Data: 2019-12-28 13:16:57 | |
Autor: wowa | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/amsterdam-likwiduje-ok-10-tys-miejsc-parkingowych-61430.html Dodaj jeszcze jedno zdanie: "- Ograniczanie liczby miejsc parkingowych realizujemy na trzy sposoby. Po pierwsze podnosimy ceny parkowania, po drugie przenosimy miejsca parkingowe do garaży podziemnych. Teraz dodamy do tego stopniowe ograniczanie liczby abonamentów na parkowanie w śródmieściu - tłumaczy Dijksma." I teraz widać że można to zrobić z głową. Na przykładzie Krakowa: podwyżka za parkowanie o 100%, likwidacja tysięcy miejsc parkingowych, wydłużenie czasu za płatne parkowanie, coraz wieksze strefy płatne. W zamian nie powstał ani jeden parking! A i jeszcze podwyżka biletów komunikacji :) Wojtek |
|
Data: 2019-12-28 13:34:59 | |
Autor: z | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
W dniu 2019-12-28 o 13:16, wowa pisze:
W zamian nie powstał ani jeden parking! A i jeszcze podwyżka biletów komunikacji Rządzi tam PO. Zapewne mają swoje powody. ;-) |
|
Data: 2019-12-28 15:24:36 | |
Autor: J.F. | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
Dnia Sat, 28 Dec 2019 13:34:59 +0100, z napisał(a):
W dniu 2019-12-28 o 13:16, wowa pisze: Niektore samorzady mowia to oficjalnie: brak parkingow to mniejszy ruch samochodow, mniejsze korki, mniejsze zanieczyszczenia. No i to, czego nie mowia: mniej zarzutow, bo sie je odpiera "to nie nieudolnosc, to celowa polityka", lepsza KM - bo wieej pieniedzy, itp. Teraz by tylko trzeba sprawdzic, czy to samorzady z PO. Ale akurat w wiekszych miastach zazwyczaj z PO. J. |
|
Data: 2019-12-29 10:59:48 | |
Autor: Marcin N | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
W dniu 2019-12-28 o 15:24, J.F. pisze:
Teraz by tylko trzeba sprawdzic, czy to samorzady z PO. Czy naprawdę trzeba tu wrzucać politykę? Potrafię wymienić miernoty umysłowe z dowolnej partii. I pewnie każdy z nas potrafi. -- MN |
|
Data: 2019-12-29 02:03:24 | |
Autor: japanizer | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
On Sunday, December 29, 2019 at 7:00:03 PM UTC+9, Marcin N wrote:
W dniu 2019-12-28 o 15:24, J.F. pisze: Ten typ tak ma. Jak szafę otwiera, to w niej Tusk siedzi. |
|
Data: 2019-12-29 13:08:24 | |
Autor: Shrek | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
W dniu 29.12.2019 o 11:03, japanizer@japanizer.org pisze:
Ten typ tak ma. Jak szafę otwiera, to w niej Tusk siedzi. Dżejef? Przecież on się nie zgadza ze wszystkimi. Dla rozluźnienia atmosfery: Parafrazując https://img6.demotywatoryfb.pl//uploads/201902/1550651525_tjvgb4_600.jpg to nie jest tak, że dżejef się przypierdala do tuska:) -- Shrek |
|
Data: 2019-12-29 19:32:34 | |
Autor: z | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
PO i jej zaplecze lewackie ma szczególną przypadłość uszczęśliwiania Polaków na siłę. Oni wiedzą lepiej i pogardzają innymi.
Jak każdy nieudacznik realizują projekt ale nie do końca i nie taka jak zamierzano. Tutaj likwidują parkingi w zamian nie oferując nic. Normalnie jakbym słuchał bełkotu parlamentu europejskiego. Pewne rzeczy trzeba przypominać zawsze i wszędzie. Bo Jaruzelski może być postrzegany jako taki miły pan w okularach ;-) |
|
Data: 2019-12-29 19:39:42 | |
Autor: J.F. | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
Dnia Sun, 29 Dec 2019 19:32:34 +0100, z napisał(a):
PO i jej zaplecze lewackie ma szczególną przypadłość uszczęśliwiania Polaków na siłę. Oni wiedzą lepiej i pogardzają innymi. Eee, teraz sie powie "skoro tak robimy, to suweren tak chce" :-) J. |
|
Data: 2019-12-29 11:24:39 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
Ale z suwerenem co tak chce to prawda. Partie wygrywają dzięki wyborcom którzy uwierzyli w ich programy, ale bez gwarancji że zostana zrealizowane.
|
|
Data: 2019-12-29 20:33:00 | |
Autor: J.F. | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
Dnia Sun, 29 Dec 2019 11:24:39 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
napisał(a): Ale z suwerenem co tak chce to prawda. Partie wygrywają dzięki wyborcom którzy uwierzyli w ich programy, ale bez gwarancji że zostana zrealizowane. Z tym ze partie czasem jedno mowia, a drugie robia. Ale niektorzy sie nie kryja z planami drogowymi, a i tak wygrywaja. Poza tym jaki ja mam wybor we wrocku - glosowac na kandydata sympatyzujacego z PO, ktory niezbyt mi sie podoba, czy na kandydata z PiS ? Pozostaje mi wiara w model Detroit - kupic sobie domek za miastem, przemeczyc sie do emerytury, a potem popatrzec z satysfakcja jak miasto bankrutuje :-) J. |
|
Data: 2019-12-29 19:54:08 | |
Autor: z | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
W dniu 2019-12-29 o 19:39, J.F. pisze:
Eee, teraz sie powie "skoro tak robimy, to suweren tak chce" :-) Ale chyba gorzej jest jak się mówi w kampanii o obniżaniu podatków, o podatku liniowym, uproszczeniu a robi coś zupełnie innego. Abonament rtv, OFE, VAT... |
|
Data: 2019-12-29 20:04:40 | |
Autor: J.F. | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
Dnia Sun, 29 Dec 2019 19:54:08 +0100, z napisał(a):
W dniu 2019-12-29 o 19:39, J.F. pisze: Co by nie mowic, to PiS mial szczescie i trafil w dobra konkiunkture, a PO trafila na kryzys. No coz - trzeba bylo wiecej przepraszac, ze "nie chcem, ale muszem", moze narod by zrozumial :-) Ale Tusk glupio zrobil z tym OFE, niepolitycznie. No i jakos PiS znalazl pieniadze na 500+, lepszych ksiegowych/ekonomistow maja, czy naprawde "wystarczy nie krasc" ? J. |
|
Data: 2019-12-30 08:26:00 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
Wystarczy, żeby swoi nie kradli.
Choć ma to różne reperkusje, np. brak inwestycji za warszawskiej prezydentury L. Kaczyńskiego. Generalnie to każda władza deprawuje i dlatego powinna się co jakiś czas zmieniać, żeby zawsze się bała, że następni pogrzebią i znajdą. -- -- - lepszych ksiegowych/ekonomistow maja, czy naprawde "wystarczy nie krasc"? |
|
Data: 2019-12-30 01:11:23 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
Zdarzenie z jednego z łódzkich teatrów. Na scenie długi stół i krzesła. Na krzesłach siedza kandydaci na posłów. Wielu ich i każdy z innej partii. Na scenie wśród oglupialych ludzi klakierzy. Kandydaci tną się i harataja niczym nijaki Tusk w galę. Spotkanie konczy się i jeden z tych co je obsługiwali ze strony teatru opowiada jak poza sceną oni się kumplowali. Normalnie najlepsi przyjaciele chociaz kilka minut wcześniej byli wrogami na śmierć i życie. Podobno 250 miliardow z watu przekręciła POprzednia ekipa i nikt do pierdla nie trafił. Za to emeryt co zjadł cukierka w markecie mial sprawę o kradzież. Wychodzi ze jak by nie glosowac to rzadza zawsze ci sami, tylko raz siedza z lewej a raz z prawej. To kto ma kogo w takiej sytuacji rozliczyć?
|
|
Data: 2019-12-30 08:26:49 | |
Autor: z | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
W dniu 2019-12-29 o 20:04, J.F. pisze:
Dnia Sun, 29 Dec 2019 19:54:08 +0100, z napisał(a): To jak to w końcu było za Tuska? była zielona wyspa czy dramatyczny kryzys i "pinindzy nima i ni bedzie"? Żałosne to już dzisiaj jest. Jak się okaże że to dzięki pisowskiej polityce będziemy mieć faktycznie zieloną wyspę przy nadchodzącym kryzysie a nie zapaść gospodarczą to popaprańcy chyba się pochlastają. ;-) Jak na razie ich przewidywania gospodarcze (Balcerowicz) się nie sprawdzają. |
|
Data: 2019-12-29 23:38:50 | |
Autor: japanizer | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
On Monday, December 30, 2019 at 4:26:51 PM UTC+9, z wrote:
W dniu 2019-12-29 o 20:04, J.F. pisze: Trochę tak. Kiedyś za te kilkanaście miliardów rocznie budowano autostrady czy terminal gazowy. Przez ostatnie pięć lat autostrad zbudowano okrągłe 0 kilometrów, inne inwestycje - również przyzerowe. No ale przynajmniej kasa której nie ma (bo wzięta z deficytu budżetowego) na socjal poszła, jest sukces! |
|
Data: 2019-12-30 10:51:50 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
W sumie Balcerowicz to ciekawy przypadek psychiatryczny, że skądinąd inteligentny człowiek (a głupków do PZPR przyjmowali, czy nie?) potrafi takie idiotyzmy jak od kilku lat pleść.
-- -- - Jak na razie ich przewidywania gospodarcze (Balcerowicz) się nie sprawdzają. |
|
Data: 2019-12-30 10:52:58 | |
Autor: Ä ÄÄĹĹóşş | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
Chyba ekrany w szczerym p0lu, za to szwagier budował.
-- -- - Kiedyś za te kilkanaście miliardów rocznie budowano autostrady |
|
Data: 2019-12-30 12:07:45 | |
Autor: J.F. | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
Użytkownik japanizer napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:38f4a61b-a7cc-49eb-bae6-45ba8a886977@googlegroups.com...
On Monday, December 30, 2019 at 4:26:51 PM UTC+9, z wrote: W dniu 2019-12-29 o 20:04, J.F. pisze: Lekki kryzys byl. U nas i tak mniejszy niz na swiecie. Trochę tak. Terminal gazowy ... trudno powiedziec na ile on potrzebny - choc w obecnej sytuacji wychodzi, ze bardzo. Legendy kraza o cenach tego gazu ... na razie PiS postanowil poprzec slowa czynem i zapowiedzial obnizki cen gazu ... w przyszlym roku. No i PiS robi rure do Norwegii. Przez ostatnie pięć lat autostrad zbudowano okrągłe 0 kilometrów, Autostrad moze i zero, ale ekspresowek troche powstalo. S5 od Wroclawia do Poznania (nie cala), od Poznania do Bydgoszczy (w budowie), S3 od ZG do Legnicy i Bolkowa (w budowie). Ekspresowki lepsze, bo placic nie trzeba ani stac na bramkach :-) Chyba, ze przyjdzie Tusk i powie, ze trzeba placic i nastawia fotoradarow :) https://www.youtube.com/watch?v=AMpK2BKJx-U Przy czym z drogami jest taka sprawa, ze najpierw jest plan, potem decyzja, potem protesty, potem decyzja ostateczna, potem przetarg na projekt, potem projekt, potem przetarg na wykonanie, potem protesty, potem umowa, potem budowa ... i juz rzad nie moze zatrzymac budowy, skoro umowa podpisana. Razem sporo lat i ze dwie kadencje. Mozna sie pochwalic otwarciem, a placil poprzedni rzad, mozna sie pochwalic rozpoczeciem, a placil bedzie ... a to juz jego problem :-) Teraz jeszcze zycie dopisalo ciag dalszy: bankructwo/zejscie z placu, protesty podwykonawcow, przetarg ponowny, dokonczenie. Co jest ciekawe - te umowy za Tuska byly podpisywane w okolicach roku 2008, akurat budowlana banka, ceny wysokie, potem przyszedl kryzys, ceny spadly ... wiec czemu wykonawcy plajtowali ? inne inwestycje - również przyzerowe. No jak - przekop mierzeji, gazociag norweski, narodowy samochod elektryczny :-) A moze i elektrownia atomowa :-) No ale przynajmniej kasa której nie ma (bo wzięta z deficytu budżetowego) na socjal poszła, jest sukces akurat deficyt wyjatkowo maly. A jesli kasa na socjal zaowocuje dziecmi ... to nie trzeba bedzie podnosic wieku emerytalnego :-) Na razie to chyba slabo owocuje. Tych obiecanych mieszkan tez chyba nie ma ... J. |
|
Data: 2019-12-30 14:21:33 | |
Autor: Marcin N | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
W dniu 2019-12-30 o 08:38, japanizer@japanizer.org pisze:
Przez ostatnie pięć lat autostrad zbudowano okrągłe 0 kilometrów, inne inwestycje - również przyzerowe. No ale przynajmniej kasa której nie ma (bo wzięta z deficytu budżetowego) na socjal poszła, jest sukces! Nie wiesz, o czym piszesz. Najlepiej w takiej sytuacji milczeć i sprawiać wrażenie idioty niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości. -- MN |
|
Data: 2019-12-30 17:46:23 | |
Autor: z | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
W dniu 2019-12-30 o 08:38, japanizer@japanizer.org pisze:
Przez ostatnie pięć lat autostrad zbudowano okrągłe 0 kilometrów, inne inwestycje - również przyzerowe. No ale przynajmniej kasa której nie ma (bo wzięta z deficytu budżetowego) na socjal poszła, jest sukces! Gdybyś trochę zgłębił temat (albo posłuchał tokfm) to byś wiedział że nowych autostrad już nie będzie bo nie są potrzebne. Są potrzebne obwodnice i drogi ekspresowe. Ale co taki Runt może wiedzieć o świecie? ;-) |
|
Data: 2019-12-30 17:49:41 | |
Autor: z | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
Data: 2019-12-30 17:25:12 | |
Autor: Cavallino | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
W dniu 29-12-2019 o 20:04, J.F. pisze:
Dnia Sun, 29 Dec 2019 19:54:08 +0100, z napisał(a): Ale jak znalazł, w sensie że bardziej kraj zadłużył? To ma być na plus? W okresach boomu długi się spłaca, żeby można było je zaciągać jak będzie kryzys, a nie jeszcze bardziej powiększa. |
|
Data: 2019-12-30 17:42:56 | |
Autor: J.F. | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qud8d7$qt5$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 29-12-2019 o 20:04, J.F. pisze: Co by nie mowic, to PiS mial szczescie i trafil w dobra konkiunkture, Ale jak znalazł, w sensie że bardziej kraj zadłużył? Kraj sie zadluza od 1970. Na plus jest to, ze zadluzyl malo. W okresach boomu długi się spłaca, żeby można było je zaciągać jak będzie kryzys, a nie jeszcze bardziej powiększa. Niepolitycznie myslisz. Splacisz, opozycja obieca ze da, wygra, da, wygra nastepne. Trzeba zostawic zadluzony na maxa :-P J. |
|
Data: 2019-12-31 15:07:03 | |
Autor: Cavallino | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
W dniu 30-12-2019 o 17:42, J.F. pisze:
No i jakos PiS znalazl pieniadze na 500+, I co w związku z tym? Dopóki nie zbankrutuje, to konkretnie musi to robić? Na plus jest to, ze zadluzyl Nie - to jest na minus. Tak jak mniejsze zło to nadal zło. |
|
Data: 2020-01-01 21:52:07 | |
Autor: J.F. | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
Dnia Tue, 31 Dec 2019 15:07:03 +0100, Cavallino napisał(a):
W dniu 30-12-2019 o 17:42, J.F. pisze: Zlo, ale kazdy poprzedni rzad zadluzal, a 500+ jednak nie dawal. Wiec mowienie, ze 500+ jest z zadluzania, to troche klamstwo. J. |
|
Data: 2020-01-02 20:04:11 | |
Autor: Cavallino | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
W dniu 01-01-2020 o 21:52, J.F. pisze:
Dnia Tue, 31 Dec 2019 15:07:03 +0100, Cavallino napisał(a): A który to rząd miał okres intensywnego wzrostu do wykorzystania przez wieeeele lat? a 500+ jednak nie dawal. No właśnie. I to było prawidłowe. Im mniej kasy dla meneli tym lepiej.
Nie, jeśli wydatki na 500+ są podczas powiększania zadłużenia. |
|
Data: 2020-01-06 23:34:34 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
Jebnij się w pustą - bo mało wiesz o świecie i życiu - łepetynę.
Po pierwsze "menele" to jakiś drobny procentowo margines. Po drugie jeśli już to nie jest winą dziecka menela że jest dzieckiem menela. Dziecko menela ma nie mieć książek, śniadania czy skarpetek? Po trzecie zastanów się, dlaczego od jakiegoś czasu nikt nie wybija szyby w Twoim rumaku na "F" żeby połasić się na Twojego kaseciaka. -- -- - Im mniej kasy dla meneli tym lepiej. |
|
Data: 2019-12-31 14:29:26 | |
Autor: kk | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
On 2019-12-30 10:11, Zenek Kapelinder wrote:
Zdarzenie z jednego z łódzkich teatrów. Na scenie długi stół i krzesła. Na krzesłach siedza kandydaci na posłów. Wielu ich i każdy z innej partii. Na scenie wśród oglupialych ludzi klakierzy. Kandydaci tną się i harataja niczym nijaki Tusk w galę. Spotkanie konczy się i jeden z tych co je obsługiwali ze strony teatru opowiada jak poza sceną oni się kumplowali. Normalnie najlepsi przyjaciele chociaz kilka minut wcześniej byli wrogami na śmierć i życie. Podobno 250 miliardow z watu przekręciła POprzednia ekipa i nikt do pierdla nie trafił. Za to emeryt co zjadł cukierka w markecie mial sprawę o kradzież. Wychodzi ze jak by nie glosowac to rzadza zawsze ci sami, tylko raz siedza z lewej a raz z prawej. To kto ma kogo w takiej sytuacji rozliczyć? A my tutaj to wyglądamy inaczej? |
|
Data: 2020-01-03 17:52:13 | |
Autor: ddddddddddddd | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
W dniu 30.12.2019 o 09:11, Zenek Kapelinder pisze:
Podobno 250 miliardow z watu przekręciła POprzednia ekipa i nikt do pierdla nie trafił. to ta mafia vatowska nie jest/nie była w obecnym rządzie? Czy tej obecnej jeszcze nie rozliczamy, bo nie ma komu? -- Pozdrawiam Lukasz |
|
Data: 2019-12-29 12:59:23 | |
Autor: J.F. | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
Dnia Sun, 29 Dec 2019 10:59:48 +0100, Marcin N napisał(a):
W dniu 2019-12-28 o 15:24, J.F. pisze: Ale to akurat czysta polityka - samochody w miastach, czy tramwaje - to jaka decyzja ? Mozemy tylko sie zastanowic, czy rozwazac jaka wizje ma ktora partia, czy glosowac w ciemno :-) No, raz to byla decyzja biznesowa - jak Rockefeler wykupil linie tramwajowe w miastach ... i zlikwidowal. Ale teraz ropa sie konczy, to czas na kolejna biznesowa decyzje :-) J. |
|
Data: 2019-12-29 13:46:40 | |
Autor: Marcin N | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
W dniu 2019-12-29 o 12:59, J.F. pisze:
Ale to akurat czysta polityka - samochody w miastach, czy tramwaje - To są decyzje inżynierskie. Mądre głowy myślą, jak poprawiać jakość życia i do takich właśnie wniosków dochodzą: samochód nie jest lekiem na całe zło. Zamiast niepotrzebnie się spierać (nie mając żadnego zaplecza wiedzy) lepiej zastanowić się, bo 'a nuż inżynierowie mają rację'? Zwykle mają więc w tym przypadku zapewne też. -- MN |
|
Data: 2019-12-29 13:55:11 | |
Autor: Shrek | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
W dniu 29.12.2019 o 13:46, Marcin N pisze:
W dniu 2019-12-29 o 12:59, J.F. pisze: Akurat tu JF ma rację - to są decyzję polityczne, bo podejmują je politycy nie inżynierowie. Politycy mogą posłuchać co najwyżej inżynierów. Albo elektoratu. A że przeciętny elektorat jest głupszy od przeciętnego inżyniera... to mamy jak mamy. Inna sprawa, że inzynierowie to czesto technokraci bez poczucia społecznej odpowiedzialności nie mówiąc już o wiedzy z nauk społecznych czy "psychologicznych" a wręcz często awersji do "tumanistów", więc nawet teoretyczne zostawianie inżynierom takich decyzji nie jest chyba również dobrym rozwiązaniem. Tak czy inaczej sprawa jest o wiele bardzie skomplikowana od tego czy większą przepustowość w osobach na godzinę ma tramwaj czy korek samochodowy. -- Shrek |
|
Data: 2020-01-02 19:01:28 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
On Sun, 29 Dec 2019 13:55:11 +0100, Shrek <1@wp.pl> wrote:
Akurat tu JF ma rację - to są decyzję polityczne, bo podejmują je politycy nie inżynierowie. Politycy podejmują je pod wpływam małej, krzyczącej grupki kolesi, którzy zwą się "aktywistami miejskimi". Spora część tych aktywistów, mimo że organizacje typu MJN czy Ochocianie dostali głosy w okolicy 1,5%, po wyborach dostało etaty w różnych miejskich spółkach. Np. niejaka Glusman, która bez konkursu objęła stanowisko, które takowego wymaga. I jak usiadła w ratuszowym fotelu, to nagle zaczęła jeżdzić autem. Mimo że do wyborów była zagorzałą przeciwniczką "blachosmrodów". I takich osób w Warszawie, a pewnie i w innych miastach, jest całkiem sporo. Inna sprawa to hipokryzja tych osób. Co innego mówią publicznie (Mencwel czy Puchalski), a co innego robią. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2019-12-29 14:17:01 | |
Autor: J.F. | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
Dnia Sun, 29 Dec 2019 13:46:40 +0100, Marcin N napisał(a):
W dniu 2019-12-29 o 12:59, J.F. pisze: Dla mnie jakosc zycia to wlasnie samochod, ulica bez korkow i parking na miejscu. I prosze szanownych inzynierow, zeby mi to zrobili. W ramach podatkow. Nie da sie ? Zapraszam np do Houston :-) A nie jakies nieudolne inzyniery z umocowaniem politycznym beda mowily, ze najlepszy dla mnie jest rower i tramwaj :-) J. |
|
Data: 2019-12-29 05:30:26 | |
Autor: japanizer | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
On Sunday, December 29, 2019 at 10:17:26 PM UTC+9, J.F. wrote:
Dnia Sun, 29 Dec 2019 13:46:40 +0100, Marcin N napisał(a): No, powyższy pogląd podzielają niewątpliwie miliony mieszkańców New Delhi, Kairu, Lagos czy Kinszasy. W bardziej cywilizowanych miejscach na świecie dla mieszkańców jakość życia to będzie brak potrzeby posiadania auta, ulice bez samochodów czy parkingów. |
|
Data: 2019-12-29 17:05:00 | |
Autor: J.F. | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
Dnia Sun, 29 Dec 2019 05:30:26 -0800 (PST), japanizer@japanizer.org
napisał(a): On Sunday, December 29, 2019 at 10:17:26 PM UTC+9, J.F. wrote: Ale po co ci takie puste ulice ? Usiasc sobie w przydroznej knajpce, piwo wypic ? To juz raczej narzekaj na halas, smrod, smog ... J. |
|
Data: 2019-12-29 15:12:35 | |
Autor: japanizer | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
On Monday, December 30, 2019 at 1:05:03 AM UTC+9, J.F. wrote:
napisał(a): Zamiast chodników: https://www.citylab.com/transportation/2016/03/tokyo-bike-lane-streetfilm-gaman-spirit-video/471945/ https://vimeo.com/157120644 |
|
Data: 2019-12-29 15:30:01 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
Trafne spostrzeżenie " Powód, dla którego tylu ludzi jeździ pomimo tego nieprzyjaznego dla rowerów projektu ulic, mówi Kidd w filmie, ostatecznie sprowadza się do wygody. ,,Nie jeżdżą na rowerze, aby się wysportować" - mówi. ,,Nie jeżdżą na rowerze, aby ratować środowisko. Po prostu jeżdżą na rowerze, ponieważ ma to sens. To najlepszy sposób na poruszanie się. ". Oczywiscie można dyskutować czy to najlepszy sposób na poruszanie się. Ale jeśli chodzi o centra dużych miast to bardzo dobry sposób.
|
|
Data: 2019-12-29 21:09:23 | |
Autor: kk | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
On 2019-12-29 14:30, japanizer@japanizer.org wrote:
On Sunday, December 29, 2019 at 10:17:26 PM UTC+9, J.F. wrote: W Chinach? |
|
Data: 2019-12-29 19:45:23 | |
Autor: z | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
W dniu 2019-12-29 o 13:46, Marcin N pisze:
To są decyzje inżynierskie. Które prowadzą do pytanie czy jesteśmy gotowi na ograniczenie naszej wolności, naszych praw i naszej wizji życia. Tak... To ograniczenie ISTNIEJE ale tu ma by jeszcze bardziej zaciskana pętla na szyi podatnika przy wycieraniu sobie gęby propagandą ekologizmu. Wolny człowiek (społeczeństwo) musi/ma prawo dopowiedzieć czy tego chce czy nie. Top jest podstawowy wybór kiedy pętla się zaciska: Czy socjalizm czy WOLNOŚĆ ;-) |
|
Data: 2019-12-29 20:24:33 | |
Autor: Shrek | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
W dniu 29.12.2019 o 19:45, z pisze:
W dniu 2019-12-29 o 13:46, Marcin N pisze: Yo nie jest kwestia twego czy chcemy i czy jesteśmy gotowi. Nie ma możliwości fizycznej, żeby każdy mieszkaniec dużego miasta był aktywnym kierowcą na codzień. Co prowadzi do postawienia zagadnienia nie czy ale jak dzielić się przestrzenią. -- Shrek |
|
Data: 2019-12-29 20:33:44 | |
Autor: J.F. | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
Dnia Sun, 29 Dec 2019 20:24:33 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 29.12.2019 o 19:45, z pisze: A w Teksasie byles ? :-) J. |
|
Data: 2019-12-29 20:46:42 | |
Autor: Shrek | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
W dniu 29.12.2019 o 20:33, J.F. pisze:
Dnia Sun, 29 Dec 2019 20:24:33 +0100, Shrek napisał(a): Nie. Przybliżysz? Mają jakieś miasto 1M+ z europejskim zagęszczeniem powiedzmy 3k/km2 Bo rzuciłem okiem i te ich miasta to po prostu są puste, wiec do naszych europejskich warunków mają się nijak. -- Shrek |
|
Data: 2019-12-29 21:12:11 | |
Autor: J.F. | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
Dnia Sun, 29 Dec 2019 20:46:42 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 29.12.2019 o 20:33, J.F. pisze: Yo nie jest kwestia twego czy chcemy i czy jesteśmy gotowi. Nie ma https://en.wikipedia.org/wiki/Houston Dalej trudno porownac, tak jak Warszawa ma swoje satelickie miejscowosci. Ale jak trzeba dojechac na stadion ... https://www.nrgpark.com/nrg-park-facilities/ "Houston is considered an automobile-dependent city, with an estimated 77.2% of commuters driving alone to work in 2016, up from 71.7% in 1990[263] and 75.6% in 2009.[264] In 2016, another 11.4% of Houstonians carpooled to work, while 3.6% used public transit, 2.1% walked, and 0.5% bicycled." A tramwaje sobie zrobili w 2004 dopiero https://www.youtube.com/watch?v=OwcYcedLxZc J. |
|
Data: 2019-12-29 21:49:48 | |
Autor: Shrek | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
W dniu 29.12.2019 o 21:12, J.F. pisze:
A w Teksasie byles ? :-) 1351/km2. Warszawa 3432/km2 (łacznie z wawrami i innymi zadupiamu które warszawą być nie powinny). Więc jak słusznie dalej zaważasz nie ma czego porównywać. Poza jednym - też mają transport publiczny - po co skoro niby każdy w teksasie dupę tylko samochodem wozi? Dalej trudno porownac, tak jak Warszawa ma swoje satelickie Co byś nie kombinował, to jest to o wiele mniej zageszczone miasto niż europejskie. Ale jak trzeba dojechac na stadion ... No i sam widzisz. Jakbyś chciał w Warszawie coś takiego postawić, to musiałbyś pół centrum wyburzyć. "Houston is considered an automobile-dependent city, with an estimated Jeszcze raz - nie ma co porównywać tego z naszymi miastami w Europie, gdzie zagęszczenie jest średnio trzy razy większe i większość pracuje w centrum albo jakimś drugim mordorze. Już prędzej Los Angeles. -- Shrek |
|
Data: 2019-12-30 00:21:16 | |
Autor: J.F. | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
