Data: 2019-08-11 15:46:30 | |
Autor: Shrek | |
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie | |
Rozsypał się kolejny Trent. Wszyscy cali - odłamki porozwalały samochody.
Będą kolejne obostrzenia dla Trentów? Boroskopia przed każdym startem? A może uziemienia - które nawiasem mówiąc powinno się już rozważyć po naszym lądowaniu na JFK, gdy lądowaliśmy z jednym uszkodzonym silnikiem, a okazało się, że trzeba wymienić oba i przypadku trentów awarii jednego i drugiego silnika nie należy traktować jako zmiennej losowej i niezależnej. Wtedy wszyscy zapewne uważali, że trzeba "myśleć racjonalnie" bo przecież uziemnienie drimków i realne widmo bankructwa RR (kto wtedy naprawi trenty) oraz kłopoty benka nikomu nie służą. Jak będzie po maxach? I benek to miałby chyba naprawdę mocno pod górkę - czy linie nie przestaną zamawiać benka - na dwóch flagowych produktach mają dwie spektakularne klapy - jedną z dużą ilością trupów w dwóch katastrofach. Druga na razie bez ofiar. -- Shrek |
|
Data: 2019-08-11 10:16:35 | |
Autor: Bruno | |
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie | |
W dniu niedziela, 11 sierpnia 2019 15:46:33 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:
Rozsypał się kolejny Trent. Wszyscy cali - odłamki porozwalały samochody.Ktoś wie czy przesiadka z silników RR na GE wiąże się z jakimiś zmianami konstrukcyjnymi (wymiana pylonów, instalacji, etc.), czy też wystarczy wymiana silników i skonfigurowanie softu? -- Bruno |
|
Data: 2019-08-11 19:38:30 | |
Autor: Shrek | |
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie | |
W dniu 11.08.2019 o 19:16, Bruno pisze:
Ktoś wie czy przesiadka z silników RR na GE wiąże się z jakimiś zmianami konstrukcyjnymi (wymiana pylonów, instalacji, etc.), czy też wystarczy wymiana silników i skonfigurowanie softu? Obstawiam, że bez większych problemów powinny być wymienne. Ale nawet jeśli to problem w tym, że nikt nie będzie chciał za free wymienić na GE, pewnie szkolenie dla obsługi itd. Franek to chyba z pół roku spędził na ziemi, więc jakieś powody ku temu są. -- Shrek |
|
Data: 2019-08-11 10:47:48 | |
Autor: Bruno | |
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie | |
W dniu niedziela, 11 sierpnia 2019 19:38:52 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:
W dniu 11.08.2019 o 19:16, Bruno pisze:To, że wiąże się to z dodatkowymi kosztami, to rozumiem,choć samolot stojąc na ziemi i tak kosztuje, dodatkowo nie przynosząc zysku. Pytam o czysto techniczne sprawy. -- Bruno |
|
Data: 2019-08-11 21:01:58 | |
Autor: J.F. | |
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie | |
Dnia Sun, 11 Aug 2019 19:38:30 +0200, Shrek napisał(a):
W dniu 11.08.2019 o 19:16, Bruno pisze: Moze nie takie duze koszty biorac pod uwage http://www.xeos.aero/pl " XEOS jest wspólnym przedsięwzięciem Lufthansy Technik oraz GE Aviation. W nowym zakładzie zlokalizowanym na terenie Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, w Środzie Śląskiej, znajdzie zatrudnienie 600 wykwalifikowanych pracowników odpowiedzialnych za naprawę najnowszych modeli silników GE dla Lufthansy, a także innych linii i przedsiębiorstw transportu lotniczego." Tylko czy sie podzielą :-) Franek to chyba z pół roku spędził na ziemi, więc jakieś powody ku temu są. Moze GE ma zamowien na 5 lat ... Swoja droga -Lufthansa czy GE tak strategicznie zadzialaly ... -duzy taki silnik ? Bo tak ponad 2.5m szerokosci to trzeba transportu specjalnego na drodze. A Sroda to tak od A4 kawalek, od Odry kawalek, od lotniska kawalek ... tory kolejowe blisko, ale czy stosowna bocznica jest ? J. |
|
Data: 2019-08-11 12:20:42 | |
Autor: Bruno | |
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie | |
W dniu niedziela, 11 sierpnia 2019 21:01:58 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Sun, 11 Aug 2019 19:38:30 +0200, Shrek napisał(a):"Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie Par.15.1. Szerokość pasów ruchu, z zastrzeżeniem § 16, powinna wynosić: 1) na drodze klasy A - 3,75 m; 2) na drodze klasy S: a) dwujezdniowej - 3,75 m lub 3,50 m, b) jednojezdniowej - 3,75 m; 3) na drodze klasy GP i G - 3,50 m; 4) na drodze klasy Z - 3,00 m; 5) na drodze klasy L - 2,75 m; 6) na drodze klasy D - 2,50 m." Szerokość drogi nie powinna być problemem. -- Bruno |
|
Data: 2019-08-11 23:33:09 | |
Autor: J.F. | |
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie | |
Dnia Sun, 11 Aug 2019 12:20:42 -0700 (PDT), Bruno napisał(a):
W dniu niedziela, 11 sierpnia 2019 21:01:58 UTC+2 użytkownik J.F. napisał: -duzy taki silnik ? Bo tak ponad 2.5m szerokosci to trzeba transportu"Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie Ale inne przepisy juz sa. No niestety - Świete to chyba przy drodze niskiej klasy lezy. DK94 przy Srodzie, to chyba G ... ale na zakretach moze 3.5m zabraknac. J. |
|
Data: 2019-08-11 15:06:51 | |
Autor: Bruno | |
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie | |
W dniu niedziela, 11 sierpnia 2019 23:33:08 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Sun, 11 Aug 2019 12:20:42 -0700 (PDT), Bruno napisał(a):General Electric GEnx średnica 2,7÷2,8m. I nadal nie wiadomo czy te silniki pasują do B787 z fabrycznymi silnikami Rolls-Royce Trent 1000. -- Bruno |
|
Data: 2019-08-11 19:56:17 | |
Autor: anikiel.konrad | |
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie | |
W dniu poniedziałek, 12 sierpnia 2019 07:06:51 UTC+9 użytkownik Bruno napisał:
W dniu niedziela, 11 sierpnia 2019 23:33:08 UTC+2 użytkownik J.F. napisał: Mocno się zdziwię jeśli przypasują. W dzisiejszych czasach totalnej inwigilacji i szpiegostwa nikt już nie liczy na tajemnice firmy. Wszystko trzeba patentować. To wymusza wręcz inne rozwiązania, nawet jeśli klientowi (a nawet teoretycznie producentom) powinno zależeć na wymienialności. |
|
Data: 2019-08-12 06:02:16 | |
Autor: J.F. | |
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie | |
Dnia Sun, 11 Aug 2019 19:56:17 -0700 (PDT), anikiel.konrad@gmail.com
napisał(a): W dniu poniedziałek, 12 sierpnia 2019 07:06:51 UTC+9 użytkownik Bruno napisał: To moze Boeing opatentowal, a teraz sprzedaje licencje GE i RR ? Swoja droga - po brexicie biznes silnikowy wypadnie poza EU, czy jeszcze jakies firmy dadza rade dolaczyc do konkurencji ? A moze po brexicie rzad JKM bedzie mogl dotowac RR ? J. |
|
Data: 2019-08-11 21:12:56 | |
Autor: anikiel.konrad | |
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie | |
W dniu poniedziałek, 12 sierpnia 2019 13:02:30 UTC+9 użytkownik J..F. napisał:
Dnia Sun, 11 Aug 2019 19:56:17 -0700 (PDT), anikiel.konrad@gmail.com Możliwości dogadania się jest kilka, włącznie ze stworzeniem konsorcjum, ale też pamiętaj o konkurencji która może szybko unieszkodliwić takie próby.
Super, niech dotują śmiało. Make Britain little at last. |
|
Data: 2019-08-12 18:07:59 | |
Autor: Szczepan Bialek | |
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie | |
Użytkownik <anikiel.konrad@gmail.com> napisał w wiadomości news:ed988d75-9e4c-4a8b-9c5c-a222277815a9googlegroups.com... W dniu poniedziałek, 12 sierpnia 2019 13:02:30 UTC+9 użytkownik J.F. napisał: Dnia Sun, 11 Aug 2019 19:56:17 -0700 (PDT), anikiel.konrad@gmail.com Możliwości dogadania się jest kilka, włącznie ze stworzeniem konsorcjum, ale też pamiętaj o konkurencji która może szybko unieszkodliwić takie próby.
Snecma robi silniki wspolnie z GE. Ale Francja i Polska maja specjalny sojusz z anglikami. A moze po brexicie rzad JKM bedzie mogl dotowac RR ? Kazdy moze dotowac produkcje dla wojska. <Super, niech dotują śmiało. Make Britain little at last. To Austria, Japonia i Niemcy w koncu zrobily sie malutkie. Angielskie Imperium obecnie powieksza sie o dawne demoludy. S* |
|
Data: 2019-08-12 16:32:58 | |
Autor: anikiel.konrad | |
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie | |
W dniu wtorek, 13 sierpnia 2019 01:01:28 UTC+9 użytkownik Szczepan Bialek napisał:
Użytkownik <anikiel.konrad@gmail.com> napisał w wiadomości news:ed988d75-9e4c-4a8b-9c5c-a222277815a9googlegroups.com... Na poziomie rządowym Niemcy dogadują się z Rosją i z Chinami. Produktu to z tego szybko nie będzie, ale jest robota dla inżynierów :-)
Jasne, bo w KE siedzą same głąby i nie widzą różnicy między silnikami dla wojska a cywilnymi. > O! Ciekawa teoryjka. Poproszę o rozwinięcie. |
|
Data: 2019-08-13 06:13:13 | |
Autor: Shrek | |
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie | |
W dniu 13.08.2019 o 01:32, anikiel.konrad@gmail.com pisze:
To Austria, Japonia i Niemcy w koncu zrobily sie malutkie. Obywatele demoludów robią w jukeju;) -- Shrek |
|
Data: 2019-08-13 08:59:06 | |
Autor: Szczepan Bialek | |
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie | |
Użytkownik <anikiel.konrad@gmail.com> napisał w wiadomości news:7dac8866-e0e2-4592-a5bb-050b8a4bac4dgooglegroups.com... W dniu wtorek, 13 sierpnia 2019 01:01:28 UTC+9 użytkownik Szczepan Bialek napisał: Snecma robi silniki wspolnie z GE. Ale Francja i Polska maja specjalny Na poziomie rządowym Niemcy dogadują się z Rosją i z Chinami. Produktu to z tego szybko nie będzie, ale jest robota dla inżynierów :-) <Niemcy podpisaly bezwarunkowa kapitulacje i sa pod okupacja (na razie do konca tego wieku). <Chiny i rosja moga dogadywac sie z okupantem. Niemcy nie istnieja w temacie wojsko.
Jasne, bo w KE siedzą same głąby i nie widzą różnicy między silnikami dla wojska a cywilnymi. <W Polsce jest fabryka P&W. Unia tam nie moze zagladac. > O! Ciekawa teoryjka. Poproszę o rozwinięcie. <Niemcy mialy zamiar wykupic ziemie zachodnie. Chyba wiesz ze juz nie kupia. <Czyja to bedzie to strefa? S* |
|
Data: 2019-08-13 00:12:06 | |
Autor: anikiel.konrad | |
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie | |
W dniu wtorek, 13 sierpnia 2019 15:52:09 UTC+9 użytkownik Szczepan Bialek napisał:
Użytkownik <anikiel.konrad@gmail.com> napisał w wiadomości news:7dac8866-e0e2-4592-a5bb-050b8a4bac4dgooglegroups.com... Super! A ma to jakiś związek z łańcuchem dostaw silników do Airbusów?
A co robi ta fabryka? Coś do A320stek może?
Plot thickens! Chodzi o ziemie na zachodzie Polski? Kiedy Niemcy mieli (czy może 'miały'?) taki zamiar i czemu już nie mają? Nie wiem czyja to teraz będzie strefa, poproszę o podpowiedź. |
|
Data: 2019-08-13 11:22:06 | |
Autor: J.F. | |
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie | |
Użytkownik konrad.anikiel napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ed988d75-9e4c-4a8b-9c5c-a222277815a9@googlegroups.com...
W dniu poniedziałek, 12 sierpnia 2019 13:02:30 UTC+9 użytkownik J.F. napisał: Dnia Sun, 11 Aug 2019 19:56:17 -0700 (PDT), anikiel.konrad@gmail.com Możliwości dogadania się jest kilka, włącznie ze stworzeniem konsorcjum, ale też pamiętaj o konkurencji która może szybko unieszkodliwić takie próby. W jakim sensie ? Bo na razie wychodzi, ze pomysl wymiennych silnikow wszystkim sie podoba. Na ile one naprawde wymienne to nie wiem, ale przyklady cytowane sugeruja, ze chocby na etapie fabryki sie da ... Swoja droga - po brexicie biznes silnikowy wypadnie poza EU, czy Super, niech dotują śmiało. Make Britain little at last. Ale moga przetrwac trudne czasy, a moze nawet opracowac nowe technologie i zapewnic sobie przewage na kolejne wiele lat ... J. |
|
Data: 2019-08-13 04:39:43 | |
Autor: anikiel.konrad | |
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie | |
W dniu wtorek, 13 sierpnia 2019 18:25:01 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
Użytkownik konrad.anikiel napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ed988d75-9e4c-4a8b-9c5c-a222277815a9@googlegroups.com... W sensie normalnej niechęci do zmów na konkurencyjnym rynku. Wytwórca końcowego produktu ma silną pozycję i może zainicjować konsorcjum z kilkoma dostawcami kluczowych systemów, ale jeśli do niego nie zaprosi jednego potencjalnego dostawcy, to ten niezaproszony dostawca jest postawiony w bardzo złej pozycji, bo nie może niezależnie zaproponować konkurencyjnego rozwiązania- nie ma dostępu do patentów. Normalne więc że posunie się do każdego sposobu żeby taką zmowę rozwalić albo przynajmniej sparaliżować. Ja uczestniczę w kilku takich klinczach od kilkunastu lat- albo jako sparaliżowany, albo jako paraliżujący.
Zdefiniuj swoje pojęcie słów "wszystkim" i "wychodzi". Na ile one naprawde wymienne to nie wiem, ale przyklady cytowane sugeruja, ze chocby na etapie fabryki sie da ... Dla inżynierów wszystko się da. Ale potem przychodzą towarzysze od "niedasię".
Wiemy, wiemy. Starszy człowiek w barze mlecznym je kartofle z ogórkami Całe życie tyrał w hucie, a do huty dokładali Cała jego ciężka praca, wszystko było chuja warte Gdyby leżał całe życie, mniejszą czyniłby on stratę |
|
Data: 2019-08-13 17:52:25 | |
Autor: Szczepan Bialek | |
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie | |
Użytkownik <anikiel.konrad@gmail.com> napisał w wiadomości news:9ee64efb-9a0b-428b-b407-864a187594f0googlegroups.com... Całe życie tyrał w hucie, a do huty dokładali Cała jego ciężka praca, wszystko było chuja warte Gdyby leżał całe życie, mniejszą czyniłby on stratę Ciekawy z Ciebie przypadek jak na grupe sci. Bo normalny swiatly czlowiek wie ze budzetowcy i emeryci nie dokladaj do hut, kopaln i rolnikow. To oni razem z handlowcami wytwarzaja caly dochod narodowy. To oni "robja" pieniazki dla budzetowki i emerytow. A w przemysle wojskowym jest zasada ze musi byc trzech dostawcow. Jeden z nich moze upasc jak pojawi sie nowy lepszy od tych trzech. Jak nowego nie ma to rzad wspomaga istniejacych. Bylem swiadkiem takiego procesu. P&W zamknal fabryke w Ameryce jak polska fabryka okazala sie lepsza. S* |
|
Data: 2019-08-13 22:35:47 | |
Autor: J.F. | |
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie | |
Dnia Tue, 13 Aug 2019 04:39:43 -0700 (PDT), anikiel.konrad@gmail.com
napisał(a): W dniu wtorek, 13 sierpnia 2019 18:25:01 UTC+9 użytkownik J.F. napisał: Tzn rynek chyba lubi takie zmowy ... bo sie wiecej zarabia :-) Wytwórca końcowego produktu ma silną pozycję i może zainicjować Ale o jakich srodkach mowimy ? Urzad Antymonopolowy, inne niezbyt legalne, czy jakies legalne formy nacisku ? Poza tym kto powiedzial ze nie zaprosi - moze bardzo chetnie zostanie zaproszony, trzeci dostawca sie przyda, tylko bedzie musial na poczatku zaplacic drobna kwote na licencje .. Bo na razie wychodzi, ze pomysl wymiennych silnikow wszystkim sie podoba.Zdefiniuj swoje pojęcie słów "wszystkim" i "wychodzi". No wymienia sie sporo zalet i dla producenta samolotow i dla linii lotniczych, Na ile one naprawde wymienne to nie wiem, ale przyklady cytowane sugeruja, ze chocby na etapie fabryki sie da ...Dla inżynierów wszystko się da. Ale potem przychodzą towarzysze od "niedasię". Inzynier tez czasem mowi "nie da sie". A towarzysze naciskaja "musisz". J. |
|
Data: 2019-08-14 18:06:16 | |
Autor: Szczepan Bialek | |
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:8t2o7jrnlja5$.n9rcxvw6in0g.dlg40tude.net... Dnia Tue, 13 Aug 2019 04:39:43 -0700 (PDT), anikiel.konrad@gmail.com Trzeciemu dostawcy na poczatku sie placi. Najpierw ocenia sie jego mozliwosci a potem daje papiery i placi na koszty uruchomienia Tak na pewno postepuje P&W, RR i GE. Na pewno bo dla nich pracowalem. Ryzykuje inicjator takiego posuniecia. Jak nowy zawali to inicjator straci posade. S* |
|
Data: 2019-09-04 11:52:33 | |
Autor: Ä ÄÄĹĹóşş | |
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie | |
Make Britain as little as is.
-- -- - Make Britain little at last. |
|
Data: 2019-08-12 04:51:06 | |
Autor: J.F. | |
Awaryjne lądowanie b787 w Rzymie | |
Dnia Sun, 11 Aug 2019 15:06:51 -0700 (PDT), Bruno napisał(a):
W dniu niedziela, 11 sierpnia 2019 23:33:08 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:[...] General Electric GEnx średnica 2,7÷2,8m. https://www.heraldnet.com/business/whats-new-different-about-the-787/ "Boeing's new 787, however, will have a common interface that will work with both the GE GENex engines and Rolls-Royce Trent 1000s that are going to power the Dreamliner. And it may already be paying off: In April, Flight International reported that Chinese airlines that had ordered Dreamliners with GENex engines have backed away from plans to take some of the earliest planes. Instead, they'll go to Japan's All Nippon Airways, which uses Rolls-Royce Trents -- a much easier swap, given the new interface. " Ale w pismackim wydaniu to raczej ciagle jest "nie wiadomo". J. |