Data: 2010-04-25 06:48:01 | |
Autor: jerzyn | |
A co jesli wysokosciomierze mają rózne wskazania? | |
Użytkownik " Acerion" <acerion@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hqvrv4$9nq$1inews.gazeta.pl... Wysokosciomerz barometryczny jest kalibrowany w oparciu o pomar cisnienie nahttp://www.tvp.info/informacje/swiat/w-prezydenckim-tu154-dzialal-taws/1696427 |
|
Data: 2010-04-25 06:16:30 | |
Autor: saturn5 | |
no wlasnie, TAWS | |
http://www.tvp.info/informacje/swiat/w-prezydenckim-tu154-dzialal-taws/1696427 Niestety co wezmiesz polska gazete, zrodlo medialne to znajdziesz tam stek bzdur. Naprzyklad takie osobliwe zdanie: "Może to oznaczać, że w TU-154, który rozbił się pod Smoleńskiem, system ten działał nieprawidłowo.". Czy ci ludzi co to napisali zadali sobie minimalny trud zrozumienia jak dziala TAWS? Zeby TAWS dzialal prawidlowo musi posiadac poprawna baze danych - zrobiona wedlug geodezyjnego wzorca amerykanskiego WGS84, Rosja nie przyjela tego standardu. Jak ladujesz kolo duzych lotnisk w Rosji to masz baze danych Jeppesena i wszystko gra, jak latasz po jakis wsiach jak Smolensk to nikt nie da gwarancji ze baza danych jest poprawna. Taki TAWS w tym samolocie powninen byl wrecz wylaczony - zeby uniknac falszywych lub zmylkowych alarmow (lub ich braku). Piloci cywilni o tym doskonale wiedza a czy ci wiedzieli? Czego do licha ucza w tym specpulku 36? A inna sprawa TAWS w tym wszystkim odgrywa role drugo jak nie trzecio-planowa, nawet jakby jego wskazania byly falszywe - nie powinno to bylo miec zadnego wplywu na to ladowanie. -- |
|