Dnia Sun, 29 Dec 2019 21:49:48 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 29.12.2019 o 21:12, J.F. pisze: Ale tu sie zaczyna wlasnie niewiadoma - co oni licza i jak. https://www.google.com/maps/@29.757499,-95.3530229,11z ten wiekszy ring ma 40km srednicy, mniejszy 20 - czyli chyba z grubsza tyle co Warszawa. Pytanie ilu ludzi wewnatrz mieszka. A przeciez ci z zewnatrz tez moga miec interes w centrum ... a tych ludzi w szerokim obszarze to 7 mln. Tyle nie ma nawet wojewodztwo mazowieckie. Warszawe z przyleglosciami szacuja sporo nizej https://en.wikipedia.org/wiki/Warsaw_metropolitan_area porównywać. Poza jednym - też mają transport publiczny - po co skoro niby każdy w teksasie dupę tylko samochodem wozi? Dla niewidomych, nieletnich, staruszkow, pijanych ? Ale jak trzeba dojechac na stadion ... Niemce wyburzyli przeciez :-) To jest kwestia myslenia - chcemy stadion na 70 tys osob, to trzeba parking na 25 tys samochodow i odpowiednia ilosc miejsca a nie upychamy w centrum :-) "Houston is considered an automobile-dependent city, with an estimated Manhattan :-) J. |
|
Data: 2019-12-30 06:07:14 | |
Autor: Shrek | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
W dniu 30.12.2019 o 00:21, J.F. pisze:
1351/km2. Warszawa 3432/km2 (łacznie z wawrami i innymi zadupiamu które No i co z tego - wewnątrz tego większego ringu jest cały czas miasto. Tylko rozlazłe. Pytanie ilu ludzi wewnatrz mieszka. Skąd te dane? Na wiki piszą, że całe hrabstwo ma 3,5 miliona? porównywać. Poza jednym - też mają transport publiczny - po co skoro No ale pisałeś, że trzeba odwiedzić teksas bo tam _każdy_ jest aktywnym kierowcom codziennie. W teksasie się jeździ po pijaku zresztą;) Więc po co im transport miejski? No i sam widzisz. Jakbyś chciał w Warszawie coś takiego postawić, to Ale odbudowaliśmy. Centrum nie parking. Jeszcze raz - nie ma co porównywać tego z naszymi miastami w Europie, Manhattan to ogólnie wielki korek i metro pod spodem. -- Shrek |
|
Data: 2019-12-30 06:11:29 | |
Autor: Shrek | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
W dniu 30.12.2019 o 06:07, Shrek pisze:
W dniu 30.12.2019 o 00:21, J.F. pisze: Masz tu granice administracyjne: https://www.google.com/maps/place/Houston,+Teksas,+Stany+Zjednoczone/@29.6058325,-95.8581558,9.75z/data=!4m5!3m4!1s0x8640b8b4488d8501:0xca0d02def365053b!8m2!3d29.7604267!4d-95.3698028 W środku tego żyje 2,3 miliona ludzi. Całe hrabstwo to 3,5. -- Shrek |
|
Data: 2019-12-30 15:24:50 | |
Autor: J.F. | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e098700$0$539$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 30.12.2019 o 06:07, Shrek pisze: W dniu 30.12.2019 o 00:21, J.F. pisze: z wiki Population (2010)[2] - City 2,099,451 - Urban 4,944,332 (7th U.S.) - Metro 6,997,384 (5th U.S.) Widac to ich "metropolitan" rozciaga sie na kilka hrabstw. Masz tu granice administracyjne: https://www.google.com/maps/place/Houston,+Teksas,+Stany+Zjednoczone/@29.6058325,-95.8581558,9.75z/data=!4m5!3m4!1s0x8640b8b4488d8501:0xca0d02def365053b!8m2!3d29.7604267!4d-95.3698028 W środku tego żyje 2,3 miliona ludzi. Całe hrabstwo to 3,5. Ale z okolicznych 5 mln tez ktos przyjezdza i korki robi :-) J. |
|
Data: 2019-12-30 16:02:24 | |
Autor: Shrek | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
W dniu 30.12.2019 o 15:24, J.F. pisze:
Skąd te dane? Na wiki piszą, że całe hrabstwo ma 3,5 miliona? To raczej musi wystawać dość znacznie za ten drugi ring. Może liczą jak Warszawę - od Żyrardowa do Wyszkowa czyli 100 km średnicy;) Masz tu granice administracyjne: Dobra - gdzie na zdjęciach widzisz te 7 milionów samochodów? Żeby to zaparkować to trzeba (w europejskich warunkach - drzwi w drzwi, a nie jakieś teksańskie pickupu) 17M*20m2=340km2. Po amerykańsku będzie jakieś 450km2 - kółko o promieniu 12,5 km. I drugie taki na przedmieściach, bo przecież muszą się przemieszczać;) No i trochę dróg - gdzieś trzecie tyle. Razem 1350 km2 - ups powierzchnia całości to 1800;) Oczywiście są pewnie jakieś parkini trzypoziomowe, ale to będzie mniejszość. Tak czy inaczej ponad pół miasta musiałbyś przeznaczyć na parkingi i drogi. A jak to wszystko cię nie przekonuje, to którą połowę budynków we Wrocławiu chcesz wyburzyć, żeby porobić drogi i parkingi? W naszych warunkach to trzeba by takie miasto wybudować od początku. Tereny niby są, ale jakoś... takie nie powstają. Ludzie chcą jednak mieszkać w tych ciasnych? -- Shrek |
|
Data: 2019-12-30 17:59:33 | |
Autor: J.F. | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e0a117f$0$17349$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 30.12.2019 o 15:24, J.F. pisze: [...] A jak to wszystko cię nie przekonuje, to którą połowę budynków we Wrocławiu chcesz wyburzyć, żeby porobić drogi i parkingi? Akurat we Wroclawiu to bylo sporo roznych placykow, zdaje sie spadek po wojnie. Juz nie ma - miasto sprzedalo na "plomby". A teraz czasem jezdze po okolicy i wypatruje wolnego miejsca ... i robie korki. Dodaj do tego urzednikow, ktorzy calkiem otwarcie mowia, ze chca przerobic Kazimierza Wielkiego na deptak - dla niewtajemniczonych - jedna z glownych arterii miasta, w zasadzie nie do zastapienia. Choc ostatnio jakos nie mowia. Ale ich chyba nie wyp* - wiec gdzies tam przyczajeni czekaja :-) W naszych warunkach to trzeba by takie miasto wybudować od początku. Tereny niby są, ale jakoś... takie nie powstają. Ludzie chcą jednak mieszkać w tych ciasnych? Ale pamietasz, ze miasto ma tez plan zagospodarowania przestrzennego i uwalnia grunty stopniowo ? Ale nie wszyscy chca mieszkac w ciasnych, kupuja sobie dzialke za miastem ... a potem gnija w korku :-) I tu niestety masz racje - troche za pozno, zeby ulice poszerzyc. Ale nie zawsze jest za miastem - zobacz np ile lat Wroclaw czekal z obwodnica Lesnicy, mimo, ze coraz wiecej domow i mieszkan powstawalo w okolicy - o czym doskonale wiedzieli, bo i pozwolenia wydawali, i plany przygotowywali. Tylko u nas jakos wszystko na odwrot - najpierw plan, potem pozwolenia, potem droga, potem kanalizacja ... J. |
|
Data: 2019-12-30 18:16:27 | |
Autor: Shrek | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
W dniu 30.12.2019 o 17:59, J.F. pisze:
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e0a117f$0$17349$65785112@news.neostrada.pl... Nigdy nie było tyle miejsca, żeby zbudować autostrady przez centrum i sześcipasmowe drogi "lokalne". Przynajmniej nie wtedy kiedy można było przewidzieć taki rozwój motoryzacji. Nie ważne. Obecnie się nie da bez zburzenia połowy miasta. Dodaj do tego urzednikow, ktorzy calkiem otwarcie mowia, ze chca przerobic Kazimierza Wielkiego na deptak - dla niewtajemniczonych - jedna z glownych arterii miasta, w zasadzie nie do zastapienia. Nie wiem, nie znam. Ale wbrew pozorom może to mieć sens pod warunkiem że KM nie ucierpi. Nie chcę tu dyskutować, bo nie znam tematu. W naszych warunkach to trzeba by takie miasto wybudować od początku. Tereny niby są, ale jakoś... takie nie powstają. Ludzie chcą jednak mieszkać w tych ciasnych? Ale mówimy o miastach już istniejących i zabudowanych. Ale nie wszyscy chca mieszkac w ciasnych, kupuja sobie dzialke za miastem ... a potem gnija w korku :-) No właśnie. I tu niestety masz racje - troche za pozno, zeby ulice poszerzyc. To nie jest kwestia szerokości. Przynajmniej nie tylko. Spójrz na most grota w DC - po 5/6 pasów w każdą stronę i stoi. Tylko u nas jakos wszystko na odwrot - najpierw plan, potem pozwolenia, potem droga, potem kanalizacja ... Przede wszystkim u nas najpierw były miasta a dopiero długo po motoryzacja. Więc nie ma tego porówywać do USA, gdzie miasta rozwijały się gdzieś tak ok lat 30/50. BTW - sprawdziłem te twoje 7M - cały teksas ma 28;) -- Shrek |
|
Data: 2019-12-30 20:38:10 | |
Autor: J.F. | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e0a30e9$0$558$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 30.12.2019 o 17:59, J.F. pisze: Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup [...] Nigdy nie było tyle miejsca, żeby zbudować autostrady przez centrum i sześcipasmowe drogi "lokalne". Przynajmniej nie wtedy kiedy można było przewidzieć taki rozwój motoryzacji. Nie ważne. Obecnie się nie da bez zburzenia połowy miasta. A w USA sie dalo. Moze dlatego, ze domy maja z dykty, to sie tanio wyburza :-) Dodaj do tego urzednikow, ktorzy calkiem otwarcie mowia, ze chca przerobic Kazimierza Wielkiego na deptak - dla niewtajemniczonych - jedna z glownych arterii miasta, w zasadzie nie do zastapienia. Nie wiem, nie znam. Nie mieszkales we Wroclawiu ? Ale wbrew pozorom może to mieć sens pod warunkiem że KM nie ucierpi. Nie chcę tu dyskutować, bo nie znam tematu. Tramwaj tez tam biegnie. Deptak z szynami ? :-) Akurat we Wroclawiu dalo sie zrobic "autostrade" ... bo Rosjanie i Niemcy wyburzyli :-) https://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/56,35771,22065848,tak-zmieniala-sie-kazimierza-wielkiego-archiwalne-zdjecia.html W naszych warunkach to trzeba by takie miasto wybudować od początku. Tereny niby są, ale jakoś... takie nie powstają. Ludzie chcą jednak mieszkać w tych ciasnych? Ale mówimy o miastach już istniejących i zabudowanych. Akurat roznie z tym bywa. Centrum zabudowane, peryferia puste. We Wroclawiu polowa byla pusta. Tylko u nas jakos wszystko na odwrot - najpierw plan, potem pozwolenia, potem droga, potem kanalizacja ... Przede wszystkim u nas najpierw były miasta a dopiero długo po motoryzacja. Więc nie ma tego porówywać do USA, gdzie miasta rozwijały się gdzieś tak ok lat 30/50. BTW - sprawdziłem te twoje 7M - cały teksas ma 28;) Teksas moze i ma 28 ( i jest ~2x wiekszy niz Polska), co nie zabrania cwierci mieszkac przy Houston :-) Wojewodztwo mazowieckie ma 5.3 mln mieszkancow. A propos - w 1930 Tekas mial 5.8mln mieszkancow, a Houston 292 tys. Wiec raczej ... dzieki samochodom miasto moglo sie rozbudowac wszerz, a biznesy ... powstaly dalej od centrum. w 1950 bylo 7.7mln / 596 tys. https://en.wikipedia.org/wiki/1950_United_States_Census https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Houston P.S. nie mozna wszerz, to trzeba wzwyz https://www.pond5.com/stock-footage/item/72090307-aerial-shot-rush-hour-traffic-katy-freeway-houston-texas https://www.pond5.com/stock-footage/item/86894120-aerial-view-highway-road-interchange-busy-urban-traffic-spee A potem ropa sie skonczy :-) J. |
|
Data: 2019-12-30 21:14:36 | |
Autor: Shrek | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
W dniu 30.12.2019 o 20:38, J.F. pisze:
A w USA sie dalo. Albo dlatego, że najstarszy zabytek ma 200 lat. Te "lokalne" cztero/sześciopasmówki powstały przed wytyczniem działek. Nie wiem, nie znam. Mieszkałem ale razem z tydzień i wiekszość wieczorów spędzałem w knajpach:P Tramwaj tez tam biegnie. Deptak z szynami ? :-) A wiesz, że na zachodzie to żaden ewenement? Akurat we Wroclawiu dalo sie zrobic "autostrade" ... bo Rosjanie i Niemcy wyburzyli :-) Jeszcze raz - nigdy nie było okazji w czasie, kiedy można było przewidzieć rozwój motoryzacji. Dotyczy to w zasadzie całej Europy. Ale mówimy o miastach już istniejących i zabudowanych. Problem w tym, że prawie wszyscy chcą w stronę centrum:( Teksas moze i ma 28 ( i jest ~2x wiekszy niz Polska), co nie zabrania cwierci mieszkac przy Houston :-) Tylko że podejrzane jest, że ponoć w Houston mieszka ponoć więcej ludzi niż w hrabstwie którego jest stolicą. Tak czy inaczej - wystarczy spojrzeć na street view, żeby zobaczyć że to całkiem nieporównywalne do europejskich miast. Wiec raczej ... dzieki samochodom miasto moglo sie rozbudowac wszerz, a biznesy ... powstaly dalej od centrum. Dokładnie tak. w 1950 bylo 7.7mln / 596 tys. https://en.wikipedia.org/wiki/1950_United_States_Census No i sam widzisz, że najpierw była motoryzacja a potem miasto. Także te amerykańskie są dość specyficzne. Po prostu baaardzzzoooooo młode. Młodsze niż masowa motoryzacja. Całkiem inaczej niż w Europie. Jeszcze raz - nic nie stoi na przeszkodzie, żeby sobie zbudowac miasto od nowa, ale dziwnym trafem ludzie chcą mieszkać w tych istniejących i zakorkowanych. -- Shrek |
|
Data: 2019-12-30 21:37:33 | |
Autor: J.F. | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e0a5aab$0$515$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 30.12.2019 o 20:38, J.F. pisze: Tramwaj tez tam biegnie. Deptak z szynami ? :-) A wiesz, że na zachodzie to żaden ewenement? We wrocku tez jest jeden taki, no i problem, bo piesi łażą :) Akurat we Wroclawiu dalo sie zrobic "autostrade" ... bo Rosjanie i Niemcy wyburzyli :-)Jeszcze raz - nigdy nie było okazji w czasie, kiedy można było przewidzieć rozwój motoryzacji. Dotyczy to w zasadzie całej Europy. A ponoc Drezno i Hamburg zniszczone byly mocno, i Berlin. I to juz byl czas, gdy bylo wiadomo, ze kazdego stac na Forda T :-) Ale mówimy o miastach już istniejących i zabudowanych.Akurat roznie z tym bywa. Centrum zabudowane, peryferia puste. Problem w tym, że prawie wszyscy chcą w stronę centrum:( A niektorzy dalej, a sie okazuje, ze jedyna droga to przez centrum. We wrocku szczegolnie. Teksas moze i ma 28 ( i jest ~2x wiekszy niz Polska), co nie zabrania cwierci mieszkac przy Houston :-) Tylko że podejrzane jest, że ponoć w Houston mieszka ponoć więcej ludzi niż w hrabstwie którego jest stolicą. Bo na Houston skladaja sie trzy hrabstwa :) W dodatku te 7mln to "metro area", czyli z przyleglosciami. w 1950 bylo 7.7mln / 596 tys. https://en.wikipedia.org/wiki/1950_United_States_Census No i sam widzisz, że najpierw była motoryzacja a potem miasto. Także te Ja tam raczej widze, ze miasto sie rozroslo 8 razy. Myslisz, ze ktos projektowal ulice na 8x wiekszy ruch ? amerykańskie są dość specyficzne. Po prostu baaardzzzoooooo młode. Jeszcze raz - nic nie stoi na przeszkodzie, żeby sobie zbudowac miasto od nowa, ale dziwnym trafem ludzie chcą mieszkać w tych istniejących i zakorkowanych. Brasilia :-) Ale tam akurat o samochodach nie pomysleli. Teraz Chinczyki buduja ... J. |
|
Data: 2019-12-30 21:50:14 | |
Autor: Shrek | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
W dniu 30.12.2019 o 21:37, J.F. pisze:
A wiesz, że na zachodzie to żaden ewenement? To przestaną. A ponoc Drezno i Hamburg zniszczone byly mocno, i Berlin. Faktycznie. Problem w tym, że prawie wszyscy chcą w stronę centrum:( Nie macie tam przypadkiem autostradowej obwodnicy? Bo na Houston skladaja sie trzy hrabstwa :) Takie jak Warszawa do Radomia. Jeszcze raz - wystarczy spojrzeć na GM i street view, żeby zobaczyć, że ma się nijak do Europy. https://en.wikipedia.org/wiki/1950_United_States_Census Tak sądzę. W 50 miało 2,5k mieszkańców - nikt wtedy nie potrzebował miejskich autostrad i "lokalek" po 6 pasów. Jeszcze raz - nic nie stoi na przeszkodzie, żeby sobie zbudowac miasto od nowa, ale dziwnym trafem ludzie chcą mieszkać w tych istniejących i zakorkowanych. I też stoją pustawe. -- Shrek |
|
Data: 2020-01-01 10:30:24 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
Bo u nas się kretyńsko planuje dzielnicę mieszkalną na 200 tys. spaczy i dzielnicę przemysłową na drugim końcu miasta na 200 tys. korporobotów.
Tak jakby nie dało się wrzucić w warunki zabudowy biurowej "nie mniej niż 20% p.u. mieszkalnej", a w warunki zabudowy osiedli "nie mniej niż 25% powierzchni usługowej". A autostrada przelotowa (w tym trasa AK) przez miasto to kolejny idiotyzm. -- -- - Spójrz na most grota w DC - po 5/6 pasów w każdą stronę i stoi. |
|
Data: 2020-01-01 13:28:38 | |
Autor: Shrek | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
W dniu 01.01.2020 o 10:30, ąćęłńóśźż pisze:
A autostrada przelotowa (w tym trasa AK) przez miasto to kolejny idiotyzm. Autostrady w mieście to właśnie to, co proponuje JF. -- Shrek |
|
Data: 2020-01-06 07:19:30 | |
Autor: ddddddddddddd | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
W dniu 01.01.2020 o 12:28, Shrek pisze:
W dniu 01.01.2020 o 10:30, ąćęłńóśźż pisze: No i to jest bardzo fajny pomysł. Dla mnie takim przykładem jest Glasgow: https://www.google.pl/maps/@55.847044,-4.2041209,12z miasto znajduje się na praktycznie całym widoku z tej mapy (albo i więcej, bo tak naprawdę miejscowości typu Clydebank wyglądają jak dzielnice), w zasadzie gdzie byś nie był, to masz kilka minut do dwupasmówki. Oczywiście także się korkuje w godzinach szczytu (fajnie to wygląda np. stąd - wieczorem, gdy wszystkie 10 czy więcej pasów jedzie powoli https://utnij.pl/ONGsJ ) - ale mam porównanie z Wrocławiem - i jest dużo lepiej -- Pozdrawiam Lukasz |
|
Data: 2020-01-06 08:26:40 | |
Autor: Shrek | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
W dniu 06.01.2020 o 08:19, ddddddddddddd pisze:
No i to jest bardzo fajny pomysł. Jednak to dwukrotni mniejsze miasto niż Warszawa. W Warszawie miejskie autostrady stoją w godzinach szczytu. -- Shrek |
|
Data: 2020-01-06 10:00:46 | |
Autor: ddddddddddddd | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
W dniu 06.01.2020 o 07:26, Shrek pisze:
W dniu 06.01.2020 o 08:19, ddddddddddddd pisze: ciężko powiedzieć - samo Glasgow tak, bo nie liczysz satelit dookoła. Clydebank, East Kilbride, Coatbridge czy Cumbernauld to okoliczne miejscowości gdzie jadąc nawet nie zauważasz, że z Glasgow wyjechałeś. Akurat tutaj jest dobre porównanie - Edinburgh wiecznie zakorkowany (bo ma tylko pół-ring - jak Wrocław) - Glasgow dość puste. Ja mieszkam bliżej Edynburga ale do pracy jeżdżę do Glasgow - bo szybciej... -- Pozdrawiam Lukasz |
|
Data: 2020-01-06 11:20:23 | |
Autor: Shrek | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
W dniu 06.01.2020 o 11:00, ddddddddddddd pisze:
ciężko powiedzieć - samo Glasgow tak, bo nie liczysz satelit dookoła. Clydebank, East Kilbride, Coatbridge czy Cumbernauld to okoliczne miejscowości gdzie jadąc nawet nie zauważasz, że z Glasgow wyjechałeś. Warszawa też ma satelity. Akurat tutaj jest dobre porównanie - Edinburgh wiecznie zakorkowany (bo ma tylko pół-ring - jak Wrocław) - Glasgow dość puste. Ja mieszkam bliżej Edynburga ale do pracy jeżdżę do Glasgow - bo szybciej... I tu właśnie jest różnica - tam jest więcej miast "równorzędnych" u nas wszyscy jadą do pracy do Warszawy/Wrocława. -- Shrek |
|
Data: 2020-01-06 18:08:26 | |
Autor: ddddddddddddd | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
W dniu 06.01.2020 o 10:20, Shrek pisze:
W dniu 06.01.2020 o 11:00, ddddddddddddd pisze: to jak wytłumaczyć że teoretycznie większy powierzchniowo Edynburg (i z mniejszym zaludnieniem) ma większe korki? Obstawiam że ruch w Glasgow jest zbliżony do Warszawskiego, jednak połączenia lepsze (choć są też wąskie gardła) Glasgow z satelitami porównałbym raczej do Górnego Śląska - takie satelity jak Warszawa to ma i Edynburg
No tutaj jadą do Edynburga albo Glasgow ;) przy czym do Edynburga częściej stoją - korki zaczynają się chyba od 6 rano gdzieś tak w połowie autostrady między GLA a EDI, podczas gdy GLA korkuje się w pobliżu zjazdów na centrum od 7:30 ;) -- Pozdrawiam Lukasz |
|
Data: 2020-01-06 19:17:46 | |
Autor: Shrek | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
W dniu 06.01.2020 o 19:08, ddddddddddddd pisze:
to jak wytłumaczyć że teoretycznie większy powierzchniowo Edynburg (i z mniejszym zaludnieniem) ma większe korki? Obstawiam że ruch w Glasgow jest zbliżony do Warszawskiego, jednak połączenia lepsze (choć są też wąskie gardła) No dobra - ale w Warszawie masz naprawdę niezły układ drogowy - szerokie ulice, dość gęstą siatkę dwupasmówek, obecnie już obwodnicę (i to w standardzie autostradowym) i co - dalej korki. Niestety wychodzi na to, że prawdą jest, że ile byś nie zbudował to zawsze chętnych będzie za dużo. I tu właśnie jest różnica - tam jest więcej miast "równorzędnych" u nas wszyscy jadą do pracy do Warszawy/Wrocława. No to i tak dobrze - do Warszawy to z Łodzi i Radomia dojeżdzają... -- Shrek |
|
Data: 2020-01-06 10:33:31 | |
Autor: sczygiel | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2020 12:17:49 UTC-6 użytkownik Shrek napisał:
W dniu 06.01.2020 o 19:08, ddddddddddddd pisze: No nie bardzo. - szerokie ulice, nieistotne zbytnio. dość gęstą siatkę dwupasmówek, obecnie już obwodnicę (i to w standardzie autostradowym) Ale to drogi ktore zaprojektowano z dupy do dupy. i co - dalej korki. Niestety wychodzi na to, że prawdą jest, że ile byś nie zbudował to zawsze chętnych będzie za dużo. Mylne wnioski z blednych przeslanek. Primo: W wawie jak wracasz do domu z roboty to masz do wyboru zazwyczaj jedna arterie. Jak wybierzesz alternatywna to znaczy ze wbijasz sie w kolejna jedyna arterie i potem ewentualnie objezdzasz miasto obwodnica. Problemem wawy jest wlasnie to ze nie ma wyboru a te obwodnice co sa to albo kieruja ruch na te zakorkowane arterie albo prowadza do miejsc bardzo specyficznych (autostrada). Jak sobie zobaczysz gorny slask to ogarniesz ze tam mimo zaniedban jest sporo lepiej. Jak jezdzilem do roboty do katowic to mialem dobre 3-4 opcje ktore byly bardzo podobne czasowo ale zupelnie innymi drogami prowadzily. Jak mi chorzowska rozkopali to jechalem autostrada, jak mi sie autostrada nie podobala to se przez rude jechalem. I 35km robilem w 30-40minut. Dzien w dzien, tydzien w tydzien. Korek sie pojawial tylko jak rozgrzebali droga a ja sie nie pokapowalem. No i potem "nowoczesne" projektowanie sie pojawilo i jakis cwok wdupil rondo na wylocie z autostrady przy rokitnicy. Ale nawet to nie bylo w stanie zabic poniemieckiego ukladu drog. W czasie szczytu trzeba bylo po prostu nie wjezdzac na droge miedzy grzybowicami a wieszowa. Wniosek z tego jest jeden: Jak sie gowniano planuje to potem sie z tego wyplatac nie da. Chocbys nie wiem ile pasow dolozyl albo ile obwodnic dodal to jak sie korkuje bo wezel jest zly to nie wyplaczesz. No chyba ze miliardy wlozysz i rozgrzebiesz kompleksowo. |
|
Data: 2020-01-06 20:41:14 | |
Autor: Shrek | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
W dniu 06.01.2020 o 19:33, sczygiel@gmail.com pisze:
No dobra - ale w Warszawie masz naprawdę niezły układ drogowy Wiele miast zazdrości. - szerokie No jak nie, jak przed chwilą chwalono szerokie dwupasmówki. dość gęstą siatkę dwupasmówek, obecnie już obwodnicę (i to w Aha - a ty skąd dokąd byś zaplanował i dlaczego? Primo: W wawie jak wracasz do domu z roboty to masz do wyboru zazwyczaj jedna arterie. Nie wiem gdzie mieszkasz i pracujesz, ale mi google podpowiada trzy. Problemem wawy jest wlasnie to ze nie ma wyboru a te obwodnice co sa to albo kieruja ruch na te zakorkowane arterie albo prowadza do miejsc bardzo specyficznych (autostrada). No a gdzie mają kierować obwodnice jak nie poza centrum. A że arterie zakorkowane? No to już nie wina obwodnicy. -- Shrek |
|
Data: 2020-01-06 12:20:42 | |
Autor: sczygiel | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2020 13:42:35 UTC-6 użytkownik Shrek napisał:
W dniu 06.01.2020 o 19:33, sczygiel@gmail.com pisze: No moze wroclaw zazdrosci. Albo krakow. Ale to jak zazdrosc paraplegika do gluchoniemego. >> - szerokie Chwalono ze sa, zamiast krajowki, czy ulicy w miescie. Ale jako srodek do odkorkowania juz zakorkowanej wawy to tak srednio. >> dość gęstą siatkę dwupasmówek, obecnie już obwodnicę (i to w W wawie? Po pierwsze wawa jest zaprojektowana zle i bez rozgrzebania jej mocno naprawic sie tego nie da. Ale jakbym mial poprawic to bym dodal laczniki: zabraniecka-wiatraczna zabraniecka strazacka i dalej do dwojki 79-ke byl polaczyl z zwirki i wigury. Wszelkiej masci lady i dawidy bym podpial pod S2 Lopuszanska/79 bym pociagnal do powstancow slaskich. Wiekszosc skrzyzowan powinna zostac zmieniona w bezkolizyjne. Do tego wiecej przejsc podziemnych czy na estakadach. Wiem ze to juz nie modne ale jednak skuteczne. Na arteriach w rodzaju grojeckiej to wlasnie przejscia generuja korki. > Primo: W wawie jak wracasz do domu z roboty to masz do wyboru zazwyczaj jedna arterie. Nie wiem gdzie mieszkasz i pracujesz, ale mi google podpowiada trzy. I jak jedziesz to masz srednia 60km/h? No moze chociaz 40? Ja wiem ze mozesz jechac nawet 10 alternatywami ale kazada bedzie powolna. Dajmy na to centrum - slask. Kiedys tylko raszyn, dzis w sumie tylko jerozolimskie. Alternatywnie, centrum - piaseczno. Pulawska, no od biedy s79 ale i tak szybciej nie bedzie. Inny wariant: mordor - targowek. Niby masz wybor ale kazda trasa albo zakorkowana albo musial bys nadlozyc 2x tyle zeby ekspresowka jakas dojechac. Podobnie mordor - ursus. sprawnej drogi brak. Jak patrze na prognozy guglowe to srednia predkosc to od 20 do 30km/h Jak se poklikalem dla slaska to te srednie sa konkretnie wyzsze. pi*ko 30-50km/h Jaka widze fundamentalna roznice miedzy wawa a slaskiem: Na slasku albo masz duzo alternatyw wiec i rozgrzebanie jednej nie zabija calego dojazdu albo droga ktora jedziesz jest bezkolizyjna albo skrzyzowania rzadkie. W wawie co chwila swiatla, bo ruch sie krzyzuje a do tego pomieszany jest z ruchem pieszym. Ostatnio sie poprawilo bo sporo tranzytu sie dalo wypchnac z miasta na obwodnice ale to tylko troche poprawia sytuacje. Na ruch pieszy pomoc mogly by przejscia podziemne, ale to sie ostatnio ludziom nie podoba... > Problemem wawy jest wlasnie to ze nie ma wyboru a te obwodnice co sa to albo kieruja ruch na te zakorkowane arterie albo prowadza do miejsc bardzo specyficznych (autostrada). Arterie w wawie zakorkowane bo koncza sie swiatlami albo skrzyzowaniem. Przerobienie tego na bezkolizyjne rozprowadzenie ruchu pomoglo by mocno. Tyle ze to pomoze moze na 10-15%. Sporo wiecej pomoglo by rozprowadzenie tego ruchu po calym miescie a nie kiszenie calosci aktywnosci w centrum, mordorze i paru dodatkowych punktach. I tu pole do popisu dla firm. Nie cisnac sie w te gorace punkty. Ale zeby to sie udalo to trzeba inwestycje i infrastrukture oferowac poza tymi goracymi punktami. A to juz domena miasta. |
|
Data: 2020-01-06 21:40:42 | |
Autor: Shrek | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
W dniu 06.01.2020 o 21:20, sczygiel@gmail.com pisze:
Wiele miast zazdrości. I Łódź i w zasadzie każde większe miasto nie zrównane z ziemią w czasie wojny. No jak nie, jak przed chwilą chwalono szerokie dwupasmówki. No tu się zgadzam. Przedpiscy pisali, że fajne. Aha - a ty skąd dokąd byś zaplanował i dlaczego? Co kończy sprawę:P Ale jakbym mial poprawic to bym dodal laczniki: Chyba większość tego planują. Wiekszosc skrzyzowan powinna zostac zmieniona w bezkolizyjne. No to tu jest pewien problem. Miasto. Zresztą - większość skrzyżowań na trasie AK, Siekierkowskiej, Alejach na odcinku od zachodnigo itp jest bezkolizyjna i nic to nie daje, bo gdzieś zjechać trzeba a tam... korek. Do tego wiecej przejsc podziemnych czy na estakadach. Wiem ze to juz nie modne ale jednak skuteczne. No właśnie średnio... Na arteriach w rodzaju grojeckiej to wlasnie przejscia generuja korki. Nie przejścia a skrzyżowania. Przejścia są dodatkiem do skrzyżowań. Nie wiem gdzie mieszkasz i pracujesz, ale mi google podpowiada trzy. Chyba żartujesz. Przecież pisałem, że ile byś tego nie nasrał to zawsze się zakorkuje. W szczycie to wybieram albo moto, albo metro. Ja wiem ze mozesz jechac nawet 10 alternatywami ale kazada bedzie powolna. Dokładnie tak właśnie będzie. Dajmy na to centrum - slask. Kiedys tylko raszyn, dzis w sumie tylko jerozolimskie. Jak - a S8 i A2, Żwirki, Krakowska? Inny wariant: No przecież piszę, że jak będziesz miał 5 to też bedzie zakorkowana. Podobnie mordor - ursus. sprawnej drogi brak. Mordor to akurat rak. Mordor ursus to bym pociągiem proponował;) Jak patrze na prognozy guglowe to srednia predkosc to od 20 do 30km/h No a czego oczekujesz, jak wszyscy jadą z białołęki na mordor? Jak se poklikalem dla slaska to te srednie sa konkretnie wyzsze. pi*ko 30-50km/h Byłem ostatnio i jakoś tak nie bardzo. Jaka widze fundamentalna roznice miedzy wawa a slaskiem: Na Śląsku masz kilka(naście) centrów. I to jest różnica. A w Warszawie przez długi czas wszyscy kupowali mieszkania na Białołęce i jechali do roboty w mordorze zastanawiając się gdzie ci wszyscy ludzie jadą:P W wawie co chwila swiatla, bo ruch sie krzyzuje a do tego pomieszany jest z ruchem pieszym. Jak chcesz więcej tras... to będzie więcej skrzyżowań. Na ruch pieszy pomoc mogly by przejscia podziemne, ale to sie ostatnio ludziom nie podoba... I słusznie. No a gdzie mają kierować obwodnice jak nie poza centrum. A że arterie Bo to artetie a nie autostrady. Przerobienie tego na bezkolizyjne rozprowadzenie ruchu pomoglo by mocno. Po pierwsze nie bardzo, bo mamy bezkoliztyjne i stoją, po drugie to wymaga miejsca - sporo miejsca. Tyle ze to pomoze moze na 10-15%. Sporo wiecej pomoglo by rozprowadzenie tego ruchu po calym miescie a nie kiszenie calosci aktywnosci w centrum, mordorze i paru dodatkowych punktach. O - tu masz właśnie różnicę między Warszawą a Śląskiem. I tu pole do popisu dla firm. Nie cisnac sie w te gorace punkty. Ale zeby to sie udalo to trzeba inwestycje i infrastrukture oferowac poza tymi goracymi punktami. A to juz domena miasta. Znaczy czego konkretnie brakuje? -- Shrek |
|
Data: 2020-01-06 14:19:59 | |
Autor: sczygiel | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2020 14:41:27 UTC-6 użytkownik Shrek napisał:
W dniu 06.01.2020 o 21:20, sczygiel@gmail.com pisze: Eeee no, ale wrocek i wawa to byly zrownane :)
I to jest moim zdaniem sedno. Bo tak jak ta nieszczesna 79 wiekszosc sie po prostu nagle konczy. Albo krzyzuje z rownie ruchliwa bez skrzyzowania bezkolizyjnego. Taki hynek na ten przyklad. Choc teraz dzieki temu ze nie trzeba jechac przez raszyn jest tam chyba lepiej. > Do tego wiecej przejsc podziemnych czy na estakadach. Wiem ze to juz nie modne ale jednak skuteczne. Na rondzie waszyngtona juz zaorali przejscia pod ziemia? pomysl co by sie stalo jakby je przerobic na pasy... Na moje to idee trzeba pociagnac dalej. Taka grojecka to co skrzyzowanie machnac sensowne przejscie pod ziemia. Cos ala to przejscie przy WGK. Tyle ze nie takie oblesne... > Na arteriach w rodzaju grojeckiej to wlasnie przejscia generuja korki. To tez. Ale sporo miejsc jest tam takich gdzie przejscia tamuja ruch ktory bylby plynniejszy. Latwiej zielona fale zrobic. >> Nie wiem gdzie mieszkasz i pracujesz, ale mi google podpowiada trzy. No i widzisz. A na slasku sie daje. Tylko trza unikac miejsc gdzie jest jak w wawie. Albo od drugiej strony, ci co moga zwiac szybko nie robia korka w centrum. > Dajmy na to centrum - slask. Kiedys tylko raszyn, dzis w sumie tylko jerozolimskie. No i i tak konczysz w raszynie albo na S8. To mam na mysli. Inaczej: Zamiast krakowskiej/jerozolimskiej nie ma sensu jechac pulawska i S2. Bo sa bez sensu w tym celu. > Inny wariant: No wlasnie. > Podobnie mordor - ursus. sprawnej drogi brak. Znam takich co tak kombinuja. Zreszta smiesznostka taka ze kiedys znajomy wychodzi do domu razem ze mna z mordoru. okolice 16-tej. Troche przed. moze 15:30. Piatek. Mowie mu zeby mi sms-a skrobnal jak do domu dotrze*. Na Tarchomin. Przyslal o 18-tej. Chwile przed. Odpisalem mu: Czestochowa. Kurtyna... *po drodze jeszcze dziecko odbieral, ale daleko od trasy nie zbaczal... > Jak patrze na prognozy guglowe to srednia predkosc to od 20 do 30km/h No ale na slasku tez jezdza. I jakos to dziala... > Jak se poklikalem dla slaska to te srednie sa konkretnie wyzsze. pi*ko 30-50km/h No jak sie wbijesz w centrum katowic to bedzie nie bardzo. Jak wyladujesz na chorzowskiej czy s86 czy podobnych to jest spoko. Chyba ze rozgrzebia. Ale wtedy lokales przelacza sie na alternatywe... > Jaka widze fundamentalna roznice miedzy wawa a slaskiem: O! dokladnie. I masz takie mordory i w katowicach i w gliwicach i z drugiej strony katowic, wiec ruch sie rozklada rownomiernie. > W wawie co chwila swiatla, bo ruch sie krzyzuje a do tego pomieszany jest z ruchem pieszym. niekoniecznie. Jak projektujesz z glowa to masz skrzyzowania bezkolizyjne. Albo przynajmniej jeden kierunek jedzie ciagle (jak na hynku). Jak zrobisz kile to masz jak na grojeckiej... >> No a gdzie mają kierować obwodnice jak nie poza centrum. A że arterie I to jest wlasnie sedno. One maja jak kanalizacja, bez oporow spuszczac ruch dalej. Taka trasa lazienkowska sie sprawdza. To jest arteria, tylko zrobiona sensownie. Albo siekierkowska. Jak juz do niej dotrzesz to jedziesz. > Przerobienie tego na bezkolizyjne rozprowadzenie ruchu pomoglo by mocno.. No oczywiscie. Dlatego wawy to sie bez sporej zmiany odkorkowac nie da. Wrocka pewnie tez.. > Tyle ze to pomoze moze na 10-15%. Sporo wiecej pomoglo by rozprowadzenie tego ruchu po calym miescie a nie kiszenie calosci aktywnosci w centrum, mordorze i paru dodatkowych punktach. Planu. Planu i ziemi. Bo taki mordor mogl byc dodatkowo w pyrach czy dawidach bankowych. I w powsinku i w witolinie i tak dalej. Tam w okolicach sa miejsca ktore miasto moglo by przeznaczyc na takie nieruchomosci. Pewnie nie da sie tego latwo ogarnac ale imho latwiej niz wykupy robic, lac beton i utrzymywac. |
|
Data: 2020-01-06 15:36:39 | |
Autor: sczygiel | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2020 16:58:10 UTC-6 użytkownik Shrek napisał:
W dniu 06.01.2020 o 23:19, sczygiel@gmail.com pisze: Ale implikacja jest taka ze jak masz czysta karte to zrobisz lepiej. Tylko trza o tym myslec jak sie planuje... > Taki hynek na ten przyklad. No o tym pisze. Ze bezkolizyjny przynajmniej jeden kierunek. > Na rondzie waszyngtona juz zaorali przejscia pod ziemia? pomysl co by sie stalo jakby je przerobic na pasy... Bo latwiej synchronizowac, latwiej pomalowac pasy tak zeby bylo mniej kolizyjnie jak rondo asymetrycznie obciazone. Wtedy jest szansa ze sie jedzie bez zatrzymywania. A jak pasy to i swiatla, musisz sie zatrzymac... >> Chyba żartujesz. Przecież pisałem, że ile byś tego nie nasrał to zawsze Nie, bo tam sie nie korkuje. Ale jak ze slaska jade np. do krakowa to mam przynajmniej trzy opcje. I w zaleznosci dokad jade kazda ma swoje zalety. Podobnie do cz-wy. Z gliwic do cz-wy mozna jechac przynajmniej trzema jak nie czterema drogami. Zalezy gdzie sie w tych gliwicach zaczyna to mozna wybrac ktora optymalniejsza. I podobnie na samym slasku. W wawie wyboru nie ma bo kazdy jest kiepski a jeden najmniej zly. > Inaczej: One sa tak samo kiepskie. > Mowie mu zeby mi sms-a skrobnal jak do domu dotrze*. Na Tarchomin. Oczywiscie, i dlatego pisalem ze bez rozgrzebania sie naprawic nie da. >> Byłem ostatnio i jakoś tak nie bardzo. Tyle ze w wawie 80% ma tak. Na slasku 5%. Ja z katowic bez problemu wybijalem sie w godzinach szczytu. Bo wiedzialem jak jechac. W wawie nawet jak wiedzialem to mi drog brakowalo (czasy przed s79 i S8/S2)
No wiem, tu sie zgadzamy. To co chcialem zajawic to to ze wawe mozna poprawic do stanu akceptowalnego przez zadbanie aby arterie nie byly korkowane sygnalizacja. >> Jak chcesz więcej tras... to będzie więcej skrzyżowań. A tam nie zagladalem. Stoi? Zerkne se. >> Bo to artetie a nie autostrady. Nie zanotowalem, moze ostatnio sie zmienilo. zazwyczaj te 523 dosyc zgrabnie jechalo. > To jest arteria, tylko zrobiona sensownie. No, ludzie chwala. Chyba ze nie mieszkaja w okolicy, przesiadki powoduja ze sie im mniej oplaca. Ale generalnie nie narzekaja. >>> I tu pole do popisu dla firm. Nie cisnac sie w te gorace punkty. Ale zeby to sie udalo to trzeba inwestycje i infrastrukture oferowac poza tymi goracymi punktami. A to juz domena miasta. Zauwazylem ze ludzie zaczynaja doceniac zadupia. Szczegolnie jak tam mieszkaja i do roboty blisko :) > Pewnie nie da sie tego latwo ogarnac ale imho latwiej niz wykupy robic, lac beton i utrzymywac. Ale miasto robi plan zagospodarowania. I miasto widzi gdzie dzielnica to chaty kryte strzecha wiec warto przemienic na komercyjna zabudowe jak droga w poblizu sensowna. I tak offtopicznie nieco: Czasem trza odpuscic i zaczac budowac "nowa wies". Wtedy wiele rzeczy robi sie tanio i lepiej. |
|
Data: 2020-01-07 07:10:49 | |
Autor: Shrek | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
W dniu 07.01.2020 o 00:36, sczygiel@gmail.com pisze:
Ale implikacja jest taka ze jak masz czysta karte to zrobisz lepiej. Gdzie indziej pisałem. W czasach powojennych nikt nie podejrzewał rozwoju motoryzacji na obecnym poziomie w krajach bloku socjalistycznego. I w sumie miał rację - dopóki istniał socjalizm. Taki hynek na ten przyklad. No o tym pisze. Ze bezkolizyjny przynajmniej jeden kierunek. W sumie to oba - więc co z nim nie tak? A jak pasy to i swiatla, musisz sie zatrzymac... I tak są światła - wiele nie zmieniają. Albo A2 do wiskitek. A ty co chciałbyś dwie równoległe eski mieć, żebyś Troszkę przesadzasz - chcesz mieć trzy niezależne frogi na Śląsk w standardzie co najmniej eski? Masz cztery albo i pięc sensownych wyjzadów z centrum w stronę śląska - No tak - pisałem, że to nie zadziała tak, że jak będziesz miał trzy drogi, to się nie będzie korkować - punkt dla mnie. No właśnie - a przecież ma bezpośrednio praktycznie taką fajną A u nas nie działa mimo dwóch bezkolizyjnych połączeń. O czym pisałem, ze działać nie będzie. Dlaczego na śląsku działa już ustaliliśmy. No wiem, tu sie zgadzamy. No właśnie nie da się. To dlaczego Most grota wiecznie stoi, mimo ze w stronę Janek nie ma Zerknij. Stoi do targówka. Pusto zaczyna być za "tunelami" Taka trasa lazienkowska sie sprawdza. Zapomniałeś dodać, że buspasem:P No to jak się nie da, to lepiej się zająć budową metra - to przynajmniej No właśnie. Generalnie działa i realnie rozwiązuje problemy. Zauwazylem ze ludzie zaczynaja doceniac zadupia. Szczegolnie jak tam mieszkaja i do roboty blisko :) Tylko jak do roboty blisko. Inaczej narzekają na czym świat stoi. Ale miasto robi plan zagospodarowania. No robi. A w zasadzie to nie robi. MPZP jest tyle co kot napłakał. No ale wtedy chciałbyś arutostradę do każdego mordoru, drugi chciałby tramwaj i też byście narzekali:) -- Shrek |
|
Data: 2020-01-06 23:58:08 | |
Autor: Shrek | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
W dniu 06.01.2020 o 23:19, sczygiel@gmail.com pisze:
No moze wroclaw zazdrosci. Albo krakow. Ale to jak zazdrosc paraplegika do gluchoniemego. To nie ja twierdziłem, że wrocek zazdrości. Wiekszosc skrzyzowan powinna zostac zmieniona w bezkolizyjne. Akurat 79 kończy się bezkolizyjnie i jest to stan tymczasowy. Będzie ciągnięta dalej. Taki hynek na ten przyklad. A co nie tak jest z Hynka? Z jedej strony przechodzi w marynarską z drugiej masz bezkolizyjne połączenie z Alejami. Na rondzie waszyngtona juz zaorali przejscia pod ziemia? pomysl co by sie stalo jakby je przerobic na pasy... Jeszcze nie. Ale zaorają wcześniej czy później. A co za różnica czy masz pasy ze światłami czy same światła? Na arteriach w rodzaju grojeckiej to wlasnie przejscia generuja korki. Bez znaczenia - jest skrzyżowanie, są światła, bez różnicy z przejściem czy nie - jedyne co możesz usprawnić to prawoskręt... a ten nie jest tu problemem. Chyba żartujesz. Przecież pisałem, że ile byś tego nie nasrał to zawsze Bo na śląsku masz więcej "centrów". A więc i potoki w różne miejsca. Jak - a S8 i A2, Żwirki, Krakowska? Albo A2 do wiskitek. A ty co chciałbyś dwie równoległe eski mieć, żebyś miał wybór do samego śląska - jedną do Sosnowca, drugą do Katowic? Inaczej: Masz cztery albo i pięc sensownych wyjzadów z centrum w stronę śląska - podałem ci jakie. Nie narzekaj. Mowie mu zeby mi sms-a skrobnal jak do domu dotrze*. Na Tarchomin. No właśnie - a przecież ma bezpośrednio praktycznie taką fajną bezkolizyjną autostradą... Albo niewiele mniej bezkolizyjne Aleje i AK. Teraz rozumiesz jak piszę, że to nic nie da. Akurat wybrałeś najlepszy przykład pokazujący, że nawet pociągnięcie autostrady nic nie pomoże jak 300 tysięcy ludzi w 20o tysiącach samochodów chcą dojechać z jednego miejsca w drugie w tym samym czasie. No ale na slasku tez jezdza. I jakos to dziala... Nie, na Śląsku masz wiele "centrów" i wiele sypialni. W Warszawie "centra" masz dwa. Byłem ostatnio i jakoś tak nie bardzo. No patrz - to tak samo jak do centrum Warszawy albo Mordoru. Tylko z jakiegoś powodu właśnie tam się ludzie pchają:P Na Śląsku masz kilka(naście) centrów. I to jest różnica. A w Warszawie No i sam widzisz, że nie o układ komunikacyjny chodzi a urbanistyczny. Śląsk i Trójmiasto nijak nie są podobne do Warszawy, więc nie ma co ich porównywać. Jak chcesz więcej tras... to będzie więcej skrzyżowań. To dlaczego Most grota wiecznie stoi, mimo ze w stronę Janek nie ma żadnych przeszkód? Bo to artetie a nie autostrady. Nie ma dalej. Każdy ściek gdzieś musi spłynąć. Za dużo ścieku to gówno wybije:P Taka trasa lazienkowska sie sprawdza. NIe sprawdza się. Codziennie stoi. To jest arteria, tylko zrobiona sensownie. Nie wypowiem się, ale wiem, że inni narzekają. Po pierwsze nie bardzo, bo mamy bezkoliztyjne i stoją, po drugie to No to jak się nie da, to lepiej się zająć budową metra - to przynajmniej przynosi konkretne korzyści/. I tu pole do popisu dla firm. Nie cisnac sie w te gorace punkty. Ale zeby to sie udalo to trzeba inwestycje i infrastrukture oferowac poza tymi goracymi punktami. A to juz domena miasta. To by było, że jak można dzielnicę biurową stawiać na zadupiu:P Pewnie nie da sie tego latwo ogarnac ale imho latwiej niz wykupy robic, lac beton i utrzymywac. Ale wiesz, że to nie miasto buduje budynki? -- Shrek |
|
Data: 2019-12-30 10:49:38 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
Pod spodem to jeszcze.
Gorzej z tymi metrami na wierzchu, nawet w Europie są (np. Hamburg). -- -- - Manhattan to ogólnie wielki korek i metro pod spodem. |
|
Data: 2019-12-29 14:09:14 | |
Autor: zhbick | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
Użytkownik "wowa" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e0747ba$0$548$65785112@news.neostrada.pl... Dodaj jeszcze jedno zdanie: Czyli poprzez wykluczenie społeczne... Jojojoj... W postępowym kraju? |
|
Data: 2019-12-29 14:25:09 | |
Autor: J.F. | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
Dnia Sun, 29 Dec 2019 14:09:14 +0100, zhbick napisał(a):
Użytkownik "wowa" napisał w wiadomości grup Wez pod uwage, gdzie oni zyja. Dla nich stopienie lodowcow i podniesienie oceanow o metr czy dwa, jest bardzo istotne. Ale co oni sobie mysla, ze sami zatrzymaja ocieplenie klimatu ? :-) J. |
|
Data: 2020-01-02 18:52:37 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych | |
On Sat, 28 Dec 2019 13:16:57 +0100, wowa <wowa3@gazeta.pl> wrote:
A i jeszcze podwyżka biletów komunikacji :) Spoko. W Warszawie jest podobnie. Likwiduje się miejsca parkingowe (na różne sposoby), zniechęca się ludzi do korzystania z własnego auta (m.in. przez podwyżkę opłat za parkowanie z SPPN czy zwężanie wszystkiego co się da). A już zapowiadana jest podwyżka cen biletów komunikacji miejskiej. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |