Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Akumulator do Suzuki Bandit

Akumulator do Suzuki Bandit

Data: 2009-03-08 01:29:10
Autor: ac
Akumulator do Suzuki Bandit
Witam, jakiej maksymalnie pojemności mogę zastosować akumulator do
Suzuki Bandit 600 (2004r)? Wg producenta zalecanym akumulatorem jest
8Ah, czy mogłbym np zastosować 14Ah zeby zwiększyć prąd rozruchowy,
czy taki akumulator bedzie prawidłowo ładowany przez alternator i
bedzie wydajny?
dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam
Andrzej

Data: 2009-03-08 11:02:37
Autor: Bartek CBF1000A
Akumulator do Suzuki Bandit

Użytkownik "ac" <andrzej.ciuraszkiewicz@gmail.com> napisał
 Wg producenta zalecanym akumulatorem jest
8Ah, czy mogłbym np zastosować 14Ah zeby zwiększyć prąd rozruchowy,

Ta wartość którą podajesz definiuje nie prąd rozruchowy a pojemnośc akumulatora - Ah to jednostka pojemności
Prąd rozruchowy jest podawany w Amperach - jednostka A
Według katalogów (zakładam że najbardziej popularny Bandit 600) powinno być:
12V 8Ah  biegun(+) L, prąd rozruchowy 120A
Nie powinno się stosować akumulatorów o większej niż zalecana pojemności (Ah), akumulator będzie niedoładowany - bardzo szybko ulegnie zużyciu

Pozdrawiam
Bartek

Data: 2009-03-08 11:51:05
Autor: jarek
Akumulator do Suzuki Bandit
Dnia 08-03-2009 o 11:02:37 Bartek CBF1000A <lysyboss@wp.pl> napisał(a):


Użytkownik "ac" <andrzej.ciuraszkiewicz@gmail.com> napisał
 Wg producenta zalecanym akumulatorem jest
8Ah, czy mogłbym np zastosować 14Ah zeby zwiększyć prąd rozruchowy,



Oczywiście. Jak najbardziej tak. Jedynie musi sie zmiescic do wlasciwego  pudelka w motocyklu, i wypadalobyby, zeby + i - mial po odpowiedniej dla  sprzeta stronie.


Ta wartość którą podajesz definiuje nie prąd rozruchowy a pojemnośc  akumulatora - Ah to jednostka pojemności

Nie wolno zapominac, ze prad rozruchowy akumulatora jest scisle zwiazany z  jego pojemnoscia. I to ta faktyczna (zalezna od stanu akumulatora,  temperatury i innych zwiazkow chemicznych oraz szkodliwych idei), nie zas  podana na tabliczce znamionowej (przy wlasciwej gestosci elektrolitu w  temp. 20 C).



Nie powinno się stosować akumulatorów o większej niż zalecana pojemności  (Ah), akumulator będzie niedoładowany - bardzo szybko ulegnie zużyciu


A z tym sie nie zgodze i nie chce mi sie nawet polimeryzowac.

--
jarek67- okolok

PS.
A wogole to chcialem Szanownemu Panstwu powiedziec dziendobry. W koncu nie  wytrzymalem i musialem cos napisac. Wpierw oczywiscie chcialem sie  przypierdolic do kogos, ale mialem zjebany czytnik newsow i nic mi nie  chcialo wysylac. A skoro juz dam rade to i moze kiedys jakas wodeczke  wypijemy? A wiecie co- jakos ciezko sie pisze bez polskich znakow  (czlowiek sie juz przyzwyczail), ale co mus to mus.
pozdrawiam wszystkich i do obaczyska.

j

Data: 2009-03-08 18:10:36
Autor: Mystik
Akumulator do Suzuki Bandit
Cześć

Użytkownik "jarek" <jarek67@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:op.uqgy3fjttd3xipwp-d0d5fe1ec9be...
Dnia 08-03-2009 o 11:02:37 Bartek CBF1000A <lysyboss@wp.pl> napisał(a):

Nie powinno się stosować akumulatorów o większej niż zalecana pojemności (Ah), akumulator będzie niedoładowany - bardzo szybko ulegnie zużyciu


A z tym sie nie zgodze i nie chce mi sie nawet polimeryzowac.

A ja jednak poproszę.
Chciałbym wiedzieć, czy uważasz, że:
1. notoryczne niedoładowanie akumulatora nie skutkuje jego szybszym zużyciem,
czy też, że:
2. w takim motocyklu, nie ma możliwości, aby akumulator nie został naładowany?

z poważaniem
Mystik

PS. Bardzo źle jest, gdy wypowiadamy się w sprawach "sprzętowych" nie popierając tego odpowiednimi wyjaśnieniami.

Data: 2009-03-08 18:36:04
Autor: Sir Piernik
Akumulator do Suzuki Bandit
Mystik pisze:
....>8
> 1. notoryczne niedoładowanie akumulatora nie skutkuje jego szybszym
> zużyciem,
> czy też, że:
> 2. w takim motocyklu, nie ma możliwości, aby akumulator nie został
> naładowany?

ad1. Do czasu gdy nie rozladujesz akumulatora zbyt gleboko (o ile pamietam to kolo 1,8V/celke) nic mu nie grozi.

ad2. Czegos tu nie rozumiem. Niby dlaczego akumulator o wiekszej pojemnosci mial by byc notorycznie niedoladowany? Instalacja elektryczna motocykla poczuje ze ma "wiekszy kredyt" i zacznie bez opamietania korzystac z pradu?!

Pozdrawiam
Sir Piernik
  Betvelwe

Data: 2009-03-08 19:24:08
Autor: Kuczu
Akumulator do Suzuki Bandit
Sir Piernik pisze:

ad2. Czegos tu nie rozumiem. Niby dlaczego akumulator o wiekszej pojemnosci mial by byc notorycznie niedoladowany? Instalacja elektryczna motocykla poczuje ze ma "wiekszy kredyt" i zacznie bez opamietania korzystac z pradu?!


Zapominacie Panowie o fakcie ze wymiary aku maja, w przypadku motocykla, rowniez duze znaczenie. Czesto miejsca na aku jest dokladnie tyle zeby wszedl ten zalecany przez fabryke i za cholere nie da sie wcisnac wiekszego.

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-03-09 19:38:47
Autor: Mystik
Akumulator do Suzuki Bandit
Cześć

Użytkownik "Sir Piernik" <dziadekpiernik@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gp0vgq$vr1$1news.onet.pl...

ad1. Do czasu gdy nie rozladujesz akumulatora zbyt gleboko (o ile pamietam to kolo 1,8V/celke) nic mu nie grozi.

Yhm


ad2. Czegos tu nie rozumiem. Niby dlaczego akumulator o wiekszej pojemnosci mial by byc notorycznie niedoladowany? Instalacja elektryczna motocykla poczuje ze ma "wiekszy kredyt" i zacznie bez opamietania korzystac z pradu?!

IMHO większa pojemność akumulatora oznacza konieczność dłuższego jego doładowywania lub ładowanie większym prądem do stanu pełnego naładowania.
Czyli wszystko zależy od bilansu energetycznego naszego motocykla. W przypadku Bandita i jego 550W alternatora, zwiększenie pojemności akumulatora w rozsądnych granicach nie będzie stanowiło problemu. Ale w przypadku wielu motocykli sportowych, to pomijając większą masę pojemniejszego akumulatora, prądu do naładowania takiego akumulatora na pewno nie wystarczy.

Zresztą, biorąc pod uwagę ilość miejsca na akumulator w motocyklu, sprawia, że ta cała dyskusja jest bezprzedmiotowa :).

pozdr.
Mystik

Data: 2009-03-09 21:03:54
Autor: James
Akumulator do Suzuki Bandit
"Mystik" wrote...
Użytkownik "Sir Piernik" <dziadekpiernik@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gp0vgq$vr1$1news.onet.pl...
ad2. Czegos tu nie rozumiem. Niby dlaczego akumulator o wiekszej pojemnosci mial by byc notorycznie niedoladowany? Instalacja elektryczna motocykla poczuje ze ma "wiekszy kredyt" i zacznie bez opamietania korzystac z pradu?!

[...]w przypadku wielu motocykli sportowych, to pomijając większą masę pojemniejszego akumulatora, prądu do naładowania takiego akumulatora na pewno nie wystarczy.

Chcialbym dodac... jesli mozna ;)
Motocykle sportowe maja regulator napiecia, ktory nadmiar pradu zwiera po prostu do masy, Alternator natomiast robi pradu ile da rade z obrotow. A wiec, wieksze zuzycie pradu, potrzebne np do dluzszego ladowania aku da nawet mala korzysc. Regulator nie bedzie sie az tak grzal. Jednoczesnie takie alternatory zazwyczaj laduja aku dopiero powyzej 2500obr. W zwiazku z tym na postoju prad brany jest z aku. Wiekszy aku pozwoli na dluzszy postoj.
Oczywiscie trzeba tu zaznaczyc, ze mowimy o rozsadnie wiekszym aku. Nie jakims od traktora. Jednak jak wspomniales, kwestja miejsca reguluje ten problem.
Nie bal bym sie instalacji wiekszego aku (pojemnosciowo) do sportowego moto, jezeli tylko zmiesci sie gabarytowo.

--
pozdro
James

Data: 2009-03-10 18:28:21
Autor: Mystik
Akumulator do Suzuki Bandit
Cześć

Użytkownik "James" <no@ddress.for.spam> napisał w wiadomości news:gp3sor$5hc$1news.onet.pl...
Alternator natomiast robi pradu ile da rade z obrotow...

Alternator da tyle prądu na ile jest zaprojektowany. I to głównie pod względem kontrukcyjnym np. średnica drutu nawojowego.
W sportach wszystko jest wyliczone na tiptop. I zwiększenie poboru prądu nie jest możliwe.
O ile nawet mały Bandit dysponuje źródłem prądu o mocy 500-550W, to już inne motocykle nie są zawsze tak szczodrze obdarowane przez producentów:
XJ600 - 240W
VIRAGO 535 - 220-280W (w zależności od źródła)
DAYTONA 650 - 300W
ZX-6R - 315W

i są to moce maksymalne. Więcej nie da rady.

W zwiazku z tym na postoju prad brany jest z aku. Wiekszy aku pozwoli na dluzszy postoj.

Większy akumulator, przy ujemnym bilansie energetycznym, pozwoli tylko na poprawę kondycji fizycznej przy kolejnych rozruchach silnika :).

Oczywiscie trzeba tu zaznaczyc, ze mowimy o rozsadnie wiekszym aku. Nie jakims od traktora. Jednak jak wspomniales, kwestja miejsca reguluje ten problem.

HOWGH.

pozdr.
Mystik

Data: 2009-03-10 22:57:23
Autor: Jacot
Akumulator do Suzuki Bandit
"Mystik" <mystik@poPROTECTION.pl> wrote:

O ile nawet mały Bandit dysponuje źródłem prądu o mocy 500-550W, to już inne motocykle nie są zawsze tak szczodrze obdarowane przez producentów:
XJ600 - 240W
VIRAGO 535 - 220-280W (w zależności od źródła)
DAYTONA 650 - 300W
ZX-6R - 315W
i są to moce maksymalne. Więcej nie da rady.

gdybys napisal, ze ktorys ze wspolczesnych motocykli ma 50 czy 60 wat
mocy alternatora to cala ta rozmowa miala by jakis sens, chociaz i tak
zupelnie bez zwiazku z pojemnoscia akumulatora;)

--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.jacot.ath.cx/

Data: 2009-03-10 23:23:31
Autor: Leszek Karlik
Akumulator do Suzuki Bandit
On Tue, 10 Mar 2009 22:57:23 +0100, Jacot <jacot@meostrada.pl> wrote:

[...]
O ile nawet mały Bandit dysponuje źródłem prądu o mocy 500-550W, to już  inne motocykle nie są zawsze tak szczodrze obdarowane przez producentów:
XJ600 - 240W

gdybys napisal, ze ktorys ze wspolczesnych motocykli ma 50 czy 60 wat
mocy alternatora to cala ta rozmowa miala by jakis sens, chociaz i tak
zupelnie bez zwiazku z pojemnoscia akumulatora;)

Tak z ciekawości, sprawdziłem w serwisówce i znalazłem informację, że NTV
ma alternator o mocy znamionowej 345W przy 5 krpm, ale jak określić pobór
mocy? :-) Moc świateł mam podaną, moc/czas do naładowania akumulatora też
sobie mogę wyliczyć, ale jak stwierdzić ile idzie w moduł zapłonowy podczas
bieżącej eksploatacji?

(A zainteresowałem się tym bo do następnej zimy chcę sobie zrobić grzane
elektrycznie ubranka, drut miedziany w teflonie 0,25 mm nie jest jakoś  kosmicznie
drogi, tylko nie znalazłem na razie jeszcze sklepu internetowego gdzie  można
kupić taki z plecionki a nie z litą żyłą :-))

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2009-03-10 23:35:18
Autor: James
Akumulator do Suzuki Bandit
"Leszek Karlik" wrote...
jak stwierdzić ile idzie w moduł zapłonowy podczas
bieżącej eksploatacji?

(A zainteresowałem się tym bo do następnej zimy chcę sobie zrobić grzane
elektrycznie ubranka, drut miedziany w teflonie 0,25 mm nie jest jakoś kosmicznie
drogi, tylko nie znalazłem na razie jeszcze sklepu internetowego gdzie można

Najlatwiej chyba to po prostu zmierzyc.

Co do ogrzewania polecam latwiejszy sprawdzony projekt. Kup np na Allegro mate na siedzenie samochodowe z wbudowanym grzaniem. Ceny sa cos kolo 30zl. Potem wystarczy wypruc drut oporowy ze srodka i przydziergac go do jakiegos ubranka. Drut jest przeznaczony go grzania, ma dobra 'obudowe' i latwo go przyszyc do ubrania. Niektore maty maja takze regulacje grzania, natomiast wszystkie (chyba) maja termostat zabezpieczajacy przed przegrzaniem.

--
Pozdro
James

Data: 2009-03-10 23:55:18
Autor: Leszek Karlik
Akumulator do Suzuki Bandit
On Tue, 10 Mar 2009 23:35:18 +0100, James <no@ddress.for.spam> wrote:

[...]
Co do ogrzewania polecam latwiejszy sprawdzony projekt. Kup np na Allegro
mate na siedzenie samochodowe z wbudowanym grzaniem. Ceny sa cos kolo  30zl.Potem wystarczy wypruc drut oporowy ze srodka i przydziergac go do  jakiegos ubranka.

Jest to też jakaś myśl, aczkolwiek drut 0,25 ma tę zaletę że można po
prostu wszyć go grubą nicią, i można sobie wszyć więcej tam, gdzie się
chce żeby bardziej grzało, zgodnie z opisem z
http://www.mototour.us/technical/electricclothes.htm

Ale mata podgrzewana ma od razu wtyczkę samochodową i regulator, więc
może być prościej. :-)

James
Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2009-03-11 13:31:00
Autor: Mystik
Akumulator do Suzuki Bandit
Cześć

Użytkownik "Jacot" <jacot@meostrada.pl> napisał w wiadomości news:3dodr4l5m5vugqdvpms88j8rbask3sg4im4ax.com...

gdybys napisal, ze ktorys ze wspolczesnych motocykli ma 50 czy 60 wat
mocy alternatora to cala ta rozmowa miala by jakis sens, chociaz i tak
zupelnie bez zwiazku z pojemnoscia akumulatora;)

Oświeć mnie może jakąś latarką, bo nie zrozumiałem o co Tobie chodzi :).

pozdr.
Mystik

Data: 2009-03-12 22:30:21
Autor: Jacot
Akumulator do Suzuki Bandit
"Mystik" <mystik@poPROTECTION.pl> wrote:

Oświeć mnie może jakąś latarką, bo nie zrozumiałem o co Tobie chodzi :).

Oj, bo wymieniles kilka przykladowych mocy alternatorow, wszystkie
wyzej 300 o ile pamietam. W tym kontekscie jakos trudno mi sobie
wyobrazic wystepowanie ujemnego bilansu energetycznego w motocyklu w
jakims szerszym kontekscie. Takie cus widzialem w zyciu tylko raz, na jednym GoldWingu, no ale on
wlaczyl sobie te wszystkie swiatelka, duze i malen - po powolnym
przejedzie przez miasto akumulator lezal;) BTW:Ale gdyby sobie wtedy byl profilaktycznie przypasal troche
wiekszy,  tak z 80 Ah, problemu by nie mial;)


--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.jacot.ath.cx/

Data: 2009-03-12 22:39:12
Autor: Leszek Karlik
Akumulator do Suzuki Bandit
On Thu, 12 Mar 2009 22:30:21 +0100, Jacot <jacot@meostrada.pl> wrote:

[...]
Oj, bo wymieniles kilka przykladowych mocy alternatorow, wszystkie
wyzej 300 o ile pamietam. W tym kontekscie jakos trudno mi sobie
wyobrazic wystepowanie ujemnego bilansu energetycznego w motocyklu w
jakims szerszym kontekscie.

E, ja sobie bez problemu wyobrażam ujemny bilans energetyczny w
kontekście zimy. Zobaczmy katalog Gerbingsa: grzane spodnie, 44 W,
grzana kurtka 77 W, rękawiczki 22 W, skarpetki 22 W i już mamy 165 W.

Do tego weźmy jeszcze że trzeba dłużej kręcić i rozruch zżera więcej
prądu z akumulatora. A jeszcze jakieś dodatkowe światła, bo w zimę
ciemno się szybko robi...

No i nie daj boże plecaczka z grzanymi ciuchami, jazda na
Elefanttreffen może się szybko zakończyć ;-)

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik

Data: 2009-03-13 11:54:06
Autor: Mystik
Akumulator do Suzuki Bandit
Cześć

Użytkownik "Jacot" <jacot@meostrada.pl> napisał w wiadomości news:q8vir452rjt3hv6oafh6dofgn8hg2u0k0c4ax.com...
"Mystik" <mystik@poPROTECTION.pl> wrote:

Oświeć mnie może jakąś latarką, bo nie zrozumiałem o co Tobie chodzi :).

Oj, bo wymieniles kilka przykladowych mocy alternatorow, wszystkie
wyzej 300 o ile pamietam.

No nie wszystkie, ale nie o to chodzi :).
Policzmy:
żarówka pozycyjna - 5W
żarówka mijania - 55W
żarówka drogowa - 60W
oświetlenie tablicy - 5W
światło pozycyjne z tył - 5W
światło stopu - 21W
kierunkowskazy 2x21W
          -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Co daje: 193W - dla uproszczenia i udowodnienia mojej tezy niech będzie 200W (np. fjr-a ma dwa światła mijania z przodu, niekiedy są dwie lampy tylne)

Do tego zastanówmy sie ile weźmie elektronika motocykla:
- układ zapłonowy na wtryskach - IMHO - 50W
- ABS - IMHO - 50W
- pompa paliwa - 30W
          -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Sumując : około 120-130W

Razem: około 320W.
Spróbuj do tego założyć manetki elektryczne i lub matę podgrzewania siedzenia.
Aha. Byłbym zapomniał. Jeszcze akumulator trzeba naładować :).

pozdr.
Mystik

PS. Żałuję, że nie mam już motocykla, bo bym organoleptycznie sprawdził ile bierze ta cała elektronika. A tak, to strzelałem i mogłem przestrzelić :).

Data: 2009-03-13 12:08:50
Autor: Kefir
Akumulator do Suzuki Bandit

"Mystik" <mystik@poPROTECTION.pl> wrote in message news:gpde0j$15c$1news.onet.pl...
Cześć

Użytkownik "Jacot" <jacot@meostrada.pl> napisał w wiadomości news:q8vir452rjt3hv6oafh6dofgn8hg2u0k0c4ax.com...
"Mystik" <mystik@poPROTECTION.pl> wrote:

Oświeć mnie może jakąś latarką, bo nie zrozumiałem o co Tobie chodzi :).

Oj, bo wymieniles kilka przykladowych mocy alternatorow, wszystkie
wyzej 300 o ile pamietam.

No nie wszystkie, ale nie o to chodzi :).
Policzmy:
żarówka pozycyjna - 5W

W reflektorze? 3 W

żarówka mijania - 55W
żarówka drogowa - 60W

Widziales by swiecily razem? Moze, jesli uzywasz "poganiacza". Impulsowo znaczy

oświetlenie tablicy - 5W
światło pozycyjne z tył - 5W

Najczesciej to ta sama zarowa. Coraz czesciej LED. Fakt, czasem dwie. Jesli oswietlenie osobne - znow 3 W.
światło stopu - 21W
kierunkowskazy 2x21W

Bywaja takze 10W lub LED. Dzialaja non-stop czy, znowu, impulsowo?

         -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Co daje: 193W - dla uproszczenia i udowodnienia mojej tezy niech będzie 200W (np. fjr-a ma dwa światła mijania z przodu, niekiedy są dwie lampy tylne)

Zapomniales o podswietleniu budzikow, wentylatorze, immobilizerze. Mamy wiec stalego poboru, uwzgledniajac pompe (nie wystepuje zawsze) i ECU  ~180 - 200W
Ladowanie, gdy nie dzialaja kierunki i stop a silnik osiagnie odpowiednie obroty, jak najbardziej, jest. Bilans, w czasie jazdy, jak najbardziej OK. W korkach juz moze byc slabo o czym mialem okazje sie przekonac. Wyeliminowalem jedno swiatlo mijania i jest OK.

Do tego zastanówmy sie ile weźmie elektronika motocykla:
- układ zapłonowy na wtryskach - IMHO - 50W
- ABS - IMHO - 50W
- pompa paliwa - 30W
         -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Sumując : około 120-130W

Razem: około 320W.
Spróbuj do tego założyć manetki elektryczne i lub matę podgrzewania siedzenia.
Aha. Byłbym zapomniał. Jeszcze akumulator trzeba naładować :).

pozdr.
Mystik

PS. Żałuję, że nie mam już motocykla, bo bym organoleptycznie sprawdził ile bierze ta cała elektronika. A tak, to strzelałem i mogłem przestrzelić :).
Nie tylko mogles lecz bardzo chciales ;) Cos bardzo udowodnic.

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X
To nie forum scigacza lecz grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta

Data: 2009-03-13 12:46:06
Autor: Mystik
Akumulator do Suzuki Bandit
Cześć

Wreszcie jakaś próba polemiki :)

Aż wyciągnąłem Haynesa do GSF-a.

Użytkownik "Kefir" <kefir_spamfe_@riders.pl> napisał w wiadomości news:gpdes5$3qe$1news.onet.pl...

Policzmy:
żarówka pozycyjna - 5W

W reflektorze? 3 W

Tak w reflektorze 5W.

żarówka mijania - 55W
żarówka drogowa - 60W

Widziales by swiecily razem? Moze, jesli uzywasz "poganiacza". Impulsowo znaczy

Owszem, nawet bardzo często. W słoneczne dni sam jeżdziłem na długich.
Zapominasz np. o modelu GSF 1200S Y, który ma żarówki 2x60/55W (zreszta przykład FJR-y podałem).


oświetlenie tablicy - 5W
światło pozycyjne z tył - 5W

Najczesciej to ta sama zarowa. Coraz czesciej LED. Fakt, czasem dwie. Jesli oswietlenie osobne - znow 3 W.

Ee. W Bandicie są osobne. I mają 5W i 21/5W.

światło stopu - 21W
kierunkowskazy 2x21W

Bywaja takze 10W lub LED. Dzialaja non-stop czy, znowu, impulsowo?

Biorę pod uwagę najgorszą z możliwych sytuacji. Czyli stoisz na światłach i skręcasz.
I pamiętajmy, że żarówka ma 21W, ale jak się zapala, to żre tyle prądu, ze równie dobrze mogłaby w ogóle nie gasnąć :).

Co daje: 193W - dla uproszczenia i udowodnienia mojej tezy niech będzie 200W (np. fjr-a ma dwa światła mijania z przodu, niekiedy są dwie lampy tylne)

Zapomniales o podswietleniu budzikow

Owszem. Nawet celowo nie wziąłem tego pod uwagę, ale jak chcesz, to proszę bardzo:
- podświetlenie prędkościomierza 1,7W
- podświetlenie obrotomierza - 1,7W
- lampka kontrolna kierunkowskazu - 3W
- kontrolka luzu - 3W
- kontrolka świateł - 3W

wentylatorze, immobilizerze. Mamy wiec stalego poboru, uwzgledniajac pompe (nie wystepuje zawsze) i ECU  ~180 - 200W

zgoda, ale bez ECU i całej elektroniki.

Wyeliminowalem jedno swiatlo mijania i jest OK.

Też dobry sposób :)

Do tego zastanówmy sie ile weźmie elektronika motocykla:
- układ zapłonowy na wtryskach - IMHO - 50W
- ABS - IMHO - 50W
- pompa paliwa - 30W
         -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Sumując : około 120-130W

Nie tylko mogles lecz bardzo chciales ;) Cos bardzo udowodnic.

Pewnie, że chciałem. Ale chciałem też takiego posta jak Twój, który odnosi się do jakiś konkretów.

A wracając jeszcze do poboru pradu przez elektronikę nowych motocykli, to podam tylko, że zabezpieczenia układów wynoszą odpowiednio:
- zapłon - 10A (od modelu K6 - 15A - to te z wtryskami)
- ABS - 15A

Oczywiście bezpieczniki są przewymiarowane i te układy nie biorą razem 25-30A. Ale 10A biorą na pewno. A daje to właśnie dodatkowe 120W poboru mocy.

Nie upieram się co do moich powyższych wynurzeń i z chęcią sam się od nich odetnę powalony argumentami. Bo wszak człowiek się uczy całe życie :).

pozdr.
Mystik

Data: 2009-03-14 01:42:28
Autor: Jacot
Akumulator do Suzuki Bandit
"Mystik" <mystik@poPROTECTION.pl> wrote:

Pewnie, że chciałem. Ale chciałem też takiego posta jak Twój, który odnosi się do jakiś konkretów.

Trudno bylo odnosic sie do konkretow, ktorych nie podawales;)

Oczywiście bezpieczniki są przewymiarowane i te układy nie biorą razem 25-30A. Ale 10A biorą na pewno.

Zmierzyles?;)
Bo ja sie w zaden sposob nie moge odniesc do poborow niektorych
urzadzen, ktore podales, nie majac innego  "weryfikowalnego,
wiarygodnego zrodla" a nie mam czasu szukac. Twoja metoda ustalenia
tych wartosci wydaje mi sie letko nieprzekonujaca;)
Natomiast nie wierze, absolutnie nie wierze, ze konstruktorzy
ktoregokolwiek wspolczesnego motoru nie zostawili mu solidnie
bezpiecznego zapasu mocy w pradowni, nie majac tych ograniczen
konstrukcyjnych, ktore mieli konstrukorzy tych motorow z 50-60
watowymi pradnicami pradu stalego.
Chyba ze mnie przekonasz faktami:)
Motocyklem z ujemnym bilansem pradowym nie da sie jezdzic. W motocyklu
w ktorym wystepuja chwilowe pobory wieksze niz normatywne trzeba
zalozyc akumulator o stosownie wiekszej pojemnosci. I tu pozwole sobie jeszcze raz przypomniec, ze teza wyjsciowa  do tej
dyskusji nie bylo ile pradu moze pobierac instalacja motocykla tylko
bledne twierdzenie, ze zalozenie akumulatora wiekszej pojemnosci moze
spowodowac jego niedoladowywanie.
CSZMP;)
--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.jacot.ath.cx/

Data: 2009-03-14 14:47:25
Autor: Mystik
Akumulator do Suzuki Bandit
Cześć

Użytkownik "Jacot" <jacot@meostrada.pl> napisał w wiadomości news:grtlr4hf8cjr2uufg13b5v3i21cgi8jad74ax.com...
"Mystik" <mystik@poPROTECTION.pl> wrote:
Twoja metoda ustalenia
tych wartosci wydaje mi sie letko nieprzekonujaca;)

No ja bym z chęcią to po prostu zmierzył, ale nie mam na czym. Czekam, ąż ktoś to zrobi i albo poprze, albo obali moją teorię.

Natomiast nie wierze, absolutnie nie wierze, ze konstruktorzy
ktoregokolwiek wspolczesnego motoru nie zostawili mu solidnie
bezpiecznego zapasu mocy w pradowni, nie majac tych ograniczen
konstrukcyjnych, ktore mieli konstrukorzy tych motorow z 50-60
watowymi pradnicami pradu stalego.

A ja myślę dokładnie odwrotnie. W dzisiejszych czasach liczy się głównie cena i osiągi. Cena powoduje np. zmniejszenie średnic drutu instalacji (bo będzie taniej), mniejszy akumulator (też tańszy), a walka o siągi powodują chęć zmniejszenia wagi na wszystkim co się da. I tu też im mniejszy alternator, cieńsze przewody i mniejszy akumulator tym lepiej.
Dlatego moim zdaniem, instalacja elektryczna nowoczesnych motocykli (z wyłączeniem turystyków), jest robiona na wymiar. I to ten "wewnętrzny" :).

I tu pozwole sobie jeszcze raz przypomniec, ze teza wyjsciowa  do tej
dyskusji nie bylo ile pradu moze pobierac instalacja motocykla tylko
bledne twierdzenie, ze zalozenie akumulatora wiekszej pojemnosci moze
spowodowac jego niedoladowywanie.

Ależ jedno i drugie jest ze sobą bezpośrednio związane. Bo chyba nie zaprzeczysz, że większy akumulator potrzebuje więcej prądu żeby został naładowany. Szczególnie przy założeniu, że czasowo może występować ujemny bilans energetyczny.
A wtedy, im mniej pradu w instalacji, tym coraz bardzie niedoładowany akumulator i pętla się zamyka.

Ale OK. Możemy temat odpuścić i wrócić do niego po dokładnych pomiarach, które nie omieszkam, po zakupie motocykla zrobić.
HOWGH :)

pozdr.
Mystik

CSZMP;)
-- Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.jacot.ath.cx/

Data: 2009-03-14 19:13:07
Autor: Jacot
Akumulator do Suzuki Bandit
"Mystik" <mystik@poPROTECTION.pl> wrote:

No ja bym z chęcią to po prostu zmierzył, ale nie mam na czym. Czekam, ąż ktoś to zrobi i albo poprze, albo obali moją teorię.

O matko... do siebie specjlanie tego nie bierz, ale jak raz kojarzy mi
sie sytuacja, jaka niegdys zdarzala sie na Liscie Junaka, ktora jeden
z naszych kamratow podsumowal jakos tak krotko, ze to nie moze byc
tak, ze ktos rzuci dowolna bzdure i bedzie sie domagal, zeby ktos z
listowych 'ekspertow' poswiecil iles czasu, zeby mu starannie i na
przykladach popartych wyliczeniem oraz badaniami udowodnic, ze to
brednia;) Jesli juz, to powinno byc raczej odwrotnie.
Ależ jedno i drugie jest ze sobą bezpośrednio związane. Bo chyba nie zaprzeczysz, że większy akumulator potrzebuje więcej prądu żeby został naładowany. Szczególnie przy założeniu, że czasowo może występować ujemny bilans energetyczny.

Podstawowym bledem twojego rozumowania jest przyjecie, ze do motoru
zaklada sie akumulator w stanie rozladowanym. Sprawdz w Haynesie, czy
aby na pewno tak? A jesli nie, to oznacza, ze doladowac trzeba dokladnie tyle, ile
zostalo pobrane, bez wzgledu na pojemnosc, o czym Ci juz pisali
koledzy. I na tem wlasciwie koniec. O tym, ze akumulator nie jest
ladowany stalym pradem to moze i nie warto wspominac przy tej okazji.

Ale OK. Możemy temat odpuścić i wrócić do niego po dokładnych pomiarach, które nie omieszkam, po zakupie motocykla zrobić.

Slusznie:) Sugerowalbym takze poszperanie tu i owdzie w kwestii
rozpoznania "jak to dziala i dlaczego". Jak projektuje sie instalacje
w pojazdach, jak ustala "bilans energetyczny" i takie tam,
przyprawiwszy to szczypta wiedzy z elektrochemii i elektryki ogolnej:)
Tam w Sumie schowane sa wszystkie odpowiedzi.
--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.jacot.ath.cx/

Data: 2009-03-09 09:42:58
Autor: Kefir
Akumulator do Suzuki Bandit [OT]
Elou!
"jarek" <jarek67@poczta.onet.pl> wrote in message news:op.uqgy3fjttd3xipwp-d0d5fe1ec9be...
PS.
A wogole to chcialem Szanownemu Panstwu powiedziec dziendobry. W koncu nie wytrzymalem i musialem cos napisac. Wpierw oczywiscie chcialem sie przypierdolic do kogos, ale mialem zjebany czytnik newsow i nic mi nie chcialo wysylac. A skoro juz dam rade to i moze kiedys jakas wodeczke wypijemy? A wiecie co- jakos ciezko sie pisze bez polskich znakow (czlowiek sie juz przyzwyczail), ale co mus to mus.
pozdrawiam wszystkich i do obaczyska.

Kope lat Jareczku! Reszta poszla na priva

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X
To nie forum scigacza lecz grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta

Data: 2009-03-09 11:48:48
Autor: zbigi
Akumulator do Suzuki Bandit [OT]
Kefir napisał(a):
"jarek" <jarek67@poczta.onet.pl> wrote
A wogole to chcialem Szanownemu Panstwu powiedziec dziendobry.
[...]
pozdrawiam wszystkich i do obaczyska.

Kope lat Jareczku!

No wlasnie! Toc to Jareczek nam sie ozywil - musi szmata mu sie podarla ;)
Witaj Mordeczko! :)

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

Data: 2009-03-10 22:59:28
Autor: Jacot
Akumulator do Suzuki Bandit [OT]
zbigi <zbiegusek@gdzies.w.wirtualnej.Polszcze.pl> wrote:

"jarek" <jarek67@poczta.onet.pl> wrote
A wogole to chcialem Szanownemu Panstwu powiedziec dziendobry.

No wlasnie! Toc to Jareczek nam sie ozywil - musi szmata mu sie podarla ;)
Witaj Mordeczko! :)

I ja to przeoczylem?;) Starosc, normalnie...

--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.jacot.ath.cx/

Data: 2009-03-11 07:01:37
Autor: zbigi
Akumulator do Suzuki Bandit [OT]
Jacot napisał(a):
zbigi <zbiegusek@gdzies.w.wirtualnej.Polszcze.pl> wrote:

"jarek" <jarek67@poczta.onet.pl> wrote
A wogole to chcialem Szanownemu Panstwu powiedziec dziendobry.

No wlasnie! Toc to Jareczek nam sie ozywil - musi szmata mu sie podarla ;)
Witaj Mordeczko! :)

I ja to przeoczylem?;) Starosc, normalnie...

E tam... Sie kamuflowal chlopak po prostu ;)
Plan jest - zeby porwac Jareczka po drodze i napasc cie z nim jakos na wiesne :)

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy JanĂłw - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

Data: 2009-03-12 00:39:27
Autor: Jaroslaw Zawiła
Akumulator do Suzuki Bandit [OT]
Dnia 11-03-2009 o 07:01:37 zbigi  <zbiegusek@gdzies.w.wirtualnej.polszcze.pl> napisał(a):


E tam... Sie kamuflowal chlopak po prostu ;)
Plan jest - zeby porwac Jareczka po drodze i napasc cie z nim jakos na  wiesne :)


Dzieki koledzy za powitanie. Musze napisac cos o czym wszyscy dobrze  wiemy. Zycie wszechswiat dazy do rownowagi. Otoz po pojawieniu sie takich  mozliwosci oddalem sie motocyklizmowi zaniedbujac to i owo, a wlasciwie  wszystko. Minal okres upojenia, i do glosu zaczely dobierac sie i inne  hobbystyczne upodobania. ja juz wiem, ze nie tego co sie kocha nie da sie  odrzucic. A ze jestem sobie to taka poligamistyczna swinia , co musi miec  zawartych wiele zwiazkow-coby sie wlasciwie uzupelnialy, i zaden innego  nie zastepowal, to musze po prostu zas se pojezdzic na motorku.  Najwazniejsze coby jechac sobie przez te wsie przy bocznych drogach,  gdzies sie pierdolnac w krzakach i przespac, pomiety napic sie wody ze  strumyka, pierdnac, beknac i pojechac dalej. Przy okazji mozna robic takie  fajne rzeczy jak napic sie piwa z kolegami, pogadac posmiac sie troche.  Ale chyba najwazniejsza jest w tym wszystkim ta droga. Ten czas stracony  na kontemplucie, i ta wolnosc wyboru.


--
jarek67- okolok

Data: 2009-03-12 19:20:29
Autor: Sir Piernik
Akumulator do Suzuki Bandit [OT]
Jaroslaw Zawiła pisze:
....>8
> Najwazniejsze coby jechac sobie...

Jarek, mam nadzieje ze dalej Twoim hobby bedzie utykanie po bagazach flaszek z benzyna :)
Ciesze sie ze wrociles do zywych!!!!!!!!

Pozdrawiam
Sir Piernik
  Betvelwe

Data: 2009-03-12 22:36:36
Autor: Jacot
Akumulator do Suzuki Bandit [OT]
zbigi <zbiegusek@gdzies.w.wirtualnej.Polszcze.pl> wrote:

Plan jest - zeby porwac Jareczka po drodze i napasc cie z nim jakos na wiesne :)

No Chlopaki, wiosna juz za rogiem, podobno:)
Podoba mie sie plan ten:)

--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.jacot.ath.cx/

Data: 2009-03-09 10:43:26
Autor: Marcin Gardeła
Akumulator do Suzuki Bandit
jarek wrote:
A wogole to chcialem Szanownemu Panstwu powiedziec dziendobry. W
koncu nie wytrzymalem i musialem cos napisac. Wpierw oczywiscie
chcialem sie przypierdolic do kogos, ale mialem zjebany czytnik
newsow i nic mi nie chcialo wysylac. A skoro juz dam rade to i moze
kiedys jakas wodeczke wypijemy?
pozdrawiam wszystkich i do obaczyska.
j


Jareczek, błożesztymój, dzieśty był?


--
Diobeu
NT650V Deauville
GT: Diobeu PL

Data: 2009-03-08 21:08:20
Autor: Lewis
Akumulator do Suzuki Bandit

Nie powinno się stosować akumulatorów o większej niż zalecana pojemności
(Ah), akumulator będzie niedoładowany - bardzo szybko ulegnie zużyciu


Hmm śmiała teza... możesz rozwinąć??

Jak masz bułkę i dwie bułki albo nie masz butelke 1l i 2l i z litrowej nadpijesz "łyka" i z 2litrowej takiego samego "łyka" to zeby uzupełnić do poprzedniego stanu ile trzeba dolać do litrowej a ile do 2litrowej??


--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 "pszedany"
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
revetec... the engine of tomorrow

Data: 2009-03-08 22:31:03
Autor: Jacot
Akumulator do Suzuki Bandit
"Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> wrote:

Hmm śmiała teza... możesz rozwinąć??

Abo to Piernik niedawno wywolal wilka z lasu, piszac "ilez razy
mozna":)
Zapewne jest jakas ilosc bredni, ktore beda trwac do samego konca
swiata a nawet jeden dzien dluzej...

--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.jacot.ath.cx/

Data: 2009-03-08 22:53:47
Autor: Kuczu
Akumulator do Suzuki Bandit
Jacot pisze:

Abo to Piernik niedawno wywolal wilka z lasu, piszac "ilez razy
mozna":)
Zapewne jest jakas ilosc bredni, ktore beda trwac do samego konca
swiata a nawet jeden dzien dluzej...


Niedlugo, przy okazji przygotowywania zlomow do sezonu, pojawi sie watek o olejach. Mozemy zaczac obstawiac przyblizony termin pojawienia sie postu typu "samochodowy czy motocyklowy" albo "mineral czy syntetyk".

Kawalow o wrobelku i wazelinie dawno nie bylo. Moze juz czas zeby ktos przypomnial ?



--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-03-08 23:25:52
Autor: Hinek
Akumulator do Suzuki Bandit

Użytkownik "Kuczu" <p.kuczynski@jim-satnet.pl> napisał

Kawalow o wrobelku i wazelinie dawno nie bylo. Moze juz czas zeby ktos przypomnial ?


No wlasnie, slyszalem ostatnio swietny kawal!
Motocyklista jadacy z predkoscia 230 km/h zobaczyl przed soba malego wróbelka na wysokosci twarzy. Staral sie jak mógl, zeby go uniknac, ale przy tej predkosci nic sie nie dalo zrobic. Uderzony ptak przekoziolkowal i upadl na asfalt. Motocyklista, poruszony troche wyrzutami, zatrzymal sie i wrócil po ptaka. Poniewaz wygladalo na to ze wróbelek zyje, zabral go z asfaltu. W domu umiescil go w klatce, wlozyl do niej troche jakiegos pozywienia i wode w miseczce.
Rano wróbelek ocknal sie. Popatrzyl na wode, popatrzyl na jedzenie, popatrzyl na prety klatki przed soba i mówi: O kurwa, zabilem motocykliste....
Ciesze sie ze wszystkich rozbawilem :) No lubie swietne dowcipy i juz!

--
Hinek
Deauville i inne

Data: 2009-03-09 09:27:40
Autor: Lewis
Akumulator do Suzuki Bandit

Niedlugo, przy okazji przygotowywania zlomow do sezonu, pojawi sie watek
o olejach. Mozemy zaczac obstawiac przyblizony termin pojawienia sie postu typu "samochodowy czy motocyklowy" albo "mineral czy syntetyk".

A może by tak zrobić niespodziewajkę i ich wszystkich uprzedzić i napisać posta z przyszłości (mocno z przyszłości) w nim zawszeć wszystko co już było powiedziane w tym olejowym temacie i niech wisi przez jakiś czas jako pierwszy, później sie go anuluje a każdy post w odpowiedzi z normalną datą automatycznie spadnie gdzieś daleko... zadziałałoby to tak jak myśle? ;P


--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 "pszedany"
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
revetec... the engine of tomorrow

Data: 2009-03-09 11:25:33
Autor: K.M.C.
Akumulator do Suzuki Bandit
Lewis pisze:


A może by tak zrobić niespodziewajkę i ich wszystkich uprzedzić i napisać posta z przyszłości (mocno z przyszłości) w nim zawszeć wszystko co już było powiedziane w tym olejowym temacie i niech wisi przez jakiś czas jako pierwszy, później sie go anuluje a każdy post w odpowiedzi z normalną datą automatycznie spadnie gdzieś daleko... zadziałałoby to tak jak myśle? ;P



w sumie pomysl dobry, ale w watku o olejach nigdy nie bylo kompromisu, i dwa obozy nie znalazly zbioru wspolnego, dlatego ja od tego czasu mieszam przed wlaniem 50/50 motocyklowy z samochodowym, bowiem o mieszaniu nikt nigdy nie napisal :-) - i to w sumie moze byc swojego rodzaju consensusem :-)

pozdr




--
Krzysiek Ciesielski K.M.C.
www.uarebeautiful.com

Data: 2009-03-09 15:13:07
Autor: KLOSZ
Akumulator do Suzuki Bandit
Lewis pisze:


A może by tak zrobić niespodziewajkę i ich wszystkich uprzedzić i napisać posta z przyszłości (mocno z przyszłości) w nim zawszeć wszystko co już było powiedziane w tym olejowym temacie i niech wisi przez jakiś czas jako pierwszy, później sie go anuluje a każdy post w odpowiedzi z normalną datą automatycznie spadnie gdzieś daleko... zadziałałoby to tak jak myśle? ;P


Ja proponuje pojsc o krok dalej i rozpoczac watek
"Jak przygotowac motocykl do zimowania?"
to dopiero bylby przyszlosciowy watek!

Zdrowko
KLOSZ i sloneczko za oknem...

Data: 2009-03-09 09:19:05
Autor: Kefir
Akumulator do Suzuki Bandit

"Bartek CBF1000A" <lysyboss@wp.pl> wrote in message news:gp05og$eks$1nemesis.news.neostrada.pl...

Użytkownik "ac" <andrzej.ciuraszkiewicz@gmail.com> napisał
Wg producenta zalecanym akumulatorem jest
8Ah, czy mogłbym np zastosować 14Ah zeby zwiększyć prąd rozruchowy,

[...]
Nie powinno się stosować akumulatorów o większej niż zalecana pojemności (Ah), akumulator będzie niedoładowany - bardzo szybko ulegnie zużyciu

Trudno mi zgodzic sie z niniejszym twierdzeniem ale, najpewniej,  czegos nie wiem. Czy moglbys pomoc zrozumiec i objasnic nieco szerzej?

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X
To nie forum scigacza lecz grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta

Data: 2009-03-09 15:10:53
Autor: KLOSZ
Akumulator do Suzuki Bandit
Kefir pisze:

"Bartek CBF1000A" <lysyboss@wp.pl> wrote in message news:gp05og$eks$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]
Nie powinno się stosować akumulatorów o większej niż zalecana pojemności (Ah), akumulator będzie niedoładowany - bardzo szybko ulegnie zużyciu

Trudno mi zgodzic sie z niniejszym twierdzeniem ale, najpewniej,  czegos nie wiem. Czy moglbys pomoc zrozumiec i objasnic nieco szerzej?


Prowokator....

Do Bartka co ma CBF1000A:
slowa klucze: regulator napiecia, alternator, ladowanie, czas, podroz.
Zgodze sie, ze masz racje, ale tylko przy wariancie jesli ktos dojezdza do pracy 1,5 km od domu codziennie i nie jezdzi nigdzie indziej/dalej/dluzej.
Tak, dwa razy dziennie uruchomienie, przejazd 1,5 km i stop moga prowadzic do niedoladowanego akumulatora, ale to tez niezaleznie od tego czy ma pojemnosc zalecana przez producenta czy inna.

Jesli uwazasz, ze jest inaczej to sie podpisuje pod prosba Kefira. Wyjasnij prosze.

Zdrowko
KLOSZ

Akumulator do Suzuki Bandit

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona