Data: 2017-07-08 03:14:05 | |
Autor: Pszemol | |
2003 Punto 1.9 JTD | |
Warto takie autko kupić dla 18-latka?
Jak jest z niezawodnością? Typowe bolączki z tą wersją? Co posprawdzać przed zakupem? |
|
Data: 2017-07-08 10:28:07 | |
Autor: nadir | |
2003 Punto 1.9 JTD | |
W dniu 2017-07-08 o 05:14, Pszemol pisze:
Warto takie autko kupić dla 18-latka? Stary, śmierdzący diesel? Czemu nie Tesla? |
|
Data: 2017-07-08 13:16:56 | |
Autor: RadoslawF | |
2003 Punto 1.9 JTD | |
W dniu 2017-07-08 o 10:28, nadir pisze:
Warto takie autko kupić dla 18-latka? Bo tesla jest fajna żeby się nią brandzlować. Jak trzeba wydać prawdziwe pieniądze to główny fanboy tesli wybiera szrota za 500 dolarów. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-07-08 15:45:00 | |
Autor: Jacek | |
2003 Punto 1.9 JTD | |
W dniu 08.07.2017 o 05:14, Pszemol pisze:
Warto takie autko kupić dla 18-latka?Sprawdź koło dwumasowe i sprzęgło, czy nie hałasuje i czy płynnie rusza z miejsca na wolnych obrotach. Luzy w przednim zawieszeniu (naprawy tego są niedrogie). Jacek |
|
Data: 2017-07-08 16:09:13 | |
Autor: Pszemol | |
2003 Punto 1.9 JTD | |
Jacek <krystian.mazurek@alektum.com> wrote:
W dniu 08.07.2017 o 05:14, Pszemol pisze: Dzięki Jacku. A jak się sprawdza koło dwumasowe, że się tak zapytam wprost :-) |
|
Data: 2017-07-08 22:06:57 | |
Autor: sirapacz | |
2003 Punto 1.9 JTD | |
W dniu 2017-07-08 o 05:14, Pszemol pisze:
Warto takie autko kupić dla 18-latka?Jak 1.9JTD to pewnie dwójka przed FL. Sugestia: dodaj niewiele wiecej kasy iweź rocznik 2004 (nie bierz 2003 nawet jeśli to FL). Poznasz je po większych reflektorach. Jeśli jednak się uprzesz na II to: -padający przekaźnik wspomagania (często spotykane, w FL poprawione. naprawa tania) oraz padający czujnik momentu skrętu (rzadziej) -raczej słabe maglownice (ale za to tanie) -silnik 1.9JTD jest świetny (naprawdę!) i z bolączek to pada w nim dość często czujnik położenia wału (100pln, łatwa wymiana z kanału) -nie wiem czy w punto ta bolączka będzie występować, ale w doblo z tym silnikiem są problemy z cieżkowysprzęglającym się silnikiem (sprzęgło łapie przy podłodze) -w pII będzie najprawdopodobnie szaleć korozja (w FL 2004 jest dużo lepiej - mam oba). Korozji szukaj w progach (opukaj i nie bierz smarowanego bitexem (gwarantowane maskowanie korozji progów). Otwórz klapkę z numerem vin, podnieś palcami wykładzine z wygłuszeniem i poświeć latarką (szukaj purchli i rdzy). Jak ma purchle to licz go na max 2-3 lata -reflektory w II są słabe (ciemne). W FL jest dużo lepiej a same lampy (zwykle pożółkłe) można tanio wymienić - nówki po 150pln -ręczny i działanie bębnów (jakoś takie padliwe mi się wydają - ale ja częśto używam ręcznego i kupuje tanie) -walenie z tyłu to w zasadzie zawsze jedno - rozwalona guma amortyzatora (sama wymiana amortyzatora jest tania i bajecznie prosta - bez kanału i 2 śruby). -mechanizm wycieraczek potrafi się rozlecieć ale tego nie sprawdzisz. Mechanizm tani i dość łatwo wymienić. -JTD będzie w tym samochodzie wymagał ginekologa do napraw. poza tym ok. |