Data: 2018-11-29 20:53:33 | |
Autor: Marek S | |
Ĺwietne zimĂłwki | |
Hej wszystkim,
Psioczyłem na wszelkie zimówki jakie kiedykolwiek używałem lecz muszę zmienić zdanie. Zawsze kupowałem opony klasy średniej i wyższej, różnych marek i efekt był konsekwentnie ten sam: na suchym i temperaturach <0 znacznie dłuższa droga hamowania, na ostrych zakrętach wynosi a czasem daje efekt jakby auto nagle się ugięło na bok, przy mocniejszym ruszaniu zrywają przyczepność. Pomijam incydentalny zakup tanich zimówek, które kiedyś kupiłem (Frigo) bo kasy nie miałem - gdzie auto jak ponton się prowadziło. W tym sezonie nabyłem Nokian 245/40 R18 XL WR A4 - no i kopara mi opadła. Temperatura -4. Tuż przed wymianą przejechałem się ostrzej po zakrętach na letnich Dunlopach RT Sport (czy jakoś tak) by mieć porównanie. Zaraz po wymianie, ta sama trasa i ... zero zmian na niekorzyść. Może minimalne uginanie się (być może to tylko autosugestia) ale przyczepność ta sama! Szok - przynajmniej jak dla mnie. Na chłodnym asfalcie są cichsze od decybelowo cichszych Dunlopów (zapewne głośność opon w innych warunkach termicznych się mierzy dla zimówek i letnich - tak sobie to tłumaczę). Jeśli miałbym komuś zimówki polecać, to z czystym sumieniem powyższe. P.S. Przynajmniej jeśli chodzi o zimę klasy 3-miejskiej. -- Pozdrawiam, Marek |
|
Data: 2018-11-29 12:28:32 | |
Autor: Bolko | |
Ĺwietne zimĂłwki | |
W dniu czwartek, 29 listopada 2018 20:53:38 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:
Hej wszystkim, Wybierasz się na narty? Jeśli tak to kiedy? Bedę pamietał i zapytam :) |
|
Data: 2018-11-30 22:26:58 | |
Autor: Marek S | |
Ĺwietne zimĂłwki | |
W dniu 2018-11-29 o 21:28, Bolko pisze:
Wybierasz się na narty? Żałuję, ale kręgosłup już nie ten. Ale jeśli dostrzegę w 3mieście płatek śniegu, co mało prawdopodobne, choć ocieplenia klimatu ponoć nie ma, to postaram się go potrącić i opiszę wrażenia :-D :-D -- Pozdrawiam, Marek |
|
Data: 2018-11-29 21:40:28 | |
Autor: J.F. | |
Świetne zimówki | |
Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ptpg41$gks$1@node1.news.atman.pl...
Psioczyłem na wszelkie zimówki jakie kiedykolwiek używałem lecz muszę zmienić zdanie. Marku, jak Ty jezdzisz, ze zauwazasz takie roznice ? Rozumiem, ze adekwatnie do mocy silnika ... ale jak opisujesz te korki, to zupelnie nieadekwatnie :-) W tym sezonie nabyłem Nokian 245/40 R18 XL WR A4 - no i kopara mi opadła. Temperatura -4. Tuż przed wymianą przejechałem się ostrzej po zakrętach na letnich Dunlopach RT Sport (czy jakoś tak) by mieć porównanie. Zaraz po wymianie, ta sama trasa i ... zero zmian na niekorzyść. Może minimalne uginanie się (być może to tylko autosugestia) ale przyczepność ta sama! Szok - przynajmniej jak dla mnie. A teraz ciekawostka https://www.nokiantires.com/all-weather-tires/nokian-wr-g4/ To sa opony All-Weather. Ale model G4/G3, a serwer jest amerykanski. Z europejskimi oponami moze to nie miec nic wspolnego. I ciekawostka druga - czym sie roznia All-Weather od All-Seasson, bo Nokia proponuje obie (w USA) Przynajmniej jeśli chodzi o zimę klasy 3-miejskiej. U mnie we wrocku tez -4 rano bylo, ale zeby to zima nazywac ... J. |
|
Data: 2018-11-30 13:32:02 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Świetne zimówki | |
Thu, 29 Nov 2018 21:40:28 +0100, w <5c004ef1$0$492$65785112@news.neostrada.pl>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a): A teraz ciekawostka AR A4 to zimówka. |
|
Data: 2018-11-30 22:37:31 | |
Autor: Marek S | |
Ĺwietne zimĂłwki | |
W dniu 2018-11-29 o 21:40, J.F. pisze:
Marku, jak Ty jezdzisz, ze zauwazasz takie roznice ? Kluczem jest masa auta. Poprzednie auto miało chyba ok 1200kg a obecne 1800kg. Jadąc identycznie na zakrętach różnica wag robi naprawdę istotną różnicę. Uwierz mi. A jak jeżdżę? Hmmmm.. nie używam kapelusza. Rozumiem, ze adekwatnie do mocy silnika ... ale jak opisujesz te korki, to zupelnie nieadekwatnie :-) A tu nie zajarzyłem co masz na myśli. Korki na drodze z pracy, to jedno - tam zwykle się wlokę tak, że pawia puścić można analizując przyczyny powstawania. Natomiast w porze pozakorkowej wspomniany kapelusz pozostaje zwiany ;-) A teraz ciekawostka Nie mam zdania bo nie próbowałem. Póki co utrzymuję przekonanie, że all - to co najwyżej średnie w każdym przypadku, a latem po porażka gdy lubimy przycisnąć. I ciekawostka druga - czym sie roznia All-Weather od All-Seasson, To faktycznie ciekawostka. Może jeszcze all-hours and all-driver-mood? -- Pozdrawiam, Marek |
|
Data: 2018-11-30 18:09:25 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Ĺwietne zimĂłwki | |
W dniu .11.2018 o 20:53 Marek S <precz@spamowi.com> pisze:
W tym sezonie nabyłem Nokian 245/40 R18 XL WR A4 - A poprzednie też miałeś XL? - bo według moich obserwacji ta sama opona bez XL to zupełnie inne prowadzenie auta. TG |
|
Data: 2018-11-30 22:57:28 | |
Autor: Marek S | |
Ĺwietne zimĂłwki | |
W dniu 2018-11-30 o 18:09, Tomasz Gorbaczuk pisze:
A poprzednie też miałeś XL? - bo według moich obserwacji ta sama opona bez XL to zupełnie inne prowadzenie auta. Dokładnie taką samą mam obserwację. Od jakiegoś czasu zawsze XLki wybieram. Z mojej prywatnej obserwacji wynika, że sztywność XLek jest nieporównywalnie większa. W efekcie auto pewnie trzyma się drogi na ostrych zakrętach i nieznacznie lepiej przy hamowaniu. Różnica jest na tyle duża, że w miarę świadomy amator, nie kapelusznik, ją zauważy bez pomiarów naukowych. Po drugie nie-XLki kosztowały mnie zbyt wiele na dziurawych drogach. Przy niskim profilu ostatnio ze 3x roztrzaskałem alu-felgi w drobny mak i osadzone na nich opony na stosunkowo płytkich, pozimowych dziurach. Przy XL-kach mam spokój. -- Pozdrawiam, Marek |
|
Data: 2018-12-01 10:25:53 | |
Autor: Cavallino | |
Ĺwietne zimĂłwki | |
W dniu 30-11-2018 o 22:57, Marek S pisze:
W dniu 2018-11-30 o 18:09, Tomasz Gorbaczuk pisze: Ale o co chodzi z tym XL, coś ten symbol oznacza? |
|
Data: 2018-12-01 10:59:44 | |
Autor: Budzik | |
Świetne zimówki | |
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...
Takie coś pomiedzy zwykła oponą a opona C.A poprzednie też miałeś XL? - bo według moich obserwacji ta sama Troche wiekszy ciezar maks. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z książki, nie stosuj systemu Braille'a." T. Bernard |
|
Data: 2018-12-01 11:15:07 | |
Autor: Uncle Pete | |
Ĺwietne zimĂłwki | |
Ale o co chodzi z tym XL, coś ten symbol oznacza? Wzmocnione opony. |
|
Data: 2018-12-01 18:05:40 | |
Autor: Marek S | |
Ĺwietne zimĂłwki | |
W dniu 2018-12-01 o 10:25, Cavallino pisze:
Skrót od eXtra Load. Zwykła opona nazywana jest SL (standard load). -- Pozdrawiam, Marek |
|
Data: 2018-12-01 08:31:06 | |
Autor: Adam J | |
Świetne zimówki | |
Użytkownik "Marek S" <precz@spamowi.com> napisał w wiadomości news:ptpg41$gks$1node1.news.atman.pl... Hej wszystkim, Hej A ja się zraziłem do tej firmy. Kilka lat temu zakupiłem letnie zdaje się w rozmiarze 255/35/18 w cenie ok 500-600 za sztuke i po dwóch latach i przejchaniu niespełna 20 tyś kilometrow straciły połowę bieżnika a guma sparciała do tego stopnia że pojawiły sie spękania. W garażu miałem 10 letnie micheliny od innego auta to one wyglądały zdecydowanie lepiej od tych nokianów. Obecnie użytkuje całoroczne dunlopa, przejechane 30 tyś i wyglądają jak nowe :) Pozdrawiam |
|
Data: 2018-12-01 12:33:02 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
?wietne zimówki | |
Sat, 1 Dec 2018 08:31:06 +0100, w <pttdfi$igj$1@node2.news.atman.pl>, "Adam J"
<adam_jusz@wp.pl> napisał(-a): A ja się zraziłem do tej firmy. Kilka lat temu zakupiłem letnie zdaje się w rozmiarze 255/35/18 w cenie ok 500-600 za sztuke i po dwóch latach i przejchaniu niespełna 20 tyś kilometrow straciły połowę bieżnika a guma sparciała do tego stopnia że pojawiły sie spękania. W garażu miałem 10 letnie micheliny od innego auta to one wyglądały zdecydowanie lepiej od tych nokianów. Obecnie użytkuje całoroczne dunlopa, przejechane 30 tyś i wyglądają jak nowe :) A to nie pierwsza taka opinią, którą widzę. Że Nokiany dobre, ale starczają na krótko. Dlatego też ich nie kupiłem. |
|
Data: 2018-12-01 18:24:21 | |
Autor: Marek S | |
Ĺwietne zimĂłwki | |
W dniu 2018-12-01 o 08:31, Adam J pisze:
A ja się zraziłem do tej firmy. Kilka lat temu zakupiłem letnie zdaje się w Tak na marginesie w głowie utrwaliło mi się Nokian = zima na takiej zasadzie jak mleko = krowa :-D Na letnich Nokianach zupełnie się nie znam. Niska odporność na ścieranie opony raczej słabo koreluje się z niską jakością. Za czasów kiedy ścigaczem jeździłem, to na torach stosowało się tzw. slicki. Łyse opony z gumy tak miękkiej, że łuszczyła się pod naciskiem palca i starczała na baaaardzo krótko. Za to przyczepność jej była niewiarygodna relatywnie do dobrych szosówek. Kiedyś w innym aucie miałem letnie Micheliny (za jakąś wtedy kosmiczną cenę - modelu ni znam) - również na bardzo krótko starczyły (1 sezon - jakieś 20-30 tys. km) ale były za to zaje... w użytkowaniu. Parciejące Nokiany gdzieś były w sieci opisane. Ponoć ruscy dali ciała. W modelach tegorocznych, również ponoć - już to się zdarzać nie będzie. Dwóch moich kumpli jeździ na Nokianach odpowiednio 1 i 2 zimowe sezony i nic się nie wydarzyło. -- Pozdrawiam, Marek |