Data: 2010-08-18 14:46:42 | |
Autor: Wangog | |
Automat i diesel | |
Witam
Od niedawna jestem posiadaczem autka z automatem. Wczesniejsze byly z manualna skrzynia biegow. Auto to C klasa z 2000r. Slyszalem rade aby po ruszeniu spod swiatel nie wciskac od razu gazu, przejechac jakies 0,5 metra i potem dopiero gaz. Co o tym sadzicie? Jako ze jest to moj pierwszy diesel to mam pytanko odnosnie jego eksploatacji zima? Tankuje na "znanych" stacjach bo wiem ze jakosc paliwa w dieslach ma znaczenie ale czy dobrym pomyslem jest dolewanie jakis plynow do baku zima? Wangog |
|
Data: 2010-08-18 13:50:23 | |
Autor: kamil | |
Automat i diesel | |
"Wangog" <Wangog78@gazeta.pl> wrote in message news:i4gkoh$mvg$1inews.gazeta.pl... Witam Ja mysle, ze jesli w instrukcji nie ma o tym ani slowa, powinienes przestac sluchac urban legends i skupic sie na jezdzie. Ja swego czasu uslyszalem od mechanika, ze silnikow w japonczykach z lat 90-tych nikt nie naprawia, bo sa nitowane. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-08-18 14:05:26 | |
Autor: Massai | |
Automat i diesel | |
Wangog wrote:
Witam Chodzi o to Ĺźe w klasycznych automatach przy starcie nie opĹaca siÄ naciskaÄ gazu do dechy, zwiÄksza to tylko zuĹźycie skrzyni a nie przekĹada siÄ na szybszy start. DodaÄ gazu moĹźna, tylko nie ma sensu cisnÄ Ä do dechy. Optymalnie, jeĹli chce ktoĹ wystartowaÄ szybciej, to po prostu pĹynnie docisnÄ Ä gaz. Nieoptymalnie i niezdrowo to wszelkie manewry w stylu "hamulec, gaz do dechy i puszczamy" czy "N, gaz do dechy i wrzucamy D". -- Pozdro Massai |
|
Data: 2010-09-08 13:22:49 | |
Autor: Brzezi | |
Automat i diesel | |
śro, 18 sie 2010 o 16:05 GMT, Massai napisał(a):
Chodzi o to że w klasycznych automatach przy starcie nie opłaca się A to niby czemu? Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2010-08-18 15:09:22 | |
Autor: MM | |
Automat i diesel | |
Dnia 18-08-2010 o 14:46:42 Wangog <Wangog78@gazeta.pl> napisał(a):
Jako ze jest to moj pierwszy diesel to mam pytanko odnosnie jego eksploatacji zima? Tankuj na znanych oraz tam gdzie jest ruch (duży ruch = szybka rotacja paliwa = częste dostawy paliwa o odpowiednich parametrach) oraz jak będą duże mrozy to dolać, chyba nie chcesz testować czy paliwo było do minus 20. |
|
Data: 2010-08-18 16:44:31 | |
Autor: krzyss | |
Automat i diesel | |
W dniu 2010-08-18 14:46, Wangog pisze:
Witam Jedyne co mi przychodzi do glowy to to ze wtedy auto ruszy szybciej niz bys odrazu cisnal gaz do podlogi. U mnie przynajmniej tak wlasnie jest. 130@170KM & tiptronic :) -- ===-- -- -== krzyss vel Qkill ==-- -- -=== -- -- ===-- -- www.krzyss.com -- -- ===-- -- ===-- -- -- === A3 TDI Power ===-- -- -- -=== |
|
Data: 2010-08-18 21:04:07 | |
Autor: PB | |
Automat i diesel | |
Wed, 18 Aug 2010 14:46:42 +0200, na pl.misc.samochody, Wangog
napisał(a): Slyszalem rade aby po ruszeniu spod swiatel nie wciskac od razu gazu, przejechac jakies 0,5 metra i potem dopiero gaz. Płynnie wciskaj gaz. Automat nie pozwoli zerwać przyczepności - będzie jechał na krawędzi zerwania. Więc mu dociskaj z wyczuciem. Nie ma sensu dawać podłogi od zera. Jako ze jest to moj pierwszy diesel to mam pytanko odnosnie jego eksploatacji zima? Tankuje swojego diesla tylko na Shellu - każdym jaki jest pod ręką - bo mam kartę flotową. Nie zauważyłem problemów z paliwem zimą, a ostatnia była długa i mroźna. Tankuję raz w miesiącu, bo bydlę ma bak który pozwala zrobić prawie 1000km po mieście... -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) |
|
Data: 2010-08-18 21:13:57 | |
Autor: Mario | |
Automat i diesel | |
Czy dobrze Cię zrozumiałem? Jeśli wciśniesz do podłogi to automat nie zerwie przyczepności?! pozdrawiam mario |
|
Data: 2010-08-18 21:44:45 | |
Autor: J.F. | |
Automat i diesel | |
On Wed, 18 Aug 2010 21:13:57 +0200, Mario wrote:
Płynnie wciskaj gaz. Automat nie pozwoli zerwać przyczepności - będzie A bo panie, tym wszystkim steruje teraz Komputer :-) J. |
|
Data: 2010-08-18 22:08:11 | |
Autor: MadMan | |
Automat i diesel | |
Dnia Wed, 18 Aug 2010 21:44:45 +0200, J.F. napisał(a):
Czy dobrze Cię zrozumiałem? Automat połączony z silnikiem 2.8l też nie zerwie przyczepności na asfalcie :) -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-08-18 23:11:29 | |
Autor: PB | |
Automat i diesel | |
Wed, 18 Aug 2010 22:08:11 +0200, na pl.misc.samochody, MadMan
napisał(a): Automat połączony z silnikiem 2.8l też nie zerwie przyczepności na nie wiem jak 2.8, ale 3,0; 2,5; 1.9 - nie zrywały. Jak był suchy asfalt to po prostu toto jechało... -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) |
|
Data: 2010-08-19 12:11:01 | |
Autor: Mario | |
Automat i diesel | |
W dniu 2010-08-18 23:11, PB pisze:
Wed, 18 Aug 2010 22:08:11 +0200, na pl.misc.samochody, MadMantak jak Ci pisałem poniżej, jechałeś jakimś gównem. Pierwszy lepszy film z YT. Gaz do podłogi i ciekawe co to za pisk opon? nieee, przecież automat nie zrywa ;-) http://www.youtube.com/watch?v=R6PsA_eiFNA&feature=related pozdrawiam mario |
|
Data: 2010-08-19 12:44:40 | |
Autor: J.F. | |
Automat i diesel | |
On Thu, 19 Aug 2010 12:11:01 +0200, Mario wrote:
W dniu 2010-08-18 23:11, PB pisze: No tak, ale to jest automat polaczony z silnikiem 3.8 lub wiekszym :-) J. |
|
Data: 2010-08-19 13:28:03 | |
Autor: Mario | |
Automat i diesel | |
W dniu 2010-08-19 12:44, J.F. pisze:
On Thu, 19 Aug 2010 12:11:01 +0200, Mario wrote:dokładnie to 5.7, ale PB napisał, że z automatem nie zerwie przyczepności i już. Nie było mowy o pojemności. Udowodniłem że jego teoria jest nieprawdziwa. pozdrawiam mario ps. wiem, że to benzynowe autka, ale dieslem V8 też zerwie przyczepność. |
|
Data: 2010-08-18 23:10:26 | |
Autor: PB | |
Automat i diesel | |
Wed, 18 Aug 2010 21:13:57 +0200, na pl.misc.samochody, Mario
napisał(a): Płynnie wciskaj gaz. Automat nie pozwoli zerwać przyczepności - będzie Nie zerwie. Chyba że będzie trochę piasku lub oleju. Automat zrywa przyczepność i pali gumę tylko w amerykańskich filmach;-) -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) |
|
Data: 2010-08-19 00:12:57 | |
Autor: Lewis | |
Automat i diesel | |
W dniu 2010-08-18 23:10, PB pisze:
Wed, 18 Aug 2010 21:13:57 +0200, na pl.misc.samochody, Mario Hmm jeździłem Toyotą Camry 2005r 2.2Benzyna (chyba taki,albo 2.4) coś około 140KM, i zrywa trakcję bez najmniejszego problemu, 4biegowe ASB. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/item1181081583.html Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-08-19 00:18:05 | |
Autor: AL | |
Automat i diesel | |
Lewis pisze:
W dniu 2010-08-18 23:10, PB pisze: masz piasek w oleju? ;) -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2010-08-19 09:28:26 | |
Autor: PB | |
Automat i diesel | |
Thu, 19 Aug 2010 00:12:57 +0200, na pl.misc.samochody, Lewis
napisał(a): Nie zerwie. Chyba że będzie trochę piasku lub oleju. Automat zrywa Coś dziwnego. Objeździłem sporo automatów i one po to mają sprzęgło hydrokinetyczne żeby nie zrywać właśnie. Sztuczką którą opisał kolega niżej da się zerwać, ale chodzi o normalne ruszanie z miejsca. -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) |
|
Data: 2010-08-19 12:03:05 | |
Autor: Mario | |
Automat i diesel | |
W dniu 2010-08-19 09:28, PB pisze:
Thu, 19 Aug 2010 00:12:57 +0200, na pl.misc.samochody, Lewis dobry text :-DD pozdrawiam mario |
|
Data: 2010-08-19 08:12:47 | |
Autor: Piotr Wasil | |
Automat i diesel | |
PB <piotr.spam@biegala.pl> napisał(a):
Nie zerwie. Chyba że będzie trochę piasku lub oleju. Automat zrywa Da sie zerwac. Trzymasz hamulec lewa noga, prawa dajesz gazu, puszczasz hamulec i zrywa. Sprawdzone na kilku automatach ;) -- -- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com |
|
Data: 2010-08-19 11:17:15 | |
Autor: kamil | |
Automat i diesel | |
"Piotr Wasil" <adres@na.www> wrote in message news:dpip66571v30jql1qa81jbsnpbp0kkbbmt4ax.com... PB <piotr.spam@biegala.pl> napisał(a): Cos jak tutaj? :) http://www.youtube.com/watch?v=ErcGtCRpwKM Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-08-19 12:02:17 | |
Autor: Mario | |
Automat i diesel | |
W dniu 2010-08-18 23:10, PB pisze:
Wed, 18 Aug 2010 21:13:57 +0200, na pl.misc.samochody, Mario Zerwie. Jeździłem kilka lat automatem i zawsze wciskanie do podłogi powodowało zerwanie przyczepności i pisk kół później przy zmianie z 1 na 2. Cóż, nie moja wina że miałeś doświadczenie z jakąś popierdółką "dwa litry". :-P pozdrawiam mario |
|
Data: 2010-08-19 11:31:09 | |
Autor: Massai | |
Automat i diesel | |
Mario wrote:
W dniu 2010-08-18 23:10, PB pisze: Pisk przy zmianie 1 na 2? No cóż, nie jego wina że miałeś zwaloną skrzynię ;-) -- Pozdro Massai |
|
Data: 2010-08-23 21:17:22 | |
Autor: wowa | |
Automat i diesel | |
Użytkownik "PB" <piotr.spam@biegala.pl> napisał w wiadomości news:3w6fm3ly3ovj.v33l6zsjlrgs.dlg40tude.net... Dobrze, że maja 325is o tym nie wiedziała :) Trzeba było delikatnie z gazem. I to nie tylko przy ruszaniu.Tak, to była wersja amerykańska, z szerokimi zderzakami :) Wojtek -- Powódź ma też plusy dodatnie, każdy dostał darmowe oczko wodne w ogrodzie :) |
|
Data: 2010-09-08 13:24:48 | |
Autor: Brzezi | |
Automat i diesel | |
śro, 18 sie 2010 o 21:04 GMT, PB napisał(a):
Wed, 18 Aug 2010 14:46:42 +0200, na pl.misc.samochody, Wangog automat nie ma nic wspolnego z "pozwalaniem" na zerwanie przyczepnosci, jezeli bedziesz mial odopwiednia moc, to zerwie, ale tak samo tyczy sie to do manualnej skrzyni, tyle ze w ASB bedzie potrzeba wiecej mocy, bo nie da sie "strzelic ze sprzegla" PS. na przyszlosc nie wprowadzaj ludzi w blad.. Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2010-09-08 21:14:03 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Automat i diesel | |
Zartujesz sobie.
Przyczepnosc zalezy od nawierzchni i opon, nie od automatu. Na mokrym i starych oponach trzeba uważać przy ruszaniu. -- -- - | Automat nie pozwoli zerwać przyczepności - będzie jechał na krawędzi zerwania. |
|
Data: 2010-09-09 01:34:24 | |
Autor: Brzezi | |
Automat i diesel | |
śro, 08 wrz 2010 o 21:14 GMT, ąćęłńóśźż napisał(a):
Zartujesz sobie. Odpowiada sie pod cytatem, poza tym, to nie moj cytat, wiec nastepnym razem odpowiadaja temu, kogo cytujesz... Pozdrawiam Brzezi |
|