Data: 2011-08-13 12:41:24 | |
Autor: prg | |
Ad Blue | |
Witam, dzis jezdzac po Szczecinie natknąłem się na stacjach paliw na Pierwsza rzecz z rana wiec prosze: http://tinyurl.com/3vw76vv :) |
|
Data: 2011-08-13 22:49:49 | |
Autor: sunwick | |
Ad Blue | |
Pierwsza rzecz z rana wiec prosze: http://tinyurl.com/3vw76vv :)a jak myslisz czego uzylem wyszukujac info o tym? tam sa informacje ogolne co to jest i do czego sluzy, chcialem wiedziec czy kierowcy z tego korzystaja, dlaczego tak rzadko widoczne to jest na stacjach i wiele innych ciekwostek, ale skoro to takie ciezkie odpowiedziec i lepiej tyle przez was postow napisac bez sensu to nie ma sprawy... Bardzo pomocna grupa! |
|
Data: 2011-08-14 08:38:34 | |
Autor: Grejon | |
Ad Blue | |
W dniu 2011-08-13 22:49, sunwick pisze:
Pierwsza rzecz z rana wiec prosze: http://tinyurl.com/3vw76vv :)a jak myslisz czego uzylem wyszukujac info o tym? "Preparat ten, stosuje się w nowoczesnych samochodach ciężarowych, które są wyposażone w technologię SCR (selektywna redukcja katalityczna). Adblue jest roztworem mocznika. Preparat ten mieści się w dodatkowym zbiorniku po prawej stronie pojazdu ciężarowego." To było w pierwszym linku, który kliknąłem... -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi |
|
Data: 2011-08-14 17:04:43 | |
Autor: pawel.doq | |
Ad Blue | |
W dniu 14-08-2011 08:38, Grejon pisze:
"Preparat ten, stosuje się w nowoczesnych samochodach ciężarowych, które Oraz w nowoczesnych silnikach osobówek z grupy VAG ;) Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-14 17:11:33 | |
Autor: Grejon | |
Ad Blue | |
W dniu 2011-08-14 17:04, pawel.doq@gmail.com pisze:
W dniu 14-08-2011 08:38, Grejon pisze: No niby tak, ale chyba też muszą mieć to bluecośtam, jak Mercesesy Bluetec. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi |
|
Data: 2011-08-14 17:27:55 | |
Autor: DoQ | |
Ad Blue | |
W dniu 14-08-2011 17:11, Grejon pisze:
Oraz w nowoczesnych silnikach osobówek z grupy VAG ;)No niby tak, ale chyba też muszą mieć to bluecośtam, jak Mercesesy Bluetec. Najnowsze TDIki tak mają-będą miały, upierdliwa rzecz. Jak olejesz komunikat przypominajkę i AdBlue się skończy to dymasz na lawecie prosto do ASO :-) Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-14 22:27:44 | |
Autor: Bassteq | |
Ad Blue | |
Najnowsze TDIki tak mają-będą miały, upierdliwa rzecz. Jak olejesz komunikat przypominajkę i AdBlue się skończy to dymasz na lawecie prosto do ASO :-) Aż tak drastycznie ma to być zorganizowane?? Puki co truck z pustym zbiornikiem AdBlue jedzie dalej tylko nie spełnia normy emisji spalin. Jak ma być tak jak mówisz to już zwyczajnie blokada zapłonu powiązana z kontrolką w zbiorniku AdBlue... a to zwyczajnie wredne by było i na siłę wymuszenie bycia Eco. Insza inszość że jak ITD zatrzyma trucka z brakiem mocznika w instalacji ekopoprawnej to są podobno mandaty bo winiety a teraz ViaToll jest uzależniony od normy emisji spalin. Wykupujesz viatol na daną normę np. Euro 5 a bez AdBlue ten sam silnik robi swoje tylko ma normę Euro 3. Pojebana ta grupa ale czasem dla śmiechu was czytam :) Pozdrawiam |
|
Data: 2011-08-14 23:25:37 | |
Autor: DoQ | |
Ad Blue | |
W dniu 14-08-2011 22:27, Bassteq pisze:
Tak to jest rozwiązane, począwszy od nowej Alhambry (i analogicznie Sharan). Kontrolka informująca (żółta) zapala ci się na 2400km, później robi się czerwona jak nie uzupełnisz a na koniec kaplica. Jest opcja awaryjnego uruchomienia silnika, ale tylko do następnego wyłączenia. W ASO (albo jak masz VASa) możesz włączyć tryb serwisowy na ~50km poruszania się "po serwisie". Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-15 02:14:18 | |
Autor: WildS | |
Ad Blue | |
On 2011-08-14, Bassteq <bassteq@op.pl> wrote:
Najnowsze TDIki tak majÄ -bÄdÄ miaĹy, upierdliwa rzecz. Jak olejesz komunikat przypominajkÄ i AdBlue siÄ skoĹczy to dymasz na lawecie prosto do ASO :-)AĹź tak drastycznie ma to byÄ zorganizowane?? Puki co truck z pustym zbiornikiem AdBlue jedzie dalej tylko nie speĹnia normy emisji spalin. Jedzie dalej ale komputer ogranicza moc silnika. Pod gĂłrki masakra ;) Nie wiem jakie tam w osobĂłwkach sÄ zbiorniki duĹźe i na ile wystarczajÄ ale w duĹźym jak wiadomo, Ĺźe zabraknie to moĹźna za wczasu pare litrĂłw wody dolaÄ ;) W ogĂłle montowanie tego g*** w osobĂłwkach to jakiĹ ekoterroryzm ;) -- WildS |
|
Data: 2011-08-15 01:18:11 | |
Autor: to | |
Ad Blue | |
begin WildS
Jedzie dalej ale komputer ogranicza moc silnika. Pod gĂłrki masakra ;) A ropy nie moĹźna tam po prostu wlaÄ? Pytam powaĹźnie. ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-08-15 03:25:44 | |
Autor: WildS | |
Ad Blue | |
On 2011-08-15, to <to@xyz.abc> wrote:
Jedzie dalej ale komputer ogranicza moc silnika. Pod gĂłrki masakra ;)A ropy nie moĹźna tam po prostu wlaÄ? Pytam powaĹźnie. ;) To nie paliwo a szajs do zmiany spalin w pierdniÄcia tÄczowych eko-jednoroĹźcĂłw. Ropa siÄ nie nada ;) -- WildS |
|
Data: 2011-08-15 01:59:00 | |
Autor: to | |
Ad Blue | |
begin WildS
To nie paliwo a szajs do zmiany spalin w pierdniÄcia tÄczowych Wiem, Ĺźe nie bÄdzie speĹniaÄ funkcji proekologicznej, ale czy bÄdzie "dziaĹaÄ"? Chyba powinna. Lekko bogatsza mieszanka dieslowi nie zaszkodzi, piszÄ , Ĺźe to adblue jest bardziej agresywne ropa, wiÄc elementom wtrysku tego caĹego adblue pewnie teĹź nie... Mam racjÄ, czy gdzieĹ jest haczyk? ;) CenÄ ropy na stacjach pomijam. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-08-15 09:37:59 | |
Autor: Karolek | |
Ad Blue | |
W dniu 2011-08-15 03:59, to pisze:
Wiem, Ĺźe nie bÄdzie speĹniaÄ funkcji proekologicznej, ale czy bÄdzie Nie masz racji, bo nie wiesz jak to dziala. Tu masz linka do zasady dzialania, tak z grubsza. http://www.infosamochody.pl/artykul,id_m-68,t-system_scr_adblue.html -- Karolek |
|
Data: 2011-08-17 14:49:53 | |
Autor: to | |
Ad Blue | |
begin Karolek
Nie masz racji, bo nie wiesz jak to dziala. Tu masz linka do zasady Skoro to idzie bezpoĹrednio do katalizatora to chyba rzeczywiĹcie woda byĹaby lepsza niĹź olej. ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-08-15 09:48:00 | |
Autor: Maciek | |
Ad Blue | |
W dniu 2011-08-15 03:18, to pisze:
A ropy nie moĹźna tam po prostu wlaÄ? Pytam powaĹźnie. ;)MoĹźe to rozwiÄ zanie w peĹni ekologiczne i wystarczy tam nasikaÄ po wczeĹniejszym spoĹźyciu 0,25 denaturatu? Wszak niebieski mocznik ma byÄ ;-) -- Pozdrawiam Maciek |
|
Data: 2011-08-15 13:33:12 | |
Autor: mister | |
Ad Blue | |
W dniu 2011-08-14 17:04, pawel.doq@gmail.com pisze:
W dniu 14-08-2011 08:38, Grejon pisze: scania sobie poradzila i jej silniki nie potrzebuja lania adblue aby spelnic normy. dziwi mnie, ze producenci osobowek nie kombinuja i nie zastosuja podobnych rozwiazan, no ale lobby dziala. kasa, kasa i jeszcze raz kasa. |
|
Data: 2011-08-15 04:52:04 | |
Autor: Jerry | |
Ad Blue | |
On 15 Sie, 13:33, mister <b...@emaila.com> wrote:
W dniu 2011-08-14 17:04, pawel....@gmail.com pisze: Kasa to jedno. Nie wiem jak sobie poradziła Scania, ale dobrze że myślą co zrobić, żeby diesle mniej szkodziły. Niedawno czytałem o raporcie bodajże Komisji Europejskiej nt. stanu powietrza w dużych miastach Europy - przez 20 lat, mimo obowiązywania kolejnych norm Euro, wcale się nie poprawia. Tylko z czego to wynika: primo - ze wzrostu ilości samochodów ogólnie i secundo - Z DUŻEGO WZROSTU ILOŚCI SAMOCHODÓW NAPĘDZANYCH DIESLEM, które wyrzucają bardzo duże ilości rakotwórczej sadzy. Póki nie pojawią się ekonomicznie rozsądne rozwiązania, czy to paliw alternatywnych czy samochodów elektrycznych - muszą sobie z tym jakoś radzić. Wydaje mi się, że Ad Blue jest takim po prostu półśrodkiem, który łatwo pozwala spełnić normy emisji Euro 6 i daje tym pazernych chu...m z koncernów paliwowych trochę więcej czasu na zarabianie kasy. Z drugiej strony jest to też lepsze dla nas, a przynajmniej dla tych co nie chcą za szybko umierać, albo nie chcą żeby ich dzieci miały astmę czy raka. |
|
Data: 2011-08-15 17:43:51 | |
Autor: kamil | |
Ad Blue | |
On 15/08/2011 12:52, Jerry wrote:
On 15 Sie, 13:33, mister<b...@emaila.com> wrote: Piszesz herezje na tej grupie, każdy PMSowy ekspert od spraw wszelakich potrafi jedynie krzyczeć że eko to zuoooo i powtarzać wyświechtane hasełka w imię trucia właśnych dzieci. W LA choćby smog zmniejszył się dość znacznie w ostatnich dziesięcioleciach (choć wciąż jest to dość zatrute miasto). Rozwiązania typu AdBlue dotyczą przede wszystkim dużych miast i ekonomicznie są uzasadnione w wielu krajach, gdzie podatek drogowy i opłaty za poruszanie się po centrum są uzależnione od emisji i przez taką drobną niedogodność jak dolewanie co kilka tysięcy km. można zaoszczędzić setki euro rocznie. Tyle, że to PMS i każdemu wydaje się, że jego wsiowe zadupie jest pępkiem świata i głównym rynkiem zbytu koncernów motoryzacyjnych. -- Pozdrawiam, Kamil |
|
Data: 2011-08-15 17:00:45 | |
Autor: to | |
Ad Blue | |
begin kamil
RozwiÄ zania To nie jest "uzasadnienie ekonomiczne" tylko wymuszenie durnymi podatkami. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-08-16 00:34:49 | |
Autor: J.F. | |
Ad Blue | |
Dnia 15 Aug 2011 17:00:45 GMT, to napisał(a):
Rozwiązania Moze nie takie durne, jak sie jest mieszkancem takiego rejonu. Tak z kilkanascie lat temu narzekano np na smog w Berlinie, a ostanio jakos nie. J. |
|
Data: 2011-08-16 10:57:21 | |
Autor: kamil | |
Ad Blue | |
On 15/08/2011 18:00, to wrote:
begin kamil Wszystkie podatki durne, wszystko durne, ale ładne parki, autostrady i czystą wode to by się chciało, co nie? -- Pozdrawiam, Kamil |
|
Data: 2011-08-17 02:14:20 | |
Autor: Jerry | |
Ad Blue | |
On 16 Sie, 11:57, kamil <ka...@spam.com> wrote:
On 15/08/2011 18:00, to wrote: I tanią benzynę, żeby można było spokojnie spalać 20l/100km nie troszcząc się o to, czy będę miał raka za 20 lat czy może już za tydzień. |
|
Data: 2011-08-17 11:08:54 | |
Autor: kamil | |
Ad Blue | |
On 17/08/2011 10:14, Jerry wrote:
On 16 Sie, 11:57, kamil<ka...@spam.com> wrote: Denaturat jest tańszy od koniaku, dlaczego go nie pijesz nie martwiąc się, czy pożyjesz 20 lat czy może tydzień? -- Pozdrawiam, Kamil |
|
Data: 2011-08-17 14:51:51 | |
Autor: to | |
Ad Blue | |
begin Jerry
I taniÄ benzynÄ, Ĺźeby moĹźna byĹo spokojnie spalaÄ 20l/100km nie Najbardziej rakotwĂłrcze to sÄ akurat sadze z "ekologicznych" diesli i ogĂłlnie auta w kiepskim stanie technicznym (w przypadku benzynowych jeĹźdĹźÄ ce w szczegĂłlnoĹci takie, ktĂłre jeĹźdĹźÄ na zbyt ubogiej mieszance). A najlepsza metoda na ekologicznÄ jazdÄ to zdjÄcie nogi z gazu. Przy WOT kaĹźde auto ma bogato i pali bardzo duĹźo, a katalizator wtedy praktycznie nie dziaĹa. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-08-16 00:38:03 | |
Autor: J.F. | |
Ad Blue | |
Dnia Mon, 15 Aug 2011 17:43:51 +0100, kamil napisał(a):
On 15/08/2011 12:52, Jerry wrote: Ale akurat tam ( i w calych US) diesle to chyba jakis ulamek. Osobowki wszystkie na benzyne. J. |
|
Data: 2011-08-16 10:33:59 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Ad Blue | |
Dnia Tue, 16 Aug 2011 00:38:03 +0200, J.F. napisaĹ(a):
Ale akurat tam ( i w calych US) diesle to chyba jakis ulamek. OsobowkiTo siÄ zmienia. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2011-08-17 11:42:19 | |
Autor: J.F. | |
Ad Blue | |
Dnia Tue, 16 Aug 2011 10:33:59 +0200, Jaroslaw Berezowski napisał(a):
Dnia Tue, 16 Aug 2011 00:38:03 +0200, J.F. napisał(a): Ale efekty o ktorych pisano sa ze starszych czasow, wiec tylko ciezarowki mialy diesle :-) J. |
|
Data: 2011-08-16 00:04:21 | |
Autor: Waldek Godel | |
Ad Blue | |
Dnia Mon, 15 Aug 2011 04:52:04 -0700 (PDT), Jerry napisał(a):
Euro, wcale się nie poprawia. Tylko z czego to wynika: primo - ze Ot.. fachowca dobrze posłuchać. Pod warunkiem, ze to nie wiejski fachowiec. Bo wtedy to żenada i chęć puszczenia pawia. Z sadzą radzą sobie nowoczesne konstrukcje silników i filtry DPF/FAP, adblue służy do radzenia sobie z tlenkami azotu. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-08-17 02:07:57 | |
Autor: Jerry | |
Ad Blue | |
On 16 Sie, 01:04, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
Dnia Mon, 15 Aug 2011 04:52:04 -0700 (PDT), Jerry napisał(a): Brawo geniuszu. Radzą sobie z sadzą i komplikują i tak absurdalnie skomplikowaną konstrukcję współczesnych jednostek napędowych, podnosząc zarówno koszt zakupu, jak i serwisu oraz szybkość utraty wartości ukochanego kopciucha. Nigdzie nie napisałem, że Ad Blue służy do eliminacji sadzy. Napisałem jeno, że śmierduchy emitują jej dużo, a Ad Blue sprzyja redukcji spalania (co w konsekwencji także ogranicza ilość wyrzucanych pyłów). Tylko trzeba czytać pełne zdania i wyciągać wnioski. A'propos FAP - najpopularniejszym chyba zapytaniem w serwisach diesli jest pytanie o możliwość jego usunięcia. |
|
Data: 2011-08-17 11:04:28 | |
Autor: Waldek Godel | |
Ad Blue | |
Dnia Wed, 17 Aug 2011 02:07:57 -0700 (PDT), Jerry napisał(a):
Brawo geniuszu. Radzą sobie z sadzą i komplikują i tak absurdalnie Napisałeś to w dwóch kolejnych zdaniach nie dając w żaden sposób znać, że skaczesz z jednej płytkiej myśli na drugą Napisałem jeno, że śmierduchy emitują jej dużo, a kolejny trzeci rodzaj prawdy. Mocznik nie ma ŻADNEGO wpływu na spalanie. Przestań czytać Bravo Girl!, poczytaj jakąkolwiek literaturę, choćby popularnonaukową, będzie mniejsza żenada. wnioski. A'propos FAP - najpopularniejszym chyba zapytaniem w Najpopularniejszą polską "artystką" jest Doda, najpopularniejszym samochodem jest Skoda, a najpopularniejszym samochodem marzeń dziesięcioletnia Buma. Tak, w taką popularność pytanie o FAP wpisuje się najlepiej. Dołóż do tego jeszcze kolejne urban legend - wysokie koszta eksploatacji diesla i konieczność wymiany FAP co 20 kkm. Będziesz wtedy już prezentował komplet poglądów wioskowego głupka. I nawet to, że nie potrafiszy kulturalnie przyciąć cytatu z wycięciem stopki jak nakazuje netykieta nie będzie już tak bardzo raziło. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-08-18 06:09:56 | |
Autor: Jerry | |
Ad Blue | |
Napisałeś to w dwóch kolejnych zdaniach nie dając w żaden sposób znać, że Rozumiem, że taki mocny umysł jak Twój potrzebuje metainformacji przy każdym zdaniu, aby zrozumieć jego treść. Nawet jeżeli pisane jest prostym stylem języka polskiego, który wydaje się być Twoim językiem podstawowym. Mogę się oczywiście mylić, jeżeli prawidłowy zapis Twojego nazwiska to Gödel... kolejny trzeci rodzaj prawdy. Nie napisałem, że sam mocznik, ale Ad Blue - tu oczywiście potrzebne jest wyjaśnienie ogólnego stwierdzenia - instalacji tych nie montuje się do Ikarusów 260, tylko do nowoczesnych jednostek napędowych, w których poczyniono zmiany konstrukcyjne mające na celu spełnienie kolejnych norm Euro. Silniki z tymi instalacjami zapewniają (zdaniem producentów, ale można to zapewne także poprzeć praktyką przy właściwym operowaniu samochodem) kilkuprocentową redukcję spalania. Jeżeli dzięki temu na średniej trasie TIR spali kilkadziesiąt litrów oleju napędowego mniej to będę bardzo rad. Najpopularniejszą polską "artystką" jest Doda, najpopularniejszym Wiesz - ja nie jeżdżę dieslem, ale znaczna część mojej rodziny i znajomych - owszem. Jeżeli jedna czy druga osoba ma awarię FAP (pierwsza po kilkunastu tysiącach, druga po ok. 30 tysiącach) to zdaje się to potwierdzać istnienie problemu. Jeżeli do tego mechanik mówi, że "teraz to nie bo gwarancja, ale potem to niech pan to w cholerę usunie! większość naszych klientów tak robi" to brzmi to także, jak potwierdzenie istnienia pewnego zjawiska. Mechanik może słucha Dody i być może jeździ Octavią... Tego nie wiem. Znam problem z własnego podwórka :) Do tego przeczytaj jak problem FAP przedstawia google: http://www.google.pl/search?client=opera&rls=en&q=regeneracja+fap&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest#sclient=psy&hl=pl&safe=off&client=opera&rls=en&channel=suggest&source=hp&q=naprawa+fap&aq=f&aqi=g1&aql=&oq=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=fd5ddab296875109&biw=1223&bih=1321 Naprawa/usunięcie, naprawa/usunięcie, usunięcie, mam problem, usunięcie, bla bla bla... Skoro istnieje taka podaż usług to znaczy, że i popyt na nie jest spory. Awarie i kosztowne naprawy diesli także zdarzały się wśród znajomych posiadających te mityczne TeDeIki czy TDCI. Dziękuję, nie skorzystam. Są tak samo fajne jak sprzęgło w Subaru Boxer Diesel ;) Tzn. dla ścisłości (bo pewnie znów nie zrozumiesz o co mi chodzi) - wiem, że są turbo diesle, które jeżdżą bez problemów przez 400000 km. Zapewne jest ich nawet większość. Nie grzeszą kulturą pracy, śmierdzą i dymią, ale jeżdżą. Jednak mając określoną grupę znajomych, z których połowa używa silników diesla, a druga połowa benzyniaków - to ta pierwsza połowa częściej miewa kosztowne awarie związane z silnikiem i jego osprzętem. Nie mam niestety dostępu do danych statystycznych, które mogłyby potwierdzić moje przypuszczenia. Żałuję bo wydaje mi się, że ta mała grupa statystyczna oddaje w dużym stopniu sytuację na rynku silników. Będziesz wtedy już prezentował Będę się starał dorównać Tobie, tylko nie wiem czy poziom bufona i "inteligenta", który nie sili się na zrozumienie zdania, ale przykłada ogromną wagę do netykiety, jest moim docelowym poziomem... Obawiam się, że nie. Wolę levelować postać w innym kierunku. |
|
Data: 2011-08-18 14:21:26 | |
Autor: Waldek Godel | |
Ad Blue | |
Dnia Thu, 18 Aug 2011 06:09:56 -0700 (PDT), Jerry napisał(a):
kolejny trzeci rodzaj prawdy. zieeeeew... naprawdę, przestań się ośmieszać już, dobrze? AdBlue to mocznik plus woda plus barwnik: http://en.wikipedia.org/wiki/Adblue kolejnych norm Euro. Silniki z tymi instalacjami zapewniają (zdaniem Te same silniki bez tych instalacji zapewniłyby kilkunastoprocentową redukcję spalania, bo nie byłyby stłumione kolejnymi filtrami. Naprawdę, czy jeżeli już musisz robić z siebie idotę, to musisz koniecznie tutaj? Jeżeli dzięki temu na średniej trasie TIR spali kilkadziesiąt litrów spali więcej a nie mniej Wiesz - ja nie jeżdżę dieslem, ale znaczna część mojej rodziny i Aha.. a żona po przecedzeniu zupy miała awarię sitka i trzeba było wymienić na nowe> że "teraz to nie bo gwarancja, ale potem to niech pan to w cholerę Znasz.... <ROTFL!!!!> http://www.google.pl/search?client=opera&rls=en&q=regeneracja+fap&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest#sclient=psy&hl=pl&safe=off&client=opera&rls=en&channel=suggest&source=hp&q=naprawa+fap&aq=f&aqi=g1&aql=&oq=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=fd5ddab296875109&biw=1223&bih=1321 http://www.google.com/search?client=opera&rls=pl&q=magnetyzery+cena&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest no to w świecie Jerrego jest dowód, że magnetyzery działają!!!! Na alledrogo jest conajmniej kilkadziesiąt aukcji z opornikami tuningowymi zwiększającymi moc o 30% czy też kondensatorami w ładnej obudowie do gniazda zapalniczki. Pewnie to też jest dowód, że to działa, skoro istnieje podaż, to jest popyt i to spory. Będę się starał dorównać Tobie, tylko nie wiem czy poziom bufona i Jak kiedyś, w przyszłości, wymęczysz z siebie zdanie mające jakiś sens, to obiecuję, że dołożę wszelkich starań, żeby je zrozumieć. Na razie jednak idź się doucz, będzie mniejsza żenada. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-08-19 12:48:04 | |
