Data: 2012-09-29 16:17:23 | |
Autor: ojciecc | |
Ĺagiewka Once Again | |
Data: 2012-09-29 22:24:14 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Łagiewka Once Again | |
W dniu 29.09.2012 16:17, ojciecc pisze:
http://vod.pl/superwizjer-historia-pewnego-wynalazku,90965,w.html#play Tekst wygląda dokładnie tak samo jak ten, co od paru lat krąży jako dyżurny artykuł o tym, pożal się boże, wynalazcy. |
|
Data: 2012-09-29 23:44:32 | |
Autor: ojciecc | |
Łagiewka Once Again | |
W dniu 2012-09-29 22:24, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 29.09.2012 16:17, ojciecc pisze:Czemu pożal? |
|
Data: 2012-09-29 23:49:25 | |
Autor: DoQ | |
Łagiewka Once Again | |
W dniu 29-09-2012 23:44, ojciecc pisze:
Czemu pożal?http://vod.pl/superwizjer-historia-pewnego-wynalazku,90965,w.html#playTekst wygląda dokładnie tak samo jak ten, co od paru lat krąży jako Pokazał już jakiś crash-test tego "wynalazku" czy nadal prezentuje pożal się boże zabawy w stłuczki parkingowe? -- Pozdr. |
|
Data: 2012-10-01 07:45:58 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Łagiewka Once Again | |
W dniu 29.09.2012 23:44, ojciecc pisze:
W dniu 2012-09-29 22:24, Andrzej Lawa pisze: Bo jedyne, co "wynalazł" to odpowiednik strefy zgniotu z małą zaletą w postaci możliwości wielokrotnego użycia i z ogromnym minusem w postaci działania przy kolizjach dokładnie w osi ramienia. |
|
Data: 2012-10-01 14:05:36 | |
Autor: ojciecc | |
Łagiewka Once Again | |
W dniu 2012-10-01 07:45, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 29.09.2012 23:44, ojciecc pisze: Na mnie robi wrażenie wagonik który w poprzednim doświadczeniu bił menzurkę a po aktywowaniu systemu menzurka zostaje cała. Czemu Cambrigh opatentował jego wynalazek skoro to głupota? http://www.youtube.com/watch?v=z-h56N_A3rY Czemu narodowe centrum badań i rozwoju za sponsoruje bitwę prawną? http://www.youtube.com/watch?v=Phrw4qFIpxk uderz tak w przeszkodę, ja miałem takie zdarzenie i auto poszło na złom więc tak! robi to na mnie wrażenie |
|
Data: 2012-10-01 14:26:25 | |
Autor: J.F | |
Łagiewka Once Again | |
Użytkownik "ojciecc" napisał
Na mnie robi wrażenie wagonik który w poprzednim doświadczeniu bił menzurkę a po aktywowaniu systemu menzurka zostaje cała. Ale musisz w tym celu zapewnic taka sama droge hamowania. Tylko innymi srodkami - np sprezyna. Niestety - takiej "rzetelnosci" pomiarowej to Łągiewka nie prezentowal. Czemu Cambrigh opatentował jego wynalazek skoro to głupota? http://www.youtube.com/watch?v=z-h56N_A3rY Oni opatentowali cos calkiem innego. Budowa prawie ta sama, przeznaczenie inne. Czemu narodowe centrum badań i rozwoju za sponsoruje bitwę prawną?Bo glupie ? Ale nie martw sie - my placimy :-) J. |
|
Data: 2012-10-02 00:37:51 | |
Autor: PK | |
ÂŁagiewka Once Again | |
On 2012-10-01, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Oni opatentowali cos calkiem innego. Budowa prawie ta sama, przeznaczenie inne. Przede wszystkim oni to solidnie opisami, obliczyli, pokazali jak dziaĹa. ZnaleĹşli praktyczne zastosowanie, opatentowali, sprzedali, (zapewne) zarobili niezĹÄ kasÄ. Facet z Polski wpadĹ na podobny pomysĹ, ale nie miaĹ pojÄcia ani o fizyce ani o rzetelnym opisywaniu urzÄ dzeĹ. WymyĹliĹ, Ĺźe bÄdzie tym obalaĹ naukÄ i znalazĹ medialne "zastosowanie" przy ratowaniu Ĺźycia. W efekcie od lat Ĺazi z tym po programach TV i opowiada te dyrdymaĹy i staĹ siÄ jednym z ulubionych obiektĂłw drwin fizykĂłw, inĹźynierĂłw i nie tylko... Gdyby nie poczucie Ĺźalu i wspĂłĹczucia (ocierajÄ ce siÄ o traktowanie Ĺagiewki jak niepeĹnosprawnego umysĹowo), pisanoby o tym w podrÄcznikach jako typowym przykĹadzie braku "innowacyjnoĹci" w Polsce, o ktĂłrej tak ostatnio gĹoĹno. No ale nie wypada. pozdrawiam, PK |
|
Data: 2012-10-03 13:54:55 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
ÂŁagiewka Once Again | |
Wyłącznie wKF:
On Tue, 2 Oct 2012, PK wrote: [1]pokazali jak działa. Ciąg w opisie może sugerować taką kolejność, ale dla [1]-[3] jest ona niemożliwa, zaś dla [2]-[3] nie jest ona konieczna, a w wykonaniu koncernów chyba standardem jest "patentowanie jak leci", na wszelki wypadek :) (no i oczywiście *przed* pokazaniem jak to działa) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2012-10-01 14:29:54 | |
Autor: Ergie | |
Łagiewka Once Again | |
Użytkownik "ojciecc" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:50698710$0$1316$65785112@news.neostrada.pl...
Czemu Cambrigh opatentował jego wynalazek skoro to głupota? Wynalazek jest OK, tylko tłumaczenie Łągiewki jakoby on wymyślił coś co przeczy zasadom fizyki było tak bzdurne, że naukowcy go wyśmiali i nikt nawet poważnie się nie chciał tym zainteresować. Pamiętam pierwsze programy w TV i moje wrażenie: facet wymyślił coś co np. sprawdzi się w windach i podnośnikach jako hamulec awaryjny, ale jak słuchałem jego wypowiedzi i tego drugiego pożal się boże naukowca to mi się nóż w kieszeni otwierał, że telewizja puszcza takie bzdury. Wcale mnie nie dziwi, że nikt faceta nie chciał wysłuchać do końca, ani zainteresować się odkryciem kogoś kto plecie bzdury. Pozdrawiam Ergie |
|
Data: 2012-10-01 14:58:30 | |
Autor: ojciecc | |
Łagiewka Once Again | |
W dniu 2012-10-01 14:29, Ergie pisze:
Użytkownik "ojciecc" napisał w wiadomości grupCzy ty masz tytuł naukowy powyżej inż.mgr? |
|
Data: 2012-10-01 16:33:43 | |
Autor: Ergie | |
Łagiewka Once Again | |
Użytkownik "ojciecc" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:50699376$0$26681$65785112@news.neostrada.pl...
Czy ty masz tytuł naukowy powyżej inż.mgr? Nie, ale mgr inż. wystarcza mi do zrozumienia zasady działania tego wynalazku. W zasadzie to nawet szkoła średnia powinna wystarczyć jeśli pani od fizyki sięstarała coś dzieciom przekazać. Pozdrawiam Ergie |
|
Data: 2012-10-02 00:52:53 | |
Autor: PK | |
Ĺagiewka Once Again | |
On 2012-10-01, Ergie <ergie@spam.pl> wrote:
Nie, ale mgr inĹź. wystarcza mi do zrozumienia zasady dziaĹania tego wynalazku. W zasadzie to nawet szkoĹa Ĺrednia powinna wystarczyÄ jeĹli pani od fizyki siÄstaraĹa coĹ dzieciom przekazaÄ. Zakres szkoĹy Ĺredniej wystarcza zdecydowanie, ale niestety ludzie dzielÄ siÄ na tych, ktĂłrzy rozumiejÄ fizykÄ, oraz na uwaĹźajÄ cych, Ĺźe ciÄĹźsze spada szybciej. PoniewaĹź trochÄ otarĹem siÄ o nauczanie fizy mogÄ Ci zagwarantowaÄ, Ĺźe to jest niemal nieuleczalne. Fizyka jest po prostu zbyt specyficznÄ naukÄ . pozdrawiam, PK |
|
Data: 2012-10-02 09:25:20 | |
Autor: Ergie | |
Ĺagiewka Once Again | |
UĹźytkownik "PK" napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:slrnk6ketc.6aj.kosu@localhost.localdomain...
Zakres szkoĹy Ĺredniej wystarcza zdecydowanie, ale niestety ludzie Bo w polskich szkoĹach uczy siÄ wzorĂłw a nie rozumienia. MoĹźe trafiĹeĹ na IMO bardzo dobrÄ ksiÄ ĹźkÄ "understanding physics" jest to angielski albo amerykaĹski podrÄcznik dla studentĂłw. Pisany jest prostszym jÄzykiem niĹź polskie podrÄczniki do szkoĹy Ĺredniej i przede wszystkim jest nastawiony na wyjaĹnienie pewnych praw i zasad a nie na nauczenie wzorĂłw i rozwiÄ zywania zadaĹ. Warto przeczytaÄ. Pozdrawiam Ergie |
|
Data: 2012-10-02 09:47:20 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Ĺagiewka Once Again | |
W dniu 2012-10-02 09:25, Ergie pisze:
UĹźytkownik "PK" napisaĹ w wiadomoĹci grup To z niego uczyĹ siÄ Romney? Bo ostatnio zadaĹ dziwne pytanie odnoĹnie otwieranych okien w samolotach. ;) -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2012-10-02 11:29:40 | |
Autor: Ergie | |
Ĺagiewka Once Again | |
UĹźytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:k4e668$d1f$1@news.dialog.net.pl...
To z niego uczyĹ siÄ Romney? Bo ostatnio zadaĹ dziwne pytanie odnoĹnie otwieranych okien w samolotach. ;) A on studiowaĹ czy tylko chodziĹ na zajÄcia? Bo to kolosalna róşnica :-))) Pozdrawiam Ergie |
|
Data: 2012-10-02 19:34:54 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Ĺagiewka Once Again | |
Dnia 02 Oct 2012 00:52:53 GMT, PK napisał(a):
Ponieważ trochę otarłem się o nauczanie fizy mogę Ci zagwarantować, że Jest bardzo łatwo uleczalne za pomoca doświadczeń. Tylko kto w szkole doświadczenia robi? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-10-02 00:44:47 | |
Autor: PK | |
Ĺagiewka Once Again | |
On 2012-10-01, ojciecc <dr@op.pl> wrote:
Czy ty masz tytuĹ naukowy powyĹźej inĹź.mgr? Mechanizmy w urzÄ dzeniu Ĺagiewki to fizyka z liceum. Jak ktoĹ ma skrĂłt przed "nazwiskiem" waĹźniejszy niĹź mgr, to pewnie w Ĺźyciu siÄ za bardzo nie nudzi i na gĹupawe tĹumaczenia Ĺagiewki czasu traciĹ nie bÄdzie. BTW: "TytuĹ naukowy" jest tylko jeden: tytuĹ profesora. pozdrawiam, PK |
|
Data: 2012-10-03 23:57:50 | |
Autor: ojciecc | |
Ĺagiewka Once Again | |
W dniu 2012-10-02 02:44, PK pisze:
On 2012-10-01, ojciecc <dr@op.pl> wrote:To pooglÄ daj materiaĹ, ĹÄ giewka ma popierajÄ cego go Profesora... |
|
Data: 2012-10-04 10:49:39 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Ĺagiewka Once Again | |
W dniu 03.10.2012 23:57, ojciecc pisze:
To pooglÄ daj materiaĹ, ĹÄ giewka ma popierajÄ cego go Profesora... Podobnie jak Mengele. |
|
Data: 2012-10-04 00:03:35 | |
Autor: ojciecc | |
Ĺagiewka Once Again | |
W dniu 2012-10-02 02:44, PK pisze:
On 2012-10-01, ojciecc <dr@op.pl> wrote:http://www.youtube.com/watch?v=VzPVMbV69lw http://www.youtube.com/watch?v=95xcPLf8M_g prof. GumuĹa starczy? |
|
Data: 2012-10-02 09:27:32 | |
Autor: Torbut | |
Łagiewka Once Again | |
W dniu 2012-10-01 14:29, Ergie pisze:
Użytkownik "ojciecc" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:50698710$0$1316$65785112@news.neostrada.pl...Jednak chyba na tym gdzies zarabia. Co roku widze go na roznych wystawach wynalazczych na calym swiecie a to za darmo nie jest:) Maja nawet takie cos: www.epar.pl |
|
Data: 2012-10-01 14:34:54 | |
Autor: DoQ | |
Łagiewka Once Again | |
W dniu 01-10-2012 14:05, ojciecc pisze:
Na mnie robi wrażenie wagonik który w poprzednim doświadczeniu bił Super wynalazek, bardzo przydatny w motoryzacji - nie pobijesz menzurek! -- Pozdr. |
|
Data: 2012-10-01 15:04:00 | |
Autor: ojciecc | |
Łagiewka Once Again | |
W dniu 2012-10-01 14:34, DoQ pisze:
W dniu 01-10-2012 14:05, ojciecc pisze:Sytuacja 1 Menzurką może być twój pies który leci pod jadący samochód. W momencie kontaktu psa z samochodem zamiast rozlewać się krew, pies lekko warczy i przybiega wystraszony do Ciebie.Jest różnica, jest zastosowanie? Sytuacja 2 Jedziesz autostradą swoim samochodem, a dziadek który ledwo widzi właśnie zapakował się pod prąd.Dochodzi do czołówki. Wasze "menzurki" trzymające krew do kości nie pękają. Z radością możesz wrócić do domowego ciepła. Jest różnica, jest zastosowanie? Kto, do cholery, chciałby słyszeć jak aktorzy mowią? -- Harry M. Warner, prezes Warner Brothers Pictures, ok. 1927 r. Nie ma powodu, aby indywidualna osoba miała komputer w domu -- Ken Olson, prezes i założyciel Digital Equipment Corp., 1977 r. Ten cały telefon ma zbyt wiele niedociągnieć, aby był poważnie brany pod uwagę jako środek komunikacji. To urządzenie jest dla nas pozbawione jakiejkolwiek wartości. -- notatka wewnętrzna Western Union, 1876 r. Dobrze poinformowane osoby wiedzą, że jest niemożliwym przesyłanie głosu przez przewody elektryczne; nawet jeśli by to było możliwe, nie miałoby to jakiegokolwiek praktycznego zastosowania. -- artykuł redakcyjny Boston Post, 1865 r. Koncepcja jest interesująca i dobrze sformułowana, ale żeby była opłacalna, pomysł musiałby być wykonalny. -- profesor zarządzania Uniwerstyetu Yale w odpowiedzi na koncepcje Freda Smitha dot. usług szybkiego doręczania przesyłek. Fred Smith założył poźniej Federal Express Corp. |
|
Data: 2012-10-01 15:18:06 | |
Autor: DoQ | |
Łagiewka Once Again | |
W dniu 01-10-2012 15:04, ojciecc pisze:
Sytuacja 1 ROTFL Po raz kolejny pytam, gdzie można zobaczyć prawdziwy crash test przy prawdziwych prędkościach samochodu wyposażonego w ten "innowacyjny" wynalazek? -- Pozdr. |
|
Data: 2012-10-01 16:09:46 | |
Autor: ojciecc | |
Łagiewka Once Again | |
W dniu 2012-10-01 15:18, DoQ pisze:
W dniu 01-10-2012 15:04, ojciecc pisze:Przecież pokazałem Ci linki do filmów. Uderz w słup 30km/h zobaczysz co zostanie z twojego cudownego nowoczesnego samochodu. |
|
Data: 2012-10-01 16:43:50 | |
Autor: DoQ | |
Łagiewka Once Again | |
W dniu 01-10-2012 16:09, ojciecc pisze:
Przecież pokazałem Ci linki do filmów. http://www.youtube.com/watch?v=z-h56N_A3rY Niby ten? Widzisz tam jakieś urządzenie zamontowane w samochodzie czy gorzej z tobą? -- Pozdr. |
|
Data: 2012-10-02 00:32:41 | |
Autor: ojciecc | |
Łagiewka Once Again | |
W dniu 2012-10-01 16:43, DoQ pisze:
W dniu 01-10-2012 16:09, ojciecc pisze: Masz racje, stoi na glebie. |
|
Data: 2012-10-02 07:53:24 | |
Autor: DoQ | |
Łagiewka Once Again | |
W dniu 02-10-2012 00:32, ojciecc pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=z-h56N_A3rY Niby ten?Masz racje, stoi na glebie. No właśnie. Na oko 1.5m urządzenie "do pochłaniania energii" 600kg malucha z prędkości 40km/h. Spróbuj to teraz zamontować w maluchu, albo żeby było ciekawiej w typowym samochodzie z silnikiem umieszczonym z przodu o masie 1.5 tony tak żeby pochłonęło energię z prędkości 60km/h. ATSD urządzenia do pochłaniania energii stosuje się od dawna w wielu markach. Są to np. amortyzatory montowane w podłużnicach. Mniejsze, lżejsze i możliwe do zaadoptowania w cywilizowanym samochodzie. Nikt z tego nie robi wielkiego halo. -- Pozdr. |
|
Data: 2012-10-01 15:50:22 | |
Autor: Michoo | |
Łagiewka Once Again | |
On 01.10.2012 15:04, ojciecc wrote:
W dniu 2012-10-01 14:34, DoQ pisze:Tylko ten wynalazek tak nie działa. Przy różnicy mas samochód-pies nie ruszy się nawet masa inercyjna. Pies uderzy zamiast w "miękki", deformowalny, plastikowy zderzak fabryczny to w kawałek stali. (Pytanie pomocnicze: czy wolisz wjechać samochodem w ścianę czy w kontener oparty o ścianę.) Tylko ten wynalazek tak nie działa. (Kłamstwo Łagiewki polega między innymi na tym, że że jakoby siły bezwładności wewnątrz pojazdu były mniejsze - nie są bardziej niż to wynika z większej drogi hamowania. Gdyby były rzeczywiście mniejsze to nie działałby ten drugi patent, który ma już praktyczne zastosowanie.) Warto też zauważyć, że siły działające na przekładnię są tka duże, że ten wynalazek ma szansę jakkolwiek zadziałać tylko przy stosunkowo niskiej prędkości - obliczenia jako będące na poziomie liceum zostawiam do samodzielnego wykonania. -- Pozdrawiam Michoo |
|
Data: 2012-10-01 16:11:48 | |
Autor: ojciecc | |
Łagiewka Once Again | |
W dniu 2012-10-01 15:50, Michoo pisze:
On 01.10.2012 15:04, ojciecc wrote:Czyli według Ciebie nie ma prawa to działać, powyżej 50km/h. Rozumiem teraz wasze wołanie o prawdziwy crash test. Ma to sens. |
|
Data: 2012-10-02 01:24:38 | |
Autor: PK | |
Ĺagiewka Once Again | |
On 2012-10-01, ojciecc <dr@op.pl> wrote:
Czyli wedĹug Ciebie nie ma prawa to dziaĹaÄ, powyĹźej 50km/h. Rozumiem teraz wasze woĹanie o prawdziwy crash test. Ma to sens. Nie ma Ĺźadnej granicy, bo prawa fizyczne nie wiedzÄ co to jest 50km/h. Wynalazek (idea) coĹtam robi (nie to co sugeruje ĹÄ giewka, ale coĹ). To co kaleczy/zabija pasaĹźerĂłw w samochodzie, to zmiana pÄdu, a nie energii. Zmiana pÄdu przy zderzeniu bÄdzie taka sama, ale urzÄ dzenie Ĺagiewki (jak kaĹźdy inny pochĹaniacz energii) moĹźe wpĹywaÄ na to, jak jest ten pÄd przekazywany. Chodzi o to, Ĺźe przy maĹych prÄdkoĹciach ten efekt jest na tyle istotny, Ĺźe widaÄ jakÄ Ĺ "poprawÄ". Przy prÄdkoĹci wiÄkszej bÄdzie odpowiednio sĹabszy i juĹź nie pomoĹźe. A co do wytracania prÄdkoĹci, to mam dla Ciebie doskonaĹe doĹwiadczenie. Uderz gĹowÄ w ĹcianÄ. BÄdzie bolaĹo i na zewnÄ trz (miÄĹnie) i w Ĺrodku (mĂłzg). Potem oprzyj o ĹcianÄ poduszkÄ i uderz w niÄ . Zobaczysz, Ĺźe na "czaszka" boli mniej, ale "w Ĺrodku" zmieni siÄ niewiele (jak nie bÄdzie czuÄ od razu, to polecam powtĂłrzyÄ wielokrotnie). I to nie jest zĹoĹliwy Ĺźart (no moĹźe trochÄ...). DokĹadnie tak samo zachowuje siÄ czĹowiek w samochodzie. Poduszka/strefa zgniotu/zderzak ĹÄ giewki po prostu trochÄ wydĹuĹźa okres wytracania prÄdkoĹci, wiÄc zmniejsza siĹy ("przeciÄ Ĺźenia"). UprzedzajÄ c ewentualne pytanie: tak, gdyby samochody woziĹy przed sobÄ 50m dobrego pochĹaniacza energii, czoĹowe przy 100km/h nie byĹyby Ĺmiertelne :). pozdrawiam, PK |
|
Data: 2012-10-01 16:24:26 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Łagiewka Once Again | |
Hello ojciecc,
Monday, October 1, 2012, 3:04:00 PM, you wrote: [...] Dość tych bzdur - *PLONK!* za trolling i głupawkę. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-10-01 16:28:20 | |
Autor: ojciecc | |
Łagiewka Once Again | |
W dniu 2012-10-01 16:24, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello ojciecc,Widocznie zasłużony. |
|
Data: 2012-10-02 08:25:49 | |
Autor: Myjk | |
Łagiewka Once Again | |
Mon, 01 Oct 2012 15:04:00 +0200, ojciecc
pies lekko warczy i przybiega wystraszony do Ciebie. Buahahah!! O w mordÄ... :D ROTFL -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-10-02 11:26:57 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Łagiewka Once Again | |
W dniu 01.10.2012 15:04, ojciecc pisze:
Sytuacja 1 Trollujesz czy na prawdę jesteś aż takim matołem bez znajomości choćby podstaw fizyki? To urządzenie Łągiewki daje tylko wydłużenie drogi hamowania i zmagazynowanie energii tego hamowania. I działa wyłącznie w osi ramienia. Strefy zgniotu robią dokładnie to samo, działają przy różnych kątach trafienia i jedyną wadę jaką mają w porównaniu z "wynalazkiem" Łągiewki jest tracenie energii na deformacje. A tobie najwyraźniej się wydaje, że wynalazek Łągiewki to jakieś magiczne pole siłowe z amortyzatorem bezwładności. |
|
Data: 2012-10-01 18:00:06 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Łagiewka Once Again | |
On Mon, 1 Oct 2012, ojciecc wrote:
Czemu Cambrigh opatentował jego wynalazek skoro to głupota? Ja w sprawie formalnej. Patentowanie od strony urzędowej nie ma na względzie użyteczności. O to zazwyczaj stara się patentujący :) Spokojnie można opatentować coś zupełnie bezużytecznego, byleby to miało cechy nowości i "inwencji twórczej". Hamulcem dla patentowania rzeczy bezużytecznych są opłaty. Ale zakazu nie ma. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2012-10-02 11:13:51 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Łagiewka Once Again | |
W dniu 01.10.2012 14:05, ojciecc pisze:
Na mnie robi wrażenie wagonik który w poprzednim doświadczeniu bił Niech zgadnę - jesteś inwestorem Amber Gold? ;-> W każdym razie masz odpowiedni brak spostrzegawczości ;) Podpowiedź: droga hamowania. |
|
Data: 2012-10-01 18:02:14 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Łagiewka Once Again | |
On Sat, 29 Sep 2012, ojciecc wrote:
W dniu 2012-09-29 22:24, Andrzej Lawa pisze: Bo rozwiązuje nie ten problem co trzeba. Problemem nie jest, żeby komuś było szkoda energii która się rozprasza przy zderzeniu. Problemem jest, że zatrzymanie z prędkości V na drodze l spowoduje konkretne przeciążenie, i fakt wysłania energii pozbieranej przy tej okazji w Kosmos, zgarnięcia do kibelka w postaci szybko wirującej tarczy albo też najpowszechniejszej postaci zmarnowania na odkształcenia plastyczne pojazdów modyfikowanych na "dwa w jednym" nijak nie wpływa na samopoczucie hamowanych pasażerów. No chyba że wynalazca ma na uwadze *wyłącznie* ułatwienie przekształ- cania otrzymanych przystanków z powrotem w homologowane pojazdy ;) (hint: przy silniejszym zderzeniu, aby zachować konstrukcję w całości, reszta pojazdu musi mieć stosowną wytrzymałość - chyba poświęcenie elementów samochodu "na złom" wyjdzie taniej). pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2012-10-01 20:58:03 | |
Autor: Tom N | |
Łagiewka Once Again | |
Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1209302338340.2164quad>:
On Sat, 29 Sep 2012, ojciecc wrote: W dniu 2012-09-29 22:24, Andrzej Lawa pisze: Bo rozwiązuje nie ten problem co trzeba. Ej! :D Problemem jest, że[...] nijak nie wpływa na samopoczucie hamowanych pasażerów. <http://www.autocentrum.pl/euroncap/opisy-testow/ochrona-pieszego> No chyba że wynalazca ma na uwadze *wyłącznie* ułatwienie przekształ- Trollujesz? ;P Przecież nie chodzi o samochód, tylko o pieszego i łągiewkowe pole siłowe wytworzone wokoło niego Ba, pomyśl jakby tak każdy rower był musiał być wyposażony w takie ustrojstwa po dwóch bokach oraz z przodu, na przejazdach rowerowych rowerzyści byliby dużo bardziej chronieni -- ot przywali łągiewką w samochód przodem i nie wyleci, albo jemu samochód przywali w łągiewkę zamontowaną na boku :DDD -- 'Tom N' |
|
Data: 2012-10-03 13:50:32 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Łagiewka Once Again | |
On Mon, 1 Oct 2012, 97.121001@81.205803.invalid wrote:
Ej! :D [...] <http://www.autocentrum.pl/euroncap/opisy-testow/ochrona-pieszego> No ta energia gdzie musi być zniknięta a pęd przekazany :D Trollujesz? ;P Tylko trochę ;P Ba, pomyśl jakby tak każdy rower był musiał być wyposażony w takie Khem, cykliści są przyzwyczajeni do podobnych argumentacji: http://alfer.pl/Star.jpg :P (link wywołał flejma, niemniej dla porządku - rowerzysta przeżył, "łągiewka" widać odrzuciła go od ciężarówki :]) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2012-10-05 19:57:51 | |
Autor: jerzu | |
Łagiewka Once Again | |
On Wed, 3 Oct 2012 13:50:32 +0200, Gotfryd Smolik news
<smolik@stanpol.com.pl> wrote: (link wywołał flejma, niemniej dla porządku - rowerzysta przeżył, Litości :)) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|