Data: 2012-06-29 21:57:43 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Alternator -> akku gubi napięcie | |
Taka sprawa:
Alternator kręci sie. Napięcie mierzone na śrubie wyjsciowej wynosi 14V. Kumulator nie kręci się ;) ale napięcie na klemach 12V. Podobno atrenator i akku są polaczone na sztywno. a) czy to prawda i nie ma tam żadnych bezpieczników? Podobno odpięcie powoduje spalenie alternatora. b) Jakieś pomysly co może powodować taki efekt? W pierowszej kolejności sprawdzę czy połaczenia nie śniedzieją. Jeśli ktoś ciekawy to 2.2dci. |
|
Data: 2012-06-30 00:12:29 | |
Autor: Iksiński | |
Alternator -> akku gubi napięcie | |
Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jsl1bs$7dv$1inews.gazeta.pl... Podobno atrenator i akku są polaczone na sztywno. Prawda. Nie powinno być. Podobno odpięcie powoduje spalenie alternatora. Może spowodować. Chociaż w starych dieslach zdarzało mi się wyjmować akumulator na zapalonym silniku i regulator alternatora wytrzymywał. b) Jakieś pomysly co może powodować taki efekt? W pierowszej kolejności sprawdzę czy połaczenia nie śniedzieją. Brak połączenia między alternatorem a akumulatorem lub masa. Na 99% zaśniedziałe połączenia albo odkręciła się któraś śruba. Pozdrawiam X |
|
Data: 2012-06-30 07:58:48 | |
Autor: | |
Alternator -> akku gubi napięcie | |
Witam serdecznie.
Zwarcie celi lub kilku przy nienajlepszym poł±czeniu także. Spadek napięcia odłoży się na kablu i stykach. Aby mieć odpowiedĽ trzeba zmierzyć jeszcze pr±d ładowania. Pozdrawiam. Sebastian http://speedyelise.fora.pl http://tunery.tv -- |
|
Data: 2012-06-30 10:37:17 | |
Autor: J.F. | |
Alternator -> akku gubi napięcie | |
Dnia Sat, 30 Jun 2012 07:58:48 +0000 (UTC),
Zwarcie celi lub kilku przy nienajlepszym poł±czeniu także. Spadek napięcia Wystarczy pomacac - wiesz jaki prad musi plynac, zeby na kablach byl spadek 2V ? Najpierw to bym sprawdzil pomiary jeszcze raz, w tym potencjaly mas ... a potem moze doszukal co tam madrego francuzy wymyslily w kwestii ladowania akumulatora. J. |
|
Data: 2012-07-01 10:24:02 | |
Autor: | |
Alternator -> akku gubi napięcie | |
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a): ...
Wystarczy pomacac - wiesz jaki prad musi plynac, zeby na kablach byl spadek 2V ?"... na kablu i stykach, stykach, stykach..." ;-) Pozdrawiam. Sebastian http://speedyelise.fora.pl http://tunery.tv -- |
|
Data: 2012-06-30 12:46:53 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Alternator -> akku gubi napięcie | |
On 2012-06-30 09:58, artmedianews@gazeta.SKASUJ-TO.pl wrote:
Zwarcie celi lub kilku przy nienajlepszym poł±czeniu także. Spadek napięcia Akku jest ok. Sprawdzilem z drugim, to samo. |
|
Data: 2012-07-01 10:13:50 | |
Autor: tck | |
Alternator -> akku gubi napięcie | |
Użytkownik <artmedianews@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jsmbjo$534$1inews.gazeta.pl... Witam serdecznie. prosciej mozna zmierzyc napiecie na samym kablu tzn miedzy + z aku i + do alternatora, to samo z masa jesli taki pomiar wykaze jakies napiecie oznacza to lipe na polaczeniu -- pozdr tck(at)top.net.pl |
|
Data: 2012-06-30 11:29:25 | |
Autor: J.F. | |
Alternator -> akku gubi napięcie | |
Dnia Sat, 30 Jun 2012 00:12:29 +0200, Iksiński napisał(a):
Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci Po pierwsze - bywaja. Po drugie - to fracuz :-P b) Jakie¶ pomysly co może powodować taki efekt? W pierowszej kolejno¶ci sprawdzę czy połaczenia nie ¶niedziej±.Brak poł±czenia między alternatorem a akumulatorem lub masa. Na 99% za¶niedziałe poł±czenia albo odkręciła się która¶ ¶ruba. Sprawdzilbym ... ale jak rozumiem silnik zapala, to polaczenia aku do rozrusznika, w tym i masa - sa dobre. J. |
|
Data: 2012-06-30 12:48:15 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Alternator -> akku gubi napięcie | |
On 2012-06-30 11:29, J.F. wrote:
Sprawdzilbym ... ale jak rozumiem silnik zapala, to polaczenia aku do Przy naładowanym akku rozrusznik ręci jak szalony, ale ładowania nie ma. Czy ten sam przewod do - alternatora zasila rozrusznik od strony masy? |
|
Data: 2012-06-30 21:03:38 | |
Autor: J.F. | |
Alternator -> akku gubi napięcie | |
Dnia Sat, 30 Jun 2012 12:48:15 +0200, Sebastian Biały napisał(a):
On 2012-06-30 11:29, J.F. wrote: Chcesz byc pewny to obejrzyj ... ale do rozrusznika musi dochodzic gruby kabel masy, a silnik caly z metalu ... i raczej nie widzialem zeby ktos dodawal dodatkowy kabel do alternatora. J. |
|
Data: 2012-06-30 21:59:18 | |
Autor: PiteR | |
Alternator -> akku gubi napięcie | |
na ** p.m.s ** Sebastian Biały pisze tak:
Czy ten sam przewod do - alternatora zasila rozrusznik od strony ale od strony plusa nie ten sam. Pociagnij za przewód. Być może zostanie Ci w ręku bo zgnił w ¶rodku. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-06-30 13:50:26 | |
Autor: BartekK | |
Alternator -> akku gubi napięcie | |
W dniu 2012-06-29 21:57, Sebastian Biały pisze:
Alternator kręci sie. Napięcie mierzone na śrubie wyjsciowej wynosi 14V.Zależy jeszcze czym mierzone. Przy uszkodzonych diodach w alternatorze - daje on napięcie (bardzo słabo ładując), ale bardzo mocno "poszarpane" - same szpilki. Niby kabel alternator>aku ma małą rezystancję, ale jednak ma, a impedancję (plus styki i zaśniedzenia) może mieć większą, przez co "szpilkowe" przebiegi na tej długości kabla się gumią. Typowy elektroniczny tani mierniczek - przy pomiarze koło alternatora "szaleje" i pokazuje napięcie średnie plus bzdury na skutek szpilek, a już koło akumulatora - ładniejsze napięcie średnie (bo szpilki są już mocno wygładzone). Do kompletu problemów pomiarowych dochodzi punkt masy, względem którego mierzysz - przy zaśniedziałych połączeniach bywa różnie z tym napięciem na karoserii, niekoniecznie wszędzie jest równe 0v... b) Jakieś pomysly co może powodować taki efekt? W pierowszej kolejnościNajłatwiej olać sprawę poszukiwań śniedzenia na niewiadomo ilu złączkach, olać śledztwo którędy francuzy puściły kabel - po prostu zamienić/zdublować go swoim nowym sprawnym przewodem wprost z "grubego wyjścia" z alternatora wprost do plus akumulatora. To ci prawdę powie, a jak odetniesz stary przewód przy alternatorze, a zostawisz tylko swój- to będzie ci łatwiej mierzyć prąd ładowania, nie tylko napięcie. Zalecenie - przewód co najmniej 6mm^2 miękka plecionka, w izolacji przewidzianej do zastosowań samochodowych (nie bylejaki, bo niektóre izolacje są nie odporne na oleje, paliwo itp, a zwarcie tego przewodu do masy - to pożar). Jak go puścisz jeszcze w cieńkim peszlu http://www.mpartner.com.pl/images/peszel.jpg "samochodowym" to też nie zaszkodzi. Koszt kilka zł + odpowiednie końcówki (oczko do aku, wsuwka lub oczko do alternatora) jest chyba opłacalny niż żmudne poszukiwanie 'w której wiązce jest zaplątany i gdzie przetarty' oryginalny przewód. -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |