Data: 2013-04-19 14:54:05 | |
Autor: Stachu Chebel | |
B737 - dostawa do Europy.. | |
I nie tylko do Europy, Dżapońce też je mają... W/g danych producenta,
zasięg nie pozwala na pokonanie Atlantyku. O Pacyfiku nie wspomnę. Po drodze CPN'u nie ma . Cycka do cyckania krowy w locie też zdaje się nie mają. Plecak z zapasami mają jakiś czy co ?? |
|
Data: 2013-04-20 01:03:05 | |
Autor: bartekltg | |
B737 - dostawa do Europy.. | |
W dniu 2013-04-19 23:54, Stachu Chebel pisze:
I nie tylko do Europy, DĹźapoĹce teĹź je majÄ ... W/g danych producenta, Na pusto lecÄ :) Poza tym... do takich porĂłwnaĹ naleĹźy wziÄ Ä globus albo mapÄ zachowujÄ cÄ odlegĹoĹci;) http://www.wolframalpha.com/input/?i=distance+from++St.+John%27s+canada+to+reykjavik Wschodni kraniec Kanady - Islandia to ledwie 2600km, a 737 wg wiki w najcieĹszej wersji ma prawie 3.4kkm. pzdr bartekltg |
|
Data: 2013-04-19 16:15:17 | |
Autor: Stachu Chebel | |
B737 - dostawa do Europy.. | |
On 20 Kwi, 01:03, bartekltg <bartek...@gmail.com> wrote:
W dniu 2013-04-19 23:54, Stachu Chebel pisze: ============= Teoria jak najbardziej poprawna!! Czy w praktyce wygląda to tak samo?? A co z Dżapońcami przez Pacyfik? Na raty przez Europę i kawałki Azji? Hmm, można i tak... |
|
Data: 2013-04-19 23:37:01 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
B737 - dostawa do Europy.. | |
Pan Stachu Chebel napisał:
I nie tylko do Europy, Dżapońce też je mają... W/g danych producenta, Concorde z Europy do Brazylii latał z międzylądowaniem na Azorach (jeden taki ptaszek tam teraz stoi wypchany na lotnisku jako eksponat). Też dobra trasa. A co z Dżapońcami przez Pacyfik? Na raty przez Europę i kawałki Azji? A car na Alaskę kędy się dostawał, zanim ją Amerykańcom za beczkę smogonu opchnął? Zwłaszcza ze Seatle tam jest po drodze. Nazwa Midway też skądś się wezięła. Jarek -- Kiedy szliśmy przez Pacyfik, -- Way-hey, roluj go, Zwiało nam z pokładu skrzynki, -- Taki był cholerny sztorm. |
|
Data: 2013-04-20 01:41:03 | |
Autor: bartekltg | |
B737 - dostawa do Europy.. | |
W dniu 2013-04-20 01:37, JarosĹaw SokoĹowski pisze:
Pan Stachu Chebel napisaĹ: opchnÄ Ĺ? ZwĹaszcza ze Seatle tam jest po drodze. Nazwa Midway teĹź skÄ dĹ O wĹaĹnie, ta wyspa i caĹe Hawaje mi zniknÄĹy z gĹowy;-) pzdr bartekltg |
|
Data: 2013-04-19 17:23:38 | |
Autor: TJ_Blues | |
B737 - dostawa do Europy.. | |
On Friday, April 19, 2013 7:41:03 PM UTC-4, bartekltg wrote:
W dniu 2013-04-20 01:37, Jarosław Sokołowski pisze: A co z ETOPS? B737 to jednak dwuodkurzaczowy samolocik i wg. tych przepisow nie powinien znalezc sie nigdy podczas przelotu dalej niz 180min od jakiegos lotniska... Ciekawa sprawa :-) cheers |
|
Data: 2013-04-20 12:47:42 | |
Autor: Smok Eustachy | |
B737 - dostawa do Europy.. | |
W dniu 20.04.2013 02:23, TJ_Blues pisze:
/.../ Na pustego też? |
|
Data: 2013-04-20 09:02:29 | |
Autor: TJ_Blues | |
B737 - dostawa do Europy.. | |
On Saturday, April 20, 2013 6:47:42 AM UTC-4, Smok Eustachy wrote:
W dniu 20.04.2013 02:23, TJ_Blues pisze: Nie ma znaczenia. Chodzi o rejestracje samolotu. Jesli dostawy byly realizowane jako prywatne / biznesowe jety to ETPS bylby inny, np 300min. cheers |
|
Data: 2013-04-20 13:34:24 | |
Autor: bartekltg | |
B737 - dostawa do Europy.. | |
W dniu 2013-04-20 12:47, Smok Eustachy pisze:
W dniu 20.04.2013 02:23, TJ_Blues pisze: Pusty to póŠbiedy, ale przecieĹź niektĂłre wersje latajÄ z pasaĹźerami. Okazuje siÄ, Ĺźe czasu wynikajÄ cego z ETOPS wystarcza http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20071017220254AAAuHw6 dla pewnych tras wystarczaĹo nawet dla wersji 120min. 737 ma jakieĹ 800km/h. Czyli 1600 km od lotniska, co pokrywa z zapasem trasÄ Nowa Funlandia - Irlandia, nie wspominajÄ c nawet lotnisku na Islandii. PiszÄ, Ĺźe wersja 3h umoĹźliwia i mniej pĂłĹnocne trasy. pzdr bartekltg |
|
Data: 2013-04-20 19:29:50 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
B737 - dostawa do Europy.. | |
Użytkownik TJ_Blues napisał:
On Friday, April 19, 2013 7:41:03 PM UTC-4, bartekltg wrote: ETOPS dotyczy lotów pasażerskich... Dostawa samolotu nie jest lotem pasażerskim - jest przelotem technicznym. -- Darek |
|
Data: 2013-04-20 12:21:12 | |
Autor: TJ_Blues | |
B737 - dostawa do Europy.. | |
On Saturday, April 20, 2013 1:29:50 PM UTC-4, Dariusz K. Ładziak wrote:
Użytkownik TJ_Blues napisał: OK. Roger that.:-) |
|
Data: 2013-04-20 21:49:36 | |
Autor: bartekltg | |
B737 - dostawa do Europy.. | |
W dniu 2013-04-20 21:21, TJ_Blues pisze:
On Saturday, April 20, 2013 1:29:50 PM UTC-4, Dariusz K. Ĺadziak wrote:
Ale to nie ma znaczenia! W ETOPS 180, a z biedÄ i 120 mieĹci siÄ lot nad Atlantykiem. pzdr bartekltg |
|
Data: 2013-04-20 01:38:31 | |
Autor: bartekltg | |
B737 - dostawa do Europy.. | |
W dniu 2013-04-20 01:15, Stachu Chebel pisze:
On 20 Kwi, 01:03, bartekltg <bartek...@gmail.com> wrote: Nie za stary jesteĹ na interpunkcjÄ z gadu-gadu? ;> A jak inaczej. Prawdopodobnie tylko inne miasta, np moĹźna lÄ dowaÄ w Irlandii, jak ci tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Przelot_Alcocka_i_Browna_przez_Atlantyk MuszÄ sobie policzyÄ, jak najtaniej. I tak lecÄ ;) BTW, ktĂłraĹ wersja 737 _jest_ wykorzystywana do lotĂłw transatlantyckich. A co z DĹźapoĹcami przez Pacyfik? Na raty przez EuropÄ i Ja bym puszczaĹ z Alaski przez KamczatkÄ. Ale szczegĂłĹy znĂłw zaleĹźÄ ostatecznie od kosztĂłw. pzdr bartekltg |
|
Data: 2013-04-20 19:27:08 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
B737 - dostawa do Europy.. | |
Użytkownik Stachu Chebel napisał:
I nie tylko do Europy, Dżapońce też je mają... W/g danych producenta, Jak nie pozwalają? Pozwalają, tyle że całkiem niehandlową trasą - na parę razy trasą północną, zupełnie nieopłacalne dla latania liniowego ale przelot techniczny nie jest podporządkowany tym samym zasadom kalkulacji kosztów - robi się go rzadko. -- Darek |
|
Data: 2013-04-20 22:47:37 | |
Autor: J.F. | |
B737 - dostawa do Europy.. | |
Dnia Sat, 20 Apr 2013 19:27:08 +0200, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):
Użytkownik Stachu Chebel napisał: Dlaczego nieoplacalna ? Najkrotsza trasa z Seattle na Hokkaido wiedzie kolo Alaski i Kamczatki ... J. |
|
Data: 2013-04-20 23:55:14 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
B737 - dostawa do Europy.. | |
Użytkownik J.F. napisał:
Dnia Sat, 20 Apr 2013 19:27:08 +0200, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a): Ale bez zbędnych miedzylądowań w pipidówach tylko po to żeby dotankować.. A trasa północna przez Atlantyk to w ogóle przez większą część roku jest niekorzystna trasą z Ameryki do Europy - północna lata się na zachód, na wschód korzystniej (jetstream pomaga)jest trasą południową. Natomiast przez Kamczatkę do Japonii - nie wiem, ale chyba tam się nie bardzo lubią bo ciut spornego terytorium (Kuryle) mają... W ogóle Rosja nie lubi obcych w rejonie Kamczatki - sporo chyba dziwnych instalacji wojskowych tam maja i nie chcą żeby nad tym latać. Ale generalnie - można nawet dwumiejscowy mały samolocik przeprowadzić z Ameryki do Europy albo do Australii - to tylko kwestia cierpliwości i właściwie zaplanowanej trasy. -- Darek |
|
Data: 2013-04-21 16:32:03 | |
Autor: J.F. | |
B737 - dostawa do Europy.. | |
Dnia Sat, 20 Apr 2013 23:55:14 +0200, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):
Użytkownik J.F. napisał: Ale to tylko 7000km - nie trzeba zbednych miedzyladowan. Natomiast przez Kamczatkę do Japonii - nie wiem, ale chyba tam się nie bardzo lubią bo ciut spornego terytorium (Kuryle) mają... W ogóle Rosja nie lubi obcych w rejonie Kamczatki - sporo chyba dziwnych instalacji wojskowych tam maja i nie chcą żeby nad tym latać. Ale to nad Kamczatka nie prowadzi. Ale generalnie - można nawet dwumiejscowy mały samolocik przeprowadzić z Ameryki do Europy albo do Australii - to tylko kwestia cierpliwości i właściwie zaplanowanej trasy. Ale zasieg potrzebny do przelecenia miedzy lotniskami musi miec. Ciesnina Beringa to co prawda tylko 2*45km, ale lotniska niekoniecznie na plazy. A do Australii chyba troche wiekszego zasiegu trzeba. J. |
|
Data: 2013-04-21 15:20:42 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
B737 - dostawa do Europy.. | |
Pan J.F. napisał:
Ale generalnie - można nawet dwumiejscowy mały samolocik przeprowadzić Tylko trochę. Tak ze 100 km jest w miejscu, gdzie indonezyjskie wyspy są najrzadziej. Za to z lotniskami tam łatwiej. Kiedyś regularne połaczenia z Europy do Australii realizowane były brytyjskimi wodnolamolotami. Dość luksuśnymi zresztą. -- Jarek |
|
Data: 2013-04-22 09:17:03 | |
Autor: /dev/SU45 | |
B737 - dostawa do Europy.. | |
I nie tylko do Europy, W śp Sky Europe pobili swego czasu rekord, lecąc Seattle-Bratysława non-stop. To że samolot trzeba było oddać bankom a linia padła niedługo później, to inna rzecz... No i 700 ma zdaje się największy zasięg ze wszystkich wersji 737. http://www.boarding.no/art.asp?id=25799 |
|
Data: 2013-05-07 11:17:10 | |
Autor: Jacek Osiecki | |
B737 - dostawa do Europy.. | |
Dnia Fri, 19 Apr 2013 14:54:05 -0700 (PDT), Stachu Chebel napisał(a):
I nie tylko do Europy, Dżapońce też je mają... W/g danych producenta, Oj tam, w Pocket Planes nie grasz? :) Byle gówienkiem się wszędzie można dostać z międzylądowaniami... ;) Pozdrawiam, -- Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944 I don't want something I need. I want something I want. |