Data: 2014-06-04 18:38:14 | |
Autor: ToMasz | |
Ĺwiece Ĺźarowe. | |
W dniu 04.06.2014 12:45, Trybun pisze:
Jak dĹugo, Ĺrednio wytrzymujÄ tytuĹowe Ĺwiece?w c15D- mniej niĹź dwa sezony. zaĹÄ czaĹy siÄ za kaĹźdym przekrÄceniem stacyjki w HDI - caĹe jego u mnie Ĺźycie czyli ok 7 lat. Ale zaĹÄ czajÄ siÄ jak jest mniej niĹź 15 stopni. ToMasz |
|
Data: 2014-06-04 20:49:19 | |
Autor: collie | |
Świece żarowe. | |
W dniu 4.06.14 18:38, ToMasz pisze:
w c15D- mniej niż dwa sezony. załączały się za każdym przekręceniem stacyjki Czyli w lecie, gdy na dworze jest 25 stopni, przy uruchamianiu diesla, świece żarowe się nie włączają?. No, ciekawe rzeczy opowiadasz. ;-) -- collie |
|
Data: 2014-06-04 19:02:30 | |
Autor: masti | |
Świece żarowe. | |
Dnia piÄknego Wed, 04 Jun 2014 20:49:19 +0200 osobnik zwany collie
napisaĹ: W dniu 4.06.14 18:38, ToMasz pisze: gdy silnik jest ciepĹy to ci siÄ wĹÄ cajÄ ? Ciekawe rzeczy opowiadasz :) -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-06-04 21:17:05 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Ĺwiece Ĺźarowe. | |
W dniu .06.2014 o 21:02 masti <gone@to.hell> pisze:
Dnia piÄknego Wed, 04 Jun 2014 20:49:19 +0200 osobnik zwany collie Ĺwiece w nowoczesnych dieslach dziaĹaja takĹźe podczas jazdy - np. gdy wypalany jest FAP, lub gdy kalkulator silnika uzna, Ĺźe naleĹźy podnieĹÄ temp. spalin bo temp na zewnÄ trz jest niĹźsza niĹź..., lub gdy... (kilkanaĹcie innych [przypadkĂłw). Poczytaj jakÄ Ĺ instrukcjÄ serwisowÄ od jtd, tdi, dci czy hdi - sam dojdziesz do wniosku, Ĺźe nic nie wiesz o wspĂłlczesnych dieslach. TG |
|
Data: 2014-06-04 21:22:07 | |
Autor: ToMasz | |
Ĺwiece Ĺźarowe. | |
W dniu 04.06.2014 21:17, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .06.2014 o 21:02 masti <gone@to.hell> pisze: Tak. tyle teoria. ja miaĹem od sierpnia do grudnia brak styku na przekaĹşnikach Ĺwiec Ĺźarowych. podczas jazdy nic zĹego siÄ nie dziaĹo, auto jeĹşdziĹo normalnie, jak temperatura spadaĹa w okolice zera, auto palilo z trudem. Niemam fapa i tym podobnych wynalazkĂłw. natomiast w niskich temperaturach, Ĺwiece grzejÄ siÄ, nawet jak kontrolka grzania Ĺwiec juĹź zgasĹa. nawet wtedy gdy silnik juĹź odpaliĹ ToMasz |
|
Data: 2014-06-04 21:31:52 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Ĺwiece Ĺźarowe. | |
W dniu .06.2014 o 21:22 ToMasz <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> pisze:
Ĺwiece w nowoczesnych dieslach dziaĹaja takĹźe podczas jazdy - np. gdy Dlatego napisaĹem "nowoczesnych". Gdy wypalny jest FAP komputer zaĹÄ cza wszystko co ma "pod rekÄ " - ogrzewanie lusterek, tylnej szyby, Ĺwiece Ĺźarowe. Inna sprawa, Ĺźe do -20 st.C 1.9dci paliĹ normalnie ze sprawnÄ 1 ĹwiecÄ :-) TG |
|
Data: 2014-06-04 22:08:14 | |
Autor: Trybun | |
Ĺwiece Ĺźarowe. | |
W dniu 2014-06-04 21:22, ToMasz pisze:
W takim wypadku skÄ d ta wiedza Ĺźe jeszcze grzejÄ jak zgaĹnie kontrolka a nie moĹźna wyczuÄ grzania akustycznie bo silnik haĹasuje? |
|
Data: 2014-06-04 22:30:09 | |
Autor: ToMasz | |
Ĺwiece Ĺźarowe. | |
W dniu 04.06.2014 22:08, Trybun pisze:
W dniu 2014-06-04 21:22, ToMasz pisze:jak miaĹem kĹopoty z rozruchem, pociÄ gnÄ Ĺem sobie kabelki do Ĺwiec i ĹźarĂłweczki 12V, Ĺźeby wiedzieÄ co i jak siÄ dzieje z grzaniem. W starej cytrynie trzeba byĹo "grzaÄ Ĺwieczki 2 razy". teraz niema sensu. jak jest zimno - grzejÄ siÄ caĹy czas. ToMasz |
|
Data: 2014-06-05 08:24:27 | |
Autor: jerzu | |
Świece żarowe. | |
On Wed, 04 Jun 2014 22:08:14 +0200, Trybun <Ilich@jahu.com> wrote:
W takim wypadku skąd ta wiedza że jeszcze grzeją jak zgaśnie kontrolka a nie można wyczuć grzania akustycznie bo silnik hałasuje? Woltomierzem? W moim starym TDDi świece są pod prądem jeszcze jakieś 40-50 sekund po uruchomieniu silnika. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2014-06-06 20:15:06 | |
Autor: Trybun | |
Świece żarowe. | |
W dniu 2014-06-05 08:24, jerzu pisze:
On Wed, 04 Jun 2014 22:08:14 +0200, Trybun <Ilich@jahu.com> wrote: No ale to że dochodzi do świec prąd to wcale nie musi znaczyć że one grzeją. Jest to raczej na pewno konstrukcja bardziej skomplikowana niż podawanie i odcinanie prądu. |
|
Data: 2014-06-07 10:24:25 | |
Autor: jerzu | |
Świece żarowe. | |
On Fri, 06 Jun 2014 20:15:06 +0200, Trybun <Ilich@jahu.com> wrote:
No ale to że dochodzi do świec prąd to wcale nie musi znaczyć że one grzeją. Jest to raczej na pewno konstrukcja bardziej skomplikowana niż podawanie i odcinanie prądu. Ciekawe. Napięcie podane na świece nie powoduje jej grzania. Brawo... -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2014-06-08 08:47:06 | |
Autor: Trybun | |
Świece żarowe. | |
W dniu 2014-06-07 10:24, jerzu pisze:
On Fri, 06 Jun 2014 20:15:06 +0200, Trybun <Ilich@jahu.com> wrote: Napięcie to podstawa, jednak nie mam pewności czy samo podanie napięcia automatycznie je włącza. |
|
Data: 2014-06-07 09:58:24 | |
Autor: collie | |
Świece żarowe. | |
W dniu 8.06.14 8:47, Trybun pisze:
Napięcie to podstawa, jednak nie mam pewności czy samo podanie napięcia No nie wiem, świeca żarowa, to w sumie zwykła grzałka, jak żarnik w żarówce: jeśli na jednym końcu świecy pojawi się napięcie, a drugi jej koniec połączony jest z masą, to świeca musi się rozżarzyć. -- collie |
|
Data: 2014-06-08 11:49:21 | |
Autor: jerzu | |
Świece żarowe. | |
On Sat, 07 Jun 2014 09:58:24 +0200, collie <collie2@vp.pl> wrote:
No nie wiem, świeca żarowa, to w sumie zwykła grzałka, jak żarnik w żarówce: Otóż to. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2014-06-08 20:02:45 | |
Autor: Trybun | |
Świece żarowe. | |
W dniu 2014-06-07 09:58, collie pisze:
W dniu 8.06.14 8:47, Trybun pisze: Zgadza się - nie ulega wątpliwości że to prąd podgrzewa świece. Ale pewności że to proste podanie prądu steruje całym procesem podgrzewania nie ma żadnej. |
|
Data: 2014-06-09 17:50:38 | |
Autor: Wiwo | |
Świece żarowe. | |
Użytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com> napisał w wiadomości news:5394a545$0$2244$65785112news.neostrada.pl... Zgadza się - nie ulega wątpliwości że to prąd podgrzewa świece. Ale pewności że to proste podanie prądu steruje całym procesem podgrzewania nie ma żadnej. Podanie prądu na sprawną świecę powoduje jej grzanie. Koniec i kropka. W świecy żarowej nie ma żadnej elektroniki. Podanie prądu nie steruje procesem grzania, to proces podgrzewania (sterownik) steruje prądem. Wiwo |
|
Data: 2014-06-12 10:28:54 | |
Autor: Trybun | |
Świece żarowe. | |
W dniu 2014-06-09 17:50, Wiwo pisze:
Dobra, powiedz mi jeszcze dla rozwiania wszystkich wątpliwości czym się kieruje sterownik dając na świecę prąd, czasem trwania operacji czy temperaturą samej świecy? |
|
Data: 2014-06-12 17:00:38 | |
Autor: Wiwo | |
Świece żarowe. | |
Użytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com> napisał w wiadomości news:539964bd$0$2230$65785112news.neostrada.pl... Dobra, powiedz mi jeszcze dla rozwiania wszystkich wątpliwości czym się kieruje sterownik dając na świecę prąd, czasem trwania operacji czy temperaturą samej świecy? Sterownik podejmuje działanie na podstawie co najmniej kilku pomiarów, czym nowsze auto tym jest ich więcej. W grę wchodzą czujniki temperatury, pobór prądu, rezystancja świec, itp. i na tej podstawie ustala, czy ma wyświetlić błąd uszkodzonej świecy, czy je załączyć i na ile. Wiwo |
|
Data: 2014-06-15 10:38:40 | |
Autor: Trybun | |
Świece żarowe. | |
W dniu 2014-06-12 17:00, Wiwo pisze:
A więc świeca nie może być kawałkiem gołego drutu do podgrzewania, jak to było dawniej w dieslu Opla Rekorda, gdy do podgrzewania świec kierowca pociągał ręcznie za odpowiednią wajchę, musi zawierać (same świece, bądź najbliższe ich otoczenie) jakieś sensory/czujniki itd. |
|
Data: 2014-06-15 11:23:46 | |
Autor: J.F. | |
Świece żarowe. | |
Dnia Sun, 15 Jun 2014 10:38:40 +0200, Trybun napisał(a):
W dniu 2014-06-12 17:00, Wiwo pisze: na razie ciagle jeszcze swieca zarowa ma jeden zacisk. J. |
|
Data: 2014-06-19 10:29:49 | |
Autor: Trybun | |
Świece żarowe. | |
W dniu 2014-06-15 11:23, J.F. pisze:
No ale to nie musi o czymś świadczyć... |
|
Data: 2014-06-21 14:34:08 | |
Autor: Michał Baszyński | |
Świece żarowe. | |
W dniu 2014-06-15 11:23, J.F. pisze:
Dnia Sun, 15 Jun 2014 10:38:40 +0200, Trybun napisał(a): ogólnie informacji o świecach żarowych najlepiej szukać na stronach producentów, np. BERU: www.beru.com/download/produkte/TI04_en.pdf http://www.beru.com/bw/products/diesel-cold-start-technology/pressure-sensor-glow-plug-psg -- Pozdr. Michał |
|
Data: 2014-06-08 11:49:07 | |
Autor: jerzu | |
Świece żarowe. | |
On Sun, 08 Jun 2014 08:47:06 +0200, Trybun <Ilich@jahu.com> wrote:
Napięcie to podstawa, jednak nie mam pewności czy samo podanie napięcia automatycznie je włącza. Przecież w śiwecy żarowej nie ma żadnej elektroniki. To grzałka. Podasz napięcie - grzeje. Brak napięcia - nie grzeje. O czym tu dywagować? -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2014-06-08 20:02:34 | |
Autor: Trybun | |
Świece żarowe. | |
W dniu 2014-06-08 11:49, jerzu pisze:
On Sun, 08 Jun 2014 08:47:06 +0200, Trybun <Ilich@jahu.com> wrote: Jak już napisałem - napięcie to podstawa, zwróć jednak uwagę - coś jej każe się wyłączać w innym momencie gdy auto jest zimne a w innym gdy jest rozgrzane. Typowa grzałka to była wtedy gdy ręcznie się włączało podgrzewanie świec. |
|
Data: 2014-06-08 22:23:18 | |
Autor: Grejon | |
Świece żarowe. | |
W dniu 2014-06-08 20:02, Trybun pisze:
Jak już napisałem - napięcie to podstawa, zwróć jednak uwagę - coś jej To coś to się sterownik, przekaźnik czy inny wihajster nazywa. -- Grzegorz Jońca Green Trafic 140 dCi Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi |
|
Data: 2014-06-09 13:54:42 | |
Autor: Trybun | |
Świece żarowe. | |
W dniu 2014-06-08 22:23, Grejon pisze:
W dniu 2014-06-08 20:02, Trybun pisze: Jasne, ale czy działa na zasadzie tylko - dostarczania/odcinania prądu do/od świec? |
|
Data: 2014-06-09 14:06:54 | |
Autor: Grejon | |
Świece żarowe. | |
W dniu 2014-06-09 13:54, Trybun pisze:
W dniu 2014-06-08 22:23, Grejon pisze: Tak. Świece żarowe to w gruncie rzeczy kawałek drutu oporowego. -- Grzegorz Jońca Green Trafic 140 dCi Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi |
|
Data: 2014-06-12 10:29:07 | |
Autor: Trybun | |
Świece żarowe. | |
W dniu 2014-06-09 14:06, Grejon pisze:
W dniu 2014-06-09 13:54, Trybun pisze: A sterownik na podstawie czego podaje prąd na ową świecę? |
|
Data: 2014-06-12 11:07:34 | |
Autor: Grejon | |
Świece żarowe. | |
W dniu 2014-06-12 10:29, Trybun pisze:
W dniu 2014-06-09 14:06, Grejon pisze: Pomiaru temperatury na przykład - a czego konkretnie to zależy od implementacji (czyli konkretnego silnika) -- Grzegorz Jońca Green Trafic 140 dCi Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi |
|
Data: 2014-06-15 10:39:03 | |
Autor: Trybun | |
Świece żarowe. | |
W dniu 2014-06-12 11:07, Grejon pisze:
Ale w takim wypadku świece muszą podać do kompa wartość temperatury. |
|
Data: 2014-06-16 01:15:36 | |
Autor: Grejon | |
Świece żarowe. | |
W dniu 2014-06-15 10:39, Trybun pisze:
W dniu 2014-06-12 11:07, Grejon pisze: Fizyki w liceum nie miałeś? Zmiana temperatury to zmiana rezystacji, czyli też prądu jaki płynie przez świece. Poza tym ważniejsza jest temperatura komory spalania, a nie świecy. -- Grzegorz Jońca Green Trafic 140 dCi Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi |
|
Data: 2014-06-19 10:30:27 | |
Autor: Trybun | |
Świece żarowe. | |
W dniu 2014-06-16 01:15, Grejon pisze:
Nie, nie miałem. Inni przez bardzo długie lata też chyba nie mieli, skoro świeca żarowa na zasadzie podgrzewanego kawałka drutu i podgrzewanie było sterowane tylko przez kierowcę. Ale to właśnie świeca służy do podniesienia temperatury, i jest odpowiednio sterowana. |
|
Data: 2014-06-09 18:22:26 | |
Autor: jerzu | |
Świece żarowe. | |
On Sun, 08 Jun 2014 20:02:34 +0200, Trybun <Ilich@jahu.com> wrote:
Jak już napisałem - napięcie to podstawa, zwróć jednak uwagę - coś jej każe się wyłączać w innym momencie gdy auto jest zimne a w innym gdy jest rozgrzane. Typowa grzałka to była wtedy gdy ręcznie się włączało podgrzewanie świec. Pewnie ECU silnika. Ale napisałem: "Woltomierzem? W moim starym TDDi świece są pod prądem jeszcze jakieś 40-50 sekund po uruchomieniu silnika." I to napięcie jest mierzone _na_świecy_ żarowej. Dopiero po tym czasie ECU daje sygnał do przekaźnika, który to przekaźnik odcina prąd idący do świec. Dalej będziesz filozofował? -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2014-06-12 10:29:24 | |
Autor: Trybun | |
Świece żarowe. | |
W dniu 2014-06-09 18:22, jerzu pisze:
On Sun, 08 Jun 2014 20:02:34 +0200, Trybun <Ilich@jahu.com> wrote: Żadnej filozofii, sterownik działa na zasadzie czasowej? Ale co wobec tego znaczą te "40-50 sekund"? Czas grzania powinien być zawsze taki sam, o oczywiście o ile działa to tak jak napisałeś. |
|
Data: 2014-06-12 17:00:29 | |
Autor: Wiwo | |
Świece żarowe. | |
Użytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com> napisał w wiadomości news:539964db$0$2230$65785112news.neostrada.pl... Żadnej filozofii, sterownik działa na zasadzie czasowej? Ale co wobec tego znaczą te "40-50 sekund"? Czas grzania powinien być zawsze taki sam, o oczywiście o ile działa to tak jak napisałeś. Naprawdę nie zdajesz sobie sprawy, że współczesne samochody są naszpikowane czujnikami różnego rodzaju i mają sterowniki, które potrafią je wykorzystywać? Ich działanie wybiega poza proste timery, potrafią się adaptować do warunków i podejmować różne działania w zależności od potrzeb. Wiwo |
|
Data: 2014-06-15 10:39:44 | |
Autor: Trybun | |
Świece żarowe. | |
W dniu 2014-06-12 17:00, Wiwo pisze:
Oczywiście że zdaję, te częste awarie muszą wynikać z mnogości urządzeń które się psują... Ale mocno mnie zastanawia to działanie współczesnych świec żarowych, w związku z tym że ktoś nazwał je - bezmyślnymi;-) kawałkami drutu, typowymi grzałkami.. |
|
Data: 2014-06-15 22:10:35 | |
Autor: jerzu | |
Świece żarowe. | |
On Sun, 15 Jun 2014 10:39:44 +0200, Trybun <Ilich@jahu.com> wrote:
Ale mocno mnie zastanawia to działanie współczesnych świec żarowych, w związku z tym że ktoś nazwał je - bezmyślnymi;-) kawałkami drutu, typowymi grzałkami.. http://img16.allegroimg.pl/photos/oryginal/41/30/60/75/4130607592 - to jest świeca żarowa z silnika dCi Renault. Widzisz w niej coś skomplikowanego? -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2014-06-19 10:30:56 | |
Autor: Trybun | |
Świece żarowe. | |
W dniu 2014-06-15 22:10, jerzu pisze:
On Sun, 15 Jun 2014 10:39:44 +0200, Trybun <Ilich@jahu.com> wrote: Świeca jak świeca, ważniejszy by był widok takiej świecy w przekroju. Bo przecież taki, zademonstrowany widok nie wyklucza tego że w środku nie zawiera jakiegoś termostatu, czujnika który steruje jej pracą. |
|
Data: 2014-06-19 20:18:09 | |
Autor: jerzu | |
Świece żarowe. | |
On Thu, 19 Jun 2014 10:30:56 +0200, Trybun <Ilich@jahu.com> wrote:
Świeca jak świeca, ważniejszy by był widok takiej świecy w przekroju. To sobie poszukaj. Mnie już ręce opadają. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2014-06-19 22:52:00 | |
Autor: P.B. | |
Świece żarowe. | |
Dnia Thu, 19 Jun 2014 20:18:09 +0200, jerzu napisał(a):
On Thu, 19 Jun 2014 10:30:56 +0200, Trybun <Ilich@jahu.com> wrote: Nigdy nie uwierzy, że w świecy żarowej nic niema: zwykła prosta grzałka i nic więcej. A to czy sterowana jest chamskim wyłącznikiem na desce jak w starych mercedesach, czy prostym sterownikiem, który ustawiał czas grzania w zależności od temperatury w komorze silnika (Citroen Xantia tak miał), czy tak jak w najnowszych wynalazkach przez komputer nie ma znaczenia. Ma podgrzać komorę spalania w dieslu przed rozruchem i czasem jeszcze jakiś czas po. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2014-06-20 11:11:24 | |
Autor: kogutek444 | |
Świece żarowe. | |
W dniu czwartek, 19 czerwca 2014 22:52:00 UTC+2 użytkownik P.B. napisał:
Dnia Thu, 19 Jun 2014 20:18:09 +0200, jerzu napisaďż˝(a): Większej głupoty z tym podgrzewaniem komory spalania dawno nie czytałem. Jedynym celem puszczania prądu przez świecę jest rozgrzanie jej do czerwoności. Przy mocy grzewczej jaką ma świeca nie wystarczy energii na rozgrzanie czegokolwiek poza nią. W polskich warunkach klimatycznych każdy pełnosprawny dizel odpali bez grzania świec żarowych. To w takim razie po co jest? W silniku benzynowym świeca zapłonowa zapala mieszankę w określonym czasie cyklu pracy. Z dizlu określa miejsce od którego ma nastąpić spalanie mieszanki. W czasie wtrysku mieszanka i tak by się zapaliła. Ale ona musi się tak zapalić żeby wykorzystać jak najwięcej energii zawartej w paliwie. A to jest możliwe jeśli paliwo zapali się w określonym miejscu w cylindrze. I to miejsce wyznacza rozgrzana do kilkuset stopni, bliżej tysiąca niż pięciuset, świeca żarowa. Ona na pewno ułatwia zapłon zimnego silnika ale pracuje zawsze gdy silnik pracuje. To że nie dopływa do niej prąd nie znaczy że nie jest rozgrzana do kilkuset stopni. |
|
Data: 2014-07-05 16:09:08 | |
Autor: Trybun | |
Świece żarowe. | |
W dniu 2014-06-20 20:11, kogutek444@gmail.com pisze:
Ale co sprawia że przy zimniejszym silniku świece są dłużej podgrzewane niż w ciepłym, czy nie musi być jakiś czujnik temperatury? |
|
Data: 2014-07-05 10:46:49 | |
Autor: kogutek444 | |
Świece żarowe. | |
W dniu sobota, 5 lipca 2014 16:09:08 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:
W dniu 2014-06-20 20:11, kogutek444@gmail.com pisze: Mało to czujników temperatury w samochodzie. Czujnik temperatury płynu, w niektórych czujnik temperatury oleju, czujnik temperatury zewnętrznej. Nie ma zakazu używania jakiś czujników do celów innych niż są przeznaczone. |
|
Data: 2014-07-08 16:34:26 | |
Autor: Tomasz Wójtowicz | |
Świece żarowe. | |
W dniu 2014-06-20 20:11, kogutek444@gmail.com pisze:
Przemek To czemu jak jest spalona jedna świeca żarowa to silnik kaszle na tym cylindrze? |
|
Data: 2014-07-08 15:03:02 | |
Autor: masti | |
Świece żarowe. | |
Dnia piÄknego Tue, 08 Jul 2014 16:34:26 +0200 osobnik zwany Tomasz
WĂłjtowicz napisaĹ: W dniu 2014-06-20 20:11, kogutek444@gmail.com pisze: Ĺźe jak? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-07-08 17:11:28 | |
Autor: Tomasz WĂłjtowicz | |
Ĺwiece Ĺźarowe. | |
W dniu 2014-07-08 17:03, masti pisze:
Dnia piÄknego Tue, 08 Jul 2014 16:34:26 +0200 osobnik zwany Tomasz Jak mam spalonÄ ĹwiecÄ to wiem to od razu, bo silnik po odpaleniu rano nie pali przez kilka-kilkadziesiÄ t sekund na 1 cylindrze. |
|
Data: 2014-07-08 15:26:11 | |
Autor: masti | |
Świece żarowe. | |
Dnia piÄknego Tue, 08 Jul 2014 17:11:28 +0200 osobnik zwany Tomasz
WĂłjtowicz napisaĹ: W dniu 2014-07-08 17:03, masti pisze: po odpaleniu to OK. Bo zapala na innych cylindrach i musi siÄ rozgrzaÄ sam cylinder. Jedyny problem jest taki, Ĺźe zapĹon nastÄpuje w losowym miejscu a nie na Ĺwiecy przez co rozkĹad spalania jest gorszy. -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-07-08 10:52:19 | |
Autor: kogutek444 | |
Świece żarowe. | |
W dniu wtorek, 8 lipca 2014 17:26:11 UTC+2 użytkownik masti napisał:
Dnia pięknego Tue, 08 Jul 2014 17:11:28 +0200 osobnik zwany Tomasz Nie cylinder bo on i głowica są chłodzone cieczą i kilkanaście czy kilkadziesiąt sekund to za mało czasu żeby się znacząco rozgrzał. Kikut spalonej świecy żarowej musi się rozgrzać. |
|
Data: 2014-06-16 08:45:12 | |
Autor: Wiwo | |
Świece żarowe. | |
Użytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com> napisał w wiadomości news:539d5bbe$0$2141$65785112news.neostrada.pl... Oczywiście że zdaję, te częste awarie muszą wynikać z mnogości urządzeń które się psują... Ale mocno mnie zastanawia to działanie współczesnych świec żarowych, w związku z tym że ktoś nazwał je - bezmyślnymi;-) kawałkami drutu, typowymi grzałkami.. Mam wrażenie, że w ogóle nie łapiesz tego co Ci wszyscy tłumaczą. Jesteś atechniczny czy po prostu nierozgarnięty? Sama świeca jest prostą grzałką. Jej sterowanie może być mniej lub bardziej rozbudowane. Tak jak z żarówką. Sama żarówka (typowa, z żarnikiem) też jest "bezmyślna". Ale może być włączana sterownikiem, który np. może korzystać z czujnika zmierzchowego, czasowego, czujnika ruchu, może sterować jej jasnością, itp. Na tej samej zasadzie działają świece żarowe w samochodach. Wiwo |
|
Data: 2014-06-19 10:31:58 | |
Autor: Trybun | |
Świece żarowe. | |
W dniu 2014-06-16 08:45, Wiwo pisze:
Próbuje "łapać", jednak mam sporo wątpliwości. Przykład żarówki oświetleniowej jest zupełnie chybiony. Ona np. nie wyłącza (ani nie przyciemnia) się po osiągnięciu odpowiedniego poziomu naświetlenia. |
|
Data: 2014-06-19 10:56:39 | |
Autor: Grejon | |
Świece żarowe. | |
W dniu 2014-06-19 10:31, Trybun pisze:
Próbuje "łapać", jednak mam sporo wątpliwości. Przykład żarówki Sama - nie, bo to kawałek drutu zamknięty w szklanej bańce. Ale jeśli zamiast zwykłego włącznika dasz np. czujnik ruchu, to ją zapali jak ktoś przejdzie w pobliżu i wyłączy jak przez x sekund nic nie wykryje. Już nie wspomnę o tym, że auta wyposażone w czujniki zmierzchowe same włączają światła mijania jak się robi ciemno albo auto wjeżdża do garażu. -- Grzegorz Jońca Green Trafic 140 dCi Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi |
|
Data: 2014-07-05 16:18:10 | |
Autor: Trybun | |
Świece żarowe. | |
W dniu 2014-06-19 10:56, Grejon pisze:
W dniu 2014-06-19 10:31, Trybun pisze: No, świeca żarowa to też wg. niektórych bezmyślny kawałek drutu. A ona nie tylko sie załącza przy każdym przekręceniu kluczyka w stacyjce, ale ma odpowiednie cykle pracy w zależności od temperatury silnika. Porównując do różnorodnych sterowań żarówką to musi mieć, albo w sobie, albo w najbliższym otoczeniu czujnik temperatury. |
|
Data: 2014-06-23 09:44:11 | |
Autor: Wiwo | |
Świece żarowe. | |
Użytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com> napisał w wiadomości news:53a29ff2$0$2357$65785112news.neostrada.pl... Próbuje "łapać", jednak mam sporo wątpliwości. Przykład żarówki oświetleniowej jest zupełnie chybiony. Nie jest chybiony. Włókno żarówki, to (co do zasady działania) taka sama grzałka jak w świecy żarowej. Ona np. nie wyłącza (ani nie przyciemnia) się po osiągnięciu odpowiedniego poziomu naświetlenia. Tak samo jak świeca żarowa. Robi to zewnętrzny sterownik w postaci palca kierowcy i włącznika lub mniej lub bardziej rozbudowanego sterownika. To jest tak proste, że zaczynam podejrzewać trollowanie z Twojej strony... Wiwo |
|
Data: 2014-07-05 16:19:44 | |
Autor: Trybun | |
Świece żarowe. | |
W dniu 2014-06-23 09:44, Wiwo pisze:
Sterownik nie wystarczy do sterowania, musi być jeszcze czujnik temperatury. Pytanie tylko, gdzie ten czujnik się znajduje - czy nie w samej świecy? |
|
Data: 2014-07-05 18:37:51 | |
Autor: P.B. | |
Świece żarowe. | |
Dnia Sat, 05 Jul 2014 16:19:44 +0200, Trybun napisał(a):
Sterownik nie wystarczy do sterowania, musi być jeszcze czujnik temperatury. Pytanie tylko, gdzie ten czujnik się znajduje - czy nie w samej świecy? W Citroenach i Peugeotach z lat 90-tych (Xantia, Berlingo, 406) czas grzania świec zależał wyłącznie od temperatury w komorze silnika. Czujnik temperatury był wewnątrz sterownika świec przykręconego gdzieś do ściany grodziowej, nadkola albo schowany za lewą lampą jak w mojej Xantii 2.1TD. Uwierz, tam nie żadnej wielkiej magii: świeca to prosta ja cep grzałka, sterownik to prościutka elektronika i potężny przekaźnik - to wszytko! W późniejszych wersjach pojawił się czujnik temperatury w okolicach termostatu i sterownik zadawał czas grzania świec w zależności od temperatury silnika. http://citroen.org.pl/forum/viewtopic.php?t=1371 W świecy żarowej poza grzałką nic nie ma. Dochodzi do niej tylko gruby przewód z prądem i nic więcej: http://www.bazarek.pl/searchx.php/fraza,%C5%9Bwiece+%C5%BCarowe+xantia -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2014-07-08 00:38:08 | |
Autor: Wiwo | |
Świece żarowe. | |
Użytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com> napisał w wiadomości news:53b80972$0$2226$65785112news.neostrada.pl... To jest tak proste, że zaczynam podejrzewać trollowanie z Twojej strony... Sterownik nie wystarczy do sterowania, musi być jeszcze czujnik temperatury. Pytanie tylko, gdzie ten czujnik się znajduje - czy nie w samej świecy? Nie, W ŚWIECY NIE MA CZUJNIKA TEMPERATURY. Nie wiem jak mam Ci to napisać, żebyś zrozumiał. Załapiesz kursywą i boldem? W samochodach są czujniki temperatury. Różne. W miarę w nowych autach może być ich kilka. Niektóre z nich mogą być wykorzystywane pośrednio lub bezpośrednio przez sterownik świec. Pisało już o tym kilka osób. Czego nie rozumiesz? Jeśli tego nie ogarniasz, to daj sobie spokój z tym tematem. Prowadź do mechanika, syp kasą i nie wnikaj. I tak nie ma z tego efektów. Wiwo |
|
Data: 2014-06-04 22:07:39 | |
Autor: Trybun | |
Ĺwiece Ĺźarowe. | |
W dniu 2014-06-04 21:02, masti pisze:
Dnia piÄknego Wed, 04 Jun 2014 20:49:19 +0200 osobnik zwany collie Jasna sprawa, na 2-3 sekundy, a nawet nieraz na krĂłcej ale zawsze siÄ wĹÄ czajÄ . |
|
Data: 2014-06-05 19:50:11 | |
Autor: Irokez | |
Świece żarowe. | |
W dniu 2014-06-04 20:49, collie pisze:
W dniu 4.06.14 18:38, ToMasz pisze: W AR 156 2.4JTD na niecałą sekundę. Wymieniłem jedną przy przebiegu jakieś 160kkm i potem nic do dwustu. Dalej nie wiem. -- Irokez |
|
Data: 2014-06-04 22:07:16 | |
Autor: Trybun | |
Ĺwiece Ĺźarowe. | |
W dniu 2014-06-04 18:38, ToMasz pisze:
W dniu 04.06.2014 12:45, Trybun pisze: Jak to moĹźliwe, zrobiĹeĹ we wĹasnym zakresie jakieĹ odciÄcie Ĺwiec? P.S. SÄ siada Peugeocik 307 tej zimy musiaĹ na lawecie pojechaÄ do serwisu. Auto wzglÄdnie nowe, a na dworze niespeĹna -10.. PoĹźyczaĹem mu prÄ d, ale to nic nie daĹo. |
|
Data: 2014-06-05 08:38:10 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
Świece żarowe. | |
W dniu 2014-06-04 22:07, Trybun pisze:
W dniu 2014-06-04 18:38, ToMasz pisze: A mój Peugeocik 307 HDI przy 2-óch spalonych świecach odpalał bez zająknięcia przy tych mrozach co były w styczniu. Jak nie zapomnę to może na jesień wymienię komplet świec aby mieć spokój na kolejne kilka lat. |
|
Data: 2014-06-06 20:20:20 | |
Autor: Trybun | |
Świece żarowe. | |
W dniu 2014-06-05 08:38, Kamil 'Model' pisze:
Ten sąsiad to typowy debil, który na dodatek na prawie nowego dieselka przesiadł się z starego, gasnącego na wolnych obrotach Golfa. A więc styl jazdy ten sam jak w Golfie - wsiada odpala i gaz.. 3-4 tysiące obrotów.. silnik wydaje odgłosy jakby się rozpadał. |
|
Data: 2014-06-07 10:42:48 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
Świece żarowe. | |
W dniu 2014-06-06 20:20, Trybun pisze:
W dniu 2014-06-05 08:38, Kamil 'Model' pisze: szkoda auta |
|
Data: 2014-06-08 08:47:58 | |
Autor: Trybun | |
Świece żarowe. | |
W dniu 2014-06-07 10:42, Kamil 'Model' pisze:
To już nie jest gwałt, to normalne mordowanie swojego auta. Czasem mam ochotę temu matołowi najnormalniej dać w mordę, za ten jego bezmyślny debilizm. |
|