Autor: kamil | |
Ad Blue | |
On 18/08/2011 14:09, Jerry wrote:
Awarie i kosztowne naprawy diesli także zdarzały się wśród znajomych Oj tam, oj tam, pewnie nogę na sprzęgle podczas jazdy trzymałeś. ;)) -- Pozdrawiam, Kamil |
|
Data: 2011-08-16 10:36:47 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Ad Blue | |
Dnia Mon, 15 Aug 2011 04:52:04 -0700, Jerry napisaĹ(a):
rakotwĂłrczej sadzy.Sadza nie jest rakotwĂłrcza. Ma za tÄ nieprzyjemnÄ wĹaĹciwoĹÄ, Ĺźe jest jednym z najlepszych adsorbentĂłw, i pochĹania niedopalone wÄglowodory, siakieĹ benzeny i temu podobne, a to juĹź jest nieprzyjemne. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2011-08-17 02:12:46 | |
Autor: Jerry | |
Ad Blue | |
On 16 Sie, 10:36, Jaroslaw Berezowski <prezyd...@gov.pl> wrote:
Dnia Mon, 15 Aug 2011 04:52:04 -0700, Jerry napisał(a): Dokładnie. Tylko pisanie o reaktywności drobin węgla i transporcie węglowodorów i metali ciężkich do organizmu drogami oddechowymi wydłużyłoby jedynie moją wypowiedź, nie czyniąc jej bardziej zrozumiałą dla spalinowych konserwatystów, którzy potrafią wypisywać bzdury typu "spalinami współczesnego diesla można by napełniać inkubatory noworotków bo są tak czyste" (sic! wyczytane na jednym z forów motoryzacyjnych, nie koniecznie tutaj). |
|
Data: 2011-08-17 11:15:15 | |
Autor: Waldek Godel | |
Ad Blue | |
Dnia Wed, 17 Aug 2011 02:12:46 -0700 (PDT), Jerry napisał(a):
Dokładnie. Tylko pisanie o reaktywności drobin węgla i transporcie Napisz, napisz, pośmiejemy się wszyscy z twoich fobii i braku elementarnej wiedzy. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-08-18 06:17:24 | |
Autor: Jerry | |
Ad Blue | |
Napisz, napisz, pośmiejemy się wszyscy z twoich fobii i braku elementarnej Lepsza fobia od ignorancji. |
|
Data: 2011-08-18 14:24:22 | |
Autor: Waldek Godel | |
Ad Blue | |
Dnia Thu, 18 Aug 2011 06:17:24 -0700 (PDT), Jerry napisał(a):
Napisz, napisz, pośmiejemy się wszyscy z twoich fobii i braku elementarnej Co prawda to prawda. Szkoda, że u ciebie jest dosyć niesympatyczny miks jednego i drugiego. A zwłaszcza tego drugiego. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-08-18 06:54:30 | |
Autor: Jerry | |
Ad Blue | |
> Lepsza fobia od ignorancji. Powiem Ci, że po przeczytaniu przedostatniego posta całkowicie straciłem zainteresowanie dyskusją. Mogę dodać tylko tyle, że spalanie zmniejszy się raptownie po wyłączeniu silnika i zaciągnięciu takiego intelektualisty jak Ty do ciągnięcia TIRa. Mam wrażenie, że Twoja czakra słoneczna jest całkowicie zablokowana przez sadzę z diesla. Możesz ją odblokować stosując oporniki z Allegro. Możesz też użyć tego: http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=1726796035 Będzie szpanersko wyglądać, a dodatkowo wzmocni orgazm podczas masturbacji w drżącym klekocie. |
|