Data: 2012-10-25 13:30:35 | |
Autor: valdoozz | |
źle wykonana usługa | |
Witam,
Jakiś czas temu zaangażowałem dwóch panów do remontu mojego mieszkania. Zapłaciłem nazwijmy to "kompleksową usługę gipsowania ścian". Oczywiście ściany należy odpowiednio przygotować pod szpachlowanie, co najmniej wysilić się i po zdarciu tapet zeskrobać starą farbę emulsyjną do gołej ściany, tak aby w późniejszej fazie, po zagruntowaniu, kłaść gładź szpachlowa, nie narażając się przy tym że podczas malowania bądź kładzenia tynków ozdobnych, farba bądź tynki się "odparzą". Więc tak oto na przestrzeni czasu, zmienił się pomysł na wykończenie ścian (tynki ozdobne) i zmieniła się ekipa remontowa, tj. obecnie Pan i Pani z których jestem BARDZO zadowolony, a niegdyś dwóch Panów którzy uwaga - wyrzucali z 3 piętra butelki "szczeniaczki" po alkoholu oraz pety. Ci dwaj Panowie wpadli najwidoczniej na genialny pomysł aby zaoszczędzić sobie czasu, nie zdrapali starej farby i nałożyli gładź bezpośrednio na farbę. Jak znam życie pewnie nawet nie zagruntowali powierzchni, a być może grunt sprzedali aby mieć na alkohol. (czego nie mogę udowodnić, ale znam życie) Kiedy obecna ekipa przystąpiła do nakładania gotowej masy na ściany, wszystko zaczęło się odparzać, zaczęły pojawiać się "bąble" na ścianie. Cała robota i moje pieniądze w błoto. W związku z tym mam następujące pytanie. Zając realia Panowie ci nie będą mieli możliwości zwrócić mi kosztów za źle wykonaną usługę (jeden z nich ma 7 dzieci) Kontaktowałem się z nimi w poniedziałek i umówiliśmy się na sobotę w mieszkaniu aby pokazać co zaszło. Znajomy prawnik podpowiedział mi, że przede wszystkim muszę im dać szansę na poprawienie źle wykonanej usługi, gdyż nawet gdybym chciał te koszty egzekwować sądownie, w przypadku gdybyśmy nie załatwili sprawy polubownie, to sprawę w sądzie przegram, jeśli takiej szansy im nie dam. Martwi mnie tylko to, że ponieważ Panowie są zarobieni - teraz już tracę tydzień bo muszę czekać do soboty, a co jeśli w sobotę powiedzą że tak ale np. za dwa tygodnie. Obecna ekipa czeka i nie będzie czekać dłużej, gdyż nikt im za to nie zapłaci. Dlaczego to ja mam być znowu stratny? Pzdrw Valdoozz |
|
Data: 2012-10-25 08:07:15 | |
Autor: witek | |
źle wykonana usługa | |
valdoozz wrote:
Dlaczego to ja mam być znowu stratny? bo takie są psiepisi. Poszukaj w kodekscie cywilnym. Wzywasz do poprawek w okreslonym terminie. Np dwa tygodnie. Jak sie przez dwa tygodnie nie pojawią to dopiero potem mozesz wziąć inną ekipę do naprawienia fuszerki. |
|
Data: 2012-10-25 23:59:42 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
źle wykonana usługa | |
On Thu, 25 Oct 2012, witek wrote:
valdoozz wrote: Dla porz±dku - 636-637 KC: http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,204,6597,20120428,umowa-o-dzielo.html (i okolice) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2012-10-26 16:57:53 | |
Autor: Filip | |
źle wykonana usługa | |
W dniu 2012-10-25 13:30, valdoozz pisze:
Witam, Witam, nie gruntuje się ścian przed szpachlowaniem jeśli nie ma takiej potrzeby. Jeśli ściana jest w miarę zwarta, kładziemy na nią bezpośrednio gładź. Drapanie nieodpadającej farby jest w tym przypadku też niepotrzebne. Moim zdaniem zrobili do tego momentu prawidłowo. Natomiast nie wiadomo czy zagruntowali ścianę przed malowaniem... |