Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   A tymczasem radzieccy naukowcy

A tymczasem radzieccy naukowcy

Data: 2020-05-21 14:58:54
Autor: Zenek Kapelinder
A tymczasem radzieccy naukowcy
Angielscy naukowcy jak się okazało na niemieckim polskojęzycznym onanecie. Więc ci angielscy naukowcy zbadali skąd się bierze syf w miastach. I wyszło im że elektryki robią więcej syfu niż spalinowe. Ogólnie od spalin jakiś syf jest. Ale największy jest z opon. Elektryki cięższe i na dodatek dysponują lepszymi przyspieszeniami niż spalinowe to i opony w nich szybciej się ścierają.

Data: 2020-05-22 11:32:38
Autor: K
A tymczasem radzieccy naukowcy
On 21/05/2020 22:58, Zenek Kapelinder wrote:
Angielscy naukowcy jak się okazało na niemieckim polskojęzycznym onanecie. Więc ci angielscy naukowcy zbadali skąd się bierze syf w miastach. I wyszło im że elektryki robią więcej syfu niż spalinowe. Ogólnie od spalin jakiś syf jest. Ale największy jest z opon. Elektryki cięższe i na dodatek dysponują lepszymi przyspieszeniami niż spalinowe to i opony w nich szybciej się ścierają.


Daj jakis link Zeniu.

Data: 2020-05-22 07:23:37
Autor: Zenek Kapelinder
A tymczasem radzieccy naukowcy
Przeczytałem i zapamiętałem sens. Mam wyłączona historię i z linkiem kiepsko. Generalnie wychodzi że jak by w miastach sprzątali ulice to ilość pyłów by sporo spadła. Ale jak czytam że w Krakowie przez rok zebrali 11 ton kurzu z ulic to mi się śmiać chce bo jak by zebrali z 50 tysięcy ton to było by na poziomie minimum.

Data: 2020-05-22 18:37:07
Autor: wowa
A tymczasem radzieccy naukowcy
Przeczytałem i zapamiętałem sens. Mam wyłączona historię i z linkiem kiepsko. Generalnie wychodzi że jak by w miastach sprzątali ulice to ilość pyłów by sporo spadła. Ale jak czytam że w Krakowie przez rok zebrali 11 ton kurzu z ulic to mi się śmiać chce bo jak by zebrali z 50 tysięcy ton to było by na poziomie minimum.

A to czasem nie z jednej ulicy? Bo był taki eksperyment na Lea.
Wojtek

Data: 2020-05-23 15:31:40
Autor: radekp@konto.pl
A tymczasem radzieccy naukowcy
Fri, 22 May 2020 07:23:37 -0700 (PDT), w
<4ec4108e-5e9c-4b88-9701-8d5ed87bfb24@googlegroups.com>, Zenek Kapelinder
<4kogutek44@gmail.com> napisał(-a):

 Generalnie wychodzi że jak by w miastach sprzątali ulice to ilość pyłów by sporo spadła

Wow, odkryłeś Amerykę, że większość pyłu to pył wtórny, czyli podniesiony z
ulic przez jadące samochody.
No szacun, lepiej po 20 latach niż wcale. Tyle jesteś opóźniony.

Data: 2020-05-22 18:55:18
Autor: Myjk
A tymczasem radzieccy naukowcy
Fri, 22 May 2020 11:32:38 +0100, K
Daj jakis link Zeniu.

Chcesz linka do śmieciowego onetu? Oni już chyba kiedyś cytowali ten
szwedzki instytut co zrobił opracowanie o kosztach ponoszonych przez
środowisko na rzecz produkcji baterii a śmieciowe portaliki wyciągnęły z
tego wniosek że EVy są bardziej szkodliwe, choć raport nic takiego nie
mówił nawet pośrednio.

Poza tym wniosek z tego że trzeba pokazować wszystkie ronda i zakręty z
możliwością jazdy tylko na wprost, bez zmiany pasów ruchu -- wtedy to
dopiero się drze opony.

Nie wspomę o tym że jak się jeździ elektrykiem to jeździ się jednak
wolniej, bo jazda jest przyjemniejsza, mniej męcząca, mniej frustrująca.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-05-22 14:58:21
Autor: z
A tymczasem radzieccy naukowcy
W dniu 2020-05-21 o 23:58, Zenek Kapelinder pisze:
Angielscy naukowcy jak się okazało na niemieckim polskojęzycznym onanecie. Więc ci angielscy naukowcy zbadali skąd się bierze syf w miastach. I wyszło im że elektryki robią więcej syfu niż spalinowe. Ogólnie od spalin jakiś syf jest. Ale największy jest z opon. Elektryki cięższe i na dodatek dysponują lepszymi przyspieszeniami niż spalinowe to i opony w nich szybciej się ścierają.


Przecież powszechnie wiadomo że większość pyłu jest z kominów.
W tej mniejszości z samochodów ogromna większość to pył z drogi klocków i opon. A tylko mały procencik to to co się wydobywa z rury.

W tyma kontekście małych procentów nie dziwi nic że skoro większe moce i przyśpieszenia i większa masa to zużycie opon będzie większe.
Nawet niby mało używane hamulce tego nie przykryją.

Tu nie trzeba wielkich badań. Trzeba trochę pomyśleć.
Ale też chętnie poczytam ;-)

Data: 2020-05-22 16:07:40
Autor: Marcin N
A tymczasem radzieccy naukowcy
W dniu 2020-05-22 o 14:58, z pisze:

Przecież powszechnie wiadomo że większość pyłu jest z kominów.
W tej mniejszości z samochodów ogromna większość to pył z drogi klocków i opon. A tylko mały procencik to to co się wydobywa z rury.

W tyma kontekście małych procentów nie dziwi nic że skoro większe moce i przyśpieszenia i większa masa to zużycie opon będzie większe.
Nawet niby mało używane hamulce tego nie przykryją.

Tu nie trzeba wielkich badań. Trzeba trochę pomyśleć.
Ale też chętnie poczytam ;-)


Ależ bzdury wypisujesz.
Ale skoro nie trzeba wielkich badań, to policzmy: ile kilogramów klocków hamulcowych zużywasz na 100km? A ile kilogramów opon?

A ile kilogramów paliwa?

No i cała teoria niewymagająca wielkich badań wzięła w łeb.


--
MN

Data: 2020-05-22 07:30:21
Autor: Zenek Kapelinder
A tymczasem radzieccy naukowcy
Po co liczyć ile się zużywa opon jak mniej więcej to policzone. Rocznie zużywa się tyle opon co jest samochodów. Gdześ jest 5000 samochodów to rocznie trzeba 5000 opon. I z takich pięciu tysięcy opon jest ok 15 ton pyłu. W Warszawie to z 10 tysięcy ton pyłu z opon rocznie może być.

Data: 2020-05-22 16:59:50
Autor: Budzik
A tymczasem radzieccy naukowcy
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Po co liczyć ile się zużywa opon jak mniej więcej to policzone.
Rocznie zużywa się tyle opon co jest samochodów. Gdześ jest 5000
samochodów to rocznie trzeba 5000 opon. I z takich pięciu tysięcy
opon jest ok 15 ton pyłu. W Warszawie to z 10 tysięcy ton pyłu z
opon rocznie może być.
Kpisz? Ja nawet w busie nie wymieniam opon co rok.
A w osobówkach to pewnie raz na 5 lat srednio maks.


--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.
Jest tylko zupełnie inne..."  William Shakespeare

Data: 2020-05-22 10:21:06
Autor: Zenek Kapelinder
A tymczasem radzieccy naukowcy
Kurierskie IQ daje się we znaki. Tyle opon co jest samochodów. Nie kompletów opon a jedna opona na rok na samochód. Zmieniasz komplet co pięć lat czyli jedna opona rocznie przechodzi do środowiska. Jak byś miał jeszcze jakieś problemy to nie wstydź się i pytaj.

Data: 2020-05-23 08:04:45
Autor: Marcin N
A tymczasem radzieccy naukowcy
W dniu 2020-05-22 o 16:30, Zenek Kapelinder pisze:
Po co liczyć ile się zużywa opon jak mniej więcej to policzone. Rocznie zużywa się tyle opon co jest samochodów. Gdześ jest 5000 samochodów to rocznie trzeba 5000 opon. I z takich pięciu tysięcy opon jest ok 15 ton pyłu. W Warszawie to z 10 tysięcy ton pyłu z opon rocznie może być.

Zenek, to, że UTYLIZUJE się średnio jedną oponę rocznie na każdy samochód, to nie znaczy, że cała ta opona osiada na miejskich ulicach w postaci pyłu - a o tym była dyskusja. Ile waży opona? Ile waży 5mm jej warstwa ścieralnej?


--
MN

Data: 2020-05-23 11:11:59
Autor: J.F.
A tymczasem radzieccy naukowcy
Dnia Sat, 23 May 2020 08:04:45 +0200, Marcin N napisał(a):
W dniu 2020-05-22 o 16:30, Zenek Kapelinder pisze:
Po co liczyć ile się zużywa opon jak mniej więcej to policzone. Rocznie zużywa się tyle opon co jest samochodów. Gdześ jest 5000 samochodów to rocznie trzeba 5000 opon. I z takich pięciu tysięcy opon jest ok 15 ton pyłu. W Warszawie to z 10 tysięcy ton pyłu z opon rocznie może być.

Zenek, to, że UTYLIZUJE się średnio jedną oponę rocznie na każdy samochód, to nie znaczy, że cała ta opona osiada na miejskich ulicach w postaci pyłu - a o tym była dyskusja. Ile waży opona? Ile waży 5mm jej warstwa ścieralnej?

2m obwodu, 18cm szerokosci, 5mm grubosci - ~1.8kg.
Ale ze sa rowki na biezniku, to powiedzmy 1kg.

Wiec tak wiele nie przesadzil. Szczegolnie jak jezdzi masterem, albo
popatrzec na ciezarowki.

J.

Data: 2020-05-22 18:12:11
Autor: z
A tymczasem radzieccy naukowcy
Nie jesteś przygotowany do dyskusji. Poczytaj archiwum.

Auta powodują tylko jakieś 20% smogu.
Z czego tylko 7% wydobywa się z rury.

Miej proporcje i czytaj opracowania naukowe a nie ekooszołomów co nie lubią diesli

STOP HYBRID GO JTD ;-)

Data: 2020-05-22 18:46:19
Autor: cef
A tymczasem radzieccy naukowcy
W dniu 2020-05-22 o 16:07, Marcin N pisze:
W dniu 2020-05-22 o 14:58, z pisze:

Przecież powszechnie wiadomo że większość pyłu jest z kominów.
W tej mniejszości z samochodów ogromna większość to pył z drogi klocków i opon. A tylko mały procencik to to co się wydobywa z rury.

W tyma kontekście małych procentów nie dziwi nic że skoro większe moce i przyśpieszenia i większa masa to zużycie opon będzie większe.
Nawet niby mało używane hamulce tego nie przykryją.

Tu nie trzeba wielkich badań. Trzeba trochę pomyśleć.
Ale też chętnie poczytam ;-)


Ależ bzdury wypisujesz.
Ale skoro nie trzeba wielkich badań, to policzmy: ile kilogramów klocków hamulcowych zużywasz na 100km? A ile kilogramów opon?

A ile kilogramów paliwa?

No i cała teoria niewymagająca wielkich badań wzięła w łeb.

Abstrahując zupełnie od sensu teorii mam takie pytanie:
  czy skoro chce się ustalić ilość zanieczyszczeń dostarczanych
do środowiska to w przypadku klocków czy opon jest
to oczywiste, że tyle ile się zużyło, to przeszło do środowiska.
Ale dlaczego  w takim razie liczyć paliwo w kilogramach?
Powinno się ustalić masę spalin raczej.

Data: 2020-05-23 08:02:42
Autor: Marcin N
A tymczasem radzieccy naukowcy
W dniu 2020-05-22 o 18:46, cef pisze:
Ale dlaczego  w takim razie liczyć paliwo w kilogramach?
Powinno się ustalić masę spalin raczej.

A co to są spaliny?
Co się dzieje z paliwem, które wlejesz do baku? CAŁE to paliwo wychodzi rurą wydechową. Łączy się po drodze z tlenem, ale masę tego trenu wspaniałomyślnie pominąłem.


--
MN

Data: 2020-05-23 08:23:02
Autor: cef
A tymczasem radzieccy naukowcy
W dniu 2020-05-23 o 08:02, Marcin N pisze:
W dniu 2020-05-22 o 18:46, cef pisze:
Ale dlaczego  w takim razie liczyć paliwo w kilogramach?
Powinno się ustalić masę spalin raczej.

A co to są spaliny?
Co się dzieje z paliwem, które wlejesz do baku? CAŁE to paliwo wychodzi rurą wydechową. Łączy się po drodze z tlenem, ale masę tego trenu wspaniałomyślnie pominąłem.

