Data: 2012-03-27 03:45:21 | |
Autor: TJ_Blues | |
BALTIC FAB | |
On Mar 27, 5:16 am, Anioł <zapor...@yahoo.com> wrote:
Czy to prawda i w jakim zakresie:http://www.fronda.pl/news/czytaj/tytul/czy_litwa_bedzie_zarzadzala_1_... Nie chce mi sie w to zaglebiac bo napiec Polsko-Litewskich i tak jest za wiele. Warto tylko zauwazyc, ze: 1 Kwietnia sie zbliza, Litwa nie wlasnego lotnictwa wojskowego. No chyba, ze ostatnio kupili sobie jakies kolko od MIGa... cheers TJ |
|
Data: 2012-03-27 12:51:36 | |
Autor: KiloSierra | |
BALTIC FAB | |
W dniu 12/03/27 12:45, TJ_Blues pisze:
Nie chce mi sie w to zaglebiac bo napiec Polsko-Litewskich i tak jest a co ma piernik do wiatraka ?? |
|
Data: 2012-03-27 06:19:29 | |
Autor: TJ_Blues | |
BALTIC FAB | |
On Mar 27, 5:51 am, KiloSierra <f...@10g.pl> wrote:
W dniu 12/03/27 12:45, TJ_Blues pisze: Ma tyle, ze pomysl oddania czesci obszaru powietrznego pod kontrole litweskich ATC jest kuriozalny. Tak samo jak Litewskie Sily Powietrzne nie posiadajace samolotow. Ten kto to wymyslil jest palantem. Teraz rozumiesz KS? Cheers |
|
Data: 2012-03-29 00:51:38 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
BALTIC FAB | |
Użytkownik TJ_Blues napisał:
On Mar 27, 5:51 am, KiloSierra<f...@10g.pl> wrote: Może najpierw weź szabelkę i odzyskaj Gubin z okolicami - bo ruchem lotniczym w rejonie Gubina zarządzają wraży rodacy Bismarcka... -- Darek |
|
Data: 2012-03-28 18:13:35 | |
Autor: TJ_Blues | |
BALTIC FAB | |
On Mar 28, 6:51 pm, "Dariusz K. Ładziak"
<dariusz.ladz...@neostrada.pl> wrote: Może najpierw weź szabelkę i odzyskaj Gubin z okolicami - bo ruchem Darek, wez sie palnij w swoj ciasny czereb zanim cos napiszesz. Gubin jest przygraniczny, Warszawa nie. Nie sugeruje zadnego "szabelkowania". Wrecz przeciwnie, uwazam, ze przekazanie kontroli czesci obszaru powietrznego Polski Litwina moze jedynie popsuc i tak nienajlepsze stosunki. Cheers Tomek |
|
Data: 2012-03-29 02:20:33 | |
Autor: Robert Tomasik | |
BALTIC FAB | |
Uzytkownik "TJ_Blues" <tomekania.tj@gmail.com> napisal w wiadomosci news:bcb2a511-eb91-4549-9e8f-1c9a31cc0efdk14g2000vbe.googlegroups.com...
Kontrola nad obszarem oznacza chyba nadzór nad ruchem w powietrzu, a to mozna realizowac z ziemi przy pomocy radarów bez posiadania samolotów. |
|
Data: 2012-03-28 18:32:15 | |
Autor: TJ_Blues | |
BALTIC FAB | |
On Mar 28, 8:20 pm, "Robert Tomasik" <robert.toma...@gazeta.pl> wrote:
Kontrola nad obszarem oznacza chyba nadzór nad ruchem w powietrzu, a to Swieta racja. Dlatego najlepiej kieruje ruchem kolowym policjant nie posiadajacy samochodu ani prawa jazdy :-) Ale to jest mylne podejscie do sprawy; Litwa posiada... 4 samoloty w prywatnej lini Aurela Airlines. Tak naprawde to do pewnogo stopnia sie z toba zgadzam. Chlopcy z ATC nie musza byc pilotami. Musza jednak miec "oczy z drugiej strony glowy", czyli widziec wszystko co sie wokol nich dzieje i b szybko podejmowac decyzje. Problem polega na tym, ze przeszkolenie dobrego kontrolera to nie sprawa dwutygodniowego kursu. Na dzien dzisiejszy Litwa po prostu nie ma przeszkolonej kadry, nie mowiac o doswiadczeniu. Znajac paru Litwinow odnosze tez wrazenie, ze b nie lubia uczyc sie jezykow. cheers TJ |
|
Data: 2012-03-29 18:02:24 | |
Autor: Paweł Kasztelan | |
BALTIC FAB | |
W dniu 2012-03-27 15:19, TJ_Blues pisze:
On Mar 27, 5:51 am, KiloSierra<f...@10g.pl> wrote:Przecież już od dawna rozmawia się o tym że w europie przestrzeń powietrzna jest podzielona na zbyt małe kawałki (państwa). Dla pilotów to tylko zbędne obciążenie, zgłaszać się co chwila do innej kontroli. Niestety duma narodowa przeszkadzała w racjonalnym podziale nieba nad Europą. Ale jest już to coraz bliżej. http://www.ulc.gov.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=390&Itemid=351 Pozdr.PK. |
|
Data: 2012-03-29 18:38:22 | |
Autor: Michał Grzelak | |
BALTIC FAB | |
W dniu 2012-03-29 18:02, Paweł Kasztelan pisze:
Przecież już od dawna rozmawia się o tym że w europie przestrzeń Akurat tu nie o dumę narodową chodzi, a o zdrowy rozsądek. Na dzień dzisiejszy w PAŻP pracuje 170 kontrolerów z uprawnieniami ACC, od ponad dekady działa FMP, rok temu wprowadzono system dynamicznej sektoryzacji, wdraża się za niemałe pieniądze nowy system. Dzięki temu średnie opóźnienie podczas przelotu nad Polską wynosi 0,6 minuty, zaś jednostkowa opłata trasowa 36 EURO (tylko sześć państw w Europie ma niższą stawkę). Teraz oddajemy cały jeden sektor litewskiej OroNavigacji, która zatrudnia jedynie 37 kontrolerów ACC, FMP testuje dopiero od roku, opóźnienie ma czterokrotnie większe a za przelot jednej tony samolotu pobiera 11 EURO więcej. O jakiej optymalizacji mówimy?! To chyba powinno iść w drugą stronę! Dodam jeszcze jedn kwiatek. Na obszarze który przejmują Litwini znajdują się TSA-2 - strefy intensywnie wykorzystywane przez nasze lotnictwo wojskowe. Zajmowane często od poziomu gruntu do FL460. Zdecydowanie utrudni to pracę lotnisk w Malborku i Mińsku, oraz skomplikuje koordynację dolotów efów z Łasku. Na koniec - przestrzeń delegowanego sektora nadal formalnie jest polską przestrzenią powietrzną, gdzie językami stosowanymi na równych prawach jest polski i angielski. Nikt tam nie ma prawa zabronić latania pilotowi który nie włada mową Szekspira! Chcę zobaczyć Litwina, który radzi sobie po polsku z jakąś nietypową, skomplikowaną sytuacją. Pozdrawiam M..M |
|
Data: 2012-03-29 19:24:58 | |
Autor: Paweł Kasztelan | |
BALTIC FAB | |
W dniu 2012-03-29 18:38, Michał Grzelak pisze:
Akurat tu nie o dumę narodową chodzi, a o zdrowy rozsądek.Witaj. No jeśli chodzi o kontrolę to ty jesteś ekspertem :) Ja widziałem to przez pryzmat jakiegoś artykułu na temat poszatkowanego nieba nad Europą. Ciekawe jak Litwini sobie to załatwili? Bo wydaje się że to my mamy lepsze predyspozycje do kontrolowania ich obszaru. Ale czy widzisz sens budowania FAB-ów? Jesteś za czy przeciw? I co mówią na ten temat piloci? Ps. Wciąż na Lublinku? Pozdr.Paweł Kasztelan. |
|
Data: 2012-03-29 19:49:52 | |
Autor: Michał Grzelak | |
BALTIC FAB | |
W dniu 2012-03-29 19:24, Paweł Kasztelan pisze:
Witaj. Nie Litwini, bo oni się do tego za bardzo nie garną, tylko nasz rząd chcący przypodobać się Brukseli za każdą cenę. Bo wydaje się No i co z tego? ;-) Ale czy widzisz sens budowania FAB-ów? Jesteś za czy przeciw? Za, ale tworzonych w sposób przemyślany i w zasadzie tylko dla górnej przestrzeni powietrznej, tam gdzie jest więcej przelotów. Świetnie się to sprawdza w Maastricht. Sektory dolne, wymagające koordynacji zniżania z lokalnymi lotniskami powinny pozostać pod kontrolą narodową. Oczywiście w Polsce takowych jeszcze nie ma - powodem jest stary system, ale od przyszłego roku zaistnieje techniczna możliwość wydzielenia takowych. Ale nawet wtedy tworzenie FAB-u między dwoma państwami które mają 30 mil wspólnej granicy to poroniony pomysł. Co innego gdybyśmy do współpracy, oprócz Litwy, zaprosili Białoruś i Obwód Kaliningradzki. Taki układ faktycznie mógłby wygenerować spore oszczędności, ale obawiam się że sytuacja polityczna, musi tu jeszcze nieco poewoluować. ;-) I co mówią na ten temat piloci? Dla nich to bez różnicy - czy przekazywani są na łączność miedzy dwoma sektorami polskimi, czy między polskim a zagranicznym. W obydwu przypadkach to tylko zmiana częstotliwości, czasem kodu transpondera i akcentu po drugiej stronie słuchawek. Różnicę czują za to dyspozytorzy, którzy planując trasę przelotu biorą pod uwagę opłaty nawigacyjne. Dla nich Unit Rate ma spore znaczenie, a jak pisałem post wyżej w przypadku oddania sektora Suwałki Litwinom, ta wartość wzrośnie o 30%.
A gdzie indziej by mnie chcieli ;-) Pozdrawiam M..M |
|
Data: 2012-03-29 20:08:02 | |
Autor: Paweł Kasztelan | |
BALTIC FAB | |
A gdzie indziej by mnie chcieli ;-)Składaj papiery na Litwę :) Tam pewnie będą zatrudniać ;) A jak tak kasują więcej za przeloty to może dobrze płacą :) Ale tak na serio to wcale nie życzę wyjazdu za pracą. Pozdrawiam. Paweł Kasztelan. |
|