsi臋biorstw. Jak osi膮gni臋to ten zamierzony cel? Spos贸b by艂 prymitywnie prosty. Jak doskonale pami臋tamy, firmy w PRL-u nie dysponowa艂y w艂asnym kapita艂em - bo nie mo偶na inaczej powiedzie膰 o skromnych 艣rodkach, umo偶liwiaj膮cych funkcjonowanie firmy z miesi膮ca na miesi膮c. Kiedy brakowa艂o na wyp艂at臋 zobowi膮za艅 wobec za艂ogi, bank udziela艂 niskooprocentowanego kredytu. By艂o to dzia艂anie rutynowe. W tej sytuacji wystarczy艂o dokona膰 blokady kredytowej, aby przedsi臋biorstwo pa艅stwowe lub inn膮 firm臋, kt贸rej w艂a艣cicielem by艂o pa艅stwo, wyst臋puj膮ce jednocze艣nie w roli ustawodawcy, doprowadzi膰 przez to pa艅stwo do bankructwa. W okresie tzw. przemian zanotowano pierwszy przypadek w historii 艣wiata, 偶eby pa艅stwo (czytaj: rz膮dz膮ca nim, uw艂aszczona na bazie zagrabionego maj膮tku narodowego nomenklatura) celowo doprowadza艂o do bankructwa swoj膮 gospodark臋. Dokonano destrukcji ca艂ej gospodarki pa艅stwa. By niczego nie pomin膮膰 w destrukcyjnym dzia艂aniu, otwarto na o艣cie偶 granice. Kazano gospodarce socjalistycznej, ju偶 mocno nadwer臋偶onej, konkurowa膰 z gospodark膮 kapitalistyczn膮, maj膮c膮 ogromne do艣wiadczenie, zaplecze, pot臋偶ne wsparcie tradycji i olbrzymi kapita艂 w艂asny, uzupe艂niony otrzymanym za bezcen kapita艂em bank贸w pa艅stw Europy Centralnej. Przypomnijmy: nasza gospodarka, zarz膮dzana centralnie, nie dysponowa艂a w艂asnym kapita艂em, by o innych sprawach ju偶 nie wspomina膰. Otwarto rynek zbytu dla towar贸w produkcji zachodniej, nic nie daj膮c w zamian rodzimemu przemys艂owi. Sta艂o si臋 to norm膮 i standardem polskich przemian ustrojowych, rozpocz臋tych przez ekip臋 Unii Wolno艣ci (Tadeusz Mazowiecki, Leszek Balcerowicz, Janusz Lewandowski) i kontynuowanych przez towarzyszy z SLD i UP w ramach uk艂adu pookr膮g艂osto艂owego. > > > Oficjalne za艂o偶enia tzw. planu Balcerowicza by艂y skoncentrowane zasadniczo na trzech parytetach: 1) zd艂awienie inflacji, 2) wprowadzenie wewn臋trznej wymienialno艣ci polskiej waluty, 3) wprowadzenie praw rynkowych w gospodarce. Aby zrealizowa膰 powy偶sze za艂o偶enia, wprowadzono trzy czynniki: a) lichwiarskie stopy procentowe w bankach, b) wewn臋trzn膮 wymienialno艣膰 z艂otego, c) liberalizacj臋 przepis贸w celnych, kt贸re zgodnie z za艂o偶eniami praw rynkowych mia艂y samoczynnie pobudza膰 polsk膮 gospodark臋, od wielu lat, mi臋dzy innymi na skutek stanu wojennego, b臋d膮c膮 w stanie recesji. Mia艂a zadzia艂a膰 niewidzialna moc praw rynkowych i pobudzi膰 gospodark臋 do wzrostu i konkurencyjno艣ci. > > > Ten plan zacz膮艂 realizowa膰 rz膮d, kt贸ry b臋d膮c w imieniu Narodu zast臋pczym w艂a艣cicielem gospodarki, mia艂 naj艣wi臋tszy obowi膮zek zadba膰 o powodzenie i stan posiadania pa艅stwa i wszystkich jego obywateli. Jaki m贸g艂 by膰 efekt takiego planu > > - przy szczeg贸lnej specyfice polskiej gospodarki, osadzonej przez ostatnie dziesi臋ciolecia w strukturach RWPG i kieruj膮cej sw贸j produkt przede wszystkim do wschodniego s膮siada, kt贸ry tak偶e sta艂 si臋 bankrutem i m贸g艂 p艂aci膰 rublow膮 makulatur膮 - mo偶na by艂o przewidzie膰. Bankructwo gospodarki > Jak wiemy, na pocz膮tku przemian nie zbankrutowa艂a ca艂a gospodarka. Egzystencj臋 mogli zachowa膰: energetyka, przemys艂 paliwowy, eksporterzy surowc贸w posiadaj膮cych wcze艣niej przetarte rynki zbytu (mied藕, siarka). Katastrofa dotkn臋艂a ca艂e ga艂臋zie przemys艂u, takie jak: - przemys艂 metalowy, - przemys艂 zbrojeniowy, - przemys艂 pracuj膮cy na potrzeby budownictwa (fabryki dom贸w, cementownie), - prawie 100 proc. PGR i RSP, - wi臋kszo艣膰 przemys艂u rolno-spo偶ywczego, - g贸rnictwo, - hutnictwo, - przemys艂 stoczniowy, - marynarka handlowa i rybo艂贸wstwo, - przemys艂 tekstylny. > Wiele zak艂ad贸w, dokonuj膮c ogromnego wysi艂ku, obroni艂o si臋 w pierwszej fazie przemian, ale podupad艂o w dalszej kolejno艣ci b膮d藕 te偶 boryka si臋 z trudno艣ciami do dzisiaj. > > Komu i czemu mia艂 s艂u偶y膰 tzw. plan Balcerowicza? Rozumuj膮c logicznie, kiedy rz膮d wprowadza plan, powinien on s艂u偶y膰 pa艅stwu i spo艂ecze艅stwu. Wynika to z ustaw zasadniczych, kt贸rym rz膮d jest podporz膮dkowany. W pa艅stwie prawa rz膮d nie jest oderwan膮 grup膮 ludzi i ekspert贸w, kt贸ra mo偶e w spos贸b dowolny i sobie tylko znanymi metodami realizowa膰 cele, 艣wiadome jedynie ugrupowaniu politycznemu, z kt贸rego si臋 wywodzi. > > > Cele programu gospodarczego i metody sprawowania w艂adzy powinny zosta膰 艣ci艣le okre艣lone i musz膮 by膰 podporz膮dkowane dobru pa艅stwa i Narodu. Czy tak by艂o w przypadku tzw. planu Balcerowicza, kt贸ry realizowa艂y bez zasadniczych zmian wszystkie nast臋pne ekipy rz膮dowe z pomini臋ciem rz膮du Jana Olszewskiego, kt贸ry: 1) wstrzyma艂 tempo patologicznej prywatyzacji, 2) powo艂a艂 policj臋 celn膮, 3) czyni艂 starania w sprawie powo艂ania Prokuratorii Generalnej (instytucji chroni膮cej interes pa艅stwa w procesach prywatyzacyjnych). Wprowadzaj膮c powy偶sze zmiany do niedopracowanego i szkodz膮cego Polsce planu, kt贸ry by艂 realizowany przez poprzednie ekipy (Mazowieckiego i Bieleckiego), rz膮d Olszewskiego sta艂 si臋 zagro偶eniem dla porozumie艅 Okr膮g艂ego Sto艂u i zosta艂 w dramatycznych okoliczno艣ciach obalony. Pretekstem do obalenia rz膮du Olszewskiego sta艂o si臋 wykonanie uchwa艂y sejmowej (paradoksalnie!) dotycz膮cej lustracji, przed kt贸r膮 - jak dowiod艂o 偶ycie - nie mo偶na by艂o uciec. Rz膮d premiera Olszewskiego by艂 dot膮d jedynym rz膮dem, kt贸ry mia艂 dodatni bilans w handlu zagranicznym i deficyt mniejszy od planowanego. > Szkolne b艂臋dy czy zamierzone dzia艂anie? > Z dost臋pnych danych wynika, 偶e ju偶 w okresie stowarzyszeniowym z UE stracili艣my wi臋cej maj膮tku ni偶 w wojnie z Hitlerem. Oblicza si臋, 偶e straty Polski w wyniku niemieckiej agresji z lat 1939-1945 wynosi艂y oko艂o 500 mld USD (mo偶na przyj膮膰, 偶e przej臋te przez ZSRS polskie ziemie z istniej膮cym na nich maj膮tkiem stanowi膮 strat臋 por贸wnywaln膮). W wyniku akcesji do UE Polska straci艂a (wg r贸偶nych 藕r贸de艂) od 600 mld USD do 2 bln USD. W wyniku akcesji do UE i sp艂at d艂ug贸w w latach 2004-2006 Polska ponosi straty w wysoko艣ci ok. 80 mld USD rocznie (4). Trudno poj膮膰 ekonomiczny sens tego stowarzyszenia i akcesji do UE - komu rzeczywi艣cie ma on przysporzy膰 korzy艣ci? Czy mo偶emy g艂osi膰 pogl膮dy, 偶e obcy kapita艂 odbuduje nam gospodark臋? Tak膮 okazj臋 w stosunku do Europy Centralnej mia艂y kraje Europy Zachodniej w ci膮gu ostatnich 16 lat. Przecie偶 w okresie powojennym (w latach 1948-1952) kraje te same korzysta艂y z programu odbudowy Europy (w ramach programu USA, tzw. planu Marshalla, og贸lna suma pomocy w towarach i kredytach wynosi艂a w ca艂ym okresie pomocy 16,4 mld USD, co wsp贸艂cze艣nie odpowiada kwocie kilkuset miliard贸w dolar贸w). Obecnie o akcesji do UE wiemy, 偶e w latach 2004-2006 Polska otrzyma艂a 3,4 proc. wszystkich unijnych pieni臋dzy obiecanych naszemu krajowi (przem贸wienie premiera K. Marcinkiewicza w Sejmie RP w styczniu 2006 r.). Pami臋tamy eufori臋 premiera Marcinkiewicza po obietnicy przyznania przez UE wirtualnej kwoty 60 mld euro, roz艂o偶onej na okres 7 lat. Pan premier nie wiedzia艂 tylko, 偶e wed艂ug unijnych ustale艅 Polska w ci膮gu 15 lat musi zainwestowa膰 w ochron臋 艣rodowiska 47 mld euro, tzn. 3,13 mld euro rocznie (punkt 5. traktatu unijnego), a obok regularnych rocznych sk艂adek cz艂onkowskich w wysoko艣ci 1,58 mld euro od 1998 r. p艂acimy ju偶 0,41 mld euro na badania naukowe, 0,91 mld euro na ochron臋 granicy wschodniej, 0,96 mld euro do instytucji bankowych UE. > > > Sumuj膮c powy偶sze kwoty, otrzymamy 6,99 mld euro (oko艂o 33,2 mld z艂) p艂atno艣ci polskich do UE (wp艂aty odbywaj膮 si臋 w miesi臋cznych ratach w walucie). > > > Jak ju偶 wcze艣niej wspomniano, potencja艂 naszej gospodarki nie by艂 imponuj膮cy, za co bez w膮tpienia ponosz膮 odpowiedzialno艣膰 przyw贸dcy PRL. W 1981 roku towarzysz Jaruzelski zafundowa艂 Polsce dodatkowo 8 lat absolutnego parali偶u gospodarczego. Spadek otrzymany po komunistach w 1989 roku nie by艂 imponuj膮cy, ale te偶 nie pozosta艂 bez znaczenia. Posiada艂 wymiern膮, konkretn膮 warto艣膰. W pewnych bran偶ach funkcjonowa艂y nowoczesne zak艂ady. Decydenci w 1989 roku - Balcerowicz i ca艂y rz膮d Mazowieckiego - mieli 艣wi臋ty obowi膮zek zadba膰 o polski interes narodowy. Ta dba艂o艣膰 mia艂a si臋 objawia膰 decyzjami, kt贸re umo偶liwi艂yby d藕wigni臋cie gospodarki na wy偶szy poziom technologiczny, a jednocze艣nie pomno偶enie warto艣ci i presti偶u polskiego przemys艂u. Zadbano pieczo艂owicie o co艣 wr臋cz przeciwnego. Nasuwa si臋 w tym momencie pytanie, kto by艂 faktycznym autorem tzw. planu Balcerowicza, komu mia艂 on s艂u偶y膰 i jak okre艣li膰 decydent贸w, kt贸rzy ten plan realizowali. > > Rz膮d Mazowieckiego by艂 zobowi膮zany zapewni膰 odpowiednie warunki rozwoju naszej gospodarce na pocz膮tku przemian, poniewa偶 konstytucyjnie za ni膮 odpowiada艂 i z mandatu spo艂ecze艅stwa pe艂ni艂 obowi膮zki zast臋pczego w艂a艣ciciela. > Czy rz膮d Mazowieckiego i Balcerowicza: - umo偶liwi艂 wyj艣cie polskiej gospodarki z zapa艣ci? - okre艣li艂 strategiczne kierunki rozwoju? - zadba艂 o prawid艂owy rozw贸j polskich gospodarstw rolnych? - zadba艂 o rozw贸j tworz膮cej si臋 polskiej przedsi臋biorczo艣ci? - stworzy艂 w艂a艣ciwy Urz膮d Skarbu Pa艅stwa i dokona艂 uczciwej wyceny maj膮tku narodowego przeznaczonego do prywatyzacji? - zadba艂 o prawid艂owy rozw贸j rodzimego handlu? - zadba艂 o prawid艂owy rozw贸j edukacji? - zadba艂 o prawid艂owe i sprawiedliwe rozliczenie odpowiedzialnych za stan naszej gospodarki po 45 latach PRL? Nie, nie zadba艂! Tych pyta艅 mo偶na by postawi膰 wi臋cej. C贸偶 wi臋c otrzymali艣my w 1990 roku w nagrod臋 za pokojowe przej艣cie z "demokracji socjalistycznej" do demokracji niesocjalistycznej? Ot贸偶 w nagrod臋 otrzymali艣my terapi臋 "szokow膮", czyli tzw. plan Balcerowicza. Plan, kt贸ry z za艂o偶enia polega艂 na braku jakiegokolwiek planu dla Polski. Przygotowano za to plan dla swoich, polegaj膮cy na przej臋ciu przez nich maj膮tku narodowego. > > > Miejmy odwag臋 powiedzie膰 prawd臋, 偶e plan Balcerowicza by艂 i pozostaje antyplanem dla Polski. Jest to prawda gorzka i bolesna. Polskie spo艂ecze艅stwo mia艂o prawo oczekiwa膰, 偶e jego sprawy w chwili powrotu naszego pa艅stwa do normalno艣ci nie zostan膮 pomini臋te, co wi臋cej - b臋d膮 uwzgl臋dnione jako pierwszoplanowe. A co otrzymali艣my za 45 lat dominacji sowieckiej i komunistycznych rz膮d贸w, cywilizacyjnej zapa艣ci, k艂amstw, arogancji i bezczelno艣ci komunistycznej w艂adzy, mordowania, prze艣ladowania, szkalowania i pot臋piania tych, kt贸rzy walczyli za woln膮 i suwerenn膮 Polsk臋?! Polska otrzyma艂a plan Balcerowicza, czyli brak planu i szans dla naszej Ojczyzny! > > Koszty cz艂onkostwa Polski w UE Do dzi艣 obiektywna prawda o warunkach wej艣cia Polski do UE nie jest znana spo艂ecze艅stwu polskiemu, gdy偶 nie mo偶e w pe艂ni przebi膰 si臋 w mediach. Dotychczas nie sporz膮dzono bilansu koszt贸w naszego cz艂onkostwa w UE za lata 2004 i 2005, nie wspominaj膮c ju偶 o braku bilansu koszt贸w w tzw. okresie stowarzyszeniowym z UE. T臋 tragiczn膮 prawd臋 o wej艣ciu Polski do UE odczuwa ju偶 nasza gospodarka, a w konsekwencji tak偶e 85 proc. polskich rodzin (4). > Podane poni偶ej niekt贸re ustalenia z traktatu akcesyjnego logicznie wkomponowuj膮 si臋 w strategi臋 niszczenia Polski, kt贸r膮 zgotowa艂y nam ekipy libera艂贸w i postkomunist贸w w ci膮gu ostatnich szesnastu lat tzw. transformacji ustrojowej. > > > Hutnictwo - podano list臋 hut w Polsce do sprzeda偶y lub zamkni臋cia. Instalacje produkcyjne w tych ostatnich musz膮 ulec fizycznej likwidacji, 偶eby nie mo偶na by艂o wznowi膰 na nich produkcji. Obecnie pojawi艂a si臋 koniunktura w przemy艣le hutniczym, kt贸rego zosta艂o nam 30 proc. og贸lnej mocy przerobowej. Reszt臋 sprzedano, 艂膮cznie z koksowniami, kt贸re w 40 proc. pokrywa艂y potrzeby rynku europejskiego (mieli艣my 8 mld z艂 zysku rocznie z samych tylko koksowni, dlatego sprzeda偶 4 hut za kwot臋 6 mln z艂 nie mie艣ci si臋 w 偶adnej logice). Usilne starania o wstrzymanie tego niezwykle szkodliwego i haniebnego procederu w czasie rz膮d贸w SLD - UP by艂y rzucaniem grochem o 艣cian臋 (6). > G贸rnictwo - ograniczenie wydobycia i zatrudnienia (szyby s膮 zatapiane, co uniemo偶liwia wznowienie wydobycia w przysz艂o艣ci). Pojawia si臋 koniunktura w g贸rnictwie, a rz膮dz膮cy do 2005 roku je likwiduj膮. Zesp贸艂 krakowski (7), ostro sprzeciwiaj膮c si臋 kolejnej, prowadzonej przez rz膮d SLD - UP prowokacji wobec Narodu, wykaza艂, 偶e niszczenie kopal艅 Dolnego i G贸rnego 艢l膮ska jest niezgodne z nasz膮 Konstytucj膮, kt贸ra m贸wi o racjonalnym wykorzystywaniu bogactw przyrodniczych (likwiduj膮c 23 kopalnie w臋gla, zaprzepaszczono oko艂o 20 miliard贸w zasob贸w ton w臋gla), oraz przedstawi艂 konkretne propozycje produkcji "czystej" energii elektrycznej i cieplnej z wyeksploatowanych kopal艅 (jako unikatow膮 w skali 艣wiatowej technologi臋, zw艂aszcza z punktu widzenia antyterroryzmu). > > Rolnictwo - zostali艣my zmuszeni do ograniczenia produkcji mleka do 7,2 mln ton rocznie, przy w艂asnych potrzebach wynosz膮cych 11-12 mln ton oraz zdolno艣ci produkcyjnej na poziomie 16-18 mln ton. Zmniejszono pog艂owie kr贸w, kt贸re ju偶 w 2003 roku by艂o por贸wnywalne ze stanem z 1945 roku! Z oko艂o 2 mln gospodarstw rolnych w Polsce ma zosta膰 oko艂o 200 tys. (ostoj臋 polskiej tradycji i katolicyzmu trzeba przecie偶 zlikwidowa膰 w "post臋powej" i spoganizowanej Unii Europejskiej). > > > Spo艂ecze艅stwo polskie powinno si臋 dowiedzie膰, 偶e w ramach traktatu akcesyjnego ustalono, i偶: 1. Polska nie ma prawa prowadzi膰 w pa艅stwach UE instytucji kredytowych (bank贸w, firm ubezpieczeniowych). 2. Polska zosta艂a zobowi膮zana do przerobu 艣mieci z pa艅stw UE (dawnej "15"). Podano daty i okre艣lono zdolno艣ci produkcyjne, kt贸re musimy osi膮gn膮膰 pod gro藕b膮 kar finansowych. 3. Polska musi si臋 podj膮膰 magazynowania odpad贸w radioaktywnych z elektrowni j膮drowych z pa艅stw UE. Musimy zlikwidowa膰 (z艂omowa膰) na w艂asny koszt 50 proc. tona偶u naszej floty po艂owowej. 5. Polska nie ma prawa udziela膰 pomocy publicznej swoim firmom (to prawo przys艂uguje tylko Niemcom na terenie by艂ej NRD!). 6. Polska musi anulowa膰 wszystkie umowy handlowe z pa艅stwami spoza UE (oko艂o 190). Niewywi膮zanie si臋 z tego zobowi膮zania wi膮偶e si臋 z na艂o偶eniem na nas wysokich kar liczonych na miliardy dolar贸w, zgodnie z "prawem" mi臋dzynarodowym. 7. Polska nie wchodzi do strefy Schengen (brak zwi膮zku z akcesj膮), co znaczy, 偶e obowi膮zuj膮 nas wizy i kontrole celne powy偶ej 3 miesi臋cy pobytu w pa艅stwach Unii Europejskiej. > > W tzw. okresie stowarzyszeniowym (dostosowawczym?) za spraw膮 "planu Balcerowicza", zgodnego z zaleceniami i nakazami UE, stracili艣my 80 proc. maj膮tku produkcyjnego, otworzyli艣my rynek, niszcz膮c w艂asny handel i producent贸w. Stracili艣my, wed艂ug oficjalnych danych, oko艂o 5 mln miejsc pracy (w tym czasie UE zyska艂a 1,2 mln miejsc pracy). Konsekwencj膮 takiej polityki by艂a emigracja oko艂o 2 mln m艂odych ludzi, cz臋sto po wy偶szych studiach. Ogromnie wzros艂o zad艂u偶enie kraju (obecnie wynosi ono ju偶 oko艂o 500 mld z艂 i stale ro艣nie). Zlikwidowano wiod膮ce biura projektowe, o艣rodki badawczo-rozwojowe, o艣rodki doradztwa technicznego, zak艂ady do艣wiadczalne, szkolnictwo zawodowe, niemal wszystkie o艣rodki oryginalnej polskiej my艣li naukowej, technicznej, medycznej i rolniczej (materia艂y bran偶owe GUS 1990-2002, Warszawa). > To wszystko sta艂o si臋 w ramach wyr贸wnywania poziom贸w gospodarek mi臋dzy Polsk膮 a Uni膮 Europejsk膮. W dziedzinie nauki i szkolnictwa wy偶szego dla Polski przewiduje si臋 tylko pi臋膰 (!) wy偶szych uczelni (na podstawie biuletynu informacyjnego AGH z Krakowa z kwietnia 2003 r.). > > > Towarzysze z opcji SLD - UP z Aleksandrem Kwa艣niewskim na czele oraz libera艂owie spod znaku Unii Wolno艣ci, obecnej Platformy Obywatelskiej czy Partii Demokratycznej, oszukali nasz Nar贸d w referendum. Wed艂ug ich zapewnie艅, Unia Europejska mia艂a by膰 organizacj膮 (wsp贸lnotow膮) niezale偶nych pa艅stw. Tymczasem widzimy wyra藕nie, 偶e dzisiejsza UE zmierza do stworzenia superpa艅stwa z w艂asn膮 konstytucj膮, ze wsp贸ln膮 walut膮, z jednym prezydentem, z jednym ministrem spraw zagranicznych i ze wsp贸ln膮 armi膮. Zgodnie z zapisami traktatu akcesyjnego Polska musi przyj膮膰 euro w terminie ustalonym przez rz膮d i parlament RP, co w praktyce oznacza koniec jej suwerennego i samodzielnego bytu pa艅stwowego - prawdziwa w艂adza nale偶y zawsze do tych, kt贸rzy kontroluj膮 obieg pieni膮dza. p.s. :wyszukane w Internecie |
|