Zaznaczyłem, że pomijam sens tej teorii.
Chodzi mi o sam mechanizm liczenia.
Zauważ, ze nawet jeśli z tym tlenem możemy otrzymać wynik
masowo większy na wyjściu, to jednak większość tych produktów
jest w postaci gazowej (nawet jeśli są to produkty trujące czy szkodliwe).
Podaj procentowo jaki udział w produktach spalania
stanowią produkty, które mogą być pyłem.

Data: 2020-05-23 04:58:31
Autor: WS
A tymczasem radzieccy naukowcy
W dniu sobota, 23 maja 2020 08:23:04 UTC+2 użytkownik cef napisał:

Podaj procentowo jaki udział w produktach spalania
stanowią produkty, które mogą być pyłem.

Dokladnie, wiekszosc spalin to nieszkodliwe CO2 i H20 wg Euro 5 (i 6) ilosc czastek stalych to  0,005 g/km, czyli raczej sporo mniej niz pyl z opon ;)

( 5mg wg https://www.katalizatory-warszawa.pl/normy-emisji-spalin-czyli-euro-5-i-6/ https://autokult.pl/26344,normy-emisji-spalin-euro-oraz-badanie-nedc-o-co-w-tym-wszystkim-chodzi )

Data: 2020-05-23 16:15:34
Autor: Marcin N
A tymczasem radzieccy naukowcy
W dniu 2020-05-23 o 13:58, WS pisze:
W dniu sobota, 23 maja 2020 08:23:04 UTC+2 użytkownik cef napisał:

Podaj procentowo jaki udział w produktach spalania
stanowią produkty, które mogą być pyłem.

Dokladnie, wiekszosc spalin to nieszkodliwe CO2 i H20

wg Euro 5 (i 6) ilosc czastek stalych to  0,005 g/km, czyli raczej sporo mniej niz pyl z opon ;)

( 5mg wg https://www.katalizatory-warszawa.pl/normy-emisji-spalin-czyli-euro-5-i-6/
https://autokult.pl/26344,normy-emisji-spalin-euro-oraz-badanie-nedc-o-co-w-tym-wszystkim-chodzi )



Przekonaliście mnie. Serio.

0.5g pyłu w paliwie na 100 km, to około 50g na 10 tys km, czyli mniej więcej tyle, ile jeździ się rocznie. 50g to znacznie mniej niż 1 kg opon (inny post tego wątku).

--
MN

Data: 2020-05-24 21:55:03
Autor: RoMan Mandziejewicz
A tymczasem radzieccy naukowcy
Hello Marcin,

Friday, May 22, 2020, 4:07:40 PM, you wrote:

[...]

Ależ bzdury wypisujesz.

Chyba do lustra piszesz...

Ale skoro nie trzeba wielkich badań, to policzmy: ile kilogramów klocków
hamulcowych zużywasz na 100km? A ile kilogramów opon?
A ile kilogramów paliwa?

Masz samochód na węgiel czy na drewno? Bo porównujesz nieporównywalne.

[...]

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2020-05-24 13:09:30
Autor: Jacek
A tymczasem radzieccy naukowcy
W dniu 21.05.2020 o 23:58, Zenek Kapelinder pisze:
Angielscy naukowcy jak się okazało na niemieckim polskojęzycznym onanecie. Więc ci angielscy naukowcy zbadali skąd się bierze syf w miastach. I wyszło im że elektryki robią więcej syfu niż spalinowe. Ogólnie od spalin jakiś syf jest. Ale największy jest z opon. Elektryki cięższe i na dodatek dysponują lepszymi przyspieszeniami niż spalinowe to i opony w nich szybciej się ścierają.

O szlag, a ja w piątek wytrzepałem 2 dywany. Kurzyło się. Czy za to zapylenie grozi mi jakaś kara? Grzywna, łagier, konfiskata dywanów?
Jacek

Data: 2020-05-24 14:45:46
Autor: PiteR
A tymczasem radzieccy naukowcy
in <news:radklb$nsf$2$Jaceknews.chmurka.net>
user Jacek pisze tak:

O szlag, a ja w piątek wytrzepałem 2 dywany. Kurzyło się. Czy za to zapylenie grozi mi jakaś kara? Grzywna, łagier, konfiskata dywanów?

kara nie, musisz tylko pozbierać ;)

--
Piter

#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG
Costa Starbucks i BP

A tymczasem radzieccy naukowcy

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona