Data: 2009-10-20 20:11:22 | |
Autor: Piotr [trzykoty] | |
Autopilot a powierzchnie sterowe | |
Czy AP w samolotach klasy B737/A320 i większych oddziałuje na ster kierunku, czy tylko lotki i s.wysokości?
|
|
Data: 2009-10-20 18:32:54 | |
Autor: saturn5 | |
Autopilot a powierzchnie sterowe | |
czy tylko lotki i s.wysokości? tak, tylko te. -- |
|
Data: 2009-10-20 18:36:03 | |
Autor: saturn5 | |
Autopilot a powierzchnie sterowe | |
Dodatek: tylko przy automatycznym ladowaniu AP moze miec potrzebe wychylania
ster kierunku. -- |
|
Data: 2009-10-20 11:59:35 | |
Autor: --Kondor--> | |
Autopilot a powierzchnie sterowe | |
czy tylko lotki i s.wysokości?
tak, tylko te. cos mi sie nie wydaje. W małych samolotach GA AP często obsługuje ster kierunku więc w latających megakomputerach wydaje się logiczne że AP nie obsługuje jedynie spuszczania wody w kiblach. Jajek sobie za to obciąć bym nie dał ale brak potrzeby wychylania nie oznacza brak sterowania danym elementem |
|
Data: 2009-10-20 19:08:47 | |
Autor: saturn5 | |
Autopilot a powierzchnie sterowe | |
Powiedz bracie, konkretnie, w jakim "malym samolocie GA", AP ma mozliwosc
poruszania sterem kierunku, moze sie czegos nowiego dowiemy ... bardzo dobrze ze nie poswiecasz swoich jajek bo bys je bardzo szybko stracil .... -- |
|
Data: 2009-10-20 21:29:12 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Autopilot a powierzchnie sterowe | |
saturn5 wrote:
Dodatek: tylko przy automatycznym ladowaniu AP moze miec potrzebeNo jak? A niby jak działa Yaw Damper? Przecież to nawet ATR ma. |
|
Data: 2009-10-20 19:37:47 | |
Autor: saturn5 | |
Autopilot a powierzchnie sterowe | |
No jak? A niby jak działa Yaw Damper? Przecież to nawet ATR ma. Smiem zauwazyc ze Yaw Damper to nie AP, to nie jest czesc AP. Yaw Damper dziala kompletnie niezaleznie od AP i nawet ma kompletnie niezalezny wlacznik/wylacznik. To takie zupelne ABC wiedzy lotniczej.......... -- |
|
Data: 2009-10-20 22:08:49 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Autopilot a powierzchnie sterowe | |
saturn5 wrote:
W ATRze o ile się nie mylę YD włącza się z panelu AP. W B737 rzeczywiście z overheada. |
|
Data: 2009-10-22 20:19:24 | |
Autor: Piotr [trzykoty] | |
Autopilot a powierzchnie sterowe | |
Czy YD jest wyłączony podczas końcowego podejścia i przyziemienia?
|
|
Data: 2009-10-22 18:46:49 | |
Autor: saturn5 | |
Autopilot a powierzchnie sterowe | |
Czy YD jest wyłączony podczas końcowego podejścia i przyziemienia? Tak, przy starcie i przed ladowaniem YD musi byc wylaczony. -- |
|
Data: 2009-10-26 06:00:27 | |
Autor: bedrzich | |
Autopilot a powierzchnie sterowe | |
On 22 Paź, 21:46, "saturn5 " <satu...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:
> Czy YD jest wyłączony podczas końcowego podejścia i przyziemienia? YD się wyłącza??? Hmm, fakt, dawno na ATRze nie latałem, ale sobie nie przypominam... A już na pewno nie w większych samolotach!! Teoretycznie YD jest niezależny, ale praktycznie - jest całkowicie zintegrowany z systemami AP i tak, AP steruje sterem kierunku w 320/330 czy Benkach |
|
Data: 2009-10-26 17:42:03 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Autopilot a powierzchnie sterowe | |
bedrzich wrote:
YD się wyłącza??? Hmm, fakt, dawno na ATRze nie latałem, ale sobie nie Mnie się wydaje, że w ATRze się wyłącza. W B737 raczej włączony jest cały czas, tak przynajmniej wynika z checklist co wiszą w internecie. |
|
Data: 2009-10-26 12:17:08 | |
Autor: bedrzich | |
Autopilot a powierzchnie sterowe | |
On 26 Paź, 19:42, Delfino Delphis <Delfi...@wytnijto.poczta.onet.pl>
wrote: bedrzich wrote: NO tak, sprawdziłem - ATR to jednak inna liga niż Benki czy Airbusy, choć mgliście wydaje mi się, że YD wyłączało się tylko w locie na jednym silniku, choć nie dam się pociąć. Ponadto wyłączanie YD w 737 (w sytuacji awaryjnej!!) jest w sumie wyjątkiem niż regułą ze względu nao wiele mniejsza redundancja systemy steru kierunku; w A nawet nie ma wyłącznika - bo po co... |
|