Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   A co jesli wysokosciomierze mają rózne wskazania?

A co jesli wysokosciomierze mają rózne wskazania?

Data: 2010-04-25 06:48:01
Autor: jerzyn
A co jesli wysokosciomierze mają rózne wskazania?

Użytkownik " Acerion" <acerion@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hqvrv4$9nq$1inews.gazeta.pl...
Wysokosciomerz barometryczny jest kalibrowany w oparciu o pomar cisnienie na
lotnisku a radiowysokosciomerz to w istocie radar wiec mierzy odleglosc od
gruntu.

http://www.tvp.info/informacje/swiat/w-prezydenckim-tu154-dzialal-taws/1696427

Data: 2010-04-25 06:16:30
Autor: saturn5
no wlasnie, TAWS

http://www.tvp.info/informacje/swiat/w-prezydenckim-tu154-dzialal-taws/1696427

Niestety co wezmiesz polska gazete, zrodlo medialne to znajdziesz tam stek
bzdur. Naprzyklad takie osobliwe zdanie: "Może to oznaczać, że w TU-154, który
rozbił się pod Smoleńskiem, system ten działał nieprawidłowo.". Czy ci ludzi
co to napisali zadali sobie minimalny trud zrozumienia jak dziala TAWS? Zeby
TAWS dzialal prawidlowo musi posiadac poprawna baze danych - zrobiona wedlug
geodezyjnego wzorca amerykanskiego WGS84, Rosja nie przyjela tego standardu.
Jak ladujesz kolo duzych lotnisk w Rosji to masz baze danych Jeppesena i
wszystko gra, jak latasz po jakis wsiach jak Smolensk to nikt nie da gwarancji
ze baza danych jest poprawna. Taki TAWS w tym samolocie powninen byl wrecz
wylaczony - zeby uniknac falszywych lub zmylkowych alarmow (lub ich braku).
Piloci cywilni o tym doskonale wiedza a czy ci wiedzieli? Czego do licha ucza
w tym specpulku 36? A inna sprawa TAWS w tym wszystkim odgrywa role drugo jak nie trzecio-planowa,
nawet jakby jego wskazania byly falszywe - nie powinno to bylo miec zadnego
wplywu na to ladowanie. --


A co jesli wysokosciomierze mają rózne wskazania?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona