Data: 2020-05-21 14:58:54 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
A tymczasem radzieccy naukowcy | |
Angielscy naukowcy jak się okazało na niemieckim polskojęzycznym onanecie. Więc ci angielscy naukowcy zbadali skąd się bierze syf w miastach. I wyszło im że elektryki robią więcej syfu niż spalinowe. Ogólnie od spalin jakiś syf jest. Ale największy jest z opon. Elektryki cięższe i na dodatek dysponują lepszymi przyspieszeniami niż spalinowe to i opony w nich szybciej się ścierają.
|
|
Data: 2020-05-22 11:32:38 | |
Autor: K | |
A tymczasem radzieccy naukowcy | |
On 21/05/2020 22:58, Zenek Kapelinder wrote:
Angielscy naukowcy jak się okazało na niemieckim polskojęzycznym onanecie. Więc ci angielscy naukowcy zbadali skąd się bierze syf w miastach. I wyszło im że elektryki robią więcej syfu niż spalinowe. Ogólnie od spalin jakiś syf jest. Ale największy jest z opon. Elektryki cięższe i na dodatek dysponują lepszymi przyspieszeniami niż spalinowe to i opony w nich szybciej się ścierają. Daj jakis link Zeniu. |
|
Data: 2020-05-22 07:23:37 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
A tymczasem radzieccy naukowcy | |
Przeczytałem i zapamiętałem sens. Mam wyłączona historię i z linkiem kiepsko. Generalnie wychodzi że jak by w miastach sprzątali ulice to ilość pyłów by sporo spadła. Ale jak czytam że w Krakowie przez rok zebrali 11 ton kurzu z ulic to mi się śmiać chce bo jak by zebrali z 50 tysięcy ton to było by na poziomie minimum.
|
|
Data: 2020-05-22 18:37:07 | |
Autor: wowa | |
A tymczasem radzieccy naukowcy | |
Przeczytałem i zapamiętałem sens. Mam wyłączona historię i z linkiem kiepsko. Generalnie wychodzi że jak by w miastach sprzątali ulice to ilość pyłów by sporo spadła. Ale jak czytam że w Krakowie przez rok zebrali 11 ton kurzu z ulic to mi się śmiać chce bo jak by zebrali z 50 tysięcy ton to było by na poziomie minimum. A to czasem nie z jednej ulicy? Bo był taki eksperyment na Lea. Wojtek |
|
Data: 2020-05-23 15:31:40 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
A tymczasem radzieccy naukowcy | |
Fri, 22 May 2020 07:23:37 -0700 (PDT), w
<4ec4108e-5e9c-4b88-9701-8d5ed87bfb24@googlegroups.com>, Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> napisał(-a): Generalnie wychodzi że jak by w miastach sprzątali ulice to ilość pyłów by sporo spadła Wow, odkryłeś Amerykę, że większość pyłu to pył wtórny, czyli podniesiony z ulic przez jadące samochody. No szacun, lepiej po 20 latach niż wcale. Tyle jesteś opóźniony. |
|
Data: 2020-05-22 18:55:18 | |
Autor: Myjk | |
A tymczasem radzieccy naukowcy | |
Fri, 22 May 2020 11:32:38 +0100, K
Daj jakis link Zeniu. Chcesz linka do śmieciowego onetu? Oni już chyba kiedyś cytowali ten szwedzki instytut co zrobił opracowanie o kosztach ponoszonych przez środowisko na rzecz produkcji baterii a śmieciowe portaliki wyciągnęły z tego wniosek że EVy są bardziej szkodliwe, choć raport nic takiego nie mówił nawet pośrednio. Poza tym wniosek z tego że trzeba pokazować wszystkie ronda i zakręty z możliwością jazdy tylko na wprost, bez zmiany pasów ruchu -- wtedy to dopiero się drze opony. Nie wspomę o tym że jak się jeździ elektrykiem to jeździ się jednak wolniej, bo jazda jest przyjemniejsza, mniej męcząca, mniej frustrująca. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2020-05-22 14:58:21 | |
Autor: z | |
A tymczasem radzieccy naukowcy | |
W dniu 2020-05-21 o 23:58, Zenek Kapelinder pisze:
Angielscy naukowcy jak się okazało na niemieckim polskojęzycznym onanecie. Więc ci angielscy naukowcy zbadali skąd się bierze syf w miastach. I wyszło im że elektryki robią więcej syfu niż spalinowe. Ogólnie od spalin jakiś syf jest. Ale największy jest z opon. Elektryki cięższe i na dodatek dysponują lepszymi przyspieszeniami niż spalinowe to i opony w nich szybciej się ścierają. Przecież powszechnie wiadomo że większość pyłu jest z kominów. W tej mniejszości z samochodów ogromna większość to pył z drogi klocków i opon. A tylko mały procencik to to co się wydobywa z rury. W tyma kontekście małych procentów nie dziwi nic że skoro większe moce i przyśpieszenia i większa masa to zużycie opon będzie większe. Nawet niby mało używane hamulce tego nie przykryją. Tu nie trzeba wielkich badań. Trzeba trochę pomyśleć. Ale też chętnie poczytam ;-) |
|
Data: 2020-05-22 16:07:40 | |
Autor: Marcin N | |
A tymczasem radzieccy naukowcy | |
W dniu 2020-05-22 o 14:58, z pisze:
Ależ bzdury wypisujesz. Ale skoro nie trzeba wielkich badań, to policzmy: ile kilogramów klocków hamulcowych zużywasz na 100km? A ile kilogramów opon? A ile kilogramów paliwa? No i cała teoria niewymagająca wielkich badań wzięła w łeb. -- MN |
|
Data: 2020-05-22 07:30:21 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
A tymczasem radzieccy naukowcy | |
Po co liczyć ile się zużywa opon jak mniej więcej to policzone. Rocznie zużywa się tyle opon co jest samochodów. Gdześ jest 5000 samochodów to rocznie trzeba 5000 opon. I z takich pięciu tysięcy opon jest ok 15 ton pyłu. W Warszawie to z 10 tysięcy ton pyłu z opon rocznie może być.
|
|
Data: 2020-05-22 16:59:50 | |
Autor: Budzik | |
A tymczasem radzieccy naukowcy | |
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...
Po co liczyć ile się zużywa opon jak mniej więcej to policzone.Kpisz? Ja nawet w busie nie wymieniam opon co rok. A w osobówkach to pewnie raz na 5 lat srednio maks. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń. Jest tylko zupełnie inne..." William Shakespeare |
|
Data: 2020-05-22 10:21:06 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
A tymczasem radzieccy naukowcy | |
Kurierskie IQ daje się we znaki. Tyle opon co jest samochodów. Nie kompletów opon a jedna opona na rok na samochód. Zmieniasz komplet co pięć lat czyli jedna opona rocznie przechodzi do środowiska. Jak byś miał jeszcze jakieś problemy to nie wstydź się i pytaj.
|
|
Data: 2020-05-23 08:04:45 | |
Autor: Marcin N | |
A tymczasem radzieccy naukowcy | |
W dniu 2020-05-22 o 16:30, Zenek Kapelinder pisze:
Po co liczyć ile się zużywa opon jak mniej więcej to policzone. Rocznie zużywa się tyle opon co jest samochodów. Gdześ jest 5000 samochodów to rocznie trzeba 5000 opon. I z takich pięciu tysięcy opon jest ok 15 ton pyłu. W Warszawie to z 10 tysięcy ton pyłu z opon rocznie może być. Zenek, to, że UTYLIZUJE się średnio jedną oponę rocznie na każdy samochód, to nie znaczy, że cała ta opona osiada na miejskich ulicach w postaci pyłu - a o tym była dyskusja. Ile waży opona? Ile waży 5mm jej warstwa ścieralnej? -- MN |
|
Data: 2020-05-23 11:11:59 | |
Autor: J.F. | |
A tymczasem radzieccy naukowcy | |
Dnia Sat, 23 May 2020 08:04:45 +0200, Marcin N napisał(a):
W dniu 2020-05-22 o 16:30, Zenek Kapelinder pisze: 2m obwodu, 18cm szerokosci, 5mm grubosci - ~1.8kg. Ale ze sa rowki na biezniku, to powiedzmy 1kg. Wiec tak wiele nie przesadzil. Szczegolnie jak jezdzi masterem, albo popatrzec na ciezarowki. J. |
|
Data: 2020-05-22 18:12:11 | |
Autor: z | |
A tymczasem radzieccy naukowcy | |
Nie jesteś przygotowany do dyskusji. Poczytaj archiwum.
Auta powodują tylko jakieś 20% smogu. Z czego tylko 7% wydobywa się z rury. Miej proporcje i czytaj opracowania naukowe a nie ekooszołomów co nie lubią diesli STOP HYBRID GO JTD ;-) |
|
Data: 2020-05-22 18:46:19 | |
Autor: cef | |
A tymczasem radzieccy naukowcy | |
W dniu 2020-05-22 o 16:07, Marcin N pisze:
W dniu 2020-05-22 o 14:58, z pisze: Abstrahując zupełnie od sensu teorii mam takie pytanie: czy skoro chce się ustalić ilość zanieczyszczeń dostarczanych do środowiska to w przypadku klocków czy opon jest to oczywiste, że tyle ile się zużyło, to przeszło do środowiska. Ale dlaczego w takim razie liczyć paliwo w kilogramach? Powinno się ustalić masę spalin raczej. |
|
Data: 2020-05-23 08:02:42 | |
Autor: Marcin N | |
A tymczasem radzieccy naukowcy | |
W dniu 2020-05-22 o 18:46, cef pisze:
Ale dlaczego w takim razie liczyć paliwo w kilogramach? A co to są spaliny? Co się dzieje z paliwem, które wlejesz do baku? CAŁE to paliwo wychodzi rurą wydechową. Łączy się po drodze z tlenem, ale masę tego trenu wspaniałomyślnie pominąłem. -- MN |
|
Data: 2020-05-23 08:23:02 | |
Autor: cef | |
A tymczasem radzieccy naukowcy | |
W dniu 2020-05-23 o 08:02, Marcin N pisze:
W dniu 2020-05-22 o 18:46, cef pisze: Zaznaczyłem, że pomijam sens tej teorii. Chodzi mi o sam mechanizm liczenia. Zauważ, ze nawet jeśli z tym tlenem możemy otrzymać wynik masowo większy na wyjściu, to jednak większość tych produktów jest w postaci gazowej (nawet jeśli są to produkty trujące czy szkodliwe). Podaj procentowo jaki udział w produktach spalania stanowią produkty, które mogą być pyłem. |
|
Data: 2020-05-23 04:58:31 | |
Autor: WS | |
A tymczasem radzieccy naukowcy | |
W dniu sobota, 23 maja 2020 08:23:04 UTC+2 użytkownik cef napisał:
Podaj procentowo jaki udział w produktach spalania Dokladnie, wiekszosc spalin to nieszkodliwe CO2 i H20 wg Euro 5 (i 6) ilosc czastek stalych to 0,005 g/km, czyli raczej sporo mniej niz pyl z opon ;) ( 5mg wg https://www.katalizatory-warszawa.pl/normy-emisji-spalin-czyli-euro-5-i-6/ https://autokult.pl/26344,normy-emisji-spalin-euro-oraz-badanie-nedc-o-co-w-tym-wszystkim-chodzi ) |
|
Data: 2020-05-23 16:15:34 | |
Autor: Marcin N | |
A tymczasem radzieccy naukowcy | |
W dniu 2020-05-23 o 13:58, WS pisze:
W dniu sobota, 23 maja 2020 08:23:04 UTC+2 użytkownik cef napisał: Przekonaliście mnie. Serio. 0.5g pyłu w paliwie na 100 km, to około 50g na 10 tys km, czyli mniej więcej tyle, ile jeździ się rocznie. 50g to znacznie mniej niż 1 kg opon (inny post tego wątku). -- MN |
|
Data: 2020-05-24 21:55:03 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
A tymczasem radzieccy naukowcy | |
Hello Marcin,
Friday, May 22, 2020, 4:07:40 PM, you wrote: [...] Ależ bzdury wypisujesz. Chyba do lustra piszesz... Ale skoro nie trzeba wielkich badań, to policzmy: ile kilogramów klocków Masz samochód na węgiel czy na drewno? Bo porównujesz nieporównywalne. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2020-05-24 13:09:30 | |
Autor: Jacek | |
A tymczasem radzieccy naukowcy | |
W dniu 21.05.2020 o 23:58, Zenek Kapelinder pisze:
Angielscy naukowcy jak się okazało na niemieckim polskojęzycznym onanecie. Więc ci angielscy naukowcy zbadali skąd się bierze syf w miastach. I wyszło im że elektryki robią więcej syfu niż spalinowe. Ogólnie od spalin jakiś syf jest. Ale największy jest z opon. Elektryki cięższe i na dodatek dysponują lepszymi przyspieszeniami niż spalinowe to i opony w nich szybciej się ścierają.O szlag, a ja w piątek wytrzepałem 2 dywany. Kurzyło się. Czy za to zapylenie grozi mi jakaś kara? Grzywna, łagier, konfiskata dywanów? Jacek |
|
Data: 2020-05-24 14:45:46 | |
Autor: PiteR | |
A tymczasem radzieccy naukowcy | |
in <news:radklb$nsf$2$Jaceknews.chmurka.net>
user Jacek pisze tak: O szlag, a ja w piątek wytrzepałem 2 dywany. Kurzyło się. Czy za to zapylenie grozi mi jakaś kara? Grzywna, łagier, konfiskata dywanów? kara nie, musisz tylko pozbierać ;) -- Piter #ZawszeGratem strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG Costa Starbucks i BP